תראו מה זה, אנחנו בסוף ספטמבר ויש לנו קרב בצמרת. "ביטלג'וס ביטלג'וס" נותן עבודה כדי להישאר במקום הראשון. עם ירידה של 49% והכנסות של 25.9 מיליון דולר הוא במרחק מזערי של 1.3 מיליון דולר מסרט הרובוטריקים החדש שפתח היישר למקום השני – "רובוטריקים: ההתחלה" עם 24.6 מיליון דולר. הסרט הוא סיפור האוריג'ין של אופטימוס פריים שאף אחד לא ביקש. הסרט הפעם באנימציה ממוחשבת ולא בלייב אקשן, ובדיבוב של כל האנשים שלא מספיק להם הכסף של מארוול. הסרט קיבל ביקורות נלהבות אבל למרות זאת הוא לא באמת מביא המון קהל, והנה יש לנו עוד מתחרה לתחרות הבאמת חשובה של 2024: האכזבה הגדולה של השנה.
במקום השלישי, גם הוא עם ירידה של 49%, נמצא "אל תוציא מילה". עם 5.7 מיליון דולר הכנסות ותקציב של 15 מיליון דולר הסרט כבר הכניס כמעט פי שלושה מהתקציב שלו. כל הכבוד למקאבוי. במקום הרביעי יש עוד כניסה חדשה: "לא לשחרר לעולם", מותן אימה חדש שנראה מאוד גנרי עם האלי ברי זוכת האוסקר. בכל מקרה, 4.5 מיליון דולר הכנסות לשבוע הראשון של סרט אימה קטן – סך הכל בסדר, אבל להיט הוא כנראה לא יהיה.
ממשיכים לזגזג בין כניסות וירידות, והפעם "דדפול & וולברין" ירד רק ב-27%, ועם עוד 3.8 מיליון דולר בכיס דיסני ממשיכים להשאיר אבק למתחרים. במקום השישי נמצא עוד סרט אימה חדש, "החומר", סרט אימת גוף אכזרית ומדממת שהכניס רק 3.2 מיליון דולר. אני מרגישה שאני נורא שלילית, אז בואו נציג גם שיא חיובי – הסרט הזה הוא הסרט הכי מכניס של חברת MUBI. האם ידעתי שהם גם מפיקים סרטים ולא רק עושים סטרימינג לסרטים ישנים ונידחים? בהחלט לא. אבל מסתבר שהם התחילו להפיץ סרטים ב-2018 ו"החומר" הוא הסרט ה-22 שלהם. כל הכבוד, המשיכו כך או משהו.
מיד לאחר מכן, שתי צניחות נוספות: "האם אני גזען?" ו"רייגן" במקומות 7-8 עם הכנסות של 2.4 מיליון ו-1.7 מיליון בהתאמה. אין לי יותר מדי מה להגיד על הסרטים האלה אז הכניסה החדשה האחרונה שלנו לשבוע היא הסרט הדוקומנטרי על הזמר הקוריאני שהיה חלק מלהקת הענק BTS, "ג'ונג קוק: אני עדיין" שהכניס 1.4 מיליון דולר. בהשוואה, סרט ההופעה של BTS הכניס 6.8 מיליון דולר בסופ"ש היחיד שלו בקולנועים בארה"ב, מה שאומר שכל חבר בלהקה הביא בממוצע קצת פחות ממליון דולר. עם 1.4 מיליון לסרט רק על ג'ונג קוק, לא פלא שהוא זה שנבחר להיות הנושא לסרט הדוקו (מה זאת אומרת, ברור שככה החישובים האלה עובדים).
את הטבלה השבוע סוגר "הנוסע השמיני: רומולוס" עם 1.3 מליון דולר וירידה של 43% מהשבוע שעבר. אחרי שישה שבועות נראה שהגיע זמננו להיפרד מהחייזר עד לחידוש/רימייק/פריקוול הבא. בהתחשב בכך שהסרט הרוויח 340 מיליון דולר, זה רק עניין של זמן.
ובשבוע הבא? ההתרגשות בשיאה! מלאאאאאא סרטים חדשים: "מגלופוליס" של פרנסיס פורד קפולה, שאני מהמרת שאפילו לא ייכנס לטבלה, "רוז הרובוטית" – סרט אנימציה חמוד על רובוטית שנתקעת באי מבודד, שני סרטי אימה (ואפילו עוד לא אוקטובר!) – "Azrael" ו- "Bagman", "התחת הזקן שלי" – סרט דרמה מד"בי עם אוברי פלאזה שהוקרן גם בירושלים וקיבל שבחים מאנשי האתר שראו אותו, ולסיום, הסרט שאני הכי סקרנית לגביו: "לי" בכיכובה של קייט וינסלט, על צלמת האופנה שהפכה לצלמת מלחמות מעוטרת בזמן מלחמת העולם השנייה.
למרות הביקורות הנלהבות, אני חושב שלרעיון של סרט מצויר באורך מלא על הרובוטריקים יש פוטנציאל שנותר לא-מנוצל, לפחות בהסתמך על הטריילר של הסרט הנוכחי
(ולא, אני לא מדבר על הפוטנציאל לשלם על הלימודים בקולג' של הילדים של מי-יודע-כמה פסיכיאטרים של צופים צעירים שיצאו מצולקים לגמרי מהטראומה של הסרט של 1986).
למשל, רובוטריקים גרסת דרימוורקס: אופטימוס פריים הוא רובוטריק שהופך למשאית-זבל, ואף אחד לא לוקח אותו ברצינות, עד שהוא חושף קנוניה שקרניקית של מנהיג הרובוטריקים מגהטרון ומסכל אותה. אחרי הניצחון שלו על מגהטרון, הוא הופך למנהיג הרובוטריקים.
או רובוטריקים גרסת פיקסאר: אופטימוס פריים הוא רובוטריק שהופך למשאית-זבל, ואף אחד לא לוקח אותו ברצינות, עד שהוא חושף קנוניה שקרניקית של מנהיג הרובוטריקים מגהטרון ומסכל אותה. אחרי הניצחון שלו על מגהטרון, מציעים לו להיות מנהיג הרובוטריקים, אבל הוא מבין שדווקא טוב לו בתור משאית זבל.
ואפשר גם רובוטריקים, גרסת דיסני שלפני שנות ה-90: אופטימה פרימוס היא נסיכה רובוטריקית יפהפייה שהופכת לכרכרת-דלעת, מוחזקת בשבי של מגהטרון הרשע ומחכה לנסיך שיציל אותה, יתן לה נשיקה ויהפוך אותה לרולס-רויס .
וגם רובוטריקים, גרסת דיסני של שנות ה-90: אופטימה פרימוס היא נסיכה רובוטריקית יפהפייה שהופכת לכרכרת-דלעת, מוחזקת בשבי של מגהטרון הרשע. במהלך השבי, היא לומדת להפוך לרולס-רויס בכוחות עצמה, אבל בסוף בכל זאת מתחתנת עם הנסיך אחרי שהוא מציל אותה ממגהטרון.
בניגוד לרובוטריקים, גרסת דיסני של שנות ה-2000: אופטימה פרימוס היא נסיכה רובוטריקית יפהפייה שהופכת לכרכרת-דלעת, מוחזקת בשבי של מגהטרון הרשע. במהלך השבי, היא לומדת להפוך לרולס-רויס בכוחות עצמה, ומכסחת למגהטרון את הצורה בלי טובות משום נסיך.
סיפור אחר לגמרי יכול להיות רובוטריקים, גרסת סטודיו ג'יבלי: אופטימוס פריים מוביל את הרובוטריקים במאבק מול השקרניקים הרשעים בפיקודו של מגהטרון, אבל אז מגלה שמגהטרון הוא בסך הכל רובוט עם כוונות טובות שהשתבשו ללא-היכר עם השנים. ברגע האחרון, הוא בוחר לשים את גורלו בידיו של מגהטרון. מגהטרון נרגש מהמחווה, מכריז על סיום המלחמה, ומביא לעידן של שלום ושגשוג.
והכי-הכי אני רוצה לראות: רובוטריקים, גרסת לייקה. רובוטריקים בסטופ-מושן, כפי שמנפישים אותם אנשי לייקה. פאק, אני חייב לראות את זה. את מי מעניינת העלילה.
ואני מניח שאפשר גם רובוטריקים בגרסת ביל פלימפטון, אבל בואו לא נלך לשם.
איך דיסני עוד לא חטפו אותך בתור תסריטאי בהוליווד?
באמת שהיית יכול לשפר שם את המצב
ולגבי רוז הרובטית (איזה שם זוועה מה היה רע ברובוט חופשי) שעומד על 98% בעגבניות מאמין שיכול לעשות קצת רעש בקופות ולעקוף את התחזיות הדי נמוכות
מה שרשום בשנות האלפיים בדיסני צריך להיות בשנות ה- 2010
בשנות ה 2000 דיסני היו עושים סרט רובוטריקים רגיל. שנות האלפיים היו הזמן הכי מאוזן והכי לא דיסני מכולם. מה שתיארת התחיל מtangled (ואולי בשנות האלפיים בסדרות ובזמן ה straight to dvd אולי)