יש חדשות רעות וחדשות טובות. החדשות הרעות הן שיש סרט שנכנס לעשיריה עם הכנסות של פחות ממיליון דולר, שזה די עצוב בכל עונה ובטח בקיץ. החדשות הטובות הן שיש בעשירייה ארבעה סרטים שההכנסות שלהם חצו את קו 350 מיליון הדולר בארצות הברית בלבד. זוהי נקודת שיא של מגה שובר קופות ולכן לא ממש מפתיע שכל הסרטים הללו קשורים לדיסני ("מלך האריות", "ספיידרמן: רחוק מהבית", "צעצוע של סיפור 4" ו-"אלאדין").
באיטיות וסבלנות "מהיר ועצבני: הובס ושו" כבש את המקום הראשון. אבל לפני שיפתחו שמפניות באולפני יוניברסל, כדאי להזכיר שמדובר בפתיחה של 60 מיליון דולר בארצות הברית – הפתיחה הנמוכה ביותר מאז התחייה של הסדרה עם "מהיר ועצבני 4".
מדובר בנפילה רצינית שכן שני הסרטים הקודמים בסדרה ("מהיר ועצבני 7" ו"מהיר ועצבני 8") הכניסו מעל מיליארד דולר – סכום שהסרט הזה בחיים לא יצליח להכניס, גם אם ממש ממש יאהבו אותו בסין, שם הסרט יוצא עוד 3 שבועות. הפתיחה העולמית של הסרט עומדת על 179 מיליון דולר כולל ארצות הברית, סכום די נורא לסרט עם תקציב של 200 מיליון דולר.
בחזרה לשידורינו הרגילים שהם: דיסני. "מלך האריות" נמצא במקום השני והכניס בסוף השבוע האחרון 38 מיליון דולר, כאשר ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.1 מיליארד דולר – מה שהופך אותו לסרט השני הכי מצליח בכל העולם השנה אחרי "הנוקמים: סוף המשחק".
במקום השלישי "היו זמנים בהוליווד" נופל קצת חזק מהצפוי. הסרט ירד ב-51 אחוז בהכנסות מסוף השבוע הקודם, והכניס עוד 20 מיליון דולר. 51 אחוז זה נהדר לשובר קופות אבל פחות נהדר לסרט של טווח בינוני, בטח כזה עם תקציב לא קטן. מכיוון שהסרט נהנה מבאזז חיובי וביקורות משתפכות, קשה להבין מה גרם לזה. סיבה אפשרית אחת היא אולי התרעומת הקטנה שהסרט עורר כאשר הבת של ברוס לי ממש התעצבנה על הסצנה שמתארת את אבא שלה והתראיינה לגבי זה בכל מקום אפשרי.
במקום הרביעי "ספיידרמן: רחוק מהבית" ממשיך להראות מספרים יפים עם עוד 7.9 מיליון דולר. אחת השאלות הכי בוערות אחרי ההכרזה על פייז 4 הייתה "מה עם ספיידרמן", בייחוד לנוכח ההכנסות היפות של הסרט הנוכחי. כרגע, השמועות אומרות שמארוול לא הכריזו על סרט נוסף של ספיידרמן בגלל שזה עדיין סרט של סוני – ולכן אלה סוני שבכלל צריכים להכריז עליו, וכשיעשו זאת – כמובן שימצאו לו מקום בפייז 4 של מארוול.
במקום החמישי, "צעצוע של סיפור 4" ממשיך לרדת לאט לאט. בסוף השבוע האחרון הוא הכניס עוד 7.3 לסך הכנסות של 410 מיליון דולר בארצות הברית בלבד – לא עניין של מה בכך. מועדון 400 מיליון הדולר בארצות הברית הוא מועדון אקסקלוסיבי שדי קשה להיכנס אליו, אז זה סימן טוב לסרט. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 959 מיליון דולר ויש סיכוי שהוא יצליח לחצות את קו המיליארד.
במקום השישי "יסטרדיי" ממשיך להפתיע. לסרט יש את הירידה הקטנה ביותר בטופ 10 השבוע: של 20 אחוז בלבד. הסרט הכניס עוד 2.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון.
במקום השביעי נמצא "הפרידה" שיצא להרחבה טיפה רחבה יותר כמקובל ובמקום להתרחב ל100 ומשהו אולמות, מוקרן עכשיו ב-409 בתי קולנוע בארצות הברית שמספיקים לו כדי להכניס 2.4 מיליון דולר, לתפוס כותרות, קצת באזז אוסקרי ולוודא שהסרט יישאר אתנו לפחות כמה שבועות.
בתחתית הטבלה נמצאים סרטים שמסיימים את חייהם הקולנועיים. חלקם בכבוד וחלקם בפחות כבוד. במקום השמיני נמצא "מלתעות האימה" שהכניס עוד 2.1 מיליון דולר, במקום התשיעי "אלאדין" הכניס סכום דומה ובמקום העשירי "אנאבל 3" הכניס עוד 878 מאה אלף דולר – סכום שעצוב שנכנס לטבלה בכלל.
בשבוע הבא יוצא מבחר סרטים…. אה…. מעניין? מגוון? "דורה והעיר האבודה", סרט על דורה המתבגרת שיוצאת להרפתקאות בתיכון ובג'ונגל. "קיטצ'ן", בכיכובן של מליסה מקארתי, אליזבת מוס וטיפאני האדיש. הסרט מתרחש ב-1978 כאשר הבעלים המאפיונרים של שלוש נשים נשלחים לכלא והן מחליטות להשתלט על העסקים הלא חוקיים שלהם. "סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה" הוא סרט אימה שמבוסס על סדרת ספרי אימה לילדים – בסרט שלושה מתבגרים מוצאים יומן ישן של נערה עם סודות נוראיים וכקלישאה של סרט אימה, היומן משחרר משהו נורא, ומכיוון שאין הרבה שמות גדולים מעורבים בפרוייקט, מאוד חשוב שתדעו שגיירמו דל טורו הוא אחד המפיקים שלו. האחרון הוא "אמנות המרוץ בגשם" סרט שמסופר מנקודת מבט של כלב, מהרגע בו נהג מרוצים מאמץ אותו ולאורך כל חייו, או בקיצור: עוד סרט שבו כלב מלמד אותנו על אנושיות.
בזמן שהובס ושו משיגים את אחת הפתיחות הנמוכות של הזיכיון בארה״ב
דיווחים בארץ מדברים על כ-150,000 צופים!!! בסופ״ש כאילו אנחנו ב-2015 וגל גדות עדיין חלק מהעסק.
הערכה גסה: ל-100,000 מתוכם לא היה מושג שמדובר במעין ספין אוף והם החליטו שהם הולכים לזה על סמך ה״מהיר ועצבני״ בכותרת.
אוי, נכון, קיבלתי את המייל הזה ושכחתי ממנו
למרות שחלק מזה גם קשור לעובדה שאני אשמח יותר לשתף נתוני קופות כשנוכל לעשות את זה בצורה שקופה לחלוטין, ולא רק כשזה נוח ליח"צ.
(אגב, עוד שתי הצלחות שעברו את ה-100 אלף, גם אם לא בסופ"ש אחד: החיוך האטרוסקי והמוסד).
אגב, אני חושב ששאלת הספינאוף כן/לא לא הייתה רלוונטית
כלומר, אני לא חושב שמה שחשוב למעריצי המותג זה וין דיזל או מכוניות. הוא מזמן עבר למשהו א-מורפי וכללי שכזה.
כן, מניח שלקהל בארץ כנראה לא משנה אם וין דיזל שם או לא
כמו שלא אכפת לו אם הנחותון הנוכחי מאולפני מילניום שמוקרן עכשיו בסינמה סיטי הוא מלפני שנתיים או כזה שיצא בארה״ב יום אחרי הבכורה בארץ. ציינתי את זה כדי לבדל את הקהל פה מהאמריקאי שרובו כנראה מודע לזה שזה ספין אוף.
לי נשמע שאתה סתם מתנשא.
(ל"ת)
גם לי
(ל"ת)
אוי
מנשקי הקמעות האלה
יכול להיות נחמד אם תגיד משהו ענייני
במקום לתייג אנשים ולחלק הכל לימין ושמאל על סמך משפט אחד שמישהו אמר.
מעניין כמה שמו לב להבדל
גם אחרי שראו את הסרט :)
אבא שלי לא זוכר כלום מהעלילה, ראה את הסרטים בסדר אקראי וזה לא פגע לו בהנאה כלל.
או שהקהל יודע שזה ספין אוף אבל בחר ללכת כי זה סדרה שהקהל בארץ מאוד אוהב
ואלה דמויות שהקהל הישראלי אוהב.
גל גדות אגב משכה קהל רק לרביעי ואולי החמישי בסדרה, בכל השאר היא יכלה לא להופיע ולקהל הישראלי לא היה אכפת בכלל.
הניתוח פה של מהיר ועצבני הוא פשוט שגוי
ואני עידנתי את עצמי כמה פעמים. זו טעות שחוזרת כבר כמה פעמים בטקסטים פה והערתי על זה בעבר כשדובר בWB.
הסיבה שהוא השיג 60 מיליון לעומת 150 אלף צופים בישראל לא קשורה למודעות שמדובר בספינאוף, זה קשור לזה שהפרנצ'ייז הזה החל מהסרט השלישי היה מבוסס שוק גלובלי ולא שוק אמריקאי. למעשה האמריקאים גילו אותו באיחור, ובעוד הסרט הרביעי-חמישי כבר היה להיט ענק בעולם, בארצות הברית הוא הפך להיות מגה פרנצ'ייז רק בסרט השביעי.
מדובר במותג שנשען על כוכבים ממוצא ישראלי, יפני, סיני, נורבגי, מקסיקני, בריטי, אוסטרלים, אפריקאי וכל דבר שבאמצע. למעשה מאז מותו של פול ווקר, אין אמריקאי מובהק בקאסט, והאמריקאי המפורסם ביותר דה-רוק הגיע רק בחמישי (וזה מה שהחייה אותו בארצות הברית). בגלל זה גם הסרט תמיד מתרחש במקום שהוא לא ארצות הברית מאז הסרט השני (אם הייתי רואה את כולם הייתי יודע לפרט, זכור לי יפן, ברזיל, פנמה, רפובליקה דומניקנית ולפי הטריילר הנוכחי נראה כמו בריטניה ואיזה משהו אוקאייני או קריבי).
המותג הזה נשען על הכנסות גלובליות, בדומה למותגים רבים וטובים, והדבר נכון גם בספין אוף. לנתח אותו על בסיס השוק האמריקאי (ועוד באופן עם נתונים שגויים ע"ע טוקיו דריפט ווין דיזל), זה פשוט שטות גמורה. מאז טוקיו דריפט בו המותג הפך להיות גלובלי ההכנסות של הסרט הן בעיקר מחוץ לארצות הברית (בין 60% בסרט הרביעי ל80% בסרט השמיני)
גם התגובות שטוענות שלווין דיזל אין השפעה זה קשקוש מוחלט, שכן אנחנו יודעים שגם הסרט הנוכחי וגם הסרטים ה2-3 הם החלשים מבחינה קופתית בסדרה ואלו שלא במפתיע הסרטים ללא ווין דיזל.
וגם ההשוואה לטוקיו דריפט וטענה שהוא חלש ממנו רק הודות לאינפלציה היא טעות. טוקיו דריפט עשה פחות מהובס לאורך כל זמן הקרנתו בארצות הברית, כלומר הסרט הנ"ל עבר אותו בשלושה ימים. בהשוואה בין סופ"שים הוא עשה פי 3, האינפלציה אינה 300% בעשור. בסוף הדרך הוא כנראה יעשה יותר משלושת הראשונים ובערך כמו הרביעי (ששם יהיה נכון להגיד שזה פחות בשל אינפלציה). למעשה הפתיחה טובה מכל השלושה הראשונים ללא חישובי אינפלציה.
120 מיליון דולר ללא סין, קוריאה ויפן לסרט כזה הוא נתון שנע בין סביר לטוב, זה כנראה שווה 270 ואולי אף יותר מיליון בטוטאל בשבוע הראשון בלי ארצות הברית (100 בסין, 50 ביתר העולם בהערכה זהירה, גם 350 הוא אפשרי לחלוטין בהינתן הצלחה גדולה בשוק הסיני). זה רחוק מלהיות מדכא או כל דבר נחרץ כמו שנאמר פה, למעשה מדובר פה בהינתן שזה ספין אוף בהצלחה יחסית. הסרט יעשה בערך חצי מיליארד בהערכה פסימית שהוא קורס בקרוב (150 בארצות הברית ו350 ביתר העולם שכאמור 120 הוא עשה בלי סין), שזה מעל4 הראשונים ופחות מה-4 הבאים.
אז אחרי שסיימתם להתנשא מעל הקהל הישראלי שלא יודע שמדובר בספינאוף או שגל גדות כבר לא שם, לדבר על פלופים ולהיות נחרצים בערך על כל דבר. יש מציאות ולפיה אין הרבה על מה להתנשא.
אף אחד לא מתנשא. באמת.
ואני גם לא מתיימר לנסות להבין איך ולמה הסרט מצליח בארץ כמו סרטי הסדרה הרגילים. זה לא באמת משנה לי ואין לי גם יומרות להבין. הצלחה של סרט היא תוצר של כל כך הרבה מרכיבים ומשתנים שזה יהיה מטומטם מצד מישהו לכתוב בצורה נחרצת ולהגיד שהסרט מצליח בגלל כך וכך. סך הכל ציינתי שלעומת הפתיחה המינורית בארה״ב בארץ הייתה לו פתיחה די אחלה והוספתי סיבות לכך בחצי הומור (״הערכה גסה״; את המשפט עם גל גדות עיוותת לגמרי, אף אחד לא אומר או רומז שהקהל לא יודע שהיא כבר לא שם, כי היא לא שם כבר כמה סרטים. קרא שוב). אם בכל זאת אתה רואה פה משהו מתנשא ונעלב מזה בשם מפיצי הסרט או סתם מעריץ של הסדרה, מתנצל.
כמה דברים:
1. עניין טוקיו דריפט – הייתה טעות. תוקן. תודה.
2. *הכתבה* לא התנשאה על אף אחד (ובטח לא על ישראלים), ואני מבין שלא דיברתי עליה אז, אבל בכל זאת שווה להפריד.
3. השפעת וין דיזל היא סימן שאלה משמעותי. וין דיזל, מה לעשות – הוא לא כוכב מחוץ ל"מהיר ועצבני". בשלב כלשהו הוא אפילו די הפסיק לנסות – הוא גרוט, והוא מהיר ועצבני והוא זהו. האם לנוכחות שלו בסרטי מהיר ועצבני יש השפעה או לא – בהחלט אפשר להתחיל לבנות תיאוריה מסביב לזה (האם מדובר באיזה אישור שמדובר במשהו כיף רק עם דיזל נמצא בו).
4. בהחלט מדובר בסרט יותר בינלאומי מארה"בי – אבל ההתייחסות היא בכל זאת לסרטים בארה"ב לעומת הקודמים. אני מניח, כמוך, שסין ועוד כמה שווקים ירימו קצת את הסרט, ושהוא מראש לא תלה את על יהבו על ארה"ב – אבל אפשרי בהחלט שהוא יסתכל על המיליארד מלמטה הפעם (מה שייחשב, מה לעשות, אכזבה מסוימת לסדרה, בשלב זה).
לגבי 3 זה די חד משמעי לא?
הסרטים בלעדיו הם הכי כושלים בסדרה והיא ניצלה והתרוממה מהרגע שהוא חזר, ועכשיו בסרט הראשון מאז טוקיו דריפט שהוא לא מופיע, הסרט מאכזב קצת קופתית.
אז נכון שוין דיזל לא כוכב ולא שם שמביא יותר מדי אנשים לקולנוע אבל כנראה שהוא והדמות שלו חשובות מאוד לסדרה ולקהל שלה.
השאלה היא האם זה הדיזל או איכות הסרט או הפרסום
או כל דבר כזה או אחר. וזה קשה לקבוע בצורה חד משמעית.
2. צודק
3. אני חושב שיש זלזול מסוים בכח של ווין דיזל, אצל חובבי סרטים בגלל שהם באופן אירוני (מאחר והם האוכלוסייה שדווקא צופה בסרטים לא אמריקאים) הכי סובלים מאמריקניזציה. בגלל צריכת התוכן על קולנוע מארצות הברית העובדה שהוא לא כוכב בשיח בשם, זה גורם לחובבי קולנוע לחשוב אותו דבר עליו באופן כללי. אבל אני באמת בהרגשה שבעולם הוא כוכב ענק, בטח בשווקים במזרח אבל גם באירופה.
XXX האחרון, עשה 300 מיליון מחוץ לארצות הברית לעומת 44 מיליון בארצות הברית והפך אותו מפלופ לרווחי. צייד המכשפות עשה 120 מיליון לעומת 20 מיליון. הסרטים בכיכובו של מהיר ועצבני הם מהסרטים הרווחים בהיסטוריה מחוץ לארצות הברית, ברמות של הנוקמים המאוחרים.
הוא דוגמה לכוכב (גם טום קרוז) שהיעדר ההצלחה שלו בארצות הברית לא אומרת שהוא לא כוכב ענק בשאר העולם.
4. אבל להסתכל על מיליארד מלמטה היא לא נקודה שמגדירה פלופ, היא אולי תגדיר את זה לנוקמים לא יותר. יש פחות מ20 סרטים שעשו מיליארד וזה ספין אוף לסרט חדש, הוא לא אמור לעקוף את מהיר ועצבני 7-8 כמו שקפטן מארוול או דוקטור סטריינג לא ימדדו לפי המספרים של הנוקמים.
לעבור את ה500 לתקציב של 200 יחשב שהצלחה של הכנסת סדרת סרטים חדשה, ו600 הוא כבר יהיה הצלחה וסרט רווחי גם בלי קשר לזה שמדובר בספין אוף חדש (לפני סין וקוריאה הוא כבר עשה 350 מיליון דרך אגב, אז מאד סביר שהוא יגיע למרחב הזה).
אבל זה כן עוד דוגמה לכך שמאד מפריזים בכח של דה רוק בארצות הברית. הוא לא הסיבה שסדרת הסרטים הזו מצליחה, ואנשים לא הולכים לקולנוע בשביל לראות את דה רוק (ויעידו מיליון הכישלונות שלו)
3. צריך לזכור שרק בארה"ב יש רישום נורמלי וסדיר של ענייני קופות לאנשים שמתעניינים בכך, ולכן (גם פה) רוב הסקירות נוטות להתמקד מהזווית הזאת. על פי הפירוט בסרטים שציינת, נראה בהחלט שכוחו של דיזל הוא בעיקר סין ופחות בארצות אירופה (אבל כאמור, זה קצת קשה להבין מהטבלה).
4. אני לא חושב שמישהו השתמש כאן במושג פלופ, אלא במושג "נפילה" (וגם נפילה רצינית, מודה). השאלה מה היא הציפייה ביחס לסדרה היא מעניינת ואני לא חושב שחד משמעית (לכאן או לכאן). אני לא חושב שנכון להשוות את הסרט לסטריינג' או מארוול (שהציגו דמויות חדשות לחלוטין) אבל כנראה שגם לא נכון לצפות שיעשה בדיוק את המספרים של מהיר ועצבני 8.
למה בעצם הסרט יוצא בסין רק לאחר שלושה שבועות?
(ל"ת)
ההפצה הסינית בנויה אחרת
היא בנויה בצורה כזו שבגדול כל הבתי קולנוע משדרים את אותו סרט לכן יש בערך שני סרטים במקביל גג 3. אז באופן טבעי (ובהוספת סרטים מקומיים) זה כמעט תמיד גורם לדחיות של הקרנות
זה גם מוביל לרווחים שונים, הסרט בשבוע הראשון שלו עושה בערך 70% מהסך שהוא יעשה אלא אם הוא הצלחה פנומנלית (סטייל ונום, משימה בלתי אפשרית ואקווהמן) ואז יתנו לו עוד שבוע להיות מוקרן במלא בתי קולנוע.
מעניין.. תודה רבה
(ל"ת)
ובפינת: תמיד חייבות להרוס
מסתבר שהפוסטר הישראלי להיו זמנים בהוליווד החליט לחסוך בפונטים והעלים את שמה של מרגו רובי מהכותרת. בתגובות מופיעים פוסטרים מחו"ל, שם היא מופיעה מתחת לבראד וליאו, ובאותיות קטנות יותר, אבל זה הוגן בהתחשב במעמד. עדיין מישהו הבין שאם הפרצוף שלה מרוח על הפוסטר, אולי כדאי לספר לקהל מי היא.
מישהו שם הסביר
שזה קשור לחוזה שהם חותמים לפני הצילומים או משהו כזה אבל בהתחשב בזה שבגרסא הוירטואלית של הסרט השם שלה כן מופיע, אני נוטה לחשוב שזאת טעות. אם זה מכוון אז זה באיזשהו מקום עוד יותר גרוע מלהוציא אותה מהפוסטר לגמרי
זו לא נראית טעות, אבל כן נראית עבודה שגויה מבחינה גרפית
אין לי הכשרה גרפית או משהו, אבל בעין של חובבת אני חושבת שיש פה טעות גרפית ברמת העבודה (כלומר טעות אנוש) ולא ברמת התוכנה (פונט קופץ/נעלם).
ברמת הפרסום, פיט ודיקפריו חשובים ומוכרים יותר. גם בצילום זה ברור, משום שהם גדולים יותר פיזית מרובי וגם מצולמים בתנוחות בולטות יותר.
הטקסט של השמות מחולק באופן ממורכז על הפוסטר, בגלל זה הוא לא מתישר בצורה שמסתדרת עם הדמויות. מישהו החליט שיופיעו רק 2 שמות והבין מה הוא עושה ברמת תפעול התוכנה הגרפית. ברמה הויזואלית הבסיסית ביותר זה יוצר הפרעה בעין, כי התמונה מחולקת ל-3 והטקסט ל-2. אפילו אם היה איזשהו אילוץ להשאר בפונט בגודל מסויים, אני חושבת שהיה עדיף להקטין טיפה את התמונה או להקטין ברבע פיקסל את הכתב, כדי שהטקסט יתאים ויכיל את שלושתם.
** מהכרותי עם תוכנות גרפיות, יש להן הרבה עניינים, אבל טקסט לא בורח כפי שקורה בוורד ופאואר פוינט.
כתבה מעניינת על המצב של דיסני / פוקס
לינק.
תרגום:
את התעודה הזאת אף אחד לא יתלה על המקרר.
בשבוע שעבר אולפני פוקס קיבלו את הציונים שלהם מדיסני על הרביע הראשון שבו הם בבעלותם, כשדיסני הביעו באמצעות נזיפה פומבית שלדעתם החודשים הראשונים האלה היו סימן מבשר רעות לעתיד.
בנזיפה בוטה שגרמה לבכירים בפוקס לחשוש עוד יותר לגבי המשרה שלהם – שגם ככה בסיכון – מנכ"ל דיסני, בוב איגר, אמר על דו"ח הרווחים: "הביצועים של אולפני פוקס…הם הרבה מתחת למה שהיו ומתחת למה שקיווינו שיהיו כשרכשנו אותם." הטון של איגר היה מתון, אך המסר שלו היה ברור: תתאפסו על עצמכם.
"מעולם לא ראיתי תלייה פומבית שכזאת," אמר מפיק הוליוודי בכיר.
איגר הביע את תסכולם המתמשך של הרבה עובדים בדיסני. אנשים שקרובים לנושא אמרו שהמנהלים הבכירים אלן הורן ואלן ברגמן מוטרדים מהרווחים המאכבזים בקופות ולא בטוחים לגבי הפוטנציאל הרווחי של מספר פרוייקטים הנמצאים בשלבים שונים של הפקה.
מבין מספר קטן של סרטי פוקס שיצאו השנה שהפצתם הייתה באחריות דיסני, רק אחד היה רווחי: "Breakthrough", שיצא באפריל. הסרט גרף 50 מיליון דולר בעולם והופק בתקציב של 14 מיליון ע"י דיוון פרנקלין, שעסקת ההפקה שלו עם פוקס התפוגגה במהלך מיזוג החברות.
סרטי פוקס האחרים שהופצו ע"י דיסני – "אקס-מן: הפניקס האפלה", הקומדיה "שוטר על הדרך" ו"אמנות המירוץ בגשם", שעלה השבוע לרווחים של 8 מיליון דולר בלבד – היו פלופים. גם היה להם את חוסר המזל לצאת בדיוק כשדיסני ניפצו שיאים עם שוברי קופות כמו "הנוקמים", "אלאדין" ו"מלך האריות".
בתור מנהלים בחברה שנראית בעלת אלרגיה לכשלונות, איגר וסמנכ"לית הכספים כריסטין מקארתי' היו צריכים לבשר למשקיעים שמחיר המניות ותכנית הרווחים של דיסני היו לא בסדר. הבכירים בדיסני האשימו ברוב הדברים את מחלקת הסרטים של פוקס, אך בדיקה מקרוב של הדו"ח מראה שחלק מההפסדים נבעו גם מנוכחות נמוכה מהצפוי בפארקי השעשועים של דיסני.
עדיין, הרווחים של סרטי פוקס היו בקרשים. "הפניקס האפלה" היה כישלון מקפיא-פרנצ'ייזים שהוביל להפסד של 170 מיליון דולר, והאולפנים נמצאים במקום השביעי בשוק המניות של ארה"ב, מתחת לכל האולפנים היריבים.
"אם דיסני לא היו קונים את פוקס והם היו ממשיכים בעסקים כרגיל, עדיין היו שם הרבה פיטורים והיו שמים שלט 'למכירה' בחצר," אומר ג'ף בוק, מנתח של רווחי סרטים בקופות. "אין סיכוי שהם היו מצליחים לשרוד באקלים הזה".
בתור עקיצה לסמנכ"לית של פוקס, אמה וואטס – שאחראית על ההפקות של האולפן – איגר אמר לפרשנים שהורן וברגמן יקבלו את התפקיד של "להגדיר מחדש את אסטרטגיית הסרטים של אולפני פוקס בעתיד, כשהם מיישמים את אותה משמעת וסטנדרטים יצירתיים שתרמו להצלחה של דיסני, פיקסאר, מארוול ולוקאספילם".
בחיפוש אחר תיקונים מהירים, דיסני סוגרים הרבה מהסרטים של פוקס שהיו בתהליך, מתכננים לצמצם את ההפצות הקולנועיות של סרטי האולפן והורו על הפקת ריבוטים של סרטים אהובים של פוקס שיעלו ישירות לשירות הסטרימינג שלהם, דיסני+. בכירים באולפנים יריבים מעריכים שדיסני "שרפו" הפקות בפיתוח בשווי כולל של לפחות 50 מיליון דולר. וואטס הייתה המנהיגה היחידה בזמן התהליך. המנכ"לית של סרטי פוקס, סטייסי סניידר, עזבה בזמן גל הפיטורים הראשון באולפן, והמנהלת של אולפני פוקס 2000, אליזבת' גבלר, הודיעה בחודש שעבר שהיא עוברת לאולפני סוני.
אם להיות הוגנים, דיסני קיבלו יותר מאולפני הסרטים של פוקס כשרכשו הרבה מנכסי הבידור של האולפן בשווי 71.3 מיליארד דולר. החברה קנתה גם את נשיונל ג'יאוגרפיק, רשת FX ומספר תכניות טלוויזיה כמו "הסימפסונס" – כולם מותגים בעלי ערך שיעזרו לאולפן בזמן המעבר שלו לסטרימינג. אך הביצועים של מחלקת הסרטים היו מקור לדאגה ועצבים.
לאולפני פוקס יש מספר סרטים גמורים שיופצו ע"י דיסני במהלך 2020, ביניהם סרט האקס-מן "המוטנטים החדשים" וסרט החלל "אד אסטרה" עם בראד פיט. מקור בתוך האולפן אמר שהרבה תסריטים מקוריים הוקפאו לפני שהתחילו בהפקה. דיסני מתעדפים פרוייקטים יותר מסחריים, שכוללים עבודה על סרטי ההמשך של "אווטאר" וסרטים עם שמות מוכרים כמו "The Last Duel" עם בן אפלק ומאט דיימון.
דיסני אופטימיים שלתת סרט גיבורי-על של פוקס כמו "ארבעת המופלאים" ו"אקס-מן" לנשיא של אולפני מארוול, קווין פייגי, ישפר אותם, אבל המעבר הזה כולל כמה מהמורות שצריך לעבור. האולפנים לא התרשמו מהגרסה הנוכחית של "המוטנטים החדשים" ומאמינים שהרווחים הפוטנציאלים של הסרט לא גבוהים. האולפן גם מתלבט איך לשלב את "דדפול" המדורג R ליקום הקולנועי של מארוול, המיועד לכל המשפחה. המטרה היא למצוא דרך שבה הדמות תוכל לעבור מלהשתתף בהרפתקאות של "הנוקמים" לסרטי סולו עם דם וקללות.
סרטים של פוקס בז'אנרים של גיבורי-על, משפחה ואנימציה נעלמים לאט לאט מהפצות קולנועיות ועוברים לשירות דיסני+, שיעלה בנובמבר. איגר אמר שאתחולים של כמה סרטי פוקס – "שכחו אותי בבית", "לילה מטורף במוזיאון", "יומנו של חנון" ו"12 במחיר 1" – הוזמנו להפקה כדי לעלות ישירות לשירות הסטרימינג. מנהלת Fox Family, ונסה מוריסון, אחראית על הפרוייקטים האלה. איגר הזכיר גם סרטים חדשים של "כוכב הקופים" בשבוע שעבר, אך לא פורסם מידע נוסף לגביהם.
אין זכר לסרטים מקוריים, כמו אוסף סרטים מהאנימטור הבריטי לוקסמית'. הסרט "Ron's Gone Wrong" – על רובוטים שנועדו להיות החברים הטובים ביותר של ילדים – יופץ ע"י דיסני בנובמבר 2020. אבל פרוייקטים מתוכננים, כולל אחד על פיות מרדניות (שתואר כ"טינקרבליות שובבות"), הוחזרו ליוצרים שלהם. עיבוד לייב-אקשן לקומיקס "Lumberjanes", מהאנימטורית נואל סטיבנסון, גם בוטל. גרג ברלנטי כבר לא יפיק את הדרמה על ג'קי קנדי "The Editor", אבל עדיין אמור להפיק אותה, בנוסף לסרט המוזיקלי "Be More Chill".
הידוק החגורה הזה הציב את גורלה של וואטס בדיסני בסימן שאלה בשבועות האחרונים, אך שני מקורות מקורבים לחברה אומרים שהיא סגרה חוזה להיות אחראית על סרטי פוקס בשנתיים הקרובות. העדיפויות הגבוהות ביותר שלה יהיו ההמשכים של "אווטאר" והאתחול של ספילברג ל"סיפור הפרברים", המתרחש בשנות ה-50 ומשאיר את השירים המקוריים של המחזמר. התסריט, שנכתב ע"י טוני קושניר, חוקר את הדימוניזציה של מהגרים באופן דומה למה שקורה עם טראמפ.
נקודת האור היחידה היא כנראה Fox Searchlight, יקיר עולם סרטי האינדי, שיבחן את הסבלנות של דיסני עם הסרט "Jojo Rabbit" בסתיו הקרוב, שמבויים ע"י הבמאי של "ת'ור: רגנארוק", טאיקה וואיטיטי. הסרט צפוי להיות מועמד רציני בעונת הפרסים.
אך יכול להיות שהעיסוק של הסרט בנאציזם יהיה מוגזם מדי בשביל דיסני, שרגילים להפיק סרטים להורים וילדים. אולפני Searchlight ערכו הקרנות של הסרט לבכירים בדיסני. במהלך אחת מהן, אחד הבכירים הביע אי-נוחות והביע בקול דאגות שהסרט ינכר את מעריצי דיסני. אולי אי-הנוחות שלו נבעה מהסאטירה הבוטה של הסרט, אבל היא גם הייתה סמל להתנגשות התרבותית כששני האולפנים יוצאים לדרך חדשה ומאוחדת.
בסך הכל, הכל לפי הציפיות.
(ל"ת)
למה דיסני ציפו?
היה ברור שמרגע שפוקס יעברו לדיסני דיסני תעשה המון המון שינויים. איך זה שפוקס נקנו אמור להשפיע על המכירות של סרט שהופק לפני כן?
בדרך כלל כשתאגיד א' בולע את תאגיד ב'
משתדלים להכניס כמה שפחות שינויים. מעיפים את המנכ"ל (שבד"כ הוא המוכר) ואת רוב האנשים בעמדות מפתח משאירים במקום. זה גם עוזר למנוע חריקות צירים מיותרות בהעברת המפתח בין בית לבית, וגם מעודד את האנשים שנשארים להמשיך לעבוד בעודפי מרץ.
מכתב כזה הוא בעצם הכנה ליצירת מהפכים מרחיקי לכת בעמדות המפתח.
בקיצור
כמו שאמרתי, להפתעת אף אחד, דיסני הולכים לשנות הרבה דברים בפוקס. רק שהם פרסמו את המכתב הזה בתור איזה כסת"ח