הפתעה: "לשחרר את גאי" הצליח לשמור על המקום הראשון שבוע שני ברציפות עם עוד 18.7 מיליון דולר. זאת ירידה של 33.8 אחוזים בלבד והירידה הכי קטנה של סרט בזמן המגפה בסוף השבוע השני שלו. לרגע היה נראה שהכל זוהר בשמיים של הסרט הזה, ברמה שדיסני – שדי שונאים את כל מה שקשור לאולפני פוקס – דיברו על סרט המשך. ואז הם הפילו את הפצצה שהסרט הולך לצאת להשכרה דיגיטלית ב-28 לספטמבר. אני יודעת שהם דיברו בכללי על קיצור החלון להפצה דיגיטלית ל-45 יום, אבל ציפיתי שדיסני יתנו לסרט עם אחיזה כזאת מעולה למתוח את הרגליים בקולנוע. אז מסתבר שלא. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 111 מיליון דולר ככה שהוא מתקדם בצורה מאוד יפה עד אז.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה ומפתיעה: "מפרץ ההרפתקאות: הסרט", שפתח עם 13 מיליון דולר. "מפרץ ההרפתקאות" לא צריך לפרסם את עצמו מראש, קהל היעד כבר יהיה שם. זה עדיין מפתיע בהתחשב בעובדה שהסרט זמין חינם עם מנוי פרמאונט פלוס. נראה שבכל זאת אנשים מעדיפים לקחת את הילדים שלהם לקולנוע ולשלם על כמה כרטיסים מאשר להירשם לשרת של פרמאונט פלוס ולצפות בסרט ללא תוספת תשלום בבית. כנראה כי רוב העולם עדיין לא מודע לעובדה שפרמאונט פלוס קיימים בכלל ומסיבה בלתי מוסברת, בקנדה הסרט לא זמין חינם בפרמאונט פלוס. בנוסף, אם חשבתם שבארצות הברית אוהבים את "מפרץ ההרפתקאות" זה עוד כלום לעומת שאר העולם, והסרט נהנה מהכנסות כלליות של 35 מיליון דולר.
במקום השלישי נמצא "ג'אנגל קרוז" עם עוד 6.2 מיליון דולר. הסרט הזה מצליח למתוח רגליים ארוכות ושומר על מקום גבוהה בטבלה גם בסוף השבוע הרביעי שלו בקולנוע. ההכנסות הכלליות של הסרט בארצות הברית עומדות על 92 מיליון דולר והוא כנראה יהיה בין הסרטים ברי המזל הבודדים שיצליחו לחצות את קו ההכנסות של 100 מיליון דולר בארצות הברית. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 173 מיליון דולר.
במקום הרביעי נמצא "לא לנשום 2" עם 5 מיליון דולר נוספים. זאת רק ירידה של 52.4 אחוזים שזה מעולה לסוף שבוע שני בזמן המגפה ומעולה עבור סרט אימה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 27 מיליון דולר.
במקום החמישי ונראה קצת פחות טוב בהשוואה, נמצא "ריספקט" שהכניס עוד 3.8 מיליון דולר. נראה שהסיכויים של הסרט לפרסים והצלחה כלכלית מתמעטים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 15 מיליון דולר.
במקום השישי "יחידת המתאבדים" ממשיך בהתאבדות הקולנועית שלו והכניס רק עוד 3.4 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 141 דולר, די עצוב לסרט קומיקס.
בתחתית הטבלה יש לנו שלוש כניסות חדשות:
במקום השביעי יש את "הנוקמת", שפתח עם 2.9 מיליון דולר. הסרט עוקב אחר מתנקשת (מגי קיו) אשר יוצאת לנקום את מותו של המתנקש שהציל אותה מטבח כשהיתה ילדה. גם השמות של מייקל קיטון וסמואל ל. ג'קסון לא הספיקו כדי להביא מספיק צופים לקולנוע בשביל הסרט הזה. בנוסף, אין לו הכנסות משמעותיות מחוץ לארצות הברית.
למקום השמיני נכנס "בית הסיוטים" שפתח עם 2.8 מיליון דולר. סרט האימה הגנרי הזה על בית רדוף לא מצליח לספק אפילו פתיחה גנרית לסרט אימה.
במקום התשיעי: "מסע בזיכרון" עם 1.9 מיליון דולר. הסרט מגיע מבית היוצר של ליסה ג'וי שאחראית בין השאר על "ווסטוורלד", סדרה שלא הצליחה להפוך למגה להיט שכולם ציפו ממנה להיות והסתפקה בלהיות רק להיט. אבל הסרט הזה יהיה פלופ שבטח כל המעורבים בו יקוו שישכח מהר. כן, הסרט זמין גם בחינם ב-HBO MAX אבל הרבה סרטים יצאו בו זמנית לקולנוע ולטלוויזיה ולא סבלו מפתיחות כאלה נוראיות. גם יו ג'קמן בתפקיד ראשי בסרט עם רעיון מעניין על עולם שרובו שקע מתחת למים ובו אפשר לחיות בתוך זיכרונות לא מספיק כדי להציל את הסרט.
במקום האחרון והעשירי אפשר להיפרד מ"האלמנה השחורה" שהכניסה עוד 1.1 מיליון דולר ושרדה שבעה שבועות בטבלה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 369 מיליון דולר שזה לא מדהים והופך את הסרט לאחד הפחות מכניסים של מארוול. אחת הסיבות לכך היא כנראה שהסרט לא יצא בסין, ונראה שגם לא יצא שם בעתיד הקרוב.
אבל יש אור בקצה המנהרה ודיסני שחררה כמה הסרט הכניס מצפיות דיגיטליות וזה סכום מרשים של 125 מיליון דולר שכנראה רובם הגיעו מדיסני פלוס. מה שאומר שבתכלס הסרט הכניס סכום יותר מרשים של 494 מיליון דולר. זה שם את הסרט בין "תור" (449 מיליון דולר) ו-"אנטמן" (519 מיליון דולר). לא המיקום הכי מרשים, אבל סביר יחסית לזה שאנחנו באמצע מגפה. אבל הסכום הזה לא נחשב, לא בקופות ולפי התביעה שג'והנסון הגישה נגד דיסני, כנראה גם לא בבונוס שלה. זאת לא ההתחלה האידיאלית של "שלב 4" של מארוול אבל "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" ינסה לשנות את הנרטיב הזה בעוד שבוע.
בסוף השבוע הקרוב הולך לצאת סרט אחד: "קנדימן",סרט אימה מצופה מאוד מבית היוצר של ג'ורדן פיל שהפעם רק הפיק ועזר בכתיבת התסריט וביימה ניה דאקוסטה. הסרט נדחה בגלל הקורונה אבל הטריילר שלו יצא מזמן. למעשה הטריילר שלו היה כל כך מרשים שמארוול ישר לקחו את ניה דאקוסטה לביים את "המארווליות". הרבה במאים עשו את השדרוג מאימה לסרטי קומיקס ודאקוסטה תצטרף לשורותיהם. בינתיים "קנדימן" הוא סרט אימה על טבעי שבו אם אומרים את השם 'קנדימן' מול המראה חמש פעמים, הוא יבוא לבתר אתכם. יהיה מעניין לראות עד כמה טוב הוא עשוי וכמה יתלהבו ממנו.
נוצר מצב שאי אפשר בשום דרך להשוות את הרווחים של האלמנה השחורה לאלה של שאר סרטי מארוול
כי גם להוסיף את רווחי הצפיות הביתיות זה לא לגמרי נאמן לאמת, שכן יש (אני מניח) בין אלה שצפו באלמנה השחורה בצפייה ביתית כאלה שבכל מקרה לא התכוונו לראות את הסרט בקולנוע אלא התכוונו לחכות שהוא יצא להפצה ביתית ואז לרכוש עותק דיגיטלי.
כשאנחנו מכניסים את רווחי ההפצה הדיגיטלית כחלק מהרווחים הקולנועיים, אנחנו בעצם אומרים שכל מי שרכש עותק דיגיטלי היה הולך לקולנוע אם זאת הייתה האופציה היחידה, ואני מניח שזה פשוט לא נכון.
אבל כמובן שבלי הרווחים הדיגיטליים זה גם לא מדויק בעליל להשוות, שכן סביר שהיו כאלה שויתרו על ההליכה לקולנוע בשל השחרור המקביל הדיגיטלי, גם אם אי אפשר לדעת כמה כאלה יש.
בקיצור, המסקנה היא שאין באמת דרך לדעת איך הסרט היה מרוויח אילו היה יוצא באותה הצורה שיצאו סרטי מארוול אחרים (וזה רק מההיבט של השחרור הביתי הבמקביל, אבל לא מדובר כידוע בהיבט היחיד בו שחרור הסרט שונה מסרטי מארוול אחרים. באף סרט של מארוול גם לא היה את כל הסיפור של הקורונה וכמו כן אף סרט של מארוול לא יצא תוך כדי שחרור של סדרה של מארוול עם דמות פופולרית של מארוול בדיסני פלוס), כך שההשוואות בכל מקרה לא מדויקות.
אני חושב שבקרוב תהיה שיטה
כאשר ג'והנסן ודיסני יגיעו לפשרה (או פסק דין) שבו יוחלט איך מתייחסים להקרנות ביתיות בחישוב ההכנסות של סרט.
אם יש מספרים מהשכרות דיגיטליות של סרטים דומים בשבועות הראשונים
אז אפשר לראות האם המספר הזה גבוה במיוחד. בכל מקרה, כדאי לזכור שהשכרה היא כמעט מאה אחוז של רווח לדיסני (כיוון שאין בתי קולנוע שמשתתפים ברווחים) אז גם מהבחינה הזו הספירה כאן היא שונה.
עד מתי נספור כסף ולא כרטיסים
[סליחה הייתי חייבת להוציא את זה]