במובן מסוים, "גראן טוריסמו" הוא הנגטיב של סרטי הקיץ האחרונים שהרוויחו סכומים שהם מרשימים אובייקטיבית אבל פשוט לא מספיקים לסרט עם תג מחיר מנופח. הוא פתח עם 17.4 מיליון דולר – לא הרבה לכל הדעות, וברחבי העולם כבר עשה 53 מיליון דולר (מה שכנ"ל), אבל הסרט עלה רק 60 מיליון דולר. מה שאומר שאם קבלת הקהל החמה שציוני הקהל מרמזים עליה (הביקורות יותר צוננות) תתממש לרגליים ארוכות מהצפוי, הוא עשוי, ובכן, אולי אפילו להיות סיפור הצלחה. אם ממצמצים. בכל מקרה זה מרשים שהוא בכלל במקום הראשון ולא "ברבי", אז כבר כל הכבוד לו.
אה, כן, ברוכים הבאים לסרט הכי מצליח ב-2023 (בארה"ב, אם כי תנו לו איזה שבוע והוא גם נהיה הסרט הכי מוצלח בעולם כולו), "ברבי". עם עוד 15.1 מיליון דולר, לא נותר עוד הרבה להגיד על הסרט הזה (ובכל זאת עדיין כולם מדברים עליו).
במקום השלישי, "בלו ביטל" נהנה מנפילה רכה מאוד של 51%. זה יכול היה להיות חדשות ממש נהדרות לסרט אם הפתיחה שלו הייתה, נו, מרשימה – אבל נראה לי שבוורנר יסתפקו בכל שארית עבור הסרט הזה שהיה אמור לצאת לסטרימינג, ואז הוחלט שהוא יותר מתאים למסכים הגדולים, ואז קצת נזנח מצד מערך הקידום של וורנר. הסרט הרוויח 12.1 מיליון דולר בסופ"ש האחרון והרוויח בסך הכל ברחבי העולם 81 מיליון דולר. אבל, היי, נפילה של 49%!
"אופנהיימר" יורד לראשונה למספרים חד ספרתיים (במיליוני דולרים, ועדיין) עם 8.2 מיליון דולר. הסרט הרוויח עד כה ברחבי העולם 777 מיליון דולר והוא הסרט הרביעי הכי מצליח של השנה. סרט של שלוש שעות על ממציא הפצצה האטומית. וזה לפני סין. בכלל, אחרי הרבה שנות "כל הסרטים המצליחים זה רק רימייקים והמשכים", כרגע מתוך חמשת המקומות הראשונים של השנה שלושה הם לא זה ולא זה, ו-שניים מהם אפילו לא באנימציה. כן, ברגע שמסתכלים על מקומות 6-10 זה שוב פעם המשכים ורימייקים אבל תנו לעוות נקודת מבט על נתונים, מה יש לכם.
למקומות חמש עד שבע ניתן סימנים בחיות: הצבים (7.2 מיליון דולר), הכלבים (4.9) והכרישים (4.8). בזירה הבינלאומית, הזה על הכרישים (נו, "אימה במצולות 2: התהום") הוא זה שכרגע הכי מצליח, עם 352 מיליון דולר. זוכרים שצחקו על התקציב המנופח שלו של 130 מיליון דולר? אז כזה, לא משנה, עלה והצלח, סרט. לעומת זאת, הסרט על הכלבים שמדברים גסויות גיחי גיחי מגיע ל-21 מיליון דולר ברחבי העולם על תקציב של 46 מיליון דולר. אולי גם הם היו צריכים ללהק איזה שחקן סיני שיציל להם את הקופות.
לקראת סוף הטבלה (אבל לא ממש בסופה – שם יש את "נגעת נרצחת" עם 2 מיליון דולר) יש שני סרטים חדשים: "במלכוד", הסרט החדש של ליאם ניסן שעלה 20 מיליון דולר והרוויח בארה"ב 3.5. נראה שתקופתו של ליאם ניסן חלפה לה, אלא אם הוא יקבל זריקת מרץ מצד אירופה או סין או משהו. הסרט במקום התשיעי, עם 2.3 מיליון דולר הוא "הגבעה". דרמת בייסבול שנראית כמו דרמת בייסבול. לא הייתי מהמר שזה יגיע לארץ.
למי שדואג לגורלה של "גולדה", ראוי לציין שהיא יצאה מראש בפחות אולמות מהסרטים האחרים ברשימה, אבל גם אם בודקים את הרשימה על בסיס ממוצע הכנסות לאולם המצב לא משהו. הסרט הכניס 1.6 מיליון דולר שזה, ובכן, לא הרבה.
אם כבר הזכרנו ממוצע הכנסות – הסרט המצטיין של השבוע בהיבט הזה הוא הקומדיה העצמאית "תחתונות" על צמד בנות שפותחות מועדון קרב כדי להתחיל עם בנות. שזה, נראה לי, היה גם העלילה של הסרט המקורי, כשחושבים על זה. הסרט הכניס 461 אלף דולר מ-עשרה אולמות, מה שאומר שהממוצע שלו לאולם היה 46 אלף דולר. יפה.
בשבוע הבא יוצא "נקודת שיוויון 3: הפרק האחרון" שבו דנזל וושינגטון עושה מה שהוא לא עושה בסרטי "נקודת שיוויון". אני מאמין שזה מקרמה.
מי באמת מקום ראשון?
לפחות לפי boxofficemojo האחים עדיין מקדימים את ברבי בכמעט 20 מיליון
https://www.boxofficemojo.com/year/world/
רוב הכתבות על זה שברבי עקף את מריו
התייחסו להישגים בצפון אמריקה. מה שנקרא Domestic.
אבל ברבי יעקוף את מריו גם גלובאלית מאוד בקרוב, אם לא עקף כבר בפועל.
אז בעצם אנחנו דומסטיק?
זה מצריך קריאה מחדש של כל כתבות הדוחקו, אני תמיד חשבתי שמדובר על הכנסות עולמיות.
ושוב, מוח סוף אוגוסט
אכן הכוונה הייתה לארה"ב, ולא (עדיין) לגלובאלי.
עימכם הסליחה, היו כל מיני כתבות מבלבלות, מעט שינה, והרבה בקשות לגלידה.
למעשה, יש לברבי יעד קרוב יותר אליו היא עוד רגע מגיעה
וזה לעקוף את הארי פוטר האחרון ולהפוך לסרט המרוויח ביותר של האחים וורנר בכל הזמנים.
מסתבר שכשוורנר מדשדשים עם מותגים כמו עולם הקוסמים או DC, מגיח להם לפתע מותג חדש שעוקף את שניהם בסיבוב.
עכשיו רק ניתן לתהות כמה וורנר הולכים לסחוט את המותג הזה.
אחרי הכל, הם חיכו כבר זמן רב להצלחה בסדר גודל שכזה, כך שלא נראה לי שהם יוותרו על ההזדמנות לעשות עוד מלא כסף.
וזה קרה
ברבי הוא רשמית הסרט המרוויח ביותר של האחים וורנר בכל הזמנים.
מי היה מאמין?
מעניין כמה סין תעזור לדחוף את אופנהיימר. יש להם סיבות לאהוב את הסרט.
(ל"ת)
מה הסיבות?
(ל"ת)
פשעי מלחמה שיפנים עשו בסין.
(ל"ת)
איך הכניסה של סין עובדת?
הסרטים אצלה יוצאים להקרנות מאוחר יותר משאר העולם? זה קורה תמיד?
אשמח למענה כי זה מעניין.
לא הבנתי את הרעיון מאחורי הניסוח של ״שניים מהם אפילו לא באנימציה״
עשוי להשתמע מכך כאילו סרטי אנימציה מצליחים לרוב יותר מלייב אקשן ושזה משהו מיוחד שיש בין הסרטים המצליחים של השנה 2 סרטי לייב אקשן, כשהמציאות לחלוטין הפוכה.
רוב שוברי הקופות הגדולים הם סרטי לייב אקשן.
הפעם האחרונה שסרט אנימציה סיים בתור המרוויח של השנה הייתה לפני עשור עם לשבור את הקרח (ברשותכם, אני לא מחשיב את 2020, אז ברוב מוחלט של העולם כלל לא היה קולנוע רוב השנה).
מריו היה יכול לעשות את זה שוב, לראשונה מזה עשור, אבל כנראה שברבי יעקוף אותו ואולי בעוד עשור נוסף נקבל סרט אנימציה שבאמת יסיים כמרוויח של השנה.
מבדיקה זריזה שעשיתי כרגע עולה שמתוך 50 הסרטים המרוויחים ביותר בכל הזמנים, רק 11 מהם הם סרטי אנימציה (וזה כשאני מחשיב את מלך האריות מ-2019 שלגמרי נראה ומתנהג כסרט לייב אקשן).
כך שהנקודה לא צריכה להיות ש״שניים מהם אפילו לא באנימציה״ אלא ש**רק** שניים מהם לא באנימציה.
הנקודה היא אחרת
בשנים האחרונות יש 3 סרטים ברשימת הסרטים הכי מכניסים: המשכים ורימייקים, חלקים מזיכיונות (בייחוד גיבורי על), וסרטים מקוריים… באנימציה.
הדגש על "לא אנימציה" היא כי רוב סרטי האנימציה הם אלה שמזכירים שיש קהל מסוים שלא חייב זיכיון בשביל לבוא לראות סרטים – ילדים. זאת לעומת מבוגרים ונוער שכרגע בקונספציה בעיקר הולכים לדברים שמבוססים על דברים שהם מכירים.
אה, אוקי
הניסוח פשוט לא היה לגמרי ברור.
אבל כן, מסכים איתך שבקרב סרטי האנימציה ניתן יותר למצוא סרטים מקוריים שמרוויחים המון.
לשבור את הקרח, זוטרופוליס ומריו הרוויחו כל אחד למעלה ממיליארד, מה שדי נדיר לראות בקרב סרטי לייב אקשן שלא ממשיכים שום דבר.
אם כי יש לזה סיבה.
סרט לייב אקשן מקורי יעורר תהיות אם הוא מוצלח או לא והרבה יעדיפו כבר לחכות לצפייה הביתית ולא להסתכן.
לעומת זאת, באנימציה יש משמעות לאולפן.
כשאולפן אנימציה מצליח הוא הופך למעין זיכיון.
אנשים הולכים לראות את הסרט החדש של דיסני / פיקסאר / אילומיניישן בעיקר כי הם מכירים את האולפן וסומכים עליו (ופה אני כולל גם מבוגרים אבל גם ילדים שאמנם לא בקיאים במאחורי הקלעים אבל מבשרים להם בטריילר שזה מהאולפן שהביא להם את הסרטים שהם אוהבים, מה שמביא אותם לרצות לראות את הסרט).
דבר כזה לרוב אין בסרטי לייב אקשן.
איפה כן יש את זה בלייב אקשן? כשיש במאים גדולים שיכולים להביא קהל רק על סמך זהות הבמאי, כמו למשל נולאן באופנהיימר השנה.
ספילברג גם היה שם כזה בעבר, מה שסייע לו להחזיק עד היום בתור ״הבמאי שביים הכי הרבה סרטים שהיו הכי מרוויחים בכל הזמנים״ כשכולם סרטים מקוריים (מלתעות, אי.טי. ופארק היורה. ג׳יימס קמרון מאחוריו עם 2 סרטים: טיטאניק ואווטאר, גם הם, אגב, שני סרטים מקוריים) רק שלצערו כיום זה כבר לא הולך לו והצעירים פחות רצים לסרט רק כי הוא ״בבימויו של סטיבן ספילברג״.
בכל מקרה, צריך משהו כדי למשוך את הקהל, זה יכול להיות זיכיון או במאי מצליח או אולפן אנימציה מצליח, אחרת אנשים ספקנים יותר וחוששים להסתכן, או שאולי פשוט אין מה שילהיב אותם.
אגב, בעניין הזה
ברבי ומריו הם אמנם לא חלק מזכיונות, אבל כמובן שהם יפתחו זכיונות ענקיים בעקבות ההצלחה. (נדמה לי שקראתי שמטאל מתכננת עכשיו 13(!?) סרטים מהעולם של ברבי. היה משהו כזה?)
כך שבסופו של דבר, באופן מרגיז, אפילו הצלחה יפה שכזו לסרטים שעומדים בפני עצמם – מחזירה אותנו שוב לעולם הזכיונות.
מאטל מתכננים סרטים על צעצועים נוספים
בלי קשר – נכון לעכשיו – ל"ברבי".
דווקא חוסר הידיעה על "ברבי 2", היא בינתיים מעודדת בהקשר הנ"ל.
ומה לגבי מריו?
יוניברסל כבר הכריזו שמריו יהיה הסרט הראשון ביקום הקולנועי של נינטנדו?
הרי מריו יצא כמה זמן טוב לפני ברבי, כך שהגיוני שעכשיו כבר נהיה עם הכרזות של לפחות עוד שלושה סרטי המשך, שני ספין-אופים וסדרה לסטרימינג.
אז מה קורה עם זה?
(אגב, דווקא בנוגע למריו, אשמח לשמוע על עוד ועוד סרטי המשך. אני מעדיף 200 סרטי מריו על עוד סרטי מיניונים עלובים עם בדיחות רדודות לבני 3)
על מריו יש דיבור מצד הכוכבים על שלל המשכים וספינאופים שהם מעוניינים בהם
וממה שהבנתי, האמירה הרשמית היא שכרגע כל עוד השביתה בעיצומה אין על מה לדבר. זה שונה מ"ברבי", שם גרטה גרוויג הבהירה שאין לה מה לחפש להמשך, ואף כוכב אחר לא התבטא בנושא ש"כנראה אבל".
העניין הוא שכרגע אף אחד לא יכול לדבר על כלום
כלומר, הבמאים תיאורטית יכולים, אבל הכוכבים לא יכולים לתת ראיונות חדשים על הסרט. זה אומר שלכוכבים של מריו היה זמן לתת ראיונות בתגובה להצלחה של הסרט ולהיתקל בשאלה ״האם תרצו לעשות המשך״ בערך 8,000 פעם יותר מאשר לכוכבים של בארבי, שהשביתה התחילה עבורם לפני שהסרט יצא.
זה אומר שאי אפשר להסיק מסקנות מחוסר הדיבור של מרגו רובי או ריאן גוסלינג לגביי סיקוול. הם לא יכולים לומר כלום.
זה נכון
אבל בכירי מאטל יכלו להתבטא בנושא, וכשהם דיברו – הם לא הזכירו המשך ל"ברבי". עדיין.
אה, אוקיי
הגבתי ספציפית על האמירה ״אף כוכב אחר לא התבטא בנושא״. הנחתי שאתה מדבר על כוכבי הסרט, לא על בכירי מאטל (שכבודם במקומם מונח, אבל לא בטוחה כמה הם ״כוכבים״).
אבל כבר הוכרז סרט על בובה אחרת עם לילי קולינס.
למי שחשב במקרה שהוליווד תפיק את הלקחים הנכונים מההצלחה הזאת.
"בובה אחרת"
אתה תראה כבוד לפולי פוקט בבית הזה!
רק לדייק-
ברבי ומריו הם חלק מזיכיונות *ענקיים*. רק לא זיכיונות קולנועיים.
את מה זה לא מוזמנת לבת המצווה שלי - אתה שם, אלוהים? זו אני, מרגרט
תשכחו מברבנהיימר. הדבאל-פיצ'ר שאתם באמת צריכים אלו שני הסרטים שבכותרת. שניהם על ילדה מתבגרת עם הורה יהודי, שנושאת מונולוגים קבועים לאלוהים. שניהם עם שמות כל כך ארוכים, שאי אפשר באמת לחזור עליהם. על שניהם המבקרים עפו, ועל שניהם אין עדיין דפי סרט באתר, אז אני נאלץ לפרסם את הנאום המשתפך שלי כאן.
בניגוד לרושם שקיבלתי מהביקורות על 'אתה שם', לא מדובר כלל וכלל בסרט שעשוי מחומרים של 'סרט השנה'. למרות השם המטעה במקצת, הסרט לא באמת מתעסק בשאלות של דת ואמונה, אלא רק משתמש בהם כרקע לקידום סיפור ההתבגרות. התפלאתם על המעמד שהגיע אליו 'הפייבלמנים'? כי שני הסרטים הם בבסיס סרטי התבגרות גנריים עוד הרבה יותר ממנו. ולא, אין להם איזו יומרה להיות הקול והפנים של גיל ההתבגרות נוסח 'כיתה ח', או להפוך למכונת ציטוטים כמו ילדות רעות.
הם ממש לא 'סרטי השנה'. הם משהו הרבה יותר טוב מזה: הם שני הסרטים הכי חמודים, שעשו לי הכי טוב על הלב השנה. הם פשוטים, אבל מעבירים חווית התבגרות בצורה מיוחדת, השחקנים נהדרים, התסריט מצוין ואוהב אהבת אמת את הדמויות שלו, ואלו פשוט שני סרטים עם לב ענק.
ב'אתה שם' מצטיינת רייצ'ל מקדאמס כאימא רגישה, וב'את מה זה' אדם סנדלר ממיס כאבא הכי דפוק וחמוד בעולם. השחקניות הראשיות בשני הסרטים עושות פלאים, ודמויות המשנה מצוינות גם הן. (אם כי ב-'את מה זה' הן ממש גונבות את ההצגה)
בקיצור, אם עוד לא ראיתם – תראו את שניהם, לא משנה הסדר. איזה מהם הוא הטוב יותר? לא הייתי רוצה להכריע, אבל כיהודי אני מתקשה שלא לתת עדיפות לסרט בו מופיעה הרבנית הכי מגניבה בתולדות הקולנוע, וכנראה בתולדות היקום. וכישראלי אני פשוט לא יכול להתעלם מכמה שעידו מוסרי נולד בעצם להיות די-ג'יי שמולי. אז כפיים לאדם סנדלר. תביא עוד כאלה, ומהר.
הנה שערורייה זוטא
אתר Vulture מדווח כי פירמת יח"צ בשם Bunker 15 קנתה ביקורות: שילמה למבקרים זוטרים שעדיין נספרים ב Rotten Tomatoes כדי לכתוב ביקורות חיוביות "טריות" ולהצניע ביקורות שליליות, וכך להעלות את דירוג העגבניות של סרטים.
מדובר בעיקר בסרטי אינדי קטנים כמו "אופליה", אבל גם הסרט האחרון של ברוס וויליס זכה לטיפול.
https://www.vulture.com/article/rotten-tomatoes-movie-rating.html