מי שהיה לו ספק שהקיץ, ובאופן כללי הוליווד, שייך לדיסני צריך לשים לב לשיא הבא: דיסני שברו את שיא ההכנסות של אולפן לשנה. כלומר, עד כה דיסני הכניסו השנה 7.67 מיליארד דולר וזה שובר את השיא שלהם מ-2016 שבה האולפן הכניס 7.16 מיליארד דולר. השנה עוד לא קרובה לסיומה ולכן יש מצב שדיסני יקבעו שיא חדש בסביבות ה-10 מיליארד דולר. זה אחלה לדיסני ועצוב לכל שאר האולפנים. הכוח שיש לדיסני על אולמות הקולנוע בארצות הברית זה משהו מפחיד. השמועה אומרת שהם הכריחו את בתי הקולנוע לשמור את המסכים הכי טובים ל"מלך האריות" לשלושה שבועות וככה הם לא רק ממקסמים את הרווחים שלהם, אלא גם שמים רגל לכל שאר הסרטים שיוצאים.
"מלך האריות" שומר על המקום הראשון – הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון 76.6 מיליון דולר, ירידה של 60 אחוז בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זאת ירידה רגילה של שובר קופות, אבל אני די בטוחה שדיסני קיוו שלסרט הזה יהיה יותר רגליים מאשר שובר קופות רגיל, נגיד כמו של "אלאדין," שירד רק ב- 53.2 אחוזים בסוף השבוע השני שלו למרות שהייתה לו פתיחה קטנה בהרבה. עדיין, אחרי שבועיים הסרט הכניס סכום מרשים של 351 מיליון דולר בארצות הברית ו-616 מיליון דולר בשאר העולם ובימים הקרובים הוא יגיע להכנסות של מיליארד דולר. כל זה רק אחרי שבועיים, מי יודע עד לאן הסרט ימשיך לטפס.
למקום השני נכנס "היו זמנים בהוליווד" של קוונטין טרנטינו. הסרט הכניס בסוף שבוע האחרון 41 מיליון דולר – הפתיחה הכי גדולה לסרט של טרנטינו עד כה. בסרט, לאונרדו דיקפריו ובראד פיט משחקים שחקן וכפיל שהיו מפורסמים ומנסים למצוא את עצמם על רקע הזמנים המשתנים בסוף עידן הזהב של הוליווד ב-1969. ללאונרדו דיקפריו ובראד פיט זאת הפתיחה הכי גדולה לסרט בכיכובם מאז 2013, אז אולי עידן השחקנים הגדולים עדיין לא מת.
למרות הפתיחה המשמחת, לסרט יש בעיה. התקציב של הסרט הוא 90 מיליון דולר והוא לא כולל את המשכורות הענקיות של הבמאי, סוללת השחקנים המפורסמים בסרט או את הפרסום של הסרט. השמועה היא שהוא צריך להכניס 400 מיליון דולר כדי לכסות את העלויות. סרטים של טרנטינו נוטים להיות בעלי רגליים ארוכות אבל לא בטוח שארוכות ב400 מיליון דולר, בייחוד כשלסרט יש ציון "B" בסינמה סקור וציון קהל של 72 אחוזים בלבד ברוטן טומטוז. בכל זאת ניתן להתנחם בכך שפתיחה גדולה שכזאת היא חדשות טובות לסרטים שהם לא סרטי אקשן גדולים, כי היא מראה שעדיין יש תקווה לסרטים אחרים.
בחדשות בערך-דיסני: במקום השלישי נמצא "ספיידרמן: רחוק מהבית" שהוא אמנם טכנית סרט של סוני אבל מארוול עבדו עליו הרבה אז הוא גם די סרט של דיסני. הסרט הכניס עוד 12.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והוא רשמית סרט ה"ספיידרמן" הראשון שחצה את רף מיליארד הדולר. 1,037 מיליארד ליתר דיוק – ככה שתהיו בטוחים שנראה עוד הרבה סרטי "ספיידרמן" בעתיד, גם אם הם לא רשמית בפייז 4 של מארוול.
ובאפילו עוד חדשות דיסני, במקום הרביעי נמצא "צעצוע של סיפור 4", שהכניס בסוף השבוע האחרון 10.4 מיליון דולר ועומד על הכנסות עולמיות של 919 מיליון דולר. ובאפילו השם ישמור עוד חדשות דיסני – במקום השביעי "אלאדין" ממשיך לצבור כסף בשקט וכנגד כל הסיכויים חצה את קו מיליארד הדולר בסוף השבוע האחרון, בעודו צובר 3 מיליון דולר בארה"ב.
ב"סוף סוף משהו שלא דיסני" – במקום החמישי נמצא "מלתעות האימה" שהכניס עוד 4 מיליון דולר – ירידה מתונה של רק 33.4 אחוז מההכנסות מסוף השבוע שעבר. הפזמון המוכר של "הצליח לכסות את ההוצאות" מאחורינו, אבל מעניין לראותמה יקרה איתו מחוץ לארה"ב. בארה"ב הסרט היה להיט סביר עם 31.5 מיליון דולר, אבל בשאר העולם הוא הכניס רק 14.4 – בעיקר בגלל שהסרט עוד לא הופץ כמעט בשום מקום, ולא ברור אם אכן יופץ (בארץ הוא היה אמור כבר לצאת, אבל נדחה כרגע לסוף החודש). האם תנינים זה קטע אמריקאי?
מתחתיו, במקום השישי"יסטרדיי" ממשיך להיות הפתעה נעימה. בסוף השבוע האחרון הסרט הכניס 3 מיליון דולר בארצות הברית והצליח לחצות את הסף הנחשק עבור סרטים שהם לא סרטים גדולים, הכנסות של 100 מיליון דולר.
במקום השמיני "שוטר על הדרך" הצליח בסוף השבוע האחרון לגרד עוד 1.7 מיליון דולר. אחריו במקום התשיעי "אנאבל 3" הצליח לגרד עוד 1.5 מיליון דולר, אחרי שהכניס מעל 200 מיליון דולר ברחבי העולם עם תקציב משוער של 30 מיליון. מקווה שלא נמאס לכם מהבובה הזאת כי נראה שאנחנו נקבל את כל הספין-אופים שבעולם בין אם אנחנו רוצים לראות אותם או לא.
בסוף העשירייה יש לנו כניסה חדשה "הפרידה" שנכנס לראשונה להפצה טיפה רחבה יותר. הסרט מוקרן רק ב- 135 אולמות אבל הכניס 1.5 מיליון דולר. הפצה רחבה יותר תהייה מבחן אמתי ל-A24, חברת הפצה ושיווק שמצליחה מאוד עם קהל הארט-האוס והאינדי, אבל קצת (הרבה) פחות עם הקהל הרחב. הסרט עוקב אחר בילי, בגילומה של אקוופינה, שחיה בניו-יורק ומגלה שסבתא שלה שחיה בסין גוססת מסרטן. המשפחה בוחרת לא לגלות לסבתא את האבחון ולשאת את נטל החדשות במקומה – מה שמקומם את בילי. מה שכן הם מוצאים תירוץ להתכנס ולבוא ולבקר אותה כולם פעם אחת אחרונה. כל הקאסט של הסרט הוא אסייתי וההצלחה שלו, גם אם היא יחסית, מראה שההצלחה של "עשיר בהפתעה" לא הייתה עניין חד פעמי. (כמו כן – מי שרוצה לראות את הסרט בעצמו, מוזמן לעשות זאת בימים הקרובים בפסטיבל ירושלים).
בשבוע הבא יוצא "מהיר ועצבני: הובס ושואו" הספין-אוף של סדרת "מהיר ועצבני" והשאלה היא האם הוא יצליח לשחזר את הישגי הסדרה ואם לא – למה? האם זה בגלל ש"היקום הקולנועי של מהיר ועצבני" זה קצת גדול על סדרה של מכוניות ופיצוצים, או האם בגלל שאחרי 8 סרטים, מתחילה תחושת מיצוי מהסדרה?
בגזרת הסרטים הקטנים יותר שיוצאים בשבוע הבא, "פנים רבות לאמת" בכיכובם של הרבה זוכי ומועמדי אוסקר כמו נעמי ווטס, אוקטביה ספנסר, טים רות' וקלווין הריסון ג'וניור שמשחק את לוס (Luce), שעל שמו נקרא הסרט באנגלית. בסרט לוס מאומץ מאריתריאה על ידי זוג הורים אוהבים ונראה כמו ילד מושלם עד שהצד האפל שלו מתגלה, לכאורה. יש לסרט הרבה באז סביבו מפסטיבל סאנדנס אבל לא נתקלתי בפרסומים רחבים עליו.
בשבוע הבא יוצא גם "הזמיר", הסרט אשר נכתב ובוים על ידי ג'ניפר קנט, הכותבת והבמאית של "הבאבאדוק" המצויין. הפעם הסרט הוא מסע נקמה שמתרחש בטסמניה ב- 1825, ובעוד שהוא לא סרט אימה הוא סרט מאוד מאוד קשה. כמובן שאחרי "הבאבאדוק" יש לי ציפיות גבוהות ביותר. (גם אותו, אגב, אפשר לתפוס בפסטיבל ירושלים).
איזה קטע,
חשבתי שהעלילה של "הפרידה" נשמעת לי מוכרת, ומסתבר שאכן – היא מבוססת על מערכה מפרק של This American Life:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Farewell_(2019_film)
עוד נ.ב על "הפרידה":
נכון לעכשיו, יש לו את הממוצע הכי טוב לאולם ב-2019, כאשר הוא הביס את השיא של "סוף המשחק".
בטוחה?
משהו כאן חשוד מאוד.
אויש, טעות.
הכתבה נכתבה על ידי אלינה, אך זה לא עודכן. תודה על תשומת הלב.
אלינה מרואי חשבון?
(ל"ת)
לגבי 'היו זמנים בהוליווד'
ראיתי את הסרט עכשיו בניו-יורק. מדובר בסרט מעולה, אבל מבדר רק לחלק מהאנשים (במיוחד אלו שמכירים את הסגנון הישן של הוליווד), מה שמסביר את ציון הקהל הנמוך.
כמו כן, מועמדות אוסקר וודאית לדיקפריו ובראד.
הסגנון הישן?
מה זה בדיוק הסגנון הישן?