מכסחי הקופות יצאו להפסקה, אבל הדו"חקו הולך ומתגלגל. זאת הזדמנות טובה להקדיש תשומת לב לכמה תופעות קופתיות שקצת הזנחנו בגלל ההתרגשות מסביב לתחרות.
אז השבוע יצא לאקרנים "סופר 8", סרט ההתבגרות/מפלצות של ג'יי. ג'יי. אברהמס. זה סרט יחיד במינו בקיץ הזה: מבין כל הסרטים ה"גדולים" – אלה שאמורים להוביל את הקופות – זהו הסרט האחד והיחיד שהוא מקורי לגמרי. לא המשך, לא פריקוול, לא רימייק, לא מבוסס על סדרת טלויזיה ואפילו לא על קומיקס. אמנם הוא באופן ברור הומאז', אבל זה לא נחשב. הסרט קיבל תגובות לא רעות מהמבקרים (האברמס הזה יודע מה הוא עושה), אבל פתח עם סכום צנוע – במונחי קיץ – של 35 מיליון דולר. הפתיחה הלא יותר מסבירה שלו מבהירה, כנראה, למה האולפנים בורחים ממקוריות כמו משפעת חזירים. מקוריות לא משתלמת.
"סופר 8" ייצא בארץ ב-28.7, אבל עוד לפני כן הוא יהיה הסרט הפותח של פסטיבל ירושלים, ב-7.7.
"אקס-מן: ההתחלה", במקום השני, נפל ב-56%. וכן, זה הרבה (אבל לא הרבה ביחס לנפילות של הסרטים הקודמים בסדרה). חבל, אבל העובדה שמדובר בסרט טוב לא סייעה לו הרבה, לפחות לא בקולנוע. הסרט אינו כשלון, אבל ההכנסות שלו צנועות יחסית. ספק גדול אם הוא יצליח לכסות בארה"ב על התקציב המדווח שלו, 160 מיליון דולר. במצב כזה לא לגמרי ברור אם פוקס ישושו להמשיך את הסדרה הלאה, או אולי יכריזו על מותה.
כמה סרטים אחרים עברו בשבועות האחרונים נקודות ציון סמליות. קודם כל, מועדון ה-200: "הנגאובר 2" עבר את ה-200 מיליון תוך שלושה שבועות בלבד, ולמעשה, עם 216 מיליון דולר בהכנסות כוללות, הוא הסרט המצליח של השנה נכון לכרגע (מה שאמרתי קודם על כך שהמקוריות לא משתלמת? אז זהו). "מהיר ועצבני 5" עבר את ה-200, מה שהופך אותו לסרט המצליח ביותר בסדרה – ובהפרש עצום: הסרט הרביעי הכניס רק 155 מיליון דולר. סדרה מוזרה. "שודדי הקאריביים", גם: 200 מיליון. במקרה הזה, העניין פחות פשוט. בארה"ב זה עומד להיות הסרט הפחות מצליח מכל סרטי הסדרה (כל שלושת הראשונים הכניסו יותר מ-300 מיליון, מספר של"זרמים זרים" כבר אין סיכוי להגיע אליו). אבל בשאר העולם הוא דווקא עושה ים, ים כסף – ההכנסות הכוללות שלו מהעולם הגיעו כמעט ל-900 מיליון דולר.
"קונג פו פנדה 2", למרות האכזבה, עבר את ה-100 מיליון זה מכבר והגיע ל-126, אבל הביצועיסט האמיתי של החצי הראשון של הקיץ הוא "מסיבת רווקות" (זה הסרט שקראנו לו "שושבינות" עד לא מזמן). הוא ממשיך להרשים, שבוע אחרי שבוע, עם ירידות זעירות (השבוע הוא ירד ב-16%) והגיע כבר ל-124 מיליון דולר, והיד נטויה. לא רע בכלל בשביל קומדיה קטנה. אני מקווה שזה לא אומר שבעוד שנתיים יגיע "מסיבת רווקות 2", שהעלילה שלו תהיה זהה לחלוטין לזו של הסרט הראשון, ויפתח עם 80 מיליון דולר.
ההפתעה הקטנה-גדולה האחרת של הקיץ הוא "חצות בפריז", הסרט החדש (ה-612, אם אני לא טועה) של וודי אלן. באמצע מאי הסרט יצא לאקרנים בהפצה מאוד מצומצמת – שישה אולמות בלבד ברחבי ארה"ב, רובם בניו יורק, העיר שבה רוב חובבי וודי אלן מתכנסים. הסרט עשה באותו שבוע 600 אלף דולר. בחישוב קל, זה יוצא ממוצע של 100 אלף דולר לאולם – ממוצע מדהים בכל סטנדרט, אפילו לגבי הפצה מוגבלת (פרופורציה: ההכנסות הממוצעות לאולם של "סופר 8" היו השבוע 10,000 דולר). ההפצה שלו הלכה והתרחבה והסכומים המשיכו להיות מאוד מרשימים, עד שהשבוע הוא הגיע למה שניתן לקרוא הפצה רחבה, והתברג בעשיריה במקום השמיני, עם 5.8 מיליון דולר. כל פעם מפתיע מחדש לגלות, אבל יש עוד די הרבה אנשים ששומרים אמונים לוודי. חלקם אפילו מסוגלים ללכת ללא הליכונים.
בשבוע הבא ייצא גיבור העל השלישי של השנה, "גרין לנטרן", וגם "מר פופר והפינגווינים" בכיכובם של ג'ים קארי ופינגווינים. אמנם אנחנו לא בשום תחרות כרגע, אבל אתם מוזמנים לפרסם את ההימורים שלכם בתגובות. מי יעשה כמה, ולמה?
זה לא שמקוריות לא משתלמת
פשוט אין להם רעיונות….
מי זה הם?
ה"חליפות" פשוט לא מוכנים לקחת סיכון על הרעיונות המקוריים שמגישים להם.
רילייטד: http://www.gq.com/entertainment/movies-and-tv/201102/the-day-the-movies-died-mark-harris
ואולי בכל זאת יש תקווה
http://blogs.indiewire.com/theplaylist/archives/time_to_put_away_childish_things_is_2011_the_year_grown-ups_started_buying_/
60 לירוק. נקודות ייחוס: תור פתח עם 65, ההתחלה פתח עם 55.
אם הייתה טבלה הייתי מטה את ההימור למטה. בכל זאת כמה סרטי גיבורי על אפשר לראות בקיץ אחד. ותלת.
סופר 8 אולי פתח צנוע
אבל בניגוד להרבה סרטים שפותחים עם סכומים גבוהים אך מתקשים לכסות את התקציב הגבוה עוד יותר, "סופר 8" יהיה רווחי כבר מהסופ"ש הקרוב, אם לא לפני זה. תוסיפו לזה עוד כמה עשרות מיליונים מארצות הברית, ואלוהים יודע כמה עוד בעולם, וקיבלתם סרט שאולי לא יכניס 900 מיליון, אבל לפחות לא יפסיד.
ד"א, לא יודע מתי הספקתם להוסיף את כפתור ה+1, אבל כל הכבוד על התגובה המהירה.
לא מסכים עם כל עניין המקוריות
להזכירכם בדיוק לפני שנה "inception פתח עם מעל 60 והיה מקום ראשון שלושה שבועות אא"לט.
אולי בגלל שיכלו להגיד "מהיוצר של האיבר האפל" בזכות דיקפריו אבל עובדה שאפשר לעשות סרטים מקוריים ולהצליח בקופות,
"האיבר האפל" נשמע שם פשוט מדהים לסרט הפורנו המצליח
בכל הזמנים.
כל תושבי העיר חוששים מאימתו של האיבר האפל
הוא נע בזריזות בלילות ותוקף ללא רחמים!
וואלה עליתי פה על משהו...
Sorry, too late for that
http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3D933FExsfU3c
בקשר להתחלה
אחד הסרטים הכי אוברייטדים!
אפקטים מצוינים אבל אני לא מtמין שהפילוסופיה בגרוש הזאת היא במקום השמיני ב- imdb
הפרסומת הטובה ביותר שראיתי לבית קולנוע:
http://www.youtube.com/watch?v=1L3eeC2lJZs
(ל"ת)
הקישור של "מסיבת רווקות" מבקש ממני לראות, לשמוע ולהקשיב
כי זו פשוט טעות… ובפעם האחרונה שמישהו ביקש ממני גם לראות, גם לשמוע וגם להקשיב – בקשתי ממנו 350 שקלים לשעה. בלי חשבונית.
או: הוא לא עובד.
מאכזב, העניין עם אקסמן
קיוויתי שבגלל הביקורות המשתפכות והקהל הנלהב שמדבר על צפייה שניה הנפילה לא תהיה גדולה כל כך…
כשאתה מכליל סכומים שהכניסו סרטים ישנים
או לפחות כאלו שיצאו בDVD/בלוריי/נטפליקס/וכו', אז הנ"ל כלולים בהכנסות, לא כך? ככה שעוד יש מקום ללפחות כמה עשרות מיליונים טובים לכולם, בעיקר לאקס מן ושודדי הקאריביים שמאחורי שניהם franchise של סרטים מוכרים היטב.
אם הבנתי נכון את השאלה
לא, ההכנסות בדו"חקואים הן ההכנסות מהקרנות בבתי הקולנוע בלבד (וזו בהחלט לא התמונה המלאה: יש סרטים שמכניסים יותר כסף ב-DVD, VOD וכו' מאשר בקולנוע, שלא להזכיר מרצ'נדייזינג).
שאלה טיפשית
יש מקום לצפות, מתוך איזשהו אידיאליזם, שאם אלך שוב לקולנוע לראות אקס מן ההתחלה (וכמובן תחת הנחה שבפעולותי אני מכתיב את הכלל לשאר בני האדם וכולי), זה ישפיע על ההחלטה האם לעשות עוד סרטים בסדרה או לא? בצורה קונקרטית, האם החלטות לגבי הפקת סרטים מסתכלות רק על המגרש הביתי או שרווחים בשוק העולמי הם רלוונטיים?
הם מאוד רלוונטיים.
אם כי לא תמיד ישירות. ההכנסות מחוץ לארה"ב חשובות היום יותר מתמיד, יש הרבה סרטים שפשוט לא היו נוצרים אלמלא האולפנים היו לוקחים בחשבון את ההכנסות מ"חוץ לארץ". "שודדי הקאריביים" הוא דוגמה טובה – על פי ההכנסות מארה"ב בלבד, לא בטוח שהפקת עוד סרט בסדרה תשתלם, אבל כשאפילו הסרט הכי חלש בסדרה עושה כמעט מיליארד דולר בעולם רק בגלל שזה שודדי הקאריביים, תהיה בטוח שיהיה עוד אחד. הכרטיס שתקנה או שלא תקנה ל"אקס-מן" ייספר ויילקח בחשבון כשהאולפנים ישקלו האם לעשות עוד סרט, לא משנה איפה בעולם תקנה אותו.
אבל זה כנראה לא ישפיע עליהם ישירות, כלומר, זה לא שמתיו ווהן או מפיקי הסרט יקבלו 2 סנט נוספים בגלל הכרטיס שקנית. ברוב המקרים, זכויות ההפצה מחוץ לארה"ב נמכרות מראש בסכום קבוע. כלומר, הרבה לפני שהסרט יצא לאקרנים פוקס (כנראה) מכרו את זכויות ההקרנה שלו למפיצים הארופאיים/ישראלים בסכום נתון כזה או אחר. מאותו רגע, כמה כרטיסים הסרט ימכור זאת הבעיה של המפיצים המקומיים, לא של פוקס. הם ישמחו אם הסרט יצליח יותר מהצפוי רק משום שזה יעלה את המחיר שבו הם יוכלו למכור מראש את זכויות ההפצה של הסרט הבא.
רגע, רגע - האולפן לא רואה יותר כסף אם הסרט מצליח בחו"ל?
רק לוודא שהבנתי: האולפן ההוליוודי מוכר את זכויות ההפצה של הסרט לחו"ל במחיר קבוע מראש, וגם עם הסרט ירוויח מליון טריליון גזיליון דולר בחו"ל, הוא לא יראה דולר נוסף בגלל זה?
ואו. זה ממש מוזר.
זה נשמע כמו מודל עסקי מאוד בעייתי.
הוא מיטיב בעיקר עם סדרות סרטים, ולכן מעמיק את בעיית חוסר המקוריות שרד מתלונן עליה.
וזאת באמת אחת הסיבות שהאולפנים עכשיו חזק בקטע של סדרות.
(ל"ת)
נכון.
(בהרבה מקרים. זה לאו דווקא נכון לגבי כל סרט וסרט).
ולמה מוזר? האולפן מצמצם סיכונים: הוא יכול למכור את הזכויות להפצה בחו"ל עוד לפני שהסרט צולם אפילו, וכך יש סרטים ש*לא יכולים* להפסיד כסף, לא משנה כמה כרטיסים הם ימכרו (או לא ימכרו) – הם כיסו את העלויות שלהם עוד לפני שהוקרנו פעם אחת. ה"סיכון" שהאולפן לוקח הוא רק, כמו שאמרת, אם פתאום הסרט יתברר כלהיט שיגמד את אווטאר, הם לא יראו מזה כלום. מצד שני גם אם הוא ייפול על הפרצוף זה לא ממש יזיז להם.
אז למה בעצם רק מחוץ לארה"ב?
(ל"ת)
הם מרוויחים.
"Foreign theaters keep a larger percentage of theprofits than US theaters. So, while the foreign gross is slightlylarger than the domestic gross (averaged over all films), the domesticbox office still returns more dollars to the studios. Also, the distribution costs mentioned above only covered US distribution.You'll need to advertise it in other countries, too, and perhaps evencome up with ad campaigns customized to each country. More costs. Overall, let's just factor everything here together and say that **studios end up with 50% of the foreign gross**."
לא משעשע איך סרט שבא כאילו משום מקום
ולא היה מבוסס על שום מותג מוכר (המתקן בפארקי דיסני לא היה כזה פופולרי) הוליד סדרת סרטים מצליחה יותר מספיידרמן, אקס מן, ועוד הרבה מותגים מוכרים?
אם יעשו עוד סרטים בסדרה וכל אחד מהם יכניס כמו זה יותר ממיליארד דולר (ולפי החזאים, המיליארד כבר אצל "שודדי 4" בכיס) הסדרה הזו תהיה מצליחה אפילו יותר מ"הארי פוטר".
אז מה בעצם אומרות ההכנסות מחוץ לארה"ב
לגבי סרט כמו "שודדי הקאריביים" (כרגע מקום 5 בעולם לא כולל ארה"ב, והחרב עוד נטויה), בדיסני יהיו מרוצים? למרות התקציב הענק שככל הנראה בקושי יכוסה בהרה"ב לבדה.
נתונים: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=piratesofthecaribbean4.htm
תסתכל שתי הודעות מעלייך
(ל"ת)
עוד דוגמה לכך
זה שלמרות הכישלון של 'צעקה 4' בארה"ב (38 מיליון דולר) הוחלט לעשות 'צעקה 5'. הסיבה לכך היא ש'צעקה 4' הרוויח 95 מיליון דולר מסביב לעולם, ועבור היוצרים זה מספיק כדי להצדיק המשך.
איפה שמעת את זה?
אין "צעקה 5", לפחות לא בעתיד הקרוב.
אני מקווה שMTV הם מקור אמין
MTV spoke to Harvey Weinstein at Cannes Film Festival in France and they asked him if he wished the film's success had turned out differently and he was quoted as saying, "I wish it would have been better domestically but Foreign is so strong that we’ll do over $100 million worldwide. It’s at $90 now, with about five or six major countries to go and a lot of small ones. So we’ll probably do $110 million. It’s not the worst thing in the world that’s ever happened." Weinstein is sure that Scream 5 will happen in the future.
אפילו אם הם היו מקור אמין,
שים לב שאין קשר בין המשפט האחרון לציטוט המלא של ווינסטין.
תרגום: "לא יהיה צעקה 5 בעתיד הנראה לעין"
אתה צריך לקחת בחשבון שמפיקים למיניהם לעולם לא יגידו שהם מאוכזבים מהכנסות של סרט. בשבילם תמיד הכל נפלא ונהדר והם אופטימיים. אז להגיד שאתה "בטוח שזה יקרה בעתיד" – בהנחה שהוא באמת אמר את זה, משום מה זה המשפט היחיד שלא מופיע כחלק מהציטוט – זאת ההצהרה הכי פסימית שהוא יכול להשמיע. זה לא "צעקה 5 ייצא ב-20 במרץ 2012", זה לא "אנחנו מתחילים לצלם את הסרט הבא בקיץ", זה לא "ווס קרייבן ונב קמפבל כבר חתומים על צעקה 5". זה רק משהו ש"יקרה" (בניגוד ל"אנחנו נעשה אותו") ב"עתיד" (בניגוד ל"בחמש השנים הקרובות"). או במילים אחרות: אין דבר כזה.
וחוץ מזה, זה כמעט חמוד איך שהוא מנסה נואשות להישמע נלהב מהכנסות של כמעט 110 מיליון דולר בכל העולם, ומתנחם בזה שזה לא הדבר הכי גרוע שקרה אי פעם. יש בעיה רצינית כשהדבר הכי טוב שיש לך להגיד על ההכנסות של הסרט שלך זה שהן פחות גרועות מהשואה.
הממ, תודה על ההסבר
באמת קצת היה לי מוזר שהוא מתלהב מ110 מיליון דולר בכול העולם (וואו! 110 מיליון! יאללה המשך!). אם כי אופטימיות כמו שלו זה באמת די חמוד.
מה אתם עושים בחג המולד 2012?
הולכים לחדש של טרנטינו?
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=78652
עכשיו גם ג'יימי פוקס בשמועות לשחק את ד'גנגו
(ל"ת)
לגבי כל השמועות על הליהוק
מי לדעתכם יהיה הכי טוב בתור דג'נגו?
רוברט דאוני ג'וניור
עשה את זה מעולה ברעם טרופי :)
גם סופרמן וההוביט יוצאים בדצמבר 2012!!!
(ל"ת)
"בן 10" מקבלת עיבוד למסך ממפיק העל ג'ואל סילבר
http://www.slashfilm.com/joel-silver-ben-10-movie/
"בן 10" זו סדרה מצוירת של קרטון נטוורק על ילד בן 10 בשם בן שנתקע בטעות עם מכשיר חייזרי דמוי שעון בשם האומניטריקס שמאפשר לו לשנות צורה לאחד מ-10 יצורים חייזרים, לכל אחד הכוחות שלו. הוא משתמש בכוחות של החייזרים כדי להילחם ברשע שרוצה להשיג את המכשיר ולשלוט איתו ביקום.
ההסבר היה די מיותר....
(ל"ת)
התוכנית הייתה נחמדה
לא צפיתי בה בקביעות , והיא ניראתה לפעמים כמו תירוץ להציג כצה שיותר צעצועים למינימום דמויות, אבל הייתה נחמדה-עם חייזרים נחמדים ואקשן סביר
אני לא יכולה להגיד שאני מצפה לסרט, אבל זה בהחלט חדשות נחמדות
אח שלי הקטן פעם ראה את הסדרה הזאת
וכשעברתי בסלון וראיתי לכמה שניות הזדעזתי כל פעם מחדש. כך שזה נראה כמו סתם עוד דרך לסחוט כסף מהורים לבני שמונה.
לפחות הוא הפסיק לצפות בערוץ הילדים אחרי שהוא גילה שבכל הסדרות הקולות של הדיבוב זהים.
אני נראה לי היה היחיד שחשב
ש"סופר 8" לא יפציץ, וצדקתי.
ואני שמח על וודי, הבמאי/תסריטאי האהוב עליי ביותר. מחכה לסרט החדש בקוצר רוח ושמח שהוא זוכה להצלחה נאה.
מי פה חשב ש"סופר 8" יפציץ?
(ל"ת)
נראה לי שהיה דיון על זה בסיכומי קופות
על כמה יכניס. אם לא פה, אז זה היה בסינמסקופ ועמכם הסליחה
יכול להיות שאני טועה
אני פשוט לא זוכר שראיתי דיון כזה
כוכב הקופים החדש, טריילר
מסתבר שיש כזה (או שפספסתי את זה באתר), והוא נראה מאגניב.
http://www.youtube.com/watch?v=l0Tj7v-vkzU
סוג הסרטים שאפשר היה רק לדמיין פעם, עולם אחר לעומת הסרטים של צ'רלטון הסטון. מדהים מה שהמחשב עשה לנו.
ויש עכשיו ליקוי ירח (וגוגל שוב שיאים במגניבות כרגע), אבל זה לא קשור כ"כ.
"שודדי 4" כבר ב-907 מיליון דולר!
http://boxofficemojo.com/movies/?id=piratesofthecaribbean4.htm
אני מאמין שהסיבה לכך, מלבד זה שהסרט הוא מסדרת "שודדי", היא בגלל שרוב סרטי הקיץ המצליחים שיצאו עד עכשיו – "הנגאובר 2", "סופר 8", "שושבינות" – פשוט לא תופסים כל כך חזק בשוק הבינלאומי. הקהל הבינלאומי לא מתעניין בהם כמו האמריקאי. במקרה של "ת'ור" ההכנסות שלו מחוץ לארה"ב כבר הגיעו למיצוי ו"אקס מן: ההתחלה" ו"קונג פו פנדה 2" לא מראים בינתיים נתונים מרשימים כמו שהיה אולי אפשר לצפות מהם. אז כשאין להם כל כך לאן ללכת, "שודדי 4" נשארת האפשרות היחידה. זו הסיבה שהוא ממשיך להיות חזק בהכנסות שלו מחוץ לארה"ב ולא נראית בינתיים שום מגמת ירידה.
השבוע אמור לצאת "גרין לנטרן" (שבינתיים מקבל ביקורות איומות, ולא נראה שבאמת מעניין אף אחד).
בשוק הבינלאומי אני בכלל לא רואה לו שום סיכוי להכנסות גבוהות, ובארה"ב מצפים ממנו לעשות בסביבות ה-50 עד 60 מיליון דולר בסופ"ש הראשון ואחר כך הוא כנראה יתרסק.
בקיצור, ל"שודדי 4" לא היה רק את המזל של להיות חלק מסדרת סרטים מצליחה ואהובה מסביב לעולם אלא גם את המזל לצאת דווקא בקיץ הנוכחי.
"מכוניות 2" ו"רובוטריקים 3" כנראה יגרמו לסרט להאט סוף סוף, אבל המיליארד כבר די בכיס שלו.
אל תשכח גם את הארי פוטר
שעל בטוח יעבור את המיליארד ויאט את השודדים.
מאמר ראשון שמבוסס על הדוקטורט שלי
מאמר ראשון (יש עוד בדרך) שמבוסס על הדוקטורט שאני כותב ועוסק בשאלה "מהי אנימציה" התפרסם בכתב העת Journal of Film and Video. טעימה ממנו יש כאן:
http://www.jstor.org/pss/10.5406/jfilmvideo.63.2.0003
הגרסה המלאה לא זמינה לקריאה ברשת בחינם, אבל סביר מאוד שהאוניברסיטה הקרובה למקום מגוריכם מנויה על המהדורה המודפסת או המקוונת.