בסוף השבוע האחרון היה חג ההודיה בארצות הברית ובמקום לחגוג בקולנוע כמו בדרך כלל ולהנות ממנה עיקרית ועוד כמה מנות צד מעניינות, נראה שאנשים הסתפקו בעיקר במנות מצומצמות וקינוחים. המפסידה העיקרית היא דיסני, שפעם שלטה בחג הזה עם סרט מצויר מבית היוצר שלה ועכשיו ממשיכה רק לאכזב בקופות. רק כדי להבהיר, אני מסתכלת כאן על סוף השבוע הרגיל ולא על סוף השבוע המוארך של החג.
באופן מפתיע "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר" הצליח לשמור על המקום הראשון עם עוד 29 מיליון דולר. זאת ירידה של רק 34.9 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – מספר מזערי לסרט גדול בסוף השבוע השני שלו מאז הקורונה. הסרט כבר חצה את קו ההכנסות של 100 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 169 מיליון דולר, שזה בסך הכול די מאכזב לזיכיון, אבל אולי לסרט יהיו עוד רגליים ארוכות ואז הוא יצליח להסתדר.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה ל"נפוליאון", סרטו החדש של רידלי סקוט שפתח עם 20 מיליון דולר. לסרט יש ציון רוטן טומטוז של 59 אחוזים וסינמה סקור של B-, כך שלא המבקרים ולא הקהל התלהבו במיוחד מהסרט. אבל מחוץ לארצות הברית הסרט הצליח קצת יותר, אז אולי יש לו תקווה שם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 80 מיליון דולר כשלסרט יש תקציב מנופח של 200 מיליון שהוא יתקשה מאוד לכסות.
ולמקום השלישי יש כניסה חדשה של "המשאלה" שפתח עם 19 מיליון דולר מאכזבים במיוחד. "המשאלה" אמור היה להיות חגיגה של 100 שנים לדיסני וגם לכבוש את הקופות בסערה, אבל כבר מהטריילרים היה ברור שלקהל הרחב אין יותר מדי עניין בסרט הזה. לסרט יש ציון של 49 אחוזים ברוטן טומטוז וציון B- בסינמה סקור, כך שיש לנו עוד מקרה שבו גם המבקרים וגם הקהל לא אהבו את התוצר הסופי. החגיגה הגדולה של דיסני למאה השנים התבררה כאכזבה ענקית. מחוץ לארצות הברית המצב עוד יותר גרוע וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 49 מיליון דולר. אכזבה מוחצת.
במקום הרביעי נמצא "טרולים 3: הקול טוב" עם עוד 17 מיליון דולר. זאת ירידה של 40.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזאת אחלה ירידה בימינו. עדיין, בהתחשב בהצלחה של הסרט השני שהיה זמין בהורדות בתשלום בתחילת הסגר של הקורונה, נראה לי שאנשים פשוט מחכים לראות את הסרט בבית עם המשפחה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 146 מיליון דולר, שזה נחמד, אבל יהיה לסרט קשה להגיע ל-346 מיליון דולר של הסרט הראשון, שלא נדבר על לעקוף את ההכנסות הללו.
במקום החמישי נמצא "חג ההודיה" שהכניס עוד 7 מיליון דולר. הסרט ירד ב-31.4 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ירידה מעולה לסרט בסוף השבוע השני שלו וירידה עוד יותר מעולה לסרט אימה בסוף השבוע השני שלו, מכיוון שסרטי אימה נוטים לגרוף את רוב הקהל שלהם בסוף שבוע הראשון שלהם. אולי זה קשור לעבודה שהחג שעל שמו קרוי הסרט היה בסוף השבוע האחרון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 29 מיליון דולר, כך שהוא כבר כיסה את תקציב 15 מיליון הדולר שלו.
במקום השישי "המארוולס" מפסיק להתרסק עם 6.3 מיליון דולר שהוא הכניס בסוף השבוע האחרון. זאת ירידה של 37.5 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזה אחלה לסרט בסוף השבוע השלישי שלו, אם לא הייתה לו פתיחה נמוכה מהמצופה והתרסקות כואבות בסוף השבוע הקודם. הסרט הכניס 77 מיליון דולר בארצות הברית ויכול להיות שהוא יהיה סרט המארוול הראשון שלא הצליח להכניס 100 מיליון דולר בארצות הברית. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 187 מיליון דולר, מה שאומר שהוא בדרך הבטוחה להפוך לסרט הכי פחות מכניס של מארוול אי פעם.
"נשארים לחג" שומר על המקום השביעי עם עוד 2.7 מיליון דולר. ההפצה של הסרט התרחבה בעוד 123 בתי קולנוע וכך ההכנסות של הסרט בעצם עלו ב-3.7 אחוזים מסוף השבוע הקודם. אומנם זה נשמע כמו מעט באחוזים, אבל התרחבות בכמות המסכים לא תמיד מבטיחה עלייה בהכנסות, כך שזה הישג די מרשים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 13 מיליון דולר כשהסרט עדיין לא יצא בשום מקום מחוץ לארצות הברית.
במקום השמיני "Taylor Swift: The Eras Tour" הכניס עוד 2.3 מיליון דולר. מדובר בירידה קטנטנה של 16.4 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. הסרט הכניס 248 מיליון דולר בסך הכול – זה מעולה לסרט הופעות, אבל פחות ממה שציפו לו כשהכריזו על הסרט.
במקום התשיעי נמצא "סולטברן" עם עוד 1.8 מיליון דולר. אם הסרט לא מוכר לכם מסוף השבוע הקודם זה בגלל שהוא היה בהפצה מצומצמת של 7 בתי קולנוע ועכשיו התרחב ל-1,566 מסכים. בסרט סטודנט מאוניברסיטת אוקספורד מוזמן על ידי חברו לבלות את הקיץ אצל משפחתו באחוזה העצומה שלהם. הקיץ הכיפי עלול לטמון בחובו מכשולים לא צפויים. את הסרט ביימה וכתבה אמרלד פנל, שכתבה וביימה גם "צעירה מבטיחה". ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 6.6 מיליון דולר, כך שהוא בדרך ללכסות את התקציב שלו של 10 מיליון דולר.
את הטבלה סוגר "חמישה לילות אצל פרדי" שהכניס עוד 1.7 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 283 מיליון דולר.
בסוף השבוע הבא הולך לצאת שני סרטים: הראשון מביניהם הוא "לילה שקט" והשני הוא לא בדיוק סרט, אלא סרט ההופעה של ביונסה "Renaissance: A Film by Beyoncé". יהיה מעניין להשוות אותו לזה של טיילור סוויפט, וזה גם נותן לכל הסרטים בטבלה הזדמנות להכניס עוד כמה דולרים בסוף השבוע הבא.
ברכות למייזאקי.
נפסקה הוראת הקבע במועדון הפסלון.
ובחדשות הסופ"ש האחרון:
"גוזדילה מינוס אחד" הכניס 11 מיליון דולר בקופות.
אני לא אתפלא אם מדובר בסכום גדול יותר ממה שהכניסו כל סרטי גודזילה היפנים בקופות בארה"ב אי-פעם.
גם הסרט ההודי Animal במקום שביעי עם 6.5 מיליון
לא זוכר סופ"ש עם שני סרטים זרים בעשירייה.
דיסני מנסה לקושש עוד כמה דולרים
שלושת סרטי האנימציה של פיקסאר שלא יצאו לקולנוע בזמן הקורונה – נשמה, לוקה ואדומה אש – צפויים לצאת לאקרנים בשנה הבאה. פשוט להוציא עוד סרט של הקול בראש לא מספיק אז צריך שלושה שחקני משנה.
המצב של דיסני לגמרי על הפנים
ולאור התקופה האחרונה וחוסר הניסיון של הבמאי, אני כלל לא בטוח שהקול בראש 2 בכלל יביא רווחים נאים.
לא אתפלא אם, למרות שמדובר בסרט המשך לסרט מאוד מצליח, הסרט בכל זאת יקבל ביקורות שליליות או מקסימום חיוביות פושרות ובקופות הוא יכשל טוטאלית ודיסני ישברו את הראש וינסו להבין איך סרט המשך ללהיט גדול שלהם יכל להכשל ככה.
דווקא ההצלחה של הקול בראש 2 כמעט ודאית
גם אם הסרט לא יקבל ביקורות מהללות במיוחד כמו הראשון, הסרט צבר קהל ענק שמחכה שנים להמשך שכנראה יביא איתו לקולנוע גם צופים חדשים וגם את הצעירים שראו את הסרט הראשון בקולנוע,
אני חושב שהדוגמה הכי קרובה היא מוצאים את דורי שיצא 13 (!!) שנים אחרי המקורי ועדיין הרוויח יותר, לא נראה שנפילת הענק של דיסני בשנים האחרונות או כישלון ביקורתי יביאו לנפילה קופתית של הסרט
באמת?
אני מאוד מאוד אהבתי את הקול בראש הראשון. לא עלה בדעתי בשום שלב במהלך הצפייה בו או לאחריה, שאמור להיות לסרט הזה המשך. אין בו שום דבר שמזמין המשך, ברמה שהפתיע אותי לשמוע שהולך להיות הקול בראש 2. לדעתי יש לסרט הזה קהל עצום שמאוד אהב אותו, אבל ברובו לא חיכה להמשך בכלל, ולא בהכרח רוצה המשך אם הוא לא יעמוד ברף הגבוה שהסרט הראשון הציב.
בעיני ההצלחה של הסרט הזה תהיה לגמרי תלויה באיכות שלו. אם הקונצנזוס יהיה שמדובר בסרט מיותר, לא מוצלח, שנעשה רק כדי לנצל את אהבת הקהל לחלק הראשון בשביל רווח מהיר, אני אוותר עליו מראש ובלי לחשוב פעמיים. לא חושבת שאני לבד בגישה הזו.
לפי ההגיון הזה, שנות אור היה אמור להיות הצלחה מטורפת ולא כישלון מטורף כמו שהוא היה
מוצאים את דורי, אני מזכיר, זכה לביקורות ממש מצויינות, כך שלא ברור לי מה ההשוואה.
אם הביקורות יהיו שליליות או אפילו פושרות, זה עשוי בהחלט לפגוע ברווחים של הסרט.
אם כל אלה שילכו לסרט בסופ״ש הראשון יתאכזבו ממנו ויספרו לחברים שלהם שזה המשך גרוע שלא מתקרב לרמה של הסרט הראשון ושעדיף להם כבר להמתין שיצא לצפייה ביתית או בכלל לוותר לחלוטין על צפייה, זה עשוי בהחלט לפגוע ברווחים של הסרט.
וכמו כן, גם השנים האחרונות באולפני האנימציה של דיסני (דיסני אנימציה ופיקסאר), עם רצף של סרטים לא משהו בכלל שלא משכו את הקהל כלל, עשויים להיות גורם שיפגע בסרט.
זה שמדובר בהמשך לסרט מאוד מצליח לא אומר כלום.
רק השנה דיסני הוציאו רימייק לאחד הסרטים המצליחים והקלאסיים ביותר שלהם (בת הים הקטנה) והוא אפילו לא הגיע ל-600 מיליון. זה שהסרט המקורי הצליח בגדול לא מחייב שסרט ההמשך / פריקוול / רימייק שלו ירוויח גם בהתאם.
שנות אור נמצא בתחתית פיקסאר
ובכל זאת אני מרגיש שיש הבדל ענק בין הגישות לשנות אור ולהקול בראש 2, כשהקול בראש 2 זכה למעמד גבוה כשעד היום משווים אותו לפסגות היצירה של פיקסאר – רטטוי, למעלה, מפלצות בעמ, כשבעצם גם ביקורות פושרות לא ירחיקו צופים, וקיימת בועה מסוימת של צופים שירוצו אוטומטית לסרט, גם אם יתגלה שהוא לא יותר מבידור סביר.
כנראה לא התנסחתי נכון ואני מסכים שכישלון ביקורתי טוטאלי כמו במקרה של שנות אור יכול להשמיד את הסרט בקופות ושאף הצלחה ביקורתית או קופתית של סרט מבטיחה רף רווחים של סרט המשך, אבל אני כן מרגיש שהקול בראש 2 הוא הימור קצת יותר שונה ובטוח.
קשקוש בלבוש.
פיקסאר איבדו את מגע הזהב והקהל מריח את הסירחון. נותנת להם עוד 2 3 סרטים לפני שיבינו שאין להם עתיד והם צריכים לסגור ת׳שאלטר….
כן.... לא
(ל"ת)
יש להם כסף מליטרלי כל היועצות מכל בתי הספר בעולם
זה לא מעט כסף