אמנם השבוע יש לנו מקום ראשון חדש, אבל אי אפשר להכתיר אותו כהצלחה מסחררת. "מהיר ועצבני 10" פתח במקום הראשון עם 67 מיליון דולר. כן, סרטים של "מהיר ועצבני" בדרך כלל לא פותחים עם מעל ל-100 מיליון אבל זאת הפתיחה השביעית הכי גדולה בזיכיון, אפילו לא מקום טוב באמצע. לשם השוואה, "מהיר ועצבני 9" פתח עם 70 מיליון דולר וזה בתקופה שעדיין נחשבה בתוך הקורונה.
למזלו, וכמו תמיד בפרנצ'ייז, הסרט עושה את רוב הכסף שלו מחוץ לארצות הברית, עם הכנסות של 251 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, כך שההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 318 מיליון דולר. זאת פתיחה די מרשימה לסרט בימינו.
עוד חדשות טובות מגיעות גם מ"שומרי הגלקסיה: חלק 3", שהכניס עוד 32.4 מיליון דולר. זאת ירידה של 47.7 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזה לא רע לסרט גדול כשעוד סרט גדול נכנס לתמונה, אם כי קצת פחות מרשים לסרט בסוף השבוע השלישי שלו בקופות. גם כאן, 266 מיליון דולר של הכנסות בארצות הברית לא נראים מאוד מרשימים, אבל ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 660 מיליון דולר וזה כבר בהחלט מתקדם בכיוון הרצוי כדי לעקוף את ה-869 מיליון דולר של הסרט הקודם.
אפילו עוד חדשות טובות מגיעות מ"האחים סופר מריו: הסרט", שנמצא במקום השלישי עם עוד 9.6 מיליון דולר. ירידה של 23.9 אחוזים בלבד בהכנסות, נתון מדהים כשלוקחים בחשבון שהסרט נהיה זמין באופן דיגיטלי בסוף השבוע האחרון. עם 549 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, הסרט עלה למקום ה-14 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בארצות הברית. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 1.2 מיליארד דולר, מה שמעלה את הסרט למקום ה-21 בטבלת הסרטים הכי מכניסים בכל הזמנים.
"מועדון הספר הטוב – הפרק הבא" ירד למקום הרביעי עם עוד שלושה מיליון דולר. זאת ירידה של 55.1 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, שזה לא נוראי לסרט בסוף השבוע השני שלו בקולנוע, אבל זה לא נהדר לסרט שלא הייתה לו פתיחה טובה מלכתחילה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 16 מיליון דולר לא מרשימים. מתחתיו, "להעיר את השד" ממשיך להרשים במקום החמישי עם עוד 2.4 מיליון דולר, ובאופן מפתיע "ג'ון וויק 4" עלה מהמקום השביעי לשישי עם עוד 1.3 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 427 מיליון דולר. את מקומו כמספר שבע תפס "אלוהים, אתה שם? זאת אני, מרגרט" עם עוד 1.3 מיליון דולר ו-18 מיליון דולר בהכנסות כלליות.
מפה והלאה המצב של הטבלה פשוט נוראי. יש לנו שלושה סרטים שלא הצליחו להכניס אפילו מיליון דולר. שלושה.
במקום השמיני, "המהפנט" הכניס רק עוד 815,391 דולר. למרות שהוא פתח ממש בקטנה הוא עדיין הצליח להתרסק ב-66 אחוז בהכנסות שלו מסוף השבוע הקודם, שזה הישג די מרשים. אבל המקום התשיעי נותן לו תחרות בשיאים שליליים: "לאהוב מחדש" הכניס עוד 410,386 דולר בסוף השבוע האחרון, ירידה של 71.7 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זה מספר שלא שומעים עליו אף פעם בסוף השבוע השלישי של סרט, לא משנה מה גודל ההכנסות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 10.4 מיליון דולר. את הטבלה סוגר "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים" שהכניס עוד 405,862 דולר, וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 207 מיליון דולר.
בסוף השבוע הסרט הגדול שהולך לצאת הוא "בת הים הקטנה". יהיה מעניין לראות עד כמה הסרט ישתלט על הקופות. יש עוד שלושה סרטים שינסו לצאת לצידו אבל אני לא צופה להם גדולות: "אבי החתן", שבו רוברט דה נירו לא מזניח את החוזה הבלתי כתוב שלו לעשות קומדיה אחת זניחה לחלוטין בשנה; "המכונה", על סטודנט שבזמן חופשה ברוסיה עשה טעויות שרודפות אותו 20 שנה לאחר מכן (זאת קומדיה) ו"קנדהאר", שהוא בקצרה עוד סרט אקשן של ג'רארד באטלר. יהיה מעניין לראות עד כמה "מהיר ועצבני 10" ו-"שומרי הגלקסיה: חלק 3" יצליחו להחזיק עם עוד סרט ענק בקולנוע.
עוף: המלצות לפסטיבל טרייבקה?
יש לי כמה סרטים על הרדאר, בעיקר אנימציה, אבל אשמח אם למישהו יש המלצות לסרטים ששווה במיוחד לתפוס בפסטיבל טרייבקה הבא עלינו לטובה.
יש תכניה?
(ל"ת)
זה... מלא סרטים
יש כאן 229 סרטים, אבל משום מה הם סופרים שם גם פרסים וגאלות. נו.
רגע, הם מקרינים שם את "תפוס את הכריש"?!
כאילו, מה לעזאזל, מאיפה הם הביאו את זה, וכמו כן: למה?
כי זו עבודת המשחק הגדולה ביותר של סקורסזה כאבונפחא מלווה החובות
(ל"ת)
שלושה דברים שתפסו שם את תשומת לבי:
איישה – מותחן-אקשן-אימה פלסטיני על ילדה מעזה שעוסקת בהברחת נשק (סרט קצר, 7 דקות):
https://tribecafilm.com/films/aisha-2023
העתיד – מותחן-אקשן-אימה-מד"ב ישראלי על ניסיון לחבל בטיסה הישראלית הראשונה לירח. איך לא שמענו על הסרט הזה פה בעין הדג?
https://tribecafilm.com/films/future-2023
ISS – מותחן-אקשן-אימה-מד"ב אמריקאי על תחנת החלל הבינלאומית:
https://tribecafilm.com/films/i-s-s-2023
עיישה זה תסכית, לא סרט, ונראה שכל מה שתחת קטגורית Tribeca Audio זמין דרך Tribeca at home. החדשות הטובות הן שכל מי שיש לו גישה לאינטרנט בארה"ב יכול לעשות כזה ולצפות/להאזין לכל מה שזמין להסטרמה במהלך הפסטיבל.
שני האחרים נראים מעניינים! אדווח אם אצפה.
בנוסף תכננתי לצפות בDeep sea ובBreak the game, ששניהם גם יהיו זמינים בסטרימינג של הפסטיבל.
https://tribecafilm.com/films/deep-sea-2023
https://tribecafilm.com/films/break-the-game-2023
שוקל גם את
chasing chasing Amy
https://tribecafilm.com/films/chasing-chasing-amy-2023
ואת Playland, שלפי הטריילר יש סיכוי שאני אוהב מאד, ומאידך סיכוי שימאס עלי מהר מאד.
https://tribecafilm.com/films/playland-2023
לא ידעתי לגבי "עיישה". חבל, זה היה יכול להיות סרט מעניין
(ל"ת)
ו-Deep Sea נראה מרהיב, אבל בהתבסס על הסרט הקודם של הבמאי Monkey King כדאי קצת להנמיך ציפיות
זה לא היה סרט רע, והסיפור שמאחוריו מעורר השראה (הבמאי מימן את הסרט דרך מימון-המונים אחרי שהמשקיעים ברחו לו), אבל הוא קצת היה "קונג פו פנדה" לעניים.
אז צפיתי ב"העתיד"
זה לא מותחן, לא אקשן, לא אימה, ומעט מאד מד"ב. סרט על צירים של דיכוי, יחסים בין נשים, בין נשים לגברים, בין יהודיות לפלסטיניות, בין אמהות לבנות. מאד דרמה ישראלית. ויזואלית הסרט יפה, יש קטעים ממש חכמים (ספוילר למחמירים) שומעים את הבעל אבל לא רואים אותו, שמשקף את ההעדרות הרגשית שלו, אבל זה לא מה שציפינו מהטריילר או מהתקציר.
הלכנו עם חבר.ה שלא מכיר.ה את המצב בארץ בכלל, אני חשבתי שאולי הסרט לא היה חוויה רגשית חזקה עבורי כי אני כבר מכיר, החבר.ה חשב.ה שאולי חסר לו.ה קונטקסט כדי להבין, אולי זה משהו אחר שחסר לנו, ויהיה חוויה משמעותית עבור אנשים אחרים.
היה קטע אחד שחשבתי שהוא נורא מדויק, אבל זה סנל"ל, אז אם אזכור כשיצא בהפצה רחבה בארץ ויהיה דיון, אדבר על זה אז.
למען ההגינות
בעלי ואני ממשיכים לדבר על הסרט כמה ימים אחרי שצפינו, שכנראה אומר דברים לטובתו. בעלי גם נהנה מהסרט יותר ממני (למרות שגם אני נהניתי ממנו!)
יכול להיות שהבעיה הכי קשה של הסרט היתה השיווק – ציפינו למשהו שונה לגמרי ממה שקיבלנו.
אשמח לשמוע מה חשבת שהקטע המדויק
כי עבורי למרות פתיחה חמודה וקונספט שאמור לעבוד – הסרט הזה קרס לתוך עצמו באופן מרהיב. עם פרמיס שהוא שטות ושום דבר ולא מועיל בכלום לעלילת הסרט (וגם די פועל נגדה), ושורות דיאלוג שכל תסריטאי מתחיל היה מעיף מכמה שהן בוטות בדידקטיות שלהן. הבימוי סבבה בסך הכל, אבל באמת שציפיתי למשהו ברמה של "מנפאואר" וקיבלתי קלישאה של סרטי כיבוש, ולא מהביוקר.
כן החלק הראשון שאת מדברת עליו אכן מעניין
אבל אז קצת "נופל" לחלק השני ששוב קצת נוטף מדידקטיות מסוימת (או שאולי בשלב הזה הסרט פשוט איבד אותי).
הבעיה היא שבעוד שסרט על שאלת העתיד של המדינה היא מעניינת (אני מניח), אי אפשר לקום ולעשות סרט כל כך חסר סאבטקסט שבו זה פשוט "הנה אנחנו מדברים על העתיד של המדינה". אני מניח גם שיש איזה פער בין העמדה שלי ושל הסרט שמשפיעה על כך, אבל:
א. ראיתי סרטים בעבר שיש ביני וביניהם פער בעמדות וזה לא הפריע
ב. אין בעיה שיש פער במסקנות, הבעיה היא בקריאה של המציאות (לטעמי וכו')
עדכון נוסף: Chasing Chasing Amy
סרט תיעודי חמוד. מרגש לפרקים, מעניין, מעלה דברים ששווה לדבר עליהם, אבל לא יוצא דופן. עשוי היטב ורלוונטי לחובבי קווין סמית', דרך לא רעה להעביר שעה וחצי גם למי שלא (ואפילו למי שלא צפה בצ'ייסינג איימי).
אותי הכי מרגש מהסרטים שמוקרנים שם
זה הגרסה המצולמת של 'Waitress', המחזמר מברודווי (שבתורו מבוסס על הסרט בעל אותו שם). אני מעריץ את השירים כבר כמה שנים ושמח שסוף סוף ייצא לנו לצפות במחזמר (בתקווה שהוא באמת ישוחרר איפשהו).
ראיתי אותו בלונדון לפני כמה שנים
אבל אני מניחה שמדובר על הגרסה המקורית עם שרה בריילס? כי הייתי בשמחה צופה בזה גם כן.
באופן כללי, אני בעד כמה שיותר תיעודי מיוזיקלס מקצועיים. אם המילטון הוכיח משהו, זה שהם לא פוגעים בהכנסות של הגרסה הבימתית, אלא, אם כבר, רק משיגים לה יחסי ציבור גדולים יותר.
לטרבוקסד עשו רשימה
יש כאן רשימה של 8 סרטים בסך הכל. לא ירדתי לעומק אבל אני סומך עליהם.
תודה!
(ל"ת)