בשלב הזה אנחנו לא צריכים להיות מופתעים שבקיץ שכולו דיסני, אלה דווקא יוניברסל שנותנים להם פייט. קודם עם "גנוב על החיים" ועכשיו עם "טוויסטרס". כן, זה לא מפתיע ש"טוויסטרס" פתח במקום הראשון, מה שמפתיע זה שהסרט פתח עם 81 מיליון דולר – סכום הרבה יותר גבוה מה-50-60 מיליון דולר ששיערו שהסרט יפתח איתם. בשאר העולם קצת פחות התלהבו מהסרט וההכנסות הכוללות שלו עומדות על 124 מיליון דולר. נכון שיש לו תקציב עצום של 200 מיליון דולר אבל הוא כיסה יותר מחצי בסוף שבוע אחד, שזה מבטיח. נחמד לראות גם הצלחות שכאלה ולא רק סרטים מתרסקים. מה גם שלאחרונה חידושים או המשכים מיותרים לא הצליחו יותר מדי, אבל כנראה לאנשים תמיד תהיה פינה חמה בלב לסרטי אסונות. גלן פאוול וכל המעורבים בפרויקט יכולים להיות מאוד מרוצים מעצמם.
מקום שני גם שייך ליוניברסל עם "גנוב על החיים" שהכניס עוד 24 מיליון דולר. זאת ירידה של 44 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם. נכון שזאת לא ירידה חדה אבל זאת עדיין ירידה גדולה יותר מהמצופה לסרט מצליח בסוף השבוע השלישי שלו על המסכים. לא שצריך להיות יותר מדי עצובים בשביל הסרט – אחרי שלושה שבועות על המסכים הסרט חצה את קו את ההכנסות של 500 מיליון דולר ברחבי העולם עם 577 מיליון דולר. אבל עדיין יש לו מרחק לא קטן כדי להגיע למיליארד שמצופה מהזיכיון הזה.
"הקול בראש 2" ממשיך להרשים במקום השלישי עם עוד 12.8 מיליון דולר. זאת ירידה של 36 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר והירידה הכי קטנה בעשירייה. בינתיים הסרט לא מפסיק לשבור שיאים: ההכנסות שלו בארצות הברית בלבד עומדות על 596 מיליון דולר, שזה מספיק בשביל המקום ה-15 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בארצות הברית אי פעם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.4 מיליארד דולר. כל כך מעט סרטים בימינו מצליחים להגיע למיליארד דולר שההצלחה של הסרט באמת בקושי נתפסת. הסרט כרגע נמצא במקום 14 בטבלת הסרטים הכי מכניסים אי פעם בכל העולם, והוא עומד לעקוף את מקום 13 שהוא "לשבור את הקרח 2" ובכך להפוך לסרט האנימציה הכי מצליח בכל הזמנים. אין ספק שהמזל הרע של פיקסאר נגמר.
"לונגלגס" נמצא במקום הרביעי עם עוד 11.9 מיליון דולר. זאת ירידה של 47 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם, שזה לא קצת, אבל לסרט אימה בסוף השבוע השני שלו זה לא רע בכלל. למעשה זה גם לא רע בכלל שהוא נמצא בחלק הזה של העשירייה ולא בתחתית הטבלה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 53 מיליון דולר, ולסרט עם תקציב של פחות מ-10 מיליון דולר אלה חדשות נהדרות.
"מקום שקט: היום הראשון" ירד למקום החמישי עם עוד 6.3 מיליון דולר, ירידה של 44 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם. הסרט עדיין נמצא במקום סביר אחרי חודש בקולנוע, וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 241 מיליון דולר. הוא לאט לאט מתקרב ל-297 של הסרט הקודם בזיכיון ככה שנראה לי שאפשר להכריז עליו בתור הצלחה יחסית.
במקום השישי "קח אותי לירח" מתרסק באופן מרשים עם הכנסות של 3.3 מיליון דולר. זאת ירידה של 65 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע שעבר: התרסקות כואבת, ועוד כישלון לסרט רגיל שהוא לא חלק מזיכיון כלשהו למרות השחקנים המוכרים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 30 מיליון דולר. מתחתיו, "בחורים רעים: הכל או כלום" הכניס עוד 2.6 מיליון דולר, וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 388 מיליון דולר. ובמקום השמיני יש לנו כניסה לקומדיה הודית חדשה "שלך או שלי" שפתחה עם מיליון דולר בהפצה מצומצמת יחסית.
אם נהניתם מהחדשות הטובות בצמרת הטבלה אז בתחתיה נמצאות החדשות הרעות: שני סרטים שהכניסו פחות ממיליון דולר. במקום התשיעי "מקקקסין" עובר למצב צלילה חופשית עם עוד 819 אלף דולר. זאת התרסקות של 60 אחוזים בהכנסות מהסוף שבוע הקודם, מספר עצום לסרט בסוף השבוע השלישי שלו על המסכים.
הסרט האחרון לכל הפחות יכול לשמוח על מצבו: באופן לא צפוי ולא ברור "מועדון הרוכבים" עלה מהמקום ה-15 למקום העשירי עם עוד 722 אלף דולר למרות שהוא ירד בכמות המסכים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 34 מיליון דולר.
מובן שבסוף השבוע הבא נדבר רק על כמה כסף "דדפול & וולברין" הולך להכניס בסופ"ש אחד. יש אנשים שמהמרים על 200 מיליון דולר, אבל הם שוכחים שלסרט יש דירוג R שיגביל את הקהל של הסרט בצורה ניכרת למרות כל הכיפיות שמצופה מהסרט.
יש שני סרטים משוגעים מספיק לצאת נגד הסרט הזה. אחד מהם הוא סרט על נער מתבגר בשם "דידי" והשני הוא "גדולות מהחיים" שינסה לפנות לקהל שונה לגמרי – זוהי קומדיה למבוגרים שבה חברות מגיעות לחתונה של חברה שלהן מהקולג'. בסרט משחקות בט מידלר, מייגן מולאלי, שריל לי ראלף וסוזן סרנדון.
אז גלן פאוול צדק.
(ל"ת)
רק רוצה להזכיר,
מלך האריות (2019) הוא סרט האנימציה המרוויח ביותר. עדיין צריך 200 מיליון דולר כדי שהקול בראש 2 יעבור אותו, אבל אז לפחות נוכל להפסיק עם הוויכוח האם הרימייק של מלך האריות ראוי להקרא סרט האנימציה המרוויח ביותר או לא.
אני כל כך רוצה שהקול בראש 2 ירוויח יותר ממלך האריות, כי גם לי נמאס מהויכוח הזה
אישית, אני בצד שטוען שסרט אנימציה שלא נראה כלל כמו סרט אנימציה ושצריך לספר לקהל שהשוט הראשון שלו בלייב אקשן כי איש לא שם לב להבדל, לא יכול להקרא סרט האנימציה המרוויח ביותר גם אם טכנית הוא אנימציה.
אבל מסכים שזה כבר נמאס כל הדיון הזה.
זה מעצבן שאי אפשר שכולם יסכימו על סרט אחד שהוא סרט האנימציה הכי מרוויח אי פעם ללא עוררין.
כך שאני מייחל שהקול בראש 2 יעקוף את מלך האריות ויטפס לראש הטבלה לכל הדעות, וזה לא כי אני כל כך מעריץ של הסרט, פשוט נשבר לי כבר מהדיון הזה.
חסרים מונחים
"לייב אקשן", "אפקטים ויזואליים", "אנימציה תלת ממדית", "אנימציה ממוחשבת", "אנימציה היפר ריאליסטית"…
אין שמות עצם, אין שמות תואר.
חלק מהחוסר הוא של מילים שמגדירות את מראה התוצר ולא את שיטת ההפקה.
אני מחכה שדמויות אנושיות ממוחשבות יחליפו שחקניות.
בונוס: אז יבינו שלא מתאים "אנימציה" ולא "לייב אקשן".
photorealistic recreations
הנה מונח מתאים אולי לא הכי מתאים אבל מתאים. חוץ מזה הטכנולוגייה קיימת לא? בטח כבל יש לזה מונח רשמי.
לא 'אווטאר' הוא סרט האנימציה הכי מרוויח אי פעם?
כלומר, עבור מי שטוען ש-"מלך האריות (2019)" הוא סרט אנימציה אז אין סיבה ש-'אווטאר' לא ייחשב גם כזה (כן, יש כמה סצינות בלייב-אקשן אבל הרוב המוחלט עדיין באנימציה).
יש סיבה אחת פשוטה: לכידת תנועה לא נחשבת לאנימציה
ועל זה יש הסכמה הרבה יותר רחבה.
סרטי לכידת תנועה לא רשאים להתמודד בקטגוריית סרט האנימציה באוסקר כיום (בעבר הם היו יכולים להתמודד ולכן מפלצת של בית הצליח להיות סרט לכידת התנועה היחיד שהיה מועמד לסרט האנימציה באוסקר, אבל כיום הם כבר לא יכולים).
לכידת תנועה נחשבת למשחק חי מאחר והדרך שבה המשחק מושג זהה פחות או יותר לדרך בה מושג משחק חי.
אנימציה צריכה להיות מונפשת ע״י אנימטורים שיוצרים באופן מלאכותי את התנועה ולא ע״י שחקן שהמשחק שלו מולבש אוטומטית על דמות ממוחשבת.
מלך האריות הונפש בצורה מסורתית ולא ע״י לכידת תנועה, לכן יש הטוענים שהוא זכאי לתואר ״סרט האנימציה הכי מרוויח״.
באווטאר, לעומת זאת, כל האנימציה היא לכידת תנועה ועל כן מוסכם שהוא לא סרט אנימציה ולא זכאי לתואר הזה.
מארוול... מפתיעים, אבל כנראה לא הכי לטובה?
https://www.ign.com/articles/san-diego-comic-con-2024-everything-announced
תקציר:
רוברט דאוני ג'וניור חוזר למארוול! …לגלם את דוקטור דום?! אה, מה?
הוא קיבל אוסקר מהר מדי אם הוא כבר חוזר לסרטי קומיקס.
השם של הנוקמים 5 הוא כעת "דומסדיי", ויביימו אותו (ואת הבא אחריו) כמו שכבר פורסם, האחים רוסו.
אחרי הכל, אני לכל הפחות סקרן.
כנראה ששש דמויות שונות באותה סדרה נתנו לו תיאבון.
(ל"ת)
אני מעדיף שרוברט דאוני ג׳וניור יגלם שני תפקידים במארוול מאשר שיחזור לתפקיד טוני סטארק ויהרוס את הסיום המצויין שנעשה לדמות שלו
אחרי הכל, אחרי כל כך הרבה סרטים וסדרות וים ענק של שחקנים שכבר שיחקו ביקום הקולנועי של מארוול, זה רק הגיוני שבשלב מסוים הם יצטרכו לתת לשחקנים שכבר הופיעו לגלם דמויות אחרות.
וטכנית, הם כבר עשו את זה בעבר רק יותר בקטנה. בנצחיים מופיעה שחקנית ששיחקה בקפטן מארוול דמות אחרת וגם השחקנית של אמא של פיטר קוויל משומרי הגלקסיה הופיעה לפני כן לרגע אחד בקפטן אמריקה הנוקם הראשון.
כך שהם כבר ניסו על אש נמוכה את הרעיון הזה ועכשיו הם הולכים על זה ביותר גדול.
רוברט דאוני ג׳וניור הוא שחקן זוכה אוסקר, כך שאני מאמין שהוא יוכל לגרום לדוקטור דום להיראות כמו מישהו שונה לחלוטין מטוני סטארק ברמה שלא נרגיש שזה אותו אדם.
וזה שהאחים רוסו מביימים את שני סרטי הנוקמים הבא זאת ההחלטה הנכונה והמתבקשת לשני הצדדים.
כך שבגדול, אחל׳ה בשורות.
אולי מארוול עוד יצליחו לחזור לעצמם בסרטי הנוקמים הבאים. יש פה צ׳אנס לפחות.
כן, אבל-
יש הבדל בין שחקן ששיחק דמות משנית ואחר כך מקבל דמות ראשית (הרבה פעמים זה יוצא חלק משמעותי מהאודישן שלו). זה לא מופרך ששני אנשים שונים לחלוטין נראים אותו דבר.
אבל כאן יש שתי דמויות ראשיות מאד – טוני סטארק וויקטור פון דום אמורים להיות שני אנשים מאד מפורסמים בעולם. העובדה שהם נראים מאד דומה דורשת התייחסות כלשהי – היעדר כל התייחסות לדמיון ביניהם היא החשודה.
למה שזה יהיה שונה
מגנרל רוס שמקבל גילום שונה (למרות שהדמות המקורית מתה) או מוור מאשין או ברוס באנר? שכל זה היה מבלי שנתנו הסבר.
אז עכשיו תהיה דמות שתשחק שתי תפקידים במקום שתי אנשים שמשחקים את אותה דמות (על דרך אהורד סטארק שמגולם ע"י שחקן מבוגר וצעיר). בפרט שיהיה אפשר לשחק עם זה שאנשים יטעו לחשוב שהוא טוני (קצת כמו שהיה בשיל"ד עונה 6).
עם איפור טוב ומשחק טוב הוא יכול להיות דמות שונה לחלוטין מטוני סטארק ברמה שזה לא ירגיש דומה כלל
וכאמור, אחרי כל כך הרבה סרטים וסדרות שכולם מתרחשים באותו עולם, הגיוני שילכו בשלב מסוים למהלך כזה, מאחר והולכים ואוזלים להם השחקנים שטרם השתתפו כלל ביקום הזה.
בכל מקרה, אני מאמין שיגרמו לרד״ג׳ להיראות ולהישמע כל כך שונה מטוני סטארק, כך שזה לא יהיה בעייה כלל.
לפני שראיתי את תור אהבה ורעם לראשונה, תהיתי אם העובדה שכריסטיאן בייל משחק שם נבל תגרום לכך שזה יראה כאילו באטמן הפך לנבל, אבל לבסוף בסרט לא היה כל דמיון בין באטמן לנבל שגילם שם.
זה הכל עניין של איפור ומשחק.
ואני, אגב, חושב שאם הם יחליטו ללכת על בדיחה על כך שדוקטור דום מזכיר את טוני סטארק זאת תהיה החלטה מטומטמת ומביכה.
מצד שני, אני בהחלט רואה את מארוול עושים בדיחה אידיוטית שכזאת, זה דווקא מתאים להם.
לא מבין את הטענה שאוזלים להם השחקנים כאילו יש חוסר של שחקנים טובים בעולם.
למרות שכן מסקרן אותי מה רוברט דאוני יעשה עם התפקיד וזה כן ליהוק יותר "מעניין" מרוב הבחירות האחרות. אני פשוט לא בטוח אם היא טובה או אם אני אוהב אותה.
ולגבי ברוס באנר ו-וור מאשין אז זה מקרה שונה לגמרי. שם הם *נאלצו* לעשות את החילופי שחקן. פה הם בחרו לעשות את זה בכוונה. אם האיפור של ד"ר דום לא יגרום לו להיראות שונה לגמרי מרוברט אז הם כן יצטרכו לתת יחס לדמיון בין השניים, לדעתי.
אולי הגזמתי עם המילה ״אוזלים״
אבל כן יש להם כמות הולכת וקטנה של שחקנים ברמה גבוהה שעדיין לא שיחקו באף פרוייקט של היקום הקולנועי של מארוול מאז איירון מן ב-2008 ועד ימינו.
יכול להיות שזה עדיין משאיר להם הרבה מאוד שחקנים בעלי שם שטרם נכנסו ליקום הזה, אבל עם כל פרוייקט חדש שיוצא הכמות רק הולכת וקטנה.
ואגב, גם ההחלפה של השחקנים של ברוס באנר ורודי הייתה בחירה של מארוול. איש לא הכריח אותם לעשות את זה.
אבל העובדה היא שאנשים השלימו עם זה שהדמות היא אותה הדמות גם אם שני שחקנים מגלמים אותה ואני מאמין שהרבה יותר קל יהיה לקבל שתי דמויות שמגולמות ע״י אותו שחקן, בפרט אם זה שחקן זוכה אוסקר שיכול להפוך את הדמות החדשה לשונה לחלוטין מהדמות הקודמת שלו.
לא ראיתי את אופנהיימר, אבל לא נראה לי שהדמות שמגלם שם רד״ג׳ מרגישה כמו טוני סטארק. אשמח לשמוע ממי שכן ראה את הסרט אם אני צודק.
למעשה, צריך להודות שטוני סטארק זה פשוט רד״ג׳. הוא לא גילם דמות, הוא פשוט היה עצמו.
ראיתי את סרטון הזכיה שלו באוסקר וזה לגמרי נראה כמו טוני סטארק זוכה באוסקר.
כך שכל מה שצריך לעשות זה לגרום לו הפעם לצאת מעצמו ולשחק דמות אחרת, ובהתחשב באוסקר שיש לו, לא נראה לי שזה יהיה מסובך מדי בשבילו.
ולגבי איפור, קשה לי להאמין שלא יאפרו את רד״ג׳ ברמה שאי אפשר יהיה לזהות אותו. אחרי הכל, איפור שכזה גם יבדל את הדמות מאיירון מן וגם יסייע למארוול להשיג מועמדות שלישית לאוסקר לאיפור הטוב ביותר (הקודמים היו שומרי הגלקסיה הראשון והפנתר השחור השני) ואולי הפעם אפילו זכייה, כך שיש להם רק מה להרוויח מזה.
רוב השחקנים ברמה גבוהה בכלל לא התחילו להגיע ל-MCU.
(ל"ת)
זה ממש לא מדוייק
כמובן, זה מאוד תלוי בדעה אישית מי הוא שחקן גדול, אבל יש להם המון שחקנים שהקונצנזוס מאוד מעריך.
נכון שמריל סטריפ, דנזל וושינגטון או גארי אולדמן לא שם (אם כי לא בטוח בכלל שהם מתנגדים עקרונית, ואולי עוד יגיעו בעתיד), אבל היו להם את אנתוני הופקינס וקייט בלאנשט ונטלי ופורטמן וכריסטיאן בייל וסמואל ג'קסון ווילם דפו ועוד רשימה ארוכה מאוד מאוד של שחקנים, שחלקם לגמרי ברמה הגבוהה.
זה עוד בלי לדבר על כך ששחקנים כמו חוואקין פיניקס ואמה סטון (שניים שקשה להתווכח על כך שהם בשורה הראשונה של השחקנים שפועלים כיום) השתתפו בסדרה אחרת של גיבורי על.
לדעתי הסיבה ששוכחים את כל השמות הגדולים שהשתתפו ביקום הזה, היא שבדרך כלל הם מלוהקים לתפקידים משניים
את התפקידים הראשיים לוקחים לרוב שחקנים טריים וצעירים שבדרך כלל ההופעה שלהם במארוול היא מה שמקנה להם פרסום נרחב, אבל בתפקידים המשניים יש לא מעט שמות גדולים.
אם בקרב השחקנים הראשיים נדיר למצוא כאלה שבכלל היו מועמדים לאוסקר, הרי שבשחקני המשנה יש לא מעט שגם זכו באוסקר.
הבעייה היא שאפשר בקלות לשכוח אותם בשל המשניות של הדמויות שלהם.
אבל כן, אם מסתכלים על כל השחקנים שגילמו דמויות במארוול ולא רק על אלה שגילמו תפקידים ראשיים, הרי שלא מעט מהשמות הגדולים של הוליווד כבר שיחקו ביקום הזה.
זאת לא תגובה ספציפית אליך
אלא לכל השרשור. אבל, כאילו לא ברור שהליהוק של רד"ג הוא לא מקרי? הוא בבירור הולך להיות וריאנט של טוני סטארק, מיקום מקביל שבחר להיות נבל. אין שום סיכוי שזה סתם כי ממש במקרה רד"ג הוא השחקן הכי מתאים לגלם את הדמות.
אני לא מאוד בקיא בקומיקס
אבל ראיתי בוויקפדיה שהדוקטור דום הזה הפך לאיירון מן באיזשהו שלב, כך שנראה לי די ברור שבמקרה הכי פחות קיצוני ידגישו הקבלות בין הדמויות, ובכל המקרים האחרים כנראה יהיה חיבור חזק עוד יותר.
על הפנים.
או שזה ליהוק ממש גרוע על חשבון שחקנים יותר מתאימים או שזה וריאנט של טוני שזה פשוט – בלעכס. אקיצר, ג׳יימס מנגולד צדק.
התביעה של ג'ינה ושביתת שחקני הוידאו
התביעה של ג'ינה קאראנו ("המנדלוריאן") נגד דיסני ממשיכה. קאראנו טענה שדיסני הפלו אותה בשל העמדות הפוליטיות הרפובליקניות שלה. דיסני ניסו לעצור את התביעה אך בית המשפט פסק שהיא יכולה להמשיך. בגיבוי של אלון מאסק, נראה לאן היא תגיע עכשיו.
קישור לידיעה
כמו כן, לאחרונה התחילה שביתה של גילדת השחקנים SAG-AFTRA בתחום דיבוב משחקי וידאו. אין קשר ישיר לעבודה בתחום קולנוע וסדרות עדיין, אבל יש השלכות על מספר פרוייקטים בתחום המשחקים.
סיבת השביתה: חברות המשחקים לא מוכנות להבטיח לשחקנים הגנה חוזית מפני שימוש ב AI על הקול שלהם.
https://www.sagaftra.org/videogamestrike
עוף שאלת טלוויזיה: יש כאן במקרה אנשים שעובדים ביס?
האם הסדרה של הפינגווין תהיה ב-vod או שהיא אקסקלוסיבית למקס?
הוכרז לא מזמן שהפינגווין עברה מהמותג של מקס
למטריה של HBO הרגיל, כך שסביר להניח שהסדרה (כמו כל סדרות HBO) תשודר בכל פלטפורמה בישראל שמשדרת תכני HBO (הוט, יס וסלקום).
(כנ"ל הסדרה של חולית, הסדרה של 'זה', הסדרה של גרין לנטרן והסדרה של הארי פוטר)
תודה! פספסתי את זה.
כנראה שהם הבינו שהם צריכים הפצה רחבה לשתי סדרות כאלה מושקעות.