"טנט" היה הניסוי של הוליווד לראות מה קורה כשמוציאים סרט שובר קופות באמצע המגפה. התשובה היא כישלון. אחרי שלושה שבועות עד חודש (תלוי איך מסתכלים על זה, עם כל ההקרנות המוקדמות שהיו לסרט) אפשר לראות שהמספרים הם לא המספרים של ימי טרום המגפה. כל שאר הסרטים ברחו עמוק יותר לסתיו ולחורף. "סוני" הודיעו שהם לא הולכים לשחרר אף סרט בזמן המגפה. אני אחזור על זה שוב: אף. סרט. עד. סוף. המגפה. אז לא משנה מה התאריך שרשום על "ספיידרמן 3" – התאריך הזה לא שווה כלום. למעשה, נראה לי שרוב אולפני הסרטים ילכו בעקבות סוני אבל בצורה שקטה יותר ולאט לאט יתחילו לדחות את הסרטים הגדולים שלהם מהסתיו והחורף עמוק לתוך השנה-שנתיים הבאות.
ואם זה לא היה מספיק גרוע, בואו נעבור למצב העגום בבתי הקולנוע בארצות הברית.
"טנט" מחזיק במקום הראשון עם 4.7 מיליון דולר נוספים בסוף השבוע האחרון. זאת ירידה של 29.9 אחוזים בהכנסות שלו מסוף השבוע שעבר למרות שהפצתו התרחבה ל120 בתי קולנוע נוספים. הסרט הכניס 36 מיליון דולר בארצות הברית בסך הכול, ככה שהוא יתקשה להכניס 100 מיליון בארצות הברית, סכום שהוא היה אמור לפתוח איתו בעולם ללא מגפה. בסך הכול הסרט הכניס עד כה ברחבי העולם 239 מיליון דולר. אולי החיים הדיגיטליים שלו יהיו מאוד מוצלחים כי לא נראה שאת הכסף שלו "טנט" הולך לראות ממכירות כרטיסים.
"המוטנטים החדשים" עדיין מחזיקים במקום השני עם עוד 1.8 מיליון דולר. זאת ירידה של 12.7 אחוזים בלבד בהכנסות. הייתי אומרת משהו חיובי על רגליים ארוכות כי הסרט בקולנוע כבר חודש ועדיין במקום שני אבל הוא הכניס בסך הכול 35 מיליון דולר. סכום לא רע לימינו, אבל הכי נמוך בזיכיון.
במקום השלישי יש לנו סרט חדש, "כופר" (Infidel), עם פתיחה של 1.3 מיליון דולר. ג'יימס קאביזל משחק את הכופר, אדם שחבר שלו מזמין אותו לשיחה על איסלאם בתוכנית אירוח במצרים שמשודרת בכל העולם הערבי. הוא מצליח לעצבן את החיזבאללה והוא נחטף. אשתו עושה הכל כדי לנסות למצוא אותו ולהציל אותו מהמוות שבטוח נמצא בדרכו אליו ואז משהו משהו כבשים כחולות… אה מצטערת, נרדמתי באמצע התקציר. בכל מקרה, גם הסרט הזה לא הרוויח הרבה, אבל קשה לדבר עליו במובני הצלחה או כישלון כי לא ברור מה התפקיד שלו. אז נקרא לו הכישלון של שרודינגר.
"ללא מעצורים" עדיין נמצא אתנו במקום הרביעי והכניס עוד 1.2 מיליון דולר. זאת ירידה של 15.5 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 27 מיליון דולר, והוא מתחיל להתקרב לתקציב שלו שעמד על 33 מיליון דולר.
מפה והלאה כל המספרים לא מצליחים אפילו להתקרב למיליון דולר:
במקום החמישי נמצא "גלריית הלבבות השבורים" עם 802,322 אלף דולר ובסך הכל הכנסות של 2.6 מיליון דולר. לא רע לקומדיה רומנטית שיוצאת באמצע מגפה, רק חבל שיש לסרט תקציב של 8 מיליון דולר.
מתחתיו נמצאים "בובספוג הסרט: מבצע הצלה" (205,700 אלף דולר, ו"ביל וטד בקצב המוזיקה" (189,014 אלף דולר) עם ירידה של 35.4 אחוזים מסוף השבוע הקודם. אף אחד מהסרטים הוא לא הצלחה גדולה, אבל ככל הנראה בכל מקרה את רוב הרווחים שלהם הם יעשו מסטרימינג והורדות.
במקום השמיני יש לנו כניסה חדשה: "לבד" (Alone) עם 182,473 דולר. אישה שזה עתה איבדה את בעלה נחטפת על ידי רוצח, מצליחה לברוח ליער ונאלצת למצוא דרך משהו משהו כבשים ירוקות עושות… אוי לעזאזל נרדמתי שוב, מצטערת. בכל מקרה, גם כאן: לא בדיוק להיט.
את תחתית הטבלה סוגרים "ההיסטוריה האישית של דיוויד קופרפילד" (172,601 אלף דולר) ו"Words on Bathroom Walls" (עם 147,175 אלף דולר). אם חשבתם שכל זה לא מספיק גרוע, אז ודאי תשמחו לשמוע שמחוץ לעשירייה יש שלוש כניסות חדשות – כן, המצב שלהן כל כך עצוב שלמרות שההכנסות של כל הסרטים הן איומות, הן עדיין לא הצליחו להיכנס לעשיריה.
במקום האחת עשרה יש לנו כניסה חדשה לסרט " The Secrets We Keep". הסרט מבוסס על מחזה באותו שם שעוקב אחרי זוג מהפרברים בשנות השישים. האישה ששרדה את מלחמת העולם השנייה משוכנעת שהשכן שלהם הוא גרמני שהתעלל בה בתקופת המלחמה ומחליטה לחטוף אותו. הסרט בוים על ידי יובל אדלר ("בית לחם"). הסרט זמין רק בהפצה מצומצמת של 471 בתי קולנוע ופתח רק עם 88,306 דולר.
מתחתיו, "No Escape", עוד סרט חדש מבית היוצר של "אסקייפ רום" שגם הוא עוסק בחדר בריחה: הסרט עוקב אחרי וולוגר מפורסם שטס לרוסיה להוסיף חוויות לוולוג שלו. הוא מעלה סרטון שבו הוא מבקש מאנשים שימצאו משהו שהוא פוחד ממנו. בתגובה בחור עשיר ומסתורי בשם אלכסיי יוצר איתו קשר ומביא אותו לחדר בריחה מיוחד שהוא מבטיח לו שהוא בטוח לחלוטין, אבל אתם יודעים, סרט אימה וזה. הסרט פתח ב-45 בתי קולנוע והכניס 79,182 דולר. במקום השלוש עשרה יש לנו את "הקן" (The Nest) שפתח עם 65,540 דולר. חיי משפחה אחת מתהפכים לחלוטין כשהם עוברים מארצות הברית לאנגליה הכפרית. ג'וד לאו הוא השם הכי מפורסם כאן ואפילו זה לא מספיק בשביל הסרט הזה.
"אבל היי, לפחות אי אפשר לפתוח נמוך יותר", אתם אולי אומרים. ובכן אתם טועים, כי יש סרטים שפתחו במקומות עוד יותר נמוכים אז זה אפילו לא המקרה הכי גרוע, אבל נעצור כאן כי זה כבר נהיה התעללות.
בשבוע הבא יוצא רק סרט אחד בהפצה רחבה, "Shortcut". הסרט עוקב אחרי חמישה תלמידי בית ספר שנלכדים באוטובוס בית ספר כשהוא מותקף על ידי יצור מסתורי.
קצת חדשות ממדינות אחרונות: "אחרי שהתנגשנו" יצא בבריטניה וכמה מדינות נוספות באירופה והכניס כ-30 מיליון דולר עד כה. לא רע לסרט המשך לסרט שמבוסס על ספר שהוא בכלל פאנפיקשן של וואן דירקשן. ההצלחה שלו הייתה מספיק גדולה כדי לאשר שני המשכים לסרט שיצולמו יחד.
כמו כן, יש לנו דרמה בטבלת "הסרטים הכי מכניסים של 2020 בעולם": אחרי שישב על הכס במשך תשעה חודשים, נמצא הסרט שידיח את "בחורים רעים לתמיד", " The Eight Hundred", הסרט הסיני שלפי סין הכניס 425 מיליון דולר הפך בכך לסרט הכי מכניס השנה בכל העולם. כמו שכבר אמרנו, קיים סיכוי טוב שהסכום הזה מנופח ויהיה מעניין לראות אם הוליווד תדרוש הוכחות או שהם יחליקו את העניין. הסיכויים שסרט אחר יעקוף אותו השנה נראים קלושים. וזאת תהיה הפעם הראשונה שסרט מסין יהיה הסרט הכי מכניס של השנה. סיכומי השנה עשויים להיות מלאים דיונים לוהטים.
אולפנים אחרים בכלל יכולים להרשות לעצמם לא לשחרר סרטים?
אחד מתחומי הבידור הבודדים בימים אלה שעדיין משגשג הוא גיימינג, אז אני מניח שאולפנים כמו וורנר וסוני לא צריכים לדאוג, וגם דיסני בטח ייצאו מזה בסדר.
אבל מה עם האחרים? כמה זמן הם יוכלו לשרוד בלי לשחרר סרטים? פרמאונט היו על סף פשיטה עוד לפני הקורונה, הם בכלל ישרדו את המגיפה? זה מסקרן ומדאיג. מקווה שיהיה בסדר.
בוא נניח שלא
אבל מה הטעם לשחרר סרטים בשביל שברירי הכנסות כרגע, בזמן שכל ההפקות נעצרו (כלומר, הסרטים שמשוחררים בזמן המגיפה הם בדיוק אלו שיחסרו להפצה כשהמגפה תסתיים). עדיף להפסיק להפיק סרטים ולהפסיק לשחרר סרטים, מאשר לשחרר בהפסד ולהפיק עם כל הקשיים הנלווים.
ההפקות כן חוזרות לאיטן
בינתיים כמובן מדובר על הפקות שמצולמות מחוץ לארה״ב, אבל יש יותר ויותר תכנוני חזרה וישנם אפילו כמה סרטים גדולים שכבר חזרו להפקה (עולם היורה 3, החדש של רידלי סקוט לדוגמא).
אני מסכימה עם הגישה שאין טעם לשחרר סרטים כרגע לקולנוע כי זה לא משתלם כלכלית (וגם כי באופן אנוכי למדי אני מעדיפה שסרטים ייצאו לאקרנים כשאני אוכל לצפות בהם, וכרגע זה פשוט לא מרגיש לי מספיק בטוח). אבל כן נראה שלפחות כרגע המשבר הרציני מבחינת עצירת הפקות כבר מראה סימני התאוששות.
בסופו של דבר אני מרגישה שכשהעולם יוכל לחזור לעצמו, בתקווה בעתיד הנראה לעין, לא יהיה מחסור בתכנים להקרין בקולנוע. אפשר רק לקוות שבתי הקולנוע, חברות ההפקה, האולפנים וכל המוני העוסקים בדבר ישרדו עד אז.
נ.ב. דווקא בטלוויזיה, שבה השחרור של סדרות כמעט לא הושפע מהקורונה, יש מצב לא רע שעצירת ההפקות תוביל ליובש בעתיד הקרוב. מצד שני יש כזה שפע של טלוויזיה לראות, שאני בספק כמה זה יהיה מורגש.
איזה סרט היה הכי הרבה זמן במקום הראשון?
אולי יש סיכוי לשיא חדש של טנט, עקב חוסר תחרות..
שאלה מעניינת
השיא בכלליות הוא 16 שבועות של "אי.טי" וברצף הוא של "טיטאניק" עם 15. זה אומר שהקופות צריכות להישאר ריק (ושאף סרט אחר לא יעקוף אותו בכלל) למשך 3 חודשים – מצב שהוא אפשרי, אבל כרגע זה לא ההימור המקובל בהוליווד.
בדיוק כמו השיא של הסרט הסיני
למישהו באמת אכפת?
כלומר, זה יכול להפוך לאיזה פריט טריוויה לשעשועונים טלויזיונים, אבל מעבר לזה- יש מגפה, העולם סגור, ברור שהכל מעוות.
הרי זה לא שבדברי ימי הקולנוע ידברו על איך סרט נטול עלילה הפך לסרט הנמכר ביותר (אווטר) או על השיא שטנט שבר- זו לא חכמה לנצח כשאתה מתחרה לבד, למעשה, יהיה מעניין לראות אותו מפסיד כשהוא כך לבד ללא תחרות.
ובכן, לי אכפת
וזה שאוואטר היה הסרט הכי רווחי (לשעבר) זה גם פריט טריוויה מעניין מאוד.
והנה, את אומרת שיהיה מעניין לראות אותו מפסיד וקרקר אומר שיהיה דווקא מפתיע לראות אותו מנצח.
נראה לי נחמד שיש משו לעקוב אחריו בימי דוחקו חלשים שכאלה
לא התכוונתי לצאת קנטרנית, אז סליחה על זה
אני פשוט מתקשה להתרגש מהשגים שנובעים מברירת מחדל, להבדיל מהצלחה. כלומר, אם סרט מצליח להפתיע אפילו סתם בגלל תנאים מוזרים, זה דבר אחד. אבל כרגע יש בקולנוע כל כך מעט סרטים, ששום השג לא באמת מפיל אף אחד מהכסא או מבטיח משהו לגבי הסרטים האלו, חוץ מהידוע- שהם הדבר היחיד שאפשר לראות בקולנוע.
והעולם מבאס נורא.
טוב לדעת שג'יימס קאביזל עדיין פעיל
גם (מעט) הביקורות לסרט טובות
ושוב אשאל
מה היא ההגדרה שלנו לביקורות טובות? כי ממה שאני רואה – ביקורות סבבה במקרה הטוב כזה.
אוקיי, ביקורות סבבה
ברור שסרט כזה לא יהיה יצירת מופת
אז אתם בעצם אומרים לי
שהסינים פיתחו את הקורונה רק כדי שהסרט הכי מרוויח של השנה יהיה שלהם?