מסתבר שלאט לאט שוק הקולנוע בארצות הברית מתחיל להתאושש: נתחיל מזה ששני סרטים חדשים יצאו ותפסו את שני המקומות הראשונים ושניהם עם הכנסות של מעל 20 מיליון דולר. זאת הפעם הראשונה מאז תחילת המגפה (אי שם במרץ 2020) ששני סרטים הכניסו כל אחד מעל 20 מיליון דולר. זה יצר מצב שבו שהם די ייבשו את ההכנסות של שאר הסרטים, למרות שלחיוב נציין שארבעה סרטים נוספים הכניסו מעל מיליון דולר. בסך הכל, מדובר בשיפור איטי ומתמשך בהכנסות.
אז כן, יש לנו מקום ראשון חדש, "מורטל קומבט" שפתח עם 23 מיליון דולר, זאת הפתיחה השנייה בגודלה לסרט בזמן המגפה כש"גודזילה נגד קונג" שומר על המקום הראשון עם פתיחה של 31 מיליון דולר.
הסרט מבוסס על סדרת משחקי מחשב פופולארית מאוד שכבר עברה אדפטציה למסך הגדול – הסרט הראשון מגניב והשני מחריד. הפעם הסרט שם במרכזו דמות חדשה ומביא לנו כמה דמויות אהובות מהמשחקים, אבל לא את כולם, כי צריך לשמור כמה דברים טובים לסרט ההמשך, שכנראה יקרה אם אפשר לסמוך על שמועות באינטרנט.
המבקרים לא עפו על הסרט ונתנו לו ציון של 55 אחוז בלבד ב"רוטן טומטוז" אבל המעריצים יותר מרוצים ונתנו לסרט ציון של 87 אחוזים באתר. אמנם ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 51 מיליון דולר צנועים יחסית, אבל צריך לקחת בחשבון שגם אפשר לצפות בו ב-HBO MAX וגם שרוב העולם עדיין סובל מהקורונה בצורה די רצינית. עדיין, עם כוח המותג של "מורטל קומבט", סביר שהדיבורים על סרט המשך יהפכו למציאות.
במקום השני נמצא להיט האנימציה מיפן "Demon Slayer the Movie: Mugen Train", שהגיע לבתי הקולנוע בארצות הברית כדי להוכיח שיש קהל לסרט הזה מסביב לכל העולם. הסרט פתח עם 21 מיליון דולר, פתיחה די רצינית לכל סרט שלא דובר אנגלית בארצות הברית ופשוט פתיחה רצינית כרגע. אמנם הסרט הכניס מעל 300 מיליון דולר ביפן בלבד והפך לסרט הכי מכניס אי פעם במדינה, אבל ההכנסות מארצות הברית הובילו אותו להכנסות של מעל 400 מיליון דולר ברחבי העולם. בהחלט הצלחה מעבר למצופה עבור כל סרט בתקופה הזאת אבל במיוחד לסרט אנימציה יפני.
כמו שאמרתי, שאר הטבלה קצת פחות מרגשת.
במקום השלישי נמצא "גודזילה נגד קונג" שמתרחק מהפתיחה הגדולה שלו בקצב מהיר. הסרט הכניס בסוף השבוע הרביעי שלו בקולנוע 4.2 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 402 מיליון דולר, שזה מעולה. לחצות את רף ה-400 מיליון דולר בעולם זה מטורף ומאוד קשה לעשיה, ככה שמגיע לסרט כל הכבוד. "גודזילה נגד קונג" הוא הצלחה מסחררת בזמן המגפה, ויחד עם "מורטל קומבט" מוכיחים שהמודל של הפצה בקולנוע ובטלוויזיה בו-זמנית לא בהכרח פוגעים בהכנסות הקופתיות (במיוחד כשמנוי ל-HBO MAX עולה כמו כרטיס לקולנוע). מצד שני, ה-500 מיליון דולר שנראו כאילו הם בכיס של "גודזילה נגד קונג" נראים בלתי אפשריים כרגע.
במקום הרביעי, "סתם אחד" הכניס עוד 1.7 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 31 מיליון דולר, הצלחה אדירה לכל המעורבים.
במקום החמישי נמצא "ריה והדרקון האחרון", שהכניס גם הוא1.7 מיליון דולר נוספים. למעשה, בין "ריה" לבין "אף אחד" מפרידים רק אלף דולר. ההכנסות הכלליות של "ריה" מבתי הקולנוע עומדות על 112 מיליון דולר ואני מניחה שלא נדע כמה אנשים שילמו 30 דולר כדי לראות את הסרט בדיסני פלוס.
במקום השישי, "The Unholy" הכניס עוד 1.4 מיליון דולר ומוכיח את עצמו כסרט אימה רווחי למדי לתקופת המגפה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 16 מיליון דולר. לא רע בכלל.
במקום השביעי, "טום וג'רי" הכניס עוד 720,522 דולר והפסיד בקרב לדיסני. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 102 מיליון דולר, מה שאומר ש"ריה" עקפה את הסרט בהכנסות העולמיות, אם כי לא בהכנסות של ארצות הברית בלבד.
במקום השמיני יש לנו אסון חדש, הסרט "ביחד ביחד" (Together Together), שפתח עם 532,773 דולר. לא שפל חדש לפתיחה, אבל עדיין פתיחה די איומה. הסרט עוקב אחרי גבר בשנות ה-40 שלו (אד הלמס) אשר מחליט להיות אבא חד הורי ומפתח מערכת יחסים ידידותית ודי קרובה עם האם הפונדקאית שלו (פטי הריסון). הביקורות המעולות של הסרט (93 אחוז ברוטן טומטוז) אולי יסייעו לו יותר בשלב הסטרימינג של חיו הקולנועיים.
במקום התשיעי יש נס קטן ל"הילדה שמאמינה בניסים", שעדיין איתנו עם עוד 342,000 דולר. ובמקום האחרון שסוגר את הטבלה יש לנו את " The Courier" עם עוד 264,175 דולר, ו-9.5 מיליון דולר בסך הכול.
בשבוע הבא רק סרט חדש אחד יוצא לקולנוע, סרט אימה בשם "Separation". בהתחשב בכך שגם בו יש כמה פרצופים מוכרים (רופרט פרנד, בריאן קוקס, מיימי גאמר), אולי הסרט יצליח כמו "The Unholy". אמנם פה הדמות הראשית היא ילדה קטנה אבל גם היא מוכרת, השחקנית ששיחקה ב"מי מתגורר בבית היל". בעיקר יהיה מעניין לראות את ההצלחה של "מורטל קומבט" בסוף השבוע השני שלו בקופות ולראות איזה נפילה תהייה לו.
ההצלחה של Demon Slayer היא ממש רצינית
זו הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם בארה"ב לסרט דובר שפה זרה – שזה מדהים לא רק כי מגיפה, אלא כי הוא מדורג R.
רק חבל שסוני העלו שלשום את הסרט בטעות אל החנות הדיגיטלית שלהם (או זה או שצפון קוריאה עדיין נותרת טינה) – מה שהביא את הסרט אל מרחבי שבעת הימים. מעניין איזו השפעה תהיה לזה בדו"ח שבוע הבא.