נראה שאנחנו בקיץ די שחון ויבש מבחינת סרטים, שבו כמות הכשלונות עולה על ההצלחות. על כל "נוקמים" יש "הלבוי" (מישהו זוכר שהסרט הזה יצא?) ועל כל "אלאדין" יש "אקס-מן". באופן לא ממש מפתיע, כמעט כל ההצלחות שייכות לדיסני, אבל זה לא אומר שאין להם בעיות.
קחו למשל את "צעצוע של סיפור 4". אז כן, "צעצוע של סיפור 4" נשאר במקום הראשון, אבל קשה לקרוא לו סיפור הצלחה. בסוף השבוע האחרון הסרט ירד ירידה ממוצעת של 50.6 אחוזים והכניס 59.7 מיליון דולר בארצות הברית. אז כן, קשה להתלונן על 501 מיליון דולר ברחבי העולם, אבל הכל בעולם יחסי ויחסית לסרט של פיקסאר – הסרט זז לאט. להשוואה: אחרי שבועיים, "משפחת סופר על 2" כבר התקרב ל-400 מיליון דולר. בארצות הברית בלבד. אז אין ספק ש"צעצוע של סיפור 4" מצליח פחות מהמצופה, אבל זה בכל זאת מספיק לו כדי להשיג סכום גבוה בהרבה ממה שאולפנים אחרים מצליחים להגיע אליו.
נניח – "אנאבל 3" שנמצא במקום השני. הוא הגיע למסכים כדי לנסות להפחיד אותנו, אבל הוא בעיקר מצליח להפחיד את וורנר עם פתיחה של 20 מיליון דולר. סכום שנשמע לא רע בהתחלה ופחות טוב כשנזכרים ש"הנזירה", הסרט הקודם ב"יקום הקולנוע של לזמן את הרוע", פתח עם 53 מיליון דולר ושני סרטי "אנאבל" הקודמים פתחו באזור 35 מיליון דולר. אפילו "מקוללת" הסרט ה"בערך ביקום הקולנועי של לזמן את הרוע" הצליח להכניס יותר ממנו – 26 מיליון דולר.
את "אנאבל 2" אני דווקא אהבתי וחשבתי שהוא היה סרט אימה מאוד מוצלח, אבל רק מהטריילר של "אנאבל 3" היה ברור שהסרט לא יצליח לשחזר את ההצלחה. לא עוזר שפשוט יש יותר מדי סרטים ב"יקום הקולנועי של לזמן את הרוע" (חבר המושבעים מחכה להחלטה רשמית בנושא "מקוללת") ושעם הזמן הם מתדרדרים באיכותם. ההישגים המאכזבים של הסרט, ביחד עם העובדה שאת "לזמן את הרוע 3" הולך לביים הבמאי של "מקוללת", גורמים לי לחשוב שהיקום הקולנועי הזה הולך להיעלם בקרוב עקב חוסר עניין.
במקום השלישי עוד סרט שניסה להתבלט בקרב הסרטים הקטנים והבינוניים של הקיץ ולא הצליח – "יסטרדיי" שפתח עם 17 מיליון דולר. בסרט, גיטריסט מתעורר אחרי תאונה לעולם שבו הביטלס לא היו קיימים ומתחיל לשחרר את השירים שלהם בתור שלו. זה נראה כמו רעיון מסקרן אבל כנראה לא מספיק מסקרן בשביל לשלם עליו כרטיס לקולנוע. הסרט היה יכול להיות הפתעה מעניינת אבל התברר בסוף שהוא עוד סרט בינוני עד קטן שיעלם מהר מהנוף. הסרט עוד לא יצא למסכים ברוב העולם ואולי שם יתעניינו בו יותר.
במקום הרביעי נמצאת ההפתעה של הקיץ, "אלאדין". הסרט ירד רק ב-23.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר והכניס עוד 10 מיליון דולר. בנוסף, הסרט הגיע לציון הדרך המאוד מכובד של הכנסות של מעל 300 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. בכל העולם הסרט נע לאט לאט לכיוון ה-900 מיליון דולר. אחרי שעקף את ההכנסות של "היום השלישי" (ללא התאמה לאינפלציה כמובן), זהו רשמית הסרט הכי מצליח של וויל סמית אי פעם. אין פלא שנראה שדיסני מנסים להאיץ את ההפקה של בת הים הקטנה. רק נקווה שהליהוק שלהם לאורסולה יהיה יותר מעניין מהשמועות הנוכחיות (מליסה מקארתי).
במקום החמישי והשישי נמצאות שתיים מהאכזבות של הקיץ: "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" ו-"גברים בשחור: אינטרנשיונל" בהתאמה. "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" הכניס 7.3 מיליון דולר ו"גברים בשחור: אינטרנשיונל" הכניס 6.6 מיליון דולר ונראה שאין סיכוי שהוא יצליח להגיע ל-100 מיליון דולר בארצות הברית (כרגע הוא עומד על 65 מיליון דולר בארצות הברית בלבד).
במקום השביעי, חוזר אלינו "הנוקמים: סוף המשחק" שהרוויח בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 6.1 מיליון דולר. כמו ששיערתי, מארוול החליטו לשחרר את הסרט מחדש בניסיון לעקוף את "אווטאר" ולהפוך לסרט הכי מצליח בכל הזמנים. הסרט יצא מחדש עם כמה תוספות שהרוב החליט שהן לא מספיק מעניינות בשביל ללכת שוב לקולנוע בשבילן, במיוחד כשהרבה דברים מגניבים יהיו ב-DVD של הסרט שיהיה זמין לרכישה דיגיטלית כבר בסוף החודש.
לנוקמים חסרים עוד 23.1 מיליון דולר כדי לעקוף את "אווטאר", אבל עדיין יש תקווה שבאה מכיוונו של "ספיידרמן" שיוצא בסוף השבוע הבא. ייתכן שכמו ש"הנוקמים: סוף המשחק" נתן דחיפה בקולנוע ל"קפטן מארוול", ספיידרמן ייתן לסרט דחיפה ויעזור לו להגיע לציון הדרך המיוחל.
ההתרסקות הגדולה של השבוע נמצאת מתחת לנוקמים במקום השמיני: "משחק ילדים". צ'אקי התרסק ב-68.6 אחוזים והכניס 4.4 בסוף השבוע האחרון. סביר להניח שהוא כבר לא יהיה אתנו בשבוע הבא.
כמוהו, אנחנו יכולים להיפרד השבוע מעוד שני סרטים שחבל לראות אותם עוזבים. במקום התשיעי נמצא "רוקטמן" עם עוד 3.9 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-165 מיליון דולר בסך הכול. במקום האחרון ושוב עם הירידה הכי קטנה בטופ 10 (20.5 אחוזים) נמצא "ג'ון וויק 3" עם הכנסות של 3.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ו-303 מיליון דולר בסך הכול. למתעניינים – זה 100 מיליון דולר (קצת יותר, לא להיתפס בקטנות) יותר מהסרט הקודם בזיכיון. ככה זה צריך להיות.
בשבוע הבא יש רק סרט אחד שמעניין אותי ואני מניחה שאת כולם: "ספיידרמן: רחוק מהבית" שהולך להיות החלק האחרון בסאגת האינסוף. חלק קטן מהעולם, סין, יפן והונג קונג כבר זכו לראות את הסרט והוא פתח בגדול – 98 מיליון דולר בסין ו-110 מיליון דולר בסך הכול. פתיחה לא רעה בכלל. ביחד עם הביקורות שמחבקות את הסרט חזק, הציפיות ממנו הן בשמיים. בהפצה קטנה יותר, מסקרן אותי "אמצע הקיץ", סרט אימה שכתב וביים ארי אסטר. "תורשתי", סרטו הקודם, פיצל את הצופים שחלקם חשב שזה סרט אימה מבריק וחלקם (כמו למשל, כותב הביקורת באתר) שנא אותו. אישית, אני חושבת שהוא היה מעולה ויהיה מסקרן לראות את הסרט הבא של הבמאי.
עוד דו"חקו מעולה, תודה!
והערה אחת לגבי הביצועים של 'צעצוע של סיפור' – אולי ההשוואה ל'משפחת סופר על 2' לא מספיק הוגנת. משפחת סופר על הוא יותר סוחף וקליל מסרטי צש"ס. ציון דרך מאתגר עבור צש"ס 4 זה אם הוא יגיע לרף של קודמו – צש"ס 3 – בגלובלי ובצפון אמריקה.
אחלה דו"ח
בנוגע לצעצוע של סיפור, הרבה אומרים שכרגע לא בטוח אם הוא יגיע ל-400 מיליון דולר בארצות הברית או אפילו מיליארד גלובלית. היתרון שלו לפחות הוא העובדה שמדובר בסרט האנימציה הגדול בזמן הקרוב. מצד שני, מלך האריות גם מכוון לאותו קהל יעד, מה שללא ספק יציב תחרות.
לפי דעתי זאת היתה טעות להוציא את אנאבל על סוף שבוע מורחב. אם מסתכלים על הפתיחה המורחבת מקבלים 31 מיליון, שנשמעים סבבה, עד שנזכרים ש-2 הקודמים הכניסו יותר ב-3 ימים כל אחד.
ועדיין, הסרט הכניס בכל העולם כ-76 מיליון דולר. הוא מקבל – למרבה הפלא – ביקורות חיוביות יחסית, ולא תהיה לו תחרות רצינית בקרוב, אז אין ממש ממה לדאוג.
חשוב לציין שההכנסות בסרטים האחרונים ביקום לזמן את הרוע הגיעו 65-70% מחוץ לארצות הברית. וכרגע המספרים משם בהחלט חזקים. קשה לי להאמין שהוא יגיע ל-300 מיליון, אבל כל עוד הוא לא יקרוס, הוא יעבור את ה-200 מיליון בהרבה, כך שגם אם זו קצת אכזבה, מדובר באכזבה שעשתה הרבה כסף (ביחס לתקציב).
הפלא הכי גדול לדעתי זה הירידות קטנות של אלאדין. יש כבר דיונים באינטרנט האם הוא יכול להגיע למיליארד. אם לא היו יוצאים ספיידרמן ומלך האריות, הייתי בטוח כמעט בוודאות. אבל עכשיו? קשה לדעת. נצטרך להמשיך לעקוב אחריו. כך או כך, הוא הצלחה אדירה, ולא אופתע אם דיסני מתכננים המשך.
כרגיל, קריאה מעניינת
ותודה על האזכור, אבל "שנא אותו" זאת מחמאה. לפני ש"תורשתי" יצא הייתי מאוד סקרן וקיוויתי שהוא יגיע לפה. אחרי שצפיתי בו, אני האחרון שאתלונן אם "אמצע הקיץ" ידלג עלינו, ואם זה היה תלוי בי כל תסריט של ארי אסטר היה נגרס ואז נזרק אל תוך כבשן. אם הוא השם הגדול הבא בז'אנר, זה מפחיד אותי יותר מכל סרט אימה.
זה אכן קיץ מאוד יבש, שהוא בעיקר דיסני נגד עצמם. ראיתי רק את הסרט הראשון ביקום "לזמן את הג'אמפסקיירס" ואני לגמרי בסדר עם זה שהוא יעלם. לעומת זאת דווקא חבל לי על צ'אקי, אחד הסרטים המהנים של השנה. עוד מעט מגיע "מלך האריות", ומסקרן הרבה יותר איך יהיו הביצועים שלו בקופות מאשר הסרט עצמו.
זה ממש הכול סביב דיסני
צעצוע של סיפור – ציפו ממנו יותר מידי, לא בגלל שהוא לא מותג חזק, אלא כמה אלמנטים ששוכחים. 1. ציפו ממנו ביחס למוצאים את דורי ומשפחת סופר על 2, שני מותגים שזה ההמשך הראשון שלהם אחרי שנים רבות. 2. הם ניצלו את יום האבא לטובתם שיצאו לכבודו ולא לאחריו. 3. צשלס3 דיי סגר את הסיפור ולא הייתה ציפייה להמשך כמו בפרנצ'ייז אחרים וביקומים. 4. יש תחרות שלא הייתה לאחרים, ממי אלאדין לקח 10 מיליון? אוונג'רס בהוצאה מחודשת, ספיידי ומלך האריות שבדרך. מאחר והרוב הולכים לסרט אחד בחודש. הגיוני שחוסכים לסרטים הבאים או שלפחות מחכים לסופש יותר רגוע. 5. כמו אלאדין הוא פשוט יכול להיות יצבור כסף בצורה מתמדת לאורך הזמן כשיהיה קצת יותר אוויר לנשימה.
אלאדין, חבר שאל אותי כמה הוא יעשה בהתחלה כשיצא ואמרתי שלא כמו ונום שקיבל ביקורות גרועות והקהל אהב (אני לא) וצבר 900M יש לי הערכה זהה בשבילו. רק שונום יותר מסין ואלאדין יותר בUS, ההתייחסות ממש כמו מחזמר בוורודווי שפשוט לאורך זמן תמיד אנשים יבואו. יש לסרט עדיין סיכוי להגיע למליארד אבל רק שישיאירו אותו בקולנוע. למרות ספיידרמן ומלך האריות שלוקחים אותו קהל, הוא עדיין יוכל להביא כסף. ההצלחה שלו מיוחדת מסביב לעולם לא פחות מUS וזה למרות השיווק הבעייתי.
הפסקה רגע לWB, עוד פרנצ'ייז שלהם שכשל? חבל לי על התחרות שיפסיקו לנסות. למרות שאף אחד לא יפסיק עכשיו במלחמת הסטרימינג. הם הצליחו להשיג את jj אברמס על פני אפל.
אוקיי אוונג'רס אנדגיים! הערכות הטעו רציני לפני שהגיעו רשמיות. טעו ב3 מיליון בגלובל וחשבו שמדובר רק ב7.5M ואז הגיעו הרשמיות והחזירו את האופטימיות שמדובר ב10.5M לסופש הרשמי ויום חמישי כנראה עוד 2 ומשהו מיליון. כי ביום חמישי בבוקר, היה הפרש של 36 מיליון ולאחר הסופ"ש מדובר ב23 בלבד! זה אומר שעשה ב4 ימים 13M. אם יעשה קרוב לזה למשך כל השבוע השני כולל הסופ"ש, אנחנו מדברים כבר על הקמת יותר מ10 מיליון שזה בהחלט אפשרי לאורך הזמן אם ירד בצורה מתונה עם רגליים בסיסיות. בהתחלה חשבתי שספיידי לא ייתן בוסט לאנדגיים כמו שאנדגיים נתן לקפטן מארוול, מכיוון ששם היה מדובר במנה ראשונה לפני הדבר האמיתי וכאן… אז כאן מדובר בסופו של דבר בקשר ישיר לאנדגיים, בסגירה רשמית של השלב השלישי. והכנה לשלב ה4. יש מצב שזה ישחק לתת לאוונג'רס את הבוסט האחרון שצריך לעקוף את אווטאר.
ספיידי בסופ"ש הקרוב. יהיה מעניין מאוד לראות את המלחמה הרצינית, בין הקולנוע לסטרימינג. אפילו דרדוויל עונה 2 יצא השבוע לאחר BvS. השבוע תעלה העונה ה3 של דברים מוזרים, כשלפי מקורות שקראתי מדובר בסדרה פופולרית ביותר אחרי משחקי הכס, רק שהיא יוצאת בשלמותה וזה לא פרק אחד לראות בסופש אלא עונה שלימה. יהיה מעניין לראות האם ספיידי מספיק חזק מולם, או שזה יפגע בהכנסות שלו, גם אם חלקית. אה וכמה שזה בהוצאה של סוני, עדיין כולם רואים אותו כדיסני funny but true.
אולי אתבדה
אבל בקצב שדיסני פועלים כרגע אני רואה שתי אופציות שכרגע אני עדיין לא קובע איזו יותר גרועה – או שדיסני ישתלטו על השוק לגמרי וכל שאר השוק יהיה חיקויים זולים, או במקרה הגרוע יותר כבר לא יהיה שוק מלבד סרטים קטנים וזולים ודיסני, או שהבלון הזה יתפוצץ כשאנשים יתחילו לשים לב שכל הסרטים של דיסני הופכים להיות אותו סרט העטיפה שונה. נראה לי שאופציה ב' עדיפה בעצם כי קשה לי להאמין שגם אם יהיו הפסדים דיסני תפשוט רגל.. אני מניח שיהיה שינוי כיוון ואולי נקבל מהם משהו חדש לשם שינוי
זה היה די ברור
כי אופן הפעולה של דיסני בשנים האחרונות היה בפירוש לראות מה עוד מביא אנשים לקולנוע ולקנות אותו. מי שדיסני לא קנו, סימן שלא ממש הצליח לפענח את השיטה איך להביא אנשים לבתי הקולנוע.
אם זה היה די ברור
למה נתנו להם לקנות את פוקס? לא מבין גדול בכלכלה, אבל אפילו קפיטליסטים אומרים שמונופולים זה רע
איך דיסני מנצלים את המונופול דה פקטו שלהם,
חוץ מלייצר סרטים שאנשים רוצים לשלם כסף בשביל לראות?
להחרים מבקרי קולנוע מעיתון שפרסם עליהם כתבת תחקיר.
סתם דוגמה.
מה פה מונופוליסטי?
או, לנסח את זה אחרת – מה מונע מוורנר לעשות את אותו הדבר?
זה לא מונע מוורנר לעשות את אותו הדבר
אבל מבקר קולנוע שלא יכול לבקר סרטים של דיסני לא יכול לעשות את עבודתו, ממש כמו שסופר מרקט שיכול למכור כל קטשופ חוץ מהיינץ נמצא בבעיה. תהיה לו בעיה גם במקרה של חרם של וורנר, אבל זאת תהיה בעיה קטנה בהרבה.
אז הטיעון לא רלוונטי.
גם מבקר שלא יכול לבקר את וורנר לא יכול לבצע את עבודתו. מדובר כאן על עניין של יחסים, לא הבדלים אבסולוטיים.
וחוץ מזה, (מרחיב את הטיעון), המונופול שיש לדיסני הוא מבחינה כספית. מספר הסרטים שמוציאים אולפנים אחרים לא השתנה – הם רק מרוויחים הרבה פחות (בדיעבד זה אומר שאולפנים אחרים מוציאים פחות סרטים, אבל זה לא נובע מכח מונופוליסטי אלא מכך שיש לאולפנים מתחרה חזק). בשביל להגיד שדיסני הם מונופול בהפקת סרטים צריך להוכיח שמספר הסרטים שאולפנים אחרים מוציאים יורד בעוד מספר הסרטים של דיסני עולה. בשביל להוכיח שדיסני מנצלים כח מונופוליסטי בשביל להוריד את ההכנסות של האולפנים האחרים, צריך לראות האם ההכנסות של האולפנים האחרים יורדות או נשארות אותו דבר בשבוע שבו יש סרט של דיסני בראש הטבלה או לא.
וזה לא המצב?
אין מולי את BOXOFFICEMOJO כרגע, אבל למיטב זכרוני דיסני פשוט מנהלים את הטבלאות כל פעם שיש להם סרט חדש… התחרות הכי גדולה שלהם היא עם סרטים אחרים של דיסני
כן, אבל הדיון הוא האם זאת סיבה או תוצאה.
(ל"ת)
אנחנו נדבר על אריאל?
אני מניחה שזה יקבל התיחסות כלשהי בפוסט, ובינתיים, הליהוק לבת הים הקטנה מעורר הרבה מאוד רעש צבוע. הרבה כעס על הליהוק של האלי בלי (אני היחידה ששמה לב לתופעה של נשים חדשות עם שמות כמעט ישנים, ע"ע קטי פרי מפקדת שב"ס?)
למה אני מתעקשת שצביעות? כי אף אחד לא מוחה על הליהוק של אורסולה שמבוססת על דמות דראג (או יסמין שאמורה להיות פרסית), אבל לרבים קשה שאריאל קיבלה קצת צבע.
בלינק יש תמונה של לא האלי ברי על הסט, שיער אדום והכל, באופן מפתיע יש בפרצוף שלה אייכויות מאוד דיסנייות, והיא די דומה לאריאל המצויירת.
למען האמת, הדבר שהכי מעצבן אותי בליהוק הוא זה
שאני לא רוצה לדבר על זה. נמאס לי מדיסני והשטויות שלהם, והרימייקים שלהם, והליהוקים הכאילו אמיצים שלהם וה…הכל. כל הידיעה הזאת גורמת לי לגלגל עיניים. אין לי כוח לכתבי ההגנה, לתגובות ההתקפה ולכל המחול הזה – בייחוד שכל זה מסביב לאחד מהסרטים שאני הכי פחות אוהב מצד דיסני.
אני מבין שאני בעצם רק בהתחלה, אבל באמת שאני אשמח שכל זה יהיה מאחורינו. כלומר, למען השם, אנחנו מדברים על סרט נוסף בזכיון אצל דיסני שמבויים על ידי רוב מארשל. אני אחסוך לכם לראות את הסרט ואני אודיע לכם מראש שזה הולך להיות בינוני להחריד. עכשיו אפשר לוותר על כל הדיונים הציבוריים?
אני חושבת שהוא אחד מסרטי דיסני האהובים עלי אי פעם ביקום כולו
עם פסקול מעולה, דמויות ממש טובות, אולד אינגליש שיפ דוג (!).
אבל עם כל שאר מה שכתבת אני מסכימה לגמרי.
מתחבר למה שאתה כותב בגדול.
לא בנוגע ל"בת הים הקטנה". מדובר בסרט דיסני הראשון שראיתי בגיל המתאים ומאז ועד היום הוא האהוב עליי מתור הזהב של שנות ה-90 (מלבד אלדין). צפיתי בו כל כך הרבה פעמים שעד היום אני יודע את המילים בעברית ובאנגלית בע"פ, למרות שלא צפיתי בו כבר שנים. אני עדיין מתרגש בשיא השיר של אורסולה ואריאל כשהיא נותנת את קולה.
מסכים בנוגע לשני דברים:
1. ככל הנראה יהיה מדובר בסרט בינוני ולא יותר, שלא יחדש כלום מהסרט המקורי ומה שהוא כן יחדש, יהיה כל כך צפוי שכל כותב פאן פיקשן סביר ומעלה יוכל לכתוב בעצמו..
2. נמאס מהאובר-דיון סביב דיסני והרימייקים שלהם בכלל. גם הטובים ואפילו המצוינים שבהם. עברתי על הדיונים בפייסבוק במהלך השבת האחרונה, מאז שפורסמה הידיעה, ואני לא חושב שנתקלתי בדעה מקורית או חדשה שלא יכולתי לצפות מקודם: גזענים מול SJW. הפוליטיקלי קורקט הרס את אמריקה מול החלטה אמיצה ומקורית. אותו דיון שוב ושוב סביב העיבודים החדשים: "דמות להט"בית חדשה ביפה והחיה!", "בל החדשה עצמאית וחזקה!" וכו' וכו'. אני לא מוציא את עצמי מתוך הכלל הזה. כשקראתי את הידיעה התלהבתי ממנה. לראות שוב את אריאל הג'ינג'ית זה משעמם בטירוף. לראות אריאל שחורה זה אולי מוזר במחשבה ראשונה אבל הלהיב אותי ככל שחשבתי על זה. ואז שאלתי את עצמי: למה זה באמת מלהיב אותי? זה יהיה אותו סרט בדיוק בבסיס שלו. סרט שכבר ראיתי עם אריאל ג'ינג'ית ועכשיו עם אריאל שחורה. אני משתלב כמו כלי משחק בתוך שיח שדיסני שולטים בו כבר שנים. אני לא חושב שהם ליהקו את השחקנית רק בגלל הדיון שזה יעורר. היא כנראה מאוד כשרונית בפני עצמה. דיסני חושבים לטווח רחוק. ופרובוקציה לא תיקח אותם לשם. אבל זה כן משהו שעבר בדעתם של המלהקים, ובטח של המנהלים הבכירים. הם ידעו בדיוק מה יהיו ההשלכות, מה יגידו ומי יגידו. אז די. לא רוצה לשחק את המשחק הזה, שלא מוביל לשום מקום מעבר לאוננות מילולית של אנשים שאוהבים לשמוע את עצמם מדברים ולהרגיש צודקים. זה כל כך מעייף. אותם אנשים אומרים אותו דבר לפני, בזמן ואחרי שסרט יוצא.
הרשו לי לקחת את הסנטימנט הזה כמה צעדים קדימה
ביום שבו הידיעה על הליהוק של אריאל התפרסמה, נכנסתי להאשטג שקושר לידיעה בטוויטר וניסיתי לראות מיהם האנשים שמדברים על זה ומה הם אומרים. 90% מהם הביעו את אותו סנטימנט שקרקר וטום הביעו למעלה – מיאוס בדיון הרועש והמיותר על סרט שנוצר כדי להיות בינוני. חלק מהאנשים הביעו עמדה חיובית על הליהוק (בין אם בגלל הגזע, או בגלל שהם מכירים את האלי ברי וחושבים שהיא מוצלחת).
החלק הכי מעניין היה אלו שהביעו דות גזעניות שמתנגדות לליהוק על בסיס הגזע בלבד, ומה שהופך את האנשים האלו למעניינים הוא שכולם היו חשבונות מזוייפים שנפתחו כמה שעות או ימים לפני שהידיעה פורסמה וכללו תמונות stock של אנשים רדנומליים בתור תמונות פרופיל שאפשר בקלות למצוא בגוגל עם חיפוש תמונות.
אני טוען (הכינו את כובעי האלומיניום) שהחשבונות האלו, והרבה מהסנטימנט השלילי שיצוץ על הליהוק הזה בחודשים הקרובים, הם תוצאה ישירה של מחלקת השיווק של דיסני לקראת הסרט. בין אם אלו חשבונות שמנוהלים ע"י דיסני, או שהם מקודמים ע"י מישהו מטעמם, או שמישהו מטעמם יעצים את קולן בכך שהוא יתנגד לסנטימנט הגזעני, או בעוד אלפי צורות שאני לא יכול לחשוב עליהן כרגע. האנשים שמגיבים בצורה חסרת פרופורציות לליהוק הזה הם חלק ממסע השיווק של הסרט, ומחלקת הפרסום תעשה ככל שביכולתה להתסיס את הדיון הזה מכיוון שזו פרסומת שעליה הם לא צריכים לשלם, שad blocker לא יצליח לסנן, ושיוצרת אמוציות באופן שתגרום לסרט להיחקק בזיכרון של כל מי שאפילו יחשף לדיון הזה.
ולמי שחושב שאני מגזים עם תיאוריות הקונספירציה, תזכרו שבכמה חודשים האחרונים הקטע של "לקשור את המותג לערכים פרוגרסיביים כדי להתסיס דיון שמעלה את המותג לסדר היום הצבורי ובכך מקנה לו פרסום בשווי מיליוני דולרים בחינם" בוצע בהצלחה אדירה ע"י ג'ילט (עם הפרסומת שהם העזו להעמיד פנים שהיא "סרט קצר"), נייק, ואפילו לדיסני עצמם עם "קפטן מארוול".
אנחנו צריכים לשים כובעעם בצורת וורנר
או יוניברסל? האמת שאין לדיסני שום מתחרים כרגע שיכולים להגן עלינו מהמפלצת
אני לא חושב שדיסני צריכים להפעיל אופרציה כל כך מורכבת
יש מספיק אנשים מכל הצדדים על כל הקשת הפוליטית והחברתית שמתייצבים מיד בתפקיד המיועד להם. זה המצב היום בעולם. נותנים לאנשים במה והם ישתמשו בה. ובמקום לנהל את הדיון החשוב והקריטי הזה על אופיה של המדיה ודרך זה על דמותה של החברה, אנחנו מוצפים בדיוני סרק מתישים על שום כלום שבסופו של דבר או ייאשו את כולנו או ילכו ויקצינו עד שכולנו נהפוך לאדישים כלפי סוג הדיון הזה. כך או כך, טוב לא יצא מזה.
יותר טוב מהאלטרנטיבה
(ל"ת)
שהיא?
אם כוונתך היא שעדיף שיהיה דיון על פני חוסר דיון, מסכים לחלוטין. אם הכוונה שלך היא שדיסני מייצרים סרטים טובים ולכן אפשר לוותר להם, או שאין להם מתחרים ולכן על פי חוקי השוק החופשי הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, כי יש להם קונים, אז לא מסכים. עם הגודל והכוח וההשפעה מגיעה האחריות כלפי קהל הצרכנים שלך. ומבחינה פרקטית ולא מוסרית, לקהל עצמו יש סף סיבולת מסוים, שאם אתה חכם, כמונופול בהתהוות, אסור לך לעבור אותו.
התכוונתי לאופציה א'
ומסכים לגמרי עם החלק השני של התגובה שלך
האלי ביילי
(ל"ת)
טוב כבר הרבה זמן אני רוצה לומר לך
שאתה מגזים! יש הבדל גדול בין לא אוהב, לא טעמך האישי, לבין לדבר בשם כולם על הסרט. לא אוהב את הריימיקים? סבבה. לא מתחבר למה שהם עושים? מובן לגמרי. אבל למה למען השם לדחוף את האג'נדה האישית שלך ולמכור את זה כקונצנזוס? אפילו ש50% יסכימו איתך באתר (או יותר) זה פשוט נמאס שאתה מביא רק את הקו חשיבה שלך ומוחץ את כל השאר. האמת היא שהקונצנזוס הפוך, הרוב נהנים, הרוב מדברים, גם האלה שנגד בסוף הולכים לראות מה יצא. אז למה להשתיק את זה? למה להביא שוב ושוב את הגישה השלילית שלך למשהו שאתה אישית לא אוהב. זה אתר חדשות לסרטים ועוד, הוא אמור להיות לכולם וכשאתה בא עם כל האנטי שלך (גם בכתבות שלא קשורות או חדשות כלליות) זה פשוט נמאס!
נמאס לך מדיסני? יכול להבין אותך, אבל אני מבקש שתבין גם את הצד השני, כמוני, שנרגשים לקראת הריימיקים האלה ולכבד גם אותנו שאנחנו נהנים מהחדשות בנושא. להשתיק את זה, או לדבר תמיד באופן שלילי זה פשוט לא לעניין, יונתן. אם יש מקום לביקורת שלך על ליגת הצדק ושל נעמה על פוקימון (שהן לדעתי מגוחכות) שמדובר בסרטים שרצחו מותגי ענק. יש מקום לסרטי הריימיקים (שלדעתך מגוחכים) שיש להם קהל הרבה יותר ענק, עם הכנסות שלכל הפחות מצדיקות לדבר עליהם. ההצגה שיש לנו רמה משלנו ואנחנו מתבטאים ברמה גבוהה בנושאים מעניינים, גם חוזר לדיון שהיה לנו באופן פרטי במייל, שעסק בניסיון למחוק גיוון שנחשב לא לרמת עין הדג וגם יוצר תמונה מגוחכת, כשיש כאמור את הביקורות הנ"ל.
מעבר לזה אני כתבתי בעבר למה יש הצדקה לריימיקים ומה יש בהם שמלהיבים אנשים כמוני מעבר לנוסטלגיה, אחפש כי זה מסכם את הצד שלי בנושא. מקווה שתבין על מה אני מדבר ותיקח גם את הצד שלנו בחשבון, כשאתה מסקר חדשות ובוחר את התנאים.
ערב טוב.
אני ממש הלכתי וחיפשתי מייל שדיברנו בו
ולא מצאתי כלום. אתה.. בטוח שזה היה איתי?
כמו כן, ה..אממ… מונולוג המרשים הזה שמצייר אותי כאויב מספר 1 של דיסני הוא קצת מוזר כשמתחשבים בכך שאחת הביקורות היותר חיוביות בקיץ האחרון הייתה של "אלאדין". אז זה מרגיש כאילו הרבה מהטינה שאתה מייחס לי… לא קיימת?
בקיצור, יש לי כמה טענות לגבי הדברים שאתה אומר (כמו נגיד – אף אתר חדשות הוא לא אובייקטיבי, ועין הדג אפילו לא חותר להיות אחד כזה, אז למה שדווקא דיסני יהנו מההפקר) אבל באמת שאני בעיקר לא בטוח על מה אתה מדבר.