החדשות הטובות מבחינת "דרכם של המים" זה שהסרט נמצא על 889 מיליון דולר שבוע וחצי אחרי שיצא ברחבי העולם. זה לא רק סכום טוב, זה סכום מעולה. החדשות הרעות הן שקצב הירידה שלו הוא לא זה של "אווטאר".
אפשר לראות את זה מהנתונים בארה"ב – כן, יש סופה ויש תירוצים והכל אבל בסופו של דבר הסרט ירד ב-52% בסוף השבוע השני שלו, והוא הרוויח של 64 מיליון דולר מה שמביא אותו לסכום כולל של 287 מיליון דולר בארה"ב. שוב, זה לא סכום רע בשום צורה – וה-601 ברחבי העולם הוא בטח לא סכום רע, אבל אלה סכומים שמראים על האטה בלוקבאסטרית מסופ"ש לסופ"ש. כלומר: אם הסרט ממשיך בקצב הזה, שבו בכל שבוע הוא (בערך) עושה את אותם סכומים שהוא עשה בסופ"ש הקודם שלו, הוא יגיע – כנראה – ל1.5 מיליארד דולר יפים, אבל רחוקים מקו ה-2 מיליארד שקמרון קבע כמדד להצלחה עבור הסרט.
שוב, "מראים" זה לא אומר שכך יהיה: לקופות דרכים משלהן. אבל אם השאלה היא האם "אווטאר 2" הוא שובר קופות או תופעה: כרגע המחוג נמצא על שובר קופות, גם אם מהסוג הגדול מאוד – בעיקר בזכות קופות שאינן מארצות הברית.
ומה שלום סרטים שאינם "דרכם של המים"? רע, תודה ששאלתם.
במקום השני נמצא "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" עם 12.4 מיליון דולר, שזה לא מרשים, והוא עוד במצב טוב. אבל אין מה לעשות – זאת פתיחה נמוכה לא רק יחסית לסרט הקודם (34 מיליון) אלא גם יחסית לסרט דרימוורקס הקודם של השנה, "לא רעים בכלל" (24 מיליון). אפשר להתנחם בכך שהתקציב שלו סביר (כ-90 מיליון דולר), ובכך שהוא הרוויח עד כה בעולם כ-58 מיליון דולר, ואז לשרטט איזושהי מפה שבה הוא מצליח לא להיכשל לחלוטין – בייחוד אם הסרט יתגלה כנס חנוכה שמצליח לשמור על הכנסות יציבות מסופ"ש לסופ"ש. אבל להיט היסטרי זה לא. או לפחות – לא כרגע.
אבל לפחות "החתול של שרק" יכול להרשות לעצמו אופטימיות שמשקללת בתוכה את ההערכה העצומה כלפי הסרט – ל"ויטני" ו"בבילון" אין גם את זה. הראשון נמצא עם 4.7 מיליון דולר, והשני עם 3.6. "ויטני" לפחות נהנה מעוד כמה השלמות הכנסה ברחבי העולם שמעלות את ההכנסות שלו ל-9.4 מיליון דולר, בעוד "בבילון" הוא כרגע עניין פנים-ארה"בי בלבד, ו"ויטני" גם יכול לציין לחיוב שהוא עלה 45 מיליון דולר לעומת ה-80 מיליון של "בבילון", אבל בשורה התחתונה מדובר בשני סרטים שנקטלו על ידי המבקרים וגם לא נראה שהם מוצאים את עצמם עם הקהל.
שלושת הסרטים האחרים בטבלה שהרוויחו יותר ממיליון הם "וואקנדה לנצח" (3 מיליון, מסתכם ברחבי העולם ל-800 מיליון דולר) ו"מי מפחד מסנטה?" (1.8 מיליון, מסתכם ב-61 מיליון דולר), ומתחת להם נמצאת הכניסה החדשה האחרונה השבוע – "הלוויתן". הסרט נמצא בסוף השבוע השלישי שלו, אבל רק עכשיו הוא התרחב במידה מסוימת (600 אולמות) ולכן הרוויח את הסכום החגיגי של מיליון, שמונת אלפים שמונה מאות ותשעה עשרה דולר.
את הטבלה סוגרים "הפייבלמנים" (750 אלף דולר), "התפריט" (680 אלף דולר), ו"עולם מוזר" (430) נאחזים באצבעות כדי לא ליפול מהטבלה.
ותכלס נראה שהם לא צריכים להיאחז חזק מדי כי בשבוע הבא לא יוצאים סרטים חדשים – כך נראה – אז זה לא שיש הרבה תחרות על תשומת הלב של מישהו. אם כי אני מניח שנגלה כל מיני הפצות שהתרחבו או הפצות מצומצמות שכן יצליחו לעשות משהו.
האם יש סיכוי שהחתול של שרק יקבל הקפצה מבחינת ההכנסות, עקב הכמות הגדולה של ביקורות חיוביות? או שהוא נידון להישאר עם הכנסות נמוכות?
הקפצה נראה לי לא סביר
אבל הוא יכול לרדת באחוזים נמוכים-עד-בלתי-נראים בשבוע הבא, וזה לא מה בכך.
אני חושב שאתה מפחית מההשפעה של הסופה
סך הרווחים של כל הסרטים בסוף השבוע האחרון היה נמוך בכ-30% מזה של שנה שעברה, ואחד הנמוכים באופן כללי, לא מעט מזה בעקבות הסופה הרצינית שבאמת השאירה לא מעט אנשים בבית.
אני חושב שבעקבות זה הירידה של אווטאר2 בסופ"ש הבא תהיה יותר נמוכה. לא מינימלית כמו זה של הסרט הראשון בסופש השלישי שלו, אבל בהחלט יותר נמוכה מזה של שובר קופות רגיל.
יאיר רווה פרסם את נתוני המכירות בישראל ל-2022
https://cinemascope.co.il/archives/32201
הניתוח שלו גם די מעניין. עוד כמה דברים שלא כתב שם:
-המכירות בכללי עומדות על שני שליש מלפני הקורונה (17.8 ב-2019 לעומת 11.5 השנה), מעניין למה זה יגרום במצב בתי הקולנוע שלנו.
-סרטי ילדים תמיד שלטו פה, אבל הפער של "המניונים" מהסרט במקום השני הוא יותר מפי 2. זה מטורף.
-או שישראלים לא אוהבים את "הפנתר השחור" או שזאת עייפות כללית ממארבל. אבל בנפול אויבך וכל זה.
-"בחורים טובים" גם בפער ענק מהמקום השני בישראלים. הוא הרוויח בערך כמו מקומות 2-3-4 ביחד. ועדיין "שולי" הרוויח פי 5 ממנו. אנחנו מדינה קיצונית.
חשוב להדגיש שהוליווד ב2022 היא לא התעשייה שהיא הייתה ב2019
חלק מההפקות הסתבכו והתעכבו, חלק נדחו, חלק התייקרו וחלק אפילו בוטלו לאחר רוב ההפקה כמו באט-גירל. אז הוליווד לא יכלה להביא לקהל את אותו מרחב ומגוןן תכנים. ג'יימס קמרון לא הגיע לבכורה בהולייוד של אווטאר 2, כי הוא נמצא חיובי לקורונה, כמה עוד בקהל לא מגיעים לקולנוע עקב מצבים דומים? ונשים בצד שלא היו מלכתחילה מספיק פרוייקטים השנה, (הקיץ היה ממש יבש) גם כאלה שהיו כבר מוכנים נדחו על ידי האולפנים כי הבינו שהקהל עדיין לא חזר במלואו. אז החלקים הראשונים של ספיידר וורס 2 ומשימה בלתי אפשרית 7 עברו ל2023 רק כדי למקסם רווחים. לWB בכלל לא היה מספיק כסף לשחרר עוד סרט השנה. ככה שבשורה התחתונה אני רואה יותר את זה שהתעשייה עדיין לא בתפקוד מלא ואני משער שאולי אפילו לא בשנה הבאה תהיה חזרה מלאה, אלא רק ב2024.
אז יהיה ניתן למדוד האם הקהל מחליט לא ללכת, למרות ולא בגלל. אם כבר הבעיה שכן תישאר זו התחרות מסטרימימג והקהל שהורגל לקבל את הסרט כ17-45 יום לאחר עלייתו בקולנוע או שיש לו פשוט תכנון אחרים לא פחות טובים לצפות מהנוחות שבבית שלו.
צריך לזכור שלמיניונים היה את מם החליפות.
(ל"ת)
אבל זה היה בכל העולם
ועדיין בטבלה העולמית של השנה הוא במקום רביעי, ולא בפער כזה ענק מהסרטים שמסביבו.
בכללי, להתקרב ככה למיליון כרטיסים בארץ זה מאוד נדיר. המידע לא הכי מסודר בארץ, אבל אם הולכים אחורה עם הדיווחים של יאיר רווה – הוא בין הבודדים שעברו את ה-500 אלף, ומאז 2009 הוא הסרט הרביעי הכי רווחי בישראל, עם "שולי", "מלך האריות" ו"אווטאר" במקומות 1-4. זאת הצלחה ברמה היסטורית.
עדכון, אווטאר 2 רחוק ב-45 מיליון מלהרוויח מיליארד דולר גלובלי.
יהונתן צודק שבניכוי התירוצים הסרט נפל ביותר מ-50% בסופש השני שלו, אבל האם התירוצים האלה שווים משהו? כמו שציינתי בדוחקו של שבוע שעבר, סופה היסטורית שהשפיעה על 60% מאוכלוסיית ארה"ב וחג שנפל בדיוק על שבת וראשון אלה לא סתם תירוצים, ובכל זאת להכניס 64 מיליון בסופש הקצר מראה על החוזק של המותג. כרגע דיסני מאוד זהירים בהערכות שלהם, אז יכול להיות שעוד כמה שעות נגלה שהוא הרוויח עוד 5 מיליון בסופש.
בכל מקרה, הכל יקום וייפול על השבוע והסופש הקרובים. אם נראה ירידה של 20% ופחות, אווטאר 2 יצליח לעקוף את ה-600 מיליון דולר בארה"ב, וכנראה להגיע מאוד קרוב או אפילו לעקוף את ה-2 מיליארד גלובלי.
טוויטר איבד את זה סופית
בלאק אדם נכשל קשות למרות שאלוהים כמה רעש עשו סביבו. אווטאר 2 אמרו מי ביקש את זה? אבל עבר הרבה זמן ולמי איכפת? גם פה באתר.. מסתבר שהקהל כן רוצה לראות ואני אמרתי זה יהיה כמו אייפון חדש שיוצא, לא מדברים עליו הרבה מחוץ לתעישה כל השנה, אבל כשמגיע כולם רוצים לקנות אותו. טעיתי הרבה בהערכות שלי השנה לפחות אני יכול לסיים את השנה בסרט שצדקתי..
דיסני תסיים את השנה שהיא כנראה עוברת את טופ מאווריק ותחזיר לעצמה את הכתר של הסרט המכניס ביותר אחרי 3 שנים. השאלה האם הוא יעקוף את ספיידרמן NWH ולהחזיר את התקווה להוליווד עם עוד סרט עם 2 מליארד.
לטוויטר לא היה את זה מעולם
זאת בועה בתוך בועה בתוך בועה, וזה לא שיקוף של כלום בשום נושא, לא בבידור ולא בפוליטיקה.
זה גם ממש תלוי איך אתה "בונה את הטוויטר שלך"
אצלי נגיד תמיד תיעבו את "בלאק אדם" והרימו ל"אווטאר" ו"טופ גאן". אבל כן, הכל בועות שאתה יכול לשחק איתן בלי השפעה אמיתית.
טוב, אז ביום שלישי הוא עשה סכומים יפים - יותר משבוע שעבר
אבל מצד שני, כולם עכשיו בחופש אז זה לא בדיוק אותה השוואה.
מודה שבשלב הזה אין לי מושג.
ראוי לציון שגם בארץ הסרט עושה חיל, ועד כה, כך אומרים, הסרט כבר אסף 300 אלף כרטיסים. איפה הוא יעצור, כמה, למה – נדע, אם בכלל, רק בשנה הבאה ככל הנראה.
כולם היו בחופש, אבל הסופוש שלגים בארהב לא בדיוק אמורות לעזור.
נראה שכישלון הוא לא יהיה, ואני מהמר שיגר את השתי מיליארד מלמטה (מעניין אם יצליח לעקוף את ספיידי כסרט פוסט קורונה הכי מרוויח, סיכוי מאד ממשי).
מצד שני, התפרצות הקורונה המחודשת בסין לא מהדרת לו טובות, אווטאר זה סרט שמסתמך על הקהל הסיני.
עשה סכומים יפים מאוד ביום שלישי, $24 מיליון.
יותר מאווטאר הראשון ביום שלישי השני שלו ($18), ויותר מרוג אחת ($22.5) שיצאו באותה תקופת זמן. הוא גם עשה יותר מספיידרמן אין דרך הביתה ($21) למרות שזה עונה אחרת בשנה.
כמו כן, עבר את המיליארד גלובלי.
אז 2022 מסתיימת עם 3 מיליארדרים, נראה שהקולנוע מתחיל להשתקם
ב-2020 לא היה אף מיליארדר, ב-2021 היה רק אחד, וב-2022 יש כבר שלושה.
יש פה בבירור מגמת שיפור בקופות והליך של יציאה מהשפל של הקורונה וחזרה לעידן נורמלי שבו סרט שעוקף את המיליארד הוא לא אירוע נדיר במיוחד.
מעניין אגב לציין שכל אחד משלושת הסרטים הללו שייך לאולפן אחר (טופ גאן לפרמאונט, אווטאר לדיסני, ועולם היורה ליוניברסל), מה שאומר שיש תחרות בין האולפנים ולא כמו שהיה ב-2019 אז דיסני החזיקו בכמעט כל שוברי הקופות וכל השאר היו צריכים ללקט פירורים.
אווטאר 2 כבר הגיע ל1.1 מליארד
במדינות שונות הוא עוקף את NWH בהכנסות פר יום, כמו ביפן. חלק עליה משבוע לשבוע. היום בלילה הוא יעקוף את טופ גאן מאווריק בהכנסות מחוץ לארהב ובגלובלי בעוד שבוע. להגיע ל1.5 מליארד בתוך חודש, זה מגה היט ולחשוב שיהיה לו אחרי זה עוד חודש וחצי בלי תחרות, סיכוי גבוה ל2 מליארד.
אווטאר 2 עוקף את NWH בהכנסות פר יום בארה"ב כבר מיום שני.
ביום רביעי השני ליציאתו אווטאר 2 הרוויח 20.4 מיליון (הערכות, יכול עוד לעלות). וספיידי עמד על 20.3. עונות שונות, אבל רוג 1 שיצא באותה העונה (וגם היה בשנה בה כריסמס נפל על שבת ראשון) הרוויח באותו יום 18 מיליון.
אווטאר גם עקף את ההכנסות של טופ גאן באותה תקופת זמן (334/338 מיליון) וכרגע ההערכות הן שהוא יעקוף את הכנסות הסופש השלישי של ספיידי (56 מיליון).
מעניין מאוד הפירוט שאתה מביא
עוד דבר מעניין, טופ גאן הוא יותר להיט בתוך אמריקה ואווטאר 2 יותר להיט מחוצה לה. שניהם גם מוצבים בין 2 סרטי מארוול יצאו כחודש ו3 שבועות אחרי סרט מארוול בהתאמה וכחודשיים וחודש וחצי אחריהם יצא סרט מארוול נוסף בהתאמה. שניהם עם סרט כושל של דיסני ברקע לייטייר יצא אחרי טופ גאן ועולם מוזר שיצא לפני אווטאר 2. מה שכן לטופ גאן היה עסק עם עולם היורה שבועיים אחריו והמיניונים חודש אחריו, אבל שוב שניהם יותר מותגים חזקים מחוץ לארהב אז נראה לי שלא היה בניהם התנגשות.
מסקנה מאוד ברורה נוספת שעדיין יש הבדל בין התופעות שהם סרט מארוול מדיסני לבין אווטאר מדיסני, מארוול פשוט מקבלים את המעריצים בבוסט רציני בהתחלה שנגמר עם רגליים יותר קצרות ותופעה כמו אווטאר 2 (וגם הראשון), הם לא יוצרים עניין של חובה לראות בהתחלה, אבל בסוף יש לו קהל גדול יותר עם רגליים יותר ארוכות.
והמסקנה לדעתי היותר חשובה, אסור לדיסני ואני חוזר אסור לה אפילו להכריז על הגעתו של אווטאר 2 לדיסני+ עד יציאת אנטמן קוונטמאניה, אין לכך שום סיבה. חלק מההצלחה הגדולה של טופ גאן קשורה בכך שלא היה שום מידע לקהל מתי הוא יגיע לפרומאונט+ או לVOD, רק לאחרונה הוא הגיע לשירות הסטרימינג והוא מככב כהכי נצפה אצלהם, אבל זה מאוד עזר לו לדעתי שהוא נתפס רק כבקולנוע. א.נשים הורגלו לא נכון, יוצא סרט של מארוול דיסני לקולנוע אני כבר רואה בקבוצה של הסטרימינג אחרי שבוע 'טוב מתי הוא עולה לשירות?'. כנראה דיסני התחילו להבין את זה ולא הכריזו את הגעתו של בלאק פנתר 2 לשירות, למרות שאנחנו כמעט עוברים חודשיים ליציאתו. לדעתי דוקטור סטריינג' 2 ות'ור 4 הגיעו לשירות מהר כי הם לא התקבלו טוב בקהל, אז פשוט מדביקים אותו לשירות כדי לנצל את הקמפיין היקר שלפחות יכוון לרווחים ממקום אחר. גם איטרנלס ושאנג צ'י קיבלו את ה45 ימים אבל זו הייתה תקופה אחרת של התאוששות של הקולנוע והם IP חדשים, בנוסף לא היה לדיסני מספיק תוכן לשירות. אבל עכשיו זהו, אם הסרט מוצלח אין סיבה שהוא יקבל הכרזה לשירות, עד שהוא לא פודה את המזומנים שהוא יכול מהקולנוע. האירוניה שאני פשוט חושב שאנטמן 3 הולך להיכשל יחסית, ככה שאני לא בונה על זה שיהיה להם סיבה להישאר יותר מ45 ימים בקולנוע. למעשה אני לא בטוח בהצלחה של שום סרט מארוול ב2023, שומרי הגלקסיה 3 במצב הכי טוב יעשה 800 מיליון בהערכה פרועה, ששוב זה בסדר אבל לא משהו שמצריך מעל 45 ימים להשיג הזה. המארוולס במצב טוב יעשה 500-600 מיליון, שגם אם זה יחזיר את ההשקעה הוא עדיין יחשב ככישלון למותג ואפילו ביקורתי. הלהיט הבא שאני חושב שיבטיח מליארד לאולפן הוא בת הים הקטנה וצריך לתת לו בין 60 ל90 ימים בלעדי לקולנוע ורק לאחר מכן להכריז מתי הוא מגיע לדיסני+.
עדכון אווטאר:
יום חמישי ההערכות עומדות על 19.5 מיליון. אמנם מיליון פחות מחמישי השני של ספיידי, אבל כ-3 מיליון יותר מחמישי השני של רוג אחת שהרוויח 16.7 (וה-14.7 של אווטאר הראשון). הערכות מדברות כרגע על סופ"ש של כ-60 מיליון, שאם הוא ישיג את זה, מדובר על ירידה של פחות מ-10%.
האם יש שף כובעים בקהל?
עדיין מלך העולם.
ובכנות, אני קצת שמיש קמרון כזה שליט בלתי מעורער. יש אופציות גרועות יותר.
ממשיכים:
אין משהו שקמרון יותר אוהב לעשות מלקחת ציפיות והערכות, ואז לזרוק אותם מכל המדרגות. אז כרגע נראה שאווטאר 2 עשה 20 מיליון ביום חמישי. כלומר, יום חמישי הגבוה ביותר לשנת 2022. כמו כן בכל העולם הוא הכניס כ-48 מיליון דולר ביום חמישי.
גלובלי אווטאר כרגע עומד על 1.168 מיליארד דולר (מישהו אמר שהוא לא יגיע למיליארד?), כשמתוך זה 385 בארה"ב ו-810 בבינלאומי. נראה כאילו 2 מיליארד זו מטרה מאוד ברת השגה כרגע.
חייב להגיד,
לרוב אני פחות מתעניין בנתוני הקופות, מעניין מדי פעם לדעת מה רוח הקהל הרחב אבל לא באמת מעניין אותי לרדת לרזולוזיות הקטנות, ולעיתים קרובות זה מרגישמלי מאד רחוק מעיסוק בקולנוע עצמו. כל ההקדמה הזו באה להגיד שאווטאר הוא בדיוק מהסרטים שהמסלול שלו בקופות מעניין אותי פי מיליון מהסרט עצמו. אני ממש כןסס ציפורניים כי יש משהו שקוסם לי בנרטיב של קמרון מלך הקופות.
בתור אחד שפעם היה עוקב באדיקות אחרי הקופות, כולל לזכור את המספרים של הטופ 20 מקומות ראשונים
של טבלת כל הזמנים והפתיחות הגדולות ביותר, היום פשוט אין לי זמן וכוח לזה. גם בגלל שהזמנים השתנו, אבל גם בגלל כל המארוול וסטאר וורס.
אבל כמו שאמרת, עם אווטאר אני מוצא את עצמי מרפרש כמה מקורות מספר פעמים ביום רק כדי לדעת מה קורה עם ג'יימס קמרון. ובאמת… הוא מלך. שלושה סרטים שהרוויחו מעל מיליארד (האחים רוסו היחידים שיש להם הישג דומה, אבל רק עם סרטי מארוול), ורגליים ארוכות ארוכות, יותר משל מתן כהנא, בקופות ששוברות את כל הציפיות. איך קראתי לו פעם? הריאל מדריד של הקופות.
"יותר משל מתן כהנא"?
(ל"ת)
מנחש שזה כל מה שיש לו בראש
(לא מצאתי את הפוסט המקורי אבל הנה צילום שלו)
וואטפאק
(ל"ת)
היי היי, זה היה הימור משולש
אני אוכל כובע על הקופות (אם כי לדעתי עדיין לא הגענו לסכומים שאתה הצבת) אם אתה אוכל כובע על המבקרים, ולגבי האוסקר נראה.
לזכותך יאמר ששריינת את עצמך בטווח ההימורים לא רע :)
(ל"ת)
הוא לא הצליח אצל המבקרים?
(ל"ת)
77 אחוז בעגבניות וציון ממוצע של 7.1.
זה ממש סבבה. אין סחף, אבל רוב המבקרים בהחלט אהבו.
בעולם הזה שום דבר אינו בטוח מלבד מוות, וההצלחה של ג'יימס קמרון בקופות.
יש סיבה למה המנטרה "לעולם אל תפקפקו בג'יימס קמרון" קיימת בהוליווד. הערכות (נמוכות) מדברות כרגע על 63.44 מיליון דולר בסופש של שלושה ימים. כמה ירידה מסופ"ש שעבר? זה לא. זו עלייה של כ-0.15%. במספרים כאלה זה משהו שלא קיים. בנוסף לזה, אווטאר יצא בשנה שבה ערב השנה החדשה נפל על יום שבת, וככה יום שבו המספרים בדרך כלל הרבה יותר מרשימים ההערכות מדברות על "רק" 18 מיליון דולר.
איפה זה ממקם את אווטאר 2 עכשיו?
ההערכות לסופ"ש הארוך הן בסביבות ה-80 מיליוןת והכנסות כוללות של 440 מיליון בארה"ב. אווטאר 2 הוא כרגע הסרט השני הכי מצליח השנה מלבד טופ גאן (718 מיליון). בכל העולם הוא כבר מתקרב לקו ה-1.3 מיליארד דולרת מה ששם אותו במקום ה-18 בכל הזמנים. הערכות אופטימיות מדברות על 1.39 מיליארד אחרי הסופ"ש וזה ימקם את אווטאר במקום 13-14 בכל הזמניםת צמוד ל"הנוקמים" אולטרון" (אחרי שבועיים, כן!?!?).
כמו כן זה מציב אותו במקום ה-3 בהכנסות לסופ"ש השנה החדשה (אחרי "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" (90.2 מיליון) ואווטאר 1 (68.5 מיליון)).
מה זה אומר להמשך הדרך?
אווטאר 2 יגיע לכל הפחות ל-600 מיליון דולר בארה"ב לבד. כנראה יותר קרוב ל-650 מיליון. אם נשמור על אותו יחס של ארה"ב/בינלאומית זה נותן לאווטאר לפחות 1.96 מיליארד הכנסות גולבאלי (ואני מאמין שהאולפנים יעשו הכל לגרום לו לעבור את ה-2 מיליארד). המספר הזה (1.96) ישים את אווטאר 2 במקום ה-6 בכל הזמנים, מעל ספיידרמן האחרון ומתחת להנוקמים: מלחמת האינסוף. אם נהיה אופטימיים ואווטאר יצליח להגיע ל-2.1 מיליארד גלובאלי זה ימקם אותו במקום ה-4 בכל הזמנים, רק מתחת לטיטאניק (2.2 מיליארד) הנוקמים: סוף המשחק (2.8 מיליארד) ואווטאר הראשון (2.9 מיליארד). מתוך אלה, סיכוי מאוד נמוך אבל קיים שהוא יצליח לעבור את טיטאניק, אבל הוא יהיה רחוק מדי מהנוקמים ואווטאר הראשון.
אני אחזור על הכותרת שוב, המוות וההצלחה של ג'יימס קמרון בקופות זה הדבר היחידי שבטוח בעולם הזה. אבל יש התקדמות במדע לגבי המוות אז נשאר בסוף רק עם קמרון. יחי המלך!
רק רוצה לציין שיש כאן (לא דווקא מצידך) הזזה מסוימת של המטרות
שוב, לא ממך – אבל "אל תפקפקו בקמרון" לא נאמר על סרט שירוויח 2 מיליארד דולר, אלא על "סרט שישבור שוב את כל השיאים". זה לא קורה. הוא מתנהג כמו שובר קופות גדול מאוד, ויפה לו – אבל זה שנמוך*. קמרון עכשיו זכה לרדת ממלך הקופות לעוד מארוול. שוב, כמו שהכוכבית מציינת, אולי דברים עוד ישתנו וכו' וכו' – אבל אווטאר 2 בהחלט מאפשר הרהור לגבי המשך הסאגה. אם "אווטאר 2" אהוב פחות מהראשון (והוא אהוב פחות), אז אווטאר 3 כבר יגיע למה, 1.5 מיליארד? 1? יש כאן השקעה הולכת ופוחתת. צרות של עשירים, כן – אבל ירידה מהפסגה שבה הוא שהה לטובת "עוד אחד מהחבר'ה".
* – נחכה לסוף הריצה, וכו' וכו' וכו'
כלומר, באותה מידה גם מארוול יכולים להתגאות שהם עדיין מלכים בקופות
וזה לא שלא יהיה צדק בטענות שלהם – עדיין לא היה להם סרט שהתרסק בקופות. בסופו של דבר, הכל עניין של ציפיות.
שמע להגיע ל2 מילאריד כמעט זה לא מארוול
כמה סרטי מארוול עשו את זה?? 3-4?
כן זה לא טיטאניק או אווטאר 1 אבל זה הישג אדיר לקמרון , בטח לעומת הציפיות שלך, שלי ושל רוב המנתחים לדעתי .
זה הישג עצום לציפיות שלי
אבל מחוץ לבועה הקטנה שלי, זה די מה שציפו מלכתחילה והוא עמד בציפיות. כאמור, אנשים מסוימים באמת ציפו שהוא יעקוף את אווטאר הקודם. וזה לא דיבורים באוויר, כן? המשכים אמורים לעקוף את הסרט המקורי – ככה זה עובד. כשהם לא עושים את זה, משהו במכונה לא עובד. קורונה? אולי. ועדיין.
אז כישלון הוא לא יהיה. כרגע קו ה-2 מיליארד (דגש על כרגע. כמו שיגואר מציין, זה קו שמשתנה ואפשרי שהוא עוד יגיע רחוק יותר), זה שבו כאמור הוא מצליח להשוות את ההוצאות שלו נראה סביר. האם "להחזיר את ההוצאות שלך" זה הצלחה? האם "ליפול ב-800 מיליון לעומת הסרט הקודם" זה כישלון? לא יודע. יש רק תשובה אחת אובייקטיבית: הסרט הזה הרוויח בוכטות של כסף. התשובה הזאת נכונה, אגב, גם ל"חיות הפלא 3". כמויות שונות של בוכטות, ודאי – אבל מעבר לזה אנחנו נכנסים לפרשנויות.
בלי שום קשר לדיון שמתנהל למטה, בוא שנייה נבהיר את האגדה על ה-2 מיליארד.
קמרון גם הבהיר את עצמו, וגם הדיווחים (כרגיל) היו מוטים לטובת קליק בייט וכותרות מתפוצצות. קמרון תמיד רצה לצלם את המשכי האווטאר כמעט בו זמנית, יחד עם פיתוח הטכנולוגיה שהייתה קיימת אחרי שאווטאר התברר כהצלחה המטורפת שהוא היה.
אז, ב-2010 בערך, לפני 13 שנה, קמרון אמר לאולפן ההפקה שאווטאר 2 יצטרך להתברג במקום ה-4 או ה-5 כדי להחזיר את ההשקעה שלו. אז היה מדובר בפחות מ-1.5 מיליארד. שוב, זה לא אומר שזה נכון, מלבד שזה מה שקמרון אמר למפיקים לפני שהם אישרו את הסרט. מישהו חושב שסרט שלוקח כ-50 אחוז מהכנסות בארהב (200 מיליון כרגע) ו-30 אחוז מבינלאומי (כ-300 מיליון דולר כרגע) עוד לא החזיר את ההשקעה שלו? גם אם הוא עלה 300 מיליון, 350, או אפילו 400, ובטח לא היה לו את אותה מכונת יח"צ שיש למארוולים שיוצאים.
1. הוא אמר שלישי-רביעי, לא רביעי-חמישי. לכאורה שולי, בפועל – כן, שם את זה באזור ה-2 מיליארד. וזה עוד של 2 מיליארד של לפני 13 שנה – סכום שעם אינפלציה, כנראה שווה בימינו… 2.8 מיליארד דולר. (מה שכן, אני לא בטוח שהכוונה היא שזה ב-2010. בכתבה נאמר שהוא דיבר עם בכירים של פוקס ושל דיסני. האם זה אומר שהשיחה הזאת התרחשה אחרי הקנייה – ואז זה בבירור כן 2 מיליארד כבר, או שסתם פלוץ מוחי של הכותבים? לא ברור).
2. לא הבנתי מאיפה ההנחה שהיה לזה מכונת יח"צ פחות גדולה משל סרטים של מארוול.
דווקא נראה שדיסני השקיעו המון מאמצים כדי להשתלט על כמה שיותר מסכים.
טקטיקה שהם משתמשים בה גם לסרטי מארוול וסטאר וורס. הסרט בכל זאת יצא כשפוקס כבר מחלקה מצומצמת בתוך תאגיד דיסני.
לגבי הציטוט השגוי:
הוליווד ריפורטר: והחלק הרלוונטי:
When the first Avatar exploded at the box office in 2009, Cameron’s then-home studio, 20th Century Fox, was eager for an immediate follow-up. “I was actually the one putting the brakes on it and saying, ‘I don’t know if I want to go down this road again,'” Cameron says. Because of the outsized performance of the original, “we have to, literally, be in the top five grossing films in history to succeed. That’s a silly target.” At the time, Cameron was more interested in pursuing his other passions, including ocean exploration and environmental sustainability.
בזמנו, אחרי בדיקה יותר מעמיקה, היה מדובר על מיליארד.
לגבי מכונת היח"צ, שמע זה גם בבירור ההשקעה הכספית במרקטינג *לפני* שהסרט יצא, וגם העובדה שהיה באמת באזז בקהל לפני יציאת הסרט שעושים את מכונת היח" צ של מארוול ייחודית. כמות הספוטים בטלוויזיה ושלטי החוצות של יציאות סוף המשחק לא הייתה קרובה לשום סרט אחר אי פעם. בנוסף לזה היה את הבאזז, אלפי כתבות שפורסמו במאות אתרים לפני יציאת הסרט, כל הדיונים ברדיט, סרטונים ביוטיוב, ופוסטים בטוויטר, כל התיאוריות על מה יקרה בסוף המשחק והרצון של אנשים לראות אותו לפני הספוילרים. משהו שנבנה במשך שנים.
אם אני לא טועה גם באתר פה היה דיון על כמה אווטאר 2 לא משווק, והפרסום עליו די אפסי. אז אני לא אומר שהמרקטינג לא עלה מלא כסף, אולי אפילו הגיע ל-200 מיליון. אבל הוא כנראה לא היה יקר יותר, ובטח לא מוצלח יותר, מזה של סוף המשחק.
אבל זה לא הציטוט שמובא בכתבות האלה
אלה האחד מפה: https://www.gq.com/story/james-cameron-profile-men-of-the-year-2022?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_brand=gq&mbid=social_twitter&utm_social-type=owned
זה לא סותר.
גם ב"ציטוט" הזה אין את המספר 2 מיליארד, וגם לא מצויינת נקודת הזמן.
ולפי הפרשנות שלי זה גם לא אומר שזה מתי שהסרט יחזיר את ההשקעה. אלא שג'יימס קמרון אומר לאולפן שאין להם מה לאשר את הסרט אם הם לא חושבים שהוא יהיה אחד המרוויחים ביותר בהיסטוריה ותופעה.
וזה גם מחדד את הנקודה השנייה, אפילו ג' יימס קמרון לא ציפה שהסרט שלו יעבור את אווטאר הראשון.
טכנית, אם הסרט יגיע ל-2 מיליארד, יהיה לקמרון את אותו מספר של סרטים שהגיעו ל-2 מיליארד כמו לאחים רוסו ומארוול
מאחר ועד כמה שאני זוכר טיטאניק לא הגיע ל-2 מיליארד בהקרנות הרגילות שלו, אלא רק 20 שנה אחרי בעזרת הקרנות חוזרות, כך שזה קצת פחות נחשב.
צריך רק לזכור שהסרט הזה יצא 13 שנה אחרי הקודם
בעוד והסרט הבא צפוי לצאת שנתיים בלבד לאחר הקודם, מה שעשוי לגרום לירידה דרסטית ברווחים.
יש הבדל גדול בין ״13 שנה לא חוויתי דבר כזה בקולנוע, אני חייב לחוות את זה שוב״ לבין ״וואו, כבר עברו שנתיים מאז הקודם? מרגיש לי שזה היה רק אתמול. טוב, נראה לי שאפשר הפעם לוותר, אחרי הכל בעוד שנתיים יהיה עוד פעם דבר כזה״.
וכן, צריך לציין את זה ששני הסרטים הקודמים של קמרון שברו את כל השיאים וזאת למרות שהיו סרטים מקוריים, והסרט הזה כנראה שלא ישבור את כל השיאים וזאת למרות שהוא המשך לסרט ששבר את כל השיאים, מה שאומר שזה אמור להיות לו קל יותר.
ובבקשה אל תגידו לי ״קורונה״, כי אי אפשר מצד אחד להתהדר במספרים מטורפים בכל קנה מידה ומצד שני לטעון שעדיין יש איזו מגבלה שמונעת מסרטים להגיע לגבהים יותר גבוהים. המספרים הגבוהים שהסרט מגיע אליהם, בצירוף לשוברי קופות גדולים אחרים מהשנה (כמו טופ גאן ועולם היורה) ומהשנה שעברה (ספיידרמן אין דרך הביתה), מוכיחים שכבר עברנו את הימים שיש איזושהי תקרה לסרטים בשל הקורונה ואם סרט לא מגיע לסכומים הכי גבוהים זה לא כי הוא לא יכול אלא כי הוא לא הצליח.
על מה אתם מדברים?
מי ציפה שהסרט הזה ישבור את השיא של אווטאר הראשון ושל סוף המשחק? לא זוכר שקראתי מישהו באתר או בעולם שציפה שהסרט יגיע לגבהים כאלה, אלא כל הציפיות היו 'הוא מרוויח הרבה כסף אבל יהיה עוד שובר קופות סטנדרטי (הוא ממש לא), או שאין לסרט הזה שום השפעה תרבותית והסרט השני ייפול על הפרצוף בקופות. שתי התחזיות האלה התנפצו במציאות. למלחמת הכוכבים, המותג הכי חזק אולי בהיסטוריה של הקולנוע, יש סרט אחד שהצליח לעבור בקושי 2 מיליארד. למארוול, המותג הכי חזק בקופות היום, יש שני סרטים על הגבול, אחד שהוא קליף האנגר וחלק מהסרט המסכם של הפרוייקט שנבנה במשך כ-15 שנים, והשני הוא דמות הקומיקס הכי מצליחה בעולם בפער מכל המתחרים.
אז בעצם יש שלושה סרטים שהם רמה מעל למפלצות האלה אפילו; טיטניק, סוף המשחק, ואווטאר. אם אווטאר 2 מצטרף אליהם זה מראה על שליטה מטורפת של קמרון בקופות, והרבה מזל והשקעה של מארוול שהצליחו להיכנס לליגה של קמרון בכלל.
סורי, אם יש הזזת מטרות זה לטעון שסרט שעובר את השני מיליארד זה אכזבה למישהו או שהסרט לא הצליח. זה שינוי הנרטיב בצורה מאוד דרסטית, וזה פשוט לא נכון.
אז אנחנו לא קוראים באותם מקומות מה אגיד לך
שוב – אתה תמיד דיברת על 2 מיליארד, ואתה קלעת. אבל בהחלט ראיתי אחרים שמדברים על סכומים אחרים ובהחלט יש מה לדבר על סרט שמרוויח 800 מיליון פחות מהקודם שלו גם במונחים שליליים.
וכאמור כל השיח הזה לא רלוונטי
עד שנדע באמת מה קורה, כי היי – אולי הוא באמת ירוויח יותר מ-2 מיליארד ואת כל הכסף בעולם.
הביטוי ״עוד מארוול״ לא אומר הרבה
בהתחשב בעובדה שרוב סרטי מארוול לא מגיעים לנתונים כאלה.
כן, אבל יש להם מספיק שכן
מה שאין להם זה את המספר אחד (היה להם לרגע), ואין להם אותו בעקביות. להוציא שוברי קופות היו הרבה במאים שהצליחו במשחק הזה. להגדיר מחדש מה זה הצלחה? זה היה מה שקמרון עשה. זה לא מה שאווטאר 2 עושה.
שוב, זה לא אומר שככה חייבים לשפוט את הסרט – פשוט שבהחלט יש כאן עניין של פרספקטיבה לשאלה איך באים לסרט הזה. כמי שצפה לו מפלה, כל הסכומים האלה נראים דמיוניים וכל הכבוד לכולם. אבל ראיתי אנשים מדברים ברצינות על 3 מיליארד.
כן אבל זה לא הרוב
להגיע ל3 זו ציפייה מאוד מוגזמת.
מסרט שלא היה עליו דיבור מאז שהוא יצא.
מסרט שעדיין הביקורות עליו הן ״אחלה אפקטים עלילה לא משהו״.
ובסה״כ לא נראה שהוא הנחיל איזו תרבות- להבדיל מסטאר וורס או מארוול או דיסני שאנשים מתחפשים אליהם, יש להם ממים, עוד דברים שמראים על הנחלה תרבותית, אווטאר הראשון די נעלם כמו שהוא הגיע(קצת כמו שיר הלמבדה למי ששומע דורון פישלר) , ואז פתאום הסרט השני מכניס 2ֶמיליארד(אולי, בכל מקרה גם בלי הקידומת 2 כבר ברור שהוא עושה הרבה יותר מה שאני אישית ציפיתי)? זה הישג די גדול.
אבל האמת אני מסכים עם אחד- הסרט הזה הגיע לאחר 13 שנה ואז לראות שוב אפקטים מטורפים ובלה בלה.
פתאום כל שנתיים כאלו אפקטים? זה כבר לא כזה מעניין, אולי אבל לסרט הבא תיהי עלילה גם?
או שאולי הסרט הבא יכשל.
מצד שני, אני לא אתפלא אם נגלה שאנשים ממש סבבה עם העלילה והדמויות והכל ופשוט מוכנים ללכת לעוד אחד כזה גם שנה הבאה.
כן התיאוריה שלי באה לומר שאם יש עלילה אולי הוא שןב יצליח
אם אין עלילה הסרט הבא אולי יכשל
אבל יש מצב שבאמת אנשים נהנים ממנו , זו אפשרות
מה ההשפעה להכנסות על כך שכולם הולכים בתלת מימד והרבה ב איימקס?
3 מיליארד בהחלט מרגיש לי הזוי ותחזית מאד פאנבוי-אית
אבל גם בלי זה, עבור סרט המשך שמגיע 13 שנה לאחר הראשון, שלכאורה לא השאיר חותם תרבותי להביא תוצר שמתחרה ראש בראש בסרטי האיוונט של מארוול? זה די מטורף.
ואת כל זה קמרון עשה לבד עם השגעונות שלו, בלי מערך של מפיקי על ופס ייצור מוכח, אלא שובר קופות על סף ה-creator owned. זה ממש מרשים. ולך תדע באמת איך הסרט יגמור.
אוקיי, אבל כאן יש עניין יפה
שוב, יש כאן משחק – האם זה סרט המשך שבא כנגד כל הסיכויים ובלי שום השפעה תרבותית ואז זה מרשים – או סרט ההמשך של הסרט הכי פאקינג גדול בכל הזמנים, שלא יצא לפני דור וחצי (כמו נניח אהבה בשחקים) אלא 13 שנה (ודאג לחמם את השטח יפה. "אהבה בשחקים" לא הוקרן ופומפם כמו "אווטאר" הראשון)? שוב, אלה שתי נקודות מבט שונות, לא יותר מזה.
הדבר היחיד שאפשר להגיד הוא זה:
1. הסרט – אלא אם יתרחש משהו בלתי צפי – יגיע לנקודה שקמרון קבע כנקודת החזרת הכסף. אז הוא מאזן את עצמו לכל הפחות.
2. הוא מרוויח ים בוכטה של כסף.
כל דבר אחר הוא פרשנות, הסתכלות, ומה לא. זה לא לומר שכולן בטלות אלא להיפך – שכולן (טוב, מרביתן) לגיטימיות.
אכן, שני הסעיפים פה בהחלט נוגדים אחד את השני.
כבר כתבתי את זה בתגובה לביקורת – זאת לא שיטת בר-קיימא לעשיית סרט.
כי כאמור, הסרט יכול לגמור שובר קופות מהגדולים אי פעם ועדיין לא לעשות הרבה כסף. זה לא שיש ליין מרצ׳נדייז, סדרות ספין אוף, פיג׳מות לילדים, וואטבר. לכן גם לי קשה לראות מצב שבו כל העסק הזה לא קורס מתישהו.
אגב אם כבר פרשנות
הסרט הוא 70 אחוז גלובלי ורק 30 אחוז ארצות הברית, אפ זה ממשיך ככה זה מרגה על מצב פחות טוב על עתיד העולם של אווטאר.
ארצות הברית עדיין אמורה להיות לפחות 40-45ֶאחןז החלק היחסי שלך בקופות
אני לא רואה עתיד לסרטים המתבססים על חוץ
למה לא
פארקים אני מאמין שזה יגרום לדיסני לפתוח עוד אדמות אווטאר מחוץ לUS, מרצ'נדייס, המשחק עולם פתוח של Ubisoft. שלא לדבר על הגעה לדיסני+ אגב קמרון בעצמו אמר שהוא חושב שהוא יכול לעשות גרסה של 6+ שעות לסטרימינג, בעוד שהגרסה של הסרט לקולנוע תהיה שעתיים וחצי ל3 שעות. כרגע מדברים בשמועות שהגרסה הראשונה של אווטאר 3 היא של 9 שעות. אחרי ההצלחה הענקית של אווטאר 2 זה לא מופקע שדיסני תיתן לג'יימס לעשות דבר כזה כל עוד זה יביא עוד מנויים לשירות. ג'יימס אומר 'בוא נשתמש בסטרימינג כמו שלא השתמשו בו מעולם' ויכול להיות שהאמרה לא להמר נגד קמרון' בקופות תהיה תקפה גם לסטרימינג. השורה תחתונה שלי כאן שלדיסני יש דרך טובה מאוד למקסם רווחים באופן גלובלי, כך שעבורה שוק חוץ הוא עדיין שוק גדול.
אגב כבר יש לזה תקדים מסויים, ספיישל שומרי הגלקסיה צולם לצד שומרי הגלקסיה 3 ובכך חוסכים בהפקות ל2 הצריכות של המשתמש במקביל. אני בעבר הצעתי רעיון דומה שלדעתי יהיה יותר אפקטיבי במארוול שנגיד עושים סדרה שמובילה היישר לסרט (גם ספיישל אפשרי) אבל שאני אומר מוביל אני מתכוון לזה. נגיד עושים 3-4 סדרות מיוטנטים שמובילות לסרט אקסמן. אבל הדגש שלי שפרק הסיום של כולם יוצא שבוע אחרי שבוע כחודשיים לפני יציאת הסרט ואז בום אתה משחרר טריילר. פועל יוצא כולם מושקעים בסטרימינג שלך ולהמשיך לחוויה בקולנוע, 2 הפלטפורמות מואכולות אחת מהשניה והחברה עושה כסף בכל דרך אפשרית.
כוונתי הייתה שכאשר סרט נופל בארצות הברית זה עלול להקרין על עתידו
אבל גם בשאר האספקטים שאמרת אגב.
נגיד פארקים או בובות? או לא יודע מה?
מחוץ לארצות הברית השוק פחו טוב בקטע הזה. לונה פארק של אווטאר איפה יעשו? בסין? אפשרי אבל לרוב עושים את שינויי הפארקים בארצות הברית.
מרצנדייז וזה חשוב בארצות הברית.
ארצות הברית היא המפתח.
בכל מקרה אני התכוונתי שסדרת סרטים שמתחילה לגמגם בארצות הברית יהיה לה קשה יותר להצליח בעתיד גם מחוצה לו
גם אם החל ממחר אף אחד לא הולך לראות יותר את הסרט בקופות
420 מיליון דולר זה עוד לא "מגמגם". כשהסרט יתקשה להכניס 300, יהיה אפשר לדבר על גמגום.
(אפשר לדבר על אכזבה, כאמור, אבל יש פער בין אכזבה לגמגום)
כן אולי הגזמתי אבל היחס 30/70 הוא מעט בעייתי
אבל אתה צודק הגזמתי קצת במילה ״גמגום״
קח לדוגמה את מארוול קמפוס
זה מפותח לארצות הברית , פריז וסין במקביל. אדמת מלחמת כוכבים לדוגמה הייתה אמורה להגיע לפריז אבל כנראה היא בסוף מתבטלת בעבור פארק אחר.. אני לא אתפלא אם זו תהיה אדמת אווטאר שתחליף אותו, כשעכשיו צרפת היא השוק השלישי בגודלו עבור אווטאר 2 מיד אחרי ארצות הברית וסין. ובהתחשב בכך שאווטאר הראשון עדיין בעשירייה שלהם והסרט הכי מכניס מהוליווד שיצא ב20 שנים האחרונות (מקום ראשון זה טיטניק)
לא לשכוח הסרט הראשון היה אז תחת פוקס, זה עולם אחר עכשיו כשהוא יוצא תחת דיסני, הם יעשו כל מה שצריך למקסם רווחים.
עם כל הכבוד ליוביסופט, הם כבר שחררו משחק של אווטאר בעבר שהיה כישלון.
נראה שיש להם רישיון אבל לא הייתי בונה עליהם להפתיע עם משהו גדול שיתחרה במשחקים הרציניים בשוק כיום.
כן אבל המקורי שוחרר במאי 2010
זה אומר שהוא תוכנן כעבודת צד עוד לפני שהסרט הראשון יצא לשוק והפך לשובר הקופות של כל הזמנים. כאן נגשו אליו ככזה והוא דווקא נדחה מספר פעמים הוא היה אמור לצאת שנה שעברה ולקבל כוח מהסרט אבל הם בחרו בכל זאת לדחות אותו והדבור הוא על יציאה בין יוני השנה לאפילו 2024. לא יודע מה יצא להם, אבל זה נראה שאכפת להם והרבה יותר בהשוואה למה שיצא אז. אולי הם הבינו שיש להם פוטנציאל לעשות משהו גדול אם הם ישקיעו.
זו לא השוואה הוגנת לגבי אווטאר 3.
יש מעט מאוד אנשים שמסוגלים לשבת בקולנוע 74 שעות בלי הפסקה.
עדכון: הערכות מדברות על בעצם עלייה של כ-7% מהסופש הקודם.
כלומר הכנסות של 67.8 מיליון. שוב, הסרט *עלה* ב-7% למרות שהוא הרוויח 63 מיליון בסופש הקודם.
אפשר להפסיק לפקפק בהצלחה של הסרט הזה כבר?
טוב אפשר להתעלם מהעדכון הזה. קריאה שגויה של כותרת.
(ל"ת)
טוב עדכון על ההתעלמות מהעדכון,
למרות שהכותרת הזו באמת הייתה שגויה בזמן שפרסמתי, הערכות חדשות מדברות על עלייה של כ-5% מהכנסות הסופש שעבר וכרגע אווטאר עומד על 66.8 מיליון הכנסות סופ"ש שלישי. זה מציב אותו במקום השלישי להכנסות הטובות אי פעם בסופש השלישי, מתחת לכח מתעורר ואווטאר 1.
משהו ראוי לציון לגבי הדיון הזה על עלייה "והנה אווטאר"
בהשוואה לסרטים אחרים השבוע, העלייה של אווטאר היא אפסית. כלומר, היא מילולית אפסית* בעוד סרטים אחרים עלו ב-30%.
שוב, זה לא אומר שהדולרים שהוא הרוויח שווים פחות, אבל פרספקטיבות שונות וכו' וכו'.
* – נחכה לעדכון סופי וכו' וכו'
מסכים
האם הסרטים האחרים מוקרנים על יותר מסכים משבוע שעבר?
אבל זו כבר הזזת מטרות.
כי א', במספרים האלה אין סרטים שלא יורדים או אפילו עולים. לרוב אם התחלת מעל 100 מיליון, הדרך לשם היא רק למטה, גם אם היא מאוד איטית.
ו-ב', זה שונה ממה שאתה אמרת בסופש הראשון של אווטאר. "נפילה של 60% – משהו רגיל למדי עבור סרטים אחרים – יהיה מפלה מוחלטת לפרוייקט של קמרון. מצד שני, אם אחר כך הוא ייפול ב-20% זה יהיה סביר."
הוא לא נפל ב-60% בסופש השני שלו, למרות שהחג נפל בדיוק על הסופש ולמרות אחת הסופות הקשות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. ואחר כך הוא לא נפל רק ב-20% אחוז, אלא אפילו עלה קצת. אז כן, סרטים שהרוויחו 12 מיליון עלו כשמזג האוויר השתפר, אבל כולנו ידענו שאווטאר יירד, ולא ציפינו שהוא יעלה. אפילו בתגובה של אנננ למעלה שהוא מכיר בהשפעה של הסופה הוא צפה ירידה קטנה, אבל גדולה יותר משל אווטאר 1.
מה הזזת מטרות
ציינתי עובדה, זה הכול.
שוב – השאלה "האם הסרט הצלחה או לא" היא שאלה שבשלב הזה יותר מכל אין לי סיבה להתווכח עליה כי יותר משזה ניתוח, זה הימור*. אז הוא יסיים ואז נוכל לנתח. מה שאני מציין (שהוא עלה פחות מסרטים אחרים) הוא משהו שנותן עוד נקודת מבט – כן, זה קשה יותר לעלות בסכומים האלה, ולא, זה לא הופך את זה לפחות מרשים. אבל כן, זה סוף שבוע שכמעט וכל הסרטים עלו בו, ויותר ממנו.
מה זה אומר? לא יודע. מה זה משנה.
* – ולגבי ההימור שלנו, כאמור כובע עבור כובע.
שמע, אכלתי הרבה כובעים בחיי, בעיקר עם מלחמת הכוכבים בזמנו, אבל אני לא זוכר שהימרתי משהו על אווטאר 2. או אולי כן?
(ל"ת)
באתי לריב עם כולם, אני לא מסכים עם אף אחד
ואפילו עם עצמי. טוב אני יחסית מסכים עם יגואר. (ולא באמת לריב אלא לנהל דיון על התופעה המיוחדת)
ליהונתן יש לי לומר, חפרתי על הסרט בכל תסריט אפשרי בקופות ובשום מקום לא ראיתי מישהו שצפה 3 מליארד ואם יש כזה זו כל כך זריקה לאוויר ברמה של בלאק אדם יעשה מלא כסף.
'כל סרט המשך עושה יותר כסף' האם אווטאר 2 הוא ממש המשך של הראשון? הסיפור שנים אחרי. האם ספיידרמן טום הולנד 4 אמור לעשות יותר כסף מNWH? לדעתי לא. קמרון בונה את הסרטים שלו דיי סגורים מכל פרנצ'ייז שנתקלתי. זאת אומרת יש הבנה לאן הסיפור של הפרק הבא יכול להמשיך, אבל הפרק הזה ממש סגור כמעט בדיוק כמו הראשון. אם אוונג'רס 5 לא עושה מעל אנדגיים, זו חוסר הצלחה? מעניין יהיה לראות איך הוא יתפקד אבל להערכתי הוא גם משהו שיכול לפול על ה2 מליארד.
לאחד יש לי לומר, אי אפשר לדעת עדיין על הקורונה, התעשייה חזרה להתניע אבל זה לא אומר שהיא שם לגמרי, ההערכה שלי שרק ב2024 נחזור למצב מלא וגם אני חושב שרק סרטי מארוול ומלחמת כוכבים של שיא הסיפור יעשו יותר כסף, (או שאני טועה) אבל יש פקטור של סטרימינג בבית למה נצא לקולנוע? לא בטוח שהחלק הזה יחלים לגמרי.
בקשר ל13 שנים, אפשר להתסכל על כך כיתרון בטוח שזו הסיבה שחזרנו לקולנוע ואפשר להסתכל על כך שבמקור איבדו מומנטום על קהל שרצה עוד ולא קיבל ועכשיו לא בטוח שהוא נטרף באותה דעה. אז אולי עכשיו שאווטאר 3 יצא הוא בנוי על מומנטום של 2 ודווקא יבוא עוד קהל כי הם יבינו שזה קטע תרבותי לסרטי ענק כמו מארוול בשיא אבל מסיבות אחרות.
מה שמביא לרצות לעלות שוב ת'שיח 'נו אז האם אתם עדיין חושבים שאווטאר הוא לא תופעה תרבותית? אז מה זה כל הכסף? למה רוצים לבוא לראות נטו נטו נטו טכנולוגיה? האם עכשיו I see you נתקע יותר פעמים בראש (ליטרלי חזרו עליו מספר רב של פעמים בסרט)? בבקשה תסבירו לי.
ולעצמי אני אומר, האם באמת אווטאר בקופות זה כמו שאתה חושב זה אייפון חדש, כך שלא משנה אם הוא תופעה לא תופעה, המצב שלו בקופות נעול לגמרי. ואז מה שיגואר אומר שקיימת האמרה 'לא להמר נגד קמרון' זה מאוד מדוייק, כי זה בעצם כמו להמר נגד אפל. האם היו לאייפונים ירידות לאורך השנים ושמכרו פחות כן? האם מישהו יבוא ויגיד אה האייפון 15 יכשל או ימכור רק חצי מהכמות? לא הגיוני. אם אני צודק וזו המחשבה של הקהל שהוא בא לסרט, זאת אומרת כל עוד האיכות סבירה+ והטכנולוגיה מהפנטת אין סיבה לא לבוא.
לצד הטכנולוגיה, יכול להיות שאווטאר 2 הוא גם תופעה תרבותית גם אם ייחודית לו ויכול להיות בגלל שהמסר שלו מאוד אוינברסלי עם תסריט שמדבר לכולם אנשים ממש אוהבים אותו, אך מאחר שהוא לא מסר מורכב אין מה לבחוש בו יותר מידי. אותי אישית המסר האוניברסלי הזה קנה ב2 החלקים, אני מבין שאין פה משהו יותר מידי מתוחכם, אבל הדרך שקמרון מספר אותה מאוד סוריאליסטית ועדינה שפשוט כיף לצפות בה.
כמו שאמרתי, זלזלתם בסופה
חלק מהאנשים שהלכו לסרט הסופש מעידים שהם תכננו ללכת שבוע שעבר, אבל בגלל הסופה הם דחו תוכניות והלכו רק השבוע, מה שבדיעבד תרם לעלייה היפה שלו השבוע. כמובן שגם בלי זה הוא היה מגיע למספרים יפים לשבוע שלישי.
כמו שנאמר פה, הציפיות ל3 מיליארד היו מלכתחילה מוגזמות. גם למלחמת הכוכבים היו מגזימנים שציפו ל5 מיליארד. כנראה שלכל סרט "גדול" יהיו מגזימנים.
ואל תשכחו שההפקה של השני והשלישי *ביחד* עלתה כחצי מיליארד, אז גם אם תוסיפו )בהגזמה( הוצאות שיווק של חצי מיליארד לכל אחד מהם, זה אומר שגם אם הסרט השלישי לא ירוויח אפילו דולר אחד, זה עדיין יהיה רווחי במצטבר.
הדבר שהכי חבל לי עליו בכל הנוגע להצלחת אווטאר 2
זה שעד שהיה סיכוי להתניע תהליך של חזרת האולפנים לאפקטים פרקטיים וסטים אמיתיים בעקבות ההצלחה המטורפת של טופ גאן, הרי שעכשיו עם אווטאר 2 כל זה יעלם ונמשיך לראות סרטי לייב אקשן שהם בכלל לא ממש לייב אקשן.
אני רוצה שסרטי האנימציה יהיו אנימציה ושסרטי הלייב אקשן יהיו לייב אקשן.
נמאס לי כבר מהמסך הכחול או הירוק שנעשה שלא לצורך.
ולא, שימוש בווליום (האולפן עם המסך הגדול שמקרין את הרקע על הסט) לא נחשב סט אמיתי.
אני רוצה שאם יש סצינה בטבע – שהיא גם תצולם בטבע, ואם יש סט בנוי – אז שיבנו סט אמיתי, ואם יש פיצוץ או כל אפקט שאפשר לעשות באופן פרקטי – שיעשו אותו פרקטי, ואם יש חייזרים שנראים דומים לבני אדם – שיעשו זאת בעזרת איפור.
בסופו של דבר כשעושים את הסרט בצורה פרקטית, התוצאה בהתאם ומרגישים שזה אמיתי יותר.
הייתה פה הזדמנות לשינוי ואווטאר הרס אותה, ממש ״תודה״ לך קמרון.
התשובה היא לא לשני המקרים
מרבית האולפנים ימשיכו לעשות סרטים עם cgi בינוני כמו שהם עושים כבר עשרות שנים.
סרטים כמו אווטאר או טופ גאן לא מזיזים לכאן או לכאן – יש בהם יותר מדי כאב ראש, בעיות תקציב וכוח אדם.
אני לא בטוח
אם יש לדיסני כבר את הטכנולוגיה, למה לא להשתמש בה? ביקום יותר מסודר בלי הקורונה אולי דיסני היו מצלמים את אווטאר 2, בלאק פנתר 2 ובת הים הקטנה באותה בריכת מים באותה טכנולוגיה. הייתי אומר שסרטי אוונג'רס הם פוטנציאל לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת והם יצדיקו את התקציב. הבעיה זה שיש בהם הרבה כוכבים שגם ככה מגדילים את התקציב, אז להוסיף לזה את הטכנולוגיה זה אולי יותר מידי.
נראה לי שזה שטכנולוגיה קיימת לא אומר שקל להשתמש בה מבחינת משאבים, זמן, כוח אדם.
ההפקה של אווטאר 2 יקרה וארוכה באופן בלתי אפשרי לאולפנים להכיל.
זה שטכנולוגיה קיימת לא אומר שאתה חוסך עלויות.
יש הרבה מוזיאונים גדולים ובתים לשימור שהלכו לאטרקציות ברחבי העולם שמפסידים כסף מעצם היותם פתוחים ונאלצים להשלים את זה בתרומות פשוט כי התחזוק עולה על פוטנציאל הלקוחות.
זה גם למה הרבה אנשים ממעמד האריסטוקרטים נאלצו לוותר על האחוזות שלהם בנקודות כאלה ואחרות בהיסטוריה.
כל הכבוד לקמרון שדרש לפתח טכנולוגיה חדשנית וחיכה שתהיה זמינה. אבל יש מבחינת עשייה זה לא מודל בר-קיימא, ובטח שלא לכל סרט.