"בלאק אדם" פתח במקום הראשון עם 67 מיליון דולר שזה סבבה יחסית. למשל, יחסית ל-53 מיליון הדולר שאיתם פתח "שהאזאם!" זה טוב למדי. יחסית לתקציב של 195 מיליון דולר זה… לא. בסרט מככב דוויין ג'ונסון (שגם הפיק), ומבחינתו הסרט הזה הוא הצלחה אדירה וזאת הפתיחה הכי גדולה שלו בתפקיד ראשי. אולי זה טוב שהוא לא מקבל הרבה תפקידים ראשיים.
עכשיו השאלה היא האם לסרט יהיו רגליים מספיק ארוכות כדי לכסות את התקציב. בינתיים יש לו ציון סינמה סקור של B+ (שזה לא להיט) אבל מצד שני לסרט יש ציון קהל של 90 אחוזים ברוטן טומטוז מה שאומר שלפחות יש לו קהל בסיס רעשני. ציון המבקרים של הסרט ברוטן טומטוז הוא 39 שזה נוראי ובטוח יעצור לא מעט אנשים מלתת לסרט צ'אנס בכלל. התמונה הכללית של הסרט מאוד תלויה בנפילה שלו בשבוע הבא. בינתיים עם פתיחה עולמית של 142 מיליון דולר אפשר להגיד שזה סבבה. יחסית.
גם במקום השני יש כניסה חדשה: "כרטיס לגן עדן" שפתח עם 16.5 מיליון דולר. הסרט הוא קומדיה רומנטית בכיכובם של ג'ורג' קלוני וג'וליה רוברטס. הסרט מוקרן כבר כמה זמן מחוץ לארצות הברית וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 97 מיליון דולר. לקומדיה רומנטית טיפשית זה אחלה בימינו, למרות שבטח כולם קיוו למספר מרשים יותר עם השחקנים האלו ועם תקציב של 60 מיליון דולר. מה לעשות, אולי היו צריכים לתת להם סרט טוב יותר לשחק בו.
"סמייל" ממשיך למצב את עצמו בתור סרט ליל כל הקדושים של השנה עם עוד 8.4 מיליון דולר במקום השלישי. ירידה של 32.6 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם, מעולה לסרט בסוף השבוע הרביעי שלו על המסך – במיוחד סרט אימה קטן ללא שחקנים מוכרים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 167 מיליון דולר שזה יותר ממעולה לסרט עם תקציב של 17 מיליון דולר. כל המעורבים בסרט יכולים להיות מרוצים מעצמם כולל מחלקת השיווק שעשתה עבודה מעולה.
במקום הרביעי יש לנו את החדשות הכי פחות טובות של הטבלה והן ש"האלווין: הסוף" ירד מהמקום הראשון הישר לרביעי עם עוד 8 מיליון דולר. זאת התרסקות של 80 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. אני רוצה להגיד שלא ראינו מספר כזה מאז הקורונה אבל אני לא בטוחה שגם בקורונה זה הגיע למצב כזה חמור. כנראה שאנשים ממש לא אהבו את הכיוון של הסרט הזה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 82 מיליון דולר.
"קרוקודיל לייל" הכניס עוד 4.5 מיליון דולר במקום החמישי, ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 37 מיליון דולר. מתחתיו "לוחמת" הכניס עוד 1.8 מיליון דולר בשבוע השישי שלו בקולנוע. עד כה הסרט הכניס 82 מיליון דולר.
חובבי האימה נהנו גם מ"מבהילן 2" שהכניס עוד 1.7 מיליון שזה מספיק למקום השביעי. סרט האימה הליצני הזה עלה ב-70 אחוזים בהכנסות שלו מסוף השבוע קודם כשהוסיף לעצמו עוד 55 מסכים. הסרט הכניס עד כה 5 מיליון דולר שזה אמנם נשמע כמו סכום זעום אבל בהתחשב בכך שהתקציב הוא 250 אלף דולר, אפשר לקרוא לו הצלחה די מרשימה ומעניינת. סרטי אימה אמנם לא מייצרים כותרות מפציצות בדרך כלל, אבל הרווחים שרואים מהם הם די נאים.
מפה והלאה מתחיל מצעד הבושה: הסרטים שלא הצליחו להכניס אפילו מיליון דולר אבל נכנסו לטבלה בכל מקרה.
במקום השמיני "אל תדאגי יקירתי" הכניס רק עוד 867,750 דולר, ומתחתיו "אמסטרדם" דופק עוד התרסקות מרשימה וכואבת כשהוא מכניס רק עוד 824,676 דולר בסוף השבוע השלישי שלו. זאת התרסקות של 70.1 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, וזה לא שהוא היה מזהיר. זה מספר שפשוט לא רואים בסוף שבוע שלישי ומסכם את הכישלון הצורב של הסרט הזה.
למקום העשירי עלה "משולש העצבות" שהכניס עוד 601,052 דולר ועלה מהמקום הארבע עשרה למקום העשירי. זאת עלייה של 80.2 אחוזים בהכנסות כשהסרט עולה על 249 מסכים נוספים.
סוף השבוע הבא הוא סוף השבוע של ליל כל הקדושים ולכן הגיוני שהסרט היחידי שיצא בהפצה רחבה הוא סרט האימה "אור השטן". לכאורה עוד סרט גירוש שדים נוצרי, אבל הפעם נזירה ולא כומר צריכה לבצע גירוש שדים. נראה עד כמה זה יעזור לסרט בבתי הקולנוע.
עוף סטרימינג: קבינט המוזרויות בנטפליקס היא צמרמורת למבוגרים.
אמנם עברנו רק חצי עונה, אבל הפרקים עד כה היו פשוט מענגים.
סיפורים מאד פשוטים שמבוצעים ממש טוב ובהרבה ביטחון. אין כאן שום דבר פורץ דרך אבל היא מסתמנת כתחליף ראוי לאנתולוגיית אשפי האימה. אני מרוצה.
דבר ראשון כל סדרת סרטי לשחרר את הרוע זה סיפורים על אישה (וגם בעלה) שמבצעים גירוש שדים.
דבר שני חייב לציין שלראשונה זה 21 שבועות אהבה בשחקים מאווריק כבר לא ברשימה!!!
בלאק אדם מתרסק
רגליים ארוכות כנראה לא יהיו פה, בטח לא כמו אקוומן. הכנסות ביום שישי בUS עומדות על 7.5 מיליון בלבד, שזה מבשר על הכנסה של כ25 מיליון בסופש השני, שזו ירידה חדה של 63% מהסופש הראשון. וזו למרות כל הניסיון של הסטודיו ודוויין לקדם את הסרט בצורה אגרסיבית עם פרסומים של סופרמן חוזר.שמתם לב שאף אחד לא מדבר על הסרט יום אחרי הסופש?
בכל מקרה לפי זה, ניתן להעריך שהכנסות הגלובלי בסופש השני ירדו בכ60%, עם תוצאה של 87 מיליון וזה יעמיד את הסרט על סך של כ230 מיליון. בהנחה ותהיה ירידה זהה, אחרי הסופש השלישי הוא יעמוד על כ280 מיליון ולאחר מכן, בסופש של בלאק פנתר הוא כביכול מגיע ל300. בלי סין אני לא רואה סיכוי של הסרט לעבור את ה366 מיליון של שאזם! הוא כנראה יגמור בטווח 330-350 מיליון, כשבלאק פנתר 2 צפוי לעקוף את זה בסופש הפתיחה.
סתם שאלה
למה חושבים שבלאק פנתר יהיה כל כך חזק? אין את הגיבור שעל שמו נקרא הסרט. ולהסביר לי שהשם הזה הוא הוא שם של תפקיד זה זוטות. אבא שלי לא יודע את זה, וצריך צופים כמו אבא שלי בכדי להגיע למספרים הבאמת גדולים.
מצד שני, אבא שלי גם לא יודע שהשחקן איננו איתנו…
בארה"ב הסרט היה תופעה
כזכור, הוא אפילו עקף את "מלחמת האינסוף" ברווחים שלו בארה"ב.
כשמדברים על המספרים האלה, ועל אבא שלך, מדברים על האבא שלך בארה"ב.
כאילו, "הפנתר השחור" הראשון עשה 700 מיליון בארה"ב, ועוד 646 מחוץ לשם. תשווה את זה ל"מלחמת האינסוף" שם הוא עשה 678 בארה"ב, ו-1.36 מיליארד ברחבי העולם.
אז כן, מדובר בסרט שבעיקר מצפים שיפציץ בארה"ב ויקבל גיבוי סביר מחוץ לו. המיליארד, עם ההייפ הנוכחי, אמור להיות בגדר האפשרות שלו אם אותם צופים בארה"ב יחזרו, ומספיק רק 300 מיליון מחוץ (שזה הרבה, אבל לא בשביל מארוול) כדי להגיע למיליארד.
מה שיהונתן אמר ובנוסף
בשונה מסרטים אחרים, שהשחקן 'סתם לא שם' או שהדמות שלו נהרגת אוף סקרין והסרט לא עוסק בזה. כאן הסרט הזה הוא פרידה לדמות של טאצ'לה והתמודדות עם העדרה. אז אני אפילו אומר אם מה שגירה את הצופים בסרט הראשון הוא הגיבור על הראשון השחור (כן היה בלייד אבל הוא היה גיבור כזה בצללים למבוגרים) אז בסרט השני חלק גדול ממה שמפתה לראות איך הדמויות מתמודדות עם מות המלך והשחקן. עוד סרט שהצליח בזכות זה, הוא מהיר ועצבני 7 כן שם היה גם פול ווקר בטריילרים אבל כולם ידעו שיהיה את אימפקט הפרידה והחלק הזה הכי מצליח בסדרה.
ועם זאת, חשוב לומר שכרגע לפחות, צופים לופתיחה נמוכה מהסרט הראשון עם 176 מיליון במקום ה202 מיליון. זה אומר שדיסני מצפה להכנסות פחות 12.5% מהסרט הראשון שזה יעמיד אותו על 1.176 מליארד. פחות ה105 מיליון של סין עדיין מצופה מהסרט להגיע למליארד, 1.071 מליארד ליתר דיוק.
לא אני ולא אתה יודעים תכל׳ס מה הולך להיות בסרט
אבל אם לשפוט על פי הטריילרים, הסרט לא ממש הולך לעסוק באובדנו של טצ׳אלה.
טצ׳אלה כמעט ולא מוזכר בטריילרים ונראה שהעניין העיקרי הוא מלחמה בין וואקנדה לבין ממלכה שכנה.
נראה שאפילו העיסוק באובדן לא מתבטא דווקא בטצ׳אלה, מאחר ובטריילר (ספויילר אפשרי לסרט שנמצא בטריילרים) המלכה האם אומרת שכל משפחתה מתה, מה שאומר שכנראה ששורי הולכת למות, כך שאפילו העיסוק באובדן לא יהיה מרוכז כולו רק סביב טצ׳אלה.
ובמהיר ועצבני 7 לא רק היה את פול ווקר בטריילרים, אלא גם אנשים ידעו שהדמות הולכת להופיע בסרט ולקבל סצינת מוות מרגשת וכואבת. פה, לעומת זאת, לא הולכת להיות סצינת מוות והסרט כנראה יפתח ישר לאחר מותו של טצ׳אלה, מה שמוריד מהאפקט הרגשי.
קשה לי להאמין
ששורי תמות(המשך לספויילר מההודעה הקודמת).
ואני חושבת שהטריילרים לא עוסקים באובדנו של טצ'אלה כי זה המקום שהם רוצים לגלות כמה שפחות. אני חושבת שיש המון סקרנות לגבי איך יתמודדו עם הדבר הספציפי הזה, ולכן אין להם שום צורך אפילו להזכיר את זה בטריילרים.
אם לא, אז צריך לשאול למה הכוונה במשפט שנאמר בטריילר
ובסדר, יכול להיות שהם משאירים את העניין של ההתמודדות עם האובדן לסרט, אבל כל עוד אין זכר לזה בטריילרים אז הסיכוי שהמונים ינהרו לקולנוע רק כדי לראות את העיסוק בנושא הזה ספציפית הוא נמוך ביותר, בפרט כשמדובר על הסופ״ש הראשון.
לפני יציאת הסרט אין לאנשים במה להיאחז מלבד הטריילרים, והרושם שאני מקבל מהטריילר, ואני בטוח שאני לא היחיד, הוא שהנושא של האובדן הולך להיות מאוד משני לנושא הראשי שהוא מלחמה בין וואקנדה לאומה שכנה שלא שמענו עליה עד היום. ובעוד ועיסוק באובדן של טצ׳אלה יכול לגרור מלא אנשים לקולנוע, אני בספק כמה עיסוק במלחמה עם אומה שכנה שלא שמענו עליה עד היום זה מה שיביא את הסכומים הענקיים.
תגיד, מה בכל ההיסטוריה של הטריילרים לMCU,
גורם לך לחשוב שזה רעיון טוב לנסות להסיק משהו מהטריילר על הסרט עצמו?
אני לא ניסיתי להסיק שום דבר מהטריילרים על הסרט עצמו
מה שאני כן מנסה להסיק זה מהטריילרים על מידת ההצלחה הקופתית של הסרט (בדגש על הסופ״ש הראשון), וזה דווקא מאוד הגיוני.
נטען כאן שהרבה ירצו לבוא כדי לראות את הסרט שיתעסק באובדנו של טצ׳אלה, ואני רק ציינתי שאין לנו כרגע שום מקור מהטריילרים שזה הולך להיות בסרט, ומכיוון שאנשים מחליטים אם ללכת לסרט על פי הטריילרים, אז פחות הגיוני שהמונים יבואו רק בשל הסיבה הזאת כשהטריילרים לא הראו שיש סיבה להאמין שזה באמת יהיה הנושא בו הסרט יתעסק.
נכון, אבל קודם כל הטריילרים פתחו בזה
אני כצופה בטריילר הרגשתי שהם פותחים עם ההלוויה וכל הרגש והפאטוס הלך לזה. גם שמראים את לידתו של נאמור זה סוג של נגזרת של חיים נגמרים וחיים אחרים ממשיכים. הרבה ריאקשן שראיתי ברשת קבלו רושם דומה.
עוד נושא שאני לא יודע אם עבר אליך או לא ואני מרגיש שהוא קריטי בסרט, זו הסיבה שמדינות ובניהם טאלוקן מסכימות לעצמם לפלוש לוואקנדה היא כי המלך מת. מעבר לזה שזו סיבה מעולה להזיז את הפלוט, זה אומר שהכאב של העדר המלך והצל שלו יהוו נקודה מאוד חזקה בסרט ומה שימשיך ממנה יהיה תולדה ישירה של זה. אז אני רואה בכך סוג של התמודדות עם העדרות באופן מרכזי בסרט, גם אם לא נשמע את זה באופן ישיר כל הזמן. איך הנשים של וואקנדה ישמרו עליה עכשיו שהמלך לא כאן? וזה גם השם 'וואקנדה פוראבר' – חייבת להמשיך לדורות הבאים גם אם אין לה כרגע מלך.
אני לא ראיתי הלוויה בטריילר
ראיתי טקס אפריקאי שיכול להיות שהוא הלוויה ויכול להיות שהוא משהו אחר. כך או כך, זה בוודאי לא ברור לחלוטין מהטריילר שזאת ההלוויה של טצ׳אלה ועד שכתבת את זה עכשיו לא חשבתי בכלל על הרעיון הזה.
ושוב, מתוך הטריילרים בלבד, לא ברור מאיפה מתחילה המלחמה ושזה קשור למותו של טצ׳אלה. כל מה שהטריילרים מספרים זה שעכשיו יש ביניהם מלחמה, הקשר לטצ׳אלה לא ברור, לפחות לא מהטריילרים.
אתה, לפחות כך נראה לי, ניזון ממידע על הסרט ממקומות נוספים מלבד הטריילרים, מקומות שהקהל הרחב (בדגש על ״הרחב״) לא חשוף אליהם. המעריצים הכבדים יודעים על הסרט הרבה, אבל אי אפשר לבנות ברווחים רק על המעריצים הכבדים. הרווחים העצומים של הסרט הראשון היו ברובם של אנשים שלא נחשבים למעריצים כבדים ושכל המידע שהיה להם על הסרט זה מה שהיה בטריילרים.
רגע מה, אפשר להתווכח הלוויה או אזכרה
אבל בבירור האירוע עוסק בפרידה מטאצ'לה. שורי צועדת עם הקסדה של הבלאק פנתר שלו ובאותו אירוע נראה גם התמונה שלו. הטריילר פותח ב'No woman, no, cry' ומציג את אהובתו השוט הראשון, למרות שהיא לא הייתה דמות משמעותית בסרט הראשון, אך היא הדמות שהגבר שלה הלך. בנוסף מתייחס לשאר נשות וואקנדה 'אל תבכי, אשה' אפילו שאיבדת בן, אח, מנהיג. 'In this great future, you can't forget your past' השוטים שמוצגים, המלכה מביטה לאופק, שורי בוכה ולידת נאמור. מלך עתידי מול מלך העבר. בטריילר השני רמונדה אומרת: 'they lost their protector' ומההבנה שלי זה העם של וואקנדה ללא הבלאק פנתר, ללא הגיבור המגן שלו. ולבסוף מתנגן 'Everthing gonna be alright' שלמרות הכאב בסוף יהיה בסדר, כי וואקנדה היא פוראבר.
ואם אני אחדד את הטענה לעניין בסרט. הסרט הראשון עסק בגיבור המלך השחור הראשון וזה לכשעצמו הפך אותו לתופעה עבור הקהילה. עבור אותה קהילה לא אתפלא, שזה סוג של הגיבור הראשון שלהם במדיה אינינו עוד. אז אני מניח שהם מודעים טוב מאוד להעדרו ועכשיו הם רוצים לראות איך ההשראה והכוח שלו ימשיכו להתקיים בלעדיו.
כל השרשור
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים לגביי זה שטצ׳אלה לא מוזכר בטריילרים, כי זכור לי ממש היטב שכשיצא הטיזר הראשון, כל מה שדיברו עליו זה כמה כבוד הוא עושה לטצ׳אלה וכמה הוא מתכתב עם האובדן של צ׳אדוויק בוזמן.
צפיתי בו שוב עכשיו כדי לוודא שאני לא זוכרת לא נכון… ואכן, רוב הטיזר בבירור מדבר על האובדן של טצ׳אלה. אני בטוחה שגם בסרט עצמו יוקדש לזה נפח מכובד.
https://m.youtube.com/watch?v=RlOB3UALvrQ
הטריילר לא ממש מדבר, באופן כללי
רוב מוחלט של הטריילר הוא רצף של שוטים אילמים שרובם לא קשורים לטצ׳אלה, לפחות לא בביטחון.
יש שני קטעים שבביטחון גמור מתקשרים לטצ׳אלה, וזה התמונה שלו על הקיר לרגע אחד והמשפט שהמלכה האם אומרת, שכמו שכבר כתבתי עשוי לרמז לנו ששורי גם הולכת למות ושהאבל הוא גם עליה, מה שאומר שאפילו אם יהיה עיסוק באובדן הוא לא יהיה רק על טצ׳אלה.
אז נכון שהכל מודבק עם שיר שמכניס לאווירה של אבל על טצ׳אלה, אבל צריך לזכור שאין קשר בין השיר לסרט עצמו ונראה לי שהרבה אנשים מבינים את זה.
כך או כך, נראה לי שמיציתי את הדיון.
נצטרך להמתין ולראות מה יהיו הרווחים של הסרט.
אני לא פוסל הצלחה גדולה ברווחים, אבל אני כן חושב שאם הטריילרים היו מדברים בגלוי על טצ׳אלה (אפילו השם ״טצ׳אלה״ לא הוזכר פעם אחת באף טריילר) ועל כך שהסרט הולך להתעסק באובדנו, אז הרווחים היו יכולים להיות גדולים יותר. אבל הרי אין דרך להוכיח את זה, כמובן, אז זה נשאר בגדר מחשבה שלי שלא ניתנת להוכחה.
לא התכוונתי ליטרלי ״מדבר״
התכוונתי שהוא עוסק במוות של טצ׳אלה. סורי, חשבתי שזה היה ברור מההקשר של יתר ההודעה שלי אבל כנראה שלא.
לא יודעת, נראה לי שצריך להתאמץ כדי לפרש את הטיזר הזה ככזה שלא עוסק בטצ׳אלה. ״לא בביטחון״? אוקיי. אם אתה דורש שהשם שלו ייאמר או שתהיה תמונה שלו על המסך, כדי לדעת ״בביטחון״ שמה שרואים עוסק בו, זו נראית לי דרישה קצת מוגזמת, שלא נותנת הרבה מדי קרדיט לצופים.
מבחינתי לראות את אמא שלו לובשת שחורים, טקס דתי ואת הפנים העצובות של האנשים הקרובים אליו, יחד עם שיר שמילותיו ״good friends we’ve lost”… די ברור לי במי הוא עוסק. רוב מוחלט של התגובות שראיתי אחרי שהטיזר הזה יצא דיברו על הכבוד הגדול שהוא נתן לטצ׳אלה ולבוזמן. אולי כולנו הבנו אותו לא נכון, אבל אני בספק.
למה ההנחה שהוא לא יצא בסין?
ראיתי בכמה מקומות שהסרט יוצא בסין ב11 בנובמבר, זה לא רשמי?
אם לא זה ממש גזר דין מוות לסרט הזה, הוא בול מסוג הסרטים שמצילים את עצמם בזכות סין.
לא ראיתי שעלה פה, אז ביום חמישי הקרוב 3/11 מתוכנן יום הקולנוע