סוף השבוע של ליל כל הקדושים לא הביא איתו חדשות מרעישות: "בלאק אדם" שמר על המקום הראשון עם 27.4 מיליון דולר (ירידה של 59% שזה בסדר גמור, תודה ששאלתם). זה אומר 110 מיליון דולר בארה"ב עד כה ו-250 מיליון דולר ברחבי העולם, מספרים מאוד יפים עד שנזכרים שהסרט הזה הוא אחד הסרטים היקרים בהיסטוריה (לא הכי יקר, אבל בין היקרים) ו"מספרים מאוד יפים" זה לא משהו שמכסה תקציב.
מתחתיו מי שיכולים דווקא לשוט בנחת הם ג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני שעם נפילה של 40%, הכנסות סופ"ש של 9.8 מיליון דולר, והכנסות כלליות בכל העולם של 119 מיליון דולר בהחלט מתחילים לכסות את התקציב הגם-גבוה-מדי-תכלס של 60 מיליון דולר. ראוי לציין שרוב ההכנסות מגיעות מחוץ לארה"ב – 85 מיליון, אבל בכל זאת אם יש דבר אחד ש"כרטיס לגן עדן" מוכיח זה שקומדיות רומנטיות וסרטים בכיכוב כוכבים גדולים הם לא משהו ששייך לעבר. הם אולי לא מפלצות של מיליארד דולר, אבל הם בהחלט השקעה כלכלית ראויה.
במקום השלישי נמצא הסרט החדש היחיד שהצליח להיכנס לעשיריה – "אור השטן". הסרט הרוויח 7.8 מיליון דולר, וכיוון שאני מניח שהתקציב של הסרט הוא חמישה בוטנים (למרות שאין מספרים רשמיים כרגע), אני אניח ששוב אנשי האולפנים שמחו באסטרטגיית "אל תשקיע בסרט האימה שלך יותר מדי ולא תתאכזב לא משנה כמה הוא ירוויח".
אפשרי שאת מרבית התהילה שלו גנב, כן, עדיין, "סמייל" שממשיך לשלוט בקופות באופן מפחיד – 5.4 מיליון דולר הסופ"ש, שהם 92 מיליון דולר בארה"ב ו186 מיליון דולר בסך הכל. "האלווין: הסוף" מביט בו ממקום אחד מתחת ומקנא עם 4 מיליון דולר שהם 60 מיליון דולר בסך הכל.
אמרתי קודם שבמקום השלישי יש את הסרט החדש היחיד, אבל כן יש לנו כניסה חדשה לסרט שהיה כבר כמה שבועות על האקרנים ועכשיו הפצתו התרחבה – "סיפורו של אמט טיל", סרט על אמא של אמט טיל, אבל נסלח לתרגום. הפצת הסרט התרחבה בכ2,000 אולמות והוא הרוויח 2.7 מיליון דולר. קשה לדעת אם זה מהסרטים האלה שנעשו באפס תקציב או דווקא משהו שהאולפנים פירגנו לו בתקציב גדול ועל כן קשה לדעת אם מדובר בהפתעת אינדי קטנה או אכזבת אולפנים גדולה. כך או כך, אפשרי שאם הסרט יחזור במהלך עונת הפרסים הוא יקפוץ שוב.
"קרוקודיל לייל" מרוויח עוד 2 מיליון דולר (32 מיליון בארה"ב סך הכל), "מבהילן 2" שוב עולה במקום לרדת (מצד שני כמות המסכים שלו ממשיכה לעלות) ומרוויח עוד 1.9 מיליון דולר, ו"לוחמת" מתקרב לקצה הדרך שלו עם עוד 1.1 מיליון דולר (64 מיליון דולר בארה"ב סך הכל, 87 ברחבי העולם ולהיט על בקולנוע האחד שיש בבנין – קישור!).
בתחתית הטבלה יש עוד כניסה חדשה לסרט לא חדש – "המנצחת" (שאני מקווה מאוד שקוראים לו "המנצחת" ולא "טאר המנצחת" או "המנצחת טאר" כמו שראיתי איפשהו). הפצת הסרט התרחבה באלף אולמות והוא הרוויח מיליון דולר. זה לא מלא, אבל כשמשווים את זה למשהו כמו "תתקשרי לג'יין" שהרוויח על בערך אותו מספר אולמות רק 243 אלף דולר – זה מכובד.
בשבוע הבא אמור לצאת רק "ימים של תום", סרטו של ג'יימס גריי על ילדותו בכיכובם של אנתוני הופקינס, ג'סיקה צ'סטיין, אן האתאווי וג'רמי סטרונג.
הסוג-של-כישלון של בלאק אדם רק הופך את הביטול של באטגירל ליותר הזוי.
שני הסרטים קיבלו אותם ציונים בהקרנות מבחן, ובלאק אדם אושר למרות שהוא עלה יותר והושקעו בו מספר סבבים של צילומי השלמות וצילומים מחדש. התקציב המנופח הזה הופך את ההצלחה של הסרט למשהו בלתי אפשרי.
אני מניח שיחד עם המספרים מפלטפורמות דיגיטליות ופיזיות הסרט יצליח להחזיר את ההשקעה (כמו שפוקוס מבסוטים מאיש הצפון בזכות ההפצה הביתית, גם אם יוניברסל פחות).
אבל זה גם מקרב אותנו לקרב הבא של די סי – אין סיכוי שהפלאש יצליח בקופות. כבר עכשיו זה אולי הסרט הכי יקר בכל הזמנים, ואני לא אתפלא אם בטוטאל התקציב שלו יעקוף אפילו את ליגת הצדק בהתחשב בעובדה שזה הסרט עם צילומי ההשלמה הכי ארוכים ומסובכים שהיו אי פעם בערך.
לפלאש יש אולי את הבעיות שלו
אבל בניגוד לבלאק אדם, מדובר בגיבור שאנשים מכירים (ואוהבים). תוסיף לזה את באטמן שמופיע בסרט ועלילת פלאשפוינט שאמורה, בתיאוריה, להביא אליו עוד כמה פרצופים מוכרים מאוד – ויכול להיות מצב שהסרט יחזיר את ההשקעה בו.
(אני עדיין לא יודע מה יעשו עם עזרא מילר אבל נניח אותו לרגע בצד)
נראה שהסרט יכלול מעבר לאפלק וקיטון גם את גדות וקאוויל.
ושוב, הפיל בחדר ושמו עזרא מילר. אני אוהב את אנדי מושטי וחושב שהוא במאי סבבה לפלאשפוינט, אבל מצד שני אין לי ממש רצון לראות סרט עם הטרללה הזה שמקבל ליטופים מהתאגיד.
גם לי אין חשק
מצד שני, באיזון בין כאלה שיחרימו את הסרט בגלל שעזרא מילר בו לבין כאלה שיבואו דווקא בגלל שהוא שם (ולא מתוך סימפתיה אלא כי זה "הסרט החדש בכיכובו של פסיכופת שייכנס תכף לכלא") אני חושב שהקהל השני יהיה גדול יותר.
וכאמור, יש גם את הקהל הרחב יותר של "לא באמת אכפת לי אני פה בשביל לראות סרט של הפלאש", שהוא כאמור עדיין אחד מגיבורי-העל הפופולריים בגלובוס.
סופרגירל, אורחים מיוחדים, מולטיוורס, הפקה יקרה, במקום לוותר ממשיכים להשקיע… נראה סרט מבטיח.
מבחינה חשבונאית זו לאו דווקא החלטה רעה
אם אתה מפסיד 200 מיליון, זה ממש הרבה (מה שהיה קורה אם היו מבטלים), ולכן צריך הרבה רווחים בכדי לקזז מולם. לעומת זאת, ביטול של 90 זה סכום שיותר סביר שאפשר לקזז מול רווחים. לדוגמא, אם לאולפן היו רק שני הסרטים הללו, אז ה 90 היו מקזזים את הרווח המועט של בלאק אדם והופה, אפס מס לשלם.
מפה לשם, זה חלק מאסטרטגיה שלמה של מציאת פרויקטים וביטולם עם, כנראה, יעדים פנימיים מוגדרים ושאפתניים. כי מילא באטגירל, שאף אחד לא ראה: הם ביטלו את הסדרה המצוירת "חלל אינסופי" שיש לה כבר שלוש עונות (!) והיא זמינה בנטפליקס. בסוף השנה היא תרד מנטפליקס ותעלם מהעולם (חוץ ממי שרכש העתקים פיזיים). הכרזה רטרואקטיבית על הפסד מלא. יש ציוצים מתוסכלים של היוצר על הנושא.
הם משמידים את מחלקות האנימציה באופן כללי.
מלא ביטולים, מלא דיליסטינג של סדרות שכבר עלו לאוויר שמעכשיו אפשר למצוא רק פיראטית, כולל דיליסטינג של פסי קול אפילו.
קרטון נטוורק מרוסק ולא בטוח שיש כוונה לתחזק אותו בעתיד. זה די עצוב.
שלא יגעו לי בארצ'ר!!
(ל"ת)
תתחיל לצבור עותקים
(ל"ת)
"חלל אינסופי" זאת סדרה מהממת!
העלילה, הדמויות, הדיבוב והאנימציה היפה גורמים לסדרה המתוקה הזאת להיות בין הטובות של השנים האחרונות. כל כך מבאס שלא מספיק אנשים ראו אותה.
אם אתם אוהבים את פיוצ'רמה ואת ריק ומורטי- זאת הסדרה בשבילכם. תראו לפני שיעלם.
היי, אפשר הסבר למה בלאק אדם כזה יקר בעצם? מהטריילר הוא נראה לא מאד מרשים, לא מובן על מה הלך התקציב (אלא אם כן דה רוק עד כדי כך יקר)?
(ל"ת)
דה רוק עשה 22.5 מיליון מהסרט.
התקציב שלו עומד על 180-200 מיליון משוערים, שהתנפחו כאמור בגלל מספר סשנים של צילומים מחדש – הצילומים מחדש הרגילים שיש אחרי הקרנות מבחן של סרטים כאלה, ואז עוד סבב בזק בהוראה של זסלב (שכלל מלבד דה רוק עוד שני שחקנים לא זולים).
שמתי לב שכל סרטי ספיידרמן לדורותיהם, כולל "אין דרך הביתה" זמינים עכשיו בנטפליקס
ובאופן רשמי התייאשתי מלהבין איזה סרטים שייכים לאיזה שירות סטרימינג בימינו.
למה הם לא מפרסמים??
הייתי משער שסרט בסדר גודל כזה יקודם (הכוונה בתוך האפליקציה). מידי פעם חיפשתי אותו, כי האחרים גם שם, והוא לא היה. איזה קטע.
כי הם לעיתים מאוד נדירות מפרסמים סרטים שלא שלהם
(ל"ת)
אני לא בטוח עד כמה זה נחשב לפרסום
אבל גיליתי את זה אחרי שנטפליקס הציגה לי קטעים מ-"אין דרך הביתה" בצירוף הפניה לצפיה, בחלון הפריוויו העליון בדף הבית.
זו בדיוק הכוונה לפרסום בתוך האפליקציה
מעניין שנטפליקס חושבים שזה לא מעניין אותי. אולי זה כי לאחרונה אני בבינג' השלמה של סופרסטור והמשרד..
הזכויות הקולנועיות של ספיידרמן שייכות לסוני, שחתמו על חוזה הפצה בסטרימינג מול נטפליקס.
ותודה לאל שסוני לא ניסו להעלות שירות הסטרמה משלהם.
כל העסק הזה אכן נהיה מסובך עד כאב. גם אם אני מנוי לכל שירות אפשרי – הטרחה שבלבדוק איפה אפשר לראות מה פשוט מייאשת.
מצד שני: פעם פשוט ראית רק מה שהיה
אם הכבלים לא שידרו, לא ראית את זה "בחינם". היית צריך ממש ללכת לחנות לקחת סרט ספציפי. בעצם הציפיות שלך השתנו: אתה יוצא מראש מנקודת הנחה שכל התוכן בעולם זמין ואתה מתאכזב שהוא לא, או שצריך להשקיע בלחפש אותו.
לא שזה משנה את מידת התסכול: הבן שלי השליך ושבר את השלט כי חיכה יותר מידי זמן לטעינה של סרט (אפליקציית סלקום נתקעה). הילדים התכווננו ליוטיוב כי שם החיפוש הוא בדיבור: כמעט ולא פותחים את כל האחרים, אם נדבר על בזבוז של מנויים שעשיתי…
בסופו של דבר זה משנה דפוסי פעולה.
אפילו לפני השפעה על ילדים (שאין לנו מושג איך זה ישפיע לטווח הארוך) – המדיה הפיזית גוססת.
בכל שירות סטרימינג יש פחות מבחר מהבלוקבאסטר וענק הוידיאו העירוני/שכונתי של פעם.
התאגידים שולטים הזמן הפנוי ובמה שתראה. יש ברירה כמובן – אפשר לקנות דיסקים מאמזון אבל גם זה לא יחזיק לנצח כי יום אחד פשוט לא ימכרו אותם יותר.
דווקא מבחר אני חושב שיש היום יותר, גם בספק (גדול) יחיד
כי אין את המגבלה הפיזית של הסחורה. גם אם היה מבחר פעם, הייתה מגבלת כמות: היה תור לסרטים פופולריים.
אם כבר, הטענה היום שיש הצפה של תוכן, והאיכותי טובע בים הבינוניות.
זהו פשוט עוד אספקט לבעיה המודרנית של הצפת המידע.
זה נכון לקהל הרחב.
אם אתה סינפיל מרבית השירותים האלה חסרי ערך כשאתה מסתכל על התוכן בצורה רחבה.
למרות שבחו"ל יש פתרונות לזה – לבריטאים יש את ה-VOD של ה-BFI, לאמריקאים יש את ה-VOD של קריטריון. אלה נגיד נישות שלא יכחדו אף פעם, חבל רק שהזמינות הגלובלית שלהם לא קיימת (רק במדיה פיזית דרך אמזון).
כנ״ל ב-yes+
(ל"ת)