דוח קופות שבורות, 24.2.19: פעם שלישית היקאפ

עד ש"משחקי הכס" תחזור, אנשים הולכים לראות דרקונים איפה שאפשר.

עוד סוף שבוע עוד אכזבה. אבל טוב שיש עוד אולפנים חוץ מדיסני שזוכרים איך לעשות ולהפיץ סרטים, או לפחות סרטי אנימציה. "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" הוכיח שיש עוד פרנצ'ייזים שלא מוכנים למות. "הדרקון הראשון שלי" הוא סרט של דרימוורקס אנימיישן שעבדו תחת פוקס במשך כמה שנים ולאחרונה עברו ליוניברסל וכך ניצלו מהמיזוג של פוקס ודיסני שכנראה היה מחסל אותם. הם גם עוזרים לבסס את יוניברסל בתור מתחרים ראויים לדיסני. למרות זאת, גם השבוע הזה רוב הסרטים לא הצליחו להכניס מעל 20 מיליון דולר בסוף השבוע ואפילו לא הצליחו להגיע ל-100 מיליון דולר בהכנסות הכוללות שלהם בארצות הברית.

אז במקום הראשון, כפי שהזכרתי, נמצא "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" שמראה לפרנצ'ייזים אחרים איך עושים את זה נכון. הסרט ממשיך את עלילותיהם של היקאפ ו- Toothless הדרקון שלו. מכיוון שבאי שלהם יש עכשיו יותר מדי דרקונים, הם מנסים למצוא את העולם הנסתר כדי שיהיה לדרקונים מקום משלהם לחיות בו. כמובן שעל הדרך יש גם רשע ומסע התבגרות. הסרט הכניס 55 מיליון דולר בסוף שבוע הראשון שלו בארצות הברית. כיאה לפרנצ'ייז מצליח באמת הוא הצליח להכניס יותר ממה שקודמו, "הדרקון הראשון שלי 2", הכניס בסוף השבוע הראשון שלו בקולנוע בארצות הברית (49 מיליון דולר). ככה זה אמור להיות – כל סרט מצליח יותר מקודמו. נראה שגם המבקרים וגם הקהל אוהבים את הסרט אז המשך ההצלחה של הסרט נראה מובטח. אבל פה שאר העולם מפריע לחדשות הטובות: הסרט יצא כבר ברוב העולם די מזמן והכניס עד כה 274 מיליון דולר. אמנם סין עוד לפניו, אבל נראה לי שהוא יתקשה להגיע לגבהים של הסרטים הקודמים בסדרה (הדרקון הראשון שלי – 494 מיליון דולר, הדרקון הראשון שלי 2 – 621 מיליון דולר). עדיין, בחודשיים עם מספרים כל כך דלים, הסרט הזה מרגיש כמו הצלחה.

במקום השני נמצא "אליטה: מלאך קרב" שמאכזב עם 12.3 מיליון דולר. ההכנסות של הסרט ירדו ב-56.7 אחוז מהשבוע שעבר. נפילה גדולה מדי בשביל סרט שצריך לקושש כל דולר כדי לכסות על התקציב העצום שלו. הסרט דווקא הצליח להשיג פתיחה מרשימה בסין עם 62 מיליון דולר. הבעיה היא שההכנסות מסין נוטות ללכת לאיבוד בדרך לאולפנים. אין נתונים רשמיים אבל מדברים על משהו בין חצי לרבע מההכנסות של סרט בסין שמגיעות חזרה לאולפנים. אבל בכל זאת, המספריים שמגיעים משם מייצרים כותרות ועניין רב. מכיוון שגם בארצות הברית רק כחמישים או חמישים וחמש אחוז מההכנסות של הסרט חוזרות לאולפנים, 263 מיליון הדולר שהסרט הכניס עד כה ברחבי העולם לא מכסים את התקציב שלו שעומד על 170 מיליון דולר. אלא אם הסרט ימשיך להרוויח סכומים מרשימים בסין, לא בטוח שנראה את סרט ההמשך של "אליטה".

במקום השלישי נמצא "סרט לגו 2" עם הכנסות של 9.6 מיליון דולר. גם אחרי שלושה שבועות על המסכים ולמרות ביקורות אוהדות, הסרט הזה לא מצליח להתרומם עם עוד נפילה של 53 אחוז בהכנסות מסוף השבוע הקודם. נראה שהסרט לא יצליח לחצות את רף 100 מיליון הדולר בארצות הברית, ציון דרך ש"סרט לגו" הצליח להגיע אליו תוך שבועיים. לפחות הסרט הזה יכול להתנחם בעובדה ש"לגו נינג'גו" נכשל יותר ממנו.

במקום הרביעי נמצא "להילחם עם המשפחה שלי". למרות שעשה חייל בהפצה מצומצמת בשבוע שעבר, הסרט לא מצליח לשחזר את ההצלחה בהפצה רחבה. הסרט הכניס 8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, סכום שהיה יכול להיות סביר אם הסרט לא היה מצליח באופן מצומצם. כנראה שבסופו של דבר אין הרבה עניין בסרטי WWE או שלחילופין אנשים פחות מעוניינים לראות סרטים של דווין ג'ונסון – למרות שהוא בקושי מופיע בסרט – מכיוון שהוא סובל מחשיפת יתר לאחרונה. לפחות כריס המסוורת' שישחק את האלק הוגן בסרט על חייו לא יצטרך לדאוג לגבי מספרים לא מחמיאים שכאלו כי הסרט שלו יהיה בנטפליקס.

במקום החמישי "כמה רומנטי", שבו הדמות של רבל ווילסון נתקעת בקומדיה רומנטית בדירוג 13-PG, ממשיך להיות סבבה לגמרי. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 7.1 מיליון דולר בארצות הברית וזאת ירידה של 50 אחוז מההכנסות בסוף השבוע הקודם. העובדה שלסרט הזה יש חיים אחרי ולנטיין היא מפתיעה בפני עצמה (לסרטים מסוג זה יש נטייה להתרסק במעל 70 אחוז בסוף השבוע שאחרי יום האהבה, כמו שקרה ל"50 גוונים של אפור" ו-"יום האהבה"), אז אפשר להגדיר את הסרט הזה בתור הצלחה צנועה ודי משמחת לקריירות של כל המעורבים בסרט. גם "מה גברים רוצים" ממשיך את הטרנד של ירידה ב-50 אחוז והכניס בסוף השבוע האחרון 5.2 מיליון דולר, מה ששם אותו במקום השישי. צמד הקומדיות הרומנטיות מראה שהשנה שעברה לא הייתה פוּקס, ונראה שיש עניין גדל בקומדיות רומנטיות ושאנשים לא הולכים לקולנוע רק כדי לראות משהו ענק או סרטי אימה.

ואם כבר מדברים על אימה, אז במקום השביעי "מז"ל טוב 2" הכניס 4.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. הסרט ירד ב-48 אחוז בהכנסות שלו מסוף השבוע הקודם. שזאת ירידה פחות חדה מקודמו (64 אחוז) אבל זה רק בקושי מתקזז עם הפתיחה הקטנה יותר של הסרט הנוכחי. אלא אם הסרט מרוויח את הסכומים שלו בתוך לולאת זמן, לא נראה סביר שהוא יכניס סכום דומה לקודמו – להיט שהכניס 125 מיליון דולר בכל העולם.

במקום השמיני והתשיעי יש פרצופים מוכרים – "מרדף קר" ממשיך להיות סרט ליאם ניסן טיפוסי אצל הקהל, למרות הביקורות הדי חיובית, עם 3.2 מיליון דולר שהם ירידה של 46 אחוז בהכנסות. מתחתיו נמצא "אפסייד". הסרט הכניס עוד 3.1 מיליון דולר בארצות הברית וכמעט הגיע לסכום הנכסף של 100 מיליון דולר הכנסות בארצות הברית. למרות השערוריות של ניסן והארט, נראה שאף אחד מהם לא הולך לשום מקום.

במקום העשירי ישנה כניסה חדשה ומפתיעה לסרט בשם "Run the Race" עם הכנסות של 2.1 מיליון דולר. ואתם יודעים מה זה אומר: אם זה סרט קטן שלא שמעתם עליו והוא לפתע נכנס לטבלה – הוא כנראה עוד סרט דת נוצרי. בסרט, שני אחים ממשפחה קשת יום מנסים להשיג מלגה לקולג' כדי לצאת מהמקום שבו הם חיים. למרות הקשיים, הסרט עטוף במסרים חיוביים של התמדה ואמונה. לסרטים האלה יש קהל אדוק והם לא צריכים במאים מוכרים או שחקנים ידועים כדי לקחת את הסרט ולהפוך אותו לאחד מעשרת הסרטים המכניסים השבוע. עוזר, כמובן, שזה היה סוף שבוע ממש חלש.

הסוף שבוע שאחרי האוסקרים הוא בדרך שומם, ולכן רק 2 סרטים יוצאים בו "גרטה" ("Greta"), מותחן אימה בכיכובה של קלואי גרייס מורץ ואיזבל הופר, ו – "A Madea Family Funeral", עוד סרט בפרנצ'ייז של "מדיאה" מבית היוצר של טיילר פרי. לאחר הזכיות באוסקר, נוכל בסוף שבוע הבא לעקוב אחרי העליות בהכנסות של הסרטים הזוכים, אבל חוץ מזה, לא צפוי להיות מסעיר מדי.

 

לטבלה המלאה ב Box Office Mojo