בשבוע שעבר קרה דבר מוזר. הזמנות מוקדמות ל"בלו ביטל", סרט הסופר-גיבורים החדש ביקום של די.סי., התחילו לעלות בצורה חדה. האינטרנט, כמובן, החל להריע ולדמיין סיטואציה שבה האנדרדוג של די.סי. שאף אחד לא ספר הולך להיות הצלחה לעומת הכשלונות הרצופים שהיו להם השנה. עם תקציב מדווח של 120 מיליון דולר, לבלו ביטל בהחלט היה פוטנציאל להגיע ולגרום לקצת רווחה בוורנר. וכאשר הוא כובש את המקום הראשון ומדיח את "ברבי" אחרי ארבעה שבועות, הוא באמת עומד בציפיות. אמנם אלה היו ציפיות שאמרו שהסרט הזה הולך להיכשל כמו כל סרטי די.סי, אבל ציפיות הן ציפיות.
עם הכנסות לסופ"ש של 25.4 מיליון דולר, והכנסות בכל העולם של עוד 18, הסרט אמנם לא קטסטרופה, אבל הוא בעיקר מעלה את השאלה: מי בוורנר חשב שהסרט הזה יהיה הצלחה? אמנם מי שראה אותו די אהב, עם המבקרים שנותנים לו 76% עגבניות טריות והקהל שנותן לו 92% בעגבניות ו-6.8 בימד"ב, אבל במקרה הכי טוב הוא אולי לא יהיה כישלון מהדהד.
טוב לפחות לוורנר יש את "ברבי" להתנחם בו – כאמור, אחרי ארבעה שבועות במקום הראשון 'ברבי' הורידה את העקבים וירדה למקום השני עם 36% ירידה ו-21.5 מיליון דולר. בארה"ב היא כבר על 567 מיליון (רק 7 מיליון מאחורי "סופר מריו"), ובגלובלי היא כבר על 1.227 (מאחורי מריו ב-130 מיליון דולר). כפי שהזכירו בתגובות בשבוע שעבר, בקרוב ברבי יוצאת גם בסטרימינג אז נחכה במתח לראות אם יש לה מספיק כדי להדיח את מריו.
במקום השלישי "אופנהיימר", עם ירידה של 44% ועוד 10.6 מיליון. בארה"ב זה מביא אותו ל-285.2 מיליון דולר. מה שאומר שחסרים לו 7 מיליון כדי לעבור את "התחלה" ולהפוך לסרט השלישי הכי מצליח של נולאן בארה"ב. עם 718 מיליון דולר בגלובלי, נולאן מראה שהוא מצליח להביא קהל באופן עקבי. חוץ מזה, אם הסרט מקנא בבאטמן, הוא יכול להתנחם בשיא הספציפי מאוד של "הסרט הכי מכניס בארה"ב שלא היה אף פעם במקום הראשון". כל הכבוד?
גם במקום הרביעי אין לנו סרט חדש, עם "צבי הנינג'ה" שיורדים ב-45% ל-8.4 מיליון. להגיע ל-88 מיליון בארה"ב ו-118 גלובאלי זה לא רע, בטח בהתחשב בתקציב של 70 מיליון דולר, ועדיין יש לו כמה מדינות גדולות לפתוח בהן אבל זה גם רחוק ממספרים של משהו כמו סדרת "ממד העכביש".
במקום החמישי, סוף סוף, עוד סרט חדש. "מתכלבים" (זה אתר לכל המשפחה! את השם המתורגם הרשמי אתם תגידו בקופות) מכניס 8.3 מיליון דולר לא מרשימים בכלל. מסתבר שאין קהל לסרט (מדורג R) על כלב מדבר ומקלל שמנסה למצוא את הבעלים שזרק אותו בשביל נקמה. מצד שני, אם הסרט באמת היה נשען על הפרמיס הזה, ומלהק פיטבול, דוברמן ורוטווילר לתפקידים הראשיים שבהם הם קורעים את דרכם עד לאיזה ראש כנופייה נוראית שהרג את הבעלים של הפיטבול, כמו ג'ון וויק אבל הפוך, הייתי משלם הרבה כסף כדי לראות אותו. בכל מקרה, המבקרים (55% בעגבניות) והקהל (6.5 בימד"ב ו-73% בעגבניות) לא התלהבו מדי.
בתחתית הטבלה אין שום דבר מעניין, עם "אימה במצולות 2: התהום" שיורד ב-48% ומגיע להכנסות בארה"ב של 66.5 מיליון, "נגעת נרצחת" שממשיך להביא מספרים לא רעים עם עוד 3.1 מיליון דולר ו-37.3 בארה"ב, "טירה רדופה" עם ירידה די חדה של -48% ל-3 מיליון דולר ומגיע ל-58.8 מיליון דולר בארה"ב. בגלובלי הוא רק על 85.2 מיליון, אז את ה-100 הוא לא יראה ולא יחזיר את 157 מיליון הדולר שהושקעו בו.
גם "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון" ממשיך בנפילות החופשיות, מכניס 2.7 מיליון דולר ומגיע להכנסות כוללות של 164.6 מיליון בארה"ב. בכל העולם המצב שלו יותר טוב עם 541 מיליון, אבל קשה לראות אותו כהצלחה כשהוא עלה 290 פאקינג מיליון דולר.
את הטבלה סוגר "דרקולה: מסע הדמים" שיורד מהמקום החמישי הישר למקום העשירי, עם 2.5 מיליון בלבד (היי, עוד סופ"ש שבו כל עשרת הסרטים הרוויחו מעל מיליון!) והכנסות כוללות של 11.4 מיליון. וכן, אלה ההכנסות הגלובליות של הסרט.
בסופ"ש הבא אולי אחד הסרטים המיוחדים יפתיע ויכניס מספרים מעניינים. יש לנו את "גראן טירמיסו", שמספר על קצפת, ביסקוויט וקפה שמתחרים ביניהם למי יש את הטעם הכי דומיננטי עד לסוף הקלישאתי שבו הם עובדים ביחד כדי ליצור את האיזון המושלם. "הגבעה", סרט נסיוני של חמש שעות שבו מצולמת גבעה במהלך שנה שלמה ומה בעצם קורה עליה. "גולדה", סרט על השחקנית גודלה רושוול, ו-"retribution", סרט שבו ליאם ניסן יוצא מהטייפקאסט ומשחק כומר שמחזיר פושעים ואנשים נאלחים בתשובה בדרמה קורעת לב.
או שלא. "גראן טוריסמו" זה סרט ספורט מירוצים, "הגבעה" היא דרמת ספורט, ו"במלכוד" לקחו את "ספיד", אבל הורידו את ההימור ככה שבמקום אוטובוס זה רכב עם שלושה נוסעים שאחד מהם הוא ליאם ניסן.
אופנהיימר יכול להתנחם
בשיא ספציפי קצת פחות, שהוא "הסרט המכניס ביותר בדירוג R שאינו חלק מפרנצ'ייז", (ובסיכוי הלא-רע להגיע למקום השני בהכנסות של סרטי R בכלל.)
אז מי אמר שהסרט הזה בדירוג R בלי סיבה?
האם לא סביר להניח שהסרט היה עושה יותר
אם הוא היה מוותר על העירום ההוא ואז הסרט היה יכול להיות מוגדר גם לילדים?
חבל
זה מעניין, כי לביופיק על ממציא פצצת האטום לא ממש אמור להיות קהל צעיר
אבל ייתכן שסערת ברביהיימר טרפה את כל הקלפים, ובהחלט ייתכן שהרבה בני נוער לא זכו לקנות כרטיס, להשתעמם ולהפריע לשאר הצופים באולם.
"התחלה" של נולאן עם הכנסות של מעל 800 מיליון גלובלי, חסר ל"אופנהיימר" יותר מ11 מיליון כדי לעקוף אותו
אכן. עריכה אחת יותר מדי בלבלה כמה מספרים.
תוקן, תודה.
רד פיש מגיע?
(ל"ת)
למה משימה בלתי אפשרית זה כשלון?
אם סרט עלה 290 מיליון דולר והכניס 540 מיליון דולר זה נשמע כמו רווח של 250 מיליון דולר, ניראה לי כמו אחלה רווח לכל עסק בעולם, אני מפספס פה משהו? מבין שציפו ליותר אבל זה לא סתם תאוות בצע מוגזמת? השאלה היא למה זה בעצם אכזבה ולא הצלחה?
מה שידוע לנו בנושא
זה שמכיוון שההכנסות של הסרטים ממילא לא מגיעות כולן לאולפנים (הרי כשאתה קונה כרטיס בפלאנט, לא הכל הולך לפאראמאונט) אז סרט צריך להרוויח פי 3 או 2.5 מהתקציב שלו (תלוי אם ההכנסות מחו"ל או מהעולם) כדי להיות רווחי.
"כישלון" זה עדיין יחסי – 540 מיליון דולר זה יפה לכל סרט. אבל אם השאלה היא האם הוא כיסה את תקציבו, התשובה היא שלא.
מצד שני אתה לא סופר את כל ההכנסות
סרט לא מסיים להרוויח בתום ההקרנה הקולנועית שלו, עדיין יכולים להיות לו רווחים גבוהים מאוד מהשכרה או מכירה של עותקים דיגיטליים (וגם קצת מכירת עותקים פיזיים), עסקה עם אחת מחברות הסטרימינג סטייל נטפליקס, מכירה של זכויות ההקרנה לכל מיני חברות שידור בעולם סטייל יס והוט, מכירה של זכויות ההקרנה לגופים שונים כמו חברות טיסה ומלונות, מרצנדייז אם יש, ואפילו החזר מסוים של התקציב באמצעות פרודקט פלייסמנט (הייתי שמח למשל לדעת כמה סקיטלס שילמו עבור הפרסומת הבוטה שלהם בשאזאם).
האולפנים לא גורפים את כל הכסף מבתי הקולנוע.
גם בתי הקולנוע צריכים את האחוז שלהם, וגם חברות הפצה בינלאומיות בחו״ל, והתקציב הזה לא כולל עלויות שיווק בכלל.
לפי הדיווחים מב״א 7 צפוי להפסיד באזור ה-100 מיליון וזה נשמע הגיוני.
מה עם שירותי vod?
(ל"ת)
אין דיווחים סדירים.
אבל הרווחים מה-VOD עשויים להגיע עד ל-50 אחוז משווי הכנסות הסרט בארה״ב. כמובן שגם שם אין רווח נקי בגלל עלויות שרתים, מפיצים ואפילו תמלוגים.
כנ״ל לגבי מכירות דיסקים.
ורווחים מסטרימינג זה תחום שהמידע שלו זמין כמו קרקעית האוקיינוס.
כי לא כל הכסף מגיע לאולפן.
חלק הולך לבתי הקולנוע ולדעתי הסכום גם לא כולל הוצאות שיווק.
רגע, אבל לא הסברת על מה "גולדה" באמת.
(ל"ת)
לפי מה שהבנתי זה קורה בישראל...
אז כנראה זה על רשת חנויות הגלידה…
כמה חדשות IMAX ועוד הצלחה של "אופנהיימר"
לפני כמה ימים דיווחו ש"אופנהיימר" מתקרב ל-150 מיליון דולר רק מ-IMAX, שזה בערך 20% מההכנסות. 17 מיליון הגיעו רק מ-30 האולמות שמקרינים ב-IMAX האנלוגי, שזה גם מלא.
IMAX לא מוציאים מספרים מדויקים לכל הסרטים אז קשה לדעת בדיוק, אבל זה כנראה אומר שבמכירות כרטיסי IMAX, "אופנהיימר" הוא איפשהו במקומות 3-5 אי פעם, איפשהו מאחורי ה"אווטאר"ים, "הנוקמים" האחרון ו"מלחמת הכוכבים 7".
בהתחשב בזה שבמכירות הרגילות "אופנהיימר" נמצא הרבה מאחורי הסרטים האלה, ובזה שאחוז גבוה מ-130 הסרטים שנמצאים מעליו ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים הוקרן ב-IMAX, כנראה מדובר בסרט עם אחוז ההכנסות הכי גבוה מ-IMAX אי פעם.
בינתיים באולמות האנלוגיים "אופנהיימר" יוקרן ברצף לפחות עד ה-4.9 וכמעט כל ההקרנות מתמלאות ימים מראש.
בשאר האולמות כולל בישראל, אחרי שירד לגמרי או להקרנה-שתיים ביום בגלל "גראן טוריסמו" ו"בלו ביטל", הוא חוזר להיות מוקרן כל היום.
וורנר הגיעו להסכמה מול IMAX להקרין "בארבי" באולמות שלהם לשבוע החל מה-22 לספטמבר ויוסיפו לסרט סצנה אחרי הקרדיטים לאירוע. הסרט לא הוקרן שם עד עכשיו כי נולאן. מעניין אם הוא יקבל את כל לוח ההקרנות או שיהיו הקרנות בודדות במקביל ל"אופנהיימר", ואם יהיה אפשר לעשות "ברבינהיימר" שלם ב-IMAX.
בשיחה עם מנכ"ל IMAX לפני כמה שבועות הוא אמר שלדעתו "חולית 2" לא יידחה, כי גם "חולית" הקודם הכניס אחוז גבוה מאוד מ-IMAX, ובתאריך הנוכחי מובטח לוורנר בלעדיות לאולמות IMAX ל-6 שבועות, דבר שלא סביר שוורנר יקבלו אם הסרט יזוז.
זה מעניין גם כי "המארוולס" אמור לעלות שבוע אחרי "חולית 2" וכרגע נשמע שלא יוקרן ב-IMAX בכלל, הסרט הראשון של מארבל שלא יוקרן שם מאז "איירון מן 2" אם אני לא טועה. ממשיכה להיות שנה לא משהו לדיסני.
בקיצור, שנה טובה ל-IMAX במיוחד בזכות "אופנהיימר". יחד עם ההמצאה של מצלמות IMAX אנלוגיות חדשות וידידותיות יותר, מקווה שזה יעודד עוד סרטים לצלם כמו נולאן ולכוון יותר לפורמט הזה.
אני מאוד מקווה שחולית חלק 2 לא ידחה
אני כבר זמן רב מצפה לו.
ואגב, אם כבר איימקס, אתה יודע אם ״חולית חלק 2״ צולם במצלמות המקוריות של איימקס?
כן, אבל זה קצת מורכב
שני הסרטים של "חולית" צולמו דיגטלית ב-Arri Alexa LF (וגם דגם המיני), מצלמה ש"אושרה על ידי חברת IMAX" כי הם לא ממש מייצרים מצלמות דיגיטליות. כלומר, יש סרטים שצולמו איתה ולא עברו בכלל IMAX. זאת פשוט מצלמה דיגיטלית מאוד טובה, ש-IMAX מאשרים שכדאי לעבוד איתה בשביל להקרין בציוד שלהם.
עדיין חושב ש"חולית" נראה מצוין ב-IMAX הרבה מעבר לסרט הממוצע שמוקרן שם, כי בדומה לנולאן, וילנב עשה הרבה מאמצים כדי שהצילום והסרט כולו ייראו הכי טוב על מסכים ענקיים וגבוהים כמו שלהם. יחד עם נולאן ו-Nope אלו מהסרטים הבודדים שגם מילאו (בלעדית שם) את כל ה-4:3 של ה-IMAX-ים הגדולים ולא רק את ה-1.90:1.
תודה על התשובה
את חולית הראשון לא יצא לי לראות בקולנוע, כך שאני מצפה לחוויה של לראות את חולית על מסך איימקס, מקווה שלא אתאכזב.
ובכן - נדחה
https://collider.com/dune-part-2-release-date-moved-2024/
יופי, עכשיו אני אוכל לראות את "המארוולס" באיימקס.
nooooooooooooooo
טוב, לפחות נולאן יהיה מרוצה מזה, יש מצב שזה יעזור לו להשיג אוסקר לאפקטים או לצילום לאופנהיימר (כי כאילו, ברור לכם שאופנהיימר היה מפסיד לחולית 2 בפרס האפקטים אם חולית 2 היה יוצא השנה, כן?).
יותר מסביר להניח
שהאוסקר ידחה מאותה סיבה בדיוק שחולית נדחה.
ובמקרה כזה – מסתבר שהוא יכלול את חולית גם ככה.
אני עדיין משתדל לשמור על אופטימיות ולהאמין שעד דצמבר יגיעו כבר להסדר שיסיים את השביתות
תגידו שאני לא מציאותי, לא אכפת לי, אבל אחרי כל מה שעבר על הקולנוע עם הקורונה רק לאחרונה, אני מעדיף לבחור באופטימיות ולהאמין שהפעם זה לא יגיע למחוזות כאלה.
אחרת אתחיל להכנס לדיכאון כבר עכשיו, ואם ממיילא הדיכאון יגיע מתישהו, למה לי להביא אותו כבר עכשיו כשאני יכול לדחות אותו במקצת?
עכשיו ראיתי
שגם וראייטי יצאו בכותרת של 'איך הסיכויים של אופנהיימר באוסקר משתפרים דרמטית אחרי הדחייה של חולית', ותכל'ס, למרות שזה לגמרי לרתום את העגלה לפני הסוסים – יש בזה משהו.
אם באמת איכשהו יגיעו להסדר והאוסקר לא ידחה, אופנהיימר עשוי להרוויח דרמטית מהדחייה הזו. חולית הוא לא רק המתחרה הצמוד שלו לכל הקטגוריות הטכניות, אלא גם זה שהיה אמור לנצח אותו בהן בלי למצמץ.
(וכמובן, בעולם מושלם גם להיות המועמד המוביל לפרס הבימוי ולקבור את הסיכוי של נולאן. אבל היי, אנחנו לא חיים בעולם מושלם. אנחנו חיים בעולם שחולית יכול שלא לקבל אפילו מועמדות…)
וזה לא שלנולאן כל כך יהיה קל בקטגוריית הבימוי, בלי כל קשר לשאלה אם יתחרה מולו חולית
נולאן היה מועמד עד היום רק פעם אחת בלבד לבימוי הטוב ביותר, וזה קרה עם דנקרק.
התחלה, למשל, שמאוד היה מתאים להיות מועמד לבימוי, לא זיכה אותו במועמדות לבימוי (לסרט דווקא כן, אבל לבימוי לא).
כך שכל ההיסטוריה שיש לנולאן עם הפרס הזה זה מועמדות אחת ללא זכייה.
סביר שסרט ביוגרפי כמו אופנהיימר יביא לו מועמדות שנייה לבימוי, אבל בכל הנוגע לזכייה זה כלל לא בטוח.
מה שכן, היעדר חולית אכן תסייע לו בצד הטכני, זה די ברור מראש.
פרס האפקטים ילך אליו, בהיעדר כל אופציה אחרת.
כנ״ל כנראה גם עם פרס הסאונד.
גם פרס הצילום אפשרי ואולי גם עריכה (לא ראיתי את הסרט, אבל מהיכרותי את נולאן, אני מניח שהעריכה ברמה שיכולה לזכות באוסקר).
כל אלה פרסים שחולית הראשון לקח ב-2021 וסביר שחולית חלק 2 גם יקח בשנה שבה הוא יתחרה, כך שמבחינת נולאן משתלם לו לא להתחרות בחולית.
צריך לחכות ולראות
את 'רוצחי ירח הפרחים' ואת 'נפוליאון'. נדמה לי שהם שני המתחרים החזקים באמת שיהיו לסרט בקטגוריות הטכניות. כשרוצחי הוא כמובן גם המועמד המוביל לקטגוריות הנחשבות.
לא בטוח
הסרט האחרון של סקורסזה שזכה באיזשהו אוסקר היה הוגו מ-2011, שזה לפני 12 שנה.
במקרה של רידלי סקוט המצב גרוע אף יותר, שכן הסרט האחרון שלו שזכה באיזשהו אוסקר היה בלאק הוק דאון שיצא בשנת 2001, לפני 22 שנה.
כך שאני לא יודע אם ישר הייתי מהמר שסרטים שלהם יקחו אוסקרים.
הרי בהחלט אפשר היה להמר את זה על האירי שאמנם קיבל מלא מועמדויות אך לא זכה בסוף בשום אוסקר או על הדו קרב האחרון שאפילו לא היה מועמד לשום אוסקר.
נראה שאלה במאים שהתקופה הגדולה שלהם באוסקר כבר מאחוריהם.
כמובן יכול להיות שהם יעשו קאמבק ויחזרו לגדולתם באוסקר, אבל אם מסתכלים על השנים האחרונות כאמת מידה, אז זה לא ממש משהו שהייתי מהמר עליו.
ידוע אם בארבי יוקרן באיימקס
גם מחוץ לארה״ב, או שמדובר על עניין שרלוונטי רק לשוק האמריקאי?
אחותי רצתה לראות אותו ואם זה יהיה רלוונטי גם בארץ, יש מצב שזו תהיה הזדמנות לקחת אותה.
את חולית הראשון לא ראיתי בקולנוע, ומאוד אשמח לראות את שניהם באיימקס. מעניין אם יש מצב שלקראת היציאה של חולית 2 יתנו איזשהי אפשרות לראות את החלק הראשון באיימקס. נראה לי שיהיה לא מעט עניין באופציה כזו.
יוקרן גם מחוץ לארה"ב, לא פרסמו עדיין כמה
ביח"צ של וורנר אמרו: " Barbie will get a one-week-only run on IMAX screens throughout North America and select international markets"
ומנכ"ל IMAX הוסיף: "We’re thrilled… to deliver this special edition of Barbie… to Imax audiences around the world."
אני גם מקווה מאוד שתהיה אופציה לדאבל פיצ'ר ב-IMAX עם "חולית". שוב, מהסרטים שיותר תוכננו למסכים שלהם בשנים האחרונות.
נפתחה המכירה להקרנות ב-IMAX-ים של פלאנט ב-21-23.9
(ל"ת)
עכשיו על אמת, מה אנשים מוצאים בדיוויד פינצר?
(מעוניין לפתח דיון שהוא ממש על קולנוע)
במאי מוקפד עם חוש אסתטי מהטובים שנראו בהיסטוריה של הקולנוע.
הוא גם סטוריטלר ובמאי שחקנים לא רע בכלל.
הוא קצת חסר דמיון ויזואלי. כל סרטיו נראים כמו פרק של "אוזרק"
פלטת צבעים תפלה ומשעממת. לעומת זאת גיימס גאן יודע למלא את המסך בצבעים, צורות ותנועות מצלמה מדליקות.
הוא... לא חסר דמיון ויזואלי
שונא להפנות לאחרים, אבל במקרים שמדברים על ויזואליה, מומלץ לראות את הסרטון של "כל פריים ציור" עליו
והוא בנוסף פשוט בוחר תסריטים מדהימים
לפחות במועדון קרב, הרשת החברתית ונעלמת. (וגם בשבעה חטאים – לפי הקונצנזוס. אני פחות התחברתי)
ו'במאי שחקנים לא רע בכלל' – אני מניח שנכתב קצת בלשון המעטה. הוא מפיק מהשחקנים שהוא עובד איתם את ההופעות הטובות שלהם.
אני אוהב את איך שהוא "מייצר אווירה" בסרטים שלו
ספציפית- אווירה טורדת מנוחה
(אולי כי הסרטים שלו שראיתי זה שבעה חטאים, מועדון קרב ונעלמת…)