בכל פעם שחושבים שהקופות מתאוששות הן מראות לנו שהן לא בדיוק שם: "חולית" פתח עם 41 מיליון דולר, שזה מעולה אבל גם לא כל כך: היו ציפיות לסכום גדול יותר מסרט עם כל כך הרבה הייפ סביבו.
הגורם העיקרי שנראה לי שפגע בהכנסות של הסרט זאת העובדה שהסרט זמין גם ב-HBO MAX ללא תוספת תשלום. זאת אמנם פתיחה טובה יותר מהסרט הגדול האחרון של הבמאי דני וילנב "בלייד ראנר 2049" שפתח עם 32 מיליון דולר – אבל אחרי מסע פרסום כל כך בומבסטי וציפיות מעיבוד מודרני לקלאסיקת מד"ב שכזאת היו ציפיות לסכום גדול יותר. אבל היי, אולי הוא גרם למלא אנשים להבין ש-HBO MAX הוא השרת שהם צריכים, אם כי אני ממש בספק.
מחוץ לארצות הברית "חולית" עושה חייל כבר הרבה זמן. אבל בסוף השבוע הזה הסרט יצא גם בסין וגם שם יש טעם מר לסיפור: הוא פתח שם עם 22 מיליון דולר לא מרשימים במיוחד. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 221 מיליון דולר כרגע שזה די נחמד, אבל לא מגה-להיט.
"האלווין 2: הנקמה" התרסק למקום השני עם עוד 14.4 מיליון דולר, ירידה של 70.8 אחוזים מסוף השבוע הקודם. מצד שני, אולי בסוף השבוע הבא הוא יתאושש בגלל שזה סוף השבוע של ליל כל הקדושים, והסרט אולי יהנה מעלייה בעניין סביבו. או שאולי פשוט אנשים יבינו שהוא זמין חינם בשרת Peacock וינסו אותו. בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 90 מיליון דולר נחמדים.
במקום השלישי "לא זמן למות" ממשיך לחיות עם עוד 12.2 מיליון דולר. הסרט בינתיים מוכיח את עצמו כאחד הסרטים הבודדים שהם להיט ללא עוררין בתקופת המגפה כשההכנסות הכלליות שלו חצו את ה-500 מיליון דולר והגיעו ל-525 מיליון דולר. כמו רוב שוברי הקופות הסטנדרטים לפני עידן הקורונה הוא הכניס את רוב הכסף שלו מחוץ לארצות הברית, 77 אחוזים שהם 405 מיליון דולר הגיעו מחוץ לארה"ב, מספר שרוב הסרטים יכולים בהחלט לקנא בו. בסוף השבוע הבא הסרט יוצא בסין מה שיעזור לו לקושש עוד כמה דולרים. בינתיים הוא הסרט החמישי הכי מצליח השנה אם סופרים את הסרטים מסין, והסרט השני הכי מצליח השנה אם לא סופרים את הסרטים מסין.
"ונום 2" נמצא במקום הרביעי עם עוד 9.3 מיליון דולר. הסרט הכניס 182 מיליון דולר בארצות הברית ככה שהוא מתקרב בקצב יציב לקו ה-200 מיליון דולר. בינתיים בשאר העולם מגלים את הסרט לאט לאט וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 352 מיליון דולר. זה אפילו לא קרוב ל-856 מיליון דולר של הסרט הראשון אבל כנראה שזה המיטב שתקופת הקורונה תיתן לסרט.
במקום החמישי יש לנו כניסה חדשה עם "הבאג של רון" שפתח עם 7.3 מיליון דולר. בעולם עתידני כל ילד מקבל רובוט שהוא החבר הכי טוב שלו. חוץ מברני. ילד בודד ומגושם בחטיבת הביניים שמקבל מכשיר תקול שנראה שיש לו חיים משלו וגורם לשלל תקלות משעשעות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 17.3 מיליון דולר. מתחתיו יש עוד סרט אנימציה לילדים: "משפחת אדמס 2" שהכניס עוד 4.4 מיליון דולר, ועם הכנסות כלליות שעומדות על 75 מיליון דולר.
"הדו-קרב האחרון" ממשיך לאכזב והסרט הכניס רק עוד 2 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו בבתי הקולנוע, מה ששם אותו במקום השביעי. אמנם זאת רק ירידה של 56.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, אבל זה לא מספיק כדי לפצות על המספרים העגומים האלו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 17 מיליון דולר מאכזבים.
"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" ממשיך להיאחז בטבלה והכניס עוד 2 מיליון דולר. ירידה נחמדה של 39.2 אחוזים בלבד מסוף השבוע הקודם, אבל אין מה לעשות, הסרט בדרכו החוצה מהטבלה. הוא לא צריך להיות עצוב מדי, ההכנסות שלו בארצות הברית עד כה עומדות על 220 מיליון דולר ככה שהוא הסרט הכי מכניס השנה בארצות הברית, וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 417 מיליון דולר. לא רע בכלל.
עוד כניסה חדשה נמצאת במקום התשיעי: "הכרוניקה הצרפתית" של ווס אנדרסון. הסרט פתח עם 1.3 מיליון דולר שהגיעו מ-52 מסכים בלבד, כלומר ממוצע של 25 אלף דולר למסך. מה שאומר שזה סרט האינדי או הסרט הקטן הראשון מאז פרוץ המגפה שהצליח להביא קהל שעד עכשיו די לא היה מוכן להגיע לקולנוע. כמו כל הסרטים של אנדרסון, הסרט עמוס שמות מוכרים כמו טימותי שאלאמה, פרנסס מקדורמנד, ג'פרי רייט, טילדה סווינטון, בניסיו דל טורו, ביל מארי, אוון ווילסון, אדוארד נורטון, סירשה רונאן ועוד. בשבוע הבא הסרט עובר להפצה רחבה ויהיה מעניין לראות איך זה ישפיע עליו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 3.9 מיליון דולר.
במקום העשירי "Honsla Rakh" ("תתעודד") הקומדיה הרומנטית ההודית מהשבוע שעבר, עדיין איתנו – הישג לא קטן לקומדיה רומנטית שאינה דוברת אנגלית. הסרט הכניס עוד 490,000 אלף דולר בסוף השבוע האחרון שלו.
בסוף השבוע הבא כל הסרטים נותנים לחולית מרחב נשימה חוץ מכמה סרטים שיתחרו על ליבם של חובבי האימה בליל האימה של השנה, שלא נחשב לסוף שבוע שבו אנשים הולכים לקולנוע. ביניהם יהיה "אתמול בלילה בסוהו" סרט אימה בכיכובן של תומסין מקנזי ואניה טיילור-ג'וי והוא בעצם החזרה למסך הגדול של אדגר רייט , ו-"Antlers", סרט אימה שבו שריף ומורה צריכים להתמודד עם יצור שהיה פה לפני האנושות אחרי שאחד התלמידים של המורה מוביל אותם לדרך אפלה.
לדעתי מוקדם עדיין להתאכזב מונום
נשארו לו עוד הרבה מדינות שלא יצא בהן והכי חשוב – סין.
הסרט הקודם עשה בסין בערך 270-280 מיליון דולר, סכום אסטרונומי..
אני לא יודע אם החדש יתקרב לזה אבל עדיין יש לו סיכוי להכניס שם סכום נאה.
כך שיש מצב לא רע שהסרט יגיע ל600 מיליון פלוס או אולי אפילו 700 מיליון, שניהם אחלה מספרים לתקופה הנוכחית..
פרט חשוב שפוספס לגבי חולית:
זאת הפתיחה הכי גבוהה של וורנר מאז המגפה. אין מה לעשות, חייבים לקחת בחשבון את HBO MAX והקהל שפשוט מוותר ללכת לקולנוע כי הסרט שם.
מורטל קומבט הוא עדיין הסרט הכי נצפה בפלטפורמה, ולא רחוק מאחוריו יחידת המתאבדים. זה ברור שזה חלק מהביצועים הצנועים בשלב הזה, ואני לא בטוח שוורנר מאוכזבים. כנראה עבורם יותר חשוב להגדיל את הנרשמים לשירות.
להגנת אלינה: היא הכניסה, אני הוצאתי
אני מודה שאחד החלקים היותר מתישים בענייני הקופות הוא השיאים התפורים לכל סרט, ו"הסרט הכי מצליח של וורנר מאז המגפה" זה נחמד, וכנראה דחף לאישור של "חולית 2", אבל בתכלס אומר מעט מאוד. זה אפילו לא הסרט שהכי הצליח במודל "יש סרט חינם בבית אבל בואו לקולנוע פליז", כי "הלוואין 2" הרוויח 10 מיליון יותר ממנו עם מה-שזה-לא-יהיה-שקורה-בפיקוק.
בכל מקרה, עם ההודעה שחולית יהיה רק בקולנוע ועוד סרטים, נראה שיצאנו סופית מארץ הסטרימינג-קולנוע במקביל (טוב, נו, נשאר מטריקס), לפחות באולפנים הגדולים.
שלא לדבר על זה שאנחנו משווים כאן בין סרט עם תקציב של 260 מליון
לכזה עם תקציב של 165 מליון.
התכוונתי בכותרת לתקציב של 20 מליון כמובן ("האלווין 2")
(ל"ת)
מצד אחד הגישה מובנת.
מצד שני זה מייצר תמונה הרבה יותר עגומה ממה שהיא באמת.
אני לא יודע אם יותר עגומה ממה שהיא באמת
המצב בקופות הוא… במובני "אם היה לי את הכסף הזה" כבר בהחלט נמצא במקומות שכן, וואלה, 40 מיליון דולר זה נהדר. אנחנו רחוקים ממיליארד דולר, אבל מיליארד דולר, זה, אממ, מטורף. הרעיון שהטירוף הזה נהיה נורמה זה סבבה, אבל באמת שמדובר בסכומים אסטרונומיים.
הבעיה היא באמת שהסכומים האלה נהדרים – אבל לא יחסית לתקציב שלהם. אני לא יודע אם הוליווד תתחיל לאשר סרטים רק בתקציבים בינוניים, או שמא בכל זאת יש הצדקה להשקעה כזאת כי היא מחזירה את עצמה ברווחי סטרימינג, מרצ'נדייז או לחלופין – אם עבור חלק מהאולפנים האלה, שבבעלות חברות גדולות בהרבה, עדיף להפסיד כמה עשרות מיליוני דולרים על סרט בשביל לשמור על מוניטין.
בקיצור, כן, מצב מוזר נמצאות בו הקופות, ואני לא יודע מתי זה יפתר. נראה לי שהבלוקבאסטר הממש גדול היחיד שיכול לעשות משהו שישבור 100 ומעלה זה ספיידרמן 3 (לא מאמין מאוד במטריקס 4), ואם גם הוא לא לדעתי יעשו בהוליווד חושבים, אבל מה אני מבין.
בשורה התחתונה האולפנים הגדולים במירוץ להצלחה בסטרימינג.
זה מאפשר להם "לשרוף" כסף תוך צידוק של "השקעה במוצר". זאת הרפתקה שתימשך שנים עד שהמגמות יתייצבו. אפילו לנטפליקס אין הון נזיל עדיין כי הם עדיין בשלב ההשקעה לפי החזון שלהם (שכנראה התארך בגלל שכל האולפנים מוציאים משם את התכנים בהדרגה).
ראיתי הרבה אנשים שכותבים שלא ברור להם האישור לחולית חלק 2, וההסבר היחיד שמניח את הדעת זה שהוא בפשטות הסרט עם הפתיחה הכי גדולה של וורנר שקיים גם בסטרימינג. אז בעיני זה לא סתם עוד שיא, אלא עיקר העניין.
וזאת כמובן דעתי האישי בלבד, לא מעיר כאן מכוונת זדון ומעריך אותך מאד גם בתור עורך.