2023 מתגלה, בינתיים, כשנה שבה גיבורי העל מפנים את מקומם כשליטי הקופות ונותנים לסרטים מסדרות אחרות הזדמנות להוכיח את עצמם. "ג'ון וויק 4" תהיה ההזדמנות להוכיח כמה זה נכון – עם פתיחה של 73.8 מיליון דולר באמריקה ו-137 מיליון דולר ברחבי העולם (הטובה ביותר לזיכיון עד כה), יש לסרט דרך לא קצרה כדי לעבור את הסרט שכרגע יושב בראש הטבלה השנתית: "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה". אבל זאת גם לא דרך ארוכה – אנטמן כרגע יושב על 209 מיליון בארה"ב ו-466 מיליון ברחבי העולם, ובניגוד לאנטמן, אנשים אשכרה, נו, אוהבים את "ג'ון וויק 4".
נראה קל להאמין שאם הסרט יצליח להחזיק את עצמו יותר טוב מאנטמן (וזה אמור להיות די פשוט) הוא יגיע, לפחות בארה"ב, למקום הראשון – לפחות עד שאיזה "שומרי גלקסיה" ידיח אותו, למרות שבשלב הזה אני כבר לא בטוח לחלוטין שזה יהיה מהלך העניינים.
במקום השני, "קריד 3" נהנה מההתרסקות של "שהאזאם! 2" (עוד רגע על זה) עם נפילה רכה של 32% – הירידה הכי קטנה בטבלה השבוע – והכנסות של 10.4 מיליון דולר. הסרט עד כה צבר 140 מיליון דולר והשאלה היא האם הנפילה הרכה הזאת הולכת להימשך או האם החדשות על מעצרו של ג'ונתן מייג'ורס על כך שהכה את זוגתו יגרמו לקהל להדיר רגליים מהסרט. במידה מסוימת זה ממש מבחן דעת קהל בזמן אמת שכמעט ולא היה לנו – לרוב חדשות על אלימות (מינית או פיזית) של כוכבים מתרחשים לפני או אחרי שיוצאים סרטים בכיכובם. אבל עכשיו לא רק שדעת הקהל תוכל לאותת בזמן אמת בגלל שיש סרט אחד שלו בקולנוע, אלא ששני סרטים שלו נמצאים בטבלה ואפשר לראות איך הם מתנהגים בשבוע הבא.
ואז, "שהאזאם! 2", שבאופן מביך למדי אפילו לא מצליח לשמור על המקום השני עם 9.3 מיליון דולר הוא מסתפק במקום השלישי. זאת נפילה של 69%, מסכום התחלתי שגם כן לא היה כזה גדול מלכתחילה. בסך הכל הסרט הרוויח 102 מיליון דולר, סכום עליו ג'ון וויק דילג, כאמור, בסופ"ש אחד. אפשר להבין למה זאכרי לוי מתחנן לאנשים לראות את הסרט שלו אבל גם אולי עדיף לשמור על פאסון, לבלוע את הרוק ולהשלים עם המצב, כמו הבמאי של הסרט.
במקום הרביעי "צעקה 6" מרוויח 8.3 מיליון דולר ועד כה הרוויח 89 מיליון דולר בארה"ב ו-139 מיליון דולר ברחבי העולם. חסרים לו 15 מיליון דולר באמריקה כדי לעקוף את את "צעקה" המקורי (עדיין הסרט הכי רווחי בסדרה), ולגרום לכך שיאשרו במהרה עוד שמונה המשכים של גוסטפייס עם איזה ספינאוף לרפואה.
"65" נמצא במקום החמישי עם 3.2 מיליון דולר וסכומים קצת מביכים ביחס לעובדה שמדובר בבלוקבאסטר מלא אפקטים אבל הוא תמיד יכול להתנחם שהוא אמנם נפל חזק, אבל הוא לא "אנטמן 3", שעד כה היה צריך להתמודד רק עם ביקורות קשות וקהל מדשדש ועכשיו הוא צריך להתמודד גם עם האשמות קשות בנוגע לאחד השחקנים בו.
מתחתיו, "חומר דוב", "מהפכת ישו", ו"אלופים" מרוויחים 2 מיליון דולר, 1.9 מיליון ו-1.5 (בהתאמה). "חומר דוב" מתקרב לסוף ימיו הקולנועיים עם 80 מיליון דולר, כמעט 2.5 מהתקציב שלו (שנמצא באזור 30-35 מיליון דולר), ואילו "מהפכת ישו" הרוויח פי 3 וקצת מהתקציב שלו (שמדווח כ-15 מיליון דולר) עם 49 מיליון דולר שכולם באו מארה"ב.
לצערנו נפרדנו השבוע מ"החתול של שרק 2" שנמצא במקום ה-11 וסיים את דרכו עם 184 מיליון דולר בארה"ב ו-475 מיליון דולר בכלליות, ואנחנו גם בדרך להיפרד מ"אווטאר 2" עם 2.3 מיליארד דולר מרשימים בקופות בכלל, ו-680 מיליון דולר בארה"ב מה ששם אותו במקום השביעי בטבלה של ארה"ב, מתחת ל"פנתר השחור", ו"אהבה בשחקים: מאווריק". זה אומר שלפחות בזירה אחת משמעותית, "אווטאר" הוא לא המלך של 2022. בכל מקרה, הסרט גרף עוד 1.4 מיליון דולר, ואני מניח שמתישהו נשמע עדכון על הסרט השלישי. או שקמרון ינקוט באותה טקטיקה ויוציא את הסרט רק ב-2036.
בשבוע הבא יצאו שלושה סרטים בהפצה רחבה (אלא אם בוקס אופיס מוג'ו שוב לא יודע על מה הוא מדבר): "אלף ואחד" (A Thousand and One), דרמה על אם שחוטפת את בנה מהאומנה שהוא נמצא בה; "מגע זהב" (Spinning Gold) ביוגרפיה מוזיקלית על… מפיק תקליטים שגילה הרבה אמני דיסקו. טוב, לפחות זה לא עוד ביוגרפיה על אמן מוזיקלי, אז שיקחו נקודות על מקוריות; ואחרון חביב – "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים", סרט עם תקציב ענק (151 מיליון דולר), ביקורות מפרגנות למדי ותחזית עגומה יחסית בקופות (באזור ה-30 מיליון דולר). מצד שני, האם זה באמת כל כך נורא שסרט כלשהו לא יתפתח לזיכיון ענק? בכל מקרה, נראה איך הולך לו בשבוע הבא.
אני לא בטוח שבא לי שמבוכים ודרקונים יתפתח לזיכיון ענק, בהתחשב באיך שזיכיונות ענק בנויים היום.
אבל ממש בא לי שהסרט יהיה מצליח לפחות ברמה המינימלית הנדרשת כדי שהאולפנים ירעננו אותנו עם עוד סרטי הרפתקאות סטייל סוף הניינטיז ותחילת שנות האלפיים.
הסרט הזה החזיר אותי אחורה בזמן, למומיה (1999), המסכה של זורו ושודדי הקריביים הראשון. פשוט סרט הרפתקאות כייפי, חמוד, פיל גודי, עם כמה סצינות אקשן יצירתיות, פס קול נהדר ושימוש מפתיע באפקטים פרקטיים בנוסף ל-CGI.
לכו לראות אותו.
ואפרופו זיכיונות ענק, שאזם 2 זה סרט הדיסי הראשון שאני מדלג עליו בקולנוע מאז גרין לנטרן.
מסתבר שהמצב עד כדי כך גרוע.
ככה הרגשתי לגבי ווילו.
סדרת טלוויזיה שמשחזרת בצורה כל כך מוצלחת את הווייב של סרטי הרפתקאות של סוף שנות השמונים.
ואז כמובן שהיא נכנסה להקפאה.
אני עם דארק קריסטל
סדרה שעשתה מטעמים ופיתחה את העולם של סרט נוסטלגי משנות ה-80, קיבלה מועמדות לאמי, ואז בוטלה ע״י נטפליקס בלי לחשוב פעמיים.
מכל הביטולים הרבים שלהם, זה היה הביטול שממש ממש ביאס אותי. לפחות העונה היחידה שיש לא נסגרה בקליפ-האנגר אבל היה שם כל כך הרבה פוטנציאל לעוד.
האם ווילו סוגרת את הארק העלילתי שלה בעונה האחת שעשו? יש לי הרבה חיבה לסרט המקורי, אבל ברגע ששמעתי שהסדרה בוטלה זה הוציא לי את החשק לראות אותה. מבאס להתחיל משהו רק בשביל שייקטע באמצע.
לא בטוח שהיא בוטלה אגב
אבל לשאלתך, הארק של העונה הראשונה נסגר לגמרי. יש בהחלט עוד מה לספר אבל הסיפור לגמרי עומד יפה מאד בכוחות עצמו.
היא לא בוטלה.
היא הוקפאה. הסיכוי שלה לחזור מזה הוא נמוך, אבל בתכל'ס כל עוד וורוויק דיוויס איתנו שום דבר לא סגור.
ורוזאן הוכיחה שגם זאת לא בעיה שאי אפשר להתגבר עליה.
(ל"ת)
עלה בכאן הסכת בנושא עריכת טריילרים
עם יפעת בראל, עורכת טריילרים
האזנה נעימה