דוח קופות שבורות, 25.08.2024: העורב לא יוצא מזה עם כסף

בהיעדר סרטים שאנשים מתלהבים מהם, דדפול שוב בפסגה.

השבוע שלושה סרטים חדשים נכנסו לעשירייה שלנו, ואף אחד מהם לא מרשים במיוחד. אז דדפול, אחרי הפסקה של שבוע, משתלט בחזרה על המקום הראשון עם 18.3 מיליון דולר וירידה נהדרת של 39% בסוף השבוע החמישי שלו.

בארה"ב "דדפול & וולברין" כבר עומד על 577 מיליון, ובכל העולם על 1.2 מיליארד מרשימים ביותר. בארה"ב הוא עומד במקום ה-16 בטבלת הסרטים המכניסים ביותר אי פעם, ולפי היכולות שלו הוא יעבור בכיף את סף 600 המיליון. משם הדרך תהיה ארוכה והוא ינסה לעבור את "משפחת סופר-על 2" (608) "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" (620) ואולי אפילו את "הנוקמים" הראשון עם 623 מיליון. לעשירייה הוא לא ייכנס (עוד על זה למטה). בגלובלי, דדפול יושב במקום ה-27 (לא להרבה זמן). כדי להכנס ל-20 הסרטים הגדולים ביותר הוא יצטרך להכניס עוד 100 מיליון דולר. קשה לי להאמין שזה יקרה עם חופשת הקיץ שאוטוטו נגמרת, אבל נאחל לסרט בהצלחה.

במקום השני יש לנו את "הנוסע השמיני: רומולוס", שנופל ב-61% עם 16.3 מיליון. עם תקציב של 80 מיליון דולר ו-74 מיליון הכנסות בארה"ב, היה אפשר לחשוב שהסרט הזה הוא אכזבה. אבל לא! בכל העולם הוא כבר הכניס עוד 152 מיליון ובגלובלי הוא עומד על 227 מיליון. הוא כנראה לא יעבור את "פרומתיאוס", אבל את הסרט הקודם הוא יעקוף אוטוטו (והוא גם עלה פחות ממנו).

במקום השלישי בלייק לייבלי ממשיכה להפתיע ולהרשים עם עוד 11.6 מיליון וירידה של 51% בסופ"ש השלישי. לסרטים עתירי תקציב המספרים האלה היו נשמעים לא כל כך טוב, אבל עם תקציב של 25 מיליון דולר המספרים ש"איתנו זה נגמר" מביא מאוד מרשימים. ההכנסות בארה"ב עומדות על 122 מיליון ובגלובלי על 244 מיליון. זה למרות הבלגן התקשורתי על מסע היח"צ של בלייק לייבלי.

במקום הרביעי, סוף סוף, סרט חדש – "צאי מזה" של זואי קרביץ. הסרט, שמספר על מלצרית שקופצת לחופשה באי פרטי של מליארדר, התקבל בצורה סבירה מינוס כזאת אצל המבקרים ואצל הקהל: בעגבניות רקובות ציון המבקרים עומד על 74% ואילו הקהל נתן ציון פושר של 64%, אז זה לא מפתיע שבסופ"ש הראשון הסרט הכניס רק 7.3 מיליון דולר (בגלובלי הוא על 14.7 מיליון). עם זאת, עם נפוטיזם גדול מגיעה פריווילגיה גדולה, והשמות הגדולים בסרט (צ'אנינג טייטום, כריסטיאן סלייטר, ג'ינה דיוויס) כנראה התפשרו על המשכורת, אז התקציב המשוער הוא 20 מיליון דולר שאותם הסרט יקווה לכסות.

במקום החמישי עוד סרט חדש. "החישול" (The Forge), סרט נוצרי שעל פי ימד"ב העלילה שלו היא על "נער שסיים מכללה ומקבל דחיפה לקבל החלטות חיים טובות יותר", ובפוסטר שלו יש חרב עצומה, אז אני אניח שהוא על אדם שנכנס לעולם של לארפים ולא תשכנעו אותי אחרת. 6.6 מיליון הספיקו לו כדי להיכנס למקום החמישי, ועם תקציב של 5 מיליון דולר הסרטים האלה לא הולכים לשום מקום. אין מספיק ביקורות כדי שהעגבניות יפלטו אחוזון, אבל יש לו 100% ביקורות חיוביות מהקהל באותו אתר. אבל כדי שלא תתפתו, הנה אחת הביקורות הבודדות שמנסות להסביר למה הסרט טוב: "מאוד מבוסס על אמונה אמיתית. ערכים ומוסר נוצרים אמיתיים. אומנות מרעננת עם מטרה נאצלת."

"טוויסטרס" במקום השישי עוד 6 מיליון דולר ומתחתיו ההוצאה המחודשת של "קורליין" מכניסה מספרים לא רעים בכלל עם עוד 5 מיליון וירידה של 49% אל המקום השביעי.

במקום השמיני שוב סרט חדש, והפעם עוד כישלון. "העורב", הרימייק לסרט מ-1994, ניסה לחדש את סיפורו של המוזיקאי שנרצח יחד עם אהובת ליבו וחוזר לחיים כדי לנקום. המבקרים קטלו את הסרט עם 20% לעומת הקהל שסתם לא התלהב ממנו עם 65%, אבל זה כנראה די קל כשכל כך מעט אנשים צופים בך. הסרט עלה לאולפנים כ-50 מיליון והכניס בסוף השבוע הראשון שלו 4.6 מיליון.

לשם ההשוואה, ולא כדי לזלזל באף סרט, "העורב" משנת 1994 הכניס 11.7 מיליון בסופ"ש הראשון שלו. ולא, המספר הזה לא מותאם לאינפלציה. ביל סקארסגארד כנראה מאוד קיווה שהשנה תהיה זו שהוא פורץ בה לקהל הרחב ונהיה כוכב, אבל גם הסרט הקודם בכיכובו ("ילד נגד העולם") נכשל לגמרי. בעצם, האם אני מריח קללת משפחת סקארסגארד? אני לא חושב שיש סרט שמישהו מהמשפחה היה בו בתפקיד הראשי והוא היה הצלחה אמיתית.

אוקיי, סוגרים את העשירייה שלנו שני סרטי האנימציה הגדולים של השנה (בינתיים). "גנוב על החיים" עם עוד 4.2 מיליון מגיע להכנסות בארה"ב של 348 מיליון וסכום גלובלי של 886 מיליון, ו"הקול בראש 2" שבסופ"ש ה-11 שלו נאחז בעשירייה הפותחת בציפורניים ומכניס עוד 2 מיליון, אז זה זמן טוב לתקצר את הישגיו בקופות.

בארה"ב הוא עומד על 646 מיליון וגלובלית על 1.646 מיליארד. בארה"ב הוא נמצא (כרגע) במקום ה-11 בטבלת כל הזמנים, והוא צריך להכניס עוד 6 מיליון כדי להדיח את "עולם היורה" מהרשימה – זה באופן ודאי יקרה. כדי לנסות לעקוף את "טיטאניק" (עד שהוא יופץ מחדש) הוא יצטרך להכניס עוד 22 מיליון (בנוסף ל-6) וזה כבר נראה קשה מדי.

בטבלת כל הזמנים הגלובאלית, לעומת זאת, הוא נכנס בנוחות כבר למקום התשיעי, והחצוצרות שאתם שומעים זה כל האנשים שיפסיקו להתווכח האם "מלך האריות" מ-2019 הוא סרט האנימציה המרוויח ביותר או לא (המעצבנים יטענו שמדובר בכלל ב"אווטאר"). בכל מקרה, "הקול בראש 2" הצליח לעבור את "מלך האריות" עם כ-700 אלף דולר, וכדי לעלות עוד מקום ברשימה (שוב, "עולם היורה") הוא יצטרך 23 מיליון שנראים לי די בטוחים. אחר כך יש לו את "ספיידרמן: אין דרך הביתה" שעומד על 1.9 מיליארד אז אין מצב שהוא יגיע לזה, אבל מקום 8 בטבלת כל הזמנים זה הישג מרשים מאוד.

שבוע הבא לא מעט סרטים ינסו לגרום לאנשים לראות אותם שנייה לפני שהחופשה נגמרת וליהנות מהחג בארה"ב. "1992" עם ריי ליוטה (כן, אני יודע שהוא נפטר לפני שנתיים), "מפחד" (Afraid) שהוא סרט אימה מדע בדיוני, "עיר החלומות" (City of Dreams) שהוא סרט מקסיקני אמריקאי (וקצת נשמע שהם מנסים להדמות לעיר האלוהים), "רייגן" שזה סרט על רקדנית ברייקדאנס אוסטרלית או נשיא ארה"ב או משהו, "סלינגשוט" (Slingshot) שהוא עוד סרט מדע בדיוני וסרט ספורט בשם "אתה חייב להאמין" (You Gotta Believe) על הספורט הכי משעמם בעולם, הלוא הוא כדור בסיס.

*כתוביות*

*סצנה אחרי הכתוביות*

המצלמה יורדת במורד טבלת העשירייה של הסופ"ש, מקום 3, מקום 7, מקום 10, אנחנו מחוץ לעשירייה הפותחת. המצלמה מאיטה את המהירות ונעצרת על מקום 15. לקהל נגלות הכנסות של 479 אלף דולר עלובים. המצלמה זזה לרוחב הטבלה ומגלה עוד פרטים על הסרט. בסוף השבוע הקודם הוא היה במקום התשיעי אבל הוא עכשיו התרסק ב-80%, והכנסותיו הכוללות הגיעו לסכום מגוחך של 15 מיליון דולר בארה"ב (23 גלובליים). אנחנו מבינים שזה סרט שנושם את נשמותיו האחרונות, חרחורי המוות נשמעים כמו כסף קטן בנרתיק עור. מותו, כמו חייו הקצרים, היה מגוחך וצפוי מראש. החובות שהוא משאיר לאוהביו המעטים מסתכמים בלפחות 100 מיליון דולר עם עלות של 120. אנחנו נמצאים בבית קברות לסרטים, וסרט בן שלושה שבועות עם תקציב כל כך גבוה לא אמור למצוא את עצמו כאן. המצלמה סוף סוף מתמקדת בשם הסרט, "בורדרלנדס".

*המשך כתוביות*