המצב בקופות לא נראה מעודד במיוחד. ככל שוריאנט הדלתא ממשיך להשתולל בעולם, ככה אנשים מרגישים פחות בנוח ללכת לקולנוע. התוצאה היא שסרטים מכניסים הרבה פחות מהמצופה, אם כי המצב עדיין יותר טוב מהפתיחות של 4 מיליון שהיו כשבתי הקולנוע רק נפתחו.
יש לנו מקום ראשון חדש בסוף שבוע הזה והוא "קנדימן" שפתח עם 22 מיליון דולר. זהו סרט האימה החמישי שפתח במקום הראשון השנה (ארבעת האחרים הם "מקום שקט 2", "לזמן את הרוע 3: בשליחות השטן", "זמן" ו-"המסור: המעגל נסגר"). ככה שמצד אחד סרטי אימה יכולים להיות מרוצים ומצד שני זה רק מראה עד כמה המצב בקופות קשה. בצד החיובי יותר, את הסרט ביימה ניה דה קוסטה וזהו הסרט הראשון שביימה אישה שחורה שפתח במקום ראשון. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 27 מיליון דולר. שזה עדיין לא רע בכלל לסרט אימה עם דירוג R.
"לשחרר את גאי" ירד למקום השני והכניס עוד 13.1 מיליון דולר בסוף השבוע השלישי שלו בקולנוע. זאת ירידה של 28.9 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ירידה קטנה ומעולה ומראה עד כמה הרגליים של הסרט יהיו ארוכות. אה כן, כאמור, הסרט יצא בסין בסוף השבוע האחרון ופתח שם במקום הראשון עם 23 מיליון דולר. זה לא מדהים אבל זה עוד כסף. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 179 מיליון דולר.
במקום השלישי נמצא "מפרץ ההרפתקאות: הסרט" שהכניס עוד 6.5 מיליון דולר. זאת ירידה של 49.4 אחוזים בלבד. אחיזה די טובה לסרט לכל המשפחה ולכל סרט בזמן הקורונה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 61 מיליון דולר.
מתחתיו נמצא "ג'אנגל קרוז" שהכניס עוד 5 מיליון דולר. מדובר בירידה של 21.2 אחוזים בלבד מההכנסות של סוף השבוע הקודם והסרט כבר נמצא בסוף השבוע החמישי שלו בקולנוע. הסרט גם חצה את הקו הנחשק של הכנסות של 100 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 186 מיליון דולר. אם אלו היו ימים רגילים זה היה כישלון טוטאלי אבל בימי קורונה זה סבבה לגמרי. חמישה שבועות זה כל הזמן שהסרט יקבל כי החל מסוף השבוע הבא הוא יהיה זמין להשכרה ב-PVOD מחוץ לדיסני פלוס.
במקום החמישי נמצא "לא לנשום 2" שהכניס עוד 2.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 35 מיליון דולר. מתחתיו יש את "ריספקט" עם עוד 2.2 מיליון דולר והכנסות כלליות של 23 מיליון דולר.
במקום השביעי נמצא "יחידת המתאבדים" הכניס עוד 2 מיליון דולר. הוא חצה את ההכנסות של 50 מיליון דולר בארצות הברית וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 155 מיליון דולר. הסרט יכול להתנחם בכך שהוא סרט ה-DC הכי נצפה ב-HBO MAX – יותר מ"וונדר וומן 1984" ויותר מ-"ליגת הצדק: גרסת סניידר". בחדשות הפחות טובות, הוא לא עקף את הצפיות של "גודזילה נגד קונג" ו"מורטל קומבט", כשהאחרון הוא עדיין הסרט הנצפה ביותר ב HBO MAX. הסרט עדיין מוביל בגזרת DC, מה שאולי יעזור לסדרה של "פיסמייקר" שכבר בדרך.
במקום השמיני והתשיעי, שני סרטים שממשיכים לא להרשים יותר מדי: "הנוקמת" עם עוד 1.6 מיליון דולר ו-5.8 מיליון דולר בסך הכול, ו-"בית הסיוטים" עם עוד 1.2 מיליון דולר ו-5.8 מיליון דולר בסך הכול, בהתאמה. במקום העשירי נמצא "זמן" שהכניס עוד 840,810 דולר ו-84 מיליון דולר בסך הכול. לא רע בכלל לסרט אימה.
הייתי רוצה להיפרד סופית מ"האלמנה השחורה" שירדה למקום ה-12 עם הכנסות של 786,550 דולר. הסרט הכניס 181 מיליון דולר בארצות הברית מה שהופך אותו לסרט הכי מכניס השנה בארצות הברית. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 371 מיליון דולר בכל העולם וזה, למרות הכל, עדיין הופך אותו לאחד מסרטי מארוול הכי פחות מכניסים. כולם יודעים שיש קורונה ויש סרטים שהיו מתים להגיע לסכומים כאלה אבל ביחד עם התביעה של סקרלט ג'והנסון נשאר בעיקר טעם של אכזבה מהביצועים של הסרט.
אבל יש סרט מארוול חדש שיוצא בשבוע הבא וינסה לשנות את נרטיב האכזבה – "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות". חמוש בביקורות מהללות של 91 אחוזים ברוטן טמטוז והקרנות מעריצים שהתחילו כבר לפני שבועיים כדי להפיץ את הבשורה, הסרט ינסה להיות שובר קופות אמיתי באמצע המגפה. אם הוא יאכזב, יש סיכוי טוב שכל שאר הסרטים הגדולים יברחו הרחק לתוך 2022.
סרטי אימה תמיד היו השקעה טובה.
רובם עולים משמעותית פחות מהכסף שהם עושים בקופות ונדיר שסרט אימה בהפצה רחבה ממש מתרסק.
זה לא מפתיע שהפקות לואו ריסק זה הדבר המצליח באמת בתקופת מגפה.