"לא רעים בכלל" פתח במקום הראשון עם 23.9 מיליון דולר. נכון שזה לא סכום מפוצץ אבל זה סכום נורא נחמד והכי חשוב – מספיק כדי לתת לו את המקום הראשון. לסרט יש יתרון בכך שהוא מבוסס על סדרת ספרים מצליחה לילדים ככה שיש לו קצת קהל מובנה מראש. הסרט מתגלגל לאיטו בעולם – ופתח כבר בשווקים רבים לפני שפתח בארה"ב – ועד כה הרוויח 87 מיליון דולר.
המקום השני מפתיע בגלל שהוא לא המקום הראשון של השבוע שעבר. במקום השני נמצא "סוניק הסרט 2" שהכניס עוד 15.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. אחרי שלושה שבועות בקולנוע הסרט מצליח לשמור על מקום שני וזה מכובד מאוד. ירידה של 46.6 אחוזים בסוף השבוע השלישי היא אמנם קצת גדולה יותר מהרצוי אבל הסרט מיועד לאותו קהל כמו המקום הראשון ככה שיש תחרות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 288 מיליון דולר.
במקום השלישי נמצאת הנפילה הגדולה מהצפוי של "חיות הפלא: הסודות של דמבלדור" שהכניס רק 14 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו וצנח מהמקום הראשון הישר לשלישי. אאוץ'. הסרט נפל ב-66.8 אחוזים בהכנסות שלו מסוף השבוע הקודם, במה שמזכיר את ההתרסקויות של שיא הקורונה. עם הכנסות כלליות של 280 מיליון דולר בלבד יש סיכוי טוב שהסרט הזה יסיים בתור הסרט עם ההכנסות הכי נמוכות בזיכיון. אין פלא שיש אפס דיבורים על סרט המשך.
"מלך הצפון" פתח במקום הרביעי עם 12.2 מיליון דולר. האם זה סכום טוב מהצפוי לסרט אמנותי מדורג R או שמא סכום זעום יחסית לסרט בתקציב 90 מיליון דולר שניסה לרכוב על גל הויקינגים בטלוויזיה? כנראה ששניהם. בארה"ב, בכל אופן, נראה שבעיקר מבקרים התרשמו מהסרט, עם ציון של 89 אחוזים ברוטן טומטוז, אבל ציון הקהל באותו האתר הוא רק 67 אחוזים, וציון B בסינמה סקור גם מלמד על חוסר התלהבות של הצופים שכנראה יזיק לו בהמשך הדרך. נגיד כך, את התקציב שלו הוא יתקשה להחזיר.
"משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" פתח מתחתיו במקום החמישי עם 7.1 מיליון דולר, כאשר ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 9.5 מיליון דולר. זה קצת כואב, אבל מצד שני התקציב שלו צנוע בהרבה (30 מיליון דולר), אז אם בטעות יהיו לסרט הזה רגליים טובות ייתכן מצב שבו הוא מחזיר את ההשקעה שלו.
"הכל בכל מקום בבת אחת" סיים את ימי העלייה שלו וירד למקום השישי עם 5.4 מיליון דולר. הסרט עדיין יכול להתנחם בכך שזאת הירידה הכי קטנה בעשיריה, רק 12.3 אחוזים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 28 מיליון דולר. לא רע לסרט אומנותי או לכל סרט של A24.
שאר הטבלה מלאת סרטים שהגיעו לדולרים האחרונים שלהם בקופות: "העיר האבודה" ירד למקום השביעי עם עוד 4.3 מיליון דולר (128 מיליון דולר סך הכל), במקום השמיני נמצא "האב סטו" עם עוד 3.3 מיליון דולר (13 מיליון דולר סך הכל), ומתחתיו נמצא "מורביוס" עם עוד 2.3 מיליון דולר (156 מיליון דולר בסך הכל).
את הטבלה סוגר במקום העשירי "אמבולנס" של מייקל ביי שהכניס עוד 1.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ויוצא מהטבלה אחרי שלושה שבועות בלבד על המסך הגדול. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 46 מיליון דולר.
רוב הסרטים מעדיפים לא לצאת בסוף השבוע הבא כי זה נותן להם רק סוף שבוע אחד בטבלה לפני ש"ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף" יטרוף את הקופות ואת השיח באינטרנט. אבל יש סרט שמעז לצאת וזה "נקמה ללא מעצורים", סרט אקשן של ליאם ניסן בבימויו של מרטין קמפבל ("קזינו רויאל") שהוא חידוש לסרט בלגי אבל בעיקר סרט אקשן של ליאם ניסן.
מאמר מעניין בעקבות חגיגות עשור ל-"הנוקמים" הראשון
סקוט מנדלסון ב-"פורבס" מסביר למה הוליווד למדה מההצלחה של הסרט הזה את כל הדברים הלא-נכונים:
https://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2022/04/25/the-avengers-ten-year-anniversary-hollwood-failed-to-copy-marvel/?sh=6773c9a5549a
קלע בול.
הוליווד נהיתה ריאקציונרית מדי בנוגע למארוול. שאר האולפנים מתנהגים כמו תרנגולות עם ראש כרות. הם לא סתם רוצים להתחרות במארוול ישירות. הם רוצים את זה כאן ועכשיו, וככה מזרזרים את הסוף של עצמם.
השאלה איזה ערך יהיה לחוויה הקולנועית (לפחות של רשתות הקולנוע) כשלא ישאר בהם הרבה.