טוב, די כבר. הקיץ הזה לא עובד. מישהו צריך לערוך את הטבלאות מחדש.
זה לא רק שסרטים טובים (כנראה) מפסידים לסרטים רעים (כנראה), אף פעם לא היה צדק בטבלאות שוברי הקופות. אבל רשימת שוברי הקופות האמריקאית מתחילה להיראות… איך לומר… ישראלית?
שני סרטים יצאו לאקרנים בהפצה רחבה השבוע בארה"ב: "פסיפיק רים", הסרט שנראה כמו הדבר הכי מגניב שקרה לעולם מאז אלן ריקמן, ו"מגודלים 2", סרט המשך לקומדיה נוראית, שקיבל מהמבקרים ב"עגבניות" דירוג של 7% ועוסק באופן נרחב, אם הבנתי נכון, בשתן של איילים. אז כמובן שזה הג'אנק שיכניס יותר, אלא מה. "מגודלים 2" הכניס 42.5 מיליון דולר, וזה בעצם קצת יותר מהפתיחה של "מגודלים" המקורי (40 מיליון). כלומר, הרבה אנשים ראו את המקורי, ורצו עוד. אני לא יכול להגיד שאני מבין את הקהל של אדם סנדלר – לא רק מהבחינה הבסיסית, כלומר, אלה הם אנשים שבהגדרה הולכים מרצונם לסרטים של אדם סנדלר, אלא גם מבחינת העדפות: בשנה שעברה הוא הוציא את "זה הבן שלי!", סרט שנראה זוועה, ואנשים פשוט לא באו. הסרט הכניס 36 מיליון דולר – בכלל. בהכנסות כוללות, לא בסוף שבוע. ועכשיו, מגיע "מגודלים 2", סרט שנראה זוועה בדיוק באותה המידה – ואנשים באים. מה ההבדל?
בכל מקרה, "מגודלים 2" נמצא במקום השני. במקום השלישי, וצריך להוסיף פה "בלבד", נמצא "פסיפיק רים", עם 38 מיליון דולר. היה ברור שהחיים של הסרט הזה יהיו קשים: הוא אחד הסרטים הבודדים הקיץ שאינם המשכים ואינם מבוססים על שום פרנ'צייז מוכר. הפתיחה של הסרט לא מפדחת כמו זו של "וושינגטון על הכוונת" (25 מיליון) או "הפרש הבודד" (29 מיליון), ועדיין, פתיחה של 38 מיליון זה בהחלט לא הרבה, עבור סרט שהתקציב שלו היה איפשהו בסביבה של 200 מיליון. לזכותו של "פסיפיק רים" עומדים כמה דברים: קודם כל, זה סרט טוב (על פי הביקורות ותגובות הקהל – טרם ראיתי אותו), וייתכן שבשבועות הבאים הוא לא יתמוטט כמו שקרה ל"הפרש הבודד" השבוע (צניחה של 62%). הנקודה השניה היא ש"פסיפיק רים" נוצר מראש ובכוונה תחילה לא כסרט אמריקאי, אלא כסרט כלל-עולמי. זאת לא אמריקה בלבד שמצילה את העולם, וז'אנר המפלצות והרובוטים, כמובן, חזק במיוחד במזרח הרחוק. יותר ויותר, ספירת הדולרים מארה"ב בלבד פשוט לא מציגה את התמונה המלאה: אם מסתכלים על העולם כולו, הרי ש"פסיפיק רים" הכניס בסוף השבוע 91 מיליון דולר, סכום מעודד הרבה יותר.
על כל פנים, לא מפלץ, לא רובוט ולא אדם (סנדלר) הצליחו להוריד מהמקום הראשון השבוע את המיניונים. אחרי ירידה של 46% מהשבוע הראשון, "גנוב על המיניונים" הכניסו השבוע עוד 45 מיליון דולר, ובסך הכל הגיעו כבר ל-229 מיליון דולר. להזכירכם, הסרט שהיה במקום הראשון לפני המינונים היה "בית ספר למפלצות", שגם הוא שהה שם שבועיים. כלומר, כבר חודש שלם שבמקום הראשון ברשימת שוברי הקופות יושב סרט אנימציה לכל המשפחה, בעוד סרטי אקשן קייציים גדולי תקציב עוברים וחולפים מתחת ("מלחמת העולם Z", "וושינגטון על הכוונת", "עצבניות אש", "הפרש הבודד" "פסיפיק רים"). חודש שלם ורצוף של המצב הזה זו כבר תופעה: הקיץ הזה בקופות בארה"ב מזכיר דווקא את הקולנוע בארץ, שבו סרטי ילדים הם תמיד אלה שמביאים את הכסף הגדול, וסרטי פיצוצים, דינוזאורים ורובוטים הם שוליים יחסית. הוליווד בוודאי נערכת בהתאם למצב החדש. ייתכן שבסופו של דבר לא יוקרן בקיץ הבא הרימייק המתוכנן ל"גודזילה", ובמקומו יופץ ברחבי אמריקה "עף על הקרנף".
נאון ג'נסיס אוונגליון
אוף טופיק – יש סיכוי לפוסט בנושא?
השמועות באינטרנט אומרות שיש הרבה דברים משותפים לסרט ולסדרה, לא רק בעיצוב הרובוטים אלה גם בעלילה ובהלך הרוח הכללי.
בתור מעריץ אוונגליון, לדבר על זה עם קוראי עין הדג נשמע מרתק
באופן מוזר, יש באתר כתבה על "נאון ג'נסיס אוונגליון".
זה מוזר, משום שזו סדרת טלויזיה ולא סרט – ואם אני לא טועה זאת הפעם הראשונה והיחידה שבה פורסם פוסט שעוסק בסדרה. הסיבה היא שהכתבה הזאת פורסמה ממש בימים הראשונים של האתר, כשהכיוון שלו היה קצת פחות ברור.
כאן.
הייתה גם כתבה על הסדרה קאובוי ביבופ בעבר:
http://www.fisheye.co.il/cowboy_bebop/
ושתיהן מאת רז גרינברג כמובן
למעשה, הכתבה על אוונגליון, שקראתי לפני כמה שנים, הייתה אחד הגורמים שדחפו אותי להתחיל לצפות באנימה ולהתעניין בה (השני היה, כמתבקש, מיאזאקי).
היה גם סרט
(ל"ת)
אולי זה גם יעניין אותך
http://kuratasrobot.com/kogoro-kurata-make-anything/
עכשיו נשארת השאלה: מי קדם למי או מי גנב למי את הרעיון,
או אולי בין מציאות וסרט יש מספיק מרחק כדי שלא תהיה בעייה של זכויות יוצרים???
כל מה שאני מצליח לחשוב עליו
זה איזה סיבוב נהדר של מכסחי הקופות זה היה יכול להיות. (…Let the guilt flow through you)
למה כזה שלילי? צריך רק שהרימייק לגודזילה יהיה סרט ילדים
וליתר ביטחון גם גרסה אלטרנטיבית לסרט ילדים מצליח (זה כמו המשך). הנה כמה הצעות מהשרוול:
"הגודזיל הראשון שלי": בעולם בו גודזילות תוקפות ערי אדם, ילד ביישן פוגש גודזיל צעיר ומנסה להתיידד איתו. התוכנית נכשלת כשהגודזיל אוכל אותו.
"בית ספר לגודזילות": בטרם יצטרכו להקדיש את חייהן לעבודה קשה של הפחדת ואכילת אנשים למען שגשוג חברת הגודזילות, קבוצה של גודזילות צעירות נהנות בקולג'.
ואם רוצים אפשר גם לשלב ז'אנרים אחרים, למשל:
סרט על ילדים שהוא בעצם למבוגרים:
"ממלכת אור הגודזילה" (ייקרא בארץ "הקיץ של גודזילה"): סרט עם טונים רציניים יותר. שתי גודזילות צעירות ובודדות נמלטות מחברת הגודזילות המבוגרות והדכאניות ומוצאות שלווה במפלט קסום. ואוכלות יצורי אנוש.
מותחן אקשן/אימה קלה:
"זומבזילה" – טוב, השם אומר הכול.
אמנם כל הסרטים יגרמו לילדים טראומות בלתי הפיכות, ויוצריהם יאלצו לרדת למחתרת מפחד אספסוף נזעם של הורים שירצו לעשות בהם לינץ'. אבל הם נורא יצליחו בסוף השבוע הראשון.
ניסו פעם לעשות דבר כזה, קראו לו "מפלצות נגד חייזרים".
היה לא-משהו בכלל.
פתאום הבנתי איך צילמו את התמונה
בכותרת:
זה לא שהרובוט גדול, זה שהבנינים קטנטנים!
ממזרים אנשי האפקטים האלה.
מסך ירוק
אני דווקא חושב שמאחורי הרובוט יש מסך ירוק.
או שלחילופין הרובוט רונדר רק בהמשך.
כל כך הרבה אפשרויות עומדות בפני אנשי האפקטים.
ואני חושב שפספסת
את הפואנטה שלי.
עברתי קצת על המאזן של אדם סנדלר ב-box office mojo
ונראה שגם אם לוקחים בחשבון את הכשלונות שלו, השקעה בסרט של סנדלר היא השקעה די טובה. מה שאני לא מבין הוא לאן הולך הכסף בסרטים האלו. מילא קומדיית אסמבל כמו מגודלים 2. אבל ג'ק וג'יל, ששני השחקנים הראשיים שלו הם אדם סנדלר ואדם סנדלר עם פאה עלה 79 מליון דולר! ועוד כשחברת ההפקה שייכת לאדם סנדלר עצמו (כלומר, הרבה מההכנסות הולכות אליו בכל מקרה). סרט 43, למשל, עלה פחות מ-10 מליון דולר. מישהו ראה את שני הסרטים (למה??) ויכול להסביר את ההבדל ב-Production Value שלהם, והאם הקהל של סנדלר היה מרגיש בהבדל.
אולי קמפיין הפרסום הוא ההבדל. ועדיין – למה אי אפשר לעשות קומדיות ב-25 מליון כמו חבורת אפאטו, שגם הסרטים החלשים שלהם בקופות מכסים את ההשקעה בקלות?
כי אלה לא באמת סרטים
זה לא מקרי שכל אחד מהסרטים שלו מהשנים האחרונות עלה בין 75 ל-85 מיליון דולר, למרות שבכולם איכות ההפקה היא בינונית ומטה.
http://www.youtube.com/watch?v=fTOL-Ph5SQM&feature=youtu.be&t=3m11s
רגע, פרודקט-פלייסמנט לא אמור להפחית מהתקציב?
חברת השיט הזו, נגיד, לא שילמה לסנדלר ושות' בשביל להכניס את הפרסומת לסרט?
זה לא עובד כמו תקציב של סרט
אנלוגיה מעניינת שהם מעלים בסרטון היא מסעדה, שהיא בעצם חזית לארגון פשיעה. בזמן שהלקוחות סועדים בחלק הקדמי של הבניין, החלק האחורי משמש לאחסון רובים או סמים. התפקוד של החלק הלגיטימי של העסק לא רלוונטי לתפקוד של החלק הסמוי.
אדם סנלדר לוקח מסוני בין 75 ל-85 מיליון דולר לכל סרט, בלי שום קשר לתוכן או הצרכים ההפקתיים שלו. חלק קטן של הכסף משמש את חברת ההפקה שלו בשביל לעשות את הסרט עצמו, וכל השאר הולך למשכורות מופרכות לו ולקומיקאים או לשחקנים שצריכים קצת כסף בשביל לסגור את החודש.
סוני מקבלת בתמורה את השם של אדם סנדלר, שאולי לא מבטיח שהסרט יהיה להיט, אבל יבטיח שאנשים ילכו לקולנוע ולפחות יכסו חלק גדול מ"עלות" הפקת הסרט. יותר חשוב מזה, הם מקבלים פלטפורמת פרסום, דרכה הם יכולים לקדם מוצרים של חברות בבעלותם, או חברות ששילמו להם (ומכאן הרווח האמיתי בשבילם).
תשובה מצויינת
חיפשתי קצת בגוגל, ומצאתי את הערך הזה על ראיית החשבון של הוליווד:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_accounting
הרעיון הוא לנפח את תקציב ההפקה על מנת לרשום רווח נמוך יותר: גם על מנת לשלם פחות מיסים, וגם כדי להימנע מלשלם לגורמים (שחקנים/תסריטאים וכו') שהובטח להם אחוזים מהרווחים. הדוגמאות בערך הזה מרתקות.
מאכזבת קצת הפתיחה של פסיפיק רים
במאי שאני אוהב ורעיון טוב, תמיד אשמח לראות שיש גם פידבק כלכלי מהקהל!
בכל אופן, בקשר ל"מגודלים", אל תשכח שיש שם גם את קווין ג'יימס וכריס רוק, שהם גם די מושכי קהל.
ההבדל בין מגודלים 2 ל"זה הבן שלי!"
הוא שמגודלים 2 מדורג PG-13 ו"זה הבן שלי!" מדורג R. והדירוג של הסרטים לרוב משפיע על ההכנסות שלהם בקופה.
פסיפיק רים מכניס רק 38 מיליון דולר? מאכזב מאוד, ככה גם the purge פתח. מעניין מה התפקשש בשיווק של הסרט, היו טריילרים מגניבים, יש ביקורות אוהדות וכל הקונספט נשמע אדיר.
לפי מוג'ו, סרטי אנימציה בישראל היו במקום הראשון רק ב4 סופי שבוע. איש הפלדה הרוויח יותר מבית ספר למפלצות- http://boxofficemojo.com/intl/israel/ אבל אני מסכים שלרוב מה שעושה את הכסף האמיתי בארץ זה סרטי אנימציה
ל-the purge הייתה פתיחה מעולה
לסרט אימה עם תקציב של 3 מליון דולר. הוא החזיר את התקציב שלו פי 20 בארה"ב בלבד. הוא גם פתח ב-1000 אולמות פחות מ-pacific rim.
האיכות היא המפתח
כאשר סרטים שנועדו "לילדים" (אבל בעצם לא באמת), הופכים לאיכותיים יותר מסרטים למבוגרים, אין זה פלא שגם המבוגרים ממלאים את האולמות שלהם.
את המניונים לא ראיתי, אבל אני יכול להעיד שבצפר למפלצות היה הרבה יותר מוצלח מבחינת עלילה ופיתוח דמות מהרבה סרטים אחרים שראיתי לאחרונה (ביניהם סופרמן אתמול. זאק סניידר נשאאר זאק סניידר). ולדעתי זה לא מפליא בכלל – ככל שהזמן עובר, הוליווד נוטה יותר ויותר להוציא סרטים שמבוססים על רעיון שנשמע טוב על הנייר, אבל חסרה להם היכולת לממש אותו כמו שצריך על המסך. או לחלופין, סרטים שכל יכולתם היא למשוך קהל, ולווא דווקא לספק מוצר שמממש את ההבטחה שניתנה לקהל לגבי איכותו. אם הצלחנו למשוך צופים ולגרום להם לשלם כרטיס, אחלה! מכאן והלאה לא צריך להתאמץ. לעומת זאת, אני מאמין שהחברות שמייצרות סרטים "לילדים" או יותר נכון לכל המשפחה (וזה אומר לוא דווקא למשפחה – זה אומר סרט שפונה לכל הגילאים) נוטות יותר לייצר סרטים שיהיה בהם ערך מוסף, או שייזכרו לאחר מכן בצורה נוסטלגית ולא כעוד איזה סרט שראית פעם מתישהו כשהיית ילד. אם הכוונה זה ליצור שובר קופות עם כל הכוכבים הגדולים שיהיה אפשר לערוך ממנו טריילר ממש מפתה, אז מן הסתם שתקבל בסוף איש הפלדה/הפרש הבודד.
זה לא אומר שכל הסרטים בז'אנר הכללי הזה הם גרועים, אבל זה אומר שאלה שכן גרועים, שהם בעצם הרוב, מפתחים אצל אנשים סלידה לכל הז'אנר כולו. אם אתה הולך לראות מפלצות 2 (או בעצם 0?), אתה יודע בוודאות שתקבל חווית צפיה מהנה ומעשירה, עם דמויות טובות וסיפור קוהרנטי. כי זה מה שפיקסאר יודעים לעשות וזה מה שהם עשו מעולם, כי הם לא נוטים לזלזל בצופים שלהם. אם אתה הולך לראות את איש-הפח-אשפה 5, אתה לא יודע אם תקבל פתאום יצירה קרוס-ז'אנרית מתוחכמת ומרנינה, או מיץ זבל תסריטאי מלווה בקצת אנימציה של פיצוצים.
וגם,
אוניברסיטת המפלצות וגנוב על המיניונים הם סרט המשך (או פריקוול) לסרט ילדים מצליח, שגם מבוגרים נהנו וצחקו ממנו. זו הסיבה כשכאתה הולך לאחד מהם אתה יודע (בערך) מה תקבל. לא שאין המשכונים גרועים ומאכזבים, ולא שאין סרטי פיקסאר בינוניים, אבל עדיין הסיכוי שיהיה על הפנים נמוך יחסית.
חוץ מזה, זה עשוי להתקשר גם לעניין התלת-מימד – איכשהו נראה לי שסרטי אנימציה (ובפרט סרטי ילדים) מתפסים כמצדיקים יותר את התשלום הנוסף עבור התלת (אפילו אחרי אווטאר).
אני לא מאמין
באמת אמריקאים, יש לכם סרט טוב על רובוטים שנלחמים במפלצות שנראה מגניב ואתם מעדיפים את הפלוצים העבשים של סנדלר? מה נסגר איתכם? אפילו אני, כמעריץ לשעבר של אדם סנדלר (הוא מתדרדר קשות לאחרונה עד כדי כך שפרשתי מניהול מועדון המעריצים הישראלי והדימיוני שלו) לא מתכוון לראות את 'מגודלים 2'. נו טוב.
אגב, גם בשבוע הבא שלטון סרטי הילדים עשוי להימשך עם 'טורבו' שנראה בהחלט כמו סרט שיכבוש את המקום הראשון.
"חמוד" זה ה"אפל" החדש.
(ל"ת)
אני כבר רואה את זה...
טרילוגיית "האביר החמוד", "תור: העולם החמוד", "צללים חמודים" ו-"רובוטריקים 3: חמידות הירח"
לשני הראשונים זה עשוי לעבוד.
https://www.facebook.com/jl8comiclol
http://marvel.com/images/gallery/story/19320/images_from_skottie_young_baby_variants/image/932062
"איש הפרווה", "פאיפול",
"מונטי פייתון: טעמי החיים", "קפטן אמריקה: חייל החורפן", "הגיבון מנוטרדם", "פופאייסמן", "כנס הברווזנים", "חייגו M למאמי", "ממנטוס", "שבעה חתולים", "לפגוע ואפרוח", "זכרון גוזלי", "קיוט"…
"העולם על פי גארפילד"
"עיר בכלל לא אפלה, יש פה יופי של תאורה", "איש הפיל וחבריו" , "בובות בשחור", "יומני הערפד – מר סופר" (למי שלא מכיר, הערפד מרחוב שומשום), "התחלה וסוף", "סטאר טרק – מסע בחלל!", "מלחמת הכוכבים – בכיכובו של ג'סטין ביבר", "החתולים הסמוראים" … מה רע בחתולים? הם סמוראים!
אני צריך שאיש הפיל וחבריו יהיה דבר שקיים.
ברגעים אלה עכשיו ממש.
בבקשה:
http://www.hipflask.com/elephantmen/
(וזה כל-כך לא חמוד וצמרירי)
וואו
1. זה מדהים. תודה רבה על הקישור הזה, אני אנסה לקרוא את זה במהרה.
2. אני עדיין רוצה סדרה עם איש הפיל המקורי והחברים שלו נלחמים בפשע בזמן שהם לובשים תחפושות. וכולם שואלים את עצמם " מי זה איש הפיל? אנחנו לא יכולים לדעת כי הפנים שלו במסכה!" למרות שבבירור הבן אדם היחידי בפלנטה שיכול להיות איש הפיל זה ג'וזף מוריק כי הוא הבן אדם היחידי עם פרצוף שמעוות בדיוק ככה.
אגב, הסיבה שאני מכיר את זה היא Gødland
מסדרות הקומיקס המתפוצצות-מאנרגיה ביותר שנתקלתי בהן, הן בכתיבה והן בציורים. מומלץ בחום, אבל במנות מדודות.
ו... זה עובד גם באנגלית.
Star Trek Into Cuteness ו-Zero Cute Thirty
וגם בטלוויזיה
"For the night is cute and full of terrors".
נשמע כאילו קבוצה של בובות פרבי יתקפו אותך בלילה.
קוראים לזה גרמלינים.
(ל"ת)
אומרים שסרט מתחיל להיחשב למצליח אם הוא הצליח
להכניס פי שתיים מהתקציב המשוער שלו בהכנסות כלל עולמיות.
כלומר, אם פסיפיק רים יכניס 400 מיליון דולר באופן כללי הוא יהיה מצליח, ולא משנה כמה מזה יגיע מארה"ב. אני בהחלט חושב שיש לו סיכוי, בעיקר עם ההצלחה האדירה שבוודאי תהיה לו ביפן וסין.
תלת מימד + כרטיס שני על חשבון הבייביסיטר
זה הסוד העצוב של ההכנסות של המיניונים ומפלצות.
חצי מהאנשים בקהל הם אנשים שעושים סוג של בייביסיטינג ולא בטוח שהיו רוצים להיות שם. (אבל כרטיס זה כרטיס)
החצי השני זה ילדים שמנסים למשוך את ההורה המסכן בשבוע הראשון, אבל זה לא תמיד מצליח, ובגלל זה הנפילה בשבוע השני לא כל כך כואבת כמו עם סרטים שאנשים יכולים להגיע אליהם בזכות רשיון הנהיגה שלהם ולא של אבאמא. הסרטים האלה גם מצטיירים כאולטרא לגיטיים לילדים ולאף בוגר אין בעיה לקחת את הילד לסרט.
אגב,
גם אני לקחתי את האחיין למיניונים…. אחלה סרט :)
מה השם של פסיפיק רים בעברית?
נראה סרט מגניב אבל אני לא יודע מתי הוא יצא… כי בשביל זה צריך את השם העברי שלו.
פסיפיק רים.
(ל"ת)
השוליים השקטים
נו באמת, עם שם כזה לא היית טורח להוריד את זה אפילו בחינם.
העולם ע"פ פיקסאר
באחד הסרטונים של "After Hours" (מהאתר Cracked) דובר על כך שחלק מהסרטים של פיקסאר קשורים אחד לשני ולמעשה מתרחשים באותו יקום. אך מסתבר שזה היה רק קצה הקרחון. אחד מהאנשים שצפה בסרטון הזה החליט להרחיב את התאוריה הזאת, וכתב את הטיים-ליין השלם של סרטי "פיקסאר" ואיך כל סרט קשור ומשפיע על האירועים בו. זה ארוך, אבל זה די מדהים (ספוילרים לסרטי "פיקסאר" מאז "צעצוע של סיפור").
נפתח קיק-סטארטר להפקת סרט דוקומנטרי על ג'סי היימן, "The World's Greatest Extra". אם היימן בכל זאת לא נראה לכם מוכר מה 300+ סרטים בהם עמד ברקע, אתם כנראה מכירים אותו כבחור שהתנשק עם בר רפאלי בפרסומת של GoDaddy בסופרבול.
עוד תוספת ל"אינטר-סטלר" של נולאן – מקנזי פוי ("דמדומים", כנראה).
נחשפו קצת פרטי עלילה של "Days of Future Past", כולל התפקיד של פיטר דינקלג'.
ו" rel="nofollow">ככה נראית עלילה בצורה של רכבת הרים.
ואו
הכתבה על הטיימליין של פיקסאר מדהימה, בהתחלה הייתי סקפטי אבל עם כל שורה השתכנעתי יותר שמדובר במשהו שהוא יותר מדמיון של מעריצים. מרתק.
לגבי פיקסאר -
וואו, 200 אלף לייקים. ברפרוף, זה נראה מעניין ומהדברים שהיה שווה שיתורגמו לעברית. אני מניח שנהנים מזה יותר כשמכירים את כל הסרטים וזוכרים אותם.
לגבי רכבת ההרים, ה-Unresolved Subplot גאוני.
טריילר ל-"The Fifth Estate"
(הדרך היחידה לתרגם אותו לעברית היא "המעמד החמישי", לדעתי), הסרט על ויקיליקס בכיכובם של שרלוק הולמס ופרדריק צולר. האמת היא שיחסית לסרט שכנראה מכוון לאוסקר (ולא, "יוצא אוקטובר" זה כבר מזמן לא סימן רע, ע"ע ארגו, השתולים והרשת החברתית) זה לא נראה יותר מדי גנרי וממוחזר, ולא נראה כאילו הוא מנסה לחקות את הרשת החברתית. אני מחכה.
(אבל כן, ייקח זמן להתרגל למבטא האוסטרלי הזה)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZT1wb8_tcYU
זה ביטוי די ידוע שמתייחס לעיתונות לעומת כל בעלי הכח האחרים (הממשל, העסקים, וכו'). תרגום יותר מדויק יהיה "הרשות החמישית" או אולי "הממלכה החמישית" אבל הם לא נשמעים כל כך טובים כשם לסרט.
בנוגע לסרט – קשה לשפוט מהטריילר אם יש כאן יותר מורכב ומעניין מאשר "מאבקו של X כנגד כל הסוכנים שרודפים אחריו".
אם הבנתי נכון, זה הולך אחרת.
"המעמד הראשון" מיוחס לאצולה, "השני" לממסד הדתי, "השלישי" לפשוטי העם הבינוניים, "הרביעי" לעיתונות ו"החמישי" הוא מונח יותר חדש שמתייחס למתרחש באינטרנט.
הרביעי מתייחס בימינו לעיתונות.
במקור הוא התייחס למעמד נוסף שאינו אחד מהשלושה האחרים. וזה נכון שמה שעובד בנוגע לאצולה, לכמורה ולפשוטי העם לא עובד באותה המידה כלפי העיתונות – שהיא יותר מוסד חברתי או רשות מאשר מעמד אבל, כן, אתה צודק ו"המעמד החמישי" הוא כנראה התרגום המדויק ביותר.
"האלמנט החמישי" נשמע מצוין
כשם לסרט.
דרכים מטומטמות למות
ג'סיקה צ'סטיין תככב לצד חאווייר בארדם בסרט "A Most Violent Year". את הסרט – שפרטי עלילתו לא ידועים כרגע – כותב ומביים ג'יי. סי. צ'אנדור ("התמוטטות").
גם ג'ון לית'גו האדיר מצטרף ל"אינטר-סטלר".
מה עושים נבלי דיסני אחרי שתכניותיהם הזדוניות נכשלות? מחפשים עבודה. איך היו נראים קורות החיים שלהם? כנראה משהו כזה.
סופרקאט של מותות משעשעים מכל מיני סרטים שעל חלקם ספק אם שמעתם (מסקנה – אל תצחקו על שוורצנגר).
הקטע הזה…טוב, עדיף שלא אגיד כלום, פשוט תצפו (ותנסו לא לקרוא את התגובות לפני / במהלך הצפייה).
הסרטון האחרון...
יותר אפקטים מעלילה, ולא ממש אמין, אבל די מגניב. נייס. ולרגע נבהלתי – מה הוא שולח אותי לראות? כזה.
נתקלתי בסרט ממש מוזר (חצי )
מסתבר שיש סרט זהה בעלילתו לPacific Rim אבל נקרא Atlantic Rim. זה אמור להיות בדיחה?
אלה Asylum Prudoctions
האולפן הזה שמעתיק סרטים פופולריים, אבל עם תקציב של תפוח אדמה, והייתה להם נוכחות ממש גבוהה בליל הטריילרים החיים.
זה סרט של Asylum
חברה שעושה חיקויים זולים (מאוד מאוד זולים) של סרטים עכשוויים ומפיצה אותם לוידאו, כדי לבלבל אנשים שיחשבו שמדובר במקור. הם עשו סרטים כמו Transmorphers, Braver, American Battleship, Abraham Lincoln vs. Zombies ועוד הרבה, הרבה, הרבה כאלה. המטרה האחת והיחידה של הסרטים האלה היא שיהיה להם שם ועטיפה דומים ככל האפשר לסרט עכשווי כלשהו והם חסרי כל ערך.
הסרטים של Asylum
הם ציורי עטיפה מושקעים של DVD עם מילוי בפנים, לא?
כן, ככה תיארתי אותם פעם.
(ל"ת)
Braver זה לא של Asylum
עניין אותי אם מישהו מזייף גם סרטי אנימציה. אז לא. מסתבר שאיזה חברה לקחה סרט אחר וארזה אותו מחדש תחת השם Braver.
פוסטר ראשון לגודזילה
http://imgur.com/gallery/ecm2zk8
עכשיו צריך לחכות עד קיץ 2014..
נראה שביקורת הדג של הסרט "פסיפיק רים"
מצאה את דרכה לעמוד "לא סופי"…
מקס לנדיס כבר לא קשור לקרוניקל 2
בעיקרון מהטוויטר שלו הוא מספר שפוקס רצו ללכת לכיוון אחר והוא פרש מכתיבת התסריט. באסה.
https://twitter.com/Uptomyknees/status/357674372984610817
https://twitter.com/Uptomyknees/status/357674921528262657
https://twitter.com/Uptomyknees/status/357676903563403264
https://twitter.com/Uptomyknees/status/357676971838279681
מאוד באסה.
בלי ג'וש טראנק ובלי מקס לנדיס, "כרוניקל" הוא מותג ריק, ואין שום סיבה לחשוד שסרט ההמשך יהיה שווה משהו. אני מניח שזה לא "יהרוס" את הסרט הראשון, ועדיין… מאוד באסה.
וכרגיל,
פוקס מוכיחים שהם יודעים מה הם עושים (…).
יש לכם סרט מצליח שהיה פחות או יותר הפתעת השנה של הוליווד בשנה בה יצא. אתם נותנים לבמאי המקורי לחמוק מסרט ההמשך ואז הולכים על כיוון אחר ומאלצים את התסריטאי להתקפל כאילו כמעט לא הכחדתם את מותג אקס-מן.
דשא באסה.
לעזאזל עם ג'וש טראנק, למה הוא לא יכל להישאר עם זה במקום לעשות ריבוט ל"ארבעת המופלאים"? רק שלא יעזוב גם את Shadow of the Colossus.
לגבי מקס לנדיס, גם מבאס. אבל לפי ימד"ב יש לו פרוייקטים מעניינים בקנה (אחד על שכירי חרב עם מארק וולברג וג'ונה היל, ואחד על פרנקנשטיין עם דניאל רדקליף).
יש פרטי עלילה על "אקס מן: עתיד שעבר"
וולברין חוזר לעבר לתקן משהו ונפגש עם האקס מן הצעירים שפגשנו ב"אקס מן: ההתחלה".
במילים אחרות, וולברין הוא *שוב* הדמות הראשית.
תודה רבה על הספויילר
(ל"ת)
זה לא ספוילר זה תקציר העלילה.
(ל"ת)
יש מקרים שבהם תקציר העלילה הוא ספויילר בפני עצמו
(ל"ת)
אני לא רואה מה פה ספוילר.
(ל"ת)
ככל שאני מבין, זה הפרמיס (Premise) של הסרט.
כלומר, על זה הסרט. זה התקציר-משפט-אחד שמן הסתם ייחשף בכל טריילר וכל תקציר שלו, וזה היה ידוע מהרגע שבו הכריזו על הסרט הזה. הפרט החדש היחיד כאן – אם הוא נכון, ואני עדיין קצת מפקפק – הוא שוולברין הוא המוטנט שנוסע בזמן, וגם זה בוודאי לא יהיה סוד.
בהתחשב בתמונות שדלפו מהסט
בה רואים את וולברין בסט שנראה כאילו הוא מתרחש בשנות ה-70 ואז ה-80 עם חלק מחברי הקאסט הצעירים, ואז במשהו שנראה עתידני יותר, הייתי אומר שזה נכון.
לא, זה נכון,
בטוח וולברין הוא זה שחוזר אחורה בזמן. הם אמרו את זה במפורש בתשובה לשאלה הראשונה בפאנל הפתעה שהיה לסרט בקומיקון:
http://www.youtube.com/watch?v=cU_OJiBt2-8
(כמובן שהסרטון מכיל עוד פרטים לגבי הסרט למי שלא רוצה לראות).
מה שכן, למרות שלא מתתי על הטרילוגיה המקורית זה פשוט נהדר לראות את איאן מקלן ופטריק סטריואט חזרה בתפקיד. רק הקול של איאן מקלן שווה את זה – אני מאד אוהבת את מייקל פסבנדר, אבל כשזה מגיע לשליטה עולמית, המגניטו שהייתי מצביעה עבורו הוא מקלן.
בצד הרע – ממש מטריד לראות איזה קאסט גדול הם.
זה נחשף כבר בשבוע שעבר.
שלא כמו בקומיקס, קיטי תהיה זו שאיכשהו תסייע לוולברין לחזור בזמן.
הממ… אפילו כתבתי את זה בתגובה אליך שתי שורות למטה (מסומן כספוילר).
אין בתגובה הזאת ספוילרים ל-days of future past,
אבל אם אתם לא רוצים לדעת כלום-כלום על הסרט, תדלגו עליה.
מדהים אותי איך שכל – אבל כל – פרט חדש שאני לומדת על הסרט מצליח לעצבן אותי. בשביל מה שוולברין הוא זה שיחזור לעבר? הדמות שלו כבר חרושה ונמאסה לגמרי. מה רע בזה שקיטי פרייד תחזור לעבר, כמו בקומיקס? למה הם בטוחים שהקהל כל כך אוהב אותו? בא לי שהסרט הבא של וולברין ייכשל רק כדי שהם ירדו ממנו כבר.
חוץ מזה ממה שהבנתי החלק של העבר בסרט אמור להתרחש בשנות השבעים. זה מרגיז, כי זה עשור אחרי הסרט הקודם וזה אומר שהדמויות כבר יהיו מגובשות לחלוטין – מגניטו יהיה נבל, אקסוויר יהיה קדוש, האקס מן חבורה, בית הספר פועל, מגניטו והאקס מן אויבים… מה הטעם? כל הרעיון בסרט origins זה לראות איך הדמויות הפכו למה שהן, אם קפצנו עשר שנים קדימה אז מבחינת דינאמיקה והאופי של הדמויות כבר פחות או יותר אפשר לקפוץ לזמן של הטרילוגיה המקורית וזהו.
בצד הטוב, בקומיקון הם פרסמו פוסטרים-טיזרים לסרט והם מהממים לגמרי:
http://www.movieweb.com/movie/x-men-days-of-future-past/PGuSHeBrYDu4yx/OWTPvQX7iybx0XT
http://www.movieweb.com/movie/x-men-days-of-future-past/PGuSHeBrYDu4yx/NwdOsQZ7ZOzwFON
ויש גם תמונות של הזקיפים:
http://www.movieweb.com/movie/x-men-days-of-future-past/PGuSHeBrYDu4yx/h1bidi9J763QMol
יש גם תמונות של חלק מהצוות (משום מה רק גברים).
כולל קולוסוס, בישופ, אישור לשובו של האבוק ו-וולברין מזדקן.
http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=46734
עכשיו חסר רק שיחזור של העטיפה הקלאסית הזו:
כל כך מסכים איתך...
פשוט הוצאת לי את המילים מהפה. כמה שרציתי המשך ישיר ל- First Class וזה מה שאנחנו מקבלים?
אחרי הסרט הזה, גם אם יהיה עוד סרט בטיימליין של מקאבוי ופסבנדר אין מצב שהוא יגשר על הפער הזה ועל קפיצת הזמן.
אני אישית חולה על וולברין ואין לי בעיה לראות אותו הרבה, אבל גם אני חושב שזה מיותר לחלוטין לדחוף אותו למרכז העלילה של הסרט לאור העובדה שהשנה יש לו סרט סולו.
לא יודע איך סינגר הצליח לשכנע
את פוקס לתמוך באובססיה שלו עם הסדרה שהוא יצר, ולהרוס את המקפצה הנהדרת שווהן בנה עם הסרט הקודם (בהפקתו וסיועו של סינגר, אבל כנראה כשמשאירים אותו לבד זה מה שקורה).
נכון שהאקס-מן לא היו ממש מצליחים ומוכרים עד אמצע-סוף שנות ה-70, ובתחילת שנות ה-80 היו להם סיפורים מצויינים וככל הנראה השיא היצירתי של המותג. אבל מוקדם מדי להביא סיפור מסע בזמן ענקי ליקום הקולנועי הדפוק-אך-מנסה-להשתקם שלהם (אע"פ שבמקור הוא היה הרבה יותר פשוט). לא כשכל הסימנים מראים שסינגר הולך לדפוק את זה עם עומס יתר של דמויות ודחיפה של בני טיפוחיו על חשבון הדמויות הצעירות.
אני יודע שמוגזם להתלונן לפני שהסרט יצא; על "התחלה" התרגזתי בשלבי הצילום, בגלל ג'נוארי ג'ונס, עזאזאל וסוגגית האסוק\סייקלופס. בסופו של דבר עמדתי על טעותי ואהבתי את הסרט (ג'נוארי ג'ונס עדיין הייתה חוליה חלשה ועזאזאל היה מיותר). אני יכול רק לקוות שגם הפעם אני טועה.
זה כל כך מוזר,
כי המון מההחלטות האלה של סינגר הן החלטות שבבירור כל אחד יכול לראות שהן טעות מוחלטת (החל מזה שהסרט פשוט לא הולך להיות המשך ישיר ל-first class). אז באמת לא ברור למה הסכימו לזה. אולי הם יודעים מה שאנחנו לא.
נגיד כל הקטע הזה שיש המון המון דמויות, רובן מהסרטים המקוריים – בשביל מה זה טוב? קאסט גדול שלא עושה כלום היו אחת מהבעיות הרציניות של הטרילוגיה המקורית, ואפילו ב-first class (שם המצב היה דרסטית יותר טוב) זאת הייתה בעיה. כל מה שהופך את first class למגניב זה ההתמקדות בדמויות הראשיות, עם כל כך הרבה דמויות אין שום סיכוי שזה יקרה.
קראתי ציטוט של מישהו מההפקה שאמר שזה יהיה כמו אבודים או סטארטרק – קאסט גדול שבו לכל אחד יש תפקיד. אבל אלה סדרות, זה לא עובד בסרט. אלא אם הוא דיבר על סטארטרק הסרט, ואם הוא מביא את זה כדוגמא לסרט שבו לכל דמות היה תפקיד, אנחנו בצרות…
וזה שחצי הדמויות מ-first class לא חוזרות זה ממש מוזר. הרי צריך את ה-brotherhood שיקיפו את מגניטו ואת האקס מן שיקיפו את אקסוויר. אז הם… מה… יחליפו את כולם ויציגו לנו אותם מחדש? למה זה טוב, למה לא לנצל את הדמויות שכבר הוצגו ב-first class? (אני אישית גם ממה אהבתי את אמה פרוסט, אז בכלל).
בצד הטוב – יהיי, יש זקיפים.
(וגם נשברתי והזמנתי את שני החוברות של days of future past. כמעט ולא יצא לי לקרוא קומיקס בעבר אבל היי, צריך להתחיל מאיפשהו).
אבל למה את חושבת שהכל אשמת סינגר?
הסרט היה בפיתוח זמן רב תחת מתיו ווהן (שגם השתתף בכתיבת התסריט), הרבה מהסיפור אם לא כולו כנראה נובע מהחלטות שלו.
אתה צודק,
אני לא באמת יכולה לדעת שסינגר אשם בהכל, זה פשוט מאד מאד נשמע ככה.
יש החלטות שאני לא מסכימה איתן ויכול להיות שהן נבעו כבר מהסיפור המקורי (למשל זה שהחלק שמתרחש בעבר בסיפור יתרחש בשנות השבעים ולא בשנות השישים), אבל זה שהסרט בכלל לא נשמע כמו המשך ל-first class אלא יותר כמו אקס מן 4 – או אקס מן 3 כפי שהוא היה צריך להיות אם סינגר היה מביים אותו – כולל להחזיר את כל הדמויות מהטריולוגיה המקורית ולהתמקד בוולברין (שוב!!), נשמע כמו משהו שהגיוני שסינגר ידחוף.
בנוסף להרבה מהחדשות שלא אהבתי נחשפתי דרך הטוויטר של סינגר. הוא מאד מתלהב מכל ליהוק, מכל שחקן מהטריולוגיה המקורית שהוא הצליח להחזיר, ופרסם כמה תמונות של מקאבוי ופסבנדר מהסט שנראות ממש רע ומשום מה שימחו אותו. אולי זה עוד יתברר כטעות, אבל כרגע אני לא מחבבת את סינגר אפילו קצת.
כנראה לעולם לא נדע מה באמת קרה מאחורי הקלעים.
אבל אני מוכן לנחש שווהן היה מעורב בשלבי ההפקה מוקדמים, עד שסינגר עבר לכס הבמאי והתחיל להשתולל. החזרת דמויות מהסדרה הקודמת – שהוא יצר – נשמעת כמו רעיון שלו. אני מאמין שווהן היה עושה משהו אחר לחלוטין.
אני חושב שלמעט באנשי
כל האקס-מן מהסרט הקודם חוזרים. לגבי האחווה, למעט מיסטיק ומגנטו, לא שמעתי על אף דמות חוזרת.
במילים אחרות, מכל הדמויות שהוצגו ב-first class,
בלי יוצא מן הכלל, חוזרים בדיוק חמישה – מגניטו, אקסבייר (תודה באמת ששניהם חוזרים), מיסטיק, ביסט והאבוק.
נראה לי שיותר דמויות מהטירולוגיה המקורית חוזרות.
זה לא שאני נגד, אם הם רוצים לעשות סרט גדול סטייל הנוקמים עם מלא דמויות, שני קווי זמנים שנפגשים, מחנות למוטאנטים וזקיפים – בכיף. אבל למה כל כך מוקדם? למה לא לבנות יותר טוב את הדמויות קודם ולנצל את כל מה שהציגו ב-first class? כל הכיף בסרט origin זה לראות את התהליך שבו הדמויות נהיו מה שהן, מה הטעם לקפוץ לסוף התהליך, כשכבר היו לפחות 3-4 סרטים כאלה?
זה פשוט מבאס.
זה מבאס את מעריצי First Class
ואני מסכים שהיה צריך לעשות לפחות עוד סרט אחד עם הדמויות האלה לפני שמפגישים בין שני קווי הזמן, אבל צריך להבין שפוקס לא רואים ב- First Class כסדרה חדשה או מותג בפני עצמו אלא כפריקוול רשמי שהוא חלק קטן מאד מהמותג המתמשך.
אני חושב שהבעיה נעוצה בעושר של הקומיקס
יש כל כך הרבה דמויות (גיבורים ונבלים) וקווי עלילה שאין להם מושג מה לעשות, אז הם מכניסים הכל ומעמיסים, "כי זה עבד באוונג'רס !"
יותר נכון חוסר סבלנות.
אשפר לבנות את היקום הקולנועי בקצב הולם ולא לקפוץ על כל הבא ליד. הקומיקס קיים חמישים שנה, כמובן שיהיו הרבה סיפורים ודמויות להציע. גם ככה צריך לברור הרבה זבל לפני שמגיעים לחומר הטוב באמת. אז לא מובן לי למה לדחוף כ"כ הרבה דמויות לא קשורות, ועדיין קיים סיכוי, אם השמועות על אקס-פורס נכונות, שפוקס תחפש דרך לשלב גם דמויות משם ב-DOFP (קייבל נוסע בזמן כמו בישופ, אז למה לא?)
אני יודע שלא לכך התכוונת בהתייחסות לאוונג'רס, אבל הנה הוכחה לכך שההמתנה משתלמת. ואפילו לא הוצג אחוז אחד מהיקום הרחב והעשיר של הקבוצה בקומיקס, לא פחות מזה של האקס-מן.
יש פוסטרים חדשים, גם הם מוצלחים בעיני
http://geekygirlslovescifi.blogspot.co.uk/2013/07/new-x-men-days-of-future-past-posters.html
נראה שהם למדו מהפיאסקו של הפעם שעברה.
שאלה חשובה!
רציתי לדעת האם מישהו כאן מכיר אתר עם שמות כל הסרטים שהוקרנו על המסכים בישראל לפי תאריך. ניסיתי את ויקיפדיה שמחולקת לפי שנה וראיתי כי טוב, אך אחרי זה שמתי לב שחסרים כמה סרטים. ניסיתי את האתר ״סרט״ אבל ישנם רק סרטים שנמצאים כרגע בקולנוע. אם מישהו מכיר אתר דומה למה שאני מחפש, אשמח אם יפנה אותי אליו. תודה מראש :)
לא יודע אם יש רשימה מלאה
אבל אם בודקים פר-סרט, יש את IMDB. בתחילת כל עמוד של סרט מופיע תאריך הפצה בארצות הברית. אם לוחצים על התאריך, מקבלים רשימה של תאריכי הפצה בכל העולם.
לא פר-סרט
אלא פר-שנה או פר-שבוע כמו באתר ״סרט״. אני לא מחפש סרט ספציפי, אלא רשימה של סרטים שהוקרנו בשנה מסוימת בשביל לעזור לי בסידור המחשבות על סיכום שנתי של הקולנוע בישראל, כדי שלא אטעה בשנה וגם כדי לעזור לי לא לשכוח מסרטים בסיכום.
טיזר חדש לסרטו הבא של רידלי סקוט
שנכתב על ידי קורמאק מקארתי
איך לתרגם את The Counselor לעברית, הפרקליט? היועץ?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1dW08yeOvlI
סוף סוף סרט של סקוט שנשמע מעניין
והפעם גם כותב אותו מישהו מוכשר, בכלל יכול לצאת טוב!
הסרט אמנם נשמע מעניין
אבל כל מה שאפשר להבין מהטריילר זה "הרבה מכות רצח וקמרון דיאז ופנלופה קרוז מתפשטות" (ובתשובה לשאלה שצפויה פה: לא, זה לא מספיק).
וואו.
אם שמץ מהכתיבה הברוטאלית, הקרה וחסרת הרחמים של קורמק מקארת'י תדבק בסקוט- We're in for one hell of a ride.
ובנוסף- מייקל פסבנדר!
you had me at מייקל פסבנדר.
(ל"ת)
בדרך לחתונה עוצרים בפוסטר
זוג שעומד להתחתן עיצב הזמנות מקוריות ביותר – פוסטרים של סרטים.
http://joshuadavidwatson.tumblr.com/post/55150942204/our-engagement-photos-a-collaboration-between
האמת, לא זיהיתי את האחרון. אני מניח שזה "מד מן", אבל לא זכור לי שראיתי את המקורי אי פעם.
Reception
"Its like a party within a party!"
מעולה
מכירה זוג שעשה את זה לפני שנה+, זה היה מאוד מוצלח.
(ל"ת)
קחו את סבא/סבתא לסרט.
או, אם אתם בגיל המתאים, שהם יקחו אתכם.
ביוזמת המשרד לאזרחים ותיקים, בימי שלישי הם יכולים להכנס לכל סרט ב-10 ש"ח (ולא רק לסרטים ישראלים או משהו כזה שהיה בעבר) בבתי הקולנוע האלה.
כנראה שמדובר רק על חודש אוגוסט
לפחות לפי הקישור הזה (כי קישור רשמי עם הפרטים באתר המשרד לאזרחים ותיקים לא מצאתי, מלבד זה שצירפת).
שלחתי להורים, תודה!
ממש חמוד!!
(סליחה אם זה פורסם כבר, ככל שבדקתי לא ראיתי)
גג"ל ונפ"ה (ניל פאטריק האריס). בדיאלוג שנון ומקסים על אהבה כאשר כל פעם הם משווים אותה לז'אנר קולנועי אחר
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yqypDzIdNLU
ונכתב ע"י ריאן ג'ונסון
תודה על השיתוף!
LOVE IS A HOLOCAUST DOCUMENTARY!!!
(ל"ת)
אני בטוחה שראיתי את זה כבר לפני חודשים
ומשום מה עכשיו זה נמצא בכל מקום, אבל ממש בכל מקום. וגם בשחור לבן. לא יודעת למה. זה לא קטע חדש.
קולנוע בראי הקולנוע
סופרקאט יפהפה, בהחלט אחד המוצלחים שראיתי, של סצנות המתרחשות בבתי קולנוע.
http://www.youtube.com/watch?v=GwGonPg8_I8
קולנוע פתוח חינמי באשדוד.
פה.
טוב, מסתבר שאת "ההוביט" פספסנו, אבל השבוע יש את "חיי פיי", בהמשך את "סקייפול", "אמיצה" ועוד שניים.
מסך גדול, חוף הים. נשמע נחמד. נשמע טוב במיוחד לשכב קרוב מאוד למסך עם "חיי פיי", לקוות ששומעים את רחש הגלים ולהבלע בסרט.