מי זה במקום הראשון השבוע? סרט מתח עם מארק וולברג בתור טייס שצריך להעביר אסיר למשפט ביחד עם הקצינה ששומרת עליו ולא כולם הם מי שהם אומרים שהם? "טיסה מסוכנת" מצליח לתפוס גובה (יחסית) עם הכנסות של 11.5 מיליון דולר. יחסית לסרט עם תקציב 25 מיליון דולר, זה קצת מדאיג – והביקורות הקוטלות מכל עבר רק גורמות לנו לתהות כמה הסרט יצנח בשבוע הבא.
מי שלא דואג הוא "מופאסה: מלך האריות", שיורד רק ב-28 אחוזים ומקום אחד ומכניס עוד 8.6 מיליון דולר. מאז שאויבו המושבע "סוניק הסרט 3" לא רץ בכל הכוח, מצבו משתפר: הוא עדיין מתחרה בסרט החדש כל שבוע (ולפעמים מפסיד), אבל הסרטים החדשים באים והולכים, והוא נשאר: איפה הוא ואיפה "מאורת הגנבים: פנטרה". כאילו, הוא במקום השני ו"פנטרה" במקום התשיעי. אבל הבנתם.
"אחד מהימים האלה" (One of Them Days) גם מחזיק מעמד לא רע בכלל: עם עוד 8 מיליון דולר מסוף השבוע הזה (וירידה של 32 אחוזים) הוא מגיע להכנסות כוללות של 25 מיליון דולר, כולם מארצות הברית. לא רע בכלל לקומדיה קומית בתקציב של 14 מיליון דולר. במקומות 4 ו-5 (בהתאמה) נמצאים "סוניק הסרט 3" ו"מואנה 2" שגורפים עוד 5.3 ו-4.1 מיליון דולר. שניהם ממשיכים לרדת בצורה מתונה יחסית ושניהם הסרטים שהכי פחות צריכים את ההצלחה הזאת מכל העשירייה ומעבר לה.
במקומות 6 ו-7 (בהתאמה, כמובן) מתחרים אחד בשני צמד סרטי האימה "נוכחות" ו-"איש זאב", עם 3.3 ו-3.2 מיליון דולר. לכאורה, "נוכחות", הסרט החדש על ישות שעוקבת אחר המשפחה שעוברת לגור בביתה משל היתה חולדה שקבעה את משכנה בתוך הקירות, יוצא המפסיד מההשוואה הזאת: הוא אמנם הרוויח מעט יותר, אבל "איש זאב" הגיע להכנסות המפוקפקות האלה אחרי שבועיים בקולנוע וירידה של 69 אחוזים מסוף השבוע הקודם. אבל אם מסתכלים על התמונה הרחבה רואים של"נוכחות" יש ביקורות טובות יותר, ושעל "איש זאב" מכביד תקציב של 25 מיליון דולר, לעומת הישות שמסתפקת בתקציב מצומצם ביותר של 2 מיליון דולר. הכנסות כמעט כפולות מהתקציב כבר בסוף השבוע הראשון הן הצלחה מידית, ואולי נראה בקרוב סרט המשך בו הבית של הישות מושכר לסטודנטים.
במקום השמיני, "אנונימי לגמרי" ממשיך לצעוד במקום: ירידה של 17 אחוזים בסוף השבוע השמיני לחייו של סרט הם מרשימים למדי, אבל קשה לומר עד כמה ההכנסות הנמוכות (3.1 מיליון דולר) עוזרות לו: ייתכן שהוא כבר כיסה את התקציב שלו ולמעלה מכך כבר לפני שבועות, וייתכן שרק עכשיו הוא הגיע אליו; קשה לקבוע בוודאות כשהתקציב לא ידוע לגמרי. מענין לראות אם המועמדויות לאוסקר יעזרו לו בשבועות הקרובים.
"מאורת הגנבים: פנטרה" ממשיך בצניחה החופשית שהוא התחיל בסוף השבוע הקודם ושוב יורד בארבעה מקומות (55 אחוזים, 3 מיליון דולר). מכאן והלאה ההכנסות שלו יהיו זניחות למדי, אז אפשר כבר להגיד שהוא רחוק מלהיות הצלחה: הכנסות כוללות של 31.8 מיליון דולר בארצות הברית לא ממש מכסות את התקציב (של 40 מיליון דולר כביכול), וגם בשאר העולם לא נרשמה התלהבות ניכרת.
"הברוטליסט", טכנית, נשאר במקום העשירי. נכון, דיווחנו בשבוע שעבר ש"בייביגירל" הוא-הוא תחתית החבית של אותו סוף שבוע, אבל קולות החיילים הגיעו באיחור ו"הברוטליסט" עקף את "בייביגירל" בכ-7,000 דולר ממש אחרי הרגע האחרון. בכל מקרה, בסוף השבוע הזה ההפצה שלו שוב התרחבה לקראת האוסקרים וזאת של "בייביגירל" הצטמצמה, אז הפעם אין ספק: האדריכל במקום 10 עם 2.9 מיליון דולר ועלייה של 46 אחוזים; המנכ"לית במקום 14 עם 0.9 מיליון דולר וירידה של 54 אחוזים.
יש עוד קצת זמן עד ליציאת התותחים הכבדים. בשבוע הבא יגיעו לקופות בארה"ב תותחים קלים יותר: "חברה מושלמת", על מישהי שמבקרת עם החברים שלה באחוזה של ביליונר ואז הוא מת; "Valiant One", סרט אקשן למבוגרים בו חיילים תומכי לחימה בורחים מצפון קוריאה; ו"איש הכלב", שמבוסס על הקומיקס לילדים בו איש שהוא כלב נלחם בפושעים.
מדהים אותי איך כל שבוע מחדש אתם מתעקשים להחשיב את מופאסה להצלחה למרות שהוא בבירור כישלון
נכון לכרגע הוא עוד רחוק מ-700 מיליון וזה כשרוב הדרך כבר מאחוריו.
במקרה הכי הכי אופטימי הוא לא יעקוף את ה-800 מיליון, שזה רק חצי מהרווחים של מלך האריות מ-2019.
נפילה של למעלה מ-50% בהכנסות מהסרט הראשון לשני זה ללא צל של ספק כישלון.
סרט במותג של מלך האריות היה אמור בקלות רבה לעקוף את המיליארד, מה שרחוק לחלוטין ממה שהסרט הזה השיג.
ֿאז למזלו אין כרגע שוברי קופות גדולים, מה שיוצר מצב שאפשר לחשוב שהסרט מצליח כי הוא מתברג טוב בטבלה, אבל האמת נמצאת בסכומים הסופיים ובמקרה שלו הם ממש, אבל ממש, נמוכים.
העקשנות שלך להכתיר אותו ככישלון
מביכה כנראה רק טיפה יותר.
האינדיקציה *היחידה* לכך שהסכומים הגבוהים בהחלט האלה הם בעייתיים, זה אך ורק אם ידוע לנו בבירור, איכשהו, שהמפיקים ממש ציפו ליותר, ושזה גם גולם איכשהו בציפיות של בעלי המניות או משהו דומה (כי אחרת למי פאקינג אכפת, הם השקיעו סכום והרוויחו יותר ממנו, ציפיות המפיקים לבדם לא מזיזות במיוחד). אם כבר יהיו רבים שיגידו שהמפיקים ציפו לפחות, אבל זה וזה יהיו כנראה ניחושים.
עכשיו, כיוון שאין לך אינדיקציות כאלה, אתה יכול להמשיך לכתוב פה ביטויים כמו "ללא כל צל של ספק", ו"אמור היה לעבור את המיליארד", אבל הדבר היחיד שזה מראה זה כמה אתה שונא את הלייב אקשן של מלך האריות ונספחיו. שזה סבבה, אבל לא אומר הרבה על נכונות המדידה של ההצלחה הכלכלית כאן.
דיסני ראו בעלייתו של סקייווקר כישלון, חרף העובדה שעקף את המיליארד, ולכן הפסיקו להוציא סרטים של מלחמת הכוכבים
הסיבה היחידה שהרווחים הגבוהים של עלייתו של סקייווקר היו כישלון היא שמדובר בסרט סיום של מותג ענק והציפיות היו בהתאם.
ואני לא צריך הוכחות כדי לדעת מה היו הציפיות מסרט של מלך האריות.
מספיק לדעת שהסרט המקורי היה הסרט השני הכי מרוויח בכל הזמנים ושהרימייק הגיע ל-1.6 מיליארד כדי להבין למה הם ציפו ולמה הם לא קיבלו את מה שהם ציפו לו או אפילו קצת קרוב לכך.
אני לא צריך להתקשר לבוב אייגר ולשאול אותו אם סרט המשך שמרוויח פחות ממחצית מהסרט הקודם הוא כישלון או לא, כי ברור לי מה התשובה.
לפי הקצב הזה, אם יעשו עוד סרט בסדרה הוא כבר בקושי יגיע לאיזה גג 400 מיליון, וכמובן שגם אז אתם תטענו שזאת הצלחה מטורפת כי הוא עקף את התקציב שלו.
אין לי שום בעייה להודות בהצלחות של סרטים שאני לא אוהב.
אני כתבתי פה כמה פעמים שאני לא ממש אוהב כיום את הקול בראש, ובכל זאת אני לא מתכחש לעובדה שמדובר במותג האנימציה החזק ביותר והמצליח ביותר כיום.
כך שאם מופאסה באמת היה מביא רווחים שמתאימים לסרט בסדרת מלך האריות לא הייתי מתכחש לזה.
דווקא אלה שמנסים להגדיר את הסרט כהצלחה הם אלה שמתכחשים לכוח של המותג מלך האריות, מותג שהוא ברמתו לא פחות חזק ממלחמת הכוכבים, לו רק היו יודעים לנצל אותו כמו שצריך.
אתה מודע לכך שחברות הענק האלה
שפועלות עשרות שנים בתעשייה ואשר מחלקות השיווק שלהן עם היד על הדופק בכל הקשור לביקורות, ושיש להן מחלקות מחקר וייעוץ ומה לא – מודעות קצת יותר מהצרכן הממוצע לגבי סיכויי הצלחה של סרט מאשר "סרט X עשה מיליארד, סרט X2 יעשה מיליארד! ברררר"?. הסרט הקודם של מלך האריות עשה יאמבה כסף כי הוא רימייק אחד-לאחד של כנראה אחד הסרטים הנצפים והאהובים ביותר אי פעם (שהוליד בתורו גם מחזמר ברודוויי אחד המצליחים והאהובים אי פעם).
לעומת זאת הם ידעו היטב שלאשר פריקוול לסרט שאמנם רבים צפו בו אבל מעטים אמרו שהם באמת אהבו, ולא חשוב כמה הם האמינו בתסריט החדש, ובלי השירים האהובים ובלי כמעט נוכחות של הסמל של הזיכיון (סימבה) – יגרום להמווווון הרבות גבה, ורבים ציפו שהסרט יצטרף למתנ"ס ע"ש "המארווליות" כחבר כבוד באגודת סרטי המשך לסרטים מגה־מצליחים שנכשלו כלכלית וביקורתית באיזור ה-200-300 מיליון דולר בכל העולם.
והנה זה לא קרה. הסרט סה"כ מקבל ביקורות לא נוראיות, והוא חצה את ה-600 מיליון כשיש לו עוד רגליים לריצה הקולנועית הזו שלו, וסביר להניח שהוא גם יביא לא מעט צופים שמחכים לו בסטרימינג (אני ביניהם) אחרי שיעשה סבב VOD בתשלום שיביא לו עוד כמה שקלים. פורסמה גם איזושהי שמועה אודות סרט לייב אקשן נוסף שבפיתוח (עד כמה שאפשר לקרוא לזה "לייב אקשן") אך כיוון שהמקור לשמועה מפוקפק בלשון המעטה אניח לזה בצד. רק אגיד שאם יוכרז אחד זו לא תהיה הפתעה.
והסיבות בגינן מלחמת הכוכבים לא מוציאה כרגע סרטים (על אף שהתעלמת משום מה שיש בערך 10+ כאלה שבפיתוח, ברמה זו או אחרת) היא מאותה סיבה שציינתי בהתחלה: זה יפה והכל שפרק 9 עשה בוכטות כסף, אבל חברות כמו דיסני מודעות היטב להלך הרוח של הקהל שלהן, קהל שאיבד את האמון אחרי הביקורות הנוראיות (והמוצדקות) של פרק 9 לצד הכישלון הכלכלי שנחל "סולו". אבל המותג לא מת כי, כאמור, יש מלייתנלפים סרטי "מלחמת הכוכבים" בדרך למרות הכל.
"מופאסה" זו הצלחה. לא הצלחה היסטרית שמנתצת שיאים אבל הצלחה. אף אחד מאיתנו לא המציא את זה, כל האתרים והקהילות שעוקבים אחר המספרים בהוליווד מתייחסים לסרט בתור פרויקט שהצליח. אנחנו לא הולכים פה נגד הזרם או משהו.
לא אמרתי שלא יצאו יותר לעולם סרטי מלחמת הכוכבים
אלא שהם יצאו לפסק זמן מאוד ארוך מהקולנוע שכרגע אין לדעת מתי הוא יסתיים.
פסק הזמן הארוך הזה הוא מה שדיברתי עליו.
גם אם השנה יצא סרט בסדרה זה יהיה 6 שנים אחרי הסרט הקודם, וזה אחרי שלפני כן יצא כל שנה סרט בסדרה.
אבל נחמד שגם אתה מודה שאין הרבה אהבה לעיבוד החדש של מלך האריות, כי זה בדיוק הנקודה שלי.
אנשים טועים לחשוב שמלך האריות מ-2019 הוא הצלחה גדולה מאחר והוא הרוויח 1.6 מיליארד, רק שאז בא הסרט הזה והוכיח לכולם שלא כך.
אם אנשים מחשיבים 600 מיליון להצלחה זה רק מעיד על כך שמבחינת הציבור הסרט היה צפוי להגיע לאיזה בקושי 200 מיליון, וזה אומר שכל הרעיון להפוך את מלך האריות ללייב אקשן היה כישלון.
הם לקחו את אחד המותגים הגדולים בהוליווד והפכו אותו למשהו שכולם מוחאים לו כפיים כשהוא עוקף את ה-600 מיליון, משל היה איזה סרט מקורי או סרט בסדרה לא משהו ולא סרט במותג מהגדולים ביותר.
נצטרך לחכות ולראות אם דיסני יכריזו על עוד סרט בסדרה, אך גם אם כן אני מאמין שהם יחפשו דרכים להוזיל בעלויות, כי תקציבים כמו של הסרטים הללו שמורים למותגים הגדולים ו״הודות״ לדיסני מלך האריות כבר ממש לא שם אלא הרחק למטה.
ודרך אגב, אם דיסני באמת רוצים לחסוך בעלויות ועל הדרך להגדיל גם את הרווחים
שיפיקו סרט של מלך האריות באנימציה ידנית.
זה גם יצמצם באופן ניכר את התקציב וגם במקביל יעלה באופן ניכר את הרווחים, שכן חלק ניכר מהסיבה שמרבית אלה שהלכו לקולנוע לסרט מ-2019 לא באו למופאסה זה בגלל שאנשים פשוט לא התחברו לסגנון הריאליסטי המכוער.
אבל אם יכריזו על סרט חדש בסדרה באנימציה ידנית בסגנון של הסרט הקלאסי, ישר ההתעניינות תזנק מעלה מעלה ויחד איתה גם הרווחים הצפויים.
אני מדבר נטו מבחינה כלכלית, זה הדבר ההגיוני ביותר לעשות מבחינה עסקית ואיכשהו לא נראה לי שהם ילכו על זה.
הפחד שלהם מאנימציה ידנית לצד ההתלהבות המוגזמת שלהם מריאליזם גורמת להם שלא לקבל החלטות עסקיות נכונות וזה למרות כמה שהם מבינים בכלכלה.
עם זה אני מסכים איתך
(ל"ת)
ואגב, עלייתו של סקייווקר מחזיק בציון ממוצע גבוה יותר ממופאסה בעגבניות רקובות
כך שלא ברור לי איך אתה מגדיר את הביקורות של מופאסה כ”לא נוראיות״ ואת אלה דל סקייווקר כ״נוראיות״.
אם כבר, אז ההפך.
דרך אגב, קצת מצחיק להטיח בי שאני בא מתוך שנאה לסרטי הלייב אקשן של מלך האריות וזה מעוור אותי
זה מצחיק גם בגלל שאני לא שונא את הסרטים, יש לי ביקורת על הריאליזם המכוער ועל עוד דברים, אבל זה רחוק משנאה מעוורת שתגרום לי להתעלם מהמציאות כביכול.
אבל זה מצחיק עוד יותר כשחושבים על כך שאני יכול לטעון כלפיך בדיוק את אותה הטענה.
אני יכול לטעון שאתה אהבת את הסרט ולכן אתה מסרב לשים לב לכמה הוא לא מצליח ומתעקש להפוך אותו להצלחה למרות שהוא לא הולך להגיע למחצית מהרווחים של הסרט הקודם.
אז בבקשה, בוא נרד מהשיח הזה.
בוא נדבר עניינית על הרווחים בלי לטעון לכך שמי מאיתנו מושפע מהיחס שלו לסרט.
אני לא התעקשתי על שום דבר, זה ההבדל היחיד בינינו
והפלפולים שלך (פתאום ההכנסות זה לא המדד אלא "האם יעשו עוד סרט", ואתה לחלוטין מזיז את השער כשאתה פתאום מחליט להתייחס לכל הרעיון של הפיכת המותג ללייב אקשן) רק מעמידים את העקשנות שלך באור מוזר עוד יותר. שיהיה לך לבריאות. לא אני זה שהתייחס כבר כמה פעמים באתר להכנסות של הסרט הזה, ואפילו בביקורת לא התיימרתי לטעון שזאת יצירת מופת מפוספסת.
כי הוא לא כישלון
ברגע שהסרט כיסה את עלות הפקתו (לפי דיווחים 200 מיליון דולר) הוא לא יכול להיות כישלון הוא כן אכזבה ברמת ההכנסות שלו, העניין שאתה לא יודע מה היו הציפיות להכנסות מהסרט ואני די בטוח שאף אחד בדיסני לא ציפה להגיע לרמת ההכנסות של מלך האריות
אם נחשיב כל סרט שעוקף את התקציב כ״לא כישלון״, אז יוצא שאחוז ניכר מהסרטים שכולם, כולל כולם, מחשיבים לכישלון הם בעצם לא כאלה
וזה גם הופך החלטות של אולפנים על סיומי סדרות או ריבוטים ללא הגיוניות כי ״זה הרי היה הצלחה, למה לא להמשיך עם זה?״.
אם סרט הוא ריווחי, הוא לא כישלון
בשביל זה הוא צריך לכסות עלות הפקה + עלות שיווק + עלויות כלליות של האולפן שמתחלקות בין כל הסרטים שהוא מפיק + אנא עארף אני לא מהנדס תעשייה וניהול ולא רו"ח.
אם נניח שהוא עלה על סכומים אלה בלפחות 10% לשנת הפקה (התשואה השנתית הממוצעת בבורסה על הכספים שהושקעו בסרט) אז כבר אפשר ממש להגדיר אותו כהצלחה כלכלית והשקעה טובה.
איזה סרט שהשיג מספרים כאלה כולם כולל כולם מחשיבים ככישלון כלכלי?
ואתה בטוח שמופאסה עומד בהגדרות ההצלחה שתיארת כאן?
כי אני ממש לא בטוח.
אם אתה לא בטוח, למה אתה מכתיר אותו ככישלון ויורד על אנשים שמציינים עובדה כמו כמה הסרט הרוויח ואיזה מקום הוא בטבלה?
(ל"ת)
א. לא ירדתי על אף אחד. אני בהחלט חושב שהתנסחתי בצורה מנומסת
ב. אני בהחלט בטוח בטענה שלי ולא טענתי אחרת.
מה שאמרתי עליו שאני לא בטוח לגביו זה האם הסרט מהווה הצלחה לפי אמות מידה מאוד ספציפיות שהוגדרו בתגובה מעל. אבל כלל לא אמרתי שאני בכלל מסכים שאלה אמות המידה להצלחה של סרט ואני עדיין עומד מאחורי עמדתי שבשביל סרט בסדרה הזאת זה כישלון גם אם יצא שהאולפן הרוויח קצת כסף על הסרט.
ג. לא הבאתי שום טענה כנגד הבאת המידע על כמה הסרט הרוויח ואיזה מקום הוא בטבלה, אלא רק כנגד הפרשנות על כך שמה שהוא הרוויח ומיקומו בטבלה הופכות אותו להצלחה גדולה.
בכל מקרה, אם יש מישהו שנפגע מהתגובות שלי או שחש שהייתי תוקפני מדי, אני מתנצל.
לא הייתה לי שום כוונה לרדת על אף אחד או להגיב בתוקפנות וצר לי אם התגובות שלי נקראו בצורה הזאת.
לא הגבתי לך עד כה על תיאוריית מופסאה הוא כישלון
בגלל שאני חןשב שהפרשנות שלנו להצלחה מאוד שונות
אבל הדגש של המילה היא פרשנות
אתה מחליט שהפרשנות שלך היא האמת ואז אתה מביא הסברים ללמה זה נכון
אבל זה לא .
אני לא ראיתי מופסאה אני לא אוהב את הסרט הזה בשום צורה אבל מופאסה הוא לא כישלון, אפשר לומר שהוא אכזבה, וזו גם פרשנות אבל נראה לי שהיא יותר קלה לעיקול.
כישלון זה משהו ברמת מארוולס כמו שנאמר לפני או קרייבן הצייד .
למה רק אכזבה? כי לא ציפו ממנו להיות מלך האריות הראשון, אני לא מאמין שיש הרבה אנלסיטים או מנהלים בדיסני שחשבו שהוא יעשה 1.5 מיליארד, כן אולי ציפו ל800-1000 מיליון ולכן 650-700 סופי זו אכזבה מסוימת.
הטענה החזקה ביותר שלך היא: המקור עשה 1.6 לכן פחות מיזה או משהו לא קרוב לזה זה כישלון , אז לפי ההגיון הזה כל המשך חייב לעשות כמו הראשון שלו? אז אווטאר 2 זה כישלון ואי ואי כי הראשון הוא הסרט המצליח בכל הזמנים, לעומת זאת השני עשה רק 2 מיליארד , לכן דיסני היו צריכים לצפות מהשני לעבור אותו ולעשות 3.5 מיליארד לפחות, ועוד אינפליציה והכל אווטאר 2 הוא כישלון, אתה מסכים איתי שהטענה הזו לא מחזיקה? למה? כי מאז עברו הרבה מים בעולם, היה קורונה, המותג של אווטאר נחלש, ועוד דברים, לכן לסרט הזה לעשות מעל 2 מיליארד זו הצלחה מטורפת גם אם לא הגיע לראשון
וכנל לגבי מופסאה, מאז הראשון עברנו קורונה, המותג נחלש , אנשים לא עפו על הראשון וראו אותו בתור נוסטלגיה, ודיסני מודעים לכך והם היו אמורים לתאם ציפיות בהתאם, אני מבין שחלק מהטענה שדיסני הרסו את המותג ולכן הסרט לא הצליח כמו הראשון, אבל מה זה קשור להאם הסרט כישלון? דיסני הרסו אתה המותג, הם יודעים את זה ועדיין הסרט עשה 700 , לכן הוא לא כישלון מבחינה זו, האם ההמשך יחלש עוד יותר? אולי, לא רלוונטי כרגע.
לגבי האם הסרט הרוויח או לא אני מסכים איתך, זו טענה חלשה, אם הסרט היה מופק ב10 מיליון והיה עושה 200 הוא הצלחה? לא, הוא הרוויח מלא אבל ככה לא מודדים הצלחה בעולם הזה, ואם הסאט היה עולה 1000 מיליון והיה עושה רק 1.2 הוא כישלון? לא , השאלה היא רק מה ציפו הוא יכנס עלויות האולפן לא אמורות לעניין אותנו לגבי ההגדרה של הצלחה או כישלון ולא סתם תמיד אומרים שהסרט הכניס ככה וככה ולא כמה הרוויח כדי למדוד הצלחה (כן אפשרי לדבר על רווח כדי להבין האם ציפו ממנו כמו שצריך כמו בסרטי אימה דעולם שקל וחצי ועושים 4 והם מרווחים טוב)
אווטאר 2 הרוויח הרבה מעל למחצית מהסרט הראשון
לא טענתי שסרט המשך חייב להרוויח יותר מסרט המקור או קרוב לזה כדי להיחשב להצלחה.
יש בהחלט היגיון בכך שככל שהסרט המקורי היה יותר מרוויח כך יהיה קשה יותר להמשך להתעלות עליו.
אבל יש גבול גם לירידה.
נפילה של למעלה מ-50% מרווחי סרט המקור זה כבר מעבר למה שאפשר להכיל כהצלחה.
אם מרבית הצופים של הסרט המקורי לא הלכו להמשך, זה בעיני כישלון.
אוקי בעינך על דעה אין מה להתווכח
בטוח שזו לא אמת יחידה
הכוונה זה לא נכון ללא צל של ספק נניח
כמה דברים:
א) בהחלט ירדת על "ההתעקשות להכתיר את מופאסה כהצלחה", כשאף אחד לא מכתיר אותו כהצלחה, בטח שלא בכתבה שעליה אתה מגיב.
ב) יש כמה דרכים "לפרש" את נתוני הקופות ומהם להסיק האם הסרט הוא הצלחה או לא.
1. רווח הסרט על הנייר.
בחישוב הכי פשוט, מסתכלים אם הסרט הוציא לאולפנים רווח כלשהו. כן, אם סרט עלה 10 מיליון ומתוך ההכנסות האולפן מרוויח 5 מיליון זה שווה בדיוק ל-5 מיליון שסרט שעלה 100 מיליון ירוויח, אבל הסיכון שונה. פה, דיסני לקחו סיכון על 200 מיליון דולר, ובחישוב מאוד גס וכוללני, סרט צריך להכניס פי 2.5 מהתקציב שלו כדי להיות רווחי. אז הרווח הנקי של מופאסה הוא כרגע 130 מיליון דולר. החזר של בערך 70% על ההשקעה זה לא כישלון לא משנה כמה הודעות ופרשנויות ייכתבו באתר. אבל החישוב הזה לא (תמיד) כולל את הוצאות המרקטינג (כנראה כדי לתת לאולפנים גמישות במס). אז במידה והוא עלה 300 מיליון דולר, הוא עדיין לא החזיר את ההשקעה (והאמת, הייתי לוקח את דיווחי העלויות עם הרבה מאוד מלח).
זה עדיין לא אומר שהסרט הוא כישלון. מופאסה, עם הכנסות של כמעט $650 מיליון, יכניס לא מעט כסף מצפיות ביתיות ומכירת זכויות שידור, אז את הכסף של ההשקעה הוא יחזיר בטוח.
2. הפתעות.
בלי קשר לכמה כסף הסרט עושה על הנייר, יש את עניין ההפתעה. סרט שכולם מצפים לו שייכשל אבל פתאום מכניס פי כמה ממה שציפו גורם לכל העסק להראות כהצלחה, גם אם על הנייר הוא לא באמת הרוויח מלא כסף. לדוגמא, מקס הזועם: כביש הזעם. הוא עלה 150 מיליון דולר והכניס בכל העולם 380, אז בנוסחה למעלה הוא על הקשקש להחזיר את התקציב ולהיות רווחי. אבל אף אחד לא ציפה ממנו להגיע לסכומים האלה ולהפוך ליצירה כל כך אהובה ביקורתית, אז כולם התייחסו אליו בתור הצלחה.
3. ציפיות.
כעושים סרט שהוא במותג מאוד גדול ומצליח אז מצפים גם ממנו להיות גדול ומצליח. פה אני מסכים איתך שאין איך לסובב את זה, מופאסה הוא כישלון ביחס למותג של 'מלך האריות'. יש הקלות, כמו הקורונה שקרתה בזמן הזה ושינתה את הרגלי הצפייה, האכזבה מהסרט הקודם שהסרט הזה צריך לסחוב על הגב שלו ובטוח גרמו להורדת הציפיות האלה, או העובדה שפריקוולים לא מכניסים כמו סיקוולים. וכשזה סרט במותג שהסרט לפניו הכניס $191 מיליון בסופ"ש הראשון שלו, ה-$35 מיליון של סופש הפתיחה הם כישלון צורב, כואב ונוראי.
אבל ציפיות יכולות להשתנות. "אם איכשהו (מופאסה) יצליח להגיע אפילו להכנסות של 150 מיליון דולר, דיסני יצטרכו להודות לאלוהי הקופות על הנס שקרה להם". כתבתי את זה בדוחקו בסופ"ש הראשון שלו. הציפייה אחרי המספרים הראשונים הייתה שמופאסה לא יצליח להגיע ל-130 מיליון בארה"ב. הוא כבר על 222. אז לפתע, הוא הופך להיות הסרט שמפתיע לטובה, ואת זה אנשים מתרגמים ל'הצלחה'. כמו החתול של שרק: משאלה אחת (שעל הנייר החזיר את אחוז ההשקעה שלו הרבה יותר כי הוא עלה $90 מיליון, אבל גם שייך למותג די ענק) התחיל עם פתיחה נוראית ($12 מיליון) ואיכשהו הגיע להכנסות של $186 בארה"ב ו-$485 מיליון בכל העולם.
4. למי אכפת מהכנסות הסרטים?
כמו שאתה בטח יודע, הרבה מהסרטים של דיסני הם סתם פרסומת ארוכה בשביל הרווחים האמיתיים שלהם מפארקים ומרצ'נדייז. נכון, אני בטוח שנחמד להם לקבל גם רווח של 200-300 מיליון על כל סרט, אבל זה לא מה שגורם להם להיות כל כך גדולים. בסופו של דבר, אם הסרט הזה מכניס מספיק כסף (ומעל $600 מיליון זה מספיק כסף) ומעורר עניין שמותג הזה שיגרום לאנשים לקנות עוד בובות, שירים, וכאלה, אז הסרט עשה את העבודה שלו.
בסיכום, אתה צודק בכך שהסרט מאכזב ביחס לקודם, אבל זה משהו שהיה ידוע לאולפנים שהולך לקרות, בטח אחרי שבוע הפתיחה שלו, ומאז הוא רק מתחזק ומראה שהוא בטח ובטח לא כישלון.
תראה, כמו שאמרתי, לא התכוונתי לרדת על אף אחד אלא רק להביע דעה בצורה מנומסת
יכול להיות שהתנסחתי לא טוב ועל כך אני לגמרי מתנצל.
אדגיש שוב, אין ולא הייתה לי כל כוונה לרדת או לפגוע באף אחד ואני מיצר על כך שדברי יצרו את הרושם הזה.
ג'ואנה סאקרבלו
חבורת מקסיקנים החליטו שהייצוג של מקסיקו ב"אמיליה פרז" לא נאמן למקור, אז הם הרימו סרט קצר שמציג את צרפת באופן דומה.
קבלו את Johanne Sacrblu
הם יוצאים קצת בכיינים
ובואו זה לא שהסטיגמות על מקסיקו תלושות מהמציאות. ביום שמקסיקו תהיה מתקדמת ברמה של צרפת יהיה על מה לדבר. עד אז שיפסיקו לבכות. לא זכור לי שישראלים התבכיינו בגלל אל תתעסקו עם הזוהאן