המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות הוא יותר סמלי מאשר מעשי – יש סרטים מצליחים מאוד או נחשבים מאוד שמעולם לא הגיעו למקום הראשון, ולאף אחד לא אכפת. ובכל זאת, נחמד להיות במקום הראשון – ויעיד על כך "אלביס", שעד אתמול בלילה היה נראה שהוא יסתפק במקום השני בהופעת הבכורה שלו, ואז כשהגיעו המספרים הסופיים הוא הצליח לכבוש את הפסגה.
אז כן, אפשר להגיד של"אלביס" היה סוף שבוע טוב: פתיחה של 31 מיליון דולר בארה"ב (51 ברחבי העולם) שהם יותר, נניח, מה-25 מיליון של "רוקטמן" או מה-10 של "סיפור הפרברים". מצד שני, יחסית לסרט הקודם של באז לורמן, "גטסבי הגדול" או ל"רפסודיה בוהמית", מדובר בנפילה של 20 מיליון דולר מאותן פתיחות. נראה לי שאפשר לסכם שבימים בהם סרטים מוזיקליים מתקשים, וסרטי דרמה למבוגרים בלי ענייני ז'אנר גם – "אלביס" מצליח להכניס סכומים לא רעים בכלל. קשה להגיד אם זה "הכי גדול" מאז פרוץ המגפה, כי אז נכנסים להגדרות של כל סרט והאם זה כן ז'אנרי או לא מקורי או מה לא יהיה אבל בשורה התחתונה: זה לא מעט.
זה גם לאו דווקא הרבה, לפחות בהתחשב בתקציב שלו (85 מיליון דולר). קשה לדעת האם הוא יצליח להחזיר אותו כרגע, וזה מאוד תלוי האם יהיו לסרט רגליים כמו של "מאווריק" ואגן כמו של אלביס, או שמא הסרט יתחיל להתרסק בשבוע הבא. לסיכום, ל"אלביס" הייתה פתיחה טובה למדי, והוא בהחלט יכול לחגוג בקטנה – אבל לפני שהוא יצא בחגיגות סוערות, כדאי לחכות לראות האם גם בשבוע הבא הקהל ימשיך לבוא.
לעומת זאת, מי שלחלוטין יכול לחגוג הוא "אהבה בשחקים: מאווריק", שעם 29.6 מיליון דולר בסופ"ש האחרון בארה"ב ועוד לא מעט ברחבי העולם עבר את המיליארד דולר ברחבי העולם ובכך גם הפך לסרט הכי קופתי של השנה (תאכל נזלת דוקטור סטריינג') וגם לסרט השני בסך הכל מאז פריצת מגפת הקורונה שהגיע למיליארד דולר. זה הסרט הכי גדול של טום קרוז אי פעם, ולא נראה שהוא בדרך לעצור (אם כי, טכנית, אני מניח שהוא כן – פשוט הנפילות שלו הן 33% כזה, שזה כלום). אמנם נמנעה ממנו חזרה מפוארת למקום הראשון שאנשים חשבו שתהיה לו, אבל נראה לי שהוא יחיה בשלום גם עם המקום השני ומיליארד דולר. כזה הוא, צנוע.
מתחת מתחת במקום השלישי, "עולם היורה: עולם חדש" עם 26.7 מיליון דולר. הסרט הגיע כבר ל-303 מיליון דולר ברחבי ארה"ב, ו-748 מיליון ברחבי העולם ובכלליות מדובר במשהו שלא מבייש את הפירמה בכלל (אפילו אם לא נראה סביר מאוד שיגיע למיליארד).
במקום הרביעי יש לנו כניסה חדשה נוספת ומוצלחת למדי של "בלאק-פון". עם פתיחה של 23.6 מיליון דולר (36 מיליון ברחבי העולם) ותקציב של 18 מיליון, הוא יכול לנוח כבר מעכשיו ולספור דולרים בכיף.
מתחתיו קצת פחות נינוח, נמצא "שנות-אור". אם לא הספיקה הפתיחה המאכזבת, הסרט צונח ב-64% אל 18.1 מיליון דולר. לא מדובר בנפילה מוחלטת על הפנים – הסרט יגיע ל-100 מיליון דולר בארה"ב (כרגע הוא עם 89), נניח – אבל סרט שעד כה הצליח להכניס 150 מיליון דולר ברחבי העולם עלול לסיים כסרט הכי פחות מכניס של פיקסאר עד כה (לא כולל סרטי הקורונה שלא יצאו או נפגעו מאוד מתחילת המגפה).
מכאן אנחנו צוללים למספרים חד ספרתיים ואפילו מתחת: "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" כנראה יהיה איתנו עוד לא מעט זמן בזמני הקורונה המבלבלים האלה, אבל סכומים גדולים הוא כבר לא מרוויח, והוא מסתפק ב-1.7 מיליון דולר הסופ"ש. עד שהוא ייצא מהטבלה, השאלה הגדולה שתלווה אותו היא האם הוא יצליח להגיע למיליארד דולר, והתשובה הולכת ומתגלה כ"לא ממש". הסרט הרוויח בסופ"ש האחרון כ-5 מיליון דולר בסך הכל, ואולי בדיסני ימצאו דרך לחלוב את הזחילה הזאת כדי לדחוף את 947 מיליון הדולר שלו למיליארד, אבל אני בספק. ובכל זאת: גם 950 מיליון דולר זה מכובד, אם לא מסתכלים על "מאווריק".
במקום השביעי יש עוד סרט הודי, ואחד שאפילו יצא בארץ: "תזכו לשנים רבות". הוא הרוויח 725 אלף דולר, שזה נחמד מאוד בשבילו אבל קשה שלא להתבאס שסכום כזה מביא אותו למקום השביעי בסרטים הכי מכניסים.
בתחתית, "הכל בכל מקום בבת אחת" במקום השמיני הוא ותיק הטבלה עם 14 שבועות (533 אלף דולר), ומתחתיו "הבורגרים של בוב: הסרט" (498) ו"לא רעים בכלל" (455) מסיימים את דרכם ככל הנראה. עבור "לא רעים בכלל" זאת פרידה קצת מתסכלת כי היו חסרים לו 5 מיליון דולר כדי להגיע ל-100 מיליון דולר בארה"ב.
בשבוע הבא: "המיניונים: עלייתו של גרו" צפוי לחנוק את שוק סרטי הילדים עם הטיקטקים הצהובים האהובים (?) על כולם. בנוסף, "הרשימה של מר מלקולם" (Mr. Malcolm's List), דרמה רומנטית תקופתית אבל עם ליהוקים בכל הצבעים, ינסה לשחזר את ההצלחה של "ברידג'רטון" בקולנוע.
תודה יהונתן, מאיפה המספרים?
ובלי קשר, ניסיתי להירשם לאחרונה אבל לא קיבלתי מייל, יש משהו שאפשר לעשות?
למאווריק יש חתכיכת רגליים ארוכות
הייתי השבוע בסרט, בהקרנה לא מאוד פופולרית באמצע השבוע והאולם היה כמעט מלא, אחרי כמעט חודש שהסרט כבר רץ בישראל
נראה לי ששכחת מעוד סרט קטן ולא מוכר שיוצא בשבוע הבא, משהו עם אהבה ורעם?
בשבוע הבא = בדו"חקו הבא (שידבר על הדו"חקו של הסופ"ש הקרוב)
תור באחד שאחריו.
כמה שאני לא בעד דוקטור סטריינג', יש לו עדיין סיכוי
בארהב יש להם את ה'דאבל פיצ'ר' שנותן לך לצפות ב2 סרטי מארוול בהנחה, אז כשיצא ת'ור 4 הם יוכלו לעשות זאת. בנוסף, אם הייתי דיסני, שווה להשקיע על דחיפה של הסרט שהוא יחצה את המליארד בשביל הצלחה מסחררת. אז נגיד בעוד חודש וחצי להחזיר את הסרט לקולנוע עם תוספות סצנות מחוקות ועוד, שכנראה עדיין לא יצאו לדיגיטל. ספיידרמן NWH עושה זאת באיחור מידי וסוני החזירה את מורביוס לעוד אקרנים איאו, אז בשביל לחלוב עוד טיפה את הפרה, אם הייתי הם הייתי חושב שזה שווה. גם אנדגיים חזר כך לעקוף את אווטאר וההפך. וגם ספיידרמן ינסה להגיע ל2 מליארד ביציאה המחודשת.
מאווריק לא ראיתי, אבל יפה שסרט שהוא לא מהמותגי על מצליח ככה ושמח שהגיע למילארד. אני חושב שהשבוע יש סיכוי עוד שיעלה מההכנסות של שבוע שעבר, כי זה נראה סרט שמאוד מתאים לאמריקאים לחגוג איתו את יום העצמאות שלהם ב4 בסופש שלהם הקרוב. ואולי עכשיו נראה לפראומנט שזו היה טעות לא להוציא את משימה בלתי אפשרית 7 השנה, כי המומנטום של טום קרוז היה נשאר יותר חם מדחיה בשנה.
לייטייר ממשיך להראות משעמם ואני לא מתפלא שהוא דיי התרסק. מהכשלונות הכי גדולים של דיסני יחד עם 'סולו' שזה נראה 2 סרטים על טייסי חלל שאף אחד לא ביקש ולא נראים כיפים. אני מקווה שהסרט שהם מתכננים עם פטי ג'נקינס על עוד טייסת/טייסים לא יקבל את אותו הדין, במיוחד שראינו אפילו חייל אנושי השבוע שמצליח כל כך.
עולם היורה, הסרט אווירה לא הייתה כזאת אווירה, אבל המותג נראה לי עדיין ברור. ראיתי אותו שבוע שעבר ואני בכלל לא זוכר על מה הסרט. נחמד שיגיע עוד סרט למליארד, במיוחד ליוניברסל וגם המיניונים מהם וגם יש לו סיכוי גבוה לעשות מליארד על פי החלקים האחרונים. זו החברה השניה שמצליחה לבסס את המותגים שלהם אחרי דיסני, יותר טוב משאר המתחרות ורואים את זה בקופות.
וורנר באותה רמה של יוניברסל.
ואפילו עוקפים אותם טיפה.
אני לא מדבר על על בניית מותגים מאז קום המדינה, אלא כאן ועכשיו
ב100 הנוכחית, מי שהצליח לבנות מותגי על, הכניס מעל מליארד לכל סרט מוצלח שלו. לWB יש פחות סרטים שהכניסו מעל מליארד מיוניברסל.
יותר נכון, ידע בלקנות מותגים מצליחים.
(ל"ת)
ולשמור עליהם מוצלחים זה אפילו יותר חשוב
גם אפל קונה המון טכנולוגיה, הניצחון שלה ליישם אותה למשתמש הישיר ובמקרה הזה לצופה ולפנדום. האירוניה שאפל לא יודעת ליישם את זה בטיוי+, לפחות לא כרגע.
מה הקשר ההשוואה הזו מעולמות תוכן שונים.
המותג לייב אקשן האחרון שהם בנו בעצמם הוא שודדי הקאריביים אם אני זוכר נכון. מאז היו הרבה כישלונות (גאנגל קרוז האחרון הכישלון החדש).
ההשוואה שהעניין הוא מה אתה עושה עם מה שקנית
ו2019 הייתה להם עם 7 סרטים מעל מליארד, ככה שמה איכפת אם הם בנו את זה מ0 או קנו. WB עם DC לעומת זאת בעיקר מאכזבים את הפנדום ויוצרים סרטים בנאליים באופן עקבי.
מה ההבדל אם התוצאה זהה?
(ל"ת)
טוב כמה דברים
גם אם סטריינג יגיע בדרכים מסוימות ל1 מיליארד זה לא רלוונטי
השאלה אם עשה את זה בזמן אמת או לא , לא באיזו יציאה מחודשת או כל טריק אחר.
בכל מקרה הוא עשה סכום יפה , אני לא רואה אותו ככישלון או אכזבה, אולי אכזבה קטנה(אולי), בכל מקרה סרט מצליח.
לגבי באז וסולו, אני חושב שלקחת פה שני כישלונות וקישרתי אותם לכישלונות סרטי חלל, לדעתי זה קישור די חלש,
יש הרבה סרטים של דיסני שלא מצליחים יחסית(מי היה מאמין אבל קורה), אני לא חושב שהקישור לחלל זה מה שגרם לכך, האם כישלונות ״בחזרה למחר״, גון קרטר, אליס 2 ועוד קשורים לחלל?
לדעתי השאלה אם הסרט טוב או לא, האם הסרט ממלא את תפקידו או לא.
בסוף למרות מה שאוהבים להגיד הקהל לא כזה מטומטם ואם לא נותנים לו את מה שהוא מבקש הוא לא בהכרח יבוא לקולנוע .
רק ניטפוק:
ג'ון קרטר כן קשור לחלל.
כן נכון אבל אני חושב שהכוונה שלו הייתה לסגנון כזה של גיבורי חלל כמו מלחמת הכוכבים
ובכל מקרה זה לא העניין בתגובתי אז לא קריטי
גם גון קרטר זה סגנון של גיבורי חלל, אופרת חלל פאלפית.
(עם קישור לכדור הארץ שמופיע בעיקר בקצוות הסרט). ברמת העיקרון יכול להיות חומר לשובר קופות מצליח. האמת שקצת מוזר לי שהוא היה כזה פלופ, סרטים גרועים ממנו הצליחו יותר.
השחקן לא לייקבל. הוא הרגיש כל מה שמלוקק בהוליווד בדמות אחת
(ל"ת)
סתם שחקן עצי עם גוף יפה ונטול חולצה, לא הייתי מפיל עליי שהוא כל מה שמלוקק בהוליווד.
ויש לי סלידה מהמילה לייקבל אבל שיהיה. עדיף שחקן עצי משחקן מעצבן שגורם לעצבים כל הסרט, במיוחד כריס פראט הבלתי.
שוב הגיבור הלבן היפה שבא להציל את הסביבה והחייזרים
ברגע שאין לשחקן קריזמה, כל הליקוק נחשף במערומיו. אפילו השם של השחקן טיילור קיטש לול
אני לא ממעריצי כריס פראט, אבל הוא גם לא מעצבן אותי כל כך והוא לפחות מחזיק את הסרטים שהוא מככב בהם.
דווקא ההפך, לאף לא איכפת באיזה טריק יגיע
כמו שכתבתי שאנדגיים עקף את אווטאר, זה כל מה שדברו עליו ולאף לא היה איכפת שזו הייתה בחזרה להתרחבות באקרנים.
לגבי ההקשה שלי לגיבורי חלל, זה לא היה בהכרח כזה עמוק, זאת אומרת לא התכוונתי שזה בדיוק מה שמפיל אותם. אבל כשחושבים על זה, כשכתבתי אף אחד לא ביקש, הכוונה שגם שניהם מקושרים ליקום שלהם ועדיין כמעריץ, זה לא היה משהו שנראה שרצינו לראות. אבל אתה צודק שהקהל בעיקר רואה שהסרטים לא משהו.
אופטופיק
איך משנים את הסמל שמופיע ליד השם משתמש?
משאלות נפוצות שלמטה
האווטארים באתר הם Gravatar, "אווטאר גלובלי" – מנגנון שמעניק לך אווטאר לפי בחירתך על פי כתובת המייל שלך בכל אתר שמשתמש במערכת זו. תוכלו לארגן לעצמכם אחד כזה ב-gravatar.com. אם לא בחרתם לעצמכם אווטר, יופיע ליד שמכם אווטאר מצויר שנוצר אקראית.
תודה!
זאת אומרת, אני לא יודע אם זה באמת עבד, אז אני משתמש בהודעה הזו כדי לבדוק. אבל בכל מקרה, תודה!
תודה מנאמור;)
(ל"ת)
ואיך עושים שהשם משתמש שלי יהפוך לקישור?
או שזה משהו בלעדי למנהלי האתר?
בפרופיל שלך
יש קוביה של "אתר" שבה אנשים יכולים לקשר לאתר שלהם. פתוח לכולם, ושלי מאוד מאוד לא מעודכן.