הקיץ שהתחיל עם "הנוקמים: סוף המשחק" ממשיך להיות הקיץ של דיסני. בעוד שאולפנים אחרים בוכים על סרטים שמתרסקים עם פתיחות של מתחת ל-50 מיליון דולר, בדיסני מאוכזבים מזה ש"הנוקמים: סוף המשחק" אולי לא יצליח להיות הסרט הכי רווחי אי פעם וש"צעצוע של סיפור 4" פתח עם סכום קטן משמעותית מהצפוי. לא סכום נמוך חס וחלילה, פשוט 120 מיליון דולר במקום 140. שנייה, אני מגיעה לעזור להם למחות את הדמעות. גם כשדיסני מאוכזבים הם עדיין מרוויחים הרבה יותר מכולם. נראה כאילו האולפנים האחרים בקושי מנסים לשחק באותה הליגה או שפשוט ויתרו על הקיץ לגמרי.
"צעצוע של סיפור 4" פתח את סוף השבוע הראשון שלו בארצות הברית עם 120 מיליון דולר, מה ששם אותו, כמובן, במקום הראשון. מדובר בסכום שאולפנים אחרים מזילים עליו ריר, אבל לא דיסני. ההשערה הכי פרועה הייתה שהסרט יפתח עם 200 מיליון ודיסני עצמם העריכו שהסרט יפתח עם סכום צנוע יותר של 140 מיליון אבל הסרט פתח עם פחות. זה עדיין סכום יפה אבל לא סכום מדהים. להזכירכם, הסרט הקודם פתח לפני 9 שנים עם 110 מיליון דולר ותמיד הציפיה היא שהסרט הבא בזיכיון כלשהו יפתח עם סכום גבוה בהרבה יותר מקודמו. 10 מיליון דולר זה נחמד, אבל לא יותר מזה. עדיין, אם הסרט יצליח להגיע למיליארד דולר (ויש סיכוי כזה) הוא ייחשב להצלחה למרות הפתיחה המעט מאכזבת.
במקום השני נמצא "משחק ילדים". סרט חדש בכיכוב הבובה הרצחנית צ'אקי שאמנם אף אחד לא ביקש אבל כנראה יספק את מי שבא לו לראות בובה קטנה רוצחת אנשים באכזריות. הסרט פתח עם 14 מיליון דולר ובהתחשב בזה שיש לו ציון של +C בסינמה סקור ורק 61 אחוז ברוטן טומטוז, אני צופה התרסקות גדולה בסוף השבוע הבא. מצד שני, המנטרה של סרטי אימה לא משתנה, אז עם תקציב קטן של 10 מיליון דולר, הסרט בטוח יכסה את התקציב שלו. מצד שלישי, הפתיחה הזו עדיין לא מבטיחה שיהיה לו המשך.
במקום השלישי נמצאת הפתעת השנה, "אלאדין" של דיסני. לסרט הזה יש את האחיזה הכי טובה בעשרת הגדולים השבוע, עם ירידה של 23.5 אחוזים בלבד בהכנסות שלו מסוף השבוע הקודם, כלומר עוד 13.2 מיליון דולר בסוף השבוע הנוכחי. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 810 מיליון דולר מה שהופך אותו ללהיט ללא עוררין.
במקום הרביעי נמצא "גברים בשחור: אינטרנשיונל" עם ירידה חדה של 64.4 אחוזים בהכנסות. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון רק 10.7 מיליון דולר ואחרי שבועיים בקולנוע יהיה לו מזל אם הוא יצליח בכלל לכסות את התקציב שלו. עם תקציב של 110 מיליון דולר הוא יצטרך להכניס לפחות 220 מיליון דולר כדי לכסות עלויות (בדרך כלל עלויות שיווק של סרט הן באותו סדר גודל של תקציב ההפקה) ועם הכנסות עולמיות של 182 מיליון דולר, בכלל לא בטוח שזה יקרה. כנראה שהכימיה בין השחקנים הראשיים מתאימה לקהל הרחב רק במסגרת סרטי מארוול.
במקום החמישי נמצא "החיים הסודיים של חיות המחמד 2". מישהו זוכר את הסרט הזה בכלל? הסרט סבל מירידה של 57.9 אחוזים בהכנסות והכניס רק 10.2 מיליון דולר בסוף השבוע השלישי שלו בקולנוע. כי כשיש את "צעצוע של סיפור" בקולנוע, לא נראה לי שיש הורים שחשוב להם לקחת את הילדים דווקא לזיכיון הלא ברור הנ"ל. עוד הרבה מתחתיו במקום השמיני, נמצא המשך מאכזב נוסף, "גודזילה: מלך המפלצות" שהכניס בסוף השבוע האחרון עוד 3.8 מיליון דולר.
כשלון של סרטים גדולים נותן מקום להצלחה של סרטים קטנים. במקום השישי והשביעי נמצאים "רוקטמן" עם ירידה של 40.5 אחוז והכנסות של 5.6 מיליון דולר, ו"ג'ון וויק 3" שמתהדר בירידה השנייה הכי קטנה בהכנסות בעשרת הגדולים (36.2 אחוזים), והוא הכניס עוד 4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון.
במקום התשיעי יש לנו את "אנה", הסרט החדש של EuropaCorp, חברת ההפקות של לוק בסון. כמו שאפשר לראות מהמיקום שלו בטבלה, הסרט הוא לא בדיוק הצלחה. זהו עוד סרט אקשן מבית בסון שנראה כאילו יצא ממחולל העלילות הקבוע שלו (דוגמנית יפיפייה שהיא גם מתנקשת קטלנית במיוחד). הסרט הכניס 3.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ויש סיכוי שהוא כבר לא יהיה אתנו בסוף השבוע הבא.
במקום האחרון אחרי שלושה שבועות בלבד אנחנו עומדים להיפרד מהפלופ הכי גדול של הקיץ "אקס-מן: הפניקס האפלה". הסרט ירד בהכנסות שלו בעוד 62.2 אחוז והכניס רק 3.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. חלק מהכישלון הוא בשל העובדה שהסרט הורד מ-1,667 מסכי קולנוע בטענה שהוא לא משתלם כלכלית. אאוץ'. הסרט הכניס בכל העולם סכום איום של 232 מיליון דולר בלבד.
שלושה סרטים יוצאים לקולנוע בשבוע הבא ורק אחד מהם באמת מעניין אותי. "הנוקמים: סוף המשחק" יוצא מחדש לקולנוע בסוף השבוע עם כמה אקסטרות לפני ואחרי הסרט כדי לנסות להגיע למקום הראשון בטבלת הסרטים הכי מכניסים אי פעם. לסרט חסרים עוד 38 מיליון דולר כדי לזכות בתואר ואני בספק אם הוא יצליח אלא אם כן הסצנה שאחרי הכתוביות תהייה קשורה לאקסמן או לארבעת המופלאים.
בנוסף, יוצא הסרט "יסטרדיי" שבו גיטריסט שעובר תאונה מתעורר בעולם שלא מכיר את הביטלס והופך לכוכב כשהוא משחרר את השירים שלהם כאילו היו שלו. הסרט השלישי הוא "אנאבל 3", עוד סרט אימה של WB וחלק מהעולם של "לזמן את הרוע". כנראה מדובר בגרסת האימה של "צעצוע של סיפור" כי בסרט הקרוב אנאבל עומדת להחיות את כל החפצים המקוללים במרתף של הזוג וורן, אותו מגלמים שוב ורה פרמיגה ופטריק וילסון.
הנוקמים יעבור את זה בקלות
תהיו בטוחים. אין לו שום תחרות אמיתית בקהל היעד שלו (צעירים מגיל 10-40 עד כמה שזה טווח מוזר)
אה שכחתי לרשום למה אני כל כך בטוח
כי אנשים כל כך אוהבים את הפרנצ'ייז הזה שמספיק סצינה של ת'ור רוכה על סקייטבורד בשביל להצדיק עבורם צפייה חוזרת (בהתחשב בשתי העובדות החשובות שהסרט לא רע ושאין לו תחרות אמיתית כרגע)
וכי אין משהו אחר לראות. זו גם הסיבה שאלדין הצליח ושצש"ס יצליח גם.
(ל"ת)
כן
לזה התכוונתי ב"אין לו תחרות אמתית כרגע"
מעניין אם יש באינטרנט קרוסאובר של אנאבל וצעצוע של סיפור.
(ל"ת)
באמפייר פודקאסט עלתה התאוריה ש"צעצוע" הוא מחווה ל"משחק ילדים"
הנימוק היה שאלה שני סרטים על ילד בשם אנדי שהצעצועים שלו מתעוררים לחיים .
אגב, אם מישהו מחפש פודקאסט על קולנוע זה של אמפייר הוא באמת נהדר.
תודה על ההמלצה!
אני בדיוק מחפשת פודקאסטים מעניינים על קולנוע/טלוויזיה, והגעתי לפודקאסט של אמפייר לפני כמה ימים.
שמחה לשמוע שהוא מוצלח מעבר לכמה פרקים שהספקתי לדגום.
אשמח להמלצות נוספות!
אני יודעת שלאמפייר יש אח קטן בשם פיילוט TV פודקאסט
צוות המשתתפים ואיכות הדיון הם דומים, אבל ממדגם מוגבל התברר שיש לי שתי בעיות איתו:
הראשונה היא שהם משתדלים לדבר על כל הסדרות / עונות החדשות של השבוע וזה המון. אני רואה בכל פעם סדרה אחת או שתיים ואז רוב התוכן פחות רלוונטי לי.
השניה היא קצת טפשית, אבל לאחת המשתתפות שם יש קול שמשפיע עלי כמו ציפורניים על לוח גיר…
זהו, פודקאסטים על טלוויזיה
זה בדרך כלל יותר בעייתי, בגלל שאני לפחות נוטה לראות סדרות בבינג', לפעמים הרבה אחרי מועד השידור המקורי. לכן אני אוהבת פודקאסטים שסוקרים יותר את השוק באופן כללי, מגמות, או מדברים על סדרות בלי כניסה לספויילרים. אלה דיונים שיכולים לעניין גם אם עוד לא ראיתי כל סדרה שמוזכרת.
מהבחינה הזו צריכה להזכיר לחיוב את TV's Top 5 של הוליווד ריפורטר, ולשלילה את Best of Shows של אנטרטיינמנט וויקלי (שהפסקתי להאזין לו אחרי שספיילרו לי בלי אזהרה יותר מסדרה אחת).
הסיפור היותר מעניין שקשור ל-"צעצוע של סיפור 4" התרחש השבוע בסין
שם הסרט נבעט לאחר כבוד (ובניגוד לכל התחזיות) למקום השני בהכנסות סוף השבוע על ידי… "המסע המופלא".
איך קרה שסרט שיצא לפני כמעט 20 שנה, ועותקים פיראטיים בשקל שלו זמינים לרכישה בכל באסטה סינית שמכבדת את עצמה הצליח לעקוף את הסרט הרביעי של אחד ממותגי האנימציה ההוליוודיים הכי חזקים שיש? פרשנות בקבוצה שאני מנהל:
https://www.facebook.com/groups/301605926624659/permalink/2236022576516308/
(ותודה לקול רם על הרפרנס הראשוני).
אבל הוא לא ענה על השאלה הכי מעניינת
למה הסרט יוצא בסין רק עכשיו?
כי, כשהוא יצא ב-2001, השוק הסיני היה מאוד סגור לסרטים זרים
היתה אז הגבלה נוקשה מאוד על כמות הסרטים הלא-סיניים שמותר להקרין במדינה (נדמה לי שאישרו הקרנה של עד עשרים סרטים כאלה כל שנה), כשרוב הסרטים הזרים שכן הוקרנו היו הוליוודיים – המצב הפוליטי בין סין ליפן היה אז מתוח, וישנו גם כל המטען ההיסטורי הכבד בין שתי המדינות.
אנחנו גם בלטרבוקסד!
חלקכם כנראה מכירים את האתר, אבל חלק כנראה שואלים "לטר-מה?".
לטרבוקסד היא רשת חברתית מבוססת-עוקבים שמתמקדת ספציפית בסרטים. אחרי שיוצרים חשבון (בחינם!) ניתן לסמן סרטים שראיתם, לתת להם דירוג כוכבי וביקורות מילוליות, לסדר לפי תגיות, ליצור יומן צפיה וכל מיני רשימות ודירוגים.
הפרופיל של האתר עוד בחיתוליו, אך יש בו כבר יומן מסודר של כל הביקורות שלנו מהשנה הנוכחית וגם דירוגים של הסקרים האחרונים שעשינו. אין שם משהו שאי אפשר למצוא באתר, זאת פשוט עוד דרך לעקוב אחר ביקורות ולראות תוצאות של סקרים בצורה יותר נוחה לעין.
את הפרופיל של האתר אפשר למצוא כאן. לא צריך להיות רשומים כדי לצפות בו, אבל זה מקל על העניין.
איך זה שונה מ־trakt?
(ל"ת)
למה ההכנסות מיום שלישי כאלה גבוהות?
פתאום הייתה עליה משמעותית בהכנסות של כל הסרטים במהלך יום שלישי (צש"ס הכניס 20 מיליון ביום שלישי לעומת 14 יום לפני) ואני לא רואה שהיה חג כלשהו בארה"ב באותו יום.
ויש מקום בו מתפרסמות אותן תחזיות של האולפנים (נגיד זה שדיסני ציפו ל-140 מיליון. איפה יכלתי לקרוא על זה?)?
אאל"ט יש ביום הזה הנחה בצפון אמריקה, סטייל סרטים ב10%, אבל כל שבוע
ותחזיות של אולפנים, אני לא יודע אם יש מקור ראשוני קבוע, אבל אפשר למצוא בכתבות של אתרים שמתעסקים עם תעשיית הבידור, כמו Deadline ו-Variety, שיש להם מקורות באולפנים. חוץ מזה אתרים כמו Box Office Mojo מפרסמים הערכות משלהם.
קשור כנראה גם
לחופשת הקיץ של התלמידים שעדיין לא נסעו למחנה קיץ – הרבה בתי ספר ציבוריים יצאו לחופש ב26 ביוני השנה.
כן, אבל לא כל שלישי יש עליות כאלה גבוהות
אולי מה ש-Morin כתב/ה באמת מסביר למה זה באמת היה כך בשלישי הספיציפי הזה.
שנים שלא ביקרתי ב-Deadline עד ששכחתי מקיומו, תודה!
ידוע אם ההפצה המחודשת של הנוקמים תתרחש גם בארץ ?
ראיתי את הסרט "רק" פעמיים בקולנוע (לעומת ארבע באינפינטי וור) ואני לא אתנגד לפעם נוספת.
מתרחשת, כך אומרים. לא בדקתי באתרי הקולנוע, אבל היח"צ אמרו שכן
(ל"ת)
אכן כן. החל מהיום (28.6), כל ההקרנות (לפחות ביס פלאנט) הן הגירסא החדשה.
ניתן לוודא זאת על ידי בדיקת אורך הסרט, שגדל ל189 דקות במקום 181 (הכנס כאן בדיחת התאפקות).