אנחנו כבר רגילים בדוחק"ו לכתוב כמעט על כל סרט ש"ההכנסות שלו נמוכות מהמצופה בגלל הקורונה וכו' וכו' וכו'". עכשיו בכלל, עם העלייה בתחלואה והסגרים ברחבי העולם, סרטים שב-2019 היו יכולים להגיע ל-800 מיליון מגיעים לחצי מזה. והנה, בדיוק כשאנחנו בפתח הגל החמישי, יוצא ספיידרמן ומוכיח שבשביל הסרט הנכון אנשים ילכו לקולנוע בהמוניהם. לא לחינם האינטרנט מכנה את הסרט "ספיידרמן: סוף המשחק", הסרט מכניס כסף של סרטי מארוול ענקיים ושובר שיאים שלא צריך לשים לידם שום "אבל קורונה".
אז כן, הסרט פתח במקום הראשון (דה). אבל איזה פתיחה זאת היתה. 260 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד. היו סימנים מקדימים, אבל לא פעם שמענו מאתרים על דרישה גבוהה לכרטיסים ואז התאכזבנו מהמספרים הסופיים. לא הפעם. תחשבו על זה ככה, עד עכשיו מאז פרוץ המגפה אף סרט לא הצליח לפתוח עם מעל 100 מיליון דולר והנה בא ספיידרמן והשיג פתיחה של 260 מיליון דולר. מה שאוטומטית הופך אותו לסרט הכי מכניס השנה בארצות הברית כשהוא עוקף את "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" שהכניס 224 מיליון דולר ועבד שלושה חודשים על הסכום הזה – והנה השיא נשבר בסוף שבוע אחד.
כמה זה 260 מיליון דולר? ובכן, זוהי הפתיחה השנייה הכי גדולה אי פעם לסרט בארצות הברית. זה היה קרב צמוד בינו לבין "הנוקמים: מלחמת האינסוף" על המקום השני אבל "ספיידרמן" זכה בתואר כש"הנוקמים: מלחמת האינסוף" נשאר במקום השלישי עם 257 מיליון דולר. "הנוקמים: סוף המשחק" עדיין מקום ראשון עם 351 מיליון דולר. אז כן, ספיידרמן השלישי מביא הביתה לסוני כסף של סרטי ענק של מארוול. ואם כבר מדברים על מקום שני אז "ספיידרמן: אין דרך הביתה" מחזיק גם במקום השני ליום הפתיחה הכי מכניס בארצות הברית, עם יום פתיחה של 121 מיליון דולר כאשר רק " סוף המשחק" מעליו עם 157 מיליון דולר.
אני מניחה שציון סינמה סקור A+ עוזר וגם המבקרים עפים על הסרט עם ציון 94 של רוטן טומטוז וציון הקהל באותו אתר הוא 99 אחוזים. עוד משהו שעזר לסרט זה שכמו ב"סוף המשחק" גם כאן ספיידרמן פתח בקמפיין של אל תעשו ספוילרים לסרט באינטרנט, מה שעוזר למשוך המון קהל בסוף השבוע הראשון כי אף אחד לא רוצה שיהרסו לו את הסרט.
אבל לא רק בארצות הברית מרגישים את הטירוף של ספיידרמן. הסרט שבר שיא כמעט בכל מדינה בעולם. במקסיקו הסרט שבר את השיא ליום הפתיחה הכי גדול אי פעם עם 9 מיליון דולר, וכאן בארץ 250 אלף אנשים ראו אותו בסופ"ש. הסרט הכניס 340 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית – וכל זה בלי סין. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 600 מיליון דולר. ספיידרמן הוא הסרט השני שהצליח להגיע לסכום הזה בכזאת מהירות בלי סין.
ספיידרמן פתח בכל העולם עם פתיחה של מעל חצי מיליארד דולר. סכום שרוב הסרטים לא מגיעים אליו בימינו גם אחרי חודשים על המסך הגדול. וכמובן, גם הפתיחה העולמית שברה שיא וזאת הפתיחה העולמית השלישית הכי גדולה אי פעם, אחרי שני סרטים הנוקמים כמובן. וזאת הפתיחה הכי גדולה אי פעם לסרט של סוני בכל החזיתות. אין פלא שהם רוצים להמשיך לעוד טרילוגיה ולא רוצים ריבוט. מי רוצה להפסיק הצלחה כזאת מסחררת?
אני אפילו לא יודעת אם הקורונה השפיעה על המספרים של הסרט, הגיוני לחשוב שכן. אבל אני לא בטוחה שאפשר היה לפתוח בגדול יותר. לכן, המבחן האמיתי יהיה הסכום הסופי של הסרט. כל העולם רץ לראות את הסרט בסוף השבוע הזה, אבל אני מניחה שיש לא מעט אנשים שמחכים שהטירוף ירגע ולראות אותו באולם ריק יותר. אני מחזיקה לסרט אצבעות שהוא יהיה הסרט הראשון מאז פרוץ המגפה שיגיע למיליארד. אני יודעת שכמעט מובטח שהוא יגיע לשם אבל בימינו אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה.
וחוץ מספיידרמן? פירורים. כשיש מקומות בהם הסרט מוקרן על רוב המסכים כמעט כל רבע שעה, פשוט לא נשארו מסכים לכל שאר הסרטים.
במקום השני "אנקאנטו" שומר על המקום שלו שבוע שני ברצף עם עוד 6.4 מיליון דולר. זאת רק ירידה של 35.1 אחוזים בהכנסות והירידה הכי קטנה בעשיריה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 176 מיליון דולר. שזה נחמד אבל בסוף השבוע הבא הסרט מגיע לדיסני פלוס בחינם ורוב הסיכויים שאז הסרט יצנח.
"סיפור הפרברים" מתרסק למקום השלישי עם 3.6 מיליון דולר נוספים. הוא בעצם איבד את כמעט את כל מסכי הפרימיום ואת רוב ההייפ המועט שהיה סביבו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות רק על 27 מיליון דולר. אאוץ'.
במקום הרביעי "מכסחי השדים: החיים שאחרי" מחזיקים מעמד יפה אחרי חמישה שבועות על המסך הגדול עם עוד 3.4 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 173 מיליון דולר.
אם חשבתם שלא יהיה סרט מספיק אמיץ לנסות לצאת במקביל ל"ספיידרמן" – טעיתם. האם זה השתלם לו? ודאי שלא. "סמטת הסיוטים", הסרט החדש של גיירמו דל טורו, פתח עם 2.8 מיליון דולר בלבד. אמנם על מספר מוגבל יחסית של מסכים (בערך 2000) אבל זה עדיין מאכזב ומהווה עוד מכה לסרטים בינוניים על המסך הגדול. מה גם שדיסני שרכשה את הסרט ביחד עם פוקס לא בדיוק התאמצה לשווק אותו. או לא לשחרר אותו מול שובר קופות אימתני כמו ספיידרמן. בסרט יש מלא שמות מוכרים כמו בראדלי קופר, קייט בלאנשט, ווילם דפו, טוני קולט, ריצ'רד ג'נקינס, רוני מארה ורון פרלמן. ציון רוטן טומטוז של 80 אחוזים וציון B בסינמה סקור לא יעזרו לסרט בטווח הארוך.
במקום השישי "בית גוצ'י" עדיין איתנו אחרי חודש בקולנוע והכניס עוד 1.9 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט חצו את קו ה-100 מיליון דולר ועומדות על 109 מיליון דולר. זה לא להיט אבל זה בסדר.
ואם חשבתם שנגמרו הסרטים האמיצים שינסו להתתמודד מול ספיידרמן, אז שוב טעיתם. במקום השביעי נמצא הסרט ההודי " Pushpa: The Rise – Part 1" שפתח עם 1.3 מיליון דולר. הסרט עוקב אחרי נהג משאית שהוא חלק מרשת הברחות של עץ אלגום, עץ ייחודי לאזור ספציפי בהודו. הסרט, אם הבנתי את המספרים נכון, נמצא בדרך המהירה להחזיר את התקציב שלו אז כל הכבוד לו.
במקום השמיני נמצא "נצחיים" עם עוד 1.2 מיליון דולר. הסרט התרסק בעוד 61.7 אחוזים ברגע שדיסני הכריזו על תאריך היציאה הדיגיטלי שלו למרות שיש עוד די הרבה זמן עד אז (12 בינואר להשכרה דיגיטלית). ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 399 מיליון דולר, די סבבה. כשלא מסתכלים על ספיידרמן.
בקצה הטבלה, יש לנו שני סרטים שלא הצליחו להכניס אפילו מיליון אחד: במקום התשיעי "קליפורד הכלב האדום הגדול" הכניס עוד 404,068 אלף דולר (ו-67 מיליון דולר בסך הכול). ובמקום העשירי והאחרון "האויב שבפנים: ברוכים הבאים לראקון סיטי" הכניס עוד 316,480 אלף דולר (ו-31 מיליון דולר בסך הכול).
לספיידרמן אין מנוחה. יש לו תחרות קשוחה משלושה מתוך ארבעה סרטים שיוצאים בסוף השבוע הבא. "מטריקס: התחייה" מחזיר את ניאו (קיאנו ריבס) וטריניטי (קארי-אן מוס) ועוד שלל שחקנים מפורסמים לעולם המכונות. "מטריקס: התחייה" מגיע למסכים וגם ל-HBO MAX מה שבטוח יפגע בהכנסות; " לשיר 2" הוא סרט ההמשך ל"לשיר" שבארץ כבר הפך לשובר קופות לכל המשפחה; "קינגסמן: ההתחלה" מספר על ייסוד הסוכנות בתחילת המאה העשרים על מנת לעצור ארגון סודי שרוצה לפתוח במלחמה שתוביל למוות של מיליונים. וגם " The Tender Bar": סרט על ילד שחי בלונג איילנד בשנות ה-70 ומנסה למצוא דמות אב בין הלקוחות בבר של דודו. את הסרט ביים ג'ורג' קלוני ומככבים בו בן אפלק, טיי שרידן וכריסטופר לויד.
שלושת הסרטים בעלי הפתיחה הגבוהה ביותר הם מלחמת האינסוף, ספיידרמן וסוף המשחק. בכולם מופיע השחקן של נד. צירוף מקרים? אני לא חושב.
עם הצלחה שכזאת, איך זה שעוד לא ליהקו אותו לתפקיד ראשי בסרט כושל?
כזה שיגרום לנו להגיד עליו ״עדיף שישאר בתפקיד נד, בזה הוא הכי טוב״.
האם זה לא הנוהל המקובל?
I present to you... Bloodfest
https://www.imdb.com/title/tt7208564/
למרות שזה סרט לא כזה נורא. הוא פשוט גם לא כזה טוב.
אם כבר זואי סלנדה השחקנית הכי מצליחה בהיסטוריה כי היא משתתפת
גם באווטאר וגם בנוקמים 4
ספיידרמן לא היה מצליח לסוני בלי דיסני (למרות שסוני רשומים דיסני עשו את זה תאכלס תאכלס ).
ומעניין אם באמת הוא יצליח להמשיך ככה.
בעבר כזו התחלה היה מביא את הסרט ל1.5 עד 2 מילארד דולר .
היום אני מאמין 1 מילארד זה יהיה מרשים ביותר
למה שהסרט לא יוכל להצליח כמו בעבר?
הפתיחה הזאת שברה את כל הגבולות של ״זמן קורונה״ ואפילו ביחס לתקופות רגילות לחלוטין זו אחת הפתיחות הטובות בכל הזמנים.
לאור זאת, מי אמר שהסרט לא יכול להגיע לגבהים האדירים של ימי טרום הקורונה?
אני חושב שהסרט כבר הוכיח ששום תקרת קורונה לא רלוונטית לגביו.
מעבר לזה
גם נושא הסטרימינג הוא אמנם שיקול אבל זה מסוג הסרטים שבהחלט יש סיבה להתאמץ לראות אותם על המסך הגדול. גם אם יהיו טורנטים, לא בטוחה שכל כך מהר יסתפקו בטלויזיה הביתית.
לא אומר שאין סיכוי זה אף פעם לא כן או לא יש אמצע
למה שסרט לא יצליח כמו בעבר ?
א כי עד כה אף אחד לא עשה את זה, אפילו אם נסתכל על אנקאנטו(יענו לא נלך רחוק ולא אחד אחד), עד היום סרט שלדיסני עם ביקורות כאלו היה מגיע עולמי ל600-800 מליון(ראלף מואנה ועוד) כרגע עשה 150 וכולם כזה , ואן מרשים.
דבר שני העולם נכנס לסגרים יותר ויותר, מי אמר שאנשים לא יפחדו? או מעשית אירופה או סין לא תסגור את האולמות .
אני לא אומר שהסרט לא יצליח לשבור את הקורונה, אני כן אומר שזה מאוד קשה.
בהימור מושכל בלבד הלכתי ואני הולך על 1-1.2 במקום 1-.5 עד 2 כמו שהיתי אומר בעבר על התחלה כזו
הדוגמא של אנקנטו לא רלוונטית
כי אני לא מנבא הצלחה על סמך ביקורות או הצלחות עבר של סרטים מז׳אנר מסויים או מאולפן מסויים מלפני הקורונה, כי אז באמת ניתן לשים את התווית של ״בימים רגילים זה היה עושה ככה וככה, אבל אנחנו בתקופת קורונה״.
אבל הסיבה בגללה אני חושב שספיידרמן יכול להתעלם לחלוטין מהגבלות הקורונה, היא שזה בדיוק מה שהוא עשה בסופ״ש האחרון.
לפתוח במקום השני בכל הזמנים בארה״ב ובמקום השלישי בכל הזמנים בכל העולם, זה הישג מטורף ובלתי נתפס בימים הכי רגילים שיכולים להיות, זה הצלחה מטורפת לגמרי בלי שום סייג הכי קטן של ״אבל קורונה״.
השוואה לסרטים אחרים מתקופת הקורונה לחלוטין לא רלוונטית, מאחר ואצל כל יתר הסרטים הורגשה תקרת הקורונה ואילו הסרט הזה הרחק מעל אותה תקרה.
לגבי הקורונה, באמת אין לדעת איך הדברים יתפתחו.
אבל מצד שני, זן האומיקרון לא התחיל היום ולפי ההיגיון הוא היה אמור להשפיע על ספיידרמן מתחילתו.
הרי בשבוע שעבר, כשסיפור הפרברים הביא רווחים משפילים, התירוץ היה שהעולם נכנס לסגרים וכולם מפחדים מהאומיקרון. אז איך סופ״ש לאחר מכן אנחנו מקבלים את אחת הפתיחות הגדולות בכל הזמנים?
ממה שנראה כרגע, שום זן חדש של קורונה לא יכול לעצור את ספיידרמן.
כנראה שהשם הנכון לסרט זה ״ספיידרמן – אין דרך לעצור את הרווחים המטורפים״.
עכשיו הכל ברור
כשדוקטור סטריינג' מרים את האצבע ב"מלחמת האינסוף", מה שהוא באמת מתכוון זה "ראיתי את העתיד ובקרוב יצא סרט איתי שיגיע גבוה יותר מהאחד הזה בקופות".
אני חושב שאולי הקורונה עזרה להצלחה של הסרט
הרבה אנשים לא הלכו לקולנוע עדיין השנה. גם בגלל הקורונה וגם בגלל שעד עכשיו לא יצא סרט באמת מעניין מספיק (בעיני הציבור) שיגרום להם לסבול שעתיים באולם סגור עם מסכה. כמעט ולא יצאו השנה המשכונים לסרטים מצליחים (מה שכן יצא זה המשכים לסרטים ספק-מצליחים כמו 'קונג נגד גודזילה' ו-'ונום'). אפילו סרטי מארוול היו כולם של גיבורים חדשים (ולא מלהיבים).
'ספיידרמן' מצליח משום שהוא מגיע לבתי הקולנוע אחרי ההפוגה הכי גדולה בלי בלוקבאסטר "מצופה" (בעיני ההמונים) אי פעם – כמעט שנתיים (מאז 'מלחמת הכוכבים' בדצמבר '19).
ומה עם ״מהיר ועצבני 9״ ו-״לא זמן למות״?
הם לא נחשבים ״המשכונים לסרטים מצליחים״?
ואגב, אני לא חושב שונום 2 זה המשך לסרט ״ספק-מצליח״.
הסרט הראשון בהחלט היה הצלחה. מעל ל-800 מיליון בכל העולם, בשביל סרט מקורי שלא מבוסס על שום מותג קיים (באופן רשמי זה קשור לספיידרמן, אבל בהתחשב בכך שספיידי לא מופיע או מוזכר אפילו לרגע אחד ושהטון של הסרט שונה באופן מהותי מזה של סרטי ספיידרמן, לא הייתי מקשר ביניהם) זה בהחלט הצלחה וממש לא ״ספק-הצלחה״.
והם בהחלט היו מצליחים בהתאם לסרטים הקודמים בפרנצ'ייז שלהם
מה שבעצם גורם לי לשנות את הניסוח של ההודעה המקורית שלי ל:-
למה בעצם ההצלחה של 'אין דרך הביתה' מפתיעה כל כך? כלומר, אני יכול להבין את ההתפעלות מהפתיחה השנייה בגודלה אי פעם אבל כפי ש-'מהיר ועצבני 9' ו-'לא זמן למות' מוכיחים, בלוקבאסטרים עם פוטנציאל הצלחה אמיתי (כלומר סרטים עם הייפ רציני) מתעלמים מהקורונה באופן עקבי ומצליחים להכניס סכומים בהתאם לפרנצ'ייז שלהם (אם כי שניהם נפגעו מעט בגלל שקדמו להם סרטים גרועים) ו-'אין דרך הביתה' הוא גם סרט המשך לסרט אהוב שהכניס מעל מיליארד דולר אבל *גם* סרט שמשחק על הנוסטלגיה של הצופים. וכפי שדיסני הוכיחו מספר פעמים זה גם משהו ששווה מאות מיליוני דולרים.
ותודה לך על התיקון! אני ממש אבל ממש מתקשה עם האתר החדש של boxofficemojo. מאז ש-ימד"ב קנו אותם אני נאבק להוציא מהאתר מידע ולכן אחרי ששוטטתי בו רבע שעה בניסיון להגיע לטבלאות שאני מחפש התייאשתי והסתמכתי על זיכרוני (ואני נורא מופתע מההצלחה של 'ונום' המקורי. לא ראיתי את הסרט אבל משמח אותי לדעת שמשהו כזה יכול להצליח עד כדי כך). אז אם עוד פעם פספסתי משהו או שטעיתי בהשוואה כלשהי אני מצטער.
אגב, יתרון נוסף ל-'אין דרך הביתה' היא הפיכתו ל-"אירוע קולנועי" שהוא הרבה מעבר לפרנצ'ייז שלו. הוא מסוג הסרטים שגם אנשים שמעולם לא ראו סרט מהיקום הקולנועי של מארוול-דיסני ילכו לראות ויכול להיות שזה מהסיבות הנוסטלגיות כי הם גדלו על הסרטים של ריימי (או שראו אותם בזמנו). אבל לא בטוח.
אהבתי את התמימות שאנשים יושבים עם מסיכה באולם קולנוע
עזוב את זה שההקרנה של ספיידרמן (שהייתי כנגד רצוני) הייתה מפוצצת עד אפס מקום והייתי היחיד עם מסיכה. אפילו בהקרנת עין הדג של הדו קרב אחרון, שאני מחזיק מהקהל כיותר רציני מחבורות הנערים שהולכים לספיידרמן בגלילות, רוב הקהל היה ללא מסכה. סבא שלי אמא שאפילו בקולנוע לב אף אחד לא עטה מסכה. ככה זה שנכנסה הפרצה שאפשר להוריד מסיכה בשביל לאכול פופקורן.
בקיצור לסבול שעתיים עם מסיכה זה כבר לא שיקול בשביל אף אחד.
ספיידרמן מצליח בגלל שהוא ספיידרמן
זיכיון הקומיקס הכי גדול בעולם.
אתם חבורה של זקנים שמנסים להבין איך הוא עשה את זה ומתעלמים מזה שהוא יותר גדול מסופרמן ובאטמן, למרות שיש להם 40 שנה פור עליו. ילדים מכירים ורוצים דברים שלו בלי לראות אותו בכלל (זה נכון גם מנתונים וגם מניסיון אישי עם הילדים).
הכבוד הרב אל מארוול הוא שהם הצליחו להרים יקום מצליח למרות שלא היה להם את ספיידרמן. השתמשו בכל מיני גיבורי על סוג ב.
כבר שכחתם את ההייפ המטורף כשספיידרמן הצטרף במלחמת האזרחים? ספיידרמן לא הפסיד לאף אחד: מבחינת הקהל הרחב 3 הפתיחות הגדולות כולן "סרטים עם ספיידרמן". הסרט הזה הוא "הנוקמים ספיידרמן" כי יש לו מספיק סרטי עבר: הוא הרים את גל סרטי גיבורי העל המודרני שכולנו מכירים. בלעדיו בכלל לא היו מאשרים דברים כמו MCU. זו הסיבה שסוני לא מוותרים עליו.
לינק לזכיונות הגדולים בעולם
שימו לב שספיידרמן לבדו שווה 80% מה MCU כולו, וגם שם ההפרדה היא מלאכותית (כי הוא השתתף בסרטים בלי שייחשב לו).
״אתם חבורה של זקנים״? מה?
קודם כל זה נורא להשתמש במילה הזאת כעלבון. וחוץ מזה איך הגיל של המגיבים רלוונטי לטענה שלך? לא שהמשכתי לקרוא כי גם לא כזה עניין אותי התוכן אבל יותר בגלל העצבים מהביטוי. ויש לך מעקב אחרי גילאי העוקבים? קצת מטריד
לא נעלבתי מהביטוי
רק שהוא פשוט לא נכון גם בהקשר של שאר ההודעה.
אם הטענה היא שהמגיבים לא מבינים מספיק את ההיסטוריה של מארוול וספיידרמן (כמ העובדה שהיקום הצליח למרות שלא היה להם את ספיידרמן) ולא מבינים את גודל המותג של ספיידרמן, אז העקיצה היתה צריכה להיות "אתם חבורה של צעירים שמתלמים מזה ש…" דווקא הזקנים הם אלו שכן יש להם פרספקטיבה…
דוקא שאר ההודעה מעניינת – חוץ מהביטוי בהתחלה הוא דווקא די צודק.
הביטוי בהתחלה שגוי פעמיים, גם במשמעות שלו וגם בעצם השימוש בו, אבל לא נורא, אני סולחת. מצד שני אולי אני באמת זקנה…
זו הייתה בדיחה לא מוצלחת
כי רק בגילאים יותר מבוגרים מנהלים דיונים על איכות הסרט "האביר האפל" מול סרטי מארוול (לא פותח את הדיון הזה) או האם הורדת מסיכה לאכילת פופקורן עזרה לסרט. במובן הזה, בני 12 כבר זקנים. אתם מנסים למצוא סיבות, כאשר ספיידרמן הוא הסיבה. במספרים כאלו של כרטיסים, זה כבר לא יכול להיות סרטים של מביני דבר או אוהבי זאנר: זה הייפ על מחנה משותף רחב. אולי, יצא בהבלחה של בין סגרים (ואז הקורונה רק עזרה בגלל ביקושים כבושים, אבל לזה אענה מוע9 וגיימס בונד(.
כיום בצבעים אדום כחול משוייכים יותר לספיידרמן מסופרמן. ילדים מכירים אותו בלי לראות שום מדיה שלו )!(
אני חושב שאם היו גרשיים על זקנים או העיצוב של ציניות זה היה מובן יותר, לא היה לי זמן ויכולת לערוך את ההודעה בנייד, בזמן ריצה אחרי 3 ילדים מתחת לגיל 7 : מלאים מרצנדייז של ספיידרמן שלא אני קניתי, קוראים לסופרמן ספיידרמן מוזר והתחילו לסרב להשתמש במגבת של באטמן (בחיי שלא אני קניתי, אין פה הסללה( הם לא צפו בספיידרמן מימיהם!
באינטרנט אין טונציות ושפת גוף. לפחות תנו לאנשים ליהנות מהספק. לא להמשיך לקרוא את ההודעה זו טעות של אד הומינום: גם אם אני משפריץ גילנות, אולי הטענה שלי נכונה ? תקוף אותה. אתה לא מקשיב לאנשים שאומרים דברים שפוגעים בך? שמעת על פלורליזם? קטע חזק בדמוקרטיה… שלום עושים רק עם אויבים ;)
לא המשכתי לקרוא כי גם ככה נושא הדיון איזה גיבור על יותר פופולארי
לא מעניין אותי. במקרה העין שלי נתקלה בביטוי הזה, קראתי את המשפטים המקיפים כדי להבין את הקונטקסט וחשבתי שצריך להעיר. לא הבנתי הל הפסקה האחרונה ובלבולים על דמוקרטיה ופלורליזם. וגם אם היית מוסיף בסוגריים ציניות זה לא כזה היה משפר את המצב. לפעמים אם מתחרטים על אמירה לא צריך להמציא תירוצים מסורבלים או לתת הוראות למי שהעיר לך עליה או עצות בדמוקרטיה.
אבל אני עומד מאחורי האמירה
אתה אולי שכחת/לא יודע איך ילדים קטנים מגיבים למותג הזה (ומותגים בכלל). אני הרי לא יודע גילאי קוראים או רקע שלהם: אני מציין שהם מנהלים דיון בצורת חשיבה אחרת.
השפעה של גיל על אופן חשיבה היא דבר מבוסס מדעית. הצבעים של ספיידרמן וסופרמן הם לא סתם דומים.
קוראים אחרים פה גם העידו לך על התנהלות ילדים.
יש דרך להעיר לאחרים על אופן ביטוי. אתה יכול להיות יותר מנומס.
אתה ממשיך להתמקד בתוכן הדיון אבל אני מסביר שמה שהפריע לי זו בחירת המילים האומללה.
בשום קונטקסט ״חבורה של זקנים״ לא נשמע טוב. אחרי שנימקת אני מבין את ההיגיון אבל עדיין הניסוח נותר פוגעני
זו דעתך. זכותך. נסכים שלא להסכים.
(ל"ת)
חשבתי שספיידרמן מוביל בפער
3 הגיבורים המובילים הם כמובן ספיידרמן, באטמן וסופרמן.
מן הסתם הרבה רווחים מהסדרות נכנסים ל-home video, אבל נתוני הטלוויזיה לא ברורים:
ספיידרמן: אין פירוט.
באטמן: סדרה אחת + שידורים של סרט.
סופרמן: סדרה אחת + שידורים של סרט.
איפה כל השאר?
אני לא לחלוטין לא מסכימה.
כי אני באמת זקנה אבל אני גם רואה איך ילדים מתחילים להתלהב מספיידרמן לפני שיש להם הזדמנות להיחשף ממש לסיפור שלו.
אבל אני חושבת שזה לא מסביר הכל, ובטח לא מסביר למה ממד העכביש היה הצלחה קופתית צנועה כל כך, למרות שהוא מתאים לילדים ולמרות הביקורות המהללות ולמרות שכאמור, ספיידרמן.
כי הוא סרט מצויר
אלו מספרים אחרים לגמרי. לשבור את הקרח הוא יוצא מהכלל המעיד על הכלל.
תשובה די שטחית.
איך שישה גיבורים הצליח יותר, כשהוא מצויר מאותו ז'אנר, אבל עם גיבורים שאף אחד לא מכיר?
אז אולי נוציא מהמשוואה סרטי דיסני-פיקסאר, אז איך ממש באותה תקופת חגים שבה יצא ממד העכביש, הגרינץ' הרוויח יותר? ד"ר סוס זה מותג חזק יותר מספיידרמן?
בבירור יש כאן רשת מורכבת יותר של גורמים, וזה לא שספיידרמן אוטומטית שווה ניפוץ קופות.
מקבל.
הסרט המצויר היחיד שלו, לא התנהג כמו סרטי לייב אקשן, הוא אנומליה יחסית לספיידרמן.
אולי זה עניין של שיווק לקהלים נכונים?
מעניין שאישרו לו המשכים. וגם שניים ישר. מה הם מניחים? אצא לקרוא! הפקה זה מגניב!
כי הם רואים אותו בכל פינה
אפרופו אנה ואלזה – הבנות שלי מטורפות על אנה ואלזה למרות שהן מעולם לא ראו את הסרט. הן פשוט ראו את הדמויות סביבן ולמדו את השמות שלהן ואז הן ביקשו את השמלות שלהן וזהו, עכשיו כולן רוצות להיות אנה ואלזה למרות שאין להן שום מושג מה הדמויות הללו מייצגות.
למה עדיין יש בגדים ומצעים עם תיוג של מיקי מאוס? מתי פעם אחרונה יצא סרט של מיקימאוס שהילדים בזכותו למדו מי זה העכבר? זה חמוד, ילדים רוצים את זה, ואז זה ממשיך להיות מוכר.
וכן, ספיידרמן הוא גיבור העל העיקרי ברשימה הזו. משהו בויזואליה של הדמות מאוד מעניין ילדים – יותר מסופרמן ויותר מבאטמן ובטח שיותר מכל אחד אחר, וכשפעם ב3 שנים יוצא סרט עם מסע פרסום המלווה בכמויות אדירות של מרצ'נדייז – ילדים ימשכו לדמות הזו גם אם אין להם מושג מי זה באמת ספיידרמן.
תכנסי לגן ממוצע – 4-5 תיקים של אנה ואלזה, 2-3 של ספיידרמן, והשאר של סדרות שהילדים באמת נחשפים אליהם כרגע (מי אמר יחידת החילוץ, מה פתאום זה בכלל לא מה שאמרתי). וזה נכון בלי קשר להאם יצא סרט לאחרונה (התיקים של אנה ואלזה היו גם כשהגדולה שלי היתה בגן, עוד לפני שיצא הסרט השני).
מן הסתם זה כנראה מתחיל מהורים גיקים שמעודדים את זה (אני כל הזמן קונה לבנות שלי דברים של וונדר וומן, אבל הגדולה לא זרמה איתי, רק האמצעית…), אבל אז יש כזה לחבר מהגן ומשחקים עם זה אצלו בבית וכן… מתחברים לזה בלי להכיר בכלל מי זה ספיידרמן.
כן, השאלה שלי ממש לא הייתה מאיפה ילדים מכירים את ספיידרמן.
אני מכירה כמה – למשל אחיין שלי שכל הזמן שולף את חוברות הקומיקס הבודדות של ספיידרמן שיש לי מהמדף, למרות שהוא בחיים לא ראה טיפת מדיה של ספיידרמן.
ואני בהחלט זוכרת את הפעם שבה עבדתי בקייטנה וביליתי חודש בלצייר את אלזה ואת אולף לילדות שממש לא בטוח שההורים שלהן הראו להן את הסרט.
וכשהעברתי חוגים לילדים בכיתות א'-ג' למדתי מהר מאד לא לבוא עם התיק עם הלוגו של ממד העכביש, כי זה מוריד את רמת הריכוז בכיתה בחצי.
ברור לי שילדים סופגים את כל מה שקורה מסביבם, ולומדים מהר מאד מה מגניב, ושספיידרמן זה אחד המותגים הכי פופולריים אצלם, ובהחלט גיבור העל הכי פופולרי בפער.
סליחה!
לא הבנתי נכון את ההודעה הקודמת שלך
מצטרף לכל מה שנאמר
בת ה-3.5 שלי יודעת מי זה ספיידרמן ומעריצה אותו, ואפילו קוראת לעצמה "ספיידר וומן" (ואם לדייק, "ספיידרמן וומן") בלי שראתה אותו על מסך טלוויזיה באף מקום. היא גם נרדמה כמה וכמה פעמים בפרוזן ולמרות זאת, אלזה ואנה הן אֵלות מבחינתה.
במקרה זה תשמח לשמוע
שיש סדרת ילדים על ספיידרמן שמיועדת בדיוק לגילאים האלו:
Marvel's Spidey and His Amazing Friends
אני מקבל מה שנאמר אבל הגזמת
1. הנוקמים הצליח כי דיסני בנו פה משהו מדהים במשך עשור . גם בלי ספיידרמן הם היו מצליחים, ולא יודע אם פחות
2. בהחלט אתה צודק לפני דיסני כל מארוול היה ספיידרמן, מעט האלק, אקס מן שהיו סבבה אבל לא באטמן וספיידי, קפטן אמריקה וזהו, בטח לא סטריינג איירון מן ושות
3. אני מסכים שספיידרמן ענק על כולם, אבל עובדה שספיידמרן של אנדרו היה הצלחה בינונית, אז יש חשיבות האם הסרט טוב או לא
4. בהחלט שספיידרמן הצטרף היה הייפ אבל לא רק בגלל דהוא הגדול מכולם אלא בגלל שואו הוא מצטרף לעולם הזה של דיסני , יענו סוני מסכימים לשיתוף פעולה והכל, זה היה מפתיע
אדייק
לא אמרתי שהוא גדול מה mcu , התכוונתי שהוא זיכיון מספיק חזק כדי להצליח לבדו וגם להצדיק את הפתיחה הגדולה עכשיו. כשאתה זוכר שהגלגול השני, אנדרואיד, לא היה הצלחה: זה יחסי לספיידרמן, כן? כי הסרט השני, הגרוע והכי פחות מצליח עשה אותו דבר כמו חייל החורף (700 ועודף).
ספיידרמן הוא דבר שנקרא בעסקים "פרה חולבת", גם סרטים גרועים שלו מצליחים מספיק: בגלל זה מוציאים אותם כמו שעון. זה חלק מהחוזה בין מארוול לסוני: אם סוני לא יוציאו סרט, לזכרוני כל 2 או 3 שנים, הזכיון יחזור למארוול. הסרטים הם פרסומות שחייבות להמשיך לצאת בכדי לתמוך בתעשייה מאחור. אני זוכר את הדיונים על למה יש ריבוט כל כך מהר: זה למה.
במקום אחר הסברתי את זה גם עבור דיסני והפארקים שלה, כמו למה הוציאו את עולם היורה (כי יש מתקן כזה בדיסנילנד).
אני מסכים
שוב אני הסכמתי מהתחלה , בהחלט ספיידי אחד הגדולים רק דיברתי על הנוקמים שאמרת ממש שהוא הסיבה להצלחה, זה הגזמה.
מה גם שבלי היכולות של דיסני ועוד גורמים חיצוניים הוא לא היה מצליח עד כדי כך, היה מצליח אולי יותר מהשאר .
אבל בגלל השיווק האדיר והספוילרים שבנושא הוא הצליח יותר.
אבל כן ברור שוב ספיידי הוא מספר אחד , מהרגע שהייתי ילד קטן ראיתי אותו בטלוויזיה בכמה גרסאות , צעצועים
כאילו תחשוב על זה שנגמרת סדרה של ספיידרמן בערוץ דיסני וממש ישר יש חדשה , זה הזוי
רק רוצה להזכיר שעד היום היה רק סרט ספיידרמן אחד שהרוויח למעלה ממיליארד דולר
וזה ״ספיידרמן רחוק מהבית״, שהרוויח את מה שהרוויח בעיקר כי היה הסרט הבא של מארוול אחרי ״הנוקמים סוף המשחק״, כך שהוא יכל לרכב על ההצלחה המטורפת והבלתי נתפסת של ״הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים״.
כך שספיידרמן זה אכן מותג מצליח, אבל לא עד כדי כך.
הצלחה כזאת לסרט שכותרתו ״ספיידרמן״ היא משהו שלא היה עד היום ואפילו לא היה משהו קרוב לזה.
וזה קצת מגוחך להתייחס לשני סרטי הנוקמים האחרונים כסרטי ספיידרמן.
במלחמת האינסוף הוא רק אחד מכמות מטורפת של גיבורי על שהקהל אוהב (דווקא הפנתר השחור היה הגיבור הכי מצליח מהסרט, בהתחשב ברווחים המטורפים של הסרט שלו, שהם נכון להיום הרווחים הגבוהים ביותר בכל הזמנים לסרט סולו של גיבור על) וגם לא מקבל יותר מדי זמן מסך (למען האמת, אם לא היה לו את המשפט המפורסם מסיום הסרט, הייתי יכול להגיד שהנוכחות שלו מיותרת כמעט לחלוטין מאחר והוא כמעט לא עושה שום דבר חשוב בסרט).
ובאנדגיים, טוב, זה כבר בכלל בדיחה. הוא מופיע רק לכמה רגעים בקרב הגדול בסוף, זה ממש לא הופך את זה לסרט של ספיידרמן.
טוב, אנשים זקנים באמת
זוכרים שספיידרמן הוא, כאילו, שובר שיאים סדרתי.
למשל, הזקנים שקראו את הדוחק"ו הזה.
אני זוכר שדיברו על זה בחדשות
(ל"ת)
הנחתי את תיקי!
חבורת זקנים שכמונו
טוב, אני באמת לא זקן כנראה
אני אמנם זוכר את יציאת הסרט, אבל בתור ילד לא ממש התעניינתי בשבירת שיאים קופתיים.
מה שכן, זה עדיין נראה לי הישג נמוך בהרבה מההישג עכשיו.
קודם כל, אז זה היה סרט הקולנוע הראשון של ספיידרמן, הפעם הראשונה שספיידרמן מגיע למסך הגדול.
שנית, זה גם היה העיבוד לייב אקשן הראשון לספיידרמן שעד אז היה רק כקומיקס וסדרות טלויזיה באנימציה ידנית.
הפעם, לעומת זאת, מדובר בסרט הקולנוע התשיעי שנושא את השם ספיידרמן והשלישי בסדרה הנוכחית (וזה אם לא כוללים את ההופעות שלו בסרטים אחרים של מארוול), כך שההתרגשות מהפעם הראשונה שספיידרמן מגיע למסך הגדול לא קיימת כאן כלל (נכון, יש התרגשות של מולטיוורס ואיחוד בין הסרטים השונים, ועדיין נראה לי שזה אמור להיות פחות מהתרגשות של ״פעם ראשונה אי פעם ספיידרמן מגיע למסך הגדול״).
בנוסף צריך לזכור שאז סרטי גיבורי על היו מצרך נדיר, מה שהגדיל את ההתלהבות של קהל חובבי גיבורי העל שיוצא סרט גיבורי על חדש לקולנוע.
היום, עם כל כך הרבה סרטי גיבורי על שיוצאים כל שני וחמישי, אין את ההתרגשות המיוחדת מ״סרט גיבורי על חדש עם גיבור על קלאסי שאף פעם לא ראיתם בקולנוע״.
כיום ליצור עניין מסרט גיבורי על זו משימה הרבה יותר קשה כשיש כל כך הרבה מתחרים.
אבל ההבדל החשוב ביותר הוא שהיום אנחנו בתקופת קורונה וזה כבר משנה הכל.
אנחנו עברנו כמעט שנתיים של רווחים נמוכים בהרבה מאוד ממה שהיה לפני הקורונה.
עצם המחשבה שבתקופה כזאת, שבה אף סרט לא נמדד בהשוואה לסרטי טרום קורונה כי זאת פשוט לא תהיה השוואה הוגנת כלל, יגיע סרט שיפתח עם אחת הפתיחות הגדולות ביותר בכל הזמנים, זו הייתה מחשבה שאי אפשר היה להעלות על הדעת.
בתקופה רגילה, זה היה יכול להיות הישג מטורף שישב לצידו של ״ספיידרמן״ מ-2002, אבל היום בזמן הקורונה מדובר בהישג גדול פי כמה וכמה.
רק חייב להוסיף
שלמרות הדיבור על כך שהסרט שבר את תקרת הקורונה וכו' וכו' – אני בטוח שעדיין מתחבאות להן הכנסות של (בערך) 10-20 מיליון דולר פוטנציאליים, אשר מגלמות צופים שנותרו בבית בגלל המגיפה. אז מי יודע? אולי יש יקום מקביל בו הסרט כן עקף את "סוף המשחק".
את סוף המשחק? אין מצב
זה פער של כמעט מאה מיליון דולר בארה"ב, וחצי מיליארד בגלובלי. אז עם כל הכבוד לספיידי, את הארוע ההוא יהיה ממש קשה לשבור.
אוסקר 2022: שורטליסט הסרט הבינלאומי
אז הרשימה המקוצרת של המועמדים לקטגוריית הסרט הבינלאומי (ולקטגוריות אחרות) פורסמה. בכל שנה אחרת הדבר המרכזי שהיה תופס את העין היה מצבו של הסרט הישראלי (ספוילר: לא ברשימה), השנה הכותרת המרכזית היא העובדה ש״טיטאן״, זוכה דקל הזהב ואחד הסרטים המדוברים בשנה האחרונה לא הגיע אפילו ל-15 האחרונים. סרטים מדוברים אחרים שכן הגיעו לרשימה: ״יד האלוהים״ של סורנטינו (איטליה), ״טלה״ האיסלנדי, ״דרייב מיי קאר״ היפני, ״גיבור״ של פרהאדי (אירן), ״האדם הגרוע ביותר בעולם״ הנורבגי ועוד.
הטעם של חברי האקדמיה ושל השופטים בקאן הוא מאוד שונה
במיוחד שמדובר בסרט קשה לצפייה מהסוג הזה (כך הבנתי. לא ראיתי). באקדמיה הם מאוד שמרנים ומשעממים בעוד בפסטיבל קאן הבחירות הרבה יותר נועזות, בד"כ.
אותי די מבאס שהשיר מ-'אנקאנטו' שהולך לקבל מועמדות הוא דווקא 'Dos Oruguitas'. שיר נחמד ביותר (יש בו כמה תווים שלקוחים היישר מ-'Under the Sea' ולכן אני לא יכול לשמוע אותו מבלי להתחיל לזמזם את השיר מ-'בת הים הקטנה'. אז זו בעיה שיש לי איתו) אבל בין הפחות מוצלחים של הסרט. אני לא בטוח אבל משער שזה השיר היחיד שדיסני שלחו, חבל.
גם די התאכזבתי שמכל השירים הנפלאים ב-'אנט' בחרו ללכת על 'May We Start' (קצבי, כיפי ומהנה. לא יותר) אבל אין שום סיכוי ששיר כלשהו מהסרט הזה יהיה מועמד אז זה לא כזה משנה.
אחת השאלות שהכי מסקרנות אותי היא אם 'Flee' יצליח להשיג מועמדות גם בסרט הדוקומנטרי, גם בסרט הזר וגם באנימציה. כי הוא מתמודד חזק בשלושתם (או לפחות בדוקו ובאנימציה).
מחזיק אצבעות ל-'האביר הירוק' ול-'הדו קרב האחרון' בקטגורית הפסקול, אבל שומר על פסימיות.
ונורא מתסכל שלחדשים של פרהאדי ('גיבור') ושל מייק מילס ('C’mon C’mon') אין עדיין תאריך יציאה בארץ!
אין עוררין על זה שהטעם של האקדמיה נוטה לסרטים שמרניים יותר לעומת הבחירות של פסטיבל קאן (שגם להם לא חסרים זוכים שמרניים), אבל העניין הוא שהועדה הוקמה בדיוק בשביל לצמצם מקרים של סרטים מדוברים שנעלמים מהראדר. הועדה היא לא האקדמיה, הועדה היא אוסף של ״מומחים״ שאמורים לתת זרקור על סרטים כמו ״טיאטן״. אני לא בהכרח מדבר על זכייה (לא חסרים סרטים לא שגרתיים שזכו באוסקר הסרט הבינלאומי) או מועמדות, אבל זה שהוא לא מופיע אפילו ברשימה המקוצרת זה בהחלט מפתיע.
איזה שיר אתה היית בוחר מ"אנט"?
כי מבחינתי חד משמעית "האם אפשר להתחיל" הוא הבולט לטובה מהפסקול ההוא.
זה כבר עניין של טעם
מבחינתי הוא קצבי וטוב אבל לא מלהיב במיוחד. אם ישמיעו לי אותו אני אשמע עד הסוף ואהנה מאוד אבל בכל הפעמים שחזרתי לפסקול אף פעם לא בחרתי להקשיב דווקא לו. הבחירה שלי לשיר הכי טוב בסרט היא בלי שום ספר Sympathy for the Dark Abyss. שיר עוצמתי, קליט ועובד נהדר בסרט. וחוץ ממנו, כל אחד מהשירים הבאים אהוב עליי יותר מ-"האם אפשר להתחיל":
Aria (The Forest)
Six Women Have Come Forward
We Love Each Other So Much
She's Out of this World!
You Used to Laugh
Sympathy of the Dark Abyss (הבחירה שלי לשיר הטוב בסרט)
בסופו של דבר, המנוע של "טיטאן" פשוט לא החזיק
כלומר, זכה בקאן, מאוד יפה והכל – אבל באופן די עקבי "לברוח", "גיבור" ו"הנהגת של מר יוסוקה" (נו, דרייב מיי קאר) עקפו אותו בזכיות ובאזכורים אצל המבקרים ל"סרט הזר הטוב ביותר". אז עכשיו אולי יש מי שנזכר להתרעם (לא אתה, אחרים) אבל זה, בדיוק כמו ההשמטה של "רחוב סומסום" בקטגוריה התיעודית, היה די צפוי. הסרט מאוד איבד ממעמדו כדבר הגדול הבא בזמן עונת הפסטיבלים של הסתיו וסיכומי השנה.
יש סיבה שלא שלחו את "אגדת חורבן" להתמודד בקטגורית האנימציה?
לטעמי סרט האנימציה הכי טוב של השנה ויש לי הרגשה שהיה לו סיכוי טוב להשיג מועמדות, לפחות, אם הוא היה מתמודד בכלל. אז למה הוא לא נשלח? יש איזה קריטריונים שהוא לא עומד בהם?
ובלי קשר, אני רואה שלפי ימד"ב (שזה לא המקור הכי אמין לדברים כאלה ועדיין) הוא לא השתתף בשום פסטיבל בעולם, גם די תמוה.
אז אחרי שדני וילנב יסיים את החלק השנישל "חולית"
הוא קופץ לעוד קלאסיקת מדב, עיבוד לסרט של "שיחותיי עם ראמה" מאת ארתור סי קלארק,אותו ברנש שכתב את 2001 אודיסאה לחלל. לא קראתי את הספר אבל מקריאה של שתי שורות תקציר זה סיפור מפגש ראשון של ספינת חלל חייזרית לכדוה"א, בדומה לסרט מד"ב קודם שוילנב ביים arrival. אני לגמרי בעד. מד"ב אפי וחכם שלא מוותר לצופיו זה מצרך נדיר בקולנוע שלרוב מסתכם בסרטי נולאן, עכשיו גם וילנב ומדי פעם הבלחות של במאים אחרים (רכבת הקרח, ענן אטלס) או של סרטי אינדי בהיקף יותר צנוע (מתחת לעור). שמח שזו שוילנב בחר להתפלש בנישה המאתגרת הזאת. אבל נראה שהוא לא זנח את סרטי המתח שאיתם פרץ בהוליווד עם סרטים כמו אסירים וסיקאריו. הוא יביים לHBO מיני סדרה עם גייק גילנהול (השלישי שלהם ביחד) שמבוססת על ספר של מכונת המתח הסקנדינבית יו נסבו. ובנוסף להכל יש את הסדרה שמיועדת לHBO MAX שתתרחש ביקום של חולית, הוא מספיק מעניין וגדול בשביל שאני לא אגחך שעושים גם ספין אוף טלוויזוני בניגוד לגון וויק, ותתמקד בבנות הגשרית. אני לא חושב שהוא יביים את כל הסדרה לנוכח ערימת הפרוייקטים המצטברת, אבל לכל הפחות הוא יביים את הפיילוט אם לא יותר.
ופשוט בא לי שכל הפרוייקטים האלו יהיו מוכנים עכשיו. למען האמת יש לו קצב עבודה די מרשים, בהתחשב ברצף סיקאריו-ARRIVAL- בלייד ראנר שהיה לו בשנים עוקבות. ואין דבר שהאיש הזה עשה שאני לא מעריץ.
נשמע
ראמה זה מד"ב קשה
סדרת ספרים מדהימה, אחת מהראשונות שקראתי בסגנון של מד"ב קשה שלא מוותר לקוראים עם יריעה רחבה מאוד של פרטים ועומק.
נכון אמרו את זה על חולית, אבל אני באמת לא רואה איך מעבירים כזה סיפור לקולנוע של כמה שעות.
אני לא יודע עד כמה העיבוד יהיה נאמן למקור, או עד כמה אנשים שמכירים את הספר יהיו מרוצים.
אבל אני בטוח שזה יהיה סרט נהדר ושהוא יצליח ללכוד את המהות והרעיונות של הספר ולתת ספין חדש ומעניין, בערך כמו שוילנב עשה עד עכשיו בסרטי המדב שלו.
דרך אגבכשקראתי את "סיפורי חייך" שעליוARRIVAL מבוסס גם חשבתי שזה סיפור שיהיה מאד קשה לפצח בקולנוע אבל לדעתי הגרסה של וילנב רק שדרגה אותו. בקיצור רק משמח אותי יותר שהוא בחר משהו מאתגר לפיצוח.
אם יש מישהו שיכול להעביר את ראמה למסך הגדול,
בהתחשב בחוסר הקולנועיות המוחלט של הספר הראשון, זה וילנב.
כן זה בדיוק מה שטענתי
(ל"ת)
הוא דווקא סופר קולנועי.
הוא רק מאוד, מאוד לא נרטיבי.
והוא באמת לא הצליח לעבד את חולית, לטעמי
פחות מדי דגש על הפוליטיקה של הכוח והדת ככלי לשליטה בהמון
אפילו הצליחו להעלים את המילה ג'יהאד
סמטת הסיוטים
שובר את הראש שלי, למה לאולפן להטביע ככה סרט?
ההסבר היחיד שמצאתי שהגיוני הוא שדיסני מנסים להראות שסרצ'לייט לא רווחיים ולסגור אותם.
יש תקלה בעמוד של סיכום השנה? אני לא מצליח להעלות הצעות לסרטים
(ל"ת)
בעמוד של "אילו סרטים"?
כבכל שנה ובכל עמוד – צריך להוסיף טקסט בתגובה. הוא לא אוהב תגובות של משפט למעלה וכלום, כי זה לרוב ספאם.
להבהרה: טקסט זה גם "."
(ל"ת)