אם חשבתם שהמצב אצל מארוול גרוע, תנו לי להציג לכם את המצב העוד יותר גרוע של די.סי. כרגיל, המספרים כאן הם המספרים של סוף השבוע הרגיל, ולא הסופ"ש הארוך של חג המולד.
"אקוומן 2: הממלכה האבודה" פתח במקום הראשון עם 27.7 מיליון דולר – סכום ממש מעליב מכל הבחינות. הסרט הקודם של "אקווהמן" פתח עם 67.8 מיליון דולר, שגם הוא לא נחשב לפתיחה מרשימה, אבל לסרט היו רגליים כל כך ארוכות שהוא הצליח להיות הסרט היחיד של די.סי. שחצה את קו מיליארד הדולר – לכאורה סיבה לאופטימיות עבור הסרט, אבל קשה להאמין שהוא יצליח לשחזר הישג שכזה. לסרט הזה יש ציון 36 אחוזים ברוטן טומטוז בניגוד ל-66 האחוזים של קודמו. לסרט הקודם היה גם ציון A– בסינמה סקור ולסרט הזה יש ציון B, כך שנראה שגם המבקרים וגם הקהל נהנים מהסרט הזה פחות.
בחדשות הטובות נראה שמחוץ לארצות הברית אוהבים את הסרט הזה הרבה יותר מאשר הקהל האמריקאי, וההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 120 מיליון דולר. לא ברור אם זה מספיק כדי לתת לסרט תקווה או פשוט לתת סיום עגום ל-DCEU. פתאום 46 מיליון הדולר ש"המארוולס" פתחו איתם נראים כמו הישג חגיגי.
"וונקה" ירד למקום השני עם 18 מיליון דולר. זאת ירידה של 53.7 אחוזים בהכנסות מהסופ"ש הקודם, ירידה לא רעה לסרט בסופ"ש השני שלו, במיוחד כשסרט אחר גדול יוצא. עם הכנסות כוללות של 256 מיליון תוך שבועיים, הרבה סרטים יכולים לקנא בו, במיוחד כשנראה שיש לו סיכוי לרגליים לא רעות בכלל.
ועכשיו: ארבע כניסות חדשות ולא מרשימות.
במקום השלישי יש את "סיפור הברווזים" שפתח עם 12.4 מיליון דולר. זהו הסרט המצויר של החג מבית יוניברסל שבו ברווזים מנסים לשכנע את האבא המגונן על יתר המידה שלהם לצאת למסע נדידה כמו כל הברווזים, מסע שמשתבש כהוגן. מחוץ לארצות הברית חיבבו גם את הסרט הזה יותר, וההכנסות הכוללות שלו עומדות על 39 מיליון דולר. בתיאוריה זה נשמע לא רע, עד שנתקלים בנתון שלפיו התקציב המשוער של הסרט עומד על 72 מיליון דולר.
"רק לא אתה" נכנס למקום הרביעי עם 6 מיליון דולר. בסרט זוג שנפרד אחרי פגישה אחת מוצא את עצמו בחתונה באוסטרליה שבה הם נאלצים להעמיד פני זוג כדי לדחות את כל ניסיונות השידוך סביבם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 8 מיליון דולר, שזה חביב לקומדיה רומנטית אבל פחות חביב כשמסתכלים על העובדה שהתקציב של הסרט עומד על 25 מיליון דולר.
למקום החמישי נכנס "סאלאר" (Salaar) שהכניס 5.4 מיליון דולר. זהו סרט נקמה הודי שבו מנהיג כנופיית פשע מנסה לקיים הבטחה שהוא הבטיח לחברו הגוסס ולחסל את שאר כנופיות הפשע. ובמקום אחריו נמצא "המתאבקים" בכיכובו של זאק אפרון שפתח במקום הכי נמוך מבין הסרטים החדשים עם 4.8 מיליון דולר. זהו סיפורם של האחים ואן אריק שעשו היסטוריה בעולם ההיאבקות בשנות ה-80.
"הילד והאנפה" ירד למקום השביעי עם עוד 3.1 מיליון דולר עם הכנסות כללות שעומדות על 121 מיליון דולר, ואחריו "משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר" שהכניס עוד 3 מיליון דולר, ו"גודזילה מינוס אחד" שהכניס עוד 2.6 מיליון דולר ו-74 מיליון דולר בסך הכול.
"מסכנים שכאלה" סוגר את הטבלה עם עוד 2 מיליון דולר. הסרט התרחב ל-800 מסכים, מה שהעלה את ההכנסות שלו ב-63.3 אחוזים מסוף השבוע הקודם. ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות על 5.9 מיליון דולר. ועדיין הסרט ירד מקום בטבלה ויש סיכוי טוב שהוא כבר לא יהיה איתנו בשבוע הבא.
כבר ביום שני יצא "הצבע ארגמן" למספרים מוצלחים, אז נראה שהוא יהיה הסרט המוביל בסוף השבוע הקרוב, וחוץ ממנו יצאו "פרארי" ו"הבחורים בסירה".
מאיפה המידע על התקציב של סיפור הברווזים?
זה נשמע לי תמוה מאוד.
מאז ומתמיד סרטי אילומיניישן היו מאוד מאוד זולים (איזור ה-70 מיליון כזה) ולפי דף הויקיפדיה של הסרט גם פה התקציב הוא באיזור ה-70 מיליון.
קשה לי להאמין שפתאום אילומיניישן הלכו על תקציב של 200 מיליון, כך שיש לי תחושה שמדובר במידע לא נכון.
mikros הפכו לסטודיו בתקציב נמוך שצריך לשים לב אליו
ובצדק הם עושים עבודה הרבה יותר מגוונת מאילומיניישן בתקציבים נמוכים יותר (70 מיליון דולר נותנים לך את סרט ה tmnt החדש. 20-30 נותנים לך את רוב הסרטים שלהם) והם לא עושים רק סרטים אלא גם סדרות. אני שמח שהם מצליחים רק חבל לי שזה בעיקר על סרטים שנוצורו בשביל פרסומות. אולי אוריון והאפלה ישנה את זה.
תשמעו, הכותרת השבוע היא ממש משונה
קראתי אותה כבר ארבע פעמים ונדמה לי שהבנתי, אבל אולי שווה לשקול אותה שוב.
רק עכשיו קראתי אותה
וצחקתי כמו ילד בן 12