"בת הים הקטנה צוללת", "בת הים הקטנה לא עושה גלים", "לא עולה אל פני הים", "אחרי הגאות מגיע השפל של דיסני", "דיסני שוקעים למצולות". אלה רק חלק ממשחקי המילים שאפשר לעשות השבוע. זה לא של"בת הים הקטנה" היה סופ"ש כל כך גרוע, אבל יחסית לציפיות ביחד עם האכזבה מהשוק הבינלאומי הסרט הזה ממשיך את הטרנד המאכזב של דיסני השנה. אחרי תקופה שהם שלטו בקופות ביד רמה, ואנשים הופתעו אם סרט גדול שלהם לא הגיע למיליארד דולר (או ממש קרוב לזה), דיסני פשוט לא מצליחים לשחזר את ההצלחה הזו.
אז הפתיחה על פני שלושת הימים הראשונים של "בת הים הקטנה" עומדת על 95.4 מיליון דולר. יותר קרוב לפתיחה של "אלאדין" (91 מיליון) מאשר לפתיחה של מלך האריות (195 מיליון). אבל זה מילא – דיסני היו מוכנים לעוד "אלאדין". הבעיה העיקרית שבשוק הבינלאומי "בת הים הקטנה" הכניסה רק עוד 68 מיליון דולר לסכום גלובלי של 163.8 מיליון דולר. לשם השוואה, בסופ"ש השני שלו ברחבי העולם "מהיר ועצבני 10" הכניס 87.3 מיליון דולר.
מה שמביא אותנו ל"מהיר ועצבני 10" במקום השני. למרות מה שיכול להשתמע, עדיין מדובר בהכנסות מאכזבות. הסרט התרסק בכ-66% בסופ"ש השני שלו והכניס רק 23 מיליון דולר. להשוואה, זה בדיוק אותו הסכום שהכניס הסרט הקודם בסדרה בסופ"ש השני שלו, אבל גם הייתה לו פתיחה קצת יותר גדולה וגם קורונה להתמודד איתה. מה התירוץ שלהם עכשיו? טוב, סדרת מהיר ועצבני תמיד הכניסה את רוב הכסף שלה מחוץ לארה"ב, והסרט הזה לא שונה גם אם הוא קצת מאכזב. כרגע ההכנסות הגלובליות עומדות על 507 מיליון דולר ואם דיסני אופטימיים, הם מקווים ש"בת הים הקטנה" יגיע לסכום הזה.
אבל לא הכל רע לדיסני. אחרי הפתיחה המאכזבת, הביקורות הטובות והדיבור החיובי על "שומרי הגלקסיה: חלק 3" עוזרות לסרט לשמור על רגליים ארוכות וירידה של 37% בלבד בסופ"ש הרביעי שלו (20.3 מיליון דולר). עד עכשיו הסרט לא ירד פעם אחת ביותר מ-50% מהסופ"ש הקודם והגיע להכנסות בארה"ב של כמעט 300 מיליון. זו לא הצלחה עצומה (והתחרות בשבועות הקרובים הולכת להיות ברוטלית), אבל הוא לא "קוואנטומניה" או "אהבה ורעם". כרגע הסרט עומד על הכנסות של 731.4 ברחבי העולם ויכול לעקוף את הכנסות הסרט השני (869 מיליון). מיליארד? לא סביר בעליל, אבל מי יודע?
במקום הרביעי שובר הקופות המטורף "האחים סופר מריו: הסרט" עם הכנסות של 6.2 מיליון דולר וירידה של 35%. בארה"ב לבדה מריו עומד כבר על כמעט 560 מיליון דולר, ובמקום השני ברשימת סרטי האנימציה המצליחים ביותר בארצות הברית מאחורי "משפחת סופר על 2" (608.5 מיליון). בגלובלי, מריו הגיע כבר ל-1.27 מיליארד ונכנס לרשימת 20 הסרטים המצליחים בכל הזמנים. את "לשבור את הקרח" הוא יעקוף בימים הקרובים, וינסה בזמן שנשאר לו לעבור גם את "לשבור את הקרח 2" (1.45 מיליארד) כדי להפוך לסרט האנימציה הכי מצליח בכל הזמנים.
סרט חדש נוסף שאינו רימייק הוא "המכונה" שמבוסס על מופע הסטנדאפ של ברט קרישר. אישית אני לא מכיר את הבחור, אבל פרט לקרישר, הקאסט כולל את מארק האמיל, שזאת תוספת נעימה. אבל אם תשאלו אותי, העניין האמיתי הוא הבמאי, פיטר אטנסיו, שסרטו הקודם "קיאנו" היה ממש מוצלח בתור קומדיית אקשן. אז אולי גם הסרט הזה כל כך מוצלח? טוב, לא על פי הביקורות. בעגבניות רקובות הוא עומד על 25% בעוד "קיאנו" נעצר על 78%. גם ההכנסות פחות טובות, עם 5 מיליון לעומת 9.5 לקיאנו.
עוד סרט חדש במקום השישי "אבי החתן". לא דרמה מרגשת או ביוגרפיה היסטורית, כי אם קומדיה שבה אבא איטלקי פוגש את הורי הכלה האמריקאית של בנו. בעזרת הכישרון והמנעד הרחב שלו, רוברט דה נירו מגלם את האבא האיטלקי שפוגש את הורי הכלה וזה בכלל לא דומה ל"פגוש את ההורים". המבקרים לא אהבו (32%) והקהל לא הגיע (4.3 מיליון).
ג"רארד באטלר לא מוותר ועושה עוד סרט אקשן. במקום השביעי "קנדהאר", סרט שיענו מבוסס על סיפור אמיתי שמספר על סוכן CIA שנמלט מאפגניסטן עם המתורגמן שלו, כאשר הטאליבן, דאע"ש, איראן, ארגון קוברה, וריטה ריפסולה דולקים אחריהם. עם 45% במדד העגבניות זה מתחיל להראות שככל שהציון של העגבניות יותר גבוה ככה הסרט הכניס פחות הסופ"ש. 2.4 מיליון מאוד מאכזבים, אפילו יחסית לסרטי האקשן של ג"רארד באטלר שסרטו הקודם הכניס 10.2 מיליון.
התאוריה מחזיקה! הסרט הבא ברשימה, "שקרים קטנים", עומד על 95% במדד העגבניות, אבל הכנסות של כ-1.4 מיליון בלבד (כדי להיות פייר הוא רק הופיע על 915 מסכים, לעומת מעל 2000 לסרטים שמעליו). ג"וליה לואיס-דרייפוס מגלמת סופרת ששומעת שבעלה לא אוהב את הספר החדש שלה, מה שמוביל למשבר אמון ביניהם ופקפוק בכישרון ובחיים שלה.
את הרשימה סוגרים "להעיר את השד" עם עוד מיליון דולר, הכנסות כוללות בארה"ב של 66 מיליון וגלובלי של 142.6 מיליון. ו"מועדון הספר הטוב: הפרק הבא" שמתרסק ב-71% (וואו!!!) בסופ"ש השלישי שלו ומכניס 870 אלף דולר בלבד. בארה"ב הוא עומד על 16 מיליון ובגלובלי על 23 מיליון, שזה לא טוב.
בשבוע הבא הולך להיות מעניין מאוד עם ספיידרמן – ברחבי ממד העכביש. הפתיחה של הסרט הקודם הייתה 35 מיליון. בעוד שכולם צופים פתיחה יותר מרשימה לסרט ההמשך, השאלה היא עד כמה. פי 2? אולי פי 3? אולי אפילו פי 5? אני צופה קרוב ל-145 מיליון, אבל בהערכה אופטימית אפילו 160. יאללה, הימורים.
מימד העכביש - פתיחה של 90 מיליון.
(ל"ת)
יש גם יצירות מקור בהולייוד או שהכל זה מחזור של מחזור של מחזור של מחזור של חומרים.
אה כן ומארבל, ראית אחד, ראית את כולם
לא ברור לי איך פתיחה של אלאדין היא רעה
לא כל סרט הוא היפה והחיה או מלך האריות.
ההשוואה לעולם עם מהיר היא לא הגיוניות בגלל שכמו שאתה אומר זו סדרה שבנויה על שאר העולם.
נראה איך הסרט ימשיך אבל לא לשכוח שאלאדין עשה מילאריד עם פתיחה שכזו.
גם אם בת הים תהי חלשה ממנו בעולם איזור 700-800 זה הגיוני ולא אכזבה
ונחכה כמובן ונראה מה התוצאה הסופית אבל כרגע אני לא מסכים בניתוח
It's all about the drops.
זו כנראה אשמתי שלא סיפקתי יותר קונטקסט כי על הנייר זה באמת לא נשמע רע. אבל בת הים הקטנה נפל לא מעט מהציפיות. ההערכות דיברו על כ-120 מיליון בשלושה ימים. מה שפגע בו היו הנפילות המהירות בימים של הסופש. אחאדעו הכניס 30 מיליון בשישי שבת וראשון, וביום החג (יצא התקופה מקבילה) עוד 25 מיליון. אריאל לעומת זאת הכניסה 38 מיליון ביום שישי, נפלה ל-30 ביום שבת, ל-27 יום ראשון ו-22 יום שני. אם הטרנד הזה ימשיך אז בת הים לא תגיע ל-300 מיליון בארה"ב, ואם בשאר העולם לא יגיעו, אז 600 מיליון יהיה סף שיהיה קשה לה לעבור. יש סרטים שבשבילם זו הצלחה עצומה, לא סרטים עם תקציב של 250 מיליון לפחות וציפיות של כמעט מיליארד.
אם זה ימשיך ככה אז אתה בהחלט צודק
600 מלמטה זו אכזבה
אמנם לא אכזבת ברמת אנטמן(גם אם היה מגיע ל600 כי מארוול( אבל בהחלט אכזבה מסוימת
סיבת הסיבות
עד כמה לדעתכם השפיעה סוגיית החלפת הגיבורה הראשית מחומר המקור בגלל אג'נדת גיוון שקיימת בהוליווד יותר מאשר האילוץ של 'יש לנו סרט אנימציה מצליח, אז נעבד אותו לסרט אמיתי'?
גם אם זה נכון
את התשובה הזו לא תקבל פה 😌
קשה לכמת דבר שכזה
כלומר, הרי היו מקרים של החלפות צבע שכאלה (לשני הכיוונים) ונראה שדווקא זרמו עם זה (בקופות ובכלל). ענייני הגיוון בליהוק הרבה פעמים קצת מסיטים את העובדה שלצמצם סרט לכדי סיבה אחת שהוא הצליח (או נכשל) זה קצת עוול, ושלרוב אנשים הופכים סרטים ללהיטים אם הם באמת נהנים מהם, ואפילו והפוליטיקה (שבתוך הסרט, שעולה מהגיוון או מה שלא) חורקת להם.
בקיצור – אישית, לדעתי עייפות החומר (שאנחנו רואים גם בסרטי מארוול מסוימים, שם אין ליהוקים שכאלה) יותר מהדרת רגליים בגלל החלפת הצבע. אבל זה לחלוטין תחושת בטן וזהו.
גם לדעתי עייפות
גם מהעיבודים מהאנימציה של דיסני וגם מסרטים מתחת למים.
מהאחרון אם לא עייפות, אז לכל הפחות חוסר ריגוש.
כמה סרטים מתחת למים אתה זוכר?
(ל"ת)
הסרט הזה, הפנתר, אווטאר - בטווח של חצי שנה.
פלוס אקווהמן ואקווהמן 2 שבדרך?
זה יהיה מעניין לבדוק את זה בצורה יסודית ולדעת אחת ולתמיד.
עד כמה כאשר שמרנים מתעצבנים מסרט (בד"כ מסיבות של דחיפת כל מני אג'נדות או מסרים) הם מחרימים סרט. ועד כמה כאשר ליברלים מתעצבנים מסרט (בד"כ מאמירה של גיבור הסרט מחפני כמה שנים שמעיבה על הקריירה שלו כיום או "חושך" לטעמם) הם מחרימים סרט.
מאמין שהיה אי מי שאסף נתונים על זה. וכמובן זה עוזר לדעת עד כמה סתם מקטרים בבית/ברשתות והולכים לצפות.
"דחיפת"
זה תמיד "נדחף" או "מאולץ". אפילו בלקסיקון אין גיוון.
את יכולה לחשוב על משהו אורגני יותר מגבר סטרייט לבן?
אף פעם לא נדחף, תמיד ברירת המחדל.
השפעה קטנה לדעתי
הליהוקים האלה תמיד עושים המון רעש, אבל בסופו של דבר אם מדובר בסרט מוצלח שאנשים אוהבים אז הם רצים לראות אותו, הקהל הרחב לרוב לא באמת יודע או שמע על הרעש התקשורתי שנוצר מזה שעכשיו אריאל שחורה.
אני יכול לתת כדוגמא את בת הזוג שלי שלא עוקבת אחרי עולם הבידור ובת הים הקטנה זה אחד הסרטים האהובים עליה, לא היה לה מושג על זה שהליהוק של אריאל שנוי במחלוקת, היא פשוט ראתה את הטריילר וזה היה נראה לה לא טוב וזהו. ואני חושב שככה זה בשביל רוב האנשים שלא עוקבים באינטרנט.
ומי אמר שהסיבה ללהיוק היא״אגנדת גיוון״ ולא העובדה שביילי באופן כמעט גורף נחשבת לדבר הכי טוב בסרט? היא שחקנית וזמרת טובה אז מדוע לצמצם אותה ל״אגנדת גיוון״?
(ל"ת)
שחקנית טובה, כן
אבל השירה שלה הרבה מעבר ל"טובה"
אז פנומנלית, לא מהעולם הזה ווטאבר. הנקודה היא שלמה עדיין מתעסקים בצבע העור שלה, לא מובן לי.
(ל"ת)
אני איתך
לא ברור לי למה זה לא הגיוני לאנשים שבת הים שהמשרת שלה הוא פריקינג ג'מייקני לא תהיה שחורה.
כי כשבוחרים בן/בת מיעוטים זו תמיד אפליה מתקנת
רק לבנים נבחרים על סמך כישוריהם בלבד
זה הדו"חקו הראשון של אמיר? אם כן, מזל טוב!
(ואם לא פשוט תתעלמו ממני)
תודה! אבל אם תלחץ על השם למעלה תראה שזה הדוחקו השני שלי.
אני פשוט חייב לכתוב דוחקו כל פעם שיש לג'רארד באטלר סרט אקשן חדש!
ורק אחרי מיליון שנה באתר אני מגלה שאפשר ללחוץ על השם של הכותב ושזה מוביל לאנשהו
(ל"ת)
באמת? ווואלה, זה חידוש גם בשבילי
אני אמנם לא באתר מיליון שנה כמוך, אבל למעלה מעשור זה עדיין הרבה זמן בשביל לגלוש פה ולא לשים לב לאופציה הזאת.
מעניין אם יש עוד כאלה פה שגולשים פה כבר שנים ולא יודעים או לא ידעו עד עכשיו על האופציה הזאת.
אותי מעניין לדעת אם בגרסה הישנה של האתר (לפני 2009) גם היה את הפיצ'ר הזה
(ל"ת)
כן
וגם היה ביו קצר
יוחזרו הביו לאלתר.
עדיין יוצא לי מדי פעם לשכוח שאין כבר, ללחוץ על שם של כותב 'חדש' ולהתאכזב שלא מוסבר לי שם על מעלליהם או על הגלידה האהובה עליהם.
כן.
(ל"ת)
חבל לי על הסרט של קריישר
אחד הסטנדאפיסטים האהובים עליי וזה נראה כמו פרויקט תשוקה שלו. הסיפור המקורי עליו מבוסס הסרט הוא כנראה אחד מסיפורי הסטנדאפ הכי מצחיקים שאני ראיתי, אז היו לי תקוות גדולות לסרט. מקווה שהקהל יתייחס אליו יותר באהבה בהמשך הריצה הקולנועית, כי אני בעד סרטי קומדיה מופרעים כאלה גם אם האחד הזה ספציפית יהיה פחות מוצלח.
לדעתי חלק ארי מהיופי של הסיפור הוא בהגשה של המונולוג
אני גם לא כל כך מבין איך הוא ממלא סרט באורך מלא – מה שאומר שכל שאר השעה ומשהו זה פילר אחד גדול – ואז זה מאוד תלוי באיכות המילוי.
לא כל הסרט זה הסיפור המקורי
חצי ממנו זה סוג של המשך פיקטיבי, וזה דווקא החלק שאני מצפה לו יותר.
נראה שציון הקהל הוא 88, אז המעריצים נהנים. מחכה לזה!
אחכה לביקורת שלך :)
(ל"ת)
אז נדבר על זה שמופק עיבוד לספר של אחד מסופרי הפנטזיה המודרניפ הצפורסמים, ג׳ו אברקרומבי, שהוא סוג של גורג מרטין הדור הבא.
ושרבקה פרגוסון לוהקה לסרט? ושהוא בכלל מבוסס על ספר ראשון בטרילוגית המשך לטרילוגיה הראשונה שלו (כלומר, ספר שמספיילר שלושה ספרים קודמים שלו). ושזה מעין סיפור נקמה כך עם יריעה פחות רחבה כך שהוא די מושלם לעיבוד, במיוחד עם אובססיית הריבנג׳ של הוליווד החל מקילביל לגון וויק. ושג׳ו אברקרומבי יכתןב בעצמו?
בקיצור זו ידיעה משמחת (איזה כיף סרט שלא קשור ליקום גיבורי על מעיק), מצד שני אני מפחד שהמורכבות של הדמויות והיקום בו הן פועלות בספרים יאבדו בעיבוד כמו ההומור השחור הייחודי של הסופר, לטובת סרט פופקורן נקמה גנרי. בקיצור מעניין אבל חושש.
החלק הכי משמח בבשורה
ובפער, זה שאברקרומבי יכתוב בעצמו.
פעם אחר פעם אנחנו נוכחים לדעת שלא משנה כמה חומר המקור טוב, התסריטאים פשוט לא טובים. תסריטאים טובים זה כנראה בעלי המקצוע שהכי קשה למצוא בהוליווד.
כן ציינתי שהוא יכתוב. אם כי זה לא תמיד ערובה לאיכות כטשר הסופר הוא זה שכותב את התסריט.
וטיפ מילר יביים, בחירה קצת חסרת השראה מאחר שכרגע הוא מרגיש לי במאי להשכרה קצת אבל שיהיה. רק שלא ישחזר גאגים מדדפול ויהיה בסדר.
קראת את התסריטים?
כי יש גם בימוי ועריכה בדרך לתוצר.
כן, אבל כשהתסריט גרוע
אתה פשוט רואה שהתסריט הוא זה שגרוע.
אלא אם כן אתה מתכוון שאולי הבמאים והעורכים שינו את התסריט.
ובסרטי אולפנים הגדולים יש בעיה של ריבוי תסריטאים.
לא באופן בריא כמו חדרי כותבים בטלוויזיה. אלא כל תסריטאי משנה גרסה קודמת שכתב תסריטאי אחר עד שנולד יצור בן כלאיים מעוות.
פרסי אופיר 2023: יריית הפתיחה
אז… פורסמה רשימת הסרטים שהגישו מועמדות לפרסי אופיר 2023. הרשימה כוללת (כרגע) 29 סרטים, 11 מתוכם סרטי בכורה, 7 בוימו ע"י נשים, 4 בלבד שכבר הופצו וסרט דוגמה 95 אחד שאף אחד לא ביקש. להלן סקירה שטחית של הסרטים שתפסו לי את העין ברפרוף ראשוני:
בחזקת נעלם: "העיר הזאת"
מבין הסרטים ברשימה אפשר למצוא, כאמור, ארבעה סרטים בלבד שכבר עלו לאקרנים, מי בהצלחה ומי פחות: "בחורים טובים", "אמריקה", "ולנטינוס" ו"כולם מחכים רק לי".
ועכשיו לסרטים החדשים:
"גן קופים" – הסרט החדש של אבי נשר.
"בתי אהובתי" – החדש של איתן גרין, ששון גבאי בתפקיד הראשי. עוד בקאסט: סיון לוי, אוולין הגואל ואלברט אילוז.
"שבע ברכות" – איילת מנחמי חוזרת לביים קולנוע 16 שנה אחרי "נודל" על פי תסריט של… ריימונד אמסלם (ואלינור סלע) שגם משחקת בתפקיד הראשי.
"העתיד" – כל המרבה בריימונד אמסלם הרי זה משובח. סרטו השני של נעם קפלן ("מנפאוור"). דרמת מתח פוליטית בהפצת לב שתוקרן בהמשך החודש בפסטיבל טרייבקה.
"המשלחת" – סרטו השני של אסף סבן ("בית בגליל").
"חדר משלו" – סרטו השלישי של מתן יאיר ("פיגומים", בגרות").
"צ'קאווט" – סרט הבכורה המצופה של יונתן דקל.
"המנצחים" – סרט פתיחת הקיץ של יונייטד קינג, מיוזיקל (שני בקיץ הזה) שמתרחש אחרי מלחמת ששת הימים. רן שם טוב על המוסיקה.
"הענקים של אי הפסחא" – מסתבר שדובר קוסאשווילי עדיין מביים.
"החייל הנעלם" – עברה רק חצי שנה מאז שהופץ בדיליי "מותו של הקולנוע" ויש סרט חדש של דני רוזנברג.
"כביש הסרגל" – מיה דרייפוס חוזרת… עם עוד סרט שנבנה סביב טלי שרון.
״ברווזים, אגדה אורבנית" – קומדיה שחורה על פי תסריט של דודו בוסי.
"הפילגש" – כי אי אפשר שנה בלי סרט עם דאנה איבגי בתפקיד ראשי.
"אמצע החיים" – הסרט השני בתמיכת קרן שומרון שיוצא לאויר העולם. לחובבי הז'אנר "שלום אסייג שחקן דרמטי". מעכשיו כבר לי אין לי כוח להקצפות ולזעם של האח הפחות מוכשר שלו אם וכשהאקדמיה תתעלם מהסרט בשלב המועמדויות.
במאים ותיקים נוספים עם סרטים חדשים ברשימה: מיכל בת אדם, מרקו כרמל, רוני ניניו, טומי לנג.
המועמדויות יוכרזו ב-1.8. הטקס יערך מתישהו בשבוע השני של ספטמבר.
נמסר לי שבונים על "המנצחים" דווקא לנובמבר
(ל"ת)
מעניין
כבר חצי שנה יש מעין קדימונים של זה בהקרנות בסינמה סיטי, הייתי בטוח שזה הולך להיות ה"שולי" ו"העולה לראש" של 2023.
זה גם מה שאני חשבתי
אבל "מקורב" טען בפניי שזה נובמבר. אולי בונים עליו יותר כ"תמונת הניצחון" מאשר "שולי".
שיהיה להם בהצלחה עם לא להשניא את הסרט על הקהל כשהם ימשיכו להקרין את המעין קדימון הזה לפני כל פאקינג הקרנה והקרנה גם בחמשת החודשים הקרובים.
הם כבר לא
קודם כל, ראיתי את "המנצחים", ואהבתי.
אבל הטיזרים של "המנצחים" לא מוקרנים יותר. הם הוחלפו במה שמתוכנן להיות הקומדיה הקורעת של הקיץ, ה"לשחרר את שולי" של השנה – משהו שמבוסס על "שנות ה-90" של שלום ומני אסייג.
לא ראיתי את הסדרה הזאת, ולא אהבתי את "שולי", אבל הרבה אחרים אהבו, אהבתי את אסייג ב"מנאייכ" (עונה 1. את עונה 2 לא ראיתי), אבל כאן הוא קומי, וזה אמור להצחיק את עם ישראל. נו, שוין.
זה היה ההימור השני שלי למשבצת הזאת
אבל לא ממש הצלחתי לקשר אותו ליונייטד ולא מצאתי ברשת שום אזכור עדכני לקיומו של הדבר הזה ברשת (אני אפילו לא מדבר על טריילר או עדכונים שוטפים) מלבד איזה קופי פייסט באתר הקיקיוני אייס מלפני כמה חודשים. אחסוך את דעתי על החומר המקורי ואאחל שיהיה לנו בהצלחה עם לחזור לסבנטיז כאילו עידן הבורקס לא עבר מהעולם.
שתי הערות קצרות
1. חוץ מ"החבר השמן שלי" שיוצא עוד 3 שבועות, ליתר הסרטים לא פורסם עדיין תאריך הפצה
2. אדרי ו"יונייטד קינג" שותפים [בצורה כזו או אחרת] בלפחות 15 מתוך ה29