"לוחמת" באה להציל את הקופות מכמה שבועות מנומנמים בהסתערות אסטרטגית על המקום הראשון עם 19 מיליון דולר. שזה, אוקיי, לא סכום מטורף אבל שימו לב לזה: הסרט קיבל ציון של A+ בסינמה סקור לצד שבחים ממבקרים ומהקהל בעגבניות רקובות. הסרט האחר של השנה שקיבל ציון כזה? "אהבה בשחקים: מאווריק". אז כן, כרגע הסרט עוד רחוק מלכסות את התקציב שלו (50 מיליון דולר) אבל בהחלט יכול להיות שעוד שלושה חודשים כשנתקל שוב בשם שלו בטבלה, המצב הזה יהיה שונה מאוד.
במקום השני "ברברי" (Barbarian) יורד ב-38% צנועים יחסית לסרט אימה – וזאת למרות החששות שלנו שבוע שעבר שהוא יתרסק. הסרט הרוויח עוד 6.5 מיליון דולר ובסך הכל הרוויח 20 מיליון דולר.
מתחתיו, שני סרטים חדשים נכנסו עם קצת יותר מ-3 מיליון דולר: "פרל", הפריקוול ל"X" שיצא השנה, הוא המוביל עם 3.124 מיליון דולר ו"תראו אותם רצים" במקום הרביעי עם 3 מיליון דולר. הבדל קל: "פרל" נעשה בתקציב של מיליון דולר וכבר מתחיל להחזיר את ההשקעה שלו, ואילו "תראו אותם רצים", אותה תעלומת רצח קומית… טוב, אולי הוא נעשה בתקציב דומה (אין כרגע מידע לגבי זה) אבל קשה להאמין שסוללת כוכבים כזאת (סם רוקוול, סירשה רונאן, אדריאן ברודי בין השאר) באה בזול.
במקום החמישי, "רכבת הקליע" זוחל לעבר ה-100 מיליון דולר בארה"ב. השבוע הוא הרוויח 2.5 מיליון דולר, מה שאומר שהוא עם 96 מיליון דולר בארה"ב ו-222 מיליון דולר ברחבי העולם. עם תקציב של 90 מיליון דולר זה לא בדיוק בוננזה מטורפת, אבל לפחות אפשר להתחיל לחשוב באופן אמורפי על רווחים.
מתחתיו, "אהבה בשחקים: מאווריק" (שהואיל בטובו לרדת סוף סוף מהחמישייה הראשונה) הרוויח 2.4 מיליון דולר, "ליגת סופר-פטס" הרוויח 2.1 מיליון דולר, “ההזמנה" עושה לעצמו מסיבת תה פרטית במקום השמיני עם 1.7 מיליון דולר, והוא לא מזמין את "המיניונים: עלייתו של גרו" שהרוויחו עוד 1.3 מיליון דולר.
במקום האחרון יש עוד כניסה חדשה לסרט התיעודי "דיוויד בואי: Moonage Daydream". הסרט הרוויח 1.2 מיליון דולר מ-170 מסכים בסך הכל וזה מאוד מרשים. נראה שדיוויד בואי הוא עדיין שם שיכול להזיז כמות אנשים מסוימת לקולנוע.
בשבוע הבא נראה אם אנשים שכמותי סתם מזלזלים ב"אווטאר" או שמא באמת יש עניין מועט בחייזרים הכחולים של ג'יימס קמרון, שכן הסרט הראשון יוצא להפצה מחודשת. לצידו יוצא "אל תדאגי יקירתי", סרטה החדש של אוליביה וויילד שאנשים יראו רק בגלל התוכן שלו (תעלומת מד"ב בשנות החמישים) ובכלל לא בגלל שום דבר אחר.
הסרט הזה נראה כמו הפתעה משמחת. איכשהו הוא עבר לי מתחת לרדאר ועד לאחרונה לא הייתי מודע לקיומו.
איך הוא נעדר מכל מיני רשימות הסרטים המצופים ל2022?
היה דווקא באזז על לוחמת - באזז שלילי אבל בכל זאת באזז
מעניין אם בעוד מאה שנים יעשו סרט על משמרות הצניעות של דאע"ש וינסו להציג את הנשים שם כגיבורות?
לפי מה שויולה דייוויס עצמה אמרה - רוב הסרט במילא פיקשן מוחלט.
אז למה לעשאזל בחרו דווקא את השבט הזה?
כי, בהינתן שאין צורך בדיוק היסטורי, "סרט על אמזונות שחורות" הוא הסבר די מוצלח בתקופתנו.
(ל"ת)
חדשות טובות גם לגבי מלך הצפון
שהפך לרווחי אחרי שירד מהמסכים אבל עלה בדיגיטל וכיסה את התקציב שלו
זה ליטרלי עושה לי הרגשה טובה. ממש כאב לי על הביצועים שלו.
(ל"ת)
זה שהוא כיסה את התקציב זה יפה.
אני אישית גם קניתי את הסרט ב-4K וגם הזמנתי את ספר האמנות\מאחורי הקלעים.
אבל למרות כיסוי התקציב זה לא מבשר טובות לגבי תקציבים "בינוניים" לסרטים הבאים של אגרס.
לא שזה משנה, המכשפה והמגדלור היו מבריקים ויזואלית והוא יודע לעבוד עם מעט משאבים. אני ממש סקרן לראות מה הפרויקט הבא שיצליח להרים. יש לו רעיונות לכמה אפשרויות, החל מסרט על המלך ארתור ועד לרימייק של נוספראטו (אם מישהו יכול להתחרות בנוספראטו של וורנר הרצוג זה אגרס).
גם ככה כשמלך הצפון רק יצא (ועוד לא היה ידוע מצבו בקופות) הוא אמר בראיון שהסרט הבא שלו יהיה קטן יותר בscope
כי הוא מרגיש שהיה לו פחות שליטה כאן, ושהוא נאלץ להגיע ליותר פשרות. ותכלס, רואים. עם כל האהבה הרבה למלך הצפון, זה לא המגדלור.
הוא אמר איפשהו שהוא כותב סרט שנתרחש בתקופת האליזבתנית (לא אליזבת שנפטרה עכשיו,), מעניין מה איתו.
גם לוחמת, גם ברברי
תוסיפו מכשף ונוכל ואנחנו מוכנים להקרנה של מבוכים ודרקונים.
אפל המזינו מוינס גיליגאן 2 עונות לסדרה שאינה קשורה ליקום אלברקרקי, עם ריאה סיהורן.
אשכרה רוקד משמחה.
נראה שכל האלה שאווטאר הוא בכלל לא אימפקט תרבותי הוא מיעוט קולני
איך תסבירו ששוב בהוצאה מחודשת אווטאר עשה כ10 מיליון בקופות בארצות הברית ועוד 11 מיליון מסביב לעולם. וזה אחרי שהוא עשה שנה שעברה עוד 57 מיליון בסין (יותר מהרבה סרטים שהגיעו בפעם הראשונה באותה שנה) בקיצור האווזה שממשיכה להביא ביצי זהב לדיסני. אווטאר הוא כנראה המותג הכי קולנועי שיצא איי פעם ואני צופה הכנסות ענק גם לסיקוולים וכל זה 'בלי אימפקט תרבותי'.
צריך להפריד בין כמה וכמה טענות:
האחת – אף אחד, בשום שלב, לא טען שאווטאר לא עשה כסף. גם עם עוד 10 מיליון דולר, השפעה תרבותית אין לסרט הזה.
שתיים – השאלה כמה יעשה ההמשך. טוב, התנאים נראים יותר ויותר טובים עבור ההמשך, בסך הכל. מיליארד דולר (להמשך) נראה לא בלתי אפשרי, בניגוד לסקפטיות הקודמת שלי. מצד שני, גם עולם היורה 3 הגיע למיליארד – ונראה לי שתסכים שבכל זאת לא מדובר בסרט משמעותי בסיכום 2022.
שלישית – לא, עובדתית יש לא מעט מותגים קולנועיים שמדרדסים את ה-2.8 מיליארד (או מה שזה לא יהיה) של "אווטאר".
כאמור, אם כל התגובה היא רק "עדיין בטוחים שאווטאר 2 לא יעשה קופות????" אז וואלה, פחות. אבל ההשפעה התרבותית שלו עדיין אפסית, והוא עדיין בקושי מצליח לכסות את ה"מו" ב"מותג קולנועי".
על פי מה החלטת שאין לסרט הזה השפעה תרבותית?
אתה רוצה לתת לי דוגמה לסרט סולו שיש לו אימפקט תרבותי יותר גדול מאווטאר? אנשים אשכרה באים להתחתן בפארק של פנדורה. אתה הולך איתי על חישוב אינפלציה עם סרטים סופר ישנים. תן לי לפחות מה20 שנים האחרונות.
ואני שוב אומר, מבין ש-לך- לא היה שום חיבור רגשי לסרט, זה לא אומר שלאחרים לא היה. אני בטוח שכל המותגים הקולנועים שאתה רוצה לעלות לפניי היה להם לפחות המשך אחד ולרובם טרילוגיה נכון? או שאתה רוצה לומר לי משהו אחר לגמרי.
עוד מעט אווטאר יפסיק להיות סרט סולו, מה תעשה עם הטיעון הזה?
קיבלת פה אחלה דוגמא לסרט הוליוודי שעשה מיליארד עם אפס אימפקט – עולם היורה.
אשכרה הסרט ההוליוודי השלישי הכי גדול מאז הקורונה. מישהו מדבר עליו? יש עליו באז? אפילו חומר לממים אין שם.
מעולה אני חושב שהאימקפט שלו רק יגדל עם חלק ההמשך עכשיו
כשיש למה לצפות והפעם יש למעריצים למה לצפות נוצר עניין. ואתה באמת משווה את זה לתקופה של יציאת אווטאר שלא הפסיקו לדבר על הסרט הזה? אנשים חיכו וזה פשוט לא התממש התחפשו אליו תקופה ואז הוא נעלם. הוא מסוג המותגים לדעתי שמאוד התחיל לבנות לור בסרט הראשון ופשוט זה לא התקדם לשום מקום כי הסרט לא יצא.
לא לחינם טענתי את עניין הסולו כי היה ברור שכל הדוגמאות של אימפקט תרבותי תביאו רק ממותגים מרובי חלקים. יש דוגמאות למותגים מרובי חלקים חסרי אימפקט נכון, אבל אין דוגמאות לסולו עם אימפקט יותר מאווטאר.
אני אפילו אחלק את הטענות יותר ברור מנקודת המבט שלי, מי שטוען שאווטאר לא עשה עליו אימפקט רגשי וזה היה רק דמו טכנולוגי, אש סביר יותר שהוא יטען שהכסף שהוא עשה לא קשור לאימפקט התרבותי כי אין לו כזה. ומי שהרגיש אימפקט רגשי מהסרט יותר חש את המטען התרבותי שהוא הביא.
בכללי אני אוסיף שאני מרגיש שי איזה אנטי מסויים ממיעוט מכיוון שהם לא אהבו שיש למשהו כל כך אימפקט אבל אין לו המשך והוא לא צמח למקומות חדשים.
טיטאניק די שובר את הטיעון של "הסרט סולו עם הכי הרבה אימפקט"
הוא יצא 12 שנים לפני אוואטר ועדיין הסיכוי שתראה רפרנס אליו במקום כלשהו גבוה פי כמה מאיזה רפרנס לאוואטר.
הוא מלא בסצנות זכורות וציטוטים שתשמע עד היום, ובכללי סרט הרבה יותר אהוב מאוואטר.
אוואטר כנראה יעשה הרבה כסף, ועל ההצלחה של הראשון באמת אין מה להרחיב אבל מה לעשות שהוא לא יצר אימפקט תרבותי עצום ועומד מאחוריו קהל מעריצים הדוק כמו להארי פוטר/מארוול/סטאר וורס/ DC.
את הרישא שלך אני מקבל וכבר הסברתי עליה למטה
אבל אני גם אוסיף שכל מה שאמרת לגבי טיטאניק נכון, אבל הוא לא בנוי כסרט פרנצ'ייז. הוא לא פנטזיה או מדע בדיוני והוא לא ניסה להניח עבורך איזה לור ויקום חדש עם שפה חדשה. אווטאר הוצג כסוג של מותג שצריך לבקר בו יותר מפעם אחת. הניח שפה חדשה במדע בדיוני עם יצורים חדשים וכאילו לא מימש את זה כי אי אפשר לממש דבר כזה בסרט אחד.
כל הפרנצ'ייז שהזכרת בסיפא, התייחסתי אליהם ויש להם ספרים מאחוריהם וסרטים עם המשכים. מה היה קורה אם הארי פוטר ואבן החכמים, שר הטבעות אחוות הטבעת, או מלחמת כוכבים תקווה חדשה היו יוצאים וזהו, ללא המשכים? אני בטוח שלא הייתה להם עדת מעריצים כזו גדולה. אווטאר הראשון עשה את מירב האימפקט שהוא יכל לעשות לחלק ראשון בפרנצ'ייז חדש לחלוטין ועשה זאת בהצלחה יתירה. פשוט האימפקט שלו הוא שונה, הוא פחות דמויות וממים מצוטטים יותר זכרונות של וואוו מהטבע והטכנולוגיה כשחלק זה נגמר שם עבורם וחלק הוא חיבור רגשי לטבע ולנשמה שלו. אגב הבלוריי שלו שבר שיאים במכירות כשיצא ועקף את האביר האפל, אז אפילו הטענה שאנשים ראו אותו רק בקולנוע ואמרו היה נחמד סרט רק לקולנוע ואין לנו מה לצפות בו בבית לא נכונה.
אם אני אסכם את הדעה שלי, אנשים חוזרים שוב ושוב לראות את אווטאר כי יש לו עליהם אימפקט תרבותי הוא פשוט לא מתבטא בדמויות וציטוט שלהן אלא חלק בקטע הטכנולוגי וחלק ברמה הרגשית של הטבע והנשמה שיש לסרט להציע. פשוט אין לו מה לצטט או להסביר בציוצים וממים. זה לא אומר שאין לו אימפקט תרבותי, זה פשוט אומר שיש לו אימפקט תרבותי אחר וייחודי.
אם אתה מתעקש
סיפור הפרברים
חלף עם הרוח
חומות של תקווה
ספרות זולה
רשימת שינדלר
פורסט גאמפ
מועדון קרב
שבעה סמוראים
קזבלנקה
וזה בשלוף…
טוב כבר חדדתי את הטענה עם כמה תגובות שמדובר בפרנצ'ייז
הם לא כאלה. הם סיפור שמתחיל ונגמר בז'אנר מציאותי וזהו. אין לך שום דוגמה אפילו לא אחת לסולו בפנטזיה או מדע בדיוני בהצלחה
בהצלחה עם מה?
ולמה אתה אובססיבי לנושא סרט הסולו בכלל?
הרי מראש אווטאר נחזה כשזיכיון, זה שלקמרון לקח המון זמן לשחרר את הסרט השני זה משהו אחר לגמרי.
ועוד דוגמה שקצת יותר קרובה אלינו (ואפילו יותר קרובה מאווטאר)
אינספשן.
אולי אני מגזים, אבל אני חושב שאינספשן ביסס את עצמו חזק מאוד בתוך התרבות הפופולרית ואפשר למצוא אינסוף אזכורים ורפרורים לסרט הזה כל מה פעם שמדברים על משהו מסובך/מתקפל/משהו בתוך משהו בתוך משהו. הסרט הזה ליטרלי שינה את המשמעות של המילה inception באנגלית. אני חושב שאינספשן הוא הסרט הכי "חדש" שאפשר להגיד שהוא מאוד קרוב למעמד של קלאסיקה בסדר גודל של מועדון קרב או המטריקס.
והוא לא עשה כזה הרבה כסף בקופות (זאת אומרת, הוא עשה המון, אבל כלום לעומת אווטאר).
אני מהמעריצים של אווטאר, אבל יונתן צודק פה
ההשפעה התרבותית של הסרט קטנה עד לא קיימת, או לפחות שונה מאוד מזו של סרטים מצליחים אחרים, כי "השפעה תרבותית" זה לא ממש מדיד.
אחרי "מלחמת הכוכבים" היה גל ענק של סרטי מד"ב בחלל. אחרי הטרילוגיה של נולאן ותחילת היקום של מארבל הייתה התפוצצות של סרטי גיבורי על, וממארבל גם של ניסיונות להתחיל יקומים. מה בדיוק קרה בהשפעת "אווטאר"? לא היה גל של סרטי עולמות דיגטלים מפורטים, או סרטי אקשן חייזירים או כל דבר. היו כמה שנים של הוצאות ב-3D לכל סרט גדול שכולם שנאו וזה די נעצר.
אין לו אף קטע ש"כולם מכירים" או יודעים לצטט. בהשוואה נגיד ל"טיטאניק" של קמרון, אין איזה King of the world או דיונים על האם הדלת מספיק גדולה. אין פריטים שכולם מזהים כמו חרב אור. אין מנגינה מצליחה שכולם יודעים לזמזם כמו של "שודדי הקאריביים", הפתיחה של מארבל, הארי פוטר ועוד. אין איזה meme או gif שחורשים עליו.
לך לאיזו חנות חולצות לגיקים ממוצעת, יש מארבל, סטארוורס ועוד כל מיני. כמה חולצות של אווטאר ראית? כמה מתחפשים עדיין בפורים לנאבי לעומת נגיד ג'ק ספארו?
בכלל, כמה אנשים אתה מכיר שחזרו לסרט מהרגע שנרגע ההייפ בסוף 2010 עד ההוצאה מחדש עכשיו? אני מכיר אנשים שחוזרים בלי סוף לסרטים האחרים שציינתי פה, אבל בחיים לא שמעתי מישהו אומר "ראיתי שוב אווטאר בבית אתמול".
אני אומר חלק מזה בצער, כן? הלוואי שהבלוקבאסטרים של השנים האחרונות היו יותר כמו אווטאר, אבל עם כל האהבה שלי אליו, יש בו גם בעיות שהביאו לכל זה. גם אם יש אנשים כמונו שיודעים לצטט ממנו, אנחנו המיעוט.
נתחיל מזה שאני מסכים עם 90 אחוז ממה שכתבת
ועדיין זה לא סותר שיש לאווטאר אימפקט תרבותי ייחודי משלו. בוא נפרק גורם גורם ממה שהזכרת.
1. אווטאר הביא את סרטי ה3D לקולנוע נקודה. לא יודע איפה ראית שזה נעצר מעל 90 אחוז כל הסרטים שמגיעים לאיימקס או לקולנועים הגדולים הוא תל מימד וכן חלק שונאים את זה כי לפעמים זה סתם זיוף של הטכנולוגיה ולא ברמת הרמה של אווטאר.
2. היו כמה סרטים עם פירוט טכנולוגי מאז, רק הם מאוד יקרים לעשות, ככה שטבעי שהאולפנים לא ימהרו להשקיע בהם. היה את טרילוגיית כוכב הקופים, ספר הג'ונגל ומלך האריות. פשוט לא כל במאי הוא מלך העולם שיפקידו בידיו סכום אסטרונומי שזה יתאפשר.
3. אפשר לומר שזה רק טכנולוגיה בפועל כשהסרט יצא לא הפסיקו לדבר עליו, לא הפסיקו לצפות בו וכן אני מסכים, שאין לו ציטוט או ממים חוזרים אבל יש לו את הנשמה שלו (אני אפילו אטען שזה זיקק את הסרט למה שהוא יותר טבע ונשמה מאשר דמויות גדולות מהחיים, הטבע היה הדמות הראשית) וכאמור את השיח לזמנו. גם הפס קול היה יותר נשמתי ואורגניזם חי מאשר שיר נושא ברור. אני אישית שמעתי את I see u הרבה מאז, אבל אני מסכים שאין לו אימפקט גדול.
בכל מקרה אלה דברים שאני משער שתחת הנהגתה של דיסני ישתפרו בחלק הקרוב. גם ג'יימס קמרון טרח לכתוב תסריט -במשך שנים- שיהיה לדמויות ארק משמעותי לכל החלקים עם נבל ברור. הוא כאילו התחיל להניח את הלור ובעיקר את האווירה בסרט הראשון אבל עכשיו יגיעו הדמויות, הסיפור ובתקווה גם עם שיר נושא שווה.
4. כל הפרנצ'ייז שהזכרת הם בעלי חלקים וטרילוגיות שזה משהו שנותן עניין מתמשך למעריצים ולהבנות סביבו. למעשה זו הטענה המרכזית שלי, שלא היה סרט פיקשן או פנטזיה שהביא הכנסות ענק כאלה ולא קיבל המשכים, ככה שהסוג אימפקט של פרנצ'ייזים הזה (של סיקוולים וטרילוגיות) נחתך למעריצים בפרצוף. ואווטאר 2 לא יכניס הרבה כסף כי 'הוא גם טכנולוגיה קרה ומגניבה כמו הראשון', אלא כי הוא יפתח את הסחר עבור המעריצים שרק חיכו להתאגד סביבו והוא יתקן את כל מה שהיה חסר בראשון בשביל ליצור את עניין הפרנצ'ייז האולטימטיבי סביבו, שזה ההמשכים, הסיפור והדמויות. (מלבד הסאונדטראק שהוא האקס הנעלם מבחינתי, בשביל לחתום עליו באופן מלא)
כתבו לך למעלה: טיטאניק הוא דוגמא נגדית לטענות שלך
ומצחיק שהוא של אותו יוצר.
כתבתי לו למעלה
המבנה של טיטאניק שונה לגמרי גם בסוג ז'אנר וגם כיצירה הוא מתחיל ונגמר והוא חוויה מלאה לקהל מהתחלה ועד סוף. אווטאר מרגיש רק ספתח וג'ק סולי פותח את העיניים שלו בסוף הסרט ונותן הרגשה שההרפתקאה שלו רק התחילה. אצל רוז הפעם הבאה שהיא תפתח עיניים זה כנראה יהיה רק בקבר.
טוב, אני לא ממש מסכים וחלק מזה עובדות לא נכונות
1: הוצאה מיוחדת רק ב-IMAX ב-3D התחילו לפניו עם רוברט זמקיס והארי פוטר:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_films_released_in_IMAX
אלו סרטים שהיו בתלת רק שם ולא בקולנועים רגילים. (חלק מעותקי ה-70 מ"מ הענקיים האלה אפילו הגיעו לארץ תחת גלובוס, לראות ככה את "ביוולף" היה חוויה)
זה שכל סרט גדול יוצא ב-3D בכל מקום די מת והיה מאוד שנוא. רוב מי שאני מכיר לא ראה סרט ב-3D שנים, ואלו שכן הלכו למארבל באיימקס עשו את זה למרות ה-3D, לא בגללו. ואפילו באיימקס זה קצת גווע.
2: גם סרטי אקשן-מד"ב-חלליות הם עם תקציב גדול, אבל אחרי מלחמת הכוכבים הראשון כבר אישרו מלא כאלה. ב"כוכב הקופים" הסטים היו די אמיתיים או לפחות מציאותיים ורק הקופים מחשב, זה גם מגיע מ"שודדי הקאריביים" ועוד. הג'ונגל ומלך האריות עם יערות מציאותיים ולא חייזריים, ואם אני לא טועה חלק גם צולם ומבוסס על יערות אמיתיים.
ואלו דוגמאות בודדות ב-13 שנה, שוב תסתכל כמה סרטי מד"ב בחלל צצו אחרי מלחמת הכוכבים הראשון בפחות מ-5 שנים: הנוסע השמיני, הדבר, בלייד ראנר, ועוד מלא חיקויים ברורים (וכושלים) כמו מונרייקר.
3: אחלה, כשנרגע ההייפ הוא "נעלם" וזה אומר משהו על ההשפעה התרבותית שלו. כמה אנשים לדעתך מכירים את I See You לעומת My Heart Will Go On? אני מעריץ ולא זכרתי את השם של השיר.
4: הקל זה "טיטאניק", ורוב מה שכתבתי על אחרים התחיל כבר אחרי הראשון בסדרה. אבל יש עוד סרטים בודדים עם השפעות ברורות על הקולנוע, חלק ביטלג'וס כתב כבר: מלא אנשים עם חולצות של "ספרות זולה" ומצטטים משם. כנ"ל "מלתעות" שהופץ שוב וגרם לאנשים לא להיכנס לים (בוא, ההמשכים שלו לא נחשבים). "אליס" של ברטון הקים לתחייה את ה-live action remake.
נישתיים יותר ועדיין עם השפעה: "המאסטר" הקים לתחייה את ה-70מ"מ ומאז יוצא בערך סרט בשנה ככה. "אחי, איפה אתה" שהיה הסרט הראשון שכולו נצבע דיגיטלית ומאז זאת הנורמה. מלא העתיקו את הפסקול של "התחלה".
אפילו בארץ, שאל אנשים (בעיקר עד גיל 25 ככה) מאיפה זה "הלך הילד" וכמעט כולם ידעו לשייך ל"שולי". כמה מהם יידעו מה זה נאבי?
אולי כל זה באמת ישתפר עם ההמשכים, אבל עדיין הסרט הראשון במצב די ייחודי מבחינת פער בין הצלחה קופתית להשפעה.
גם את הסרט הראשון הוא כתב שנים, ולגבי זה שעכשיו הוא תחת דיסני – אף אחד לא אומר לקמרון מה לעשות אחרת היה עוזב כמו נולאן. חוץ מזה רוב הפיתוח והצילומים היו לפני הרכישה. לא מאמין שיש לדיסני השפעה גדולה על 2-3.
אם כבר -
ההמשכים של אווטאר זה מה שיקבע סופית אם הסרט יכול להפוך לתופעה תרבותית או לא.
וגם אז יש סכנה שהם ילכו בדרך של טרילוגית עולם היורה או טרילוגית סטאר וורס החדשה – סרטים שעשו ארגזים של כסף אבל יתנדפו מהזיכרון הקולקטיבי.
לא יודע למה התגובה שלי יצאה מחוץ לשחרור
אבל רציתי לשאול אותך איפה ראית את הגרסה המחודשת של אווטאר? והאם ראית באולם HFR?
חייב לומר ממה שגיליתי זה ממש מאכזב מה שיש לנו בארץ. ג'יימס קמרון השקיע בהוצאה המחודשת שתהיה בגרסה של 4K עם HDR וHFR. אבל בארץ האולם הענק של האיימקס שלנו מיס פלנט הוא רק ב2K ממה שהבנתי ובלי HDR (שזה ניחא כי הבהירות שלו ממש חזקה וזה מה שבעצם השידור הזה אמור להביא ולנטרל את הפילטר לבהירות של משקפי התלת מימד) אבל הוא גם לא בHFR שזה ממש מאכזב. הלאה, האולם היחיד שיש בארץ ב4K הוא בסינמה גלילות וזה עם מסכי הלד של סמסונג בלי מקרן, שזה אמור להיות טוב אבל המסך שיש לא כזה ענק והוא לא מקרין את אווטאר. ראיתי שיש שידור של הHFR ביס פלנט אבל האולם לא כזה גדול ולא ברור אם הוא תומך HDR, אם לא אז הפילטר נותנים צפייה ממש נחותה ו'חשוכה'.
הייתי מוותר על ה4K והHDR והולך לאיימקס אם רק היה לו HFR לפחות. כי ג'יימס קמרון עבד שסצנות מסויימות שודרגו ל48FPS ונותנים לסרט להשתדרג בנקודות חשובות (לא כמו אנג לי שעשה את כל הסרט ג'ימיני-מן וזה התברר כטעות שדווקא פוגעת בריאליזם ומבליטה יכולות משחק מוגבלות). הבנתי שיש 2 תוספות שונות של אווטאר 2 לגרסה המחודשת וחלק מקבלים 5 דקות מתנה אחת והקרנות אחרות מקבלות חלק אחר. בכל מקרה הבנתי שג'יימס עשה שם משהו מיוחד שהכול נראה ב24FPS ורק כשהדמות קופצת למים מספר הפריטים קופץ ל48FPS ומספרים שאתה מקבל בוסט של ריאליזם מדהים שממש בא לי לחוות במסך תואם ואיכותי.
אני מאוד מאוד מקווה שלקראת יציאת אווטאר 2, בתי הקולנוע יצטיידו בציוד מותאם שנוכל להנות מהחוויה הלאה שיש לבמאי להציע. למרות שאני בספק בגלל הקורונה הם ינסו לחסוך. באסה ממש אם לא ובכלל לא דברתי על הסאונד שהגרסה החדשה תומכת ב9.1 ערוצים (המקסימום כיום הוא 12.1) ובארץ יש לנו עד 7.1 ערוצים 😬
לא מדויק וחלק ממה שאמרת הגיע לישראל
ה-Remastering נעשה ב-4K high dynamic range. בקולנוע לא מקרינים HDR אלא DCP-D3 שתומך בערך באותו דבר (או Dolby Vision). הסרט יהיה עם "יותר צבעים" כי הוא רינדר אותו מחדש ב-HDR, אבל טכנית ה-D3 היה קיים כבר אז, פשוט לרנדר ככה סרט אפקטים כזה היה על גבול הבלתי אפשרי.
עכשיו לפורמטים שהסרט יצא בהם (וכנראה גם הבא) מבחינת וידאו:
דו מימד 2K – הרגיל.
דו מימד 4K – סינמה סיטי היחידים שמתלהבים מזה באולם onyx (שאני לא אוהב), קיים בעוד אולמות גדולים רק לא כתוב.
תלת מימד 2K – רגיל רק בתלת.
תלת מימד 2K HFR – רגיל רק בתלת ועם קצב פריימים גבוה. כמעט כל מקרן יתמוך בזה, מיעוט ההקרנות זה כי הפורמט די שנוא.
תלת מימד IMAX 2K – אין ל-IMAX הדיגיטלי הנפוץ תמיכה ב-4K לתלת או ב-HFR. התמונה עדיין די טובה כי משתמשים בשני מקרנים שונים (אחד לכל עין), וגם יחס המסך יותר גבוה.
תלת מימד 4K Dolby Vision HFR – בודדים המקרנים בעולם שתומכים בדבר הזה, בעיקר בגלל השילוב של תלת ו-4K שלא חשבו שיהיה בשימוש כשהחליפו ל-4K (מהפכת התלת של אווטאר, אה?). לא קיים בארץ.
ואודיו:
7.1 רגיל – די הסטנדרט באולמות היום.
5.1 IMAX – ככה IMAX אוהבים לעבוד, הסאונד עדיין מעולה בגלל ציוד איכותי.
12.1 Atmos – קיים בארץ בהוט סינמה ופלאנט. לא בטוח אם רק לא הביאו לארץ או שאין גרסא כזאת בלי שאר הדולבי בסרט הזה.
אין אולם שאפשר להנות בו מהכל (בארץ ובעולם) כי בסוף איימקס ודולבי מתחרים. אני הלכתי ל-IMAX כי מעדיף אולם כמה שיותר גדול.
לא זוכר אם דיברנו על זה כבר
אבל מה הבעיה עם האוניקס?
מבנה האולם והסאונד (והקהל)
איכות התמונה שם מהמרשימות שראיתי, שני רק להקרנות פילם ברמה גבוהה. אבל:
המסך לא גדול במיוחד יחסית לאולמות הגדולים של השנים האחרונות.
האולם בנוי בצורה ישנה – יציע שתמיד סגור, שיפוע קטן בשורות הגבוהות באולם והתחתונות בלי שיפוע כמעט בכלל, כשהמסך די גבוה.
והסאונד בעייתי – בגלל שזה לא מסך בד הרמקולים לא מאחורי המסך, והסנטר נמצא למעלה ומכוון ליציע. זה מביא סאונד מאוד מוזר ומלא הד. לא בטוח איך מקומות אחרים בעולם התמודדו עם זה.
וגם אני לא חושב שזה תומך ב-3D, ובאווטאר זה די חובה לדעתי.
תוסיף מעל זה את הקהל של סינמה סיטי ואני לא חושב שאחזור לשם.
חלק מהניתוחים שלך הם על דעת עצמך
קודם כל דולבי וויז'ון זה סוג של HDR פשוט 12 ביט.
איזה עוד אולמות מקרינים 4K אשמח לדעת
תלת מימד 2K HFR – פורמט שנוא כי?
תלת מימד 4K Dolby Vision HFR –מצחיק אותי שאתה חושב שזה אוטומטי בגלל שלאווטאר לא הייתה השפעה, או שפשוט הטכנולוגיה והחום שמקרן צריך לשדר בשביל 4K יחד עם HFR, בבהירות של הHDR של דולבי במסך ענק, לכל זה אתה חושב שקל להוסיף תלת מימד? החום שיצא מהמקרן .. אז לא, יותר הגיוני שהיו פשוט צריכים לבחור והתוצאה לפנינו רוב האולמות לא מחזיקים בכל טכנולוגיה אפשרית כי זה עומס חום ופשוט המון המון כסף. אז חלקן ב2K לפורמט של איימקס. חלקן לפורמט של HFR, חלקן ב4K…וחלקן בתלת מימד משולב משהו. (דוגמה הטלפון של סוני הוא הראשון והיחיד לאמץ 4K אבל בין האחרונים לאמץ מסך ברפרוש גבוה, כי שילוב של 2 הטגנולוגיות יגמור על הסוללה ברגע)
בכללי ג'יימס מדבר שהוא מנסה לעשות כמה שיותר את הטכנולוגיה שלו בקדמה גם שנתקדם לכיוון העתיד. אז היום אין אבל אולי לכבוד אווטאר 3 יהיו יותר מסכים עם 4K תלת מימד וHFR
שמח שנהנת באיימקס, אני חושב שזה עדיין פספוס לא לראות את השילוב של 3D וHFR כמו שהבמאי כיוון אליו. הייתי שמח לדעת אם יש אולם נורמלי שיכול להציג את תלת מימד איכותי בבהירות וגודל מספקים יחד עם רפרוש גבוה.
לגבי אודיו:
פעם הייתי מסכים איתך, או שהרמקולים נהרסו ולא רוצים לתקן אותם אבל הסאונד באיימקס הוא לא איכותי מספיק 5.1 או לא והוא פשוט צורם ונשמע מחורבש. ראיתי את עולם היורה האחרון והצרחות של הדינוזאורים כבר נשמעו צורמים בקטע שכיסיתי את האוזניים. זה עוד בר הקרבה עבורי יותר חשוב לי שתהיה לי ההקרנה של הבמאי.
כל ניתוח שלי הוא על דעת עצמי
אתה צודק שטכנית שניהם HDR. חוסר דיוק שלי שהוצאתי את Dolby Vision מהקטגוריה. טעיתי כי רוב מה שאנחנו מכירים כ-HDR הוא HDR 10 שלא מקרינים בקולנוע.
דולבי ויז'ן זה הרבה יותר מ-HDR ב-12 ביט, כמו שלהוסיף 2 ביטים מעל ה-SDR לא הופך את התמונה ל-HDR. זאת שיטה שונה לגמרי:
https://history-computer.com/dolby-vision-vs-hdr10/
ההבדל העיקרי מגיע מזה שה-metadata דינמי ולא סטטי. בקולנוע ממה שאני מכיר רק מקרנים מיוחדים מטעם דולבי שמבוססים לייזר תומכים בזה. מאוד בספק שנקבל כזה בישראל בקרוב.
האולמות הגדולים של פלאנט עם 4K ממה שניסיתי לשאול פעם איזה עובד שם (חיפה 1, איילון 6, ראשון 7). הם לא אוהבים לפרט דברים טכניים כאלה אז לא בטוח. בכולם גם מקרינים את אווטאר ב-2D ולא 3D עכשיו, אז זה יושב עם ההשערה שלי, אבל שוב, לא מתחייב. (אלו של חיפה וראשון גם עם אטמוס, אבל שוב, אין לסרט הזה)
אתה די מצדיק אותי שמיעוט התמיכה ב-3D 4K הוא חלק מחוסר ההשפעה של אווטאר, לא ממש הבנתי את הטיעון. היו צריכים לבחור לאיזה כיוון לפתח את הטכנולוגיה ולקנות מקרנים בדיוק כמו שאמרת, ולא בחרו ב-3D. זה למרות שכולם ידעו להגיד אם ראו הרגע סרט ב-3D, אבל בודדים מרגישים את ה-4K (כמה התלוננו על זה בספיידרמן האחרון נגיד?).
ה-HFR פורמט שנוא כי אנשים לא אהבו אותו בסרטים הקודמים שיצאו ככה. תחפש ביקורות מההוביט או מזל תאומים. יש סיכוי טוב שקמרון יעשה את זה יותר טוב, לא ניסיתי.
אם היה לזה ביקוש, היו עוד הקרנות ובאולמות גדולים יותר, כמו שידעו להוסיף מלא הקרנות לסטריינג' או להחזיר את טופ גאן לאיימקס אחרי חודש. אנחנו בשבוע השני להקרנות של אווטאר, הוא עדיין בכל האולמות הכי גדולים ב-2D, 3D ובאיימקס וב-4DX, רק HFR כמעט ואין.
קמרון השקיע מלא בכל הפורמטים.
הוא הגדיל את יחס המסך לאיימקס, יחס מסך שהודה שהתאהב בו ובגלל זה הפיץ ככה בבלוריי וסטרימינג. הוא גם התאים את הצבע והתלת למקרנים שלהם והתאים את המיקס במיוחד למערכת שלהם. הסרט הראשון 162 דקות בין השאר כי זה הכי הרבה שיכלו להעמיס על מקרן איימקס אנלוגי ב-2009, באיכות הקרנה משוגעת ויקרה בטירוף שלצערי לא טרחו להוציא הפעם. הוא גם אמר שצריך לראות במסך כמה שיותר גדול, שזה בדרך כלל האיימקס.
הוא גם השקיע המון ב-Atmos mix חדש והפריד רעשים לערוצים נוספים, ויצר grading ל-Vision.
יש באתר גם ביקורת טובה על ה-4DX שלו מההפצה הקודמת.
יש איזה ראיון שאמר בו ש-HFR זה הפורמט האולטימטיבי ו"ההקרנה של הבמאי"? לפי מה החלטת את זה? אני מתלבט אם ולאן ללכת שוב וזאת אופציה ששקלתי.
הצעקות של הדינוזאורים קצת צרמו לי גם באולם רגיל, ובכל מקרה זאת לא בעיה שתיפתר מעוד ערוצים. איימקס אוהבים להגביר אז הגיוני ששם זה היה יותר חזק.
אני לא מתלהב מאף אולם בארץ ובגלל זה כשהייתי באירופה שבוע שעבר ראיתי ב-IMAX שם. עם זאת, ה-IMAX של ראשון האולם הכי טוב שהייתי בו באזור המרכז ולא זוכר בעיות סאונד מהפעם האחרונה שהלכתי (מאווריק).
קודם כל שמח לשוחח איתך ואת הפירוט שאתה מביא
אני יודע את היתרון של דולבי וויז'ון עם מטאדאטה דינאמי הוא קיים כיום גם אצל המתחרה HDR10 PLUS רק ששם זה 10 ביט במקום 12 ורבע מכמות גווני צבע המרכזיים. אני חרשתי על הנושא מכיוון שאני מתעמק בגוגל וסקופ קטן, הם רוצים להשמיד את דולבי ואני מקווה שהם יצליחו בכך. HDR10+ הוא בפורמט פתוח ובחינם ביחס למונופול שדולבי מנסה לעשות עם דולבי וויז'ון. כנל עם הפורמט דחיסה שלהם HEVC (265) מול הAV1 (שהוא מעט יותר איכותי) מהקוד הפתוח וגם יש להם מתחרה בפיתוח לדולבי אטמוס. גוגל הולכת להכריז על מלחמה על דולבי ולדאוג שיהיו פורמטים איכותיים שפתוחים לכולם. (והיא יכולה לעשות זאת מכיוון שיש לה יתרון שאין לדולבי וזה לדאוג שכל יצרניות האנדרואיד יתמכו בפורמט הקלטה לוידאו AV1, עם HDR10+ שיתמך ישירות לכל הרשתות החברתיות כי אף אחת לא תצטרך לשלם תמלוגים)
תודה אני אשמור את אולם 7 של יס פלנט בראשון אצלי. ידוע לך אם אולם 11 שם של דולבי במקרה? הוא הכי גדול עם HFR ותלת מימד.
אז ככה בעיניים שלי זה לא לאן לפתח את הטכנולוגיה בכללי. אין טכנולוגיה אחת בפיתוח בכל זמן. הכוונה שלי שאם לצורך העניין ליס פלנט אין תקציב להביא מקרן שהוא גם 4K וגם 3D והאפשרות היא רק אחת מהן, אז זה הגיוני שילכו על 4K ולא על 3D, כי מזה כבר יש להם. אווטאר הביא שבכל קומפלקס של בית קולנוע יהיה מספר לא קטן של מסכי 3D וזו ההצלחה. בעתיד, יהיה יותר 4K עם 3D ואז יצטרכו להתקדם ל8K אז הוא יהיה כנראה דו מימד וכן הלאה. עכשיו נחזור לטכנולוגיות, מכיוון שמתפתחות כמה במקביל נוצרת פרגמנטציה גם לנו כצופים וגם התפשרות, אז מאוד הגיוני שבית קולנוע ירצה שיהיה לו כמה שיותר מהכול. ההפסד שלנו שאנחנו לא מקבלים משהו אולטימטיבי אלא כל פעם שדרוג נקודתי אחר.
לגבי HFR, הוא שנוא כי הקרנה כזו היא ברירת מחדל ולאורך כל הסרט הצפייה הייתה ב48FPS. כמו שדברת לגבי הHDR מה שמגניב בדרך של קמרון שהוא נותן הקרנה דינאמית של הפריימים בסרט עצמו (אני לא יודע איך, מניח שהמקרן משדר 48FPS אבל בחלק גדול שהוא 24FPS הוא יציג את אותו פריים פעמיים?) וכן, ג'יימס דיבר על זה בראיון כששאלו אותו על מה הוא חושב על הסרט של ג'ימיני-מן של אנג לי? והאם זה נכון לצלם ככה? והוא אמר שלא, והוא בחיים לא ישתמש באורך כל הסרט ב48FPS. הוא אמר שזה כלי לשימוש במקומות ספציפיים והוא גם נתן דוגמה לצילום לא נכון, שאם 2 שחקנים יצולמו בפריימים גבוהים במטבח, הם יראו לצופה כמו 2 שחקנים מאופרים בסט של מטבח. וכבר אז שהוא הסביר בראיון שדווקא יותר חכם להשתמש בזה ברדנור של 3D, בסצנות אקשן בעייתיות או בחשיכה, אז יתרון של רפרוש גבוה יכול להחליק הרגשה תזזיתית. ב2019 הבנתי שמחכה לנו ממתק כי הבן אדם יודע על מה הוא מדבר. ויותר מזה כתבתי לך כבר למעלה שכבר בסצנה 5 דקות של אווטאר 2 צופה ברדיט כתב שזה היה מטורף כי כשהסצנה הייתה מחוץ למים היא נשארה ב24FPS ורק שהדמות קפצה למים מצב הרפרוש גבוה נכנס לפעולה כי כל ה3D במים ויותר דברים זזים בהם, נתן תחושה עצומה של וואוו. וזה מה שהוא עשה בסרט הראשון בגרסה החדשה, אז כן HFR הוא ה-גרסה לצפות בפעם הראשונה איך עושים רפרוש גבוה במצב דינאמי נכון וכל עוד הבמאי השקיע בזה עבודה זו גרסה אולטימטיבית מבחינתי. אבל מו שכתבתי והבעיה אחרת (כי אין כאן אולטימטיבי) בגלל שכן הבמאי גם ממליץ על איימקס ומסך ענק אבל בארץ אין לנו אחד כזה עם HFR וצריך להתפשר.
הראיון:
https://www.indiewire.com/2019/10/james-cameron-disagrees-ang-lee-high-frame-rate-avatar-1202184115/
כל מלחמת הפורמטים שאמרת
מתנהלת לצפייה ביתית. הקולנוע מתנהל בעולם משלו, מהמצלמות עד המקרנים.
מה שכן ההבדל בין HDR10+ ל-Vision כמעט אפסי כי אף מסך כרגע לא יודע להציג את כל הצבעים של ה-12 ביט. מסכים שהמלחמה הזאת לגמרי תוכרע לפי ענקיות הטכנולוגיה, זה לא כמו VHS נגד בטא שאנשים מרגישים הבדל. אנשים בכלל לא מכירים את הדברים האלה.
מקרן דולבי אין בישראל עד כמה שידוע לי. אתה מתכוון אם בראשון 11 יש אטמוס? אני חושב שכן אבל לא בטוח, לא הייתי בו מזמן. בכל מקרה האטמוס לא פעיל בסרט הזה.
בכללי הפלאנטים של חיפה, ראשון ואיילון בנויים עם שני אולמות ראשיים (להוציא איימקס מהמשוואה כרגע), אחד הכי גדול (איילון 6, חיפה 1, ראשון 7), שני טיפה יותר קטן (איילון 5, חיפה 2, בראשון כמעט בטוח שזה 11) וכל האחרים קטנים יותר בצורה מורגשת כבר. בשלושת הסניפים אני רואה ששמו את ה-2D בהכי גדול (אולי כי הם 4K ואין תמיכה?) ו-3D בשני הכי גדול (עם HFR בצהריים).
אם אני לא טועה, כשהחליפו מקרנים לדיגיטל באזור 2008-2012 כמעט כולם תמכו 3D ו-HFR כי חשבו שזה הכיוון. בשנים האחרונות בגלל מיעוט סרטי 3D ועוד יותר מיעוט בביקוש בכרטיסים, כשבאו להחליף ל-4K לא הפריע שאין תמיכה בתלת. כרגע רק האווטארים מסתמנים כאירועי 3D 4K HFR גדולים מהסרטים שכולם הכריזו לשנים הבאות, אז לא הייתי בונה על החלפת מקרנים גדולה כמו אז. אני רואה בזה חלק מחוסר המורשת של אווטאר, אבל כנראה לא נסכים פה.
ואוקיי, אז אנחנו מסכימים ש-HFR שנוא כרגע ויש מצב שקמרון יעשה את זה כמו שצריך, וזה כנראה הביא למיעוט הקרנות.
קראתי את הראיון הזה וברור שהוא מתלהב מהטכנולוגיה הזאת. זה עדיין לא פחות השקעה מפורמטים אחרים. מזכיר שהוא היה צריך להוסיף 30 אחוז מסך לאיימקס, כן?
אם היה לנו איימקס לייזר שקראתי עכשיו שתומך או אולם עם מקרן דולבי הייתי לגמרי מנסה, כרגע כשזה באולם "רגיל" עם מקרן "רגיל" – כלומר עם ציוד ששנאתי את זה בו אז, יחס מסך פחות גבוה, ואולם גדול-אבל-לא-הכי-גדול (ועוד תקוע בצהריים), אני מוותר. אתן אולי צ'אנס בסרט השני.
הסצנה החדשה "הרגילה" ב-IMAX 3D הפילה לכולם את הלסת גם, כמו שכתבתי.
קצת מבאס אותי שקמרון השקיע בכל הפורמטים האלה, כשאולם שתומך בכולם ביחד לא קיים, ואולמות שתומכים ברוב מאוד נדירים ולא בישראל.
כל בחירה היא ויתור על משהו, וקשה לי לראות איך זה יאלץ בתי קולנוע להחליף ציוד, כי ל-מה בדיוק יחליפו? ישדרגו את האיימקס? יביאו מקרני דולבי? כל זה יקר בטירוף בשביל הבדל רק לווידאופילים בסרטים בודדים. זה בניגוד לסרט הקודם, שהיה צריך בבירור לשדרג ל-3D, וזה דבר שכל הקהל מרגיש.
אני בכלל עדיין תומך ב-70/15מ"מ, בסרטים שראיתי האיכות הייתה הרבה יותר טובה מכל טכנולוגיה דיגיטלית. אבל אין HFR ולא חושב שידפיסו כאלה הפעם, תודה קמרון. וגם אין יותר בישראל.
נהיה מעניין
1. מזכיר לי את הטיעונים עשו זאת לפני אפל בעולם הטכנולוגיה באיזה מכשיר ספציפי שלא גרר איתו פיתוח. הייחודיות של אווטאר שהוא גרם ל3D לכל חור ולכל סרט. וכמעט כל סרט אקשן תוכל לראות ב3D בכל קולנוע.
2.זה שאישרו מלא כאלה לא אומר שהם היו יוצאים לפועל, בגלל שבמקביל חלק 2 של מלחמת כובים היה בפתח הסתמכו שהפרהצ'ייז החדש ישמור את עניין בציבור. לאווטאר חוץ מכל רחוק לא היה שום דבר ריאלי לחלקים הבאים. אני זוכר שקראתי בזמנו שכל פעם שהיה דיבור לסיקוול אני זוכר שג'יימד הדף אותם רחוק והבהיר לאולפנים והעיתונות שלסיקוול ייקח שנים על גבי שנים לצאת וזה לא יהיה הפרנצ'ייז שאנחנו מכירים שפודה במהירות את הקאש שלו במרחק של כ3 שנים לסיקוול.
3. זה מה שאני מנסה לומר שהוא נעלם כי הוא סוג של פגע המעריצים לא היה להם במה לפדות את ההשקעה. אז זה היה מה אנחנו עושים כאן בכלל? אני לא יודע כמה פוקס ידעו אז לבנות מותג מסביב לסרט. אבל פתאום יצא פארק פנדורה וזה העלה משמעותית את הקהל של דיסני בפארק 'אנימל קינדום'. הפארק הוא אימפקט תרבותי בפני עצמו שאף אחד מהסרטי דרמה שזרקו לי כאן לא היה מביא. ואפילו כתבתי שיש קהל שבא במיוחד להתחתן שם.
4. טיטאניק הוא לא מדע בדיוני והוא בטח לא חלק ראשון בפרנצ'ייז. מה שדיסני יודעים לעשות טוב הוא לא לתת לבמאים תחושה שהם מתערבים יותר מידי אלא זה פרנצ'ייז עם היסטוריה גדולה כמו מארוול או סטאר וורס. הם גם לא צריכים לעשות הרבה. מספיק סתם לומר לג'יימס תשמע אתה לא יודע איזה חיבור עצום יהיה לעולם שלך. אם יהיה לך איזה בייבי נאבי או איזה חיה מוזרה/חבר כסיידקיק ואני מאמין שג'יימס כבמאי מספיק חכם לאמץ הבניות משלו לבקשות כאלה. הוא גם עבד עם דיסני שנים על הפיתוח הטכנולוגי של הפארק המוצלח של פנדורה (מ2011 עד 2017). ודיסני ידעו לפרסם את הסרטים של ג'יימס הרבה יותר ממה שאיי פעם פוקס עשו או יכלו.
יש לאווטאר אימפקט תרבותי שבא לידי ביטוי במקומות שונים מכל מה שהקולנוע הציע עד היום וכן הוא עשה את זה בלי ממים וציטוטים וזה מה שהופך אותו ליותר מיוחד בעיניי.
אגב השם שלי רוי הוא קיצור של רואה, כך שתמיד אפשר לומר שזה בגלל שאני נגוע בדבר. I See You זה בעצם אני רואה אותך:)
גם אם ניקח את אווטאר בהשוואה לפרנצ'ייזים אחרים אחרי סרט אחד
ההשפעה שלו קטנה. כמעט כל הדוגמאות שנתתי על פרנצ'ייזים נכונות מהסרט הראשון.
אם הסכמנו שהוא לא זכיר, לא נוכח בתרבות פופולארית וכמעט בלי סרטים בהשראתו או חיקויים, חוץ מזה שהוא מכר ועדיין מוכר הרבה כרטיסים – לא רואה שגם אתה אומר במה יש לו השפעה, רק שיש השפעה. יכול לתת דוגמא? כמה אנשים שמתחתנים בפארק פנדורה זה לא השפעה, יש גם אולמות אירועים בארץ שמלאים שנה מראש.
לגבי התלת – חזרת לכל מקום ולא רק באיימקס, ושם זה נעצר. מסכים שאווטאר הקפיץ את התופעה באיימקס אבל זה היה גם לפניו, וזה גם די שנוא ובדעיכה.
לגבי דיסני – בוא, זה האמא של תאוריית מעריצים, והטריילר והסצנות שראיתי בפרומואים לא תומכות בזה. לא חשפו איזה BB8 מראש. אחרי שהסרט ייצא אולי יהיה אפשר לחשוב בכיוון הזה.
עצרו הכול! דדפול 3 הוכרז לספטמבר 2024 עם יו ג'קמן וולברין!
אמרתי לכם 2024 לדעתי תהיה השנה שדיסני מתחילה להיכנס לספייס של המבוגרים באופן רשמי. דדפול 3 אמור להיות הסרט הראשון של מארוול סטודיוס מדורג R. באופן משונה סרטון השיווק עלה כרגע רק בפרופיל של ראיין ריינולדס ולא אצל מארוול סטודיוס! https://youtu.be/Yd47Z8HYf0Y
אם יהיו עדכונים אעדכן אבל מאוד מעניין איך דיסני הולכת להתמודד עם עניין הR, כרגע יש לנו באותה שנה גם את הדירוג למבוגרים MA-17 לסדרת הזומבים המצויירת של מארוול. ושימו לב, אני לא אתפלא עם דרדוויל שיוצא באותה שנה יהיה מדורג למבוגרים או שיהיו לו 2 גרסאות כן כן אחת מסורסת בדם לצפיה לכל הגילאים והשניה בתוך בקרת הורים תיפתח הגרסה למבוגרים;)
אבל למה, למה?!
די כבר עם וולברין של יו ג'קמן! לשחקן כבר אין רצון לשחק את הדמות, זה רק מלא כסף עכשיו: 20 מיליון (נגיד) שהיו יכולים ללכת על עלילה, אפקטים וכו' . הדמות כבר קיבלה סרט שמדורג למבוגרים, אין פה חידוש.
כולי תקווה שזה טרולינג, ויעשו לדמות את מה שעשו למספר דמויות בסרט דדפול הקודם.
ממש לא טרולינג
ליו ג'קמן תמיד היה רצון להיות בMCU. זה שונה מהיקום הדלוח שנשאר מפוקס. ממה שנראה לי הוא לא ימשיך איתנו לאורך זמן אבל סיפור אחד טוב עם דדפול בדירוג R ועוד דמויות מהMCU יכולים להיות דינמיקה מצויינת. הפעם השניה שהוא יהיה ביקום תהיה שנה אחרי זה באוונג'רס 6 להערכתי ואז הוא יהיה בחוץ ונקבל וולברין של הMCU.
אגב זה מסתדר עם מה שהבנתי לכאן מהשמועה ואני מדגיש אני יודע שכל הדמויות של האקסמן ברשות דיסני ועדיין יש איזה דיל מוזר שהם לא יכולים לעשות ריקאסט ליקום של האקסמן של פוקס עד 2025. זאת אומרת הם לא יכולים להביא שחקנים חדשים של הMCU, אז למה לא להנות לבנתיים עם השילוב שהיה צריך לקרות ממזמן?
עוד מדברים על זה שיהיה להאלק סרט סולו שהדיל עם יוניברסל נגמר. אבל גם בלי זה ההאלקים הולכים להיות מעורבים בדיוק באותה שנה בפרונט של הMCU. בקפטן אמריקה סדר עולמי חדש, יהיה לו את הנבל 'המנהיג', שבקומיקס הוא נבל של ההאלק ולפי השמועות הרד האלק (וכנראה גם שיהאלק) יהיה מעורב שם גם וזו הסיבה לנבל. אחרי זה יש לנו את ת'אנדרבולט שזה שיש לנו קבוצת נבלים אבל בעצם היא על שם רוס ת'אנדרבולט שבקומיקס הוא הרד האלק ובMCU השחקן נפטר. בכל מקרה גם שם הדמות הזו גם תהיה. ואז מגיע דדפול 3 מיד אחרי ואם עוסקים במולטיוורס אז גם ההאלק של נורטון יכול לחזור ולאתגר את ההאלק של רפאלו שיצא ממנו האלק רצחני. אחד מהם שיבוא וילחם בצורה רצחנית בוולברין בסרט הזה יכול להיות אחד הדברים הכי מטורפים שמארוול יעשו וזה משהו שאני ועוד הרבה מעריצים נשמח לשלם לצפות. אז להתחיל לבסס וולברין מחדש בשביל לראות אותו איי פעם נלחם בהאלק בסרט R, זה כל כך רחוק שאני לגמרי מעדיף את יו ג'קמן כאן ועכשיו מול רפאלו או נורטון בסרט של דדפול. אגב יש גם סרט מצוייר מעולה שנקרא האלק vs וולברין ששם גם דדפול נוכח ונלחם בהם, ככה שמבחינת היסטוריה יש את כל הקלפים על השולחן שזה יקרה.
צריך רק להדגיש משהו כשמדברים על ה-MCU
כבר אין באמת דבר כזה ״היקום של מארוול״ ברגע שפתחו את רעיון המולטיוורס.
מה שאנשים קוראים לו היקום של מארוול, נקרא עכשיו ״יקום 616״ (או ״יקום 616 הקולנועי״ על מנת להבדיל מהקומיקס).
אבל כשאומרים שהסרט הקרוב של דדפול יתרחש ב-MCU זה כלל לא אומר שהוא יתרחש ביקום 616.
הרי מדובר על המשך לשני סרטי דדפול הקודמים שבפירוש לא התרחשו ביקום 616, כך שנראה שזה הולך להתרחש באותו יקום שבו התרחשו שני הסרטים הקודמים אבל עם אפשרות ליבא באמצעות המולטיוורס דמויות מיקום 616 הידוע.
זה גם יהיה מעולה לדיסני שנראה שמעוניינים לבדל את התכנים למבוגרים של מארוול משאר התכנים (כמו שהם עשו עם מון נייט).
כך שרשמית זה חלק מסדרת הסרטים של ה-MCU, אבל זה לא אומר שזה ממש יהיה חלק מהיקום המוכר לנו במארוול.
הרי צריך לזכור שכיום טרילוגיית ספיידרמן ושני סרטי ספיידרמן המופלא רטרואקטיבית שייכים ל-MCU, רק שהם ביקום מקביל ולא ביקום 616.
נכון לכם הוא כבר השתדרג לMCM בפועל
מארוול סינמטיק מולטיוורס. לכן הזכרתי את אדוארד נורטון כי הם יכולים להשתמש בווריאנט של ההאלק וטכנית גם עם מארק רפאלו בעצמו. אבל נראה לי אדוארד ייתן יותר את התחושה שהוא שייך ליקום האחר. וגם הסטטוס שלו כרגע האלק רצחני וזה מה שאנחנו צריכים מול וולברין.
זה מעניין החילוק שאתה עושה בין מבוגרים לכל הגילאים בMCU, דדפול יכול לעשות מזה גם בדיחה כשהוא נכנס לMCU הוא פיזית לא יכול לקלל וישמעו צינזור, יכול להיות משעשע. בכל מקרה זה יכול להיות גם הסרט חציה שלו בין היקומים ואחרי זה הוא יהפך רשמית לMCU. אני חושב שכמו הבקרת הורים בדיסני+ הסרט הזה תהיה טבילת אש של דיסני לראות אם זה מפריע למשפחות שיש דמות של מבוגרים שתוכל להיות חלק אינטגרלי מיקום שהוא לכל המשפחה. נראה מה יתפתח.
עטיפה נוצצת
אני פחות מתלהב , אם בכלל. מרגיש לי שמארוול ממשיכים עם פייס הופעות האורח ועטיפה נוצצת במקום להשקיע בסיפור יותר מעניין או בשינוי הטון בסרטים. יכול להיות שהסרט יהיה טוב , אבל זה מרגיש דומה למה שהם עושים בסדרות שלהם (שי האלק עם דרדוויל למשל) ובסרטים שלהם (דר סטריינג והאילומינטי שבסוף היה להם זמן מסך קצר) . הם דואגים לקנות מראש את הכרטיסים לסרט בהבטחה לדמויות אורח כאלו ואחרות (ולפעמים הם מביאים במאי אהוב כמו סם ריימי) . אני חושב שהניעור שמארוול צריכים זה לשנות את הטון ליותר רציני או לתת לבמאים יותר טביעת אצבע בסרט כמו בבאטמן החדש ולדעתי ההכרזה על דרדוויל בדירוג למבוגרים לא מבטיח דרדוויל רציני כמו בסדרה . אולי רק יותר דם .
אני דווקא מרגיש שדיסני הופכים את מארוול ליותר מותאם לגילאים צעירים במקום להתאמץ ולרצות קהל שהולך ומתבגר (כמו הפיג'מות בעונות המתקדמות)
כרגע דרדוויל זאת ספקולציה של רוי.
דירוג הגיל של הסדרה לא הוכרז.
אני קצת חש את מה שאתה אומר
אבל חשוב לזכור כמה דברים: 1. ייתכן ויצאו להם פרוייקטים פחות מוצלחים בגלל המספר הרב והקורונה שדחקה אותם. 2. זה שאין איזו הבניה של סיפור כללי ברור זה מוריד מערך המוסף כרגע. ככה שנגיד אפילו אתה צופה בסרט קומדיה והוא לא מוצלח ואתה לא מבין לאן כל זה הולך, אז ישר אתה תשאל את עצמך אז מה אני עושה פה בעצם. באותה מידה יכל להיות סרט דרמה לא מוצלח עם כיוון לא ברור והייתי שואל את אותה שאלה.
כן לדעתי קצת חסר יותר דרמה בMCU והימרו יותר מידי על הומור לא מוצלח אצל הקהל הרחב, כמו שי-האלק ות'ור 4. האילומינטי ממש לא הוכרזו מראש לפרוייקט וקווין בעצמו אמר שנחשף יותר מידי בפרסום (לדעתי הסרט בכלל לא טוב וסובל מהקורונה) לוונדוויז'ון לוקי ומיס מארוול סיפור מעולה. מונייט מתנדנד. שנאג צ'י סרט מארוול מצויין אבל ממש עוד טיפה בסיפור ובדרמה והוא היה מארוול מושלם. האטרנלס ות'ור נתנו לבמאי/ת הרבה יותר חופש אומנותי וראינו לאם זה הלך. פלקון היה בכיוון ממש טוב רק לא היה מאודק מספיק.
לעתיד אני חושב שמארוול מבינים שצריך הרבה יותר איזון וכנראה גם להמר יותר על פרוייקטים רציניים. בכל מקרה וואקנדה פוראבר נראה מעולה מבחינת דרמה ורצינות. גם פלישה סודית נראה מאוד רציני. ודרדוויל אני לא חושב שישנו אותו כל כך זו תהיה סתם התאבדות. אני חושב שהם אפילו הבינו שהם הסכימו לעצמם יותר מידי בסדרה שאמורה להיות מצחיקה ונכשלו עם קינגפים מצועצע אז יש לי הרגשה שהם לא יחזרו על הטעות, מלבד דורדדויל בשיהאלק שנראה לי לא יהיה רע כמו קינגפין אבל גם יעלה נורות אדומות אם הוא יהפך לסטנדפיסט. בכל אופן הם שתי דמויות שלא ברור הסטטוס שלהם כרגע בMCU ומפרק הצצה יהיה קשה לקבל רושם מלא. אקו גם אמורה להיות רצינית. מסכים שמארוול צריכים יותר לגוון גם לצד הרציני ולהביא לנו מגוון יותר 'חייל חורף' ובלי קשר יותר שוטים סינמטים. הבאטמןמהוא דוגמה לסרט שבונוי יותר טוב טכנית מאשר התוצאה אבל אהבתי בו מאוד את הצילום והוא יוכל לשדרג את דרדוויל החדש בערכי הפקה יותר גבוהים כבונוס נוסף למאבק מסדרון המפורסם.
אני גם בניתי על התיאוריה שלך
אבל זה יהיה שיווק מטריל ברמות שאפילו ריינולדס לא עשה עד היום. יו ג'קמן גם שיתף את הסרטון של ריינולדס בחשבון הטוויטר שלו. לא יודע. נדע רק עוד שנתיים.
זה לא טרולינג מהסיבה הפשוטה ביותר - כסף
זה פוטנציאל לעשות הרבה כסף, דדפול עם וולברין וחלילה כמו מה שהצעתי את ההאלק. זה ארגזים שלמים של כסף שמובטחים לדיסני. ושוב אם הם גם ככה לא יכולים כרגע לעשות ריקאסט אז זה רווח על הדמויות האלה ושיהיה להם נפח יותר במלחמות סודיות. זה יותר מידי ווינים בשביל שדבר כזה לא יקרה והייתי מוסיף עוד ווין אחד, שזה פוטנציאל להיות הסרט מדורג R שיעקוף את הג'וקר.
המקרה של ת'ור ושומרי הגלקסיה כבר קבע תקדים.
מצד שני, לחזור על השטיק יהיה ממש דפוק.
כולנו יודעים שזה בגלל שהתהפכו להם סדר יציאת הסרטים
ת'ור היה אמור להיות בהרפתקאה יותר מלאה עם שומרי הגלקסיה כשהוא עדיין עם הכרס ורק אחרי זה שיצא ת'ור 4 ששם ההרפתקאה שלהם הייתה אמורה להיות מצומצמת או לא בכלל. לכן קבלנו תוצאה משובשת של כל המפגש שלהם וזה לא הפרוייקט היחיד של פייזר 4 שנדפק מהרצף הזה.
ממש לא דומה לדעתי
היה די ברור שהציוות של החבורה לא יילך לשומקום, וזה הובהר כמעט במפורש כבר בטיזר הראשון. לא נראה לי שמישהו חשב שוואטיטי באמת יטפל בחבורה של ג'יימס גאן במקום לטפל בגיבור שלו, ולא היתה מטרה להטעות אף אחד.
דדפול ו-וולברין זה סיפור אחר.
אני לא חושב שמה שקרה עם ת'ור ושומה"ג היה טרולינג.
אני חושב שההבדל הוא שמארוול אשכרה תכננו לחבר את שני הסיפורים שלהם בצורה משמעותית וזה פשוט לא יצא לפועל. לכן קיבלנו את כל הקטע הזה של "אוקיי, בתכלס אין לנו שום כוונה לחבר ביניהם, אבל רמזנו שנעשה את זה אז קחו עשר דקות ותעזבו אותנו בשקט". זה לא היה התכנון מלכתחילה, ולכן אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה טרולינג.
לעומת זאת, אם ההכרזה של יו ג'קמן בתור וולברין בסרט חדש של דדפול היא סתם בצחוק ובסוף מסתבר שהתפקיד של יו ג'קמן בסרט יהיה זהה למה שהוא עשה באקס מן: ההתחלה, זה יהיה האמ-אמ-אמא של הטרולינג. ועם כמה שזה מצחיק, זה יסחוב גל זעם עצום (ובתכלס, מוצדק מאוד) מהמעריצים שלא יצדיק בשום צורה את הבדיחה. ולכן זה גם בחיים לא הולך לקרות, ואין שום סיכוי שזה טרולינג.
רחמים על יו ג'קמן
אני קצת מרחם על יו ג'קמן , אני יודע שהוא מרוויח מיליונים על התפקיד ועדיין , כמו שאנחנו נגד נשים בהוליווד שצריכות להיראות צעירות כל הזמן כדי לשרוד בתעשייה , נראה שגם הגברים מתחילים לעבור תהליך דומה. הם צריכים לעבור אותו תהליך של אימונים מפרכים כדי להיראות בכושר לתפקיד כמו שהם עשו בגילאי 20-30 . בכל זאת מדובר על גברים בגילאי 40-50 , הגיל מתישהו מתחיל לעשות את שלו . ונראה שהתעשייה מתחילה להתאהב בשחקנים שמשחקים דמויות של ילדים מגודלים כמו תור ודדפול . אני יודע שעם הגיל באה החוכמה והאפשרות להפוך את הדמות לקצת יותר עמוקה אבל בכל זאת מדובר בגיבורי על , כמה תובנות על החיים כבר אפשר להוציא מאותה דמות פעם אחר פעם . הם כבר מתחילים להיראות מבוגרים לתפקיד. הגיע הזמן שנשחרר אותם לשחק דברים אחרים.
רק לא הבנתי למה אתה מציג את זה כאילו מישהו כובל אותם?
מעבר למיליונים, יו ג'קמן התבטה פעמים רבות שהוא ישמח להיות חלק מהMCU, אז מבחינתו זו מתנה לקבל את המעריצים של היקום הזה ואולי אפילו לקבל את ההזדמנות ללבוש את החליפה ספנדקס הצהובה. אני לא חושב שאתה מעריך לפעמים כמה הם רוצים לקחת על עצמם את התפקדי, אולי יו ג'קמן מתגעגע לגוף השרירי שלו וזו הזדמנות עבורו לחזור לכושר. אגב כמי שעקב אחריו לא נראה לי שסטרואידים חדשים עבורו אז נראה לי שהוא מקבל את הבוסט שהוא צריך/רוצה בשביל לצלוח את זה דיי בקלות בגיל 50. זה גם לא סותר שהשחקן לוקח על עצמו תפקידים שיותר יקדמו אותו לאוסקר וגם נהנה בברודווי ובמקביל הוא נהנה לשחק מכות. לא רואה שום קשר בין זה לבין נשים מבוגרות שלא יהיה להן תפקידים של מבוגרות. זה מדיום ויזואלי וזה טבעי ככל שתתבגר שמבחר התפקידים שיוצג לך יקטן, כמו שלגיטימי שגיבורי על צריכים להראות לרוב בכושר. זה התפקיד.
FreeHugh#
(ל"ת)
מי שרצה עוד גושפנקא שזה קורה ויו ג'קמן
לא הראה מספיק נוכחות בסרטון הקודם של ריינדולדס אז בבקשה
https://youtu.be/Szj1iqYanFM
הוא אפילו מודה לקווין פייגי וקווין לא ייקח על עצמו טרולינג כזה.
מה שיותר מעניין לדעתי זה החוסר שיתוף מצד הפרופיל של מארוול סטודיוס, כאילו דיסני לא יודעים עדיין איך לאמץ את הקידום של סרט R, או שפשוט יש להם מפת דרכים מלאה, שתעביר אותם באופן מחושב ל2024 עם תוכן למבוגרים.
או שזו חלק ממדיניות הבידול של התכנים למבוגרים מהתכנים לכל המשפחה
זה לא נראה לי מקרה שדווקא הסדרה מון נייט, שזכתה בדיסני פלוס לסיווג של 16+, הייתה מנותקת משאר היקום, בזמן ששאר הסדרות בעלות הסיווג של 12+ היו חלק אינטגרלי מהיקום של מארוול והיו מקושרים לסרטים האחרים של מארוול.
זה גם לא נראה לי מקרה שסרט מארוול הראשון עם דירוג R לא מתרחש ב-616 ומהווה המשך לסרט ביקום אחר.
תוסיף לזה את סדרת הזומבים שבפירוש תהיה מנותקת משאר היקום, מאחר והיא ספין אוף ל״מה אם״ שנחשבת למנותקת מהיקום, ותגיע למסקנה שיש פה ניתוק משמעותי של התכנים למבוגרים מהסדרה ה״רגילה״ שכוללת תכנים שמותאמים גם לקהל צעיר, וזאת על מנת להשאיר את הבסיס של היקום ככזה שמתאים למגוון גילאים אבל עדיין לאפשר מקום לתכנים למבוגרים בלבד.