שלושה סרטים רבו על המקום הראשון. שלושה סרטים ששונים זה מזה בכל מובן ודרך אפשרית: אחד הוא דרמה תקופתית בריטית שמבוססת על סדרת טלוויזיה מתחילת העשור, השני הוא סרט מד"ב מקורי והשלישי הוא סרט חמישי בסדרת אקשן בת 30 שנה.
המנצח הגדול, שבטח יכול להזין לא מעט מאמרים של "ניצחון הטלוויזיה על הקולנוע", הוא הפרק הקולנועי של "אחוזת דאונטון", שהפך לאחת מההצלחות הכי גדולות של 2019 – בטח ביחס לתקציבו הצנוע: משהו בין 13 ל-20 מיליון.
הסרט יצא בשאר העולם לפני ארה"ב ולמרות שלא מדובר פה בלהיט בסדר גודל "מארוול"-י, לכל האנשים שקשורים להפקת הסרט יש 31 מיליון סיבות טובות מאוד לשמוח. הסכום הזה (31 מיליון דולר) הביא אותו למקום הראשון בטבלה, ואולי, אם הסרט יראה שיש לו רגליים ארוכות – גם לאיזה מועמדות אחת או שתיים בפרסי האוסקר, שנראה שמתגעגעים ללהיטים קופתיים אך מכובדים.
במקום השני, אך רחוק שנות אור מלהיות משהו שמזכיר הצלחה, נמצא "אד אסטרה" – סרט המד"ב הפילוסופי הכבד שהתקבל בתשואות אצל מבקרי ארה"ב וקצת פחות כאן בארצנו הקטנה. עם הכנסות של 19 מיליון דולר, הסרט רחוק מלכסות את התקציב שלו שמוערך ב-80 עד 100 מיליון דולר, ואין סיבה להאמין שלפתע הוא יקבל זריקת אנרגיה.
הסרט מצטרף למספר פרויקטים של פוקס שנפלו בין הכיסאות בעת הרכישה של דיסני, שרגילים להפיץ סרטי מד"ב יותר… איך נקרא לזה, "מלחמת הכוכבים"-יים. מצד שני, מה שהסרט יפסיד בקופות הוא עשוי להרוויח באוסקרים, נכון לעכשיו, חוזים לו שם עתיד סביר ואפילו דיבורים עמומים על מועמדות לפיט (שכנראה לא תהיה, כי רוב האנשים דווקא בונים על מועמדות עבור פיט מ"היו זמנים בהוליווד". איך אומרים? צרות של עשירים).
מתחתיו יש עוד כשלון, אבל כזה שצורם רק טיפה פחות – "רמבו 5: מסתבר שמישהו ביקש את זה", שפתח עם כמעט 19 מיליון דולר (הפער ביניהם הוא 130 אלף דולר) על בסיס תקציב של 50 מיליון. הייתי רוצה לצחוק על הסרט הזה קצת יותר אבל: א. לא ראיתי אותו, אז לא יפה ו-ב. כל פעם שמישהו איפשהו צוחק על סרט של סטאלון יש צבא מעריצים שבא להגיד לו נו נו נו. אז הנה, אני עושה נו נו נו לעצמי, אתם פטורים מכך. עכשיו לכו ותעשו נו נו נו לכל הצופים שלא ממש באו (למרות שמכיוון שהסדרה היא בת כמה עשורים ואינפלציה ועניינים, הסרט עדיין הצליח להביא את הפתיחה השנייה בגודלה לסדרת רמבו).
מפה ועד תחתית הטבלה מדובר בסרטים שכולכם כבר מכירים:
במקומות הרביעי והחמישי נמצאים "זה: חלק 2" ו"נוכלות בלי חשבון" עם 17 מיליון דולר וכמעט 17 מיליון דולר, בהתאמה. מה שנחשב לאכזבה לאחד (בגלל שציפו שישחזר את הסכומים של הסרט הקודם), נחשב להצלחה מסחררת עבור השני (בגלל שלא ציפו מהסרט הזה לכלום).
מתחתיהם, הסכומים כבר קטנטנים בהרבה: "מלך האריות" הוא ראש לאריות במקום השישי, עם 2.6 מיליון דולר ונפילה קטנטנה, אחריו "ילדים טובים" עם סכום דומה ופער של 87 אלף דולר ממלך האריות ואחריו אחריו יש את "המטרה: שומר הראש" עם 2.4 מיליון דולר. אחריהם, הסרט הנוצרי הזה שאם מישהו מתעניין בו ובשלומו זה הזמן לשאול לפני שהוא יוצא מהטבלה עם 1.5 מיליון דולר ובמקום העשירי נמצא "מהיר ועצבני: הובס ושואו", שבכל פעם שהוא מגיע לסבתא להראות את ה-750 מיליון דולר שהוא עשה ברחבי העולם, היא אומרת "אבל למה לא מיליארד? אח שלך, "מהיר ועצבני 8" עשה מיליון, למה אתה לא יכול להיות כמוהו?".
בשבוע הבא יוצא "מפלצת של מפלצת" או איזה שם זניח ובלתי זכיר אחר שנתנו לסרט החדש של דרימוורקס (לאחר בירור: "קסם של מפלצת") שדווקא נראה חמוד להפליא וחוץ ממנו די אף סרט. אז אציין גם את " עוד יבוא היום" שנורא אהבתי בירושלים ויוצא ל-25 מסכים וכנראה אף פעם לא יגיע קרוב לטבלת שוברי הקופות.
דברים מעניינים בשולי הדוחק"ו:
* "חומות של תקווה" יצא השבוע לבתי הקולנוע בארה"ב בהפצה מצומצמת לציון 25 שנים להקרנת הבכורה שלו. הוא הכניס קצת יותר מ-183 אלף דולר. זה אולי המקום להזכיר שגם כשהוא יצא לבתי הקולנוע במקור, הסרט לא היה להיט גדול מדי.
* במקום ה-29 השבוע, כניסה חדשה-בערך: סרט האנימה Promare, שנעשה בטכניקת cell-shading וגרם לכל המבקרים שראו אותו לצרוח בהתלהבות, לשבח את האקשן ולטעון שזה הסרט שיעשה לאנימה במאה ה-21 את מה ש-"אקירה" ו-"Ghost in the Shell" עשו לה במאה הקודמת. אני קצת סקפטי, בעיקר בגלל שלא עפתי על פרויקטים קודמים של יוצרי הסרט (Kill la Kill ו-Gurren Lagann) אבל היי – ביפן הסרט הזה חוגג בקופות כבר כמה חודשים טובים ולא מראה סימני האטה. בסופ"ש הוא עשה 87 אלף דולר, אבל הוא מוקרן בארה"ב כבר מאמצע השבוע הקודם כך שההכנסות הכוללות שלו הם כבר מעל ל-800 אלף, מה שלא רע בכלל לסרט בהפצה מצומצמת.
* ובמקום ה-71… תל אביב על האש? כן, הסרט מוקרן בארה"ב כבר שישה שבועות, והשבוע הוא הכניס כמעט 3,500 דולר – מכובד עבור סרט שמוקרן על שישה מסכים בדיוק, ומצטרף ל-463,287 דולר המכובדים בפני עצמם שהוא עשה עד כה.
מלחמת הכוכבים הוא לא סרט מד"ב
בשום גלקסיה שהיא. הוא שייך לז'אנר הפנטזיה בדיוק כמו רפונזל.
למד"ב אין רף איכות
אפשר לבקר את הסדרה, אבל למה בדיוק היא פנטזיה לדעתך? גם אם הם נעשים באופן רשלני, הסדרה כוללת אלמנטים מובהקים של מד"ב.
נראה לי שהטענה יותר על התוכן מאשר האיכות
מלחמת הכוכבים נוצר עם אסתטיקה של מד"ב, אבל הסיפור עצמו לא זקוק לאסתטיקה הזאת. הוא לא משתמש בזה בכדי להגיד משהו או לעשות משהו בסיפור – זה פשוט שם כי זה נראה מגניב וכי ג'ורג' לוקאס נורא אהב סיפורי מד"ב משנות השלושים – הרבה מהם גם לא ממש משתמשים ברקע של המדע הבדיוני מעבר לאסטתיקה בעיקר. זה לא מעיד על איכות, אבל זה יכול לשנות את ההגדרה של הז'אנר אם אתה נטפל לזה.
עם מלחמת הכוכבים זה בולט אפילו יותר, בגלל שמרבית הסיפור סובב סביב "הכוח", שזה פשוט דרך אחרת להגיד קסם בעולם של הסרטים. כבר ראיתי שיש אנשים שמעדיפים לקרוא לזה Science-Fantasy, ואולי זה תיאור מדויק יותר.
טוב הגיע הזמן לשמועות המתפתחות ועוד כמה הבהרות שיאים
נתחיל מהשיאים:
איכשהו השנה הכול עומד על קוצו של יוד. יש גם שיאים ענקיים וגם כאלה שהם בהצלחת הרגליים. אז במה מדובר? מעבר לזה להשיג המרשים והמעייף של הסוס שברגע האחרון של אנדגיים שבר את קו הסיום בכמה מיליונים על פני אווטאר. יש עכשיו גם את רחוק מהבית שעקף את קפטן מארוול בכמה מאות אלפים הודות לבוסט הקטן של הרחבת ההקרנות (בדומה לאנדגיים) עכשיו צשלס4 במרחק של כ5 מיליון מלעקוף את צשלס3 בגלובלי. (כשבמיליון עוקף גם את שודדי הקאריביים 3). מה שמביא אותו לסוף ההשיג של דיסני שעם מלך האריות 2019 נחשב אנימציה, אחרי פרוזן 2, 5 סרטי האנימציה במרוויחים של כל הזמנים יהיו שייכים לדיסני
והאחרון אפרופו מלך האריות, נשאר לו עוד פחות מ40 מיליון להרחיב את השליטה של צוק התקווה גם על הדינוזאורים ובעצם כל סרטי החיות במידה ויעקוף את 'עולם היורה' שכרגע עומד על עם 1.67 מליארד. כמו שמכירים את דיסני הם כנראה ישתמשו בדיל האהוב עליהם ה'דאבל פיצ'ר' כדי לדחוף אותו להשיג זה יחד עם הסרט הקרוב שלהם מליפיסנט 2. מה שבעצם יביא את דיסני לשליטה ב6 הסרטים המכניסים של כך הזמנים (בטיטניק יש לפרמאונט שליטה בהפצה הגלובלית) כשעולם היורה יורד למקום ה7 (ויכול להיות הוא ירד עוד פעמיים השנה).
הסרטים הבאים והקרובים, הג'וקר מתחיל להיות יותר במחלוקת רצינית ואפשר לפתוח עליו נושא בפני עצמו אם הוא ראוי או לא (כן אני חושב שהשאלה הזו צריכה להישאל) אבל לבנתיים אציין, שהצבא האמריקאי הודיע על אזהרה כשהסרט הזה יצא לאקרנים ואיך לפעול. והסרט לא יעלה בקולורדו איפה שנעשה הרצח בהקרנת עלייתו של האביר האפל, שנתנה הקשר לטירוף של הג'וקר מהחלק הקודם של הסדרה (שוטר אחד טען שהרוצח אמר שהוא היה הג'וקר, תוסיפו לזה את הצביעת שיער ותזמון הרצח לחלק ההמשך). בכל מקרה האם הסרט יפגע מכך או שייצור יותר עניין, אני רק יכול להעיד על עצמי, שאחרי שראיתי מספר ביקורות אני כנראה לא ילך לתמוך בסרט הזה, למרות שהייתי מאוד נרגש אליו וכאמור אני שואל האם הוא רע לחברה שלנו? ברמת הקופות להשערתי הוא לא יפתח עם 100 מיליון מה שישמור לדיסני את ההשיג של הכנסות מעל 100 מיליון בלעדיות לפתיחת סרטים ב2019.
מליפיסנט, אין לי שמץ איך יתפקד, אני רק יודע שאין לו בז גדול, אבל מעבר לזה סרטים של דיסני כיום אין לדעת אפילו בלי הייפ הם יכולים להביא מליארד. מה גם שאני לא מבין בכלל למה הסרט הראשון עשה 750 כי אני ממש לא התחברתי וכנראה גם לא אלך לראות זה. למרות שיש משהו מושך באנג'לינה ג'ולי. הסרט הזה יכול להתרסק לפחות מ400M ויכול להצליח מעל המצופה שלדעתי זה גם לכלול את ההשיג של הסרט הקודם.
אחרון, הוא לא כל כך קרוב, אבל אני חייב לומר שהטריילר פרוזן 2 הוא אחד הטריילרים הכי טובים שראיתי לאחרונה והוא משחק על כל מה שאני רוצה בסרט אנימציה של דיסני ויותר. נתחיל מזה שזה הסרט הראשון שדיסני מביאים המשך לקלונוע לסרט הנסיכות הכי מצליח ובעצם לסרט האנימציה (שנראה כמו אנימציה, אני בעצמי מתעייף מזה) הכי מכניס של כל הזמנים. יש הטריילר הזה כל מה שאני אוהב בסרטי דיסני, אגדה, חברות, אהבה היסטוריה, הרפתקה, קול הנסיכות והרבה יותר אקשן מאיי פעם שדיסני שמו בסרט. החברות של האחיות מחממת את לבי, הסאונד שיוצא מאלזה מדהים. השוטים של הנשיות שלה שהיא מייצרת מגדלי קרח, האקשן שלה מטורף עם רכיכה על סוס מים אגדי, אפילו הביאו חיית סיידקיק כל כך מתוקה וההומור המשוגע. זה כאילו דיסני לקחו כל מה שהצליח להם איי פעם, הגבירו אותו לאילבן ושמו בסרט אחד. ועדיין הוא לא מרגיש פורומולטי ולא רפטטיבי כמו שנוטים סרטי המשך וכל זה עוד בלי שיווק השירים. הסרט הזה לקח 'השראה' מסרטי מארוול ואנימות ןהשיווק שלו חזק מאוד גם לטינאייג'ים גם למבוגרים גם לבנים וגם בנות וכמובן כל הילדים, כן לפי דעתי יש סיכוי גבוה שהסרט יעקוף את מלך האריות ולא ברור איפה מלחמת הכוכבים 9 ייכנס מעל או מתחת. יהיה מעניין ולכן יש מצב שדיסני בשנה אחת ניכסה לעצמה קפיצה ענקית מ4 הסרטים המכניסים בכך הזמנים לשליטה ב8. וכאמור מ2 באנימציה ל5. הזמן יגיד את שלו.
מלחמת הסטרימינג 4 - ספיידרמן
אחרי שמועות בנושא, טוב שחיכיתי עם סיפור האחרונה, כי זה רק התפתח יותר טוב. אז ככה זוכרים השמועה האחרונה הייתה, שסוני הציעה לדיסני 30% כולל ונום, אז מסתבר שהופסקו השיחות משא ומתן בין החברות קצת בהפתעה. ולמה? בדיוק בגלל מה שסיפרתי ושיערתי לפניכם שבוע שעבר, (השמועה יצאה איזה יום אחרי, אבל זה ממקורות אמינים) אפל עומדת לפני קנייה גדולה, שהחברות שבכוונת שלה, הן לא אחרות מסוני! נטפליקס, אפילו CBS ויקום ועוד קטנות חמודות שהיה ברור שיעברו ידיים כמו MGM, A23 וליונגייטס. הידיעה שצצה אחרי לפני כמה ימים גם שסוני מוכנה למכור את ספיידרמן לדיסני ב10 מליארד! ולא ברור מה לפני מה וזה חשוב.
אז כמובן, סוני, לא רק אפל מכוונת עליה, זה כאילו כולם מכוונות על כולם, גם נטפליקס ואמזון מכוונות עליה. אבל כמו שאמרתי מההתחלה, לא נראה שלסוני איכפת מהזכיונות שלה, הם יודעים שהם יותר קרובים לקניה מהצלחה בעסק, הווה אומר בעצם לסוני לא איכפת בכלל מספיידרמן ויש מצב שעוד 3 שנים הוא יעלם מהם ולא משנה, העיקר שהכיס מלא. הסיבה שאפל ואמזון רוצים גם יותר את סוני כי חבר להם מודל הפצה של הסרטים לקולנוע. אחת הסיבות שג'ייג'יי אברמס בחר בWB על פני אפל זו ההפצת סרטים, אז אפשר להבין את הלחץ של אפל. אגב סוני, מהצד שלהם באמת לא עושים כלום, לא חושבים על סטרימינג 'כדי לא ללחוץ את היוצרים שלהם' זה בולשיט, כי זה לא סותר. הם פשוט בונים לעצמם מצבה.
נחזור לספיידרמן, לפי הדיווחים גם של הForbes לספיידרמן יש דיל מיוחד שנמכר ממארוול לסוני כשעמדו על פשיטת רגל בשנות ה90. הדיל אם ספיידרמן נמכר או החברה שאוחזת בו, הזכויות של הדמות חוזרות אוטומטי למארוול ושלום על כל העולם. אז על מה השיח בכלל, אז זהו שאני לא סגור על הדבר הזה שמעולם לא נכתב במקום רשמי או שהופצו תנאי החוזה. מספיק שמישהו פרש שם משהו לא נכון ואולי רק ספיידרמן אסור לו להימכר אבל אם מישהו אחר סופג את כל החברה האם זה נחשב שהוא עבר ידיים? אז אם באמת יש של מכירת ספיידרמן בכל דרך שהיא אז מובן למה דיסני ויתרה על המשא ומתן כששמעה שגם ככה הולכים לקנות את סוני, הרי גם ככה הזכויות יחזרו אוטומט. אז ייתכן שההצעה של ה10 מליארד באה אפילו לפני, אבל דיסני צפתה שזה מיותר ואם הדין שכל החברה נמכרת זה שונה, אז יש מצב שהצצדים הפסיקו את השיחות על שיתוף פעולה כי סוני עוסקת במשא ומתן להימכר ואז דיסני כנראה באה עם הצעה לקנות את הדמות בנפרד, רגע לפני שכל החברה נמכרת.
שוב, לא נראה שלסוני איכפת בכל מקרה והם לא נראה חושבים עסקית טוב בשביל החברה עד שהיא תהרס לגמרי. הם כבר מכרו עוד זיכיון לפרומאונט של גיבורים והשבוע גם לויקום את הזכויות של סיינפלד! כמעט הכול אצלהם נכשל ב2019 ביקורתית וקופתית חוץ מספיידרמן כמובן. הסרטים היחידים שיכולים לתת להם עוד משהו חיובי השנה וגם לא בטוח הם זומבילנד 2 וג'ומנג'י 2.
אני כמובן עדיין בחרם על סוני, שלדעתי היא חברה טיפשה עם ניהול גרוע שימותו בקרוב או שיקנו. וכן מצידי אם זה תלוי בדיסני שיקנו את ספיידרמן בחזרה גם ב10 מליארד וזה ממש לא מונופול שכל הדמויות של מארוול יהיו תחת מטריה אחת. אלא אם כן הם מקבלים גם ככה את ספיידרמן בחינם, פשוט למעריצים וליצירה של מארוול הוא חייב להישאר בבית.
אפרופו הדמויות של מארוול אני חושב שיש עוד עדיין מלחמה בתוך הבית בין מארוול אינטרטיימנט/TV למארוול סטודיוס. קווין פייגי כנראה רוצה להקים את הMidnight Sons, לפייס 5, שזה כולל את גיבורי הלילה של מארוול, כן בדיוק בתזמון מה שהוכרז כבר בלייד, מוננייט, דוקטור סטריינג' ועכשיו גם גוסט ריידר. רק הבעיה שיצחק פרלמוטר הראש של מארוול תיכנן לדמות סדרת R בהולו ועכשיו זה כנראה מתבטל הודות לקווין פייגי. אני שמח שהוא דואג שלא יהיו לנו כפילויות. מה שאומר שכנראה העולם שתכננו להולו אינטו זה פיר בוטל לבנתיים. כנראה מה שיקרה מארוול טיוי יוכלו להשתמש רק בדמויות סוג ד' כי כל השאר יהיו בחיקת קווין.
עוד משהו קטן ארטמיס פאול כנראה יוותר על ההקרנה שלו בקולנוע ויקפוץ ישר לדיסני+. ככה הכול מאוזן כמו שכל הדברים צריכים להיות. אולי אפילו יהפוך לסדרה. וכן אחרי שWB לקחו את חברים יוניברסל לקחו את המשרד וCBS לקחו את סיינפלד. דיסני כבר פתחה את הדיסני+ להזמנה מוקדמת בUS עם 10 ימים בחינם, להקדים את אפל שכבר מוכרים מוצרים עם הרשמה לשנה בחינם. הבנדל עם הולו יצא רק בהשקה ב12 בנובמבר. יאלה 5 שבועות למערכה הראשונה.
ונסיים בסיכום אמיתי ונכון שקראתי, פרסי האמי הם יוקרתיים ואמורים להציג את הטופ של הטלוויזיה, אבל המציאות שהם בעצמם על ערוץ טלוויזיה רגיל וצריכים את הצופים, כשחלק גדול מהסדרות שהיו מוצגות הם מהסטרימינג אבל מי שמנוי אליהם בגדול חלקם נפתרו מתשלום לטלוויזיה רגילה ככה שהם לא יכולים לצפות ואז הערב הכי נוצץ של הטלוויזיה בעצם שלא כמו פעם לא מגיע לחלק גדול מצופי הטלוויזיה ואז גם אפילו הדיבור שלהם אונליין מצטמצם ביחס לדברים שברשת. אז מצחיק אבל או שיעלו קליפים מהטקס לטוויטר באיכות גבוהה או שבסוף הם גם יכחדו. זו האמת. אה והזכיה של משחקי הכס כל כך מטופשת ולא ראויה שרק על זה אנדגיים צריך לזכות באוסקר, לפחות על התסריט!
והאינטרנט כמו האינטרנט לא ייתן רגע לנשום
סוני אמרו שהקוסם עסוק אבל פאקינג קווין פייגי מפיק העל של כל הזמנים יפיק סרט של סטאר וורס! יחד עם כל הMCU המורחבת עם 3 סרטים בשנה 4 סדרות ויותר שהכול יתחבר ו.. ואני מתחיל לחשוב שיש מספר קווין פייגי מהטירוף של המולטיוורס או שתאגיד הרשע דיסני מצאו דרך לשכפל את הבן אדם. Great skies!
"אני כמובן עדיין בחרם על סוני, שלדעתי היא חברה טיפשה עם ניהול גרוע שימותו בקרוב או שיקנו"
אתה מדבר רק על סוני פיקצ'רס, נכון? כי תג המחיר של תאגיד-האֵם שכולל גיימינג, מוצרי אלקטרוניקה ואפילו בנק – הוא לא בדיוק כזה שאפל ימהרו לפתוח עבורו ארנקים.
בכל אופן, זה האולפן שהפיק את סרט "ספיידרמן" המוצלח ביותר או קרוב לכך ["ממד העכביש"]; יצר את סרט "ג'יימס בונד" הטוב והמהנה מזה זמן רב ["סקייפול"]; החזיר לחיים, בהצלחה, את "ג'ומנג'י"; שם כמחצית מהסכום על הריסק-הכלכלי שהוא "בלייד ראנר 2048"; נתן לאדגר רייט לעשות את "בייבי דרייבר" ולטרנטינו את "היו זמנים בהוליווד" (אוקי נו הלב היה במקום הנכון) ועוד מגוון של סרטים טובים בעשור הנוכחי (וכל זה לפני שדיברתי על "שובר שורות", "הכתר", "הבנים" וסדרות טלוויזיה נוספות עם חותמת האיכות שלהם). אבל הם הפיקו כמה סרטי בלוקבאסטר לא-כאלה-מוצלחים ואמרו "לא" לדיסני – חברה טיפשה, יאללה להחרים!
(ואגב, רק כי הידיעה על פייגי ו-"מלחמת הכוכבים" עלתה הרגע לכותרות, זה לא אומר שרק עכשיו עלה הרעיון)
(לא שזה כבר משנה משהו)
אני אסלח לך כי עכשיו ספיידרמן חוזר לMCU!!!
וואוו אני פשוט בשיא ההתרגשות! עשינו את זה המעריצים נלחמו! וזה היה בסדר הזה: דיסני הכריזו שקווין פייגי ממשיך להתראות לסטאר וורס, ואז סוני הכריזו אתמול על 'מאדם ווב' שקיבל הייפ אנטי בטוויטר. ואז סוני הבינו אחרי ש ה-ב-ה-ר-נ-ו להם זה או שהוא חוזר, או שהם נכשלים וזה סופם, דיסני שיחקה נכון שהמשיכה הלאה עם קווין ואפילו הכותב של רחוק מהבית התבטא שמוזר לו שמעריצי הMCU מאשימים את סוני. האחים רוסו אמרו שזה טעות טרגית של סוני.
אבל אמרתי לכם רבותי אף אחד לא יכול נגד מעריצי MCU! ניצחנו! אני משתולל משמחה כרגע. Hype overload! זה אומנם כרגע -רק- לסרט אחד נוסף ושלישי. אבל עשינו את זה ואני מבסוט.
נ.ב בקשר לכל הניתוח חברה שלך על סוני, אענה לך בהודעה נבחרת שארגע קצת. שבת שלום עם חיוך על כך הפרצוף:)
דיסני וסוני הגיעו להסכם אחר משצוטט במדיה
מה שאומר, שגם דיסני ירדו מהעץ בדיוק כמו סוני. (ההסכם היה ההסכם הראשוני שדיסני הציעו, יש לציין – אבל פשוט לא מה שהוצג לתקשורת).
מעניין אותי אם אתה עדיין בחרם על סוני עכשיו שהם חזרו לשיתוף פעולה עם מארוול
או שאתה מודה שכל עניין החרם הזה היה רק על זה שהם לקחו החלטה אחת שלא התאימה לך.
אוי באמת! מה אתה מבין מהחיים שלך?
להגיד הייתי רוצה לצחוק עוד יותר על רמבו 5?
תשמע בוא אני אגיד לך משהו. אתה לא מבין שום דבר מהחיים שלך בקולנוע! שום דבר!
עצם זה שאתה לא ראית את הסרט ואתה מרשה לעצמך להגיד שזה סרט רע, אז אתה או מטומטם. או שאתה פשוט שונא את סטאלון. היו גם אנשים פה שטענו לפני עשור שהקריירה שלו גמורה. אז זהו שהיא לא קרובה אפילו להיות גמורה. העשור האחרון זה העשור הכי טוב שלו בקריירה. והבן אדם בגיל 73! אתה שומע, ליצן?? 73!!
לא מובן לי השנאה כלפי האיש הזה באתר הזה. במקום לתת כבוד לבן אדם שהצליח כנגד כל הסיכויים, תרתי משמע! אתם לא מפסיקים ללכלך עליו, בלי סוף. זה פשוט לא ייאמן! אף שחקן מהדור שלו לא עשה את מה שהוא עושה בעשור האחרון! ואני מבטיח לך, לכם שהוא עוד לא אמר את המילה האחרונה. וגם אתם בסופו של דבר תסתמו את הג'ורה שלכם, ותתנו לו כבוד! אני מבטיח לכם!
עכשיו לגבי מה שציינתי… שהצליח כנגד כל הסיכויים, התכוונתי לזה:
https://www.youtube.com/watch?v=Yy3U8PI1PLo
אבל עשיתי לעצמי "נו נו נו" אמרתי!!!!!!!
(ל"ת)
מעניינת התופעה הזאת.
מעניין שאכן צפית את ההגנה על מר סטאלון. איזו אוכלוסיה מרכיבה את אותו צבא מעריצים? ולמה לדעתך ההגנה על סטאלון שונה בהיקפים שלה מכל שחקן אחר?
זה באמת צבא ממש מוזר
סטאלון הוא הגיבור של הבחור האתיופי מסנס8, נכון?
כשהייתי בדרום אמריקה לפני יותר מעשור, היו המון סרטי סטאלון שהוקרנו באוטובוסים (נסיעות ארוכות) אז הבנתי שיש לזה קהל. אבל אני גם לא מצליחה לשים את האצבע על מי הקהל בדיוק.
אנשים שמשתמשים בשלושת הקונכיות כנדרש.
(ל"ת)
לא, זה ואן דאם. (סנס8)
אבל מניחה שהם כן נופלים לאותה קטגוריה
לא, ואן דאם הוא הגיבור של הבחור הניגרי מסנס8.
(ל"ת)
נדבר עוד כמה שנים. צוחק מי שצוחק אחרון חברים!
רק אתם עושים ממנו "צחוק" אבל תזכירו לי מה השגתם בחיים?
בדיוק כלום!
בחזרה לסטאלון, יש לו עוד כמה סרטים בדרך, וגם אתם בסופו של דבר תסתמו את הפה!
אבל כפי שאמרתי נדבר בסוף . גם בלי שום קשר שוב כל אותם שחקנים בני גילו נעלמו מהמפה, כולל דה נירו ואל פאצ'ינו.
אתם לא מבינים שום דבר וכלום.
מה שהוא עשה בעשור האחרון אף אחד לא עשה ולא יעשה!
לא צחקנו עליו או עליך
אבל אם אתה כבר כאן, אתה יכול אולי להסביר (ברצינות) מהיכן נובעת ההערצה לסטאלון.
למשל, בסנס8 הבחור הקנייתי הסביר למה הוא מאוד אוהב את ואן דם. הייתי שמחה להבין מה כל כך מיוחד בסטאלון, אבל לא בסיסמאות, ועם כל הכבוד לשחקנים בגילו, גם לא באמת אכפת לי למה הם כן או לא מצליחים. אלא יותר מה מייחד בעיניך את סטאלון לרמה שאתה מתעקש להכנס לאתר זר ולריב, רק כי מישהו לעג לו.
אתה בגילו? אתה בגילי? היית אומר שאתה השגת דברים בחיים עד כה?
אגב, כדי להראות רצון טוב, וכי שאלת. השתתפתי במחקר שהסתיים בתרופה חדשה לסרטן ילדים, שבינתים לא היו להם תרופות ביולוגיות ספציפיות. עכשיו אני משתתפת במחקר נוסף, שנמצא בשלב קצת יותר מוקדם, אבל גם מסתמן שהוא מציע אפיק חדש לטיפולים במחלות די קשות (כניראה שגם סרטן, אבל זו לא המטרה המוצהרת שלנו). אז אני חושבת שאני סבבה עם ההשגים שלי בחיים. אפילו שכסף אין לי :)
בואי אני אסביר למה אני כל כך אוהב אותו
א את מכניסה לי את ואן דאם? את רצינית?! זה מראה שאת בחיים לא ראית סרט של סילבסטר סטאלון, ואן דאם שחקן פח אשפה שלא תרם שום דבר לקולנוע! כל "הלהיטים שלו" זה חיקויים של רוקי ושליחות קטלנית. ואני אסביר "ספורט הדמים" "קיקבוקסר זה חיקוי של רוקי 4, וחייל אונברסלי זה חיקוי גרוע ועלוב ל"שליחות קטלנית" אף אחד לא שומע על האפס הזה מיליון שנה!
בנוגע לסטאלון למה אני אוהב אותו? אני אוהב גם שחקנים אחרים כמו דיקפריו, דה נירו, טום הנקס, בראד פיד, והרשימה עוד ארוכה כן? אפילו צ'ארלס ברונסון
שאני בכלל הייתי אפרוח! סטאלון מבחנתי הוא שחקן אדיר, ומיוחד ואני אוהב אותו בעיקר בגלל סרטי "רוקי" שבכל יום מבאס, או שבוע של דיכאון, אתה שם לך סרט מהסדרה ואתה מקבל מוטיבציה מטורפת! רוקי זאת הסדרת סרטים הכי טובה ביקום! זה לא אפקטים, וזה לא זבלה. גם אם חלק מהסרטים משוחזרים זה עדיין עושה את העבודה בצורה מושלמת! רמבו… "משחק הדמים" הסצינה בסוף, שסטאלון הוסיף בסוף במקום להרוג את הדמות כמו בספר! זה גאונות!
וגם סרטי ההמשך היו נהדרים. רק השלישי היה די צולע, והרביעי והחמישי עולים אפילו על הראשון הקלאסי!
וחוץ מזה הוא עשה את כל סוגי הז'אנרים. קומדיה, דרמה. והוא אחד הגדולים אי פעם, תאמין לי שאם היית רואה סרטים שלו פחות מוכרים כמו לצורך העניין פ.י.ס.ט, או קופלנד או הבריחה לניצחון, שייד. היית מבינה שהוא לא רק ערימת שרירים.
יש לו מלא סרטים נהדרים, ואני מת עליו. אבל פה תמיד אוהבים לקטול אותו.
אני בטוח שהוא עוד לא אמר את המילה האחרונה (אני מקווה) שיהיה בריא וחזק ושיהיה לו כח להמשיך ליצור סרטים, הבן אדם יש לו כח רצון מטורף, והוא יעשה עוד המון סרטים בהמשך, וגם דרמות, ז'אנר שאתם אוהבים, והוא לא זר לו הז'אנר למי שראה את כל סרטיו. בימים אלו הוא כותב תסריט על הסופר אדגר אלן פו, והוא הולך להוציא את הסרט הזה ממש בסוף הקריירה שלו (לדעתי) כי הוא עובד על הסרט הזה המון שנים… אני אוהב אותו ויאהב אותו עד יומי האחרון בעולם הזה אני ועוד מיליוני אנשים. כי הבן אדם מודל לחיקוי, אני אוהב תמיד אמנים שהם "לא מוערכים מספיק" גם בספורט, גם במוזיקה וגם בכל דבר, איך זה קרה? אני לא יודע זה קרה לבד וזה המצב.
לא צחקנו עליו או עליך?
אני לא יודע כמה זמן את נמצאת באתר הזה, אבל אני נמצא פה מ-2004
ונאמרו פה דברים קשים עליו. כמו "הוא השחקן הכי גרוע בעולם"
"הסרט רוקי החדש יקבור לו את הקריירה"
או "הרמבו האחרון יגמור לו את הקריירה"
עכשיו בואי נגיד מה קרה "קריד" ב2015 זיכה אותו בגלובוס הזהב
רמבו 4 הביא לי פרס למפעל חיים
אז הקריירה שלו לא גמורה ולא קרובה להיות גמורה.
אבל הנה עכשיו שיוצא רמבו 5, הבחור פה עוד לא ראה את הסרט והוא החליט לקטול אותו!
אבל למה אתה לוקח כל כך אישית את זה שאחרים לא אוהבים אותו?
ולמה אתה מרגיש צורך להקטין שחקנים אחרים כדי להאדיר אותו?
אם אתה מעריץ את סטאלון, שזה סבבה לגמרי, אז מה הצורך הגדול לרדת על דה נירו או על מישהו שחושב שסטאלון לא טוב?
למה לא להגיב ברוגע, להסביר למה לדעתך סטאלון כן טוב, ולמה לדעתך הכותב טועה? מה קשור קללות, איומים ואיחולי שטנה? אתה מאמין שבכתיבה מהסוג הזה אתה משכנע מישהו לצפות בסרט של סטאלון ולגלות שצדקת?
אישית אני לא כל כך צופה בסוג הסרטים שלו, די בטוחה שראיתי את רוקי מתישהו, אבל זהו. הייתי ממליצה לך לנסות לצפות גם בסרטים עם נשים, כלומר ציינת שמות של כל מיני שחקנים שאתה גם אוהב, אבל כולם גברים ויש דווקא אחלה סרטים עם גיבורות. וגם כדאי שתחליט מה דעתך על דה נירו :)
לילה טוב
את אולי לא שמת לב
אבל הבחור פה שהעלה את הפוסט על "שוברי הקופות"
אם לא שמת לב ללעג שהוא הביע פה על "רמבו 5"
אז כנראה את לא מבינה למה כתבתי ואני מציע לך לעלות למעלה לפוסט שלו ולראות מה הוא כתב. וזה ככה בכל סרט שלו שהוא מוציא
וכן, אני מעריץ את סטאלון – כמו שהוא עושה לי טוב על הלב, ואני נהנה ממנו, ומכיר אותו. פגשתי אותו והוא בן אדם מקסים עם לב זהב, מחובתי האישית להגן על שמו שמישהו יכתוב עליו משהו לא נכון. אם הבחור פה לצורך העניין היה יורד על סרט גרוע שלו, הייתי סותם תפה וגם הייתי אומר לו שהוא צודק.
אני מת על דה נירו
אבל הוא בשנים יבשות ואפורות מאוד,
הוא היה שחקן אחד הגדולים, ומי יודע אולי הוא יחזור לעצמו.
אני לא אמרתי מעולם שהוא לא טוב. אבל כבר המון שנים הוא לא עושה סרטים טובים.
דווקא דה נירו ופצ'ינו בחרת?
בשנה שבה שניהם מופיעים בלהיטים קופתיים ובמה שמסתמן כקאמבק עצום עם סקורסזה?
זה עוד לא יצא...
והימור שלי שזה יהיה סרט משעמם. סרט של שלוש שעות וחצי, נראה לי מיותר.
והימור שלי שזה לא הולך להיות "הסדנק" או "ספרות זולה"
נו, וכל מה שסטאלונה עושה הוא "הסנדק" או "ספרות זולה"?
הרבה מאוד משחקני הדור של סטאלון לא נמצאים בסרטים טובים. ספציפית, לא הייתי בוחר בפצ'ינו ודה נירו, כרגע, שגם אם "האירי" יתברר ככישלון, מככבים בשניים מהסרטים המדוברים של השנה ("היו זמנים בהוליווד", "ג'וקר"). הייתי בוחר, נגיד, במורגן פרימן או מייקל קיין, שנראה שדי ויתרו בסך הכל.
מה, מייקל קיין לא יופיע בחדש של נולאן?
(אני יודע שהוא לא היה בדנקרק, אבל הייתי בטוח שזאת טעות חד פעמית).
אה, הוא כן
אבל בוא נודה על האמת: בעשור האחרון מייקל קיין התאמץ מעט מדי, אם בכלל ("נעורים" נזקף לזכותו) – גם בסרטים שדווקא היו טובים.
לא ניתן להשוות בז'אנר כזה.
מה שאני אומר זה שסילבסטר סטאלון בשיאו, ודה נירו לא, ופאצ'ינו בכלל לא עישה סרטים המון שנים, תקן אותי אם אני טועה.
לגבי "היו זמנים בהוליווד" רציתי מאוד ללכת לסרט, מאוד רציתי. אני ממש אוהב את טרנטינו ואת דיקפריו ובראד פיט, כל המרכיבים של הסרט הזה מבטיחים סרט מושלם, אבל שמעתי לא ממעט אנשים שהסרט איטי ומשעמם ורחוק מלהיות איכותי כמו מה שאנחנו מקבלים מטרנטינו. גם הביקורות מאוד מעורבות, אז החלטתי לחכות לבלו ריי ולראות את הסרט בבית.
זה לא משנה באמת קולנוע או בית – כי יש לי קולנוע בבית! אז בבית אפילו יותר נוח.
נב: אתה יודע לכל שחקן יש את השנים הטובות והרעות
אני לא יודע אם דה נירו פשוט זורק זין, כי הוא עשה את שלו. או שזה הגיל, או שפשוט יש לו נפילה כמו לכל שחקן, אני יודע שדה נירו הולך לככב ב"ג'וקר" ואולי הוא חוזר לעצמו. נחכה ונראה ושיהיה בהצלחה לכולם.
בשיאו?
אני מבין טענות (לא מסכים, אבל מבין) ש"סטאלון עדיין יוצר דברים טובים" אבל בשיאו? שעד עכשיו הכל היה הקדמה ומה שהולך עכשיו זה הדבר האמיתי? זה.. טוב, את זה עוד לא שמעתי.
בשיאו ללא צל של ספק בכלל
הסרטי הקריד האחרונים, הם הסרטים הטובים ביותר בסדרה של רוקי, רוקי ב2006, שיקם לו את הקריירה. הרמבו הרביעי והחמישי הסרטים הכי טובים בסדרה של רמבו.
הוא הצליח לקבץ את מיטב שחקני האקשן לסרטים קלילים ומהנים – "בלתי נשכחים" אומנם סרטים מטופשים אבל מהנים בטירוף.
"תכנית בריחה" 1 היה מצוין בדומה ל"איש ההרס" משנות ה-90
הוא בשיאו! הבן אדם היה מועמד לאוסקר ב-2015.
קרקר, אמרנו שאתה לא מבין כלום בקולנוע
(ל"ת)
הוא לא מניירובי?
(ל"ת)
חלק ממנו מקוריאה.
(ל"ת)
והשחקנים בכלל בריטים, שניהם
(ל"ת)
פחחח, זה כלום
כשיתחילו פה הירידות על צ'אק נוריס, *אז* אנשים יצטרכו להתחיל להתחבא במקלטים.