בארצות הברית עדיין נהנו בסוף השבוע האחרון מחופשת חג המולד ורוב הסרטים נהנו מירידה קטנה מהרגיל בהכנסות. זה לא העליות היפות של השבוע שעבר, אבל זה עדיין די מרשים. העובדה שרק סרט אחד (כנראה די גרוע) יצא בסוף השבוע האחרון עזרה לכל שאר הסרטים להכניס עוד כסף. בשבוע הבא יש סיכוי שנראה טבלה שמושפעת מהזכיות בגלובוס הזהב, במיוחד אחרי שנטפליקס יצאה בעיקר בידיים ריקות.
עדיין במקום הראשון, כנראה בפעם האחרונה, נמצא "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" עם הכנסות של 34.5 מיליון דולר. זאת ירידה של 52.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר וירידה די חדה לסרט בסוף השבוע השלישי שלו. אחרי סוף השבוע השני הסרט היה אמור להתאזן בירידות שלו ולעבור למספרים מתונים יותר אבל כנראה שזה לא המקרה, מה שאומר שיש סיכוי טוב ש"עלייתו של סקייווקר" שכרגע עומד על הכנסות של 918 מיליון דולר, יכניס בסופו של דבר פחות מ"אחרוני הג'דיי" (1.3 מיליארד דולר).
"עלייתו של סקייווקר" הולך למעשה לזחול לקו מיליארד הדולר. רוב הסיכויים שהוא יעבור אותו, אבל הוא יכול לשכוח מלהכנס לרשימת הסרטים שהגיעו הכי מהר למיליארד. אמנם "נוקמים: סוף המשחק" נמצא במקום הראשון, אבל יש שני סרטי מלחמת הכוכבים בעשיריה הזאת והסרט הזה לא יצטרף אליהם. אז "עלייתו של סקייווקר" הוא לא פאדיחה, כי להגיע למיליארד זה מכובד מאוד, אבל זאת ירידה עקבית בהכנסות של הסרטים וזה ממש לא טוב לזיכיון.
למרות השחיקה בקהל של "מלחמת הכוכבים", לא נראה שהקהל בחר ב"ג'ומנג'י: השלב הבא". אמנם הסרט שמר על המקום השני והכניס עוד 26.2 מיליון דולר, שזאת ירידה קטנה של 25.6 אחוזים, אבל זה עדיין לא המספרים של הסרט הקודם בזיכיון. ההכנסות של הסרט עד כה עומדות על 609 מיליון דולר לעומת 962 מיליון דולר של "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל". למרות זאת, עדיין יש סיכוי טוב שנראה סרט שלישי או רביעי, תלוי איך אתם מסתכלים על המספרים.
יש עוד סרט שאי אפשר שלא לעצור ולדבר על ההצלחה שלו, "לשבור את הקרח 2". הסרט שממוקם השבוע במקום הרביעי (נשים קטנות במקום השלישי מעליו, עוד רגע נדבר עליו) אמנם אין לו את הירידה הכי קטנה באחוזים השבוע, הוא ירד ב-29.8 אחוזים שזה עוד 11.8 מיליון דולר שנוספו להכנסות שלו, אבל הסרט הצליח לעבור את קודמו בקופות וזה הישג לא קטן. ההכנסות של "לשבור את הקרח 2" עומדות על 1.326 מיליארד דולר, יותר מ-1.280 המיליארד של קודמו מה שאומר ש"לשבור את הקרח 2" נמצא במקום 14 בטבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם (עוד טיפה והוא יעקוף את מקום 13 "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי") והוא הסרט המצויר הכי מכניס אי פעם (וזה כי "מלך האריות" החדש לא נכנס לקטגוריה הזאת). בהתחלה נראה שלעקוף את קודמו בסדרה זו משימה בלתי אפשרית עבור הסרט הזה, אבל הוא הצליח, גם בלי להיות במקום הראשון כל הזמן.
במקום החמישי יש לנו כניסה חדשה, "הטינה". כי בכל חודש ינואר צריך לצאת סרט אימה, מסתבר. בשנה שעברה "אסקייפ רום" יצא בתחילת ינואר והכניס 155 מיליון דולר אחרי פתיחה של 18 מיליון דולר. השנה ה"טינה" פתח עם 11.4 מיליון דולר, פתיחה עוד יותר נמוכה מחוץ לארצות הברית (5.8 מיליון דולר) ודירוג איום של 17 אחוזים ברוטן טומטוז. לא נראה לי שיש עתיד לסרט הזה.
יש בטבלה כמה סרטים שהצליחו להראות ירידה של פחות מ-20 אחוזים, שזה מעולה. "נשים קטנות" עלה מהמקום הרביעי למקום השלישי והכניס עוד 13.6 מיליון דולר (ירידה של 18.8 אחוזים). "רצח כתוב היטב" במקום השביעי הכניס עוד 8.9 מיליון דולר (ירידה של 9.7 אחוזים בלבד), ו-"פצצה" במקום התשיעי הכניס עוד 4 מיליון דולר (ירידה של 15.2 אחוזים בלבד).
בדומה למקום השני, גם "מרגלים לא רגילים" במקום השישי סבל מירידה דומה של 22.2 אחוזים והכניס עוד 10.3 מיליון דולר. עד כה הסרט הכניס 89 מיליון דולר שזה די איום לסרט עם תקציב של 100 מיליון דולר. שום שם גדול בסרט הזה לא הצליח להציל אותו.
במקום השמיני "יהלום לא מלוטש" הכניס עוד 7.5 מיליון דולר וירד רק ב-21 אחוזים. הסרט הכניס עד כה 36 מיליון דולר בקופות, חדשות טובות גם לאדם סנדלר וגם למפיצים הקטנים שלו A24.
במקום האחרון אנחנו יכולים להיפרד מהזוועה שהיא "קאטס". הסרט הכניס עוד 2.6 מיליון דולר ואני לא יודעת באיזה עשור הוא נחשב, הנוכחי או הקודם, מה שכן, ככה או ככה הוא אחד הכישלונות הכי מביכים שהקולנוע ידע אי פעם. עם תקציב משוער של 95 מיליון דולר וככל הנראה השקעה גדולה גם בפרסום של הסרט, 57 מיליון הדולר שהוא הכניס יספיקו רק כדי לתת לקהל ולמבקרים עוד סיבות לקטול אותו.
בשבוע הבא אנחנו מקבלים שיטפון של סרטים חדשים: "1917" הוא סרט שמתרחש בזמן מלחמת העולם הראשונה ומספר סיפור שסבא של הבמאי סם מנדז סיפר לו, על זוג חיילים בריטיים שחייב להעביר הודעה חשובה דרך שטח ההפקר. הסרט מצולם כולו בסגנון שמדמה שוט אחד רציף והוא זכה בסוף השבוע האחרון בפרסי סרט הדרמה הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר בגלובוס הזהב, מה שבטוח יעורר בו עניין מסוים. "שחקי אותה בוסית" הוא קומדיה שבה רוז ביירן וטיפאני האדיש מקימות חברת קוסמטיקה שנקלעת לקשיים כלכליים וסלמה הייק מחליטה להשקיע בעסק שלהן, הן מגלות שהיא מרמה אותן ומנסות להשיג את החברה והרעיונות שלהן בחזרה ואמורים לקרות כל מיני דברים מצחיקים תוך כדי. הסרט מדורג R מה שעשוי להגביל משמעותית את הקהל שלו. "Just Mercy" מספר את הסיפור האמיתי של עורך הדין בריאן סטיבנסון (מייקל בי ג'ורדן) שמנסה לעזור לוולטר מקמיליאן (ג'יימי פוקס) שמואשם ברצח של אישה לבנה ונידון למוות באלבמה. "Underwaters" הוא עוד ניסיון של קריסטן סטיוארט לחזור לקדמת הבמה. הפעם בסרט אימה/אקשן על יצורים עתיקים מתחת למים. כי הרבה זמן לא היה לנו סרט כזה.
סרט אנימציה
זה שדיסני מעדיפים להתייחס ל"מלך האריות" כאילו הוא סרט לייב אקשן (למטרות השיווק שלהם) זה ממש לא אומר שאפשר לקבוע כעובדה ש""מלך האריות" החדש לא נכנס לקטגוריה הזאת".
העובדה היא שמלך האריות כולו נעשה באנימציה. לא היה סט צילומים ולא היו מצלמות שכוונו לשחקנים (או לחיות או לאובייקטים כלשהם) והסריטו. כל הסרט כולו הוא אנימציה ממוחשבת (שפשוט כל כך מתקדמת שהיא נראית כצילום אמיתי).
אפילו בסרט שכמעט כולו אנימציה, כמו "ספר הג'ונגל" מ-2016 (גם של ג'ון פאברו), היה שחקן אמיתי ששיחק סצינות מול מצלמה אמיתית, ואח"כ הוסיפו באנימציית מחשב 90% משאר התוכן. לא היה שום דבר כזה ב"מלך האריות".
אז זה עוזר לדיסני לתת קצת דחיפה נוספת ל"לשבור את הקרח 2" שעדיין מציג בבתי הקולנוע ע"י התייחסות אליו בתור "סרט האנימציה המכניס ביותר", אבל זה לא הופך את זה לנכון.
בטקס "גלובוס הזהב" האחרון, למשל, "מלך האריות" התחרה בכבוד (והפסיד בכבוד) בקטגוריית "סרט האנימציה הטוב ביותר".
בגדול, כן
עם זאת.. יש בכל זאת משהו שקצת פחות "מתחבר" בלקרוא למלך האריות "סרט אנימציה". הוא משתמש באותם כלים, אבל לא ממש לאותן מטרות. בעוד שלרוב אנימציה מנסה ליצור משהו שרחוק מהמציאות על מנת לעורר רגש בצורה יוצאת דופן, "מלך" מנסה ליצור משהו שקרוב למציאות ועל כן לא ממש מצליח לעורר את אותן רגשות.
בקיצור, אני מוכן לשמוע את הדעות לכאן ולכאן. זה לא שבאמת אכפת לי איזה סרט של דיסני לקח את התואר.
בתור אחד שתרם קצת להכנסות של "הטינה"
בגדול הוא כן עוד סרט ג'אמפסקיירס, אבל בניגוד להרבה אחרים כאלו, יש בו ניצנים של הסרט הטוב שהוא יכל להיות. לצד כל מיני קלישאות (דמות מוצללת נעה במהירות בקדמת המסך) פה ושם יש גם שוטים יצירתיים וקריפיים (שמזכירים את הסגנון של "מאמה").
בנוסף, יש בו משהו שמאוד הפתיע אותי, ועוד יותר הופתעתי שהטריילרים מסתירים אותו בחכמה (לפחות אלו שראיתי). בהתחלה זה נראה קצת כמו גימיק אבל ככל שהסרט מתקדם זה נעשה יותר מעניין ומחוכם. גם השחקנים עושים מה שהם יכולים ואוף, זה יכל להיות סרט טוב יותר, הכל היה שם.
כמו כן
האם סאם ריימי פרש מבימוי באופן רשמי ומקדיש עכשיו את חייו להפקת סרטי אימה לא מוצלחים?
כך נראה, לצערנו
(ל"ת)
מה לגבי ג'וג'ו ראביט? איפה הוא עומד מבחינת הצלחה קופתית?
(ל"ת)
מדהים
שלושה סרטים בחמישייה הראשונה שייכים לסוני, ואיכשהו כולם אכזבו קופתית או (במקרה הטוב) לא עמדו בציפיות שהיו מהם.
אני לא חושב שג'ומנג'י נחשב אכזבה
הסרט הראשון התעלה כל כך על הציפיות, ברמה שאף אחד לא צפה. כמעט לגמרי בטוח שהם כלל לא ציפו מסרט ההמשך להגיע לאותו רף.
אחת הסיבות שהראשון היה כזאת הצלחה גדולה זה התקציב. הוא עלה באזור 90-100 מיליון והכניס יותר מ-960 מיליון.
סוני, בחוכמה, לא התפרעו עד מעל הראש עם התקציב של השני, והשאירו אותו בטווח השפוי באזור 125-132 מיליון. במצב כזה, אתה יכול להכניס הרבה פחות מהראשון ועדיין להיות הצלחה נאה.
ועם הביצועים שלו, קיים עדיין מצב שהוא יגיע לאזור 700-800…
זה לדעתי מה שגם יכול להכריע את ונום 2. ונום הראשון עלה באזור 100 מיליון והכניס 850 מיליון (גם ניפץ את כל ההערכות). כל עוד התקציב של השני יישאר בטווח שפוי, ולא יתפוצץ פתאום לכיוון 200 מיליון פלוס, ונום 2 יוכל להכניס הרבה פחות מקודמו ולהיות רווחי ביותר.
כל אלו זה מקרים שהסרט הראשון עושה מעל ומעבר לכל מה שציפו ממנו ובסוף הסרט השני עושה את הסכום שפחות או יותר ציפו מהראשון לעשות, אלא שהוא עלה על הציפיות בטירוף.
במילים אחרות, הכל תלוי בתקציב וציפיות.
נראה לי שגם "נשים קטנות" בסך הכל יצליח לא רע
נראה שהוא בכיף יכול להגיע לקו ה-100 מיליון.
לא, הכותרת…
העם דורש עו סירטי אימה "בלי עתיד"
סירטי אימה טיפשיים, כיפיים, מבהילים ללא בושה עם ציון נמוך ברוטן טומאטו. לא רוצים עוד הרדיטרי והמכשפה שמקבלים פרסים ומתישים, איטיים, ארוכים, לא הולכים לשום מקום ומוציאים לך את המיץ.
רוב סרטי האימה כאלה. אפילו היום.
הבעיה שהם בדרך כלל לא כיפיים גם.