אנחנו עומדים בפני עוד סוף שבוע שומם בקופות. המצב קשה. כל כך קשה שבארצות הברית הכריזו על יום קולנוע שבו כולם יכולים ללכת לקולנוע רק ב-3 דולר. אולי אם כל הקרנה תהיה מפוצצת זה יעזור, אבל שוב, אין ממש מה לראות. זה לא מרגיש לי כמו ימי הקולנוע בארץ, אלא כמו פלסטר שמתעלם מהבעיה.
בינתיים בואו נעבור לטבלה הלא מרגשת: במקום הראשון נמצא "ההזמנה", שפתח עם 6.8 מיליון דולר. זה מאוד נחמד לסרט לפתוח במקום הראשון: מביא לו יוקרה ומראה של סרט מצליח. אבל זה רק למראית עין. לסרט יש תקציב של 10 מיליון דולר שנראה שיש סיכוי טוב שהוא יכסה אותו ואולי אפילו יכניס רווח קטן, אבל זה לא בדיוק להיט כמו הרבה סרטי אימה שהכניסו סכומים מאוד מכובדים על תקציב קטן. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 8.4 מיליון דולר.
"רכבת הקליע" עלה מהמקום השלישי למקום השני עם עוד 5.6 מיליון דולר. זה לא הופך אותו פתאום ללהיט אבל הוא עדיין פה וממשיך להכניס כסף. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 173 מיליון דולר.
"טרף" ירד למקום השלישי עם עוד 4.8 מיליון דולר. ירידה של 57.9 אחוזים בהכנסות בסוף השבוע השני זה לא נוראי אבל בהתחשב בפתיחה של הסרט ומה שקיוו שהוא יכניס, זה מסמן אותו ככישלון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 36 מיליון דולר בלבד.
למרות שהסרט כבר יצא לשוק הדיגיטלי, "אהבה בשחקים: מאווריק" שמר על המקום הרביעי עם עוד 4.7 מיליון דולר והירידה הכי קטנה בעשיריה, שוב (20.2 אחוזים). חסרים לסרט רק 9 מיליון דולר בארצות הברית כדי לעקוף את "הפנתר השחור" ולזכות במקום החמישי בטבלת הסרטים הכי מכניסים שם. בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.42 מיליארד דולר.
ההתרסקות הכואבת של השבוע שייכת ל"דרגון בול סופר: סופר הירו" שירד מהמקום הראשון למקום החמישי עם 4.6 מיליון דולר בלבד. התרסקות של 77.9 אחוזים, אפילו בסטנדרטים החדשים של הקולנוע, זאת התרסקות סופר כואבת. די ברור שלסרט אין יכולת השרדות והוא לא יצליח להשתוות ל"דימון סלייר" בשום פרמטר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 68 מיליון דולר. מתחתיו במקום השישי, "ליגת סופר-פטס" מכניס עוד 4.1 מיליון דולר.
יש לנו כניסה חדשה למקום השביעי עם "3000 שנים של כמיהה" שפתח עם 2.9 מיליון דולר. סכום פתיחה כזה הוא מאכזב במיוחד בהתחשב בתקציב המשוער של 60 מיליון דולר, אך לא מפתיע בהתחשב בכך שהסרטים של ג'ורג' מילר לא תמיד פוגעים במטרה כשזה מגיע להכנסות וכפי ש"טרף" הוכיח, אידריס אלבה הוא לא בדיוק שם שמושך אנשים לקופות.
במקום השמיני נמצא "המיניונים: עלייתו של גרו" עם עוד 2.7 מיליון דולר ו-868 מיליון דולר בקופות בסך הכל. מתחתיו "תור: אהבה ורעם" עם עוד 2.6 מיליון דולר ו-746 מיליון דולר בסך הכל. את הטבלה סוגר "שירת סרטני הנהר" עם עוד 2.3 מיליון דולר ו-106 מיליון דולר בסך הכל שהתפרסו על פני שבעה שבועות בקולנוע. אולי עדיין יש תקווה לסרטים קטנים ובינוניים על המסך הגדול אם הם משחקים נכון את המשחק. הסרט הזה יכול להיות מאוד מרוצה וכנראה שיש לפניו חיים מאוד בריאים בשוק הדיגיטלי.
אז כן, ליום אחד בסוף השבוע הבא יהיו בארצות הברית כרטיסים מוזלים לקולנוע. הסרט שכולם כנראה ילכו לראות הוא "ספיידרמן: אין דרך הביתה" שיחזור לבתי הקולנוע בגרסה מוארכת בניסיון האחרון שלו לחצות את הקו ה-2 מיליארד דולר הכנסות (בלי סין). לסרט חסרים 100 מיליון דולר כדי לחצות את הקו הזה ככה שזה לא יהיה קל ויכול להיות שזה בכלל לא אפשרי.
גם "תצפור בשביל ישו. תציל את הנשמה שלך" ("Honk for Jesus. Save Your Soul.") הולך לצאת כנגדו גם בקולנוע ובו זמנית גם בחינם בפיקוק+. מדובר בסאטירה דתית בכיכובם של סטרלינג קיי בראון ורג'ינה הול. דניאל קלויה וג'ורדן פיל הפיקו את הסרט.
ראיתי את דרגון בול (בעיקר כי הקולנוע מת)
והסרט היה חלש גם בקני מידה של דרגון בול
הנבל משעמם
העלילה בינונית
והאקשן מעט מידי ולא מספיק טוב
אפילו להינות משטויות של דרגון בול לא ממש היה בו
תודה על הידיעה, מעניין
אותי תמיד יותר עניינו נתונים לגבי כמות כרטיסים שנמכרה ולא הכנסות, כי מחירי הכרטיסים משתנים. הנתון של "מותאם אינפלציה" עוזר, אבל לא מספר את כל הסיפור, כי פתאום יש ימים של כרטיס ב3 דולר, וההכנסות לא יהיו גבוהות, למרות שכרטיסים ימכרו והרבה :-)
מישהו מכיר הפניה לטבלאות כאלו?
אני לא יודע כמה הכמות של הכרטיסים שנמכרת תוכל לעזור בהשוואה.
בסופו של דבר כמו התאמה לאינפלציה, גם בכמות הכרטיסים שנמכרת. אוכלסיית העולם גודלת, ובהתאם לכך כמות הכרטיסים הנמכרים. כך שעדיין תצטרך לקחת בחשבון נתונים דמויי השוואה לאינפלציה.