סוף השבוע האחרון לא היה סוף השבוע האחרון, אלא תחילתה של חופשת כריסטמס-סילבסטר, הידועה גם בכינויה "יאי כסף!!!". בזמן חופשת הכריסטמס האמריקאים הולכים לקולנוע יותר מבכל שבוע אחר בשנה, ולכן, כמובן, התקופה הזאת מביאה תמיד הרבה סרטים מכל הסוגים: סרטי איכות שעומדים להתחרות על האוסקר בקרוב, לצד סרטים שלא יקבלו שום אוסקר אף פעם. הרבה סרטים הגיעו להפצה רחבה ועוד הרבה יצטרפו אליהם ביום רביעי הקרוב, ולאורך כל החופש – רצף של יותר משבוע שבו כל יום מניב הכנסות כמו בסופ"ש – הם יצברו סכומים נחמדים, אבל לא היה פה שום להיט שהביא פתיחה ענקית, ואף אחד מהם לא הדיח מהמקום הראשון את "ההוביט: מפלתו של סמאוג". כל זה למרות שההוביט 2 מזייף. אחרי פתיחה חלשה מעט יחסית לסרט הראשון, הוא מתמיד בכך גם בשבוע השני שלו: בסופ"ש הוא הכניס 31 מיליון דולר ("ההוביט" הראשון הכניס בתקופה המקבילה בשנה שעברה 37 מיליון), ובסך הכל הביא בעשרת הימים הראשונים להקרנתו 127 מיליון דולר (ההוביט הראשון – 150). "הוביט 2: השממה שנגרמה ממעשיו של סמאוג, שבפני עצמו לא נפל" מפסיד לא רק בהשוואה ל"הוביט" הראשון, אלא גם בהשוואה לכל סרטי הארץ התיכונה עד היום – וזה כולל אפילו את "שר הטבעות" הראשון, שיצא כשאף אחד עוד לא ידע שזאת עתידה להיות אחת הסדרות האהובות של העשור, ושיצא לפני 12 שנים של אינפלציה במחירי כרטיסים, בלי תלת-מימד, בלי HFR ובלי איימקס. "ההוביט" הוא לא כשלון, הוא יעשה כסף, אבל הוא בהחלט כבשה לא-בהירה-במיוחד במשפחת ג'קסון.
מי שכמעט והביס את ההוביט השבוע היה שדרן החדשות האגדי רון בורגנדי. השדרן, בגילומו של וויל פרל, הוא גיבור "Anchorman" ("הרי החדשות"), קומדיה מ-2004 שעל אף היותה מאוד מצליחה ומעוד מוערכת לא הוקרנה בבתי הקולנוע בארץ, משום מה. זה לא הפריע לה להפוך לסוג של קלאסיקה, והיום הסרט מדורג במשאלי קהל כאחת הקומדיות הגדולות ביותר אי פעם. כמעט עשור אחרי המקור, צוות "Anchorman" – הוכלל גם את פול ראד,כריסטינה אפלגייט וסטיב קארל – חזר לסרט המשך. למרבה הבלבול, "Anchorman 2" דווקא צפוי להגיע להקרנות בארץ בפברואר, תחת השם "חדשות בהפרעה". סרט ההמשך קיבל ביקורות אוהדות, גם אם כולם מציינים שהוא לא טוב כמו המקור, והכניס בסופ"ש 27 מיליון דולר (ובתוספת הכנסותיו מאז יום רביעי, שבו יצא לאקרנים: 40 מיליון). לא רחוק מההוביט.
במקום השלישי נמצא "לשבור את הקרח", שמשבוע לשבוע מתברר כלהיט לא קטן בכלל. השבוע הוא הכניס עוד 19 מיליון דולר, אחרי ירידה די מדהימה בזערוריותה, של 15% מהכנסותיו בשבוע שעבר – וכל כריסטמס עוד לפניו! ההכנסות הכוללות של "Frozen" עומדות על 191 מיליון דולר, ועכשיו נראה שהוא יגיע לסביבות 250 מיליון לפחות – אזור שבדרך כלל שמור לפיקסאר, ושסרטי האנימציה של דיסני לא הגיעו אליו מאז… מאז… שניה, בודק. וואו. ובכן, הסרט האחרון של דיסני שהגיע אל מעל 200 מיליון דולר היה "מלך האריות". וזה היה לפני 19 שנה. כמו כן, אני זקן.
שני סרטים מתוך המירוץ לאוסקר התרחבו השבוע מאולמות ספורים להפצה רחבה, מה שאיפשר להם להיכנס לטבלה. המהלך היה מוצלח מאוד עבור "חלום אמריקאי" ("American Hustle"), שגם גורף ביקורות משבחות וגם הכניס 21 מיליון דולר השבוע, והגיע למקום הרביעי. אבל זאת לא חכמה, כי ג'ניפר לורנס שם. פחות מוצלחת היתה התרחבותו של "להציל את מיסטר בנקס", שבו טום הנקס מגלם את וולט דיסני ואמה תומפסון – את פ. ל. טרוורס, מחברת "מרי פופינס". גם הסרט הזה מקבל ביקורות טובות, אבל הכניס 9 מיליון דולר בלבד. ובכן, תמימות דיסני – אאוט, תחמנות אמריקאית – אין.
נמוך יותר בטבלה, במקום השמיני האומלל, "ללכת בין דינוזאורים". זה אולי היה אמור להיות סרט הילדים הגדול של כריסטמס, אבל התברר שסרט הילדים הגדול של חג ההודיה – "לשבור את הקרח" – הוא גם סרט הילדים הגדול של כריסטמס. הדינוזאורים הביאו רק 7 מיליון דולר.
ובמקום אחד מאחוריו, עם 3.3 מיליון דולר וממוצע ההכנסות הגבוה ביותר בעשיריה, מי אם לא "Dhoom 3", סרט שעליו לא שמעתם אלא אם אתם מתעניינים בקולנוע הודי. סרטים הודיים מופצים בארה"ב בקהילות הנכונות ובאופן קבוע משיגים תוצאות נחמדות מאוד ביחס לגודל ההפצה, אבל נדיר שסרט כזה מצליח לפרוץ אל עשרת הגדולים. וזה אחרי ששני סרטים מקסיקניים נכנסו לעשיריה מוקדם יותר השנה. מישהו בטח כבר כתב מאמר על ההתפרקות של קהל צופי הקולנוע האמריקאי לנישות ולעדות.
Dhoom 3
מעניין אם יש מישהו שחשב שהוא מזמין כרטיסים לסרט אקשן שמבוסס על משחק מחשב.
יופי, עכשיו אני מדמיין לעצמי את Doom 3
כמשחק עם נאמברים מרובי משתתפים באמצע. בהשתתפות המפלצות בריקודים.
וואו, זה נשמע רעיון מעולה!
שיחקתי ממש קצת ב"דום 3" (אהבתי יותר את הראשון, שהיה במחשבים לפני שהיו להם חלונות. מה לעשות, לפעמים אי אפשר להביס את הקלאסיקות. כמו שאף משחק "וורמס" שיצא אחרי World Party לא היה יותר כיפי ממנו. אבל אני סוטה מהנושא) אבל אני זוכר כשהוא רק יצא (2004?! סיריוסלי?) כולם דיברו על כמה הוא מפחיד ומלחיץ והאווירה וזה. נראה לי שזו תהיה הקלה משעשעת אם אתה הולך במסדרון חשוך, פונה בסיבוב ובמקום שהחייזר או מפלצת או וואטבר ירוצו אליך, הם יפצחו בריקודי "ג'אי הו!" בין עצים (כי ברור שיש עצים באמצע מסדרונות חשוכים). זה כמו שבשבוע אחרי ששיחקתי "Slender" צרחתי בבהלה בכל פעם שראיתי בחלון ראווה בובה עם חליפה, אבל מוד ה"20 דולר" שלו פשוט הופך את המשחק למגוחך ומצחיק.
אהבתי את הנון שאלאנט
שבו חתמת את הפסקה על הסרטים המצליחים של דיסני
Stay classy, Lonely Mountain
באמת, זה השבוע הכי עמוס בקולנועים? חשבתי שבזמן הזה אמריקאים יותר מתעסקים בכריסמס וקישוט עצים ומתנות ולשכוח את אחד הילדים שלהם בבית כשהם נוסעים לחו"ל. מעניין.
כמובן שאני לא יודע בודאות, אבל אם אתם שואלים אותי, הסיבה למפלתו של "ההוביט חלק 2" (לדעתי השם שציינת היה מה שרצו לקרוא לו בהתחלה אבל לא היה מקום בפוסטר) היא גם הסרט הזה וגם קודמו – "ההוביט: מסע בלתי צפוי שמתחיל 40 דקות אל תוך הסרט". הראשון היה בעיקר פילרי ולא משהו. השני היה קצת יותר טוב, אבל עדיין די פילרי. כשאני ושותפי יצאנו מחלק 2 הסכמנו שכל ה 5 שעות האלה היו בעצם הקדמה אחת גדולה לחלק השלישי והאחרון שהוא בעצם הסרט עצמו, ואת כל הדברים החשובים באמת משני החלקים הראשונים אפשר להקרין בחצי שעה גג (אני נדיב). אני מקווה שבמאים אחרים ילמדו מזה וידעו לפצל (או לא לפצל) סרטים בהתאם.
מה שקרה עם "Anchorman" זה בכלל שטות. היה בעבר מקרה כזה של סרט שלא הופץ בקולנוע אבל ההמשך שלו כן? (ואני לא מתכוון לג'אנקנימציה או משהו, אלא סרטים-סרטים). אז מילא שהחליטו להפיץ אותו בקולנוע ומילא נתנו לו שם מעפן ביותר, אבל למה להציג אותו בתור סטנד-אלון כשהוא בפירוש סרט המשך? אם קראתם לראשון "והרי החדשות" אז תקראו לזה "והרי החדשות 2". אולי אנשים שלא שמעו על הסרטים עד היום יצטרכו לברר קצת מה זה, אבל לפחות הם ידעו שיש קשר, שכבר היה סרט ראשון. ובנימה אישית, נראה לי שאהבתי יותר את "Anchorman" בזמנו כי כשצפיתי שוב לאחרונה הוא היה פחות מצחיק ממה שזכרתי אבל עדיין מהנה ביותר. יאללה, עכשיו שיגיע גם "זולנדר 2".
מאוד מעניין אותי אם "אמריקן האסל" היה מקבל יותר קהל אם היה שומר על השם המקורי שלו – "אמריקן בולשיט". אני מניח שרוב הצופים הלכו אליו בגלל הבמאי ו / או הקאסט המרשים ביותר, אבל "אמריקן האסל" נשמע די גנרי כזה, לעומת "אמריקן בולשיט" שנשמע יותר מסקרן (בעיני, לפחות). אבל יאללה, שיקראו לו איך שבא להם, העיקר שג'ניפר לורנס שם
. [אגב, משעשע שבאותו זמן עם הסרט הזה מוקרנים במקביל סרטים בהם משתתפים בנפרד בייל, לורנס ואדמס ("Her" יוצא אוטוטו)].
זה אכן נשמע יותר מסקרן באוזניך,
אבל לאמריקאי מוכה ה-PC הממוצע זה יישמע איום ונורא. אני אזרוק ספקולציה פרועה ואומר שאם היו קוראים לו כך היו מפסידים חלק מהקהל שלהם.
למה הוחלף השם מאמריקן בולשיט
בהקרנה בה הייתי היה לייב Q&A עם הבמאי וכל השחקנים. ראסל אמר בתגובה לשאלה שהוא שינה את השם כי "אמריקן בולשיט" נשמע לו ציני מדי. אבל אני בספק אם אולפן היה מוציא סרט מרכזי עם שם כזה. ה-MPAA בטח היה פוסל את זה. גם Another Bullshit Night in Suck City שונה בסוף ל-Being Flynn
"הסרט האחרון של דיסני שהגיע אל מעל 200 מיליון דולר"
טוב, קודם כל צריכה להיות שם המילה "אנימציה" איפשהו. לדיסני יש לא מעט סרטים שעברו את המאתיים מיליון דולר מאז "מלך האריות" ('שודדי', לדוגמה).
אבל גם עם הוספת המילה הזאת זה עדיין לא יהיה נכון כל כך. "פלונטר", סרט האנימציה האחרון שלהם לפני 'קרח', הגיע להכנסות של 200.8 מיליון (שזה יותר ממאתיים). אבל זה ממש להתקטנן, אז אני אשתוק עכשיו.
ורק רציתי לומר כמה מפתיע לדעת שלא היה להם אף סרט אנימציה מאז "מלך האריות" (וואו!) שעשה זאת וכמה עצוב הדבר. מעניין לדעת מתי הם יחליטו שהגיע הזמן לעוד סרט אנימציה קלאסית. בטח נצטרך לחכות איזה עשור או משהו.
אדון, זוכר את התגובה הזאת?
http://www.fisheye.co.il/box_office_2013_12_15/#target-comment-684115
קלעתי בול עם מר בנקס ועם אמריקן האסטל, פספסתי במיליון עם החדשות וב-9 מיליון עם ההוביט. לא התערבנו על משהו?
ארורים תהיו דיסני!
אין לי מושג מה גרם לי לחשוב ש'בנקס' הולך להיות ה"ההזדמנות השנייה" של השנה
מהיר ועצבני 7
תחזיקו חזק, "מהיר ועצבני 7" לא ייצא ביולי 2014! גם יוניברסל הודתה בזה בסוף. לסרט יש עכשיו תאריך הפצה חדש – 10 באפריל, 2015. וזה היה אולי הפתרון ההגיוני היחיד לפאזל הזה. הדחיה דוחפת את "מהיר ועצבני" אל 2015 העמוסה, אבל לא אל תוך הקיץ ממש, כי הוא כבר היה צפוף במידה בלתי אפשרית. והיא גם שומרת על המסורת של הסרטים האחרונים בסדרה, שיצאו כולם באפריל.
האחרון דווקא יצא במאי
(ל"ת)
בעיות ל"זאב מוול סטריט".
כאילו שלסרט הזה לא היו מספיק צרות – הוא הצליח לצאת ולקבל ביקורות מוצלחות ביותר (88 ברוטן טומטוז) רק אחרי אינספור דחיות ובעיות, ושלשום, כשהוא סוף סוף קיבל הקרנת אקדמיה, לפי הדיווחים, הצופים פשוט *זעמו* על סקורסזה ודיקפריו. לפי מה שטוענת שחקנית שהייתה שם, זה הגיע לרמה שהם צעקו על מרטין "תתבייש לך" מרוב שהם שנאו את הסרט.
http://www.thewrap.com/Martin-Scorsese-Wolf-of-Wall-Street-Academy-Screening-Shame-on-You
חלק מהצופים זעמו
נגיד – שחקנית בת 75 ועוד תסריטאי לא ידוע. מצד שני, מדווחים גם אנשים שהריעו לסרט ושיבחו אותו.
אבל למען האמת? זה רק מגדיל את הציפייה שלי לסרט הזה. סרט שהצליח לעצבן חברי אקדמיה חייב להיות לפחות מעניין
יאללה, מכות!
לרשום ביומנים – "הפשיטה 2" – 28/3/14.
באמריקה :(
אני רוצה לרשום ביומן באותיות גדולות עם קו תחתי תאריך הפצה בארץ.
אולי אם נלחץ על המפיצים
ונגיד להם שהראשון היה פאקינג אוסום, הם יעשו שוב את ה "Anchorman" ויפיצו את הסרט השני מסחרית. מה שכן, בטח יקראו לזה "מגדל הפחד" או "אגרופים קטלניים".
לפי אתר Box Office Mojo לשבור את הקרח יעלה על ה300 מיליון בהכנסות
ואם הוא יצליח גם בהכנסות חוץ כמו פלונטר, אז הוא יכול להגיע להכנסות כוללות של מעל 700 מיליון.
לדעתי בהכנסות כוללות הוא יהיה מינימום על 600 מיליון.
פול ווקר יהיה במהיר ועצבני 7
http://uk.eonline.com/news/493438/paul-walker-will-be-in-fast-furious-7-studio-confirms-after-vin-diesel-announces-release-date
התסריטים של סרטי 2013
בצורה חוקית ( לפי מה שהבנתי). לא יודע אם מישהו נהנה לקרוא תסריטים, אבל אם כן – הנה כמה מהתסריטים של סרטי 2013 הגדולים מקובצים יחדיו.
ההפתעה הגדולה: לספרינג ברייקרס היה אשכרה תסריט.
התסריט של "ספרינג ברייקרס" דווקא מעניין
(בלי צחוק) – אם בדרך כלל הדיאלוגים נחשבים לעיקר התסריט וכל השאר "מסביב", מעניין לראות תסריט שמורכב כמעט כולו מתיאורים, עם מעט מאוד דיבורים יחסית.
לי אישית בלט ההבדלים בין התסריט לסרט
כמובן שאני לא יודע עוד כמה שכתובים עבר התסריט אבל כל כך הרבה אלמנטים נוספו/ירדו במעבר אל הסרט: השיחות ההזויות של פיית' עם סבתה, הדאבסטפ שהיה אמור להיות שיר פופי משנות ה80, כל דיאלוג " סתכלו על החרא שלי" שלא מוזכר בתסריט – וגם שחלק מהבנות עושות דברים הרבה יותר בוטים, שכנראה רוככו על מנת לאפשר לכוכבות דיסני להשתתף בו.
החלק הכי מעניין בתסריט הוא איך שהם כותבים את החזרה של הדיאלוגים ( בצורה קצת מבזבזת מקום, אבל מעניינת בכל זאת)
אה וכמובן, אין כל שלוש שניות
(V.O)
Spring Break Foreverrrrrrrrrrrr
שהיה אלמנט מאוד חשוב שבסרט.
רועי כפרי הוא ככל הנראה היוצר הויראלי האחרון שצריך שישתפו דברים שלו בעין הדג,
אבל בניגוד לסרטוני "ניצה ולחם" ושאר שיתופי הפעולה שלו עם וניה היימן, הסרטון הזה לא זכה למספיק חשיפה, וחבל, כי הוא אחד הדברים הכי יפים שראיתי בזמן האחרון, ואולי אחד מסרטוני ה"ילדים קטנים זה חמוד" הכי טובים שראיתי:
http://www.youtube.com/watch?v=N6a6EUvgSFQ
הדבר הכי חמוד שרועי כפרי עשה
וגם גיליתי לפני כמה ימים שהיה לו חלק בעשייה של הקליפ המדהים שיוני בלוך עשה לבוב דילן. שאפו !
רק הוא?
כל הקליפ הזה מפוצץ ישראלים מוכשרים, כפרי בערוץ אחד, לי להב בערוץ אחר (האנימציה), שלא לדבר על זה שוניה היימן על כיסא הבמאי. אינטרלוד היא אחת החברות שעושות הכי כבוד לישראלים בחו"ל.
במהלך שיטוטים אקראיים באינטרנט נתקלתי בפוסט (הישן) הזה שכתב ג'יי בלייקסון, הבמאי / תסריטאי של "ההיעלמות של אליס קריד" (או "איפה אליס?") הנהדר, בו הוא מסביר ונותן טיפים איך לכתוב תסריט שיתאים לתקציב מינימלי. מומלץ.
שיחה מאוד מעניינת ביני לבין הקומיקאיתסריטאיכותב קומיקס מקס לנדיס (כרוניקה בזמן אמת)
https://twitter.com/DanielBerglas/status/416613217075359744
אוקיי,
*למה* באמת יש לך 35 אלף עוקבים?
לא יודע, אבל אם כבר יש אז אפשר לנצל
למשל לפרסם פוסטים של עין הדג ל-35 אלף אנשים :-P