דוח קופות שבורות, 27.10.24: ריקוד ניצחון

"ונום: הריקוד האחרון" הכניס הרבה כסף. שאר הסרטים חילקו ביניהם את השאריות.

העשירייה השבוע נחלקת לשני חלקים כמעט שווים: "ונום: הריקוד האחרון", וכל השאר. "ונום: הריקוד האחרון" הוא הסרט השלישי בטרילוגיה על ונום, טפיל חייזרי מהחלל החיצון (טום הארדי), והשותף שלו לחיים אדי (טום הארדי). באופן לא מפתיע, הוא קיבל ביקורות גרועות למדי אבל אופייניות לסדרה: 38% לטעמם של המבקרים בעגבניות רקובות, שאחרי שני סרטים בסדרה כבר ידעו בערך למה לצפות ועדיין התאכזבו (הראשונים זכו ב-30% ו-57% בהתאמה). מצד שני, כמו שני הסרטים הקודמים, הקהל לא ממש מאוכזב ונתן לו 80%, שזה גם אותו הסף של הסרטים הקודמים. עם ציוני קהל כאלה ואי תחרות מוחלטת הסופ"ש, הוא גם הסרט שהכניס הכי הרבה כסף בסוף השבוע: 51 מיליון דולר בארצות הברית ועוד 124 מיליון דולר משאר העולם, בעיקר מסין. זאת יופי של פתיחה לכל סרט כמעט, ובטח לסרט בעאלק-יקום הקולנועי של נבלי ספיידרמן, אבל לא אם לוקחים בחשבון שלסרטים הקודמים היו פתיחות הרבה יותר מרשימות (80 ו-90 מיליון דולר בהתאמה). עם תקציב מדווח של 110 מיליון דולר, הוא כנראה יהיה רווחי לאולפן בסופו של דבר, אבל הפתיחה הזו לסרט שעוד יחסית אהוב על הקהל שלו לא מבשרת טובות ל"קרייבן".

51 מיליון דולר הם סכום מכובד גם ביחס לשאר הסרטים השבוע: כאמור, 57% מההכנסות של העשירייה שייכים ל"ונום", מה שאומר שאם קראתם עד כאן יצאתם ידי חובה. המספרים מכאן והלאה קצרים יותר בספרה אחת, או אפילו בשתיים.

במקום השני ובשבוע השני לחייו הקולנועיים נמצא "סמייל 2" עם 9.5 מיליון דולר, לאחר שהוא ירד ב-59 אחוזים מסוף השבוע הקודם. זאת ירידה חדה, אבל סרט האימה הזה כבר עשה את שלו: עם הכנסות כוללות של 40.7 מיליון דולר בארה"ב ו-83.7 מיליון דולר ברחבי העולם הוא כבר הכניס כמעט פי שלושה מהתקציב שלו, כך שאין לחץ. אני צופה שהסרט השלישי יגיע עוד שלוש שנים.

במקום מתחתיו נמצאת "רוז הרובוטית", שהכניסה סכום של 6.8 מיליון דולר ועקפה את "עד שיצא עשן לבן" (עוד רגע עליו) בפוטו פיניש. בסוף השבוע החמישי של רוז, כשהיא כבר זמינה לצפייה ביתית, היא מראה שעוד יש לה כמה ג'ובות להרוויח. כרגע ההכנסות שלה עומדות על 233 מיליון דולר גלובלית, ומאוד מעניין איפה היא תיעצר. אני לא חושב שהיא תגיע להכנסות של "אלמנטלי" (485 מיליון דולר גלובלית), אבל אם היא תצליח לגרד את ה-300 מיליון זה יהיה מרשים.

כאמור, מתחתיו נמצא סרט חדש: "עד שיצא עשן לבן", סרט על הליך גיוס מועמד חדש למשרת האפיפיור. הסרט פתח עם 6.5 מיליון דולר. עם תקציב מדווח של כ-20 מיליון דולר זה קצת בעיה, אבל אולי ממוצע ביקורות מאוד חיוביות (92% בעגבניות וסיכוי למועמדויות באוסקר) יגרום לסרט להתמיד ולהצליח.

במקום החמישי אין חדש: "הזמן שלנו" נשאר במקומו בטבלה וגם בהכנסות. הוא מכניס עוד 4.8 מיליון דולרים, שהם מעט יותר מ-4.2 מיליון הדולרים שהוא הכניס בשבוע הקודם. לכאורה, יש מגמת שיפור, אבל לא כשמסתכלים על ההפצה, שהתרחבה פי שלושה מסוף השבוע הקודם. אבל אל דאגה, לסרט עוד יש לאן להתרחב: רוב מדינות העולם. אם מתחשבים בתקציב הקטן ובהכנסות הכוללות עד כה, ואם הוא יצליח בעולם במידה סבירה ויחזיק מעמד בארצות הברית עוד קצת, הוא יהיה… מה המילה שנמצאת בין כישלון להצלחה? נס ציונה? אז כש"הזמן שלנו" יהיה גדול הוא יהיה נס ציונה.

"מבעיתן 3" יורד בשלושה מקומות בסוף השבוע השלישי שלו ונכנס למקום השלישי השישי. יכולתי לכתוב בכמה אחוזים וכמה מיליונים הוא הכניס, אבל לשם מה? הוא כבר הכניס פי 25 מהתקציב שלו, זה משנה אם בסוף השבוע הזה הוא הכניס 4.7 מיליון דולר, שזה קצת יותר מה-3.1 של "ביטלג'וס ביטלג'וס"?

התשובה היא שגם ל"ביטלג'וס ביטלג'וס" זה לא משנה. מובן שהיה יכול להיות נחמד אם הצוציק הזה, שהוא רק בן 3, היה נותן מקום לסרטים שנמצאים בטבלה כבר שמונה שבועות וקצת מתקשים להמשיך, אבל אין מה להתלונן: גם "ביטלג'וס פעמיים" כבר הכניס כמה מאות אחוזים יותר מהתקציב שלו, וכל שבוע בטבלה הוא עוד שבוע שבו מתאפשר לו להתנשא על סרטים במקומות נמוכים יותר.

כי תחתית הטבלה ממקום 8 ואילך מורכבת מסרטים שאפילו מיליון דולר לא גירדו. ובשביל לספר את סיפוריהם נעשה את זה דווקא הפוך – נתחיל מהתחתית ונעלה אט אט.

למשל "רובוטריקים: ההתחלה": סרט שהתחיל ברגל שמאל ומאז נפל בכל שבוע במקום-שניים עד שהשבוע הוא סוף סוף הגיע לתחתית הטבלה. הוא מעט צעיר מ"ביטלג'וס ביטלג'וס", עם תקציב פחות גדול, ביקורות יותר טובות ולפחות על הנייר הוא גם פונה לקהל רחב יותר; רק בעניין הזה של הכנסות הוא קצת מתקשה: הוא הכניס כמעט פי שניים מהתקציב שלו, אז הוא לא כישלון גמור, אבל איפה ה-124 מיליון הכוללים שלו ואיפה ה-439 של "ביטלג'וס ביטלגו'ס". שלא לדבר על ההכנסות בסוף השבוע הזה: 0.74 מיליון דולר, שכתבתי רק כדי לגרום לסרט מעליו להראות מצליח יותר.

הנה, "חתיכה אחרי חתיכה", סרט בז'אנר המאוד נישתי של ביוגרפיות לגו, הכניס בסוף השבוע מעט יותר מסרט בזיכיון המצליח "רובוטריקים"! כמה יותר? מעט יותר, לא צריך להיכנס לפרטים. טוב, 12 אלף דולר יותר. לדעתי זה מספר קטן וזניח אבל עם הכנסות כל כך נמוכות הסופ"ש לשני הסרטים, צריך להאחז במה שיש. למזלו של "חתיכה אחרי חתיכה" הוא נמצא כבר במקום התשיעי, אז בקרוב הוא כבר לא יהיה נושא לבדיחות של כותבי דו"חקואים.

סרט שמצליח יותר מ"חתיכה אחרי חתיכה" (ונמצא מקום אחד מעליו בטבלה) הוא "אנורה": סרט קטן על חשפנית שמתחילה לחיות בגדול. ההכנסות שלו אולי נראות נמוכות (900 אלף דולר), אבל את הסכום הזה הוא הכניס מ-34 אולמות בלבד, עם ממוצע הכנסות של 25.5 אלף דולר לאולם (להשוואה, "חתיכה אחרי חתיכה" הכניס 0.75 מיליון דולר מ-1300 אולמות, עם ממוצע של 580 דולר לאולם). עם שילוב מנצח של ביקורות משבחות והפצה רחבה יותר שתגיע בהמשך, הסרט יכול לצפות להכנסות נאות; לפחות מהקהל שיכול ורוצה לראות סרט על חייה של עובדת בתעשיית המין.

כמו ששמתם לב, יש סרט שהגיע אלינו ונפרד מאיתנו במהרה. "הג'וקר" וסאגת הסרט השני שלו ייזכרו בדפי ההיסטוריה ככישלון הכי גדול לסרט המשך לסרט שהרוויח מעל מיליארד דולר (משפט מסובך, אבל תזרמו). הסופ"ש הוא הכניס 584 אלף דולר, ואפשר כבר לעשות לו סיכום קצר (כמו ההכנסות שלו *סטגדיש*). בכל אופן, אחרי פתיחה מאוד מאכזבת של 37.6 מיליון דולר, "הג'וקר" נפרד מאיתנו עם הכנסות כוללות של 57.8 מיליון דולר בארה"ב. זה די נוראי, כשאפילו "המארוולס" הכניסו יותר מזה בארה"ב (84.5 מיליון). למזלו של "הג'וקר", כנראה השם הצרפתי עזר עם הקהל הבינלאומי והוא הצליח להגיע להכנסות גלובליות של 201 מיליון דולר. ולמרות שזה לא הופך אותו להצלחה בשום צורה, הוא עדיין יכול להתגאות שהוא איכשהו כיסה את התקציב שלו (190 מיליון דולר).

בשבוע הבא יוצאים לא מעט סרטים, וכמה מהם אפילו יגיעו לכאן מתישהו: "אין מחילה", סרט אקשן עם ליאם ניסן; "כאן ולתמיד", סרטו החדש של רוברט זמקיס על קורותיו של חדר; "My Dead Friend Zoe" על חיילת לשעבר שמתקשה להמשיך בחייה לאחר מותה של חברתה הטובה; ו"Hitpig", על חזיר שלוכד חיות ומחזיר אותן אל האנשים שמהם הן ברחו (סרט אנימציה לילדים שמשום מה לא נשמע הרבה פחות טריגרי מהסרט הקודם).