יש ימים בהם נראה שאנחנו על הדרך המהירה לחזור לקופות ולמספרים של פעם, ואז יש כאלה כמו הסופ"ש האחרון שבהם רק שני סרטים מכניסים מעל 10 מיליון דולר, ושני סרטים בטבלה לא מצליחים להכניס אפילו מיליון אחד. שבועות כאלו גורמים לי לחשוב שאולי הקופות לא יחזרו לעצמן בשנה הקרובה. מצד שני, בארצות הברית נמצאים בסוף השבוע שלפני חג ההודיה שנחשב לדי חלש בקולנוע וכל הסרטים מחכים לחג בסופ"ש הבא שבו משפחות שלמות ילכו לקולנוע.
אז במקום הראשון "מכסחי השדים: החיים שאחרי" פתח עם 44 מיליון דולר. לא כישלון, אבל פתיחה רכה יותר מהמצופה. אולי כי כל מה שהמעריצים רצו זה סרט בכיכובם של הכוכבים המקוריים בתפקידים ראשיים וזה לא מה שקרה. אמנם את הסרט ביים ג'ייסון רייטמן, בנו של במאי הסרטים המקוריים – אבל נראה שזה לא מספיק.
הסרט מגולל את סיפורם של אם חד הורית ושני ילדיה שעוברים לעיר קטנה ודרך שרשרת אירועים מגלים את הקשר שלהם למכסחי השדים המקוריים. בכל הנוגע להכנסות בינלאומיות, קשה לקבוע אם היה עניין בסרט מחוץ לארצות הברית כי רוב אירופה נכנסת כרגע לסגרים, אבל בשורה התחתונה ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות כרגע על 60 מיליון דולר.
במקום השני "נצחיים" הכניס עוד 11 מיליון דולר. זאת ירידה של 58.7 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, קצת יותר מהמצופה לסרט בסוף השבוע השלישי שלו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 336 מיליון דולר, אחלה לכל סרט בימי קורונה אלו.
"קליפורד הכלב האדום הגדול" מחזיק מעמד לא רע בסוף השבוע השני שלו עם עוד 8.1 מיליון דולר. זאת ירידה של 51.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – לא ההתרסקות אליה התרגלנו מסרטים בסוף השבוע השני שלהם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 33 מיליון דולר חביבים.
"משפחה מנצחת" לא מנצח ופתח רק במקום הרביעי, עם 5.4 מיליון דולר בלבד. למרות ציון 92 אחוזים ברוטן טומטוז, 99 אחוזים ציון קהל באתר וציון A בסינמה סקור, אנשים פשוט לא באו לראות את הסרט. אולי בגלל שאף אחד לא מעוניין בסרט שלא מתרכז באחיות עצמן ואולי פשוט כי הסרט זמין בחינם ב-HBO MAX ובניגוד לחולית, אין תחושה שהוא מחייב את המסך הגדול; אז למה לא לצפות בו בבית בחינם. מחוץ לארצות הברית אף אחד לא התעניין בסרט וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 7.8 מיליון דולר מאכזבים. זה עדיין לא אומר שהסרט לא יהיה מועמד לאוסקר, ובעיקר שוויל סמית' לא יהיה מועמד לאוסקר.
במקום החמישי "חולית" סובל מהעובדה שהוא זמין להשכרה או רכישה דיגיטלית והכניס רק עוד 3.1 מיליון דולר. ההכנסות של הסרט בארה"ב עומדות על 98 מיליון דולר והוא ממשיך לזחול לעבר קו ה-100 מיליון הנחשק. ההכנסות הכלליות עומדות על 365 מיליון דולר. כנראה שזה עוד סרט שנפגע מהשחרור ב-HBO MAX ומהזמינות החינמית שלו.
מתחתיו, "ונום 2" הכניס עוד 2.9 מיליון דולר עם הכנסות כלליות של 454 מיליון דולר שזה הרבה יחסית לסרטים שמעליו בטבלה, ומעט יחסית לקודמו בזיכיון (856 מיליון דולר).
יש סרט שעומד בצד וצוחק על כולם: "לא זמן למות", שנמצא במקום השביעי. ההכנסות השבוע הן 2.7 מיליון דולר, אבל אל תתנו למספר הזה להטעות אתכם: ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 734 מיליון דולר מדהימים. דניאל קרייג יכול להניח את התפקיד הזה מאחוריו בכבוד רב, וגם האולפנים והאחראים יכולים להיות מרוצים מההחלטה לדחות את הסרט פעמיים בכמעט שנה. כרגע הוא הסרט הכי מכניס בכל העולם השנה, כשהוא עוקף את "מהיר ועצבני 9" (721 מיליון דולר). כן, יש שני סרטים סיניים שהכניסו יותר מהסרט, אבל נמצאה בעולם הכותרת המתאימה כדי להתעלם מהם בלי להעליב את סין ולהאשים אותם בזיופים – "הסרט ההוליוודי הכי מצליח בעולם השנה". ניסוח דיפלומטי משהו. יש עוד סיכוי שעד סוף השנה מישהו יגנוב לסרט את התואר, אבל בינתיים הוא יכול להיות מרוצה מעצמו ביותר.
שאר הסרטים בטבלה יכולים להיות מרוצים פחות, במקום השמיני "הכרוניקה הצרפתית" הכניס עוד מיליון דולר ו-28 מיליון דולר בסך הכול. ומתחתיו "בלפסט" שמר על כמות מסכים מצומצמת מאוד אבל לא הצליח לשמור על ההכנסות והכניס עוד 945,425 דולר – ירידה של 46.9 אחוזים. זה מאוד טוב לסרט בסוף השבוע השני שלו, אבל לא אם הוא גם ככה בהפצה מצומצמת. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 3.4 מיליון דולר.
בסוף הטבלה אנחנו יכולים להיפרד יפה מ"הבאג של רון" שהכניס עוד 942 אלף דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 57 מיליון דולר נחמדים.
בסוף שבוע הבא יהיה ל"מכסחי השדים: החיים שאחרי" תחרות קשה עם שלושה סרטים שהולכים לצאת בהפצה נרחבת לכבוד החג. אחד מהם הוא "בית גוצ'י" של רידלי סקוט, המספר את סיפורה של פטריציה רג'יאני שמתחתנת לתוך משפחת גוצ'י והשאיפות שלה שמתחילות להוציא את המשפחה מכלל שליטה ולהוביל למריבות, נקמה ובסופו של דבר רצח. טריוויה נחמדה: סלמה הייק, שמככבת בסרט, נשואה לפרנסואה הנרי פינו, האיש בראש תאגיד PPR שמאגד מספר רב של בתי אופנה יוקרתיים שגוצ'י הוא אחד מהם.
סרט נוסף שהולך לצאת הוא "האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי". עוד סרט של האויב שבפנים, ולא, הפעם מילה יובוביץ' לא נמצאת כאן. הסרט הוא בעצם ריבוט לזיכיון. לפי הטריילר נראה שחוקרת הולכת לראקון סיטי לחקור את תאגיד אמברלה שמבצע ניסויים לא חוקיים, ונמצאת שם כאשר המצב יוצא מכלל שליטה. בסרט מככבים כל מיני שחקנים כמעט מוכרים כמו קאיה סקודלריו, רובי אמל וטום הופר. יהיה מעניין לראות אם הפעם האויב שבפנים ימצא לעצמו קהל גדול יותר.
אבל מה שיהיה ככל הנראה הלהיט הגדול של השבוע הבא הוא הסרט הגדול הבא של דיסני, "אנקאנטו". זהו סרט מצויר, מוזיקלי, שיוצא בחג ההודיה: כתוב לזה "להיט" על המצח. הסרט מספר את סיפורה של מירבל, נערה רגילה לחלוטין שחיה בבית מכושף במקום נסתר בקולומביה ושכל בני משפחתה התברכו בכוחות מיוחדים. כשהקסם שנותן לבני משפחתה את הכוחות שלהם נמצא בסכנה היא יוצאת להציל אותו. ביירון הווארד וג'ארד בוש שעבדו על "זוטרופוליס" מביימים את הסרט הזה ולין מנואל מירנדה הלחין את הפסקול. אבל למרות הנתונים המבטיחים, וזה אבל גדול – דיסני הודיעו שהסרט יצא בחינם לגמרי בדיסני פלוס בעוד חודש בדיוק. האם הרבה אנשים יחליטו ששווה לחכות את החודש הזה וליהנות מהסרט בחינם בבית? נדע בקרוב.
למה דיסני כבר הודיעו על זה?
ונראה שהסרט הגדול של השנה יהיה ספיידרמן, איך אתם חושבים שדיסני ירגישו אם הסרט המצליח של השנה יהיה של מארוול אבל לא ״שלהם״?
קל, הם מתחרים בחברות שעושות את אותו הדבר
זמן מושלם להוציא להיט לילדים. אנחנו כחודש אחרי שהתחילו לחסן ילדים בארה"ב, וכפועל יוצא ירדו רוב החסמים ההוריים מלקחת את הילדים לסרט. זה ממש מקרה מבחן לההתכנות הרוווחית בקולנוע ילדים.
כמה אנשים שאני מכירה התחילו בשלב מסויים לקחת את הילדים למקומות פתוחים עם הקרנות, אבל תחת המון לחץ, והקרנות של דברים ממוחזרים. בגדול הורים לילדים מתחת לגיל 12 מאוד מאוד תקועים.
כמו כן, לפני שמגיעים פיזית לthanks giving קשה להבין כמה זה חג חזק ברמת הקניות והמשפחה- סופש שמתחיל הלילה ונגמר ביום שני, אז התזמון מושלם ונוח כי הרבה הורים יחפשו מה לעשות עם הילדים.
אני מניחה שחודש מספיק בשביל הפתיחות הגדולות שהם רוצים/צריכים, ואחר כך יוכלו להגיד שישרו קו עם ענקיות הסטרימינג האחרות. ממילא עד קריסמס בטח יצא להיט הילדים הבא.
זו הפעם הראשונה שאני שומע שיהיה סרט חדש לדיסני
הם ויתרו על הפרסום??
אין הצעות לטריילר ביוטיוב, שיח ברשת, משהו…
אם אצלכם בבועה היה שיח, זה לא אומר. אני מייצג את קהל היעד: ילדים בני 8 ולא הופיע להם כלום.
לא יודע מה אצלך
אבל באינסטגרם ובפייס אני רואה פרסום כל הזמן
בני 8 באינסטה ופייסבוק זה פחות נפוץ
(ל"ת)
כן אבל זה איפה שאני נמצא. אתה בטוח שבמקומות של הילדים אין?
מה גם שאני לא יודע אם באמת בני 8 מושכים את ההורים ולא ההורים לוקחים את הילדים.
אני אומר נחכה לקופות
הם הפכו לעצלנים בעל מה שקשור לשיווק
(ל"ת)