דוח קופות שבורות, 21.08.2022: דרגון בול סופר כסף

כשאף אחד לא מוציא שוברי קופות, הסאיינים משתלטים על המקום הראשון.

נראה שהוליווד שכחה לעשות משהו בקיץ הזה, להוציא שטף גדול של סרטים עתירי תקציב שיביאו הרבה אנשים לקולנוע. במקום זה קיבלנו כמה שוברי קופות שקיבלו הרבה מאוד מרווח נשימה כדי להרוויח הרבה כסף. שזה נחמד לסרטים האלה, אני מניחה. 

מי שזה פחות נחמד לו זה בתי הקולנוע: הקורונה אמנם נגמרה, אבל בתי הקולנוע סוחבים חובות מהסגרים והתקופות הקשות של המגפה. כך למשל רשת Cineworld (שאחראית בארץ על רשת יס פלנט) שוקלת להכריז על פשיטת רגל בארצות הברית. 

בכל מקרה, אפשר לראות שלבתי הקולנוע צפוייה תקופה קשה גם דרך הטבלה השבועית, בה יש בדיוק שני סרטים שהכניסו מספרים דו ספרתיים (במיליוני דולרים, כמובן). לא בדיוק קיץ חם בקופות.  

במקום הראשון "דרגון בול סופר: סופר הירו" נכנס בסערה ופתח עם 20 מיליון דולר. זהו סכום פתיחה מכובד ביותר לסרט אנימה, גם אם הוא לא משתווה בדיוק לשובר קופות טיפוסי. ובכל זאת, אם נשווה אותו ללהיט אנימה אחר – "דימון סלייר", אז חסר לו רק מיליון אחד כדי להשוות לפתיחה של "דימון סלייר" אבל אין מה להשוות בין המספרים הבינלאומיים. כרגע "סופר הירו" הרוויח 51 מיליון דולר לעומת ה-504 מיליון של "דימון סלייר".

גם במקום השני יש כניסה חדשה: "טרף" (ולא, לא "הטרף" – זה נמצא רק בסטרימינג), שפתח עם 11.5 מיליון דולר. גם מחוץ לארצות הברית לא בדיוק עפים על הסרט והוא הכניס 22 מיליון דולר בסך הכל. אני מקווה שלסרט היה תקציב נמוך.

"רכבת הקליע" בסוף השבוע השלישי שלו ירד מהמקום הראשון למקום השלישי עם עוד 8 מיליון דולר. ירידה של 40.1 אחוזים בסוף השבוע השלישי זה לא רע, אבל הביצועים של הסרט עד כה לא היו כאלה מרשימים גם ככה: ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 150 מיליון דולר – מספר סביר אבל התקציב של הסרט הוא 90 מיליון לא כולל פרסום, ככה שהוא יצטרך לעבוד מאוד קשה כדי להיות רווחי באופן רשמי. 

"אהבה בשחקים: מאווריק" ירד למקום הרביעי עם עוד 5.8 מיליון דולר. בשבוע ה-13 שלו על המסכים. אני חוזרת, הסרט נמצא בחמישיה הפותחת למרות שהוא מוקרן כבר 13 שבועות על מסכי הקולנוע. כמובן ששוב יש לו את הירידה הכי קטנה בעשיריה בהכנסות מסוף השבוע הקודם – 16.1 אחוזים. התרגלנו למדהים מהסרט הזה, אבל זה לא הופך את המספרים האלה לפחות מדהימים.

העובדה שהכריזו שהסרט יוצא להשכרה דיגיטלית בסוף השבוע הקרוב לא ממש פגעה בהכנסות שלו בקולנוע ויש מצב שזאת מגמה שתמשך עוד כי זה סרט שנועד למסך הגדול. כמובן שהסרט ממשיך לשבור שיאים מכל הכיוונים. השיא הכי מרשים שהוא שבר השבוע זה שהוא הצליח לעקוף את ההכנסות של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" בארצות הברית ויושב כרגע במקום השישי בטבלת הסרטים הכי מכניסים בארצות הברית אי פעם עם הכנסות של 683 מיליון דולר. חסרים לסרט 17 מיליון דולר בערך כדי לעקוף את "הפנתר השחור" ולהגיע למקום החמישי. קשוח אבל אפשרי. 

ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.4 מיליארד דולר. מספיק בשביל המקום ה-12 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בכל הזמנים. חסרים לסרט 47 מיליון דולר כדי לעלות למקום ה-11 ולעקוף את "לשבור את הקרח 2" לא נראה לי שזה יקרה אבל לא נראה לי שמישהו מהמעורבים בסרט עצוב מדי בנוגע לזה. 

במקום החמישי נמצא "ליגת סופר-פטס" עם 5.6 מיליון דולר. מדובר בירידה מרשימה של 18.8 אחוזים בלבד אבל אי אפשר להגדיר את הסרט הזה  כלהיט הקיץ לכל המשפחה שהוא רצה להיות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 131 מיליון דולר. 

"תור: אהבה ורעם" נמצא במקום השישי עם עוד 4 מיליון דולר. כמו שהביקורות על הסרט חלוקות ככה גם הדעות על ההכנסות שלו חלוקות: הסרט הכניס בארצות הברית 332 מיליון דולר, יותר מה-315 מיליון דולר של "תור: ראגנארוק", אבל ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 737 מיליון דולר, די רחוק מה-853 מיליון דולר של "תור: ראגנארוק". הכי קל להגיד שההבדל נובע מהעובדה ש"תור: ראגנארוק" יצא גם בסין והכניס שם 112 מיליון דולר, אבל לא מעט סרטי מארוול לאחרונה מצליחים גם בלי סין, ככה שלא בטוח שהתירוץ הזה עובד. אי אפשר לקרוא להכנסות של 700 מיליון דולר כשלון, אבל זה די מאכזב בהשוואה לסרטים אחרים של מארוול ובהשוואה ל-"תור: ראגנארוק". סרטים אמורים לגדול בזיכיון, גם בלי סין.

מתחתיו נמצא "המיניונים: עלייתו של גרו" שהכניס עוד 3.7 מיליון דולר והכנסות כלליות של 835 מיליון דולר. "אין מצב" עם עוד 3.5 מיליון דולר (ו-133 מיליון בסה"כ), ו"שירת סרטני הנהר" עם עוד 3.2 מיליון דולר. תראו מה ספר פופולרי, ריס וית'רספון (כמפיקה) ושערורייה של הסופרת יכולים לעשות לסרט בינוני מהסוג שכבר לא מצליח על המסך הגדול: הכנסות כלליות של 97 מיליון דולר. קו ה-100 שהוא בטוח יגיע אליו ייתן לו חותמת רשמית של הצלחה וזה לפני השוק הדיגיטלי.

ההפצה של "גופות גופות גופות" התרחבה ל-2,541 בתי קולנוע אבל הסרט הכניס רק עוד 2.4 מיליון דולר. מספיק בשביל המקום העשירי והאחרון, אך גם ירידה בהכנסות של 22.9 אחוזים. לא טוב לראות ירידה כשמדברים על התרחבות במסכי קולנוע. 

"יתומה: ההתחלה", הפריקוול לסרט האימה "היתומה" פתח במקום ה-12 עם 1.7 מיליון דולר על 498 מסכים. אולי פתיחה מצומצמת ואז התרחבות זאת לא האסטרטגיה הכי טובה לסרטי אימה אבל כנראה שנדע בשבוע הבא.

בשבוע הבא יוצאים ארבעה סרטים חדשים אבל אף אחד מהם הוא לא בדיוק בעל פוטנציאל של שובר קופות: "3000 שנים של כמיהה" הוא סרטו החדש של ג'ורג' מילר בכיכובם של טילדה סווינטון ואידריס אלבה שהוצג בפסטיבל ירושלים. סווינטון משחקת חוקרת בודדה שמוצאת בקבוק שמכיל ג'יני (אלבה). אלא שבמקום משאלות, הדמות של סווינטון מתעניינת יותר בסיפורו של הג'יני. 

"ההזמנה" הוא סרט אימה  בכיכובה של נטלי עמנואל (לנצח מיסאנדיי ממשחקי הכס). על אישה צעירה ובודדה ללא משפחה שעושה בדיקת דנ"א כדי לנסות למצוא קרובי משפחה ומוצאת אותם. כולל כמה בני דודים מאנגליה הרחוקה. היא מחליטה לנסוע לבקר אותם בחתונה משפחתית בבית כפר ענק ומבודד ששם לא הכל הוא כפי שהוא נראה. או דווקא בדיוק כפי שהוא נראה לחובבי אימה. 

"שומרוני" (Samaritan) בכיכובו של סילבסטר סטאלון  מספר על ילד בעיר מוכת פשע שחושב שמצא גיבור על (סטאלון) שכולם חשבו שמת לפני 25 שנים. במקביל, הסרט יהיה זמין גם באמזון פריים. 

והאחרון הוא "Breaking", סרט על חייל לשעבר שנמצא במצב כלכלי בעייתי וללא עזרה ממשלתית ומחליט להשתלט על בנק ולקחת בשבי את העובדים שלו. ג'ון בויגה מככב.