צמרת טבלת שוברי הקופות היא בדרך כלל מקומם של סרטי אפקטים, קומדיות, אנימציה, אפילו סרטי אימה מתארחים בה מדי פעם. דבר אחד שלא נפוץ למצוא בה הוא דרמות, בעיקר מחוץ לעונת האוסקרים החורפית. ובכל זאת, דווקא בשיא החמסין, המנצח הבלתי מעורער בקופות בארצות הברית הוא סרט נטול פיצוצים או בדיחות רבות. שם הסרט הוא "Lee Daniels' The Butler", וביים אותו, תאמינו או לא, לי דניאלס. בסרט מגלם פורסט וויטקר את תפקידו של ססיל גיינס, משרתו האישי של הנשיא בבית הלבן, ששהה שם במשך עשרות שנים בעוד הנשיאים סביבו באים והולכים. הסרט כולל צוות כוכבים מרשים ביותר, כולל את ג'ון קיוזאק בתפקיד ריצ'רד ניקסון, רובין וויליאמס כדווייט ד. אייזנהאוור ואלן ריקמן כרונלד רייגן – ובכל זאת, נראה שהשם שהשפיע על הצלחתו של הסרט יותר מכולם הוא דווקא אופרה ווינפרי, אלילת הטלויזיה, בהופעתה הראשונה בקולנוע מאז 1998. הסרט שיחזר בהצלחה את הישגיו של "העזרה", סרט שיצא לפני שנתיים – גם הוא, באמצע אוגוסט – ועסק גם הוא במאבק לזכויות השחורים בארצות הברית. "העזרה" הגיע משם עד להכנסות של 170 מיליון דולר בארצות הברית, וכמה מועמדויות לאוסקר. "הבאטלר של לי דניאלס" מסתפק כרגע בפתיחה מכובדת ביותר לז'אנר, של 25 מיליון דולר.
השם המטופש של הסרט, אגב, לא נובע מעודף אגו של הבמאי, אלא מסיבה טפשית הרבה יותר. בין שאר תפקידיו, איגוד בתי הקולנוע, ה-MPAA, משמש גם כבית משפט עליון ובורר לענייני שמות של סרטים, שתפקידו לדאוג שלא ייצאו לאקרנים שני סרטים בעלי אותו שם. שמו המקורי של הסרט המדובר היה פשוט "הבאטלר", אבל אז האחים וורנר פנו ל-MPAA בדרישה לשנות את השם, כי הוא זהה לשמו של סרט שלהם. איזה סרט? מה זאת אומרת, כמובן "The Butler", סרט קצר אילם משנת 1916, שככל הנראה לא הוקרן בשום מקום ב-80 השנה האחרונות, אם לשפוט על פי העובדה שבימד"ב יש לו בדיוק 0 דירוגים ו-0 ביקורות. הוורנרים מאוד חששו שאנשים הולכים לבלבל את "הבאטלר" (2013) עם "הבאטלר" (1916). הטענה היא אמנם קנטרנית, אידיוטית וחסרת כל שחר, אבל על פי חוקי ה-MPAA זה הספיק כדי לאלץ את חברת האחים ויינסטיין, מפיצי הסרט, לשנות את השם שלו. ואי אפשר סתם לכתוב באותיות זעירות "לי דניאלס" למעלה: חלק מהתנאים מחייבים אותם שגודל האותיות בשמו של לי דניאלס יהיה לפחות 75% מגודל האותיות של "הבאטלר".
אגב, לי דניאלס הפך שלא באשמתו ליצרן סדרתי של סרטים עם שמות מפורטים במיוחד. הסרט הראשון שלו היה "פרשס", רק שזה בכלל לא השם שלו: שמו המלא של הסרט הוא, משום מה, "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire". בטקס האוסקר שבו הסרט היה מועמד לשלל פרסים, המגישים נאלצו לקרוא בכל פעם את שמו המלא של הסרט. וגם זה לא היה השם המקורי שלו: השם המקורי היה "Push: Based on the novel by Sapphire" (הרבה יותר קליט, תודו) אבל הוא שונה כדי שלא יבלבלו אותו בטעות עם הסרט הזניח "פוש" שיצא באותה שנה. וכן, זה כנראה אומר שלא רחוק היום שבו יגיע סרט ששמו יכלול את כל רשימת הקרדיטים, רק כדי לשלול אפשרות של בלבול עם סרט אחר כלשהו.
היו סרטים חדשים אחרים בסוף השבוע. הם פשוט לא התבלטו במיוחד, והשמות שלהם פחות מוזרים. "אנחנו המילרים" היה במקום השני בשבוע שעבר ונמצא שם גם השבוע, אחרי ירידה קטנה של 32% בהכנסותיו, ומקום אחד מאחוריו – "קיק אס 2". "קיק אס" הראשון לא היה להיט קופתי גדול, זאת היתה הפופולריות שלו בצפיה ביתית (ובהורדות בלתי חוקיות) שהובילו ליצירת סרט המשך; הסרט הזה לא מצליח להשתוות אפילו לראשון, כשהוא פותח עם 13.6 מיליון דולר בלבד. למרות זאת, משום שהופק (איכשהו) בתקציב נמוך יחסית, ייתכן בהחלט שגם סרט ההמשך יסיים את דרכו כסרט צנוע אך רווחי.
"ג'ובס", הביוגרפיה של סטיב ג'ובס בכיכובו של אשטון קוצ'ר, נכשל ובצדק, והגיע למקום השביעי בלבד, עם 6.5 מיליון דולר. לא מדובר בכשלון כלכלי אמנם, כיוון שההשקעה בסרט היתה קטנה מאוד יחסית (התקציב המדווח על פי מוג'ו הוא 12 מיליון דולר), אבל מהסרט הראשון שעוסק באחד האלילים המודרניים המפורסמים ביותר אפשר היה לצפות ליותר. גרוע הרבה יותר מצבו של "פרנויה", המותחן עם האריסון פורד וליאם המסוורת, שפשוט לא התרומם – הוא אפילו לא נכנס לעשיריה המובילה, אלא נתקע במקום ה-13 עם 3.5 מיליון דולר.
מה עם דוח קופות שבורות של הזאב הרע?
יש תוצאות?
לא, עדיין לא דווחו מספרים כלשהם.
(ל"ת)
10,500 צופים בסופ"ש (כולל ראשון) ועוד 1,500 שראו אותו באירועי טרום. לא מדגדג את הפתיחות המפלצתיות של "מהיר ועצבני 6" ו"הדרדסים 2", אבל זה נתון סביר יחסית לז'אנר (שהוא?). זה כמעט מחצית מהכמות שהשיג "כלבת" לאורך כל התקופה שהוא רץ.
מישהו צריך לערוך לMPAA היכרות עם פילים עגומים.
(ל"ת)
אז, המשרת ופורסט ווטיאקר חוזרים למירוץ?
האמת שהוא ירד מהרדאר שלי ושלי רבים אחרים בזמן האחרון, אבל נראה ש"העזרה" לא היה פוקס חד פעמי, מעכשיו על סרטי היסטוריה-שחורה מצליחים כלכלית שיוצאים באוגוסט לא כדאי לזלזל. ה"חזרה" הזאת שלוויטאקר נראית כמו התלבטות גדולה, כי כרגע נראה שהמועמדים הפוטנציאליים בקטגוריית השחקן הראשי נורא צפופה גם בלעדיו – דיקפריו על "הזאב מוול סטריט", מקונוהי על "מועדון הלקוחות של דאלאס", בנדיקט קמברבץ' על "הרשות החמישית", צ'יטוול אג'ישפור על "12 שנות עבדות", אוסקר אייזק על "בתוך לואין דייוויס"… הנקס, רדפורד, כריסטיאן בייל… אולי אפילו חואקין פיניקס וסטיב קארל יצטרכו להילקח בחשבון. כאב ראש.
זאת שנה מאוד… מוזרה לאוסקר. בתחום הסרטים שמגיעים בחורף, אין ממש סרטים שנראים טיפוסיים לזכייה ושווה להמר עליהם ממש מראש. אין איזה אפוס היסטורי כמו לינקולן שיכול להיות מאוד לטעם האקדמיה, או דרמה חברתית שנראית כמו פיתיון לפסל זהב. נראה שכרגע המירוץ רק טיפונת פחות מעורפל ולא ברור ממה שהוא היה בפברואר (בהשוואה לשנים קודמות בהן לקראת ספטמבר העניינים התחילו להתברר מאוד). הממ, אולי זה דבר טוב.
האוסקר היה אי פעם ברור בשלב הזה?
ירית הפתיחה האמיתית של המרוץ היא בפסטיבל טורונטו, כשחלק מהסרטים (אך לא כולם) נחשפים. עד אז, הכל ניחוש פרוע.
אני זוכר שבשנים קודמות
הצלחתי לנחש כבר באוגוסט 5-6 סרטים שבסופו של דבר הפכו למועמדים. אני לא מנסה להשוויץ או משהו, פשוט בד"כ, בשלב הזה כבר די ברורים לפחות כמה מהמתמודדים החזקים. השנה, לפי מה שאני מרגיש, אין שום מועמד ממש ממש ברור כמו שלינקולן או כוננות עם שחר היו. אני כמובן לא מתאר את זה כמו משהו אוניברסלי, זה רק מה שאני מרגיש.
מישהו יכול להסביר לי
מה האחים וורנר מרוויחים מתביעה כזאת? זה אפילו לא כמו טרולים של זכויות יוצרים. הם לא עושים מזה כסף, רק פרסום רע לעצמם. בטח יש פה משהו שאני מפספס. הם עד כדי כך שונאים את המפיצים האחרים? או שאלו סתם עורכי דין שצריכים להצדיק את המשכורות שמשלמים להם?
אולי הם מתכננים סרט בשם "הבאטלר"?
או שאולי הם צריכים משהו מהצד השני, וזה היה ניסיון הפעלת לחץ שהשתבש? יש כל מיני סיבות לעשות דברים, ולא כולן תמיד הולכות לפי המתוכנן…
סכסוכים שבין אחים לאחים.
נטען שהסיבה היא "ההוביט": לידי הארווי ויינשטיין התגלגלו איכשהו אחוזים כלשהם מהזכויות על "ההוביט", מה שאומר שוורנר חייבים לו משהו כמו שני סנט על כל דולר שסרטי "ההוביט" מרוויחים. הם מנסים להפעיל עליו לחץ לוותר על הזכויות האלה באמצעות ירידה לחייו בכל אמצעי ביורוקרטי שבידיהם.
זאת, לפחות, תאוריה אחת שמושמעת ברשת. באמת שאני לא יודע האם או עד כמה היא נכונה. בינתיים וורנר טענו שכל עניין שינוי השם של "הבאטלר" היה בעצם ספין של האחים ויינשטיין, ואין להם שום בעיה עם הסרט. טענה מוזרה בפני עצמה (אפשר לבדוק את הדברים האלה, אני מניח. ה-MPAA לא מודיע מי דרש איזה שם, ולמה?).
זה קרה בעבר
אחד הסיפורים המפורסמים על 'לילה בקזבלנקה' של האחים מרקס הוא על איום בתביעה מצד וורנר על שם הסרט.
הסיפור אומר שהאחים מרקס נדרשו לשנות את שם הסרט שדומה מידי לסרט 'קזבלנקה'. בתגובה האחים מרקס איימו לתבוע את האחים וורנר על השימוש במילה אחים.
כמה מפתיע שרוב הסיפור היה שקרי והופץ על ידי גראוצ'ו…
הלינק לוויקי מכיל ספוילרים לסרט, וגם את הסיפור המלא:
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Night_in_Casablanca#Controversy
על אף שבמקרה השל 'THE BUTLER' זה נשמע קצת הזוי, גם יותר קל לבדוק כיום כאלו שמועות, וגם זו דרך קצת קיצונית ליצור באז מסביב לסרט.
במקרה של קזבלנקה
(סיפור שקרי או לא) לפחות יש בזה הגיון מסויים, כי שני הסרטים יצאו בהפרש 4 שנים. כשזה הפרש של כמעט 100 שנה זה כבר הופך מגוחך.
אני מקבל את ההסבר של רד פיש, כנראה שיש פה איזה עניין של סגירת חשבונות מאחורי הקלעים.
שיערכו קרב זוגות ונגמור עם זה.
(ל"ת)
אולי יש להם איזה סרט שמציג עכשיו?
משהו שבגללו הם ניסו לפגוע בסרט הזה?
(כי באמת שאין לי מושג בעצמי למה…)
זה עניין של מסורת.
כידוע, בזמנו, כשהאחים מרקס יצרו את הסרט "לילה בקזבלנקה", דרשו מהם האחים וורנר לשנות את השם, כי "קזבלנקה" היה סרט שלהם, והוא סימן שלהם והם עשו אותו קודם. בתגובה דרש גראוצ'ו מרקס מהאחים וורנר לשנות את השם, כי "אנחנו היינו אחים לפניהם".
אז מצד אחד, מדכא שהם לא למדו כלום; ומצד שני, כבוד למסורת!
ואני חושב ש-FrOH צריך לצפות לתביעה שלך בקרוב.
(ל"ת)
הבנתי נכון?
כדי שלא יתבלבלו בין הסרט שנקרא push לסרט שלא כולל את המילה push, הוסיפו את המילה לסרט שלא כלל אותה?
לא.
השם המקורי אמור היה לכלול את המילה הזו (לפי הכתבה). זו הייתה המילה הראשונה בו.
אה. נכון. פספסתי את ה-push בהתחלה.
נעמיד פנים שזה לא קרה היי תראה ציפור!
ציפור? ציפור? איפה?
(ל"ת)
שם! שם! בדיוק מאחורי הקוף עם שלושת הראשים!
(ל"ת)
I understood that ref...
אה, רגע, לא משנה.
!I understood "that" ref
(ל"ת)
עשית לי חשק לראות את The Butler
מתי זה אמור לצאת לאקרנים בארץ?
התגובה של מאד האטר
נו באמת, האחים וורנר. C'mon, Son! זו אחת התביעות היותר הזויות ומוזרות ששמעתי עליהן. וגם אותי מעניין כמה יכניס "האזב הרע" אחרי כל ההייפ שהיה לו.
ועכשיו לפינת "מאד האטר עושה שטויות כי משעמם לו בלילה": אני לא יודע אם מתוכנן עוד אירוע התרמה לאתר בקרוב (חשבון הבנק השוויצרי שלי תמיד בהיכון), אבל ראיתי פה לאחרונה איזו תגובה או שתיים על אנשים ששאלו לגבי חסות של דפי סרט. החלטתי לבדוק לכמה סרטים מתוך ה 250 הגדולים של ימד"ב יש דף סרט באתר. התוצאה? ל 95 סרטים יש דף סרט, ואילו לשאר ה 155 אין.
אבל רגע! דבר ראשון, בדקתי רק דפי סרט, בעזרת תיבת החיפוש הזאת למעלה. יש לא מעט סרטים שכן יש להם ביקורת באתר, אבל אין להם דף סרט, אז כללתי אותם ב"אין". כמו כן, יש גם דפי סרט ממבצע ההתרמה שפשוט לא נפתחו עדיין. וב"יש" החשבתי סרטים שיש דפים לגרסת ה 3D או רימייק שלהם, כמו "מלך האריות" ו"אולדבוי".
אגב, במהלך הנבירות שלי נתקלתי בדף הסרט המשעשע הזה. נסו להגיד את שם הבמאי 5 פעמים מהר.
בקיצור, אם בקרוב תהיה שוב אפשרות לפתוח ולהיות סנדק של דף סרט, הנה הרשימה. תוכלו לשים לב שאין דפי סרט ללא מעט קלאסיקות כמו "אודיסאה בחלל", "טוראי ריאן", "שבעה חטאים" וכו'. (אגב, רק כדי שיהיה ברור, אין פה ביקורת או האשמה או משהו בסגנון. ההפך, זה כדי לעודד אנשים לפתוח עוד דפי סרט ולהרחיב את האתר).
רעיון טוב.
אני בזמנו תרמתי לחסות לדף סרט ומאז הפכתי את בחירת הסרט למשימה שיצאה מכל פרופורציה הגיונית (כולל לעבור בעצמי ידנית על 250 הסרטים הגדולים של ימדב).
אבל מלבד days of future past, שמישהו כבר לקח עליו חסות לפני (עידו כהן, אני לא מחבבת אותך), לא היה לי שום רעיון. אני הולכת לעבור על הקובץ הזה, כי יש לי הרגשה שאם היה תוקף על בחירת סרט לחסות, הוא פג לפני בערך חצי שנה.
לו היה לי שקל על כל בחורה שאמרה את זה...
(ל"ת)
זה הכל מקנאה
אני מתלוננת כל כך הרבה על days of future past, המינימום הוא שאני ארגיש ששילמתי על זכותי לעשות זאת.
ומה אני אגיד?
(ל"ת)
אקסמנית לעתיד לא קיבלה את אקס מן,
muchrejoicing לא קיבלה את הגביע הקדוש. אני אומרת שזה הכל אשמת השיטה ושצריך לארגן פה הפיכה. תחת שלטונו של דן ברזל זה לא היה קורה!
ודאי התכוונת לומר:
"אקסמנית לעתיד לשעבר לא קיבלה את אקס מן: עתיד שעבר".
מאיפה פתאום הגיע הכעס הזה על שמות תקינים?
בחיי לא ראיתי מישהו שמתעצבן על זה שאנשים לא קוראים לנוקמים "Marvel's The Avengers", או לא קוראים לבוראט "Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan".
אני לא חושב שהיה פה כעס כלשהו.
גיחוך כן, כעס לא. כמו שאף אחד לא באמת קורא לנוקמים "האוונג'רס של מארוול", כך אף אחד לא יבקש בקופה כרטיסים לסרט "הבאטלר של לי דניאלס" – הטפשי הוא שהמפיצים נאלצים להעמיד פנים שזה המצב.
או, אם כבר שמות ארוכים/מלאים לסרטים
The Mysterious Yearning Secretive Sad Lonely Troubled Confused Loving Musical Gifted Intelligent Beautiful Tender Sensitive Haunted Passionate Talented Mr. Ripley
רק שזה לגמרי לא השם של הסרט
אלה מילים שמבזיקות על המסך, בלי שמישהו יצפה שבכלל תבחין בכולן. זה מעולם לא הופיע באף פוסטר או רשומה רשמית על הסרט.
חבל שהחוקים לא תקפים על המפיצים בארץ
ואז 7 לילות לא היו מפרסמים תחת הכותרת 'המכונאי' את התקציר של the machinist במקום התקציר של the mechanic
למעשה, "המכונאי" הראשון לא הוקרן בארץ
ככל הזכור לי. אבל נכון, בארץ לא מקפידים על זה, ולכן יש הרבה מקרים של סרטים שונים עם אותו שם – "מבוקש", "שם המשחק" ואחרים. לעתים קרובות הם חוזרים לשמות של סרטים שהופצו הרבה אחרי 1916.
כן, אפילו "הנוקמים" כבר היה מתישהו בשנות התשעים
לגבי המכונאי, הוקרן או לא הוקרן – זו פשלה די מביכה של העיתון, לדעתי
של העיתון, כן.
ו"הנוקמים" – "The Avengers" – משנות השמונים הוא בדיוק הסיבה שהשם המלא של הסרט החדש הוא בעצם "Marvel's The Avengers".
או Avengers Assemble בבריטניה.
(ל"ת)
Marvel Avengers Assemble, ליתר דיוק.
(ל"ת)
אילו נוקמים היו בשנות השמונים?
הסדרה רצה בשנות השישים (והקדימה בשנתיים את הקבוצה של מארוול), הסרט עם אומה תורמן יצא ב-1998.
מעניין לציין שבתחילת שנות התשעים היה קומיקס שהתבסס על הסדרה, אבל כדי לא להתנגש עם מארוול נקרא "סטיד וגברת פיל". בשנה שעברה הוא הודפס מחדש, ולאחריו החלה סדרה חדשה.
http://www.comicbookdb.com/title.php?ID=35876
http://www.comicbookdb.com/title.php?ID=38241
נכון. אין לי מושג למה אמרתי שנות השמונים.
(ל"ת)
היו נוקמים בשנות השמונים (רק לא אלו
שהתכוונת אליהם). זו נחשבת לאחת התקופות הכי טובות של הקבוצה של מארוול.
ב1972 ליתר דיוק.
(ל"ת)
מה היה ב-72'?
(ל"ת)
מה שהיה ב-48'
אין יותר טוב מזה.
65 שנה, לך תזכור.
(ל"ת)
לדלג על שורה כי אתה רוצה להיות זה שמביא את הפאנץ'
ולא זה שמרים להנחתה? Not cool.
זה לא היה בכוונה.
אני לא מחסידי הסרט והציטוטים הבלתי נגמרים, ולולא הייתי צופה בסצינה המדוברת לגמרי במקרה לאחרונה, לא הייתי מודע לבדיחה. והנה, אפילו שכחתי שיש שורה נוספת לפני הפאנץ'.
ואני בכלל התכוונתי למינכן.
(ל"ת)
אז אפשר להפיק הכנסות מהורדות בלתי חוקיות? ימות המשיח!
(ל"ת)
המממ...
מעניין אם תשלום על פרסום סמוי לוקח בחשבון גם את כמות האנשים שייחשפו לסרט באופן לא חוקי שלא בבתי הקולנוע.
(אולי סרטים מסויימים אפילו "מודלפים" לרשת לשם כך? קשה לי להאמין)
מסטרימינג אפשר
יושבי צפון אמריקה יכולים לצרוך טלוויזיה באמצעות Hulu וסרטים מסטרימינג של כמה ספקים בתשלום, כולל Netflix. חלק מערוצי הטלוויזיה האמריקאיים שלא משתפים פעולה עם הולו מזרימים באתרים של עצמם בליווי פרסומות (לדוגמא קומדי סנטרל, ABC).
אין בעיה טכנית למכור תוכן דרך האינטרנט. הבעיה היא בעיקרה חוקית, למיטב הבנתי – זכויות השידור במדינות שונות אינן זהות. זכור לי שמייקל מור רצה להפיץ בחינם סרט שלו דרך האינטרנט אבל בגלל זכויות השידור נאלץ להגביל את ההפצה חינם ליושבי צפון אמריקה.
נראה לי שרוב האנשים מעדיפים לצרוך בנוחות ובאופן חוקי, כשהם יכולים לעשות זאת, על פני צריכה שאינה חוקית ופחות נוחה. אין לי נתונים לבסס את זה עליהם, אבל זו שאלה מעניינת. (האם יש נתונים על שוק המוזיקה לפני/אחרי אייטונז ויוטיוב?)
בהערת אגב, אני לא בטוחה שהורדות לא חוקיות אינן מלוות ברווחים; כפי שהאנשים שמוציאים את הסכומים הגדולים ביותר על מוזיקה הם גם אלו שמורידים הרבה מוזיקה, ייתכן שסרט שהופך לקאלט באינטרנט ילווה ברכישת בלו-ריי, מרצ'נדייז וכדומה. אבל אני לא מוכנה להתחייב על זה.
הכל טוב ויפה,
אבל שום דבר מזה עדיין לא הסביר לי איך לסרט יכולות להיות הכנסות מהורדות בלתי חוקיות.
הוא יכול להכניס כיוון שצופים יוצרים באזז
והבאזז הזה מתרגם לעוד צופים, שחלקם צופים גם בצורה חוקית. זה נכון עוד יותר לסדרות (שם אותו צופה יכול לצפות באופן פיראטי בעונה אחת, ובתשלום בעונה אחרת) ועוד יותר למוזיקה, שם קהל של פיראטים ממלא הופעות של אמנים.
באופן כללי, ליוצרים עדיף לרוב, גם מהבחינה הכלכלית, שקהל יצפה בסרטים שלהם בחינם על פני שלא יצפה בהם בכלל. כמובן שזה לא נחמה גדולה לתעשית המדיה, שהקהל שלה בתשלום (בכל מה שנוגע למוזיקה וצפייה ביתית) ירד משמעותית בשנים האחרונות.
בנוסף, אני די משוכנע שחלק מאלו שקנו עכשיו את המארז
הסופר-דופר מושקע ומעוצב של "משחקי הכס", צפו בו במקור באופן פיראטי.
אני חושב שאתה טועה.
יותר נכון – אני די בטוח.
להרחיב את המושג "הכנסות" לבאזז, הייפ ומודעות זה פשוט לאנוס את כל המערכת הכלכלית שלנו. בצורה הזו אני אטען שתאונת דרכים בכביש הראשי יעילה מאוד לסוחרים (כי המכוניות עוברות דרך כבישים צדדיים) וששוד בסניף הבנק המרכזי יעזור לסניפים בפריפריה לקבל הפקדות.
הכל טוב ויפה אבל אין סיבה שאף אחד ירצה בכך.
כמובן שיש ערך מסוים לצפיה, בכל דרך אשר תהיה (גם מישהו שמתפלח לקולנוע ולא משלם על כרטיס), אבל ההכנסות הן לא כאלו שהמערכת הכלכלית של עולם הבידור בנויה להן (למרות שכפי שציינתם, היא כבר מבינה חלק מהערך של הצפיות הבלתי חוקיות ואף ממנפת את חלקן. אי אפשר להיות עיוור…) ויותר חשוב מכך – לא כאלו שבשליטתה. הורדה לא חוקית היא לא סטרימינג והיא לא הפצה או "דליפה בטעות" – היא נטילת השליטה מהיוצר על היצירה שלו והפצתה ללא רשותו. כל הלהטטנות המילולית לא עוזרת להצדיק זאת אז אנא ממך.
בעניין הפסקה השניה שלך, זה משפט נהדר, אבל שכחת את ההמשך שלו: "ליוצרים עדיף לרוב, גם מהבחינה הכלכלית, שקהל יצפה בסרטים שלהם בחינם על פני שלא יצפה בהם בכלל,כל עוד ישנם מספיק אנשים שצופים בסרטים בתשלום וכך מאפשרים להם ליצור אותם.
אני לא חושב שיש בינינו ויכוח.
מבחינה כלכלית קל לראות שהפיראטיות עושה הרבה יותר נזק מתועלת, בעיקר בכל מה שנוגע למדיה ביתית. זה נכון לא רק לפיראטיות – שירותי סטרימינג כמו ספוטיפיי עושים קניבליזציה לרכישת אלבומים ומכניסים חלקיק מההכנסות של רכישות האלבומים. באופן כללי, לקוח פיראטי הוא לא חסר ערך, אבל לא מתקרב לחשיבות של לקוח משלם.
אגב – כדאי לזכור שיש גם קורלציה בין פיראטים ללקוחות משלמים. רואים את זה בעיקר במוזיקה, בה אנשים מורידים אלבומים, מקשיבים ואם הם אהבו הם גם קונים (ויש מחקרים שמראים שהפיראטים הגדולים נוטים להיות גם הרוכשים הגדולים). ובכל זאת, ה"רווחים" העקיפים מפיראטיות לא מתקרבים לנזק שנגרם על ידיהם. למרבה המזל, לפחות בעולם המוזיקה, עלויות ההקלטה וההפצה כל כך ירדו, והיכולת של האמן ליצור קשר ישיר עם הקהל כל כך עלו, שאמנים יכולים עדיין להתפרנס יפה מכמות קטנה יותר של קהל נאמן. זה כמובן משתנה מאמן לאמן, אבל בעוד שחברות התקליטים כולם במשבר, יש לא מעט אמנים שרק הרוויחו ממהפכת המידע. כל זה כמובן תקף הרבה פחות לקולנוע וטלויזיה, בהם רף הכניסה לא ירד משמעותית, ועלות ההפקה היא עדיין משמעותית.
דרך אגב,
מי שרוצה לשפר את רמת החיים שלו מילד אסייתי במפעל נעליים לבעל אחוזה עשיר, שיכנס לבלוג של נמרוד ויקרא איך להפעיל את ספוטיפיי גם בארץ. רק חבל שבשירותים כאלה התשלום לאומנים באמת מזערי.
נזק
למה אתה מתכוון ב"נזק" שנגרם מהפיראטיות? באובדן הכנסות פוטנציאלי? ואם כן, איך הוא מחושב? הרי לא כל מי שמוריד משהו מהאינטרנט היה קונה אותו אם זה לא היה באפשרותו.
אי אפשר לחשב את הנזק במדוייק
אבל אפשר לראות שמכירות האלבומים בירידה תלולה. שאמן סופר-פופולרי כמו קניה ווסט צריך לחכות חודש עד שהאלבום שלו יגיע למעמד של אלבום זהב. שעל אלבומי פלטינה אין בכלל מה לדבר. ושום תירוצים בסגנון של "פעם היו עושים מוזיקה יותר טובה" לא יכולים להסביר את הפער הזה.
שוב, יש גם שירותים חוקיים (ספוטיפיי) וחוקיים למחצה (יוטיוב) שמשמשים גם הם כתחליף לרכישת מוזיקה – אבל הכסף שהם מכניסים הוא גרושים לעומת ההכנסה של מכירת האלבום.
אז אולי
אז אולי זה בגלל יוטיוב וספוטיפי? המשתמשים שלהם הם לא באמת פיראטים – הרי לקניה ווסט יש עמוד משלו, וספוטיפי הוא שירות חוקי.
ואולי בגלל אנשים שקונים סינגלים באייטיונז? כי ליותר אנשים יש היום אייפודים, ולפחות יש דיסקמנים, אז הגיוני שיקנו פחות דיסקים (למשל).
הקניות באייטיונז נספרות.
ככה שהם זהות לקניות פיזיות ונספרות גם כמכירות אלבומים. אבל ברור שהפיראטיות/שירותי הסטרימינג פוגעות בהכנסות – אחרת לא הייתה ירידה חדה כל כך במכירת אלבומים (גם כשכוללים את המכירות הדיגיטליות).
את יוטיוב הגדרתי כ"חוקי למחצה" כיוון שרוב השירים שם לא הועלו על ידי בעלי הזכויות, אבל אלו יכולים להתלונן ליוטיוב ולבקש להוריד אותם (למרות שזה קצת כמו לרוקן את הים עם דלי).
וספוטיפיי הוא חוקי לגמרי, אבל הוא פשוט עושה קניבליזציה. בדיוק כמו שאתרי החדשות מחליפים את המנויים לעיתון. וגם אם ידיעות/מעריב/הארץ הם הבעלים של האתרים המובילים, עדיין ההכנסות של האתרים האלו לא מתקרבות להכנסות שהכניסו המנויים לפני עידן האינטרנט – ולכן כל כך הרבה עיתונים קורסים. אני משתמש בספוטיפיי – אז אני שומע כמה פרסומות ביום שמכניסות כמה גרושים, שזה רחוק מאוד מבחינת ההכנסות שהיו זורמות לתעשיית המוזיקה אם הייתי קונה לפחות חלק מהאלבומים האלו.
בכל זאת, גם אם לתעשיית המוזיקה נכנס הרבה פחות כסף, לא מעט אמנים מצליחים לנצל את העידן הזה לטובתם, והפגיעה העיקרית היא בחנויות המוזיקה/חברות התקליטים. ועדיין, הרבה אמנים נהדרים פשוט לא בנויים למעבר הזה – של הוצאות עצמיות, של גיוס כספים אינטרנטי, של תחזוק בלתי פוסק של קשר עם הקהל – הם פשוט רוצים לעשות מוזיקה.
כן, אבל
אבל באייטונס אפשר לקנות סינגלים ולא חייבים לקנות אלבום שלם – בעולם הדיסקים של פעם, מה שבדר"כ היו קונים זה אלבומים. היום הפרקטיקה הזו השתנתה.
רוב השירים לא הועלו ע"י בעל הזכויות, אבל הנה לקניה ווסט, זה שלקח לו זמן להגיע לאלבום פלטינה, יש עמוד משלו שבו נמצאים השירים שלו. הוא לא מנסה "לרוקן את הים בדלי" – להיפך, נראה שהוא מנסה למלא אותו.
בכל אופן, אתה זה שאמר ש"מבחינה כלכלית קל לראות שהפיראטיות עושה הרבה יותר נזק מתועלת", ואני בטוח ש"קל" זה לא, ותוהה אם זה בכלל אפשרי. מבחינתי אפשר להאשים גורמים אחרים בירידה בהכנסות – יוטיוב וספוטיפי ואייטיונז – עד שאני לא בטוח שאלו הפיראטים שעושים "הרבה יותר נזק מתועלת".
גם לפני עידן האינטרנט היו קונים שירים בודדים
כלומר סינגלים – ככה נקבעו מצעדי הפזמונים באותה תקופה, גם אם בארץ תרבות הסינגלים מעולם לא פרחה.
בוודאי שלווסט יש עמוד משלו, ומצד שני אם תחפש את האלבום האחרון שלו ביוטיוב, תמצא את כל השירים מתוכו, שרק שניים הועלו על ידו. הוא (או הלייבל) בחרו כנראה לא לנהל את המלחמה האבודה הזאת, אבל זה לא אומר שזה המצב האידיאלי מבחינתם.
אבל בוא נסתכל על העובדות. כמות הכסף ממכירת אלבומים וסינגלים שנכנסת לתעשיית המוזיקה ירדה משמעותית, דווקא כאשר העידן הדיגיטלי הופך את הקנייה הזאת לקלה ונוחה מאי פעם. מצד שני יש כמות עצומה של פיראטיות של מוזיקה ברשת. יש גם שירותי סטרימינג חינמיים וחוקיים, שמכניסים הרבה פחות כסף ממכירות אלבומים (וכנראה לא היו קמים, או לא היו כל כך זולים, לולא הצורך לשנות מודל עיסקי בשל הפיראטיות). הדבר דומה בכל סוג מדיה אחרת (החלף את ספוטיפיי בהולו, ואת קניה ווסט ב-Game Of Thrones, סדרה שמספר ההורדות הפיראטיות שלה דומה לפי ההערכות למספר הצופים).
עכשיו, לטעון, כמו חברות המדיה, שאלבום שאלבום שהורד מליון פעמים הוא אובדן של מליון מכירות הוא כמובן שקר גס. אבל גם הטענה שפיראטיות לא משפיעה על מכירות (והירידה בהכנסות ממדיה התחילה עוד כשהפיראטיות כבר הייתה נפוצה אבל מכירה חוקית וסטרימינג היו עוד בחיתוליהם) היא פשוט חסרת הגיון. היכן האמת? כנראה שאי שם באמצע.
וברמה האישית אני יכול להגיד שכשאני הייתי צעיר, כמעט כל אדם עם עניין כלשהו במוזיקה היה מוציא סכום כלשהו על מדיה, מה שממש לא נכון לאנשים שאני רואה סביבי היום. אני לא מדגם מיצג? ישראל היא לא מדגם מיצג? זה לחלוטין נכון – אבל לא מדובר בתופעה סטטיסטית גבולית או השפעה עקיפה שאפשר להתכחש אליה רק כי אי אפשר למדוד אותה במדוייק.
אגב – צריך להפריד בין "הכנסות תעשיית המוזיקה/קולנוע/טלויזיה" לבין ההשפעה על רווחת האמנים או על האומנות עצמה. תעשיית הקולנוע, בוודאי ההוליוודית, צריכה להיות מודאגת. הרבה מוזיקאים, לעומת זאת, נהנים – בין אם כלכלית ובין אם אומנותית – מהעידן החדש.
עניין של
היו קונים סינגלים גם בעבר… אבל זה עניין של כמויות. שירים באייטיונז עולים פחות מסינגלים על דיסק.
וביוטיוב… תראה, מלחמה אבודה או לא – יש דברים שמאוד מאוד קשה למצוא. כי היוצרים מתעקשים להוריד אותם. אפשר להסתכל על זה מהכיוון השני – האמנים לא כ"כ מתעקשים כי זה לא פוגע בהם באופן כ"כ מהותי.
ובינתיים נראה שאתה משנה את הטיעון מ"מבחינה כלכלית קל לראות שהפיראטיות עושה הרבה יותר נזק מתועלת" לטיעון יותר מסויג כמו "קיימות עדויות נסיבתיות[1] לכך שפיראטיות פוגעת באופן חלקי במכירות".
ולגבי משחקי הכס… ובכן, הקומיקס של oatmeal מסכם:
http://theoatmeal.com/comics/game_of_thrones
[1] העדויות הן נסיבתיות כי אין הוכחה, יש רק "פעם היה מעט פיראטיות והיו עושים הרבה כסף, היום יש הרבה פיראטיות ועושים מעט כסף".
אולי אני מקצין את הטיעון
אבל בוא ניקח סיטואציה כזאת:
בעיירה כלשהי, נניח שמה צ'רנוביל, דולף כור גרעיני. אחרי שלושים שנה כמות הסרטן עולה פי 20. חולה סרטן הולך לרופא, ושואל אותו האם הסרטן נגרם מדליפת הכור. הרופא אומר שאי אפשר לקבוע בוודאות – הרי היו מקרי סרטן כבר לפני. זה נכון לכל אחד ואחד מהפציינטים שמגיעים אליו. המסקנה: כיוון שאי אפשר לקבוע בוודאות שפציינט X חולה בסרטן בגלל דליפת הכור, המסקנה היא שאי אפשר לקבוע שהדליפה גרמה לעלייה בתחלואה, הרי כל העדויות הם נסיבתיות.
עוד דוגמא מעט מוקצנת – גם העדויות לירידת מכירות ארגזי הקרח בעקבות המצאת המקפיא הם נסיבתיות בלבד.
אתה מוזמן להסתכל על הגרף הבא. הוא מתאר את מספר היחידות שנמכרו (דיגיטליות, CD וכל השאר) ולא את ההכנסות (כלומר, הירידה במחירים לא רלוונטית כאן).
שים לב שיש ירידה משנה לשנה מאז 2000, והיא החלה לפני שירותי הסטרימינג, לפני יוטיוב, וכשמכירות דיגיטליות היו בחיתוליהם. אני לא מוצא לזה הסבר מלבד פיראטיות. אני מוכן לקבל את זה שסטרימינג/יוטיוב/מכירות סינגלים דיגיטליים על פני אלבומים משפיעים גם כן. אבל זה רלוונטי החל מ-2005 לכל המוקדם.
ו-The Oatmeal צודק לחלוטין. אני מניח שאם תעשיית המוזיקה/קולנוע/טלויזיה הייתה מגיבה נכון ובזמן, היא הייתה מצליחה לצמצם את הנזק. אבל כשניתן להשיג מוצר בחינם, בלי לגנוב אותו ישירות מאף אדם אחר וללא סנקציות חברתיות, ומוכח גם שמליונים עושים את זה – המכירות של המוצר יפגעו.
הוא שאמרתי
כמו שאמרתי, עם הטיעון המסוייג אני מסכים.
אבל כמו שיגידו לך כולם, Correlation doesn't imply causation.
לAdult swim היה משהו לומר בנושא
מסתבר שהם משתמשים בהומור לא רק בתוכן של התוכניות שהם מפיקים.
http://cheezburger.com/104709
אוף טופיק
לאחרונה יש לי קצת בעיות "טכניות" באתר. לפעמים כשאני פותח אותו (עמוד ספציפי או הדף הראשי) הוא לא נפתח כמו שצריך (לדוגמא, אין רקע, כל התגובות פתוחות, אין את הטור בצד, כל הריבועים של הכתבות אחד ליד השני בראשי). תמיד כשאני לוחץ F5 זה מסתדר.
קרה לעוד מישהו? יש פתרון? אני עם פיירפוקס, הגירסא האחרונה (23.0.1).
ניסית הארד ריפרש?
דהיינו – Ctrl+F5 ?
תיקון קטן
"פרשס" הוא רק סרטו השני של דניאלס. לפני כן היה את "Shadowboxer", עם ג'ג"ל, מייסי גריי, מוניק בתפקיד… פרשס, והלן מירן וקובה גודינג ג'וניור כזוג. הוא היה מעניין ומוזר כמעט כמו "העיתונאי".
?How often do you really look at a man's shoes
"Bad Robot", החברה של ג'. ג'. אברמס שחררה טיזר מסתורי לפרוייקט בשם "Stranger". מה זה? לא ידוע. אבל אפשר להניח שיהיה הרבה בוהק עדשה.
טימור בקממבטוב ("מבוקש") רוצה לעשות סרט על סנאים רצחניים. לסרט עדיין אין במאי, אבל בקממבטוב שחרר קטע קצר של איך הסרט אמור להיראות. כמו כן, הוא נמצא במו"מ לביים את הרימייק של "בן-חור".
סרטון האנימציה הכי חמוד שתראו היום.
גלריית נעליים של דמויות מפורסמות.
מחר תפתח בלוס אנג'לס תערוכה להוקרת אדגר רייט ויצירותיו. פורסמו כמה תמונות שיופיעו בה (יש בדף קישור לעמוד עם עוד תמונות).
הסרטון באמת חמוד לאללה.
כשירות לאזרח תירגמתי אותו לעברית, ובאמת שניסיתי להוסיף את הכתוביות לסרטון ביו טיוב.
מי שיודע איך עושים את זה לסרטון שלא אתה העלית – אשמח ללמוד וכך נזכה את הרבים.
תרשם לאתר הזה
amara
עשיתי את זה. לא הועיל
עשיתי גם את שאר השיטות המוצעות בגוגל.
:(
זה עובד אבל בשביל לשים את הכתוביות כבררת מחדל
צריך להטמיע את הוידאו ולרשום את העברית כשפת הבררת מחדל ואז הכתוביות שלך יהיו באופן אוטומטי.
אחרת בקישור באתר שלהם צריך לבחור את השפה.
התערוכה המלאה של אדגר רייט
טרילוגיית הקורנטו, סקוט פילגרים וגם קצת Spaced. יש פה דברים מעולים.
http://nineteeneightyeight.com/collections/edgar-wright
הפוסטר הכי טוב של השנה?
אני יודע שהיה דיבור קל על הפוסטר של איש הפלדה כתור פוסטר השנה, ואני לא יודע גם שלאף אחד לא אכפת אבל הפוסטר הזה מהמם ומגיע לו התייחסות. אם לא יהיה מבול של פוסטרים מבורכים בזמן הקרוב – בקלות פוסטר השנה שלי.
מצוין, אבל לא הכי טוב
כי יש את הפוסטר הזה:
הבאטלר של לי דניאלס זה התרגום הרשמי?
כי מצד אחד אני יכול להבין למה לתרגם אותו ל" המשרת של לי דניאלס" יצור ציפיות מעט שגויות מקהל הצופים ( " מה אין פה בכלל לי דניאלס בסרט הזה, רק כמה נשיאים אמריקאים") מצד שני להשאיר אותו כתור "הבאטלר של לי דניאלס" כשיש תרגום כל כך נגיש צורם ביותר. אני מקווה שהתביעה לא תקפה בארצות נוספות ושבארץ יוכלו להוציא אותו תחת השם "המשרת" ולסגור עניין.
אני מניחה שאפשר לתרגם כ"סרטו של לי דניאלס: המשרת" או "המשרת – סרטו של לי דניאלס". מאידך, כיוון שהתרגום לעתים קרובות לא מדויק, אני גם מקווה שיתורגם כ"המשרת" או "רב המשרתים" או איך שלא מתרגמים באטלר וזהו.
בעברית לא צריכה להיות בעיה* לקרוא לסרט פשוט המשרת.
ההגבלה מתייחסת רק לשם באנגלית.
*כלומר, אלא אם כן המפיצים יחליטו על שם כמו "המשרת מת מצחוק על הזמן".
אוקיי, אז אני אתייחס לזה.
רובין וויליאמס בתפקיד רציני כנשיא? אלן ריקמן בתפקיד רציני כנשיא?
מגניב!
מחר נחפש טריילר ביוטיוב.
הבטחתי ולכן אקיים.
טריילר.
אני מאוכזבת ממך רד פיש.
מכולכם, למען האמת.
אני צריכה להיתקל בטריילר ביוטיוב בשביל לגלות שמעבדים את גנבת הספרים לסרט? אף אחד לא היה יכול להזהיר אותנו קודם? אף אחד?
https://www.youtube.com/watch?v=68mu8IP6sSc&feature=youtube_gdata_player
ספר נהדר.
הטריילר, לעומת זאת, משעמם. אבל אתן לסרט צ'אנס למרות הכל.
תמוהה ההכנסה של הקריינות באמצע הטריילר
הטריילר עובד נהדר ( או לפחות, בסדר) בלי הקריין עד 1:47 ואז לפתע מגיע הקריין ומחריב אותו.
אני מניח שזה לא היה בדיוק ככה, אבל זה נראה כאילו מישהו יצר את הקדימון ואז באמצע התקשרו המפיקים וצעקו שצריך שיהיה קריין בקדימון אבל הם כבר ערכו את הקדימון עד הנקודה הזאת אז הם פשוט הוסיפו את הקריין שיגיד כמה משפטים קלישאתיים חסרי משמעות וסגרו את הבאסטה.
זה מרגיז בעיקר
שהקריין הוא לא מלאך המוות. פרט עלילתי חשוב וקריטי זה (הסיפור מסופר מנקודת מבטו) הושמט מהטריילר בכלל. זה גורם לי לתהות האם זה יושמט מהסרט עצמו.
פודקאסט קולנוע עברי חדש, הידד!
כמו שכבר אמרתי בעבר, אין מספיק (או בכלל) פודקאסטים על קולנוע בעברית (ואולי הגיע הזמן שגם אני קצת אזיז את התחת בנושא). ועכשיו יש אחד חדש – שורה שניה באמצע, של אביעד "פינגווין" שמיר ידיד האתר ותום שפירא. בתכנית הראשונה: קיק-אס 2.
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=452102&cid=452310
נראה טוב!
אך האם זה אומר שניפרד מהפישקאסטים?
אין לזה קשר לפישקאסטים.
(ל"ת)
תודה
אני רק אזהיר שהפרק הראשון מכיל ספוילרים לסרטי קיק אס ושליחות קטלנית וספוילר בקטנה לשודדי הקריביים: תיבה של איש מת.
רגע, אם אביעד הוא "ידיד האתר" מה אני בדיוק – אוייב העם?
*מרים את יידיו לשמיים בשעה שברקים מרצדים ורעמים, אה…. מרעימים וזועק אל על "פפפפייייששששללללרררר"
יש לציין – אנחנו לא מאמינים בקדושת הספויילר: במהלך הפרק הקצר הזה אנחנו הורסים את סדרת קיק אס, שליחות קטלנית, מת לחיות, שודדי הקאריביים, האביר האפל וילדי חבורת הזבל (!).
כל גיבור (או אתר אינטרנט) צריך נבל.
הגיע הזמן לבחור לעצמך סיפור אוריג'ין.
דן ברזל מתהפך ב.... אה... משהו שלו!
(ל"ת)
אנחנו לא הורסים את מת לחיות
רק מציינים קו מוזר בהתפתחות הסיטואציות בהן ג'ון מקליין מוצא את עצמו.
הצעה לשם לפישקאסט הבא:
"זאב רווח וכאב"
speaking of which, Red Fish
מה עלה בסוף בגורל תכני הוידאו שרצית לעשות? אני מניח שמחסור בזמן חייב אותך לגנוז את הרעיון?
(תקציר הפרקים הקודמים:
ואחר כך:
)
לא שכחתי.
(ל"ת)
Never Forget
(ל"ת)
טריילר חדש לאנטבוי!
יאא! יצא טריילר חדש לאנטבוי! של .. רגע, אנטבוי? לא קראו לזה אנטמן פעם? וזה בדנית בכלל? מה קורה פה?
אז, מסתבר שכאשר הדנים לא מעבדים את סיפורי הילדים שלהם לסרטי אנימציה מזוויעים הם עוסקים בגיבורי על לילדים שגונבים די בלי בושה רעיונות ממארבל. ובכל זאת, נראה חמוד.
קישור
השילוש הטעים
קלינט איסטווד רוצה לביים את "צלף אמריקאי" עם בראדלי קופר.
אותו קופר במו"מ לדובב את "רוקט ראקון" ב"שומרי הגלקסיה". כמו כן, אליזבת' אולסן במו"מ לגלם את "סקרלט וויץ'" ב"הנוקמים 2".
גלריית היצירות של מישהו שחשב שבפוסטרים של סרטים אין מספיק מנורות.
מסתבר שלהדביק את הפרצוף של ניקולס קייג' על תמונות של שוטים מסרטים זה לא מספיק. מישהו הדביק את הפרצוף שלו (כולל דיאלוג) על קטעים מכל מיני סרטים. למה? שאלה טובה. טובה מאוד.
והנה טריילר נחמד לטרילוגיית "דם וגלידה" של אדגר רייט.
באטאפלק.
אני לא יודע כמה זה אמין, ואיפשהוא בתוכי אני קצת מקווה שזה לא, אבל בן אפלק ילוהק לבאטמן בסרט הבא של איש הפלדה.
אני מעדיף לתת לאחרים לדבר על זה כרגע.
אה, שיט.
הקדימו אותי בדפים אחרים.
טוב נו, אני הולך לקבור את עצמי בחול מרוב בושה או משהו.
בן אפלק הוא באטמן
כידוע מדובר על הסרט של סופרמן ובאטמן (אין עדיין שם רשמי) ויש תאריך לסרט: 17 ביולי 2015
המיניונים חצו את קו ה-800 מיליון דולר הכנסות בעולם
http://www.deadline.com/2013/08/despicable-me-2-crosses-800m-worldwide-box-office/
זה הסרט השני-הכי מצליח של אולפני יוניברסל בכל הזמנים לאחר פארק היורה.
הולי שיט.
איך זה קרה?
חופשת קיץ + אינפלציה + סרט שלא גורם להורים סבל
או מדבר מעל ראשי הילדים. למען האמת, אני מופתע לגלות שפארק היורה הוא עדיין הסרט הכי מצליח של יוניברסל (רק מקום 18 בכל הזמנים) – אני מבין שימי הזוהר של האולפן מאחוריו. מעליו בטבלה תוכלו למצוא שני סרטים של שודדי הקאריביים וגם את עליסה בארץ הפלאות. ובין פארק היורה והמיניונים יש שני סרטים של עידן הקרח ושני שרקים אחד. זה לא משנה את העובדה שאת וול-אי ו-up יזכרו הרבה אחרי שהסרטים הדי זניחים האלו ישכחו.
או בקיצור, דספיקבל מי הוא עידן הקרח החדש.
בתפקיד סדרת האנימציה הבינונית שעושה כמויות אדירות של כסף רק בגלל שהיא לא רעה ואת הדמויות האלה אנחנו כבר מכירים.
טיעון מעניין
אבל לתאר את עידן הקרח, אחת מסדרות הסרטים האנמיות בהיסטוריה (החלק הכי מוצלח בכל אחד מהסרטים בכלל לא היה חלק מהסרט, אלא הטריילר) כלא רעה??
היא לא רעה.
היא בינונית. נוסחתית, אנמית, כמו שהגדרת. מדי פעם יש קטע מוצלח שמרים את האווירה, בדרך כלל בכיכובו של סקראט. יש דברים גרועים הרבה יותר (אם כי הם בדרך כלל לא עושים כל כך הרבה כסף).
And what is the deal with Disney movies?
האם מאט דיימון ופול גרינגראס יחזרו לסדרת "זהות"?
אחרי פיקסאר, עכשיו מישהו אחר חיבר תאוריה שגם הרבה מסרטי "דיסני" מתרחשים באותו יקום.
עיצובים של פוסטרים לכל מיני סרטים מזוייפים שהוזכרו בסדרה "סיינפלד".
אודישנים של גולום לכל מיני סרטים מפורסמים.
וטריילר ל "Divergent", עוד סרט שמבוסס על סדרת ספרים לנוער. בעולם שבו אנשים מחולקים לקהילות לפי האישיות שלהם, נערה (שיילין וודלי) מגלה שהיא משתייכת לקבוצה שלא מתאימה לאף קהילה.
"עולם שבו אנשים מחולקים לקהילות לפי האישיות שלהם"?
אמממ… בערך כמו בעולם האמיתי?
אני קצת מאוכזב
ציפיתי שהטריילר יתחיל בקריינות של "In a world where people are divided…"
זה מבוסס על ספר לנוער שמדבר על טינאייג'רית ששונה מכל מי שמסביב ומתנכלים לה בגלל זה? ואו, מעניין מאיפה הרעיון הזה הגיע.
אהה, כן, רק גרוע
מבין ספרי הדיסטופיה שקראתי, זה ללא ספק בעל בניית העולם הקלושה ביותר. "פלג קודם לדם"? ברצינות?
כלומר, זה נחמד שיש ספר עם גיבורה מעניינת שמקבלת החלטות לא פשוטות ונאלצת לחיות עם התוצאה, אבל למה בעולם שאי אפשר לסספנד אותו?
ובקשר לטריילר, אין ספק: בומי האינספשן אכן מיצו את עצמם.
העולם בנוי על פי מסגרות ובאותן מסגרות אנשים מחולקים – כל מסגרת ותת מסגרת:, מדינה, מקצוע, עיר, צבע, גזע (לכאורה) ואפילו לפי מצב רפואי. אבל מעולם לא נפגשתי במסגרת, קהילה, תבנית, חברה או כל צורה של התכנסות אנשים שמחלקת את אנשיה לפי טיב או אופן אישיותם; מכיוון שמדובר בנושא כה נפיץ ומוזר, וספק בכלל אם יש הבדל מוחלט בין אדם לאדם כמו שאותן תיאוריות פסיכולוגיות טוענות.
Divergent נראה ממש כמו חיקוי של "משחקי הרעב"
(ל"ת)
הוא נראה כמו חיקוי של אלפי דברים
אבל דווקא משחקי הרעב? אף אחד לא נראה מגוחך ואף אחד לא שולח בני נוער להרוג אחד את השני. מה הזכיר לך את משחקי הרעב בטריילר?
לא התכוונתי שהוא מזכיר את משחקי הרעב ברמה העלילתית.
הצילום, העיצוב, התלבושות, הבימוי, הליהוק – הכל נראה דומה מדי למה שכבר ראינו במשחקי הרעב, כנראה בשביל לרכוב על ההצלחה שלו.
אבל גם בחינה עיצובית אין הרבה דמיון.
התלבושות פה הן תלבושות אחידות ושחורות בעוד שלאורך רוב משחקי הרעב נראים אנשים בבגדים מגוחכים או אנשים בבגדי עוני. העיצוב הוא של מסדרונות ארוכים וחשוכים בעוד שבמשחקי הרעב ישנם מרחבים פתוחים וחדרים צבעוניים. ואני לא יודע מה זה אומר הליהוק, שהשחקנים הראשיים מזכירים את השחקנים הראשיים במשחקי הרעב? כי אם כן, אז כן , לחלוטין. והצילום נראה הרבה פחות רועד.
אני לא מנסה לעשות לך חיים קשים או משהו ואני מסכים שלולא משחקי הרעב הסרט הזה לא היה קיים, אבל נראה לי שעיקר הדמיון ביניהם הוא " דמות נשית חזקה וצעירה נגד מערכת דיקטטורית עם חוקים משונים" שלמרות שזה קונספט מאוד דומה, אני חושב שאפשר לבצע אותו במספיק צורות מעניינות. מצד שני, הסרט לא נראה כאילו הוא הולך לבחור בדרך המעניינת לספר אותו.
הקישור של סיינפלד הוא לוויקיפדיה.
(ל"ת)
מוזר..
בכל מקרה, הנה הקישור
http://www.nextmovie.com/blog/seinfeld-movie-posters/
סיימון פג וניק פרוסט נשארים ערים כל הלילה
http://www.youtube.com/watch?v=98AISaI2Teg&feature=player_embedded#t=0
זה הסרטון האהוב עלי ביוטיוב כרגע. הם צריכים להתחיל לקריין דברים.
אוהבים חתולים? וגיבורי על(אבל לא רק)?
אז הנה שילוב של שניהם!
ג'יימס ספיידר הוא אולטרון ב"אוונג'רס 2"!
http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=86160
מת על ספיידר, בחירה מצוינת מצד מארוול.
אולטרון למי שלא יודע הוא הנאמסיס, אויבם המושבע של האוונג'רס, בקומיקס הוא נוצר על ידי אנט מן במטרה להביא שלום לעולם אך הרובוט פיתח אינטליגנציה משלו והחליט שהדרך היחידה להביא שלום לעולם היא על ידי השמדת כל המין האנושי. אולטרון הוא האויב היחיד של האוונג'רס מלבד אולי ת'אנוס שהיה אחראי למוות שלהם שוב ושוב בעתידים אלטרנטיבים בקומיקס, בגלל זה ובגלל שהוא האויב הכי עיקש שלהם הוא זכה למעמד כאויבם המושבע.
ג'יימס ספיידר הוא אולטרון.
http://marvel.com/news/story/21099/exclusive_avengers_age_of_ultron_casts_james_spader_as_the_films_legendary_villain
מיליוני מעריצים אמרו כאיש אחד:
'סדר.
אגב, חשבתי שאולטרון הוא רובוט. יש לו פנים, בכלל? או שכשמדברים על הליהוק של ג'יימס ספיידר בעצם מדברים על הקול שלו בלבד?
פעם הוא לבש דמות אישה.
אבל חוץ מזה, לא, אין לאולטרון פנים אנושיות. אולי התכנית היא להקנות לו מראה אנושי, כפי שסיפור המקור שלו יהיה שונה.
בטח קול
ומושן קאפצ'ר, אבל מה זה משנה? גם הקול של ספיידר בלבד זה טוב (למרות שיש סיכוי שהוא יהיה אנושי, מי יודע, אני יודע שאני ממש לא אתנגד לזה).
"כח משיכה" של אלפונסו קוארון: המבקרים נשפכים
http://www.rottentomatoes.com/m/gravity_2013/
נבואה: הקרב על תואר "סרט השנה" בסקר סוף השנה על האתר יהיה בינו לבין "מי מפחד מהזאב הרע" (אלא אם כן "סוף העולם" של סיימון פג יופץ פה בצורה רחבה).
התאוריה שלי מתחילה להוכיח את עצמה כנכונה.
2013 מסמנת את עצמה כגרסה הפוכה של 2008 – חצי ראשון לא משהו, חצי שני מעולה. נקווה שעונת האוסקרים תמשיך להוכיח את התאוריה הזאת.
ג'אנגו לא בעסק?
(ל"ת)
אינטרסטלר: עוד אחד לאוסף
מאט דיימון הצטרף לאינטרסטלר; כי מה שהיה חסר לסרט זה שמות גדולים בקאסט.
לפי האתר של יס פלאנט
קוראים לסרט "המשרת" והוא יוצא ב 24/10. מצד שני, באתר של יס פלאנט היה רשום עד לא מזמן ש"סוף." יוצא בסוף שבוע שעבר במקום באוקטובר, אז קחו את זה בערבון מוגבל.
במקרה הזה הם צודקים.
(ל"ת)
אוף טפיק
דיסני הכריזו כבר לפני לא הרבה זמן שהולכים לעשות עיבוד לסדרת הספרים ארטמיס פאול. סדרת ספרים שהרבה יותר מצדיקה עיבוד מבני הנפילים ופרסי ג'קסון שהופיעו לא מזמן על מסכינו.
פוסטר מעריצים מוצלח לאוונג'רס 2
האמת כשאני חושב על זה, ראינו את איירון מן כבר נלחם בגירסאות שונות שלו, וזה היה משעמם בכל פעם. אני קצת מפחד שבסרט הזה זה יחזור על עצמו, אני מבין את זה שג'וס לא רוצה למחזר את הסרט הראשון ולהביא עוד פעם אויבים מהחלל (ואויבים ארציים יותר נוטים להפוך את הסיפורים לאישיים יותר וכך לרוב גם טובים יותר) שלא לדבר על זה שזה נהיה טרנד עכשיו להביא בסרטים מספר 2 של גיבורי על את האויבים המושבעים שלהם (פעם הטרנד היה להביא אותם כבר בסרט הראשון אבל בצדק הבינו שלהביא את הנאמסיס על הפרק הראשון זה לא הרעיון הכי מוצלח), ובכל זאת, אני חושש.
אה כן, הפוסטר
מרשים
חוץ מזה שחלק מהדמויות ברקע עומדות על אוויר ונראות גזורות ממקום אחר, פוסטר מאוד מושקע ומקצועני. בהחלט היה גורם לי לרצות לראות איך כל כך הרבה דמויות משתלבות בסיפור אחד.
אבל איפה הפוסטר?
(ל"ת)
הנה
http://www.comicbookmovie.com/fansites/ddsign/news/?a=86226
רשמית בראדלי קופר הוא רוקט ראקון.
אותי עדיין מצער שזה לא מייקל רוקר (כן, הוא קיבל תפקיד אחר כפרס ניחומים).
http://www.newsarama.com/18818-bradley-cooper-officially-joins-guardians-cast-as-rocket-raccoon.html
טריילר ל-"The Zero Theorem" של טרי גיליאם.
טרי גיליאם הוא אחד הבמאים האהובים עליי, ואפילו שעד עכשיו הסרט הזה טס יחסית מתחת לרדאר, הוא בכל זאת הסרט שאני הכי מחכה לו השנה אחרי "גרביטציה". מחר הוא מוקרן בבכורה בפסטיבל ונציה, ולכן מגיע גם טריילר, שעושה רושם שהודלף מהיכנשהו (בשל כתוביות שקופה, אבל ברורה, באמצע המסך), אבל אם 3 ימים הוא היה ביוטיוב בלי שאף אחד הוריד אותו, נראה שזה בסדר.
http://www.youtube.com/watch?v=AKT296jh8xg
כן, זה בהחלט נראה כמו סרט של טרי גיליאם, גם וויזואלית וגם מבחינת הקונספט. ונחמד לראות סוף סוף את כריסטוף וולץ בתפקיד הראשי הראשון שלו מחוץ לאוסטריה, אם אינני טועה.
אגב, מה הסבירות שנראה את זה מגיע לארץ?
(ל"ת)
נראה מעניין.
"האימג'ינריום של ד"ר פרנסוס" היה בהחלט טוב, וגרם לי לשכוח לו על "טיידלנד" הנוראי. הסרט הזה מסקרן אותי מספיק כדי שאתן לו צ'אנס. מי יודע, אולי תתפלק לו עוד יצירת מופת אחרי שנים של יובש יחסי.
גיליאם? הייתכן?
זה נראה כמו סרט של גיליאם. סרת גיליאמי באמת. כלומר, זה נראה כמו סרט שבאמת ראוי לכתוב עליו "מהבמאי של ברזיל ו-12 קופים". אני… אני… הולכת לשכב לנוח לפני שהמוח שלי יתפוצץ מעודף ציפיה, נראה לי.
לא צריך לפתח יותר מדי תקווה
הבחור לא ממש נתן סיבה טובה לזה עם הסרטים האחרונים שלו.
מה שכן הוא די ההפך ממיאזאקי. מיאזאקי מיושן יחסית אבל לפחות הוא ממשיך לספק סרטים טובים. גיליאם כן מנסה להיות חדשני ורלוונטי אבל הוא נכשל פעם אחר פעם (אני מתכוון לסרטים שלו רק בשנים האחרונות, כן?).
מצד שני,
הסרט הזה הוא חזרה ברורה למקורות שלו. הוויזואליה, האווירה, ובמיוחד הקונספט (למי שלא הבין מהטריילר – כריסטוף וולץ הוא גאון מחשבים שצריך לפתור בעיה מתמטית שאמורה להוכיח האם לחיים יש משמעות או לא. גיליאם או לא גיליאם?) נראים כמו מעין סרט שלישי בטרילוגיית הסרטים העתידניים שלו (למרות שברזיל הוא חלק מטרילוגיה אחרת). ובתחום הזה, בואו נודה, יש לו רזומה טוב.
כרגיל אצל גיליאם
אין לי מושג מה ראיתי כרגע, אבל אני רוצה לראות עוד!
מיאזאקי הודיע על פרישתו מיצירת סרטים
במאי האנימציה היפני המדהים הודיע על פרישתו בגיל 72, סרטו האחרון היה "הרוח העולה" (או איך שלא יתרגמו את זה לעברית).
מצד אחד עצוב, מצד שני אני אגיד שוב שצריך להודות על האמת, הבחור לא היה רלוונטי כבר קרוב לעשור (מאז "המסע המופלא" הוא לא באמת הוציא עוד יצירת מופת, "הטירה הנעה" היה סרט מאוד מבולגן ו"פוניו" היה לא יותר מחמוד).
לינק
http://www.animenewsnetwork.com/news/2013-09-01/hayao-miyazaki-to-retire-from-making-feature-films
הטירה הנעה היה נהדר.
אהבתי אותו בהרבה מאשר את המסע המופלא.
מצד שני, אני מחשיב את המסע המופלא ליצירה הכי גרועה של מיאזקי, אז אני לא מייצג.
יש להבהיר - לייק על החלק הראשון של ההודעה שלך.
"המסע המופלא" סרט מצוין.
יש לי דז'ה וו קל.
כנראה שאצטרך לחיות כל חיי עם העובדה שאנשים אוהבים רק את מחצית מדעותיי.
הטירה הנעה היה יכול להיות נהדר
אם המערכה האחרונה שלו לא היתה כל כך גרועה, לפני זה עוד באמת היה לו פוטנציאל.
זאת הפעם ה... רביעית שלו?
הוא הכריז על פרישה אחרי כל סרט שהוא ביים ב-20 השנה האחרונות, לא?
כמובן שזה יהיה מאוד מצער אם הפעם הוא מתכוון לזה. וכל הטענות של "הסרטים האחרונים שלו לא חזקים כמו הראשונים" לא מעניינות: אני מעדיף עולם שבו קיימים יותר סרטים מוזרים, נפלאים ועתירי דמיון כמו "הטירה הנעה" על עולם שבו יש פחות מהם, אפילו אם הם לא מושלמים.
ההבדל הוא שבפעמים הקודמות
אם אני זוכר נכון, הוא לא יצא בהצהרה רשמית. הוא רק אמר שאחרי "הסרט הזה והזה" הוא מתכוון *כנראה* לפרוש אבל זה לא קרה עד עכשיו.
חוץ מזה, תראה יותר סרטי אנימה ותראה דברים לא פחות מוזרים או מקסימים ממיאזאקי, הוא לא היחיד שעושה את זה אתה יודע, וכבר לא הכי טוב, הוא פשוט הכי מפורסם.
אני אשים כמה המלצות אם מתישהו תחליט לנסות: Redline, The Girl Who Leapt Through Time, Summer Wars, Madoka Magica, בין היתר.
כן כן לחלוטין
בואו כולנו נשב ונראה "הבחורה שדילגה בזמן" עוד פעם ועוד פעם לעד.
( גם רדליין נחמד, אבל הסגנון הזול-מופרע התבטא בצורה הרבה יותר מוצלחת בDead Leaves, לטעמי)
"הנערה שקפצה דרך הזמן" באמת סרט טוב.
אבל להגיד שהוא "יותר טוב ממיאזאקי"? זה אפילו לא אותו הז'אנר. אין קשר בין העולם המציאותי (אבל היפה) של הסרט הזה לבין עושר ההמצאות המטורף שממלא אפילו את הסרטים המינוריים של מיאזאקי, כמו "פוניו" ו"הטירה הנעה".
חוץ מזה, למה לבחור? אי אפשר את שניהם?
אמרתי שיש טובים יותר.
אני לא טוען ש"הנערה" ספציפית הוא טוב יותר.
אם היית רוצה לדעת מה לדעתי כן טוב יותר ממיאזאקי, אני אתן לך שם: Madoka Magica. האנימה הכי פופולרית ומפורסמת ביפן בשנים האחרונות, בצדק. אם תראה את תבין למה.
לא ראיתי. רשמתי לפני.
ממבט של כמה שניות ביוטיוב, בוא רק נגיד שמבחינת רמת האנימציה בלבד… לא.
אז תראה שוב:
http://www.youtube.com/watch?v=OL4w1ozps8o
אני לגמרי לא מבין איך הגעת לקביעה הזו.
האנימציה נראית מרושלת יותר; אני די משוכנע שראיתי קווי עיפרון ברורים בלי צורך אמיתי. השחור-לבן והצלליות הם לא משהו שלא נראה כמוהו, ובאופן עקרוני זה נראה הרבה, הרבה פחות מושקע מכל פריים שמיאזקי צייר בעשורים האחרונים.
אבל זה שחור לבן ודו-מימדי!
ולכן זה בהכרח אמנות דגולה!
כפי שמנסים לשכנע אותי כל פעם אלה שחושבים שטרקובסקי הוא גדול האנימטורים בכל הזמנים, ולראיה מציגים בכל פעם את אותו קטע שחור-לבני מ"סמוראי ג'ק".
קוראים לזה סטייל
לא כל דבר נראה אותו דבר, ב"מאדוקה" מנסים ללכת על מראה שמזכיר אגדות ילדים, ולכל אחד מהעולמות שם שהילדות נכנסות אליהן יש סגנון אנימציה שונה וסוראליסטי. זה חלק מהקסם של מאדוקה.
זה, וזה שהיא מיינדפאקית אפלה שמזכירה מאוד את אוונגליון (ואנשים גם מכנים אותה האוונגליון של שנות האלפיים).
גם לגאנגם קוראים סטייל. לא זו הנקודה.
יכול להיות שהעלילה מאוד מרשימה; אבל הקטע שלונקק – חוץ מלהזכיר לי את 'החומה', רק בצלליות וש"ל – רחוק מהעושר והגודש שהופך בד"כ סרטים של מיאזאקי למרשימים כל-כך ויזואלית. אני לא מכיר את הסדרה, אבל אם היית מראה לי את הקטע שלא בהקשר הדיון הזה, 'מיאזאקי' ממש לא הייתה המילה הראשונה או השניה שהייתי חושב עליה.
כמו שכבר אמרתי
צריך לראות את הסרטים עצמם בשביל להבין (יש שני סרטים, שהם ריקאפ של סדרת הטלוויזיה שנמשכה רק 12 פרקים, כך שגם לדבר עליה זה און טופיק).
אמרתי משהו בנוגע ליותר טוב ממיזאקי?
הצעתי צפייה משותפת בנערה שדילגה בזמן. ואכן לא צריך לבחור, אם רוצים אפשר לצפות אחר כך גם בסרט של מיאזאקי. אני בעד הטירה של קסטליגו אישית.
אני בכלל בעד שנעזוב הכל בצד
ונעשה קון של Afro Samurai. איך אומרים? אני רק אניח את זה כאן.
is that a RPG? is that a motherfucking RPG?!
כן. אני בעד. מה שמזכיר לי, אני צריך לראות יותר מאת הפרק הראשון של הסדרה הזאת מתישהו.
אפרו סמוראי זה מה זה מאגניבבב!
אבל זה יותר טרנטינו ממיאזאקי… רק באנימציה.
"הנערה שזינקה" הוא באמת סרט נחמד מאוד
אבל הפער בין הסרט עצמו לבין ההייפ שנלווה אליו, אוי. לאורך העשור הקודם באמת היה טרנד כזה להכתיר את "המיאזאקי הבא", וממורו הוסודה, הבמאי של "הנערה" די כיכב ברשימות האלה מסיבה שלא ברורה לי. כאמור, זה היה סרט נחמד מאוד אבל לא יותר מזה והסרט הבא שלו "מלחמות קיץ" היה פשוט פצצת שעמום (עוד לא ראיתי את החדש שלו, שגם ממנו אנשים נשפכו. לא בוער לי).
"רדליין" אכן מעניין סגנונית אבל בתכל'ס? בתור סרט שמשווק את עצמו כאקשן-מירוצים בלי הפסקה, יש בו הרבה מאוד הפסקה (קרוב לחצי סרט) שלא קורה בה יותר מדי.
כשאני מנסה לחשוב על הפקות אנימה שממש הרשימו אותי מאז תחילת המילניום הנוכחי, הרשימה באמת קצרה עד כאב. אני חושב ש-"שחקנית המילניום" של סטושי קון ז"ל ואולי בהסתייגות מסוימת גם "Paranoia Agent" שלו, ביחד עם Voices of Distant Star של שינקאי הם הדברים שבאמת הייתי נותן להם את התואר "יצירת מופת". חוץ מזה? היו דברים נחמדים – אני חושב שאם King of Thorn (לא יצירת מופת, אבל סרט אפקטיבי ועשוי טוב) היה מקבל את הקידום הנכון בחוגי הקאלט, הוא היה הופך לתופעה מהסוג ש-"אקירה" או "Ghost in the Shell" הפכו אליה בקרב הגיקים במערב לפניו – אבל שום דבר שבאמת הפיל אותי.
אבל יש סדרת מד"ב חדשה מהיוצר של קאובוי ביבופ בשנה הקרובה. אני אופטימי.
טוב, אבל האם יצא לך לראות את
Fullmetal Alchemist, Death Note, Ergo Proxy, The Melancholy of Haruhi Suzumiya, From the new World, Fate Zero, Madoka Magica, Psycho-Pass, Monster, Sword of the Stranger, kara no kyoukai, 5 Centimeters Per Second, והסרט השני ומעלה מהריבוט לאוונגליון?
מהאנימות היותר פופולריות, מרשימות ומשפיעות של שנות האלפיים (לא כולן כי כמה מהן די חדשות).
היי, מלחמות קיץ היה אחלה רימייק
לחלק השני בסרט של דיג'ימון.
לא יצירת מופת או משהו, אבל בהחלט בילוי כיפי עם עיצוב נחמד לדמויות והמון דמויות מהנות. וכמה רגעים משעשעים מאוד, וכמה רגעים מאוד ווטפים.
גם הפעם הוא לא יצא בהצהרה רשמית
ההצהרה הזאת הגיעה מנשיא סטודיו ג'יבלי, לא ממיאזאקי. עם כבר, ההצהרה הרשמית האחרונה שנשמעה ממיאזאקי בנושא (לפני חודשיים בערך) היתה סוג של הכחשה שהוא מתכוון לפרוש:
http://www.animenewsnetwork.com/news/2013-06-30/hayao-miyazaki/the-wind-rises-is-not-my-final-work
יכול להיות שהוא שינה את דעתו מאז, אבל יכול להיות גם שכשתגיע ההודעה הרשמית ממיאזאקי עצמו, וזה אמור לקרות בשבוע הבא, זה יהיה משהו בנוסח "לא הבנתם אותי נכון" (והוא כבר עשה כמה תרגילים כאלה בעבר).
ויכול להיות שזה סתם ניסיון שפל לצאת מונציה עם פרס. בניגוד לביקורות החצויות ביפן, המבקרים בונציה דווקא מאוד התלהבו:
http://www.filmmisery.com/venice-review-round-ups-the-wind-rises-soars-beautifully/
ועכשיו מגיעה ההודעה הרשמית של מיאזאקי
שנפתחת ב-"לא, הפעם אני רציני. באמת."
אז הוא אומר שהוא פורש, מצד שני הוא מבהיר שכשהוא אומר שהוא עומד "לנוח" הוא בעצם מתכוון "לעבוד".
אני מניח שהוא ימשיך לביים סרטים קצרים בשביל מוזיאון סטודיו ג'יבלי (בעסה), או שהוא יחזור לצייר עוד איזו סדרת מאנגה אפית (הלוואי).
http://www.animenewsnetwork.com/news/2013-09-06/ghibli-suzuki/next-ghibli-film-to-be-released-next-summer
סדרת מאנגה חדשה ממנו דווקא יכולה להיות מעולה
אולי מיאזאקי צריך ללכת לכיוון קצת אחר כדי להיות "עדכני" שוב, ואולי מסגרת של סרט זה כבר פשוט לא מתאים לו. אולי מאנגה אפית תיתן לו יותר מרחב עבודה לנסות דברים חדשים.
אז בקשר ל"לזמן את הרוע",
בכוונה להלחם בזה שאיש לא באמת מאמין שזה סיפור אמיתי, יש פרסומות לסרט (למשל בוואלה) שאומרות "יהיה לכם קשה להאמין אבל זה סיפור אמיתי".
באמת.
סרטי חלל בסינמטק בראש פינה:
אפולו 13, ET והאלמנט החמישי, במסגרת (השבוע של) ליל המדענים.
http://most.gov.il/ScienceAndCommunity/RN2013/Documents/madCinematek-f.pdf
הייתי בהחלט משלם כדי לראות את שלושתם על מסך גדול.
טריילר לרובוקופ החדש
http://www.youtube.com/watch?v=UuVphAuRo7Q
גם זה, גם הרקולס וגם פומפיי, כולם יוצאים בפברואר של שנה הבאה. האם שוב תהיה לנו שנה שבה הקיץ יתחיל ממש מוקדם עוד מתחילת השנה?
נראה רע.
(ל"ת)