אולי מוקדם מדי לחגוג את שובו של הקולנוע לימי התהילה והמספרים המפוצצים כי נראה שיש רק סרט אחד שנהנה מהתהילה הזאת, וכל שאר הסרטים מסתפקים בשאריות שנראות בדיוק כמו מה שלמדנו לצפות לו בגל של קורונה.
באופן מפתיע, או שלא, אחרי שישה שבועות בקולנוע "ספיידרמן: אין דרך הביתה" חזר למקום הראשון עם עוד 14 מיליון דולר שהסרט הכניס בסוף השבוע האחרון בארצות הברית. זאת רק ירידה של 30.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. כי לסרט הזה יש רגליים ארוכות מאוד.
זה הזמן להסתכל על כל השיאים שהסרט ממשיך לצבור. בארצות הברית ההכנסות של הסרט עומדות על 720 מיליון דולר. מספיק כדי לעקוף את ההכנסות של "הפנתר השחור" בארצות הברית ולהביא אותו למקום הרביעי בטבלת הסרטים הכי מכניסים אי פעם בארצות הברית.
ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.6 מיליארד: גבוה יותר מההכנסות של "הנוקמים" הראשון (1.5 מיליארד דולר) ומספיק כסף כדי להעלות אותו למקום השישי בטבלת הסרטים הכי מכניסים אי פעם. למעשה הוא הסרט הכי מכניס אי פעם במועדון מיליארד הדולר, כי הסרט שמעליו, במקום החמישי בטבלה הכללית של כל הזמנים, "הנוקמים: מלחמת האינסוף", הוא כבר חבר רשמי במועדון שני מיליארד הדולר.
דבר נוסף שעוזר לסרט להכניס עוד דולרים זו העובדה שבניגוד להרבה סרטים בימינו, הוא לא מחויב לחלון של 45 יום לפני הפצה דיגיטלית. למעשה, למרות שהסרט נמצא שישה שבועות בקולנוע אין שום פיפס על תאריך יציאה דיגיטלי. יש שמועה שאומרת שאולי במרץ, שזה די רחוק. ככה שהסרט הזה מנצל את המומנטום שלו עד הסוף והוא לא פוחד לגרוף את כל הדולרים שיש לקולנוע להציע.
ואז ההכנסות של שאר הסרטים בטבלה מזכירות לנו שהקורונה כאן כדי להישאר.
"צעקה" לא הצליח לשמור על המקום הראשון בסוף השבוע השני שלו בקולנוע וירד למקום השני עם עוד 12.2 מיליון דולר. זאת ירידה של 59.3 אחוזים מסוף השבוע הקודם, ירידה די קטנה לסוף שבוע שני בתקופת הקורונה אבל לא קטנה מספיק כדי לשמור על המקום הראשון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 84 מיליון דולר, ככה שלא משנה כמה הוא הרוויח לעומת הקודמים בסדרה, הוא כבר הצדיק את קיומו כי את התקציב של 24 מיליון דולר הוא כיסה כבר מזמן. זאת אחת הסיבות שזיכיונות של אימה אף פעם לא מתים וזאת הסיבה שסרט שישי בזיכיון כנראה כבר בדרך.
"לשיר 2" ממשיך לשמור על המקום השלישי עם עוד 5.7 מיליון דולר. אחרי חמישה שבועות בקולנוע ואחרי שהוא זמין להשכרה דיגיטלית הוא עדיין מצליח לשמור על מקום והכנסות מכובדות מאוד. יש לו ירידה של 28 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם שזה מרשים ביותר בהתחשב בנסיבות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 241 מיליון דולר, סכום שמספיק כדי להפוך אותו לסרט המצויר הכי מכניס של 2021 ולעקוף את כל הסרטים של דיסני.
במקום הרביעי יש לנו כניסה חדשה ל"עד שתחפץ אהבה" (Redeeming Love) שפתח עם 3.5 מיליון דולר. הסרט מבוסס על ספר שהוא רב מכר מינורי, סוג של עיבוד מודרני לספר הושע מהתנ"ך ונמצא תחת הקטגוריה של סרטי דת שמוצאים לעצמם קהל קטן על המסך הגדול.
הסרט הדתי הנוסף בטבלה, "אנדרדוג אמריקאי", נמצא במקום השביעי עם 1.7 מיליון דולר שנוספו להכנסות שלו בסוף השבוע האחרון ו-23 מיליון דולר בסך הכול. כנראה שיש מקום על המסך הגדול לשני סרטים קטנים דתיים.
במקום החמישי נמצא "קינגס מן: ההתחלה" עם עוד 1.7 מיליון דולר. הוא גם הזוכה בתואר הירידה הכי קטנה בעשיריה עם ירידה של 19.5 אחוזים בלבד. רק חבל שכל זה לא מוביל למספרים משמעותיים יותר בהכנסות הכלליות של הסרט שבדיוק חצו את המאה מיליון ועומדות על 105 מיליון דולר. לא להיט.
מתחתיו נמצא "יחידה 355" עם עוד 1.5 מיליון דולר. רק ירידה של 29.7 אחוזים מסוף השבוע הקודם שזה סבבה, אבל זה הדבר היחיד שסבבה במספרים סביב ההכנסות של הסרט הזה. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 16 מיליון דולר ככה שדי אפשר להכריז עליו על ככישלון בבתי הקולנוע.
במקום השמיני יש לנו כניסה חדשה ל-"בת המלך" שפתח באופן מאכזב במיוחד עם 750 אלף דולר. זה די מתאים לסיפור האיום של מאחורי הקלעים של הסרט כי צילמו אותו ב-2014 ואף אחד לא היה מוכן להפיץ אותו עד עכשיו. כנראה שמסיבה טובה.
במקום התשיעי "סיפור הפרברים" ממשיך לאכזב בקופות עם 715,559 דולרים נוספים ו-60 מיליון דולר בסך הכול, ואת הטבלה סוגר "ליקריץ פיצה" שהכניס עוד 659,953 דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 16.6 מיליון דולר.
בסוף השבוע הבא לא יוצא אף סרט בהפצה רחבה וכל הסרטים בטבלה יכולים לנסות לנצל את המצב כדי לשפר את ההכנסות שלהם.
הושע
הסרט מדורג R? 🙃
מדיווחים שראיתי במספר מקומות.
ספיידרמן הולך להשתחרר למדיות השונות במרץ ולבלו-ריי באפריל.
ספיידרמן אין דרך הביתה יוצא באפריל בוודאות
(ל"ת)
אבל התאריך הוא ה-1.3
מאומת מכמה אתרים אמינים (תמיד יכול עוד לזוז כמובן, אבל לא סביר):
https://www.blu-ray.com/itunes/Spider-Man-No-Way-Home-iTunes/169566/#Overview
https://www.tomsguide.com/news/spider-man-no-way-home-digital-release-date-reportedly-leaked
https://www.dvdsreleasedates.com/movies/9752/spider-man-no-way-home
הדיסק ב-12.4, אבל זה פחות מעניין בשנים האחרונות כי מעט מאוד קונים.
לא קשור, אבל מישהו יודע
מה קורה עם ג'קאס לנצח בארץ? לא ראיתי תאריכי יציאה. מתכנן לקחת את כל המשפחה הבוגרת…
ממליץץ בחום להאזין לפרק האחרון בפודקאסט של יאיר רווה
בכללי פודקאסט מצוין אבל בפרק האחרון הוא ראיין את אהרון קשלס על סרטו החדש. בעיניי היה מרתק לשמוע על הבפנים של המערכת ההוליוודית מנק מבט ישראלית.
אהרן, שיהיה בריא
התראיין כבר בכמה וכמה פלטפורמות בעברית בשבועיים האחרונים. וכן, שמעתי את כל הראיונות; חלק מהתוכן חוזר על עצמו מטבע הדברים, אבל אם בהמלצות עסקינן, המומלץ ביותר לדעתי הוא בגיקונומי. הראיון שם הוא הארוך ביותר והמקיף ביותר.
אני לא מאשים אותו
קשה לא לחזור על עצמך בכל הראיונות האלה. בכל מקרה אני תמיד נהנה מהראיונות של יאיר רווה עם במאים ישראליים. זכור לי לטובה פודקאסטים שלו עם אבי נשר, טליה לביא, נבות פפשודו (שהזכיר קצת את זה של קשלס כי חלק גדול זה על משאלת מוות שלא עשו בסוף) וקולירין.
פחות אהבתי את הפודקסאט הזה
למעשה נאלצתי לעצור באמצע. אני מצפה מריאיון עם במאי ישראלי לכמה תובנות או דברים מעניינים. כאן היו הרבה חפירות על מארוול, הג'וקר וטרנטינו כמובן. והכי גרוע, הדברים הכי בנאליים וחרושים נאמרו על כל אחד מהנושאים האלה, למעשה למגיב ממוצע באתר הזה יהיו תובנות יותר מעניינות לספק על הנושא. יאיר רווה יודע לכוון את השיחה באופן ענייני, לגעת בנושאים שצריך לדבר אליהם (איך זה להיות במאי ישראלי שנבלע באוקיינוס ההוליוודי) והכי חשוב- הוא מדבר קולנוע. רווה יודע לכוון את השיחה להשפעות על הסרט, בחירות אומנותיות ,תמות שחזרו וכו'. השיחה בגיקונומי הרגישה כמו שיחת סלון די ממוצעת ולא מעניינת במיוחד, וארוכה להחריד (בסוף החלטתי שיש דברים שיותר שווה להאזין אליהם בשביל להעביר את הפקק).
ועכשיו גם כתבה ב"הארץ" עם קצת מידע על הפרידה מנבות
https://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/.premium.HIGHLIGHT-MAGAZINE-1.10577255
(ועדיין חוזר על הרבה דברים שאמר בפודקאסטים האלה)
כבר שבועיים אני חושב כמה זה מוזר שאני מרגיש עצוב על פרידה של זוג במאים, אפילו לא "זוג אמיתי", שאני רק נהנה מהסרטים שלהם וביקשתי מהם פעם חתימה, אבל זה פשוט מבאס אותי.
אהבתי מאוד את שני הסרטים שעשו לבד, אבל אני זוכר את ההתרגשות שלי אישית והתחושה הכללית שהייתה פה לקראת "הזאב הרע", כשהוא רק הוקרן בכמה פסטיבלים לאיזה חודש וכמעט כל המבקרים פה הרימו לו, את הקרנות הבכורה של כל אתרי הקולנוע בערך שהכרטיסים נעלמו ברגע וכל הרעש שהוא עשה באתר הזה ובקולנוע בארץ בכלל.
הייתה הרגשה שסוף סוף יש קולנוע ישראלי באמת טוב שלא מדבר רק לחובבי ארטהאוס והאקדמיה או קומדיות, אלא לאוהבי קולנוע כמו רוב האנשים באתר הזה, והכל מישראלים שיושבים איתך בהקרנה כאילו כלום. זה די נעלם בארץ מאז, והסרטים ההוליוודים שלהם, מוצלחים ככל שיהיו, לא הצליחו ליצור אווירה כזאת מבחינתי. לא סתם כמעט בכל ראיון שואלים אותם על "היו זמנים בפלשתינה", הוא נשמע כמו המשך ישיר של מה שהם התחילו אז. אני מקווה מאוד שלא נגנז לנצח.
אני גם קראתי אתמול את הכתבה הזו ב"האר.", מעולה.
במיוחד זה המקום היחיד בינתיים שסיפק תשובה לשאלה הכי מסקרנת, מדוע רדכי הצמד נפרדו והאם סיימו בטוב או ברע? (התשובה היא ברע אם מישהו תהה).
בכל מקרה גם הפתיע אותי ההשוואה שקשלס עשה בין הסרט החדש שלו לבין זה של נבות אבל אני חייב להסכים איתו. נבות יודע להשתמש יפה בכלים שיש לו אבל הוא לחלוטין שייך לדור במאים שגדלו על טרנטינו, אדגר רייט ומאסטרים מסוגנים אחרים ורצו גם לעשות סטייל מוקצן, קצת אינפנטילי ובעיקר גדול מהחיים. הבעיה שהוא לא באמת החליט מה מעניין אותו ומה יש לו להביא כקולנוען מעבר לחיקוי שאבד עליו הקלח. יש במילקשייק כמה סצנות מגניבות אבל בכללותו הסרט לא מחזיק מים ונשכח ישר אחרי הצפייה. ממש לא התחושה שיצאתי ממנה בשני סרטי הצמד.
בסרטו של קשלס אני מבין שהוא זה שהביא את המורכבות המוסרית, הטשטוש בין גיבור ונבל ובעיקר שימוש נבון בכלים ולדעת מתי לא צריך להתפרע אלא למקד ולדייק. שמחתי לשמוע על ההצלחה שהייתה לסרטו לאחרונה בסטרימינג כי מאד דאגתי שהסרט ייעלם ואני ממש מצפה לראות מה קשלס יעשה בעתיד. ואני חייב להגיד שאני כל כך מתחבר לצד שלו שרצה להמשיך את מהפכת הזאנר בארץ אבל נכנע לרצון של נבות להצליח בגדול בהוליווד. אני מקווה לשמוע מתישהו גם את הצד של נבות.
שאלת תם
למה לסרטי אימה תקציב כל כך נמוך? מילא בלוקבאסטרים עם כוכבים יקרים ופיצוצים, אבל דרמות או קומדיות קטנות עם שחקנים לא ידועים לא דורשות יותר תאורנים ועורכים ונערות מים ומתאמי תסריט, תלבושות ואיפור ולוקיישנים וצלמים ומיקס סאונד וכו' וכו'. אז למה סרטי אימה כל כך זולים להפקה, באופן יחסי?
יש בזה משהו ברור שפספסתי?
כמה סיבות אפשריות
לרוב הקאסט מורכב משחקנים "קטנים" עד לא מוכרים לחלוטין. לרוב הסרט מתרחש במציאות (אז התלבושות והתפאורה יותר "פשוטות"). לרוב מדובר באולפנים עם מורשת שיודעים להוציא בדיוק סרטים בתקציב נמוך תחת קו ייצור מיומן שיודע את העבודה אז אין הפתעות גדולות וצורך בהשלמות או עניינים כאלה אחרים.
צריך להגיד שהמילה "נמוך" היא במובן מסוים מתעתעת – "צעקה" אומנם מכפיל את התקציב שלו – אבל התקציב שלו הוא 25 מיליון דולר. לא בדיוק בוטנים.
אבל סרטי אימה לא יותר זולים מסרטי דרמה
נראלי שהסיבה שמדברים עליהם בתור סרטים בתקציב נמוך היא כי כן משווים אותם לבלוקבאסטרים. פשוט כי בדומה לבלוקבאסטרים גדולים גם לסרטי אימה יש פוטנציאל הכנסות גדול מאוד משום שגם הם פונים לקהל רחב וגדול הרבה יותר מסרטי דרמה (ארבעה מ-20 הסרטים הכי מכניסים של 2021 הם סרטי אימה. אחד נוסף הוא קומדיית אימה. אין ולו דרמה אחת). אומנם לא באותה מידה כמו סרט אקשן עתיר כוכבים ועם דירוג PG-13 אך עדיין כמה ליגות מעל סרטי דרמה או קומדיות אפילו.
למרות שאם באמת משווים תקציבים אז סרטי אימה הם לא באמת יותר זולים או יותר יקרים מסרטי דרמה או קומדיות. כמו כל ז'אנר יש סרטי אימה ענקיים עם תקציבים של 100 מיליון דולר, יש קטנים שהופקו בפחות מ-10 מיליון אבל רוב הסרטים ששומעים עליהם הם בטווח של 20-50 מיליון. וזה נכון לגבי כל ז'אנר. גם דרמות, גם קומדיות וגם אקשן.
הסיבה שמדברים עליהם בתור סרטים זולים היא פשוט נקודת היחס. וכשמדברים על כסף שמים את ז'אנר האימה באותה סלסלה עם סרטים כמו 'חולית', 'לשחרר את גאי' ו-'קונג נגד גודזילה' מאשר עם סרטים כמו 'כוחו של הכלב', 'בלפסט' או 'המלך ריצ'ארד' (שעלו בדיוק כמו כל סרט אימה אחר ואף יותר).
אז מה שאתה אומר שהתקציב שלהם כמו של דרמה או קומדיה (לרוב)
אבל ההכנסות שלהם מגיעים יותר למעלה כזה
מההתרשמות שלי, כן.
אבל אפשרי שמישהו יחקור את זה יותר ויוכיח שאני טועה. כבר אכלתי כובעים בעבר.
ואף פחות*
בשורה האחרונה (שכחתי שהאמוטיקונים האלה עדיין קיימים! איזה נוסטלגיה! מישהו זוכר לאיזה סרט מתייחס הסמיילי הזה עם השלוש עיניים? שכחתי).
סבבה חחח תודה רבה מענין אם זה אמיתי . כנראה שכן כי עובדתית עושים פחות סרטי קומדיה או דרמה ויותר אימה
(ל"ת)
הסרט של הסמיילי עם שלוש עיניים
נקרא Evolution (2001) ואני אנחש שהסיבה שהוא באתר זה שהסרט יצא בשנה שהאתר נוסד.
יש רשת קולנוע בארץ שעדיין עושה הפסקות באמצע סרטים באופן קבוע?
(ל"ת)
הוט סינמה ומובילנד עשו קבוע לפני הקורונה, גם בסרטים של שעה וחצי
אבל לא ביקרתי בבתי קולנוע שלהם כבר הרבה זמן, אז לא בטוח (חוץ מ"אודיסאה בחלל" במובילנד לפני שנה, אבל שם יש הפסקה בתוך הסרט, אז לא יודע אם זה מעיד על סרטים אחרים).
אני הייתי במובילנד ״במוסד ״ ולא הייתה הפסקה וזה היה לפני הקרונה אז כנראה זה תלוי בסרט
(ל"ת)
אעדכן שהשבוע לא יהיה דוחק"ו
הן בגלל חסור זמינות של אלינה והן בגלל שאשכרה לא קרה כלום בקופות.
כל מקומות 1-7 נשארו בדיוק אותו דבר, בירידות קלות ביותר, והסיפור היחיד הוא ש"מכסחי השדים" קפץ שוב למקום 8, "ליקריץ פיצה" עקף את "סיפור הפרברים" (אז עכשיו ליקריץ מקום 9 וסיפור מקום 10) ו…זהו.
שבוע הבא כבר צפוי להיות שינוי כלשהו עם "הספירה לאחור" ו"ג'קאס לנצח".