למי שלא השתתף ב"מכסחי הקופות 3", להלן תקציר דו"ח הקופות בחודש האחרון:
במילה אחת – אכזבה.
"נערה עם קעקוע דרקון": פתיחה של 13 מיליון דולר. "טינטין": 10 מיליון. "משימה בלתי אפשרית 4": 30 מיליון (אחרי שבוע של הקרנות באיימקס). "שרלוק הולמס 2": 40. "אלווין והצ'יפמנקס 3": 23 מיליון. "מקום לחלום עליו": 9 מיליון. כל אלה מספרים קטנים, קטנים משמעותית ממה שאפשר היה לצפות מהסרטים האלה. אף אחד מסרטי הכריסטמס לא ממש עמד בציפיות – עם היוצא מהכלל האפשרי של "משימה בלתי אפשרית 4", שלמרות פתיחה צנועה יחסית התעלה על הסרט הקודם בסדרה בהכנסות כוללות. סרטים של ספילברג ופינצ'ר וקמרון קרואו וגאי ריצ'י וספילברג (שוב), עם כמה מהכוכבים הכי גדולים שיש, לא סיפקו את הסחורה. ונכון שבראיה כוללת, רוב הסרטים האלה הכניסו סכומים סבירים בסופו של דבר. ובכל זאת, לפי סופי השבוע הראשונים התחושה היתה שהמצב בקרשים, ושאנשים פשוט הפסיקו ללכת לקולנוע. ואם בדצמברים נפלה שלהבת, מה יגידו איזובי ינואר?
אז בסוף השבוע הראשון של שנת 2012 יצא לאקרנים סרט אחד, "השטן שבפנים". זה סרט אימה בז'אנר ה-Found Footage, כלומר, המכשפה-מבלייר-פעילות-על-קלוברפילד-טבעית. זה סרט בבימויו של לא מישהו ששמעתם עליו, בכיכובם של אנשים שלא שמעתם עליהם, ובתקציב מדווח של מיליון דולר (במשפט הזה לא חסר מספר). והסרט הזה השיג פתיחה של 34.5 מיליון דולר.
הולי שיט! הדבר הקטן הזה עשה יותר מפינצ'ר וטינטין ומאט דיימון ביחד?! אז אנשים כן הולכים לקולנוע, אחרי הכל.
ובכל זאת, קשה להתייחס להצלחה הזאת כחדשות טובות. זה היה יכול להיות סיפור נפלא, שמוסר ההשכל שלו הוא שאת הקהל אי אפשר לקנות בשמות גדולים וכוכבים גדולים, ובסופו של דבר זו האיכות שקובעת. יש רק פרט אחד שמעיב על האגדה הזאת: "השטן שבפנים" הוא סרט ממש מחורבן. לא ראיתי אותו, כך שאני לא מדבר בשם עצמי. אבל אותם מיליוני אנשים שהלכו לקולנוע, הם הביעו את דעתם באופן ברור מאוד. ציון IMDb של הסרט הזה הוא 4.4, ואני רוצה להזכיר בשלב הזה שהציון הוא לא מתוך 5. בעגבניות יש לו 7%. דיווחים מהקרנות מדברים, שוב ושוב, על קריאות בוז מצד הקהל, אנשים שדורשים את הכסף בחזרה ו"אחד הסופים הגרועים ביותר אי פעם". סקר Cinemascore – אחד המדדים הכי נדיבים שיש לסרטים – נתן לו את הציון הנדיר מאוד F. נכשל.
אז מה לכל הרוחות הקטע? למה כל כך הרבה אנשים התעלמו מכל כך הרבה סרטים טובים, ונהרו לסרט שהם שנאו? היה לסרט טריילר די יעיל, בסגנון ה"זה לא סרט, זה אמיתי!", אבל זאת לא בדיוק המצאה חדשה, והייתי מצפה שהקהל כבר ילמד להכיר את הטריק בשלב הזה. ההיסטוריונים יצטרכו להתווכח על הסיבה להצלחה הכושלת הזאת, אבל לגבי תעשיית הקולנוע זה בטח לא מבשר טובות. תזכורת: הסרט הקודם שהצליח במידה מפתיעה בקנה מידה כזה היה "פעילות על טבעית 3" (52 מיליון דולר באוקטובר) – גם הוא סרט אימה, Found Footage, בתקציב זעיר. לפי ניתוח אובייקטיבי של נתוני החודשים האחרונים, אין כרגע הגיון כלכלי ביצירת סרט כלשהו שאינו סרט אימה שצולם כביכול במצלמה ביתית. אנחנו הולכים לקבל עוד הרבה כאלה, תהיו בטוחים.
הטבלה השבועית המלאה (ב-The Numbers, כי מוג'ו לא פועל עכשיו משום מה).
שעורי בית: אם מישהו בבקשה יכול לספק תרגום עברי הולם ונוח לשימוש לביטוי
Found Footage, זה מאוד יעזור לי בעתיד הקרוב.
בהחלט תעלומה
לאחר כל ההמולה שהייתה סביב 'פעילות על-טבעית' הראשון, אמרתי 'וואו, זה בטח שווה משהו אם יש את כל הבאז הזה'. ואוי, כמה שטעיתי. סרט לא מפחיד בשיט. ב'אלווין והצ'יפמנקס' פחדתי יותר. סתם שעה ומשהו של שעמום. איך הדבר הזה קיבל 3 המשכים (והיד עוד נטויה) נשגב מבינתי.
וקשה לתרגם את המושג הזה, פשוט כי אין מילה עברית מתאימה ל Footage. אולי נבקש מהאקדמיה ללשון או איך שלא קוראים להם להמציא איזו מילה מגוחכת בשביל זה. בינתיים אפשר להגיד 'סרט מצלמה-שנמצאה' אם אתה ממש רוצה.
"תיעוד שנמצא"
די מגושם, אבל אני לא יכול לחשוב על משהו פחות מגושם.
ממצא תיעודי
(ל"ת)
צילום מצוי.
ואם הוא עוד לא – נראה שהוא יהיה בקרוב.
גם 'קטפיש' הצליח לשחק על אותו אפקט
זה די ברור שאם סרט הוא מסוג "ממצא בשטח" (מצטער, לא מצאתי משהו יותר טוב) יש סיכוי גדול שההפקה שלו הייתה נמוכה כי אין הרבה אפקטים בד"כ מהסרטים מהסוג הזה (עם היוצא מן הכלל ההכרחי, קלוברפילד), ואפשר לצלם עם שלושה שחקנים לא מוכרים את כל הסרט. אני חושב שהרבה אנשים הולכים לסרטים האלה, כי הם בידור זול ולא מצריך מחשבה, ולהרבה אנשים נמאס מדרמות אפיות על סוס מלחמה, או מותחנים עם עלילה בלשית, או כל דבר שמאמץ את המוח. בנוסף, אני חושב שזה גם קשור להתחזקות הריאליטי (כל האח הגדול, מועשרות וכו'..), ולזה שאנשים מחפשים את זה (גם בצורת מוקומנטרי) גם בקולנוע.
ממש לא
הקלטות של קטפיש לא "נמצאו". זה סרט דוקומנטרי (גם אם זה מוקומנטרי זה לא מצולם ממצלמות אבטחה).
אבל זה ממש כן,
אם מדברים במונחים של סרט דל תקציב שמנסה למכור סיפור אמיתי (אם ועד כמה הוא באמת אמיתי, זה כבר תלוי את מי שואלים) והצליח להרוויח סכום כסף גדול משמעותית מהקציב שלו. ועל זה דיברתי.
בכלל, קשה לי להבין למה עוד עושים סרטי אפקטים יקרים
כאשר סרטי אימה בגרושים וקומדיות גסות (מהזן הג'ד אפאטואי או מהזן הרוב שניידרי) נותנים מכפילי רווח טובים בהרבה בסיכון אפסי. אפילו כשהם נכשלים בקולנוע אפשר לגרד את תקציב ההפקה הזעום יחסית ב-DVD.
סרטים יקרים מידי = מגלומניה אנושית נורמלית
אני מניח שאם כל האולפנים יכלו להרוויח המון כסף במעט השקעה, הם אכן היו נוהגים כך, כי הוליווד היא בסה"כ תעשייה שחושבת בעיקר בירוק, ובטוח מישהו ניתח את "מכפילי הרווח" של סוגי סרטים והגיע למסקנות כלשהן.
אם יצאו יותר מידי סרטים מאותו סוג אז אני מניח שבאופן כללי התוצאה תהיה גרועה לכל המעורבים בעניין, וצריך לשמור על איזון כלשהו, חוץ מזה בטח יש הרבה אנשים שיפסידו כסף מתעשייה שבה בעיקר סרטים זולים מופקים, כי הם רווחיים יותר.
אם לענות לעצמי, הסיבה היא אולי מחסור במסכים
אם (נניח) סרט זול עולה 10 מליון ומכניס 100 מליון, ואילו סרט יקר עולה 200 מליון ומכניס 400. ההגיון יהיה לכאורה להפיק 20 סרטים זולים במקום אחד יקר ולהרויח 2 מליארד (המספרים, כמובן, מצוצים מהאצבע). אבל אין מספיק בתי קולנוע/מסכים בשביל כל הסרטים הללו, ולכן אי אפשר להציף את השוק בסרטים זולים, ואז הרווח הנקי מסרט אחד יקר יכול להיות גבוה יותר (למרות הסיכון).
הם גם צריכים להיזהר לא לפגוע במותג שלהם.
כל האולפנים חולקים מותג שנקרא "סרט הוליוודי", ואם הם יפיקו רק זבל* דל תקציב בכמויות, הקהל הגלובלי יפנה לשווקי סרטים אחרים, וגם את הקהל האמריקני הם עלולים לאבד בסוף.
*כן, כן, עכשיו אפשר לצחוק שזה כבר קרה, אבל אתם יודעים שיכול להיות הרבה יותר גרוע.
"עדות מצולמת" כמדומני
(ל"ת)
זה לא קולע למשמעות המדויקת
כל סרט תיעודי הוא עדות מצולמת, אחרי הכל. כאן מדובר בסוג מסוים מאוד של מוקומנטרי.
כן, אבל לדוקומנטרי יש שם
דוקומנטרי.
פה אנחנו מדברים ספציפית על סרטים שהתמה שלהם היא שהם "נמצאו בשטח אחרי אירוע". דהיינו, הם העדות היחידה לדבר שאנחנו לא היינו עדים אליו. אפשר לומר "עדות אחרונה" או "תיעוד אחרון". למעשה, אני חושב שהאופציה השנייה באמת יותר מדויקת.
אף אחד לא אמר שהם האחרונים.
אחרי הכל, צריך לעשות סיקוול ממשהו.
בהחלט אלגנטי. עוד הצעות:
תיעוד מצוי, צילום מצוי, הסרטה מצויה. שימו לב שיש שתי משמעויות רלוונטיות למצוי: נמצא ונפוץ. בהתחשב בתוצאות סוף השבוע האחרון – נדמה שזה קולע יפה למצב הנוצר.
דאמיט.
לקח לעתיד: לקרוא את כל התגובות בסבלנות לפני שאני מגיבה.
וכדי שתחסכי עוד כמה רגעים בחיים:
לחצי "פתח תגובות ישנות" מעל התגובות, לחצי CTRL+F וחפשי מילה ממה שאת רוצה לכתוב. הרבה יותר מהיר
אגב, אפשר לחפש ככה גם שמות של כותבים.
___________
מוגש כשירות לציבור מטעם המועצה לחסכון בזמן (ע"ר)
צצלומים.
(ל"ת)
מבריק!
צריכים אותך בעוד הרבה תחומים. התחל עם עברות מוצלח לשמות סרטים בו אף בעל חיים לא יפגע בתהליך ואנחנו נזרוק עליך חרציות ריחניות לאות תודה.
נתת לי רעיון
מעכשיו, כל קלטת סקס של הסלב התורן שתגיע לרשת תיקרא בעברית 'ציצלום'.
לא,
ציצלום צריך בבירור להיות התרגום העברי ל-nip slip. אל תגגלו את זה בעבודה.
פעם חשבתי להציע
את השם ציצץ לכל הפופאפים לאתרים למבוגרים עם תמונות עירום (במקרה הטוב) שקופצים במהלך גלישה באינטרנט. אבל היום להרבה דפדפנים יש חוסם פופאפים ובמילא זה קשה להגייה.
תיעוד שנתגלה
נראה לי הכי מתאים, הכי פשוט, וגם תרגום די מדויק של המקור.
"אנשים מטומטמים מחליטים לקחת את המצלמה שלהם לכל מקום
אפילו שהם יודעים שהם בסכנת חיים".
סרטים שנמצאו
או צילומים שנמצאו, או סרטים/צילומים שנתגלו.
נדמה לי שמה שחשבו הוא שזה יעבוד בתוך משפט, כמו באנגלית: "אנחנו עוברים כעת לסרטים שנמצאו בזירת האירוע…"
לפני שאתם מלכלכים על הז'אנר העולה ששמו אימה מוקומנטרית, תראו את את שני סרטי REC הספרדים
ואת Grave Encounters האמרקני (2011) …. :)
ראיתי את Rec הראשון והוא סרט לא רע בסך הכל
אבל הוא, כמו מרבית סרטי האימה שוכחים משהו חשוב. סרט אימה טוב גורם לנו לפחד כי הוא שם אותנו בנעליהם של אנשים שנמצאים בסיטואציה מפחידה. וכדי שנפחד באמת, התסריט צריך לעשות מאמץ כדי שיהיה לנו אכפת מהאנשים האלו שנמצאים בסכנת חיים. המסור ופרוייקט המכשפה עושים את זה בצורה סבירה, "הצלצול" עושה את זה בצורה טובה מאוד. Rec לא ממש מנסה.
לא תמצא אותי מלכלך על Rec.
אני אפילו ארחיק ואומר שזה סרט ה-Found Footage הכי טוב שנוצר (מבין אלה שראיתי, לפחות), ועושה את השימוש הכי טוב בסגנון הזה. בכלל, לא לכלכתי על הז'אנר באופן כללי – אבל הרבה מהסרטים בו לא משהו, ובתור טרנד הוא ממצה את עצמו במהירות.
Troll Hunter, anyone?
(ל"ת)
נחמד, אבל REC יותר טוב.
(ל"ת)
מסכים.
REC 2 היה גם ממש מוצלח, לא פחות מהראשון- דבר נדיר כשלעצמו. אני ממש מבסוט שעושים סרט נוסף בסדרה.
גם Grave Encounters היה מוצלח ומפחיד, אבל השחקנים לא היו עקביים והרסו חלקים נרחבים מהסרט.
טוב, אז אני אשאל את השאלה המתבקשת -
מה קורה ב"אחד הסופים הגרועים ביותר אי פעם"?
בתור מי שאינו שש לראות סרטי אימה, מפחידים יותר או פחות, אפילו לא כשהם עשויים היטב, אני בהחלט לא הולך לראות את הסרט הזה בשום שלב בחיים שלי. אי לכך אין לי בעיה לשמוע את הספוילר, בקטע ספורטיבי/תרבותי/אומנותי/לקח-איך-לא-לעשות-סוף-לסרט-כשאהיה-גדול.
אפשר לקרוא את תיאור העלילה בויקיפדיה
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Devil_Inside_(film)
קראתי רק את הפיסקה האחרונה, ולא הבנתי למה מדובר בסוף כל כך רע, ואין לי ממש כוח לקרוא אחורה על מנת להבין מה הופך אותו לכזה.
ההסבר של דווין פרצ'י (ספוילרים, כמובן)
http://badassdigest.com/2012/01/08/why-everybody-hates-the-ending-of-the-devil-inside
צילומים/תיעודים באפילה?
הדו"ח הזה מוכיח שהקהל האמריקאי הוא מזוכיסטי, חבל שכולנו עומדים לשלם על זה!!
'צילומים אבודים'
(ל"ת)
במקרה מצאתי מראש? (סטייל ב. עוזיאל?)
(ל"ת)
אני רואה את זה אחרת
יש בסרטים האלה, גרועים ככל שיהיו, משהו דמוי אותנטיות. לא בעצם הטענה שהם "אמיתיים", כי אם בגלל שהם כל כך זולים. בגלל שהם כל כך לא מלוטשים. בגלל שאין בהם "כוכבים". המצלמות הדיגיטליות החדשות מאפשרות כמעט לכל אחד להפיק סרט, ואני חושב שיש כאן ניצנים לסוג חדש של תעשיית קולנוע. קולנוע DIY. ואני חושב שהאנשים שרואים הרבה יוטיוב, שמלא בוידאו DIY, מחפשים את החוויה הזאת על מסך גדול.
יש לי תחושה, והמספרים מגבים את זה, שאין, נגמרו ה"שמות" שיכולים להביא אנשים למסך. היחיד שקרוב לזה הוא ויל סמית'. אנשים רוצים חוויות, לא שמות.
אנחנו בשלבים מאד מוקדמים של העולם הזה, של קולנוע DIY. ובאופן לא מפתיע, רוב הדברים הראשונים בדבר חדש הם לא מאד איכותיים. זה בסדר. הדברים המוצלחים יפלסו את דרכם למעלה. מבחינתי, כל מה שמערער את ההגמוניה של שילוב תאגידי המדיה וחברות הפרסום והשיווק על המיינדשר של אנשים הוא דבר מבורך.
סוגשל דמוקרטיזציה של הקולנוע?
(ל"ת)
הלוואי שזה היה נכון.
"השטן שבפנים" הוא לא קולנוע DIY, הוא קולנוע DIYATSITAHCTM
(Do it yourself and then sell it to a huge company to market).
אם היוצר האלמוני של הסרט היה מפיץ אותו לבד, אפשר היה לראות בזה את תחילתו של קולנוע חדש. סרטונים של יוצרים עצמאיים ומוכשרים יכולים להפוך להצלחה ויראלית באינטרנט ולקבל מיליוני צפיות, וזה נהדר. את ההצלחה היחסית של Ink, סרט שהופץ בעיקר דרך האינטרנט, אפשר בהחלט לראות כקולנוע DIY.
אבל בקולנוע ממש, באולמות, זה לא עובד, כי לא יעזור כלום, צריך לא רק לעשות סרט אלא גם לשווק אותו. אפילו אם איכשהו תצליח לשים את הסרט העצמאי המבריק שלך במאות אולמות, אף אחד לא יראה אותו
אם לא תשקיע מיליוני דולרים שאין לך בשיווק. "השטן שבפנים" וא אולי נעשה על ידי יוצרים אלמונים, אבל נקנה והופץ על ידי פרמאונט, חברת ענק עם מומחיות בנושא (אחרי "פעילות על טבעית"), שמבחינתם עשו את עיסקת השנה: קנו סרט בזול, השקיעו בשיווק שלו פי כמה וכמה מהתקציב שלו, ועשו קופה. ואפילו ככה, כל מה שהם הצליחו לעשות זה לעבוד על אנשים למשך סוף שבוע אחד ולגרום להם לראות סרט גרוע. ה-Word of Mouth על הסרט הזה קטסטרופלי. זה בדיוק ההיפך מהצלחה ויראלית, וזאת דוגמה מצוינת לאותו שלטון של תאגידי המדיה וחברות הפרסום שעליו אתה מדבר, בתחפושת של מהפכה.
לעניות דעתי
מדובר בהשפעה של עולם הריאליטי על עולם הקולנוע. אנשים התרגלו לצפות בטלוויזיה באנשים אמיתיים (פחות או יותר. כלומר כן הם אמיתיים בכך שהם קיימים אבל הם גם משחקים דמות, הקצנה של עצמם) במצבים אמיתיים (שהוכתבו מראש על ידי ההפקה). מכאן ועד לסרטי ריאליטי הדרך כנראה לא כזו ארוכה. בקרוב צפו לעקרות בית אמיתיות: הסרט, אמריקן איידול: הסרט ואם מארק בארנט מספיק חכם הוא עוד יוציא את הישרדות: הסרט – חבורה של אנשים מגיעה לאי בודד כדי לשרוד ולנסות לזכות במיליון דולר. אלא שדברים משתבשים ומשחק ההישרדות הופך לאמיתי… מוהאהא!
ניסו את זה כבר.
זה לא הלך.
"The Real Cancun" היה פרטי מאץ' "העולם האמיתי: הסרט", והוא היה כנראה הסרט הכושל המשפיע ביותר של העשור האחרון. הרעיון היה בדיוק זה: ריאליטי, אבל בקולנוע. הסרט צויד בהרבה מאוד אנשים בבגדי ים קטנים מאוד, פומפם קשות בפרסומות, והיה כשלון קופתי כל כך מוחלט וטוטאלי שאף אחד לא ניסה את זה שוב מאז, וטוב שכך.
FOUND FOOTAGE
הקלטות-האפלות-והמפחידות-שנמצאו-לגמרי-במקרה.
"אימנטרי"
כמו ב- אימה-דוקומנטרי
ולא כמו ב "אימנטרי, my dear watson"
אבל Found Footage הוא לא בהכרח אימה.
רוב הסרטים האלה הם סרטי אימה, בוודאי המצליחים ביותר בינהם, אבל זה לא אומר שזה הכרחי. "כרוניקה" (בזמן אמת) לא נראה כמו סרט אימה, וגם Gang Tapes לא. בעיקרון אין מניעה לעשות אפילו קומדיה רומנטית ב"חומרי גלם שנמצאו".
טוב אז, "צילום מהשטח".
לא טוב. לא מגדיר את זה שזה נמצא.
"השבת מצלמה" על משקל "השבת אבידה".
"צילום מוקאוטנטי".
נגמרו לי הרעיונות בינתים.
לדעתי "כרוניקה" לא יהיה כולו בסגנון הזה
יש לזה כמה שוטים שמעידים על כך בטריילר
אוי, זה דווקא ממש מוצלח!
יש איזה ספר קטן ומקסים שנקרא lucy-talk, שהוא בעצם found-footage כתוב – כל כולו אוסף אימיילים, פתקים על המקרר או הטלפון, ממואים מהעבודה, רשימות מכולת וכו' של או שקשורים בבחורה אחת (בשם לוסי, דא?) ומספרים סיפור מקסים – ומאוד בסגנון הקומדיה הרומנטית.
האמת, רד, זה ממש אחלה בחלה של רעיון!
תיועדיוני, על משקל תיעוד-בדיוני.
(ל"ת)
לזה כבר יש שם - מוקומנטארי
(ל"ת)
רגע, אז מה בדיוק ההבדל בין שניהם?
(ל"ת)
מוקיומנטרי כשמו כן הוא, סרט תעודה מזויף. כלומר הסיפור שמספרים לנו הוא שיש צוות המצלם סרט תעודה על המתרחש בסיפור.
found footage הוא סרט שכאילו נוצר מקטעים שנמצאו, כלומר צולמו ע"י חובבים או עדי ראייה שלהם קרה המאורע שלא בהכרח התכוונו ליצור סרט דוקומנטרי מהצילומים שלהם.
יש, מן הסתם, איזור אפור גדול בין שני המושגים. משהו כמו המשרד הוא מוקיומנטרי טהור, אבל REC מתחיל כמו מוקיומנטרי והופך ל-found footage. ואז יש סרטים כמו פרויקט המכשפה מבלייר או קלוברפילד, שבו הדמויות המצלמות הן חובבות, ואירועי הסרט קורים להן, אבל הן מודעות לאפשרות להפוך את הסרט שלהם לדוקומנטרי.
דרך אגב, בהתחשב בהגדרות האלה, נראה שנכון יותר לקרוא לשטן בפנים מוקיומנטרי ולא found footage, שכן הוא עוקב אחרי הגיבורה דרך צילום של דוקומנטרי פיקטיבי.
יש לי יש לי
פאונד פוטאג'.
מה, לא?
יש מסעדה בפושקאר שמגישה פאונד פוטאג' ממש טוב
אם מישהו מתכנן טיול באזור, אני ממליץ.
צילומי קוד צללים
(ל"ת)
יופי, הרבה זמן לא צחקתי בקול מתגובה.
(ל"ת)
שני טריילרים
אחד לסרט שנראה מגוחך ברמה של 'כל כך רע שזה מצחיק' עם השם מעורר האימה….'כספומט'! קחו רגע להסדיר את הנשימה.
http://www.youtube.com/watch?v=sbr2uCMJde8
השני הוא 'טריילר' חביב לטקס האוסקר הקרוב.
http://www.youtube.com/watch?v=sXGI9suAyBI
מה קרה לג'וש?!
זה היה אולי הטריילר היחיד שרציתי במשך כולו שיספיילר לי את הסרט.
כי זה נראה מעפן ואין סיכוי שאראה את זה, אבל בכל זאת מעניין אותי לדעת מה זאת הדמות הזאת שרודפת (עומדת במקום) אותם.
ומשהו יותר משמח ואף מפתיע מההצלחה של הסרט הנ"ל.
הסרטים האלה שהתייחסנו אליהם ככשלונות בגלל פתיחות לא מוצלחות, מצליחים לשמור על אחוזי ירידות נמוכים יחסית. אני מניח שזה בגלל שמועות של 'מפה לאוזן' על סרטים מוצלחים ומעניינים.
משימה בלתי אפשרית 4 יורד רק ב-30%, ירידות שמזכירות סרטי אנימציה של פיקסאר בתקופה טובה של השנה, ומכניס השבוע כ-20.5 מיליון דולר. הוא כבר מעל 170 מיליון דולר בהכנסות, כניסתו לטבלת המצליחים השנתית קרובה מתמיד, ואיתה גם המעבר של הכנסות הסרט הראשון בסדרה (181 מיליון). הרף הבא שאותו הוא יצטרך לעבור יהיה של 'משימה' השני עם הכנסות של 215 מיליון, וזה אפילו לא משימה בלתי אפשרית !קרש!.
גם שרלוק הולמס לא מאכזב, ולמרות פתיחה נמוכה משמעותית מהסרט הראשון הירידות שלו גם יותר מתונות. השבוע הוא ירד בכ-33%, הרוויח עוד 14 מיליון והגיע להכנסות של 157 מיליון. כנראה שהוא לא יצליח לעבור את הסרט הראשון (209 מיליון), אבל הכנסות קרובות מאוד ל-200 מיליון נראה מתקבל על הדעת. אני שמח ששני הסרטים האלו מצליחים כי הם עושים זאת עם פתיחה גרועה ומראים שהקהל מתגמל סרטים שעשויים טוב.
קעקוע של דרקון על נערה הרוויח כ-11 מיליון דולר, וירידות של 24% מנבאות לו עתיד די מוצלח למרות פתיחה נמוכה מהצפוי. דווקא 'סוס מלחמה' שהיה התקווה הגדולה בסופ"ש שבו כולם אכזבו ירד באופן משמעותי השבוע, יותר מ-40% למרות הוספה של אולמות קולנוע. הוא עדיין יהיה סרט מצליח כי הכנסותיו כבר עומדות על 57 מיליון ועונת האוסקרים עוד לפנינו.
קפיצה מהמקום ה-17 לטבלה ביצע 'החפרפרת' כשהשבוע נוספו לו 752 אולמות קולנוע. זה אומנם לא הרבה, אך הוא מציג רק ב-809 אולמות. כולל. הוא הסרט המרוויח ביותר פר אולם בעשירייה (מלבד הסרט הראשון) וכבר הגיע להכנסות של 10.5 מיליון, מכובד ביותר מסרט ששיא מספר האולמות שהציגו אותו עמד על 57 עד עכשיו.
'ערב השנה החדשה' שכולנו שמחנו לראות שנכשל ממשיך לאכזב. הכנסותיו ירדו 48.5% השבוע, ממוצע ההכנסות פר אולם שלו נמוך מכל העשירייה הראשונה והכנסותיו הכוללות לא מגיעות אפילו לפתיחה של הסרט "הקודם". כרגע הוא עומד על 52 מיליון דולר, ולפי מה שהבנתי זה 52 מיליון יותר מדי.
נתון מעניין ששמתי לב אליו; ההכנסות בסופ"ש אשתקד היו כ-112 מיליון לכל 99 הסרטים שהציגו באותו הזמן ב-41 אלף אולמות וממוצע הכנסותיהם פר אולם היה 2,758. השנה ל-33 סרטים יש הכנסות של כ-139 מיליון (אתם קולטים שיש סרטים היום שמכניסים את הסכום הזה בסופ"ש אחד!?) בכ-37 אלף אולמות וממוצע של 3,764 לאולם. אולי השנה לא תאכזב מבחינת הכנסות.
אם 'השטן שבפנים' הצליח ככה
והוכיח שסרטי Found Footage (אין לי שם בעברית לזה, מצטער) מצליחים בלי קשר לאיכותם (לפחות בבכורה), זה אומר שההצלחה של 'כרוניקל' מובטחת?
כמו שאמרו פה
לפי הטריילר, נראה ש'כרוניקל' לא מצולם בסגנון Found Footage, לפחות לא כולו. אז לא הייתי כבר חותם על הצלחתו.
יכול להיות
מה שלא מפריע לבוקס אופיס מוג'ו לסווג אותו ככזה:
http://boxofficemojo.com/movies/?id=chronicle2012.htm
"אז לא הייתי כבר חותם על הצלחתו."
אתה מדבר כאילו יש נוסחה מסוימת להצלחה של סרטים.
מה שישפיע על האם "כרוניקל" יצליח או לא זה בטוח לא מה סגנון הצילום שלו. כמובן, כרגע נראה, שזה יעזור אם זה כן יהיה "Found Footage", אבל גם אם זה לא יהיה, זאת לא תהיה הסיבה להאם הוא הצליח.
לא הבנת אותי
כמובן שלא התכוונתי אם הצלחתו תלויה בז'אנר שלו. פשוט הגבתי לדבריו של 'עוף'. הוא שאל האם הסיכויים להצלחה לטובת הסרט כיוון שהוא FF (כן, זה ראשי תיבות, אין לי כוח לכתוב את זה כל פעם), אז עניתי שלפי הטריילר, נראה שלא כל הסרט הוא FF, ולכן ספק אם יכנס לסטטיסטיקת ה'הצליח כי הוא FF'. נצטרך לחכות ולראות.
רגע, כל הסרט מוקרן בהילוך מהיר?
לא נראה לי שיהיה כל-כך כיף לצפות בזה.
כן, זה גימיק חדש של זאק סניידר
הוא החליט שנמאס לו מקטעים בהילוך איטי, אז הוא מנסה לעבור למהיר.
כי הילוך איטי זה מיינסטרים מדי
(ל"ת)
יש לי יש לי יש לי
בדרך לאמת צופים בסרטונים ביתיים.
תיזהרו עם התרגומים האלה!
לפני שנספיק להבין מה קורה, "בדרך ל_____ ____ים ב______" יהפוך ל"ה____ מת מצחוק" החדש. אז עדיף להיזהר.
אפרופו שמות מוזרים כאלה
שמתם לב שכבר הרבה זמן לא היה סרט 'מת ל___'? אין שום זכר לקיומו או אי-קיומו של 'מת לצעוק 5', וגם התסריטאים של זה הפסיקו להוציא 'סרטי צד' מגוחכים. וטוב שכך, כנראה. אני מקווה שהפעם הבאה שניתקל בזה תהיה ב'מת לחיות 5'. (זה קורה, למי שלא יודע. וכן, אני מעריץ ^^)
אהמ אהמ.
http://www.fisheye.co.il/movies/scary_movie_5/
מה? זה אמין?
ראיתי שזה התאריך גם ב IMDB, אבל בקאסט יש רק את 2 השחקניות הראשיות ועוד אחד מהסרט השלישי, וליד שלושתם רשום rumored. וכתוב בסטאטוס pre-production. ואפריל זה עוד 3 חודשים.
או שזו עוד אחת מהטעויות של IMDB, או שזה הסרט הכי פחות מקודם שנתקלתי בו.
שאלה טובה.
עקרונית, כן, הסרט הזה אמור לצאת באפריל. וסרטים כאלה מצולמים ומופקים תוך זמן קצר במידה מעליבה. ובכל זאת זה תמוה שעד עכשיו לא ממש ראינו רמז לקיומו של הסרט – לא טריילר, לא פוסטר, לא כלום. אני לא אתפלא אם ההודעה על ביטולו/דחייתו לשנה הבאה של הסרט תגיע בזמן הקרוב.
מה שכן, חומר לפרודיות לא חסר להם
מאז 2006 (שבה יצא הסרט הרביעי) יצאו די והותר סרטי אימה.
וכן, אין לי ספק ביכולת הצילום הזריזה של הסרטים האלה. אבל כמו שאמרת, לא שומעים עליו כלום. אז ספק שזה יקרה.
נ.ב – אפרופו דחיות, Hansel & Gretel – Witch Hunters נדחה לינואר הבא (עוד שנה בדיוק ממחר, למען האמת). רק FYI. ומסתבר שיש עוד סרט של 'עמי ותמי' שמופק ע"י מייקל ביי. האם מצפה לנו עוד סיפור סטייל סרטי 'שלגיה' ב 2013?
-blink-
סרט עמי ותמי שמופק על ידי מייקל ביי?
גם אני לא רוצה להאמין...
אני כבר יכול לראות את סצינת הסיום – עמי ותמי הולכים בסלואו מושן מהבית של המכשפה לכיוון המצלמה, אחד מהם מוציא נפץ בדרמטיות, לוחץ עליו, והבית שלה מתפוצץ בבום גדול שמצולם במשך 2 דקות מכל זווית אפשרית.
הסרטון הזה אומר את זה יותר טוב:
http://www.youtube.com/watch?v=XTl9ni8fVFI
אהבתי את הסרטון
מאיפה זה?
תכנית בשם Robot Chicken
סדרה של כל מיני מערכונים שנעשים בשילוב של בובות / אנימציה
מסתבר שיש מלא סרטונים על מייקל ביי ועל הפיצוציות שלו
http://www.youtube.com/watch?v=uR3vNwhL__k&feature=related
זה רעיון גדול לפישקון הבא:
להקים שם דוכן-קיוסק תחת השם "מייקל ביי".
הסרטון הכי מוצלח הוא ללא ספק
מייקל ביי אוכל קורנפלקס:
http://www.youtube.com/watch?v=bXGWZxI9lAs&feature=related
ובלי קשר ל"מת לצעוק 5" יש גם את זה:
http://www.imdb.com/title/tt1929394/
אז השם הוא לא "Movie ____", אז מה, זה עדיין אותם במאים שלכל הסרטים שלהם (חוץ מ"מת לצעוק" הראשון) יש פחות מ10% ברוטן טומטוז.
הסרט יהיה פרודיה על "אווטאר". ובתלת מימד, כמובן.
זה כל כך 2009
(ל"ת)
האהובים על טרנטינו מ-2011
http://www.tarantino.info/2012/01/14/exclusive-quentin-tarantinos-favorite-films-of-2011-more/
ההתייחסות שלו ל-Our Idiot Brother קצת מפתיעה אותי. זה סרט טוב והכל, באמת, אבל… אבל… אתם מבינים למה אני מתכוון. טוב, זאת ההחלטה של טרנטינו ושיהיה לו בכיף. אני לא אהיה זה שאתווכח איתו.
הבחירה במקום הראשון מוזרה יותר בעיני
אני באמת לא יודע מה אנשים – וטרנטינו בפרט – מוצאים ב"חצות בפריז". אבל דבר אחד אפשר להגיד על טרנטינו – הבחירות שלו לא צפויות. חבל רק שהוא לא מנמק.
דו"ח קופות.
זה לא היה מפתיע בכלל. להיפך, זה היה ממש צפוי שהשטן שבפנים ייפול חזק השבוע. ועדיין, לפי כל התגובות שהוא מקבל הוא לא נפל חזק מספיק. עם ציון של 6% בעגבניות ו-3.7 מתוך 10 בימד"ב חשבתי שהמפלה שלו תהייה של יראו וייראו (בלי שום קשר לכך שהוא כבר מצליח מדי), אבל הוא נפל "רק" ב-77%. זה המון, אבל 8 מיליון דולר בסופ"ש והכנסות כוללות של 46 מיליון דולר זה לא כואב מספיק לסרט שעלה 1 מיליון.
הסרט המוביל השבוע הוא 'Contraband' בכיכובו של מארק וולברג. לא משהו מיוחד, עלילה נדושה של פושע קטן שצריך להשיג סכם כסף כדי להציל את גיסו. הביקורות אומרות שהוא סבבה. לא גרוע אבל ממש לא טוב. 24 מיליון דולר הספיקו לו כדי לקחת את המקום הראשון.
במקום השני ההוצאה המחודשת של היפה והחיה בתלת מימד. הסרט אומנם לא שיחזר את ההצלחה של מלך האריות בשבוע הראשון, והשיג רק 18.5 מיליון, אבל זה מספיק מכובד לסרט שיצא לפני יותר מ-20 שנה.
במקום הרביעי 'Joyful Noise' מיוזיקל עם דולי פארטון וקווין לאטיפה. העלילה משעממת, הביקורות לא מפרגנות והקהל לא ממש מגיע. 11.3 מיליון דולר.
שרלוק הולמס ומשימה 4 ממשיכים להראות ביצועים טובים, עם ירידות מתונות (39% ו-42% בהתאמה) והכנסות מרשימות יחסית לזמן ההצגה והתקופה בה הם מציגים, הסרטים האלו מצליחים להגיע לאחלה קופות.
נפילת השטן
"השטן שבפנים" נמצא במקום מכובד ברשימת נפילות הסופ"ש השני הגרועות ביותר בכל הזמנים:
http://boxofficemojo.com/alltime/weekends/drops.htm
ג'ורג' לוקאס פורש?
ייתכן מאוד כי 'זנבות אדומים', הסרט החדש בהפקתו, תהיה ההפקה האחרונה שהוא יהיה מעורב בה.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=86076
כולם: יש!
(ל"ת)
קריטסין וויג סירבה להשתתף ב'מסיבת רווקות 2'
והעולם נעשה מקום קצת שמח יותר
אבל אם נחשוב על זה
הסיבה שאנחנו רוצים לחשוב שבגללה היא סירבה:
"הסרט הראשון יצא גרוע מדי לטעמה והיא לא רוצה לעשות עוד אחד."
הסיבה שבגללה היא סירבה:
"לא להרוס את הסרט הראשון."
אולי התוצאה משמחת (שלא יהיה סיקוול), אבל הסיבה לא במיוחד…
או...
שהיא פשוט יודעת שזה חסר טעם, כי גם אם ההמשך יהיה 'יותר טוב' מהראשון זה עדיין לא יהיה טוב P:.
מצד שני, היא והתסריטאית השנייה של הסרט כבר מתכננות עוד קומדיה. שאותה אני לא אשקול אפילו לראות.
מה זה? מה הן מנסות להיות? ג'ייסון סיגל וניק סטולר?
כי זה לא יצליח להן!
מבחינתי זה רק יכול לשפר את "מסיבת רווקות 2".
קריסטין וויג אולי קומיקאית סבירה*, אבל שחקנית גרועה בעיני. הבעות הפנים שלה מוגזמות כל כך, שהדמויות שהיא משחקת פשוט לא נראות כמו בן אדם אמיתי.
*למרות שגם ב-SNL לא השתגעתי עליה
Project X - טריילר שני
http://www.youtube.com/watch?v=Nj_ZNnehHAQ
פאק! פאק! פאק! !*Too! Much! Coolness
נראה כמו "כרוניקה בזמן אמת" (חה, ואפילו לא ראיתי אותו) פוגש את "סופרבאד" בסמטה אפלה!
*לא להתבלבל עם המונח "epicness" שהוא סוג אחר לגמרי של coolness.
יש יש יש יש יש ישששש!!
צמד הגאונים אדגר רייט וסיימון פג התחילו לכתוב סרט שלישי בטרילוגית Blood and Ice Cream (כלומר, Shawn of the Dead ו Hot Fuzz). הסרט נקרא The World's End, אז אפשר להניח שזה יהיה פרודיה על סרטי אסונות. מה שכן, זה בטוח יהיה יותר טוב מכל סרט של רולנד אמריך ומ'שודדי הקריביים' השלישי.
!PUNCH THAT SHIT
*אהמ* סליחה על ההתרגשות, אני פשוט פאן בוי חסר תקנה של אדגר רייט.
מקור – http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=86288
מרוב התרגשות שכחתי לסמן 'אוף טופיק'
(ל"ת)
בדרך לחתונה שמים ברז למורה
רגע, מה?
מסתבר שמת'יו ברודריק עומד לחזור לנעליו של פריס ביולר (/ אייב פרומן) בפרסומת חדשה ל'הונדה', שתשודר בסופרבול ( 5/2) ואת הפרסומת ביים לא אחר מטוד פיליפס, במאי "אל תלחצי, אני בדרך לחתונה אבל עוצר בוגאס / בנגקוק"
ולא, אני לא ממציא את זה -http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=86334
טיזר לפרסומת... לאן הגענו?
האמת, אם זה היה סרט המשך של ממש (פריס חותך מהעבודה ליום של בילויים, בזמן שעמיתה קנאית עוקבת אחריו), דווקא אולי הייתי הולך לראות.
עושים טיזר לפרסומת
כי זה הפאקינג סופרבול. בישראל פוטבול לא ממש מוכר אז לנו זה לא אומר כלום, אבל בשביל האמריקאים זה ה-דבר. לעזאזל, הסופרבול של 2011 היה תשדיר הטלוויזיה הכי נצפה בארה"ב אי פעם! (111 מיליון איש!). חברות מבזבזות סכומים אסטרונומיים רק בשביל פרסומת של חצי דקה בסופרבול, אז זה די מובן למה עושים לה טיזר.
וכן, אני גם לא מתנגד לסרט המשך ^^
אכן, מדובר במשבצת הפרסום היקרה ביותר
מדובר בשלושה מיליון $ בשביל חצי דקה, או 12 מיליון $ בשביל ספוט של שתי דקות. אין שום אירוע אחר בו זמן פרסום מתחרה בעלויות כאלה.
ולא בכדי, הפרסומות של הסופרבול הן בדרך כלל גם המפורסמות ביותר.
כמו הפרסומת של אפל מסופרבול 1984, שאתם ודאי מנחשים על איזו אני מדבר:
http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8
או הפרסומת המפורסמת למקדונלס עם ג'ורדן ובירד שמשחקים "חיובים"
http://www.youtube.com/watch?v=_oACRt-Qp-s
אגב, פפסי החליטה ב2010 (ומאז המשיכה באותו כיוון) לוותר על מימון 30 שניות במיליוני דולרים, והחליטו להקים פרויקט "פפסי ריפרש" בו היא מציעה לגולשים להציע מטרות שלדעתם ראויות למימון ופפסי משתמשת במילוני הדולרים שהיא אמורה להשקיע בפרסומת אחת לטובת עשרות פרויקטים חברתיים. לא רע:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXDvzPx8zTc&feature=fvst
הנה פוסט שכתבתי על השינוי בחברתי שעוברות פרסומות בסופרבול, שווה קריאה:
http://www.hardcopy.org.il/?p=69
אאל"ט,
הפרסומת של אפל היתה בין אלו שהתחילו את טרנד פרסומות הסופרבול היקרות, כך שזו לא דוגמה מאד טובה.
הטרנד התחיל בסופרבול 1973
עם הפרסומת של מאסטר לוק ושל נוקסזומה. הפרסומת של אפל הגיעה 11 שנים אח"כ.
אם להאמין לויקיפדיה,
על אף שהפרסומות הללו מפורסמות למדי, לא עומדים מאחוריהן שמות גדולים או כיסים עמוקים. ניתן גם להבחין בקפיצה חדה (במונחי התקופה) במחירי חצי דקת שידור לאחר 1984, דבר שלא קרה אחרי 1973.
אג"ח. ג'יימס בונד.
(ל"ת)
מארק האמיל ב"האביר האפל"?
אם זה בסדר, אני חש מעין חובה שהוטלה עליי מהשמיימה לחשוף כל מי שאני יכול לסרטון הבא, שמדגים מה היה קורא אילו מארק האמיל היה מגלם את הג'וקר ב"האביר האפל" במקום הית' לדג'ר. זה, ללא ספק, אחד הסרטונים הטובים ביותר שנקלתי בהם ביוטיוב אי פעם:
http://www.youtube.com/watch?v=XRPQ7Co7jUY
ענק!
אני מת על הדיבוב שלו של הג'וקר, פשוט גאוני. מאוד הצטערתי לקרוא שב- Arkham City הוא עשה זאת בפעם האחרונה. אבל היי, גם אחרי המשחק הראשון הוא חשב לפרוש, והתחרט. אולי יש עוד תקווה.
אגב, אני ממש מקווה שיעבדו את אחד מהמשחקים האלה לסרט מתישהו (בלי לפגום בהם, אם אפשר). הקטע ב Arkham Asylum שבאטמן חווה שוב את מות הוריו בגלל הגז של 'הדחליל' הוא האחד הקטעים המופתיים שראיתי במשחקי וידאו, ובכל מדיה של גיבורי-על בכלל. (מי שלא מכיר, חפשו ביו-טיוב. או יותר טוב, שחקו במשחק!)