החלק המשעמם של החדשות זה שגם בסוף השבוע השני שלו, "איירון מן 3" נשאר במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות. הרי לא היתה לו תחרות השבוע. החלק המעניין הוא שדווקא כן היתה לו: "גטסבי הגדול" של באז לורמן התעלה על הציפיות והתגלה כבלוקבאסטר הראוי לעונה.
בשבוע הראשון שלו, "איירון מן" השיג סכומי עתק שהעלו בזכרון את סיבוב הניצחון חסר התקדים של "הנוקמים" בשנה שעברה. השבוע התברר שלמרות הכל, "איירון מן" הוא לא "הנוקמים". שלא תטעו, הוא ממשיך לגרוף סכומי עתק, אבל לא ממש באותו הקצב המטורף שבו חבורת הגיבורים כולה עשתה זאת. בסוף השבוע השני שלו בארה"ב הוא הכניס 72.5 מיליון דולר, ירידה של 58% מסוף השבוע הראשון. בשביל סרט שמתחיל מפתיחה כל כך גדולה, זאת ירידה מצוינת – היא פשוט לא מצוינת ממש כמו "הנוקמים", שירד ב-50% בלבד בתקופה המקבילה, והיה הסרט הראשון והיחיד עד כה שהשיג יותר מ-100 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו. אבל למה להתעקש להשוות את הסרט ל"הנוקמים", כשבהשוואה לכמעט כל דבר אחר כמעט הוא הצלחה מסחררת? סוף השבוע השני של הסרט הוא מס' 4 בטבלת סופי-השבוע-השניים הגדולים ביותר בכל הזמנים. ההכנסות הכוללות שלו בארה"ב לבדה הגיעו בתוך עשרה ימים ל-285 מיליון דולר. "ארץ אוז", הסרט המצליח של השנה עד כה (229 מיליון דולר בארצות הברית) נשאר הרחק מאחור. ההכנסות של הסרט בעולם כולו הן כבר 949 מיליון דולר.
ובכל זאת הסיפור המעניין יותר השבוע הוא לא איירון מן, אלא גטסבי. "גטסבי הגדול" הוא, כמובן, עיבוד לרומן של פ. סקוט פיצג'רלד, שנחשב לאחד הספרים הגדולים של כל הזמנים ומהווה קריאת חובה לתלמידי תיכון רבים באמריקה. באז לורמן ("מולין רוז'") העניק לסרט עיבוד גרנדיוזי בתלת-מימד, בכיכובו של לאונרדו דיקפריו כגטסבי, ולצידו טובי מגווייר וקארי מליגן. הסרט היה אמור לצאת לקראת סוף 2012, כדי להשתלב בעונת האוסקר, אבל נדחה אל אמצע מאי, תאריך שנראה מוזר מאוד: מה עושה עיבוד לספרות קלאסית, ללא הוביטים או רובוטים, באמצע עונת שוברי הקופות של הקיץ?
מתברר שלפעמים המשווקים בהוליווד דווקא יודעים מה הם עושים. למרות ביקורות מעורבות, "גטסבי הגדול" התעלה גבוה מעל כל התחזיות, והכניס בסוף השבוע הראשון שלו 51 מיליון דולר. זאת הפתיחה השלישית בגודלה השנה, ואני חייב להודות שאני אמנם לא מתנגד לקצת ספרות קלאסית באמצע עונת הפיצוצים, אבל אני גם לא מצליח להבין מה גרם לזה. דיקפריו הוא כוכב אמין למדי, אבל זרמו הרבה מאוד מים באוקינוס מאז "טיטאניק", והנוכחות שלו לא עזרה ל"ג'יי. אדגר", למשל, להשיג יותר מ-37 מיליון דולר לאורך כל תקופת הקרנתו. אז זה לא רק הליאו. הסרט נראה טוב ויש לו פסקול היפ-הופ אנכרוניסטי, אבל זה בטח שלא מסביר הצלחה כזאת. אז מיהם המיליונים שהולכים לראות אותו, חברי מועדון הספר הטוב? איפה הם היו לפני חצי שנה, כש"אנה קארנינה", עוד עיבוד גרנדיוזי לספר קלאסי, הביא פחות מ-13 מיליון דולר בהכנסות כוללות?
יצא השבוע סרט נוסף, אבל באמת שלאף אחד לא היה אכפת. הקומדיה "Peeples" הגיעה עם התואר "טיילר פרי מציג" – מה שבדרך כלל מספיק כדי להביא איזה 20 מיליון דולר לפחות – רק שטיילר פרי לא באמת ביים, או כתב, או משתתף בסרט, או בעל קשר ברור כלשהו מלבד עצם העובדה שהשם שלו על הפוסטר. מתברר שהקהל של פרי לא כל כך מטומטם, והוא יודע מתי מוכרים לו לוקשים. "פיפלס" הכניס פחות מ-5 מיליון דולר.
נחמד
יש מצב לביקורת על גטסבי? אני מסוקרן לשמוע את חוות דעתך.
יש מצב, אבל אני אצטרך לראות אותו קודם.
(ל"ת)
ול'טראנס'?
(ל"ת)
כנראה מוקדם יותר.
(ל"ת)
מישהו ראה את איירון מן 3 ב4DX?
שווה?
זה מוקרן ב4DX?
איפה?
כן.
(ל"ת)
ראיתי ב-DBox. אני מניח שזה אותו דבר.
מוסיף קצת ל-Immersion, אבל מסיח את הדעת מהעלילה.
טוב לצפייה שניה, אבל אני לא יודע אם שווה את המחיר.
כן. חביב, לא יותר
הקפיצות של הכסא נחמדות, אבל קצת מפריעות להתרכז בסרט. אם יש אפשרות לראות בדו מימד, לדעתי זה הכי מוצלח ומשתלם.
תודה
איישם את ההמלצה
אולי גסטבי הצליח כי השנה די יבש
לפחות לדעתי,אני לא מחכה לאף סרט שיוצא בקיץ,אולי שמעתי על כמה פרויקטים מעניינים אבל הם לא מעניינים מספיק בשביל שאזכור אותם…הכל חוץ ממשחקי הרעב בנובמבר.
זה לא הסבר.
למה "אבדון" לא הצליח באותה המידה כי השנה די יבש? למה "Pain and Gain" לא הצליח כי השנה די יבש? למה "Peeples" לא הצליח כי השנה די יבש?
יש שמועות
שהולך לצאת איזשהו סרט על גיבור על בקיץ, עלילה מופרכת על חייזר שמגיע לכדור הארץ ומפתח שרירים ועף ממקום למקום או משהו.
לפי דעתי לא כזה יבש השנה...
לדעתי מדובר בשנה ממוצעת, פשוט כבר באופן טבעי אנחנו משווים אותה לזו הקודמת, 2012, שכמו שנאמר בכל סיכום שנה אפשרי-הייתה אחת השנים החזקות לקולנוע, בלא זוכר כמה זמן האחרון, וגם בעיניי בהחלט הייתה מצויינת, גם מבחינת איכות.
אז גטסבי יצא החוצה מהמירוץ לאוסקר הקודם,
ונראה שכעת המירוץ לאוסקר הבא מתחיל להתחמם סוף סוף: מלבד הטריילר לדרמה ההיסטורית של לי דניאלס "המשרת", יצא גם טריילר לסרטו החדש של פול גרינגראס, "קפטן פיליפס", שמזכיר במהותו את טיסה 93 – מתרחש כמעט כולו על כלי תחבורה גדול שמשתלטים עליו טרוריסטים, רק שבמקום מטוס מדובר בספינה.
מאי 2013: פחות משבוע לפני פתיחת הפסטיבל, "גטסבי הגדול" יהפוך אחרי ארבעה ימים בלבד לסרט הכי מכניס בהיסטוריית הבימוי של לורמן.
מאי 2012: "ממלכת אור הירח" מהמם את "מכסחי הקופות", פותח עם ממוצע הכנסות לאולם פנטסטי והופך לסרטי השני המכניס ביותר של ווס.
מאי 2011: "חצות בפריז. הסרט המכניס ביותר של וודי אלן.
אני לא טוען שזאת הסיבה העיקרית או שלמעמד אירוע הפתיחה העתידי של פסטיבל קאן יש חלק בהצלחה של "גטסבי" אבל נראה לי שצריך לבדוק איך התקשורת האמריקאית (או לפחות החלק הגאי-פינסי שבה) מסקרת את קאן. הדפוס די מזכיר את נתוני הקופות של הסרטים שזוכים באופיר.
רמז: הסרט מוקרן בתלת-מימד
סרט תלת-מימד הוא, למיטב הבנתי, לא בדיוק סרט אוסקרים ממוצע. תלת-מימד זה גימיק של סרטי אפקטים, ובאופן כללי מאפיין יותר סרטי-קיץ (נכון, יש גם סאנקטום, אבל הוא לא דוגמה מייצגת). זה יכול לרמוז מדוע הסרט שובץ לעונה הזו, ומדוע הוא הצליח. כנראה זה סרט שמתאים לעונה יותר ממה שנדמה.
מעבר לזה, צריך גם לזכור שלסרטי תלת-מימד יש יותר הכנסות, כי הכרטיסים שלהם יותר יקרים. זה גם מסביר בוודאי חלק מה"הצלחה" הקופתית של הסרט.
אין לי שום עניין לראות את גטסבי,
דווקא בגלל שקראתי את הספר. מה גם שהקולנוע של לורמן די נוראי בעיני.
אז לא לקרוא?
הסרט לא מושך אותי, אלא אם אין משהו נחמד יותר כשאני אקלע לקולנוע, אבל חיפשתי דיעה על הספר…
הייתי לא ברור אם ככה, הספר נפלא,
והסרט נראה כמו פיסת פלסטיק חסרת נשמה שאין שום סיבה להשקיע בה זמן מחיי. מבחינתי, לרוץ לקרוא, אבל לא מוצא שום סיבה ללכת לראות את הסרט הזה.
תודה רבה :)
ג'י-פורס
המשפט הראשון שעשע אותי. בשנה שעברה בזמן הזה כל ידיעה על עוד שיא שהאוונג'רס שבר נפתחה ב"הולי שיט" והטיותיו. עכשיו ההכנסות של "איירון מן" הן החלק המשעמם. איך נפלו גיבורים (" rel="nofollow">ככה, כנראה).
חוץ מ"מולן רוז' " – שראיתי ממש מזמן – לא ראיתי אף סרט של לרמן, אז אני לא יודע מה לצפות מ"גטסבי". מצד אחד הוא נראה יפה מאוד מבחינה ויזואלית ודיקפריו אחלה שחקן. מצד שני, אני לא מת על מגווייר (וגם מוליגן קצת מקריפה אותי, חייב להודות) והסרט הקודם בו דיקפריו גילם דמות ששמה היה ג'יי היה מאכזב מאוד. ואני גם לא אוהב תלת מימד…
עוד הסבר להצלחה של גטסבי
אולי תיזמנו את ההפצה לקראת בחינות סוף השנה בתיכונים
יש בלונדון הייפ על גטסבי.
זה לא שיש מלא פוסטרים, יש כמות ממוצעת, אבל הסרט בהחלט נמצא בשיחות של אנשים.
יכול להיות שזה קשור כם לתקופה – שנות ה-20 עושות מן קמבק תרבותי וזה מאוד מעניין אנשים. בחלונות ראווה אפשר לראות בגדים של גטסבי (מותגי על, רישיון רישמי) או בסגנון (כל השאר).
לא יודעת איך זה בשאר העולם, אבל אני לא אתפלא אם זה מאוד דומה בארה"ב, במיוחד ששם הספר נקרא ע"י המונים נוחשב קלסיקה אמריקאית.
זה בעיקר שיווק
אני רואה לא מעט חשיפה מותגית "נטו" לגטסבי, כגון קו הלבשה ארעי של אחד ממותגי האופנה, וגם ליין מסיבות קצרצר שהתחיל לטפטף בתל אביב לקראת הסרט. זה מרגיש לי מאוד כמו הקמפיין למיתוג בונד האחרון.
האם הקיץ הנוכחי
סרט ההמשך של 300 שנקרא 300:עלייתה של אימפריה (אני מבין למה לא פרסמו אותו בתור 300 2) יעלה לאקרנים?
לא.
הסרט נדחה למרץ של שנה הבאה.
יכול להיות שזה שילוב של גורמים
אולי מספיק אנשים הסתקרנו לראות איך לוקחים ספר קלאסי והופכים אותו לסרט הוליוודי ואנרגטי. הטריילרים היו די ראוותניים.
קשה להשוות את גטסבי לאנה קרנינה.
1) גטסבי הוא קלסיקה אמריקאית, ומתרחש באמריקה, ולכן הגיוני שבארה"ב תהיה לו פתיחה גדולה יותר מאנה קרנינה.
2) אנה קרנינה לא היה עיבוד קלאסי – הוא היה ממש מוזר עם השילוב לסרט ולתפאורות תיאטרון שלו. מי שלא בקטע של "סרטים אמנותיים" לא היה נהנה ממנו.
3) המסר של הסרט מאוד עדכני לתקופה – לעשירים יש יותר מדי, והם מבזבזים את ההון שקיבלו בירושה על מסיבות חסרות תוחלת, בעוד ההמונים סובלים. מאוד "אוקפיי וול סטריט", 99% וכיוצא בזה.
בנוסף, 'אנה' קיבל הפצה מצומצמת
(המקסימום שהגיע אליו היה איזה 400 בתי קולנוע למשך שבועיים) ומסע פרסום שאני מנחש שהיה ממש קטן, בעוד 'גטסבי' קיבל מספר טריילרים, פרסום של בלוקבאסטר שפותח בקיץ והפצה ב-3500 בתי קולנוע.
ההמונים סובלים?
עברו כמה שנים מאז שקראתי את הספר אבל למיטב ידיעתי ה"המונים" כמעט ולא מוזכרים בו (יש רמיזות פה ושם למה שולפשים עושה ולהשפעות על החברה בגדול אבל לא יותר מזה). המסר העיקרי שאני ראיתי הוא עד כמה "חלולים" החיים של העשירים, או בקיצור – בו הו הו אני עשיר אבל לא מעושר ומסופק והחיים שלי מחורבנים נפשיץ, רחמו עלי (שזה די הפוך מהמסר של "החיים של העניים בזבל").
Bird brain
תכירו את דיסקו, כנראה התוכי הכי מתמצא בתרבות הפופ (וגם ראה את "ריקוד מושחת" לא מעט פעמים)
http://laughingsquid.com/disco-the-parakeet-reciting-phrases-from-pop-culture-films-tv/
חמוד ומפחיד
כל הסיבות שהזכירו
מנקודת המבט שלי, הטריילר פשוט היה "גדול מהחיים" ונותן תחושה של בילוי אסקפסטי. בנוסף הטריילר נותן תחושה של risqué . למרות שהוא מדורג PG13.
קזינו רויאלגו
ביל היידר מצטרף לסרט "Lawless" (אין קשר להוא משנה שעברה), המספר על בחור שמנסה לשכנע את האיש שהיה הכי פופולרי בתיכון – והפך לשחקן – להגיע לפגישת המחזור של השכבה אחרי 20 שנה. את הסרט יכתבו ויביימו אנדרו מוגל וג'ארד פול (התסריטאים של "יס מן").
כריסטוף וולץ מצטרף לרוברט דה נירו וג'ייסון קלארק ב "The Candy Store", על סיפורים מצטלבים של כמה דמויות בעולם הפשע של ברוקלין.
נכון תמיד רציתם לראות את סצינת הפתיחה של "קזינו רויאל" עם דמויות לגו? כמובן. אז הנה.
ולסיום, כנראה סצינת המרדף מכוניות צעצוע הכי מגניבה שראיתם (צולם בסטופ-מושן).
אוי.
יש משהו מטריד בצורה בלתי רגילה בלראות דמות לגו אחת מחסלת אחרת בשירותים. בררר.
והמרדף אכן מגניב להפליא.
זה נשמע כמו תקציר העלילה המשעממת ביקום, לא?
"בחור שמנסה לשכנע את האיש שהיה הכי פופולרי בתיכון – והפך לשחקן – להגיע לפגישת המחזור של השכבה אחרי 20 שנה"
מהיוצרים של "אישה בגיל העמידה מנסה לשכנע את בנה בן ה-30 להגיע לארוחת שישי", "נער מנסה לשכנע את חברו לכיתה להבריז משיעור אזרחות" ו"סטודנטית צעירה מנסה לשכנע את שותפה לדירה ללכת יחד לעיריית ירושלים כדי לקבל הנחה בארנונה"?
האחרון הוא דרמת אימה קומית. בדוק ומנוסה.
(ל"ת)
כן, גם אני הייתי בסרט הזה.
לא נהניתי.
לזכאי בהצדעה
חדש – כרטיסים ב-16/17 ש"ח(!) לסיס"י/גלובוס. צריך לשים לב שיש מגבלות זמן שונות מהרגיל להזמנה ולמימוש.
"לצוד פילים" יפתח את פסטיבל ירושלים
אז הקרנת הבכורה תהיה בעוד חודש וחצי. אבל מתי ייצא טריילר?
הופה. מסתבר שביום שני.
(ל"ת)
כל היום ניסיתי להבין למה הטריילר לא יצא בסוף,
ורק עכשיו נפל לי האסימון הפוטנציאלי. יכול להיות שדחו את הטריילר כי מדובר בסרט שעוסק בשוד בנק, גם אם זה סרט קומי? יכול להיות שהבכורה תידחה או שחודש וחצי בתחושת הזמן הישראלית זה נצח?
ושתיים מהתמונות הבודדות שפורסמו עד כה,
" rel="nofollow">מראות סצינה עם קונוטציה לא כ"כ נעימה בהקשר של היום.
אוה.
זה צירוף מקרים… מצער. אני שמח שמישהו תפס את העסק ועצר את הפצת הטריילר המתוכננת.
מזל שלא הוציאו אותו בבוקר/צהריים.
היה מספיק זמן להוציא אותו גם לפני האירוע.
לא נראה לי שהם דחו את הטריילר בגלל אירוע אקטואלי
כמו שהם (יונייטד) פשוט רק דילגו/ויתרו על הרשת בתור כלי לקידום הסרט בדיוק כמו שהם עשו עם הטריילר הרשמי של "הערת שוליים" לפני שנתיים, ואני אומר את זה כי במקרה היום נתקלתי בטריילר המלא והסבבי של "לצוד פילים" לפני ההקרנה של "אייסמן" (משהו לא ברור ודי טוב עובר על מילניום בזמן האחרון). וכשמסתכלים על כמות הצפיות בטריילרים של פלופים קופתיים כמו "רווקה פלוס" (133 אלף צפיות) ו"כלבת"* (103 אלף) לעומת כמות הצפיות בטריילרים של להיטים קופתיים** כמו "זוהי סדום" (95 אלף), "הערת שוליים" (כ-87 אלף צפיות בכל שלושת הטיזרים ביחד), "ארץ בראשית" (86 אלף), "המשגיחים" (56 אלף), "העולם מצחיק" (56 אלף), "פעם הייתי" (52 אלף) ו"הממומנה על משאבי אנוש" (בסביבות ה-20 אלף) לגמרי אפשר להבין אם לפעמים יונייטד מסתפקים ומאמינים בדרכים המסורתיות לקידום סרט ומוותרים על כלי כמו יוטיוב שמלבד קידום המוצר גם מקרין לגורם חיצוני באופן מעוות לגבי מידת הפופולריות של המוצר שלהם (לצורך הדגמה, הטריילר המהולל של הלהיט הפוטנציאלי "פלאות" עומד נכון להרגע, חודשיים אחרי ששוחרר ושבועיים לפני שהסרט עולה לאוויר, על כמות זעומה יחסית של 8 אלף צפיות).
______
* כן, כן, 20-30 אלף צופים זו כמות אדירה יחסית לסרט אימה. שמענו.
** הטריילר של הלהיט "למלא את החלל" עומד על 126 אלף. לא בטוח איך זה משתלב בתיאוריה.
אני חושב שאתה טועה
פשוט משום שאתה סופר רק את הצפיות ביוטיוב, וזה לא מדד נכון למידת החשיפה שלה זוכה טריילר לסרט ישראלי באינטרנט. כשיוצא טריילר של סרט כמו "זוהי סדום" או "הערת שוליים" הוא קודם כל מקודם באייטמים בפורטלים הגדולים, למשל:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3899845,00.html
http://reshet.tv/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/News/Domestic/CultureEntertainment/Article,42560.aspx
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4048710,00.html
לכל אחד מהם מערכת אימבוד וידאו משלו. אין לי מושג כמה פעמים האייטמים האלה נצפים, אבל זה כנראה מגמד את מספר הצפיות שלהם ביוטיוב.
יש בזה משהו
ועדיין, קשה שלא להשתומם אל מול הפער הבלתי נתפס הזה, לתהות מה זה אומר ולהעלות תיאוריות קונספירציה.
(האתר ההפרימיטיבי והמאוד מאוד לא ידידותי הזה של רשת נחשב לפורטל גדול? יש אנשים שבאמת נכנסים לשם וסובלים את זה בזמן ש(כמעט) כל התכנים שלהם גם מועלים לערוץ היוטיוב של רשת? באמת?)
לא, אבל חדשות 2 הם גוף גדול
במיוחד שהאייטמים עולים במקביל במאקו:
http://www.mako.co.il/news-israel/entertainment/Article-0df7360d0ba4821004.htm
לא ולא.
קודם כל, אפשר לפרסם את הטריילר ביוטיוב גם בלי גב של מערכת יח"צ משומנת, ככה שזה לא מאמץ שכרוך בזמן או כסף.
שנית, אני מניח שפרסום על המסך הגדול נקבע זמן רב מראש לעומת פרסום באינטרנט, ככה שיותר קל לסגור את הברז של הפרסום באינטרנט וקשה יותר לעצור פרסום על המסך הגדול שכבר החל להתגלגל.
שלישית, כשכתבתי "הופה, מסתבר שביום שני" זה בוסס על מקורות יודעי דבר. אותם מקורות יודעי דבר מסרו שהתאריך החדש הוא יום שני הקרוב, אם לא יהיה עוד שוד בנק. הניסוח הוא שלי, אבל ההתייחסות לשוד הופיעה גם במקור.
בקיצור, ביום שני הקרוב ניסיון נוסף. בתקווה ליום שקט.
לא אמרתי שזה לא הועלה לרשת כי זאת פעולה שדורשת מערכת יח"צ משומנת (ולסרט הזה דווקא יש מערכת יח"צ מאוד משומנת), אמרתי שזה לא הועלה כי אולי יש סיכוי שהרשת לא בהכרח מקדמת את המוצר שלהם כמו הדרכים המסורתיות או ה"מפה-לאוזן" שאדרי מרבה לדבר בשבחה.
שנית, כשאתה גם המפיק של הסרט, גם המפיץ של הסרט וגם זה שמקרין אצלך את הסרט (והטריילר) כמו במקרה הזה, לגמרי אין לך שום בעיה להחליט בין רגע לעצור את הקרנת הטריילר על המסך הגדול. נדמה לי.
נפגש בשני.
לגבי הפסקה השניה,
יכול להיות, אני לא מספיק מבין בזה.
לגבי הפסקה הראשונה – אוקיי, אבל אם זו השקעה זניחה, מה יש להם להפסיד בהפצה גם ברשת? אם לא יועיל, בטח לא יזיק.
והנה הטריילר מגיע גם לרשת
http://www.youtube.com/watch?v=Sqdjtp96Bqo
האיזון בין הדרמה לקומדיה מעלה אסוציאציות ל"איים אבודים", רק שבטריילר הזה יש הרבה פחות קלישאות והוא לא מתרגש מזה שבסרט יש גם כוכב הוליוודי דרג ג'.
טריילר מעולה לסרט מעולה
(ל"ת)
נראה לא רע בהחלט.
אבל הילד לא עושה רושם טוב בתור שחקן.
שני הסנט שלי
אני אומרת שזה ג׳יי זי. הבחור הוא כוכב עליון באמריקה, והשם שלו על עיבוד לקלאסיקה ספרותית, לא משנה כמה אנשים נבחנו עליה בבית ספר, הופך את העיבוד למסקרן ואטרקטיבי.
למען האמת, אני גם לא זוכרת פסקול שדיברו עליו כל כך הרבה בשנים האחרונות כמו על זה. אולי דרייב, אבל לא ממש באותו סדר גודל.