דו"ח קופות שבורות, 19.11.2023: שלוש נפילות של שלושה מקומות

ואתם חשבתם שלא יכול להיות יותר גרוע.

כן, כן, יש את החדשות ההן על הסכומים שהכניס "המארוולס" בסוף השבוע השני שלו, אבל מייד נגיע אליהן. קודם כול, בואו נשמע מה מצבו של הלהיט הגדול של השבוע שנכנס כצפוי למקום הראשון – אבל עדיין אכזב מעט: הפריקוול ל"משחקי הרעב", "בלדה לנחשים וציפורי שיר", אסף לקופתו סכום סביר של 44.6 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלו. זה סביר ולא "טוב" כי זה פחות ממה שקיוו באולפני ליונסגייט, אבל זה גם סביר ולא "נורא" משתי סיבות: גם כי למרות תקציב 100 מיליון הדולר שלו, מתברר שמימון ההפקה הזו נעשה באופן כלשהו שמצריך חישובי רווח והפסד שונים מהמקובל בהוליווד, בגלל מעורבות של חברות הפקה גרמניות או משהו כזה; וגם כי ההכנסות העולמיות מוסיפות לקופה הזו עוד 56 מיליון דולר, 106 מיליון בסך הכול.

בשורה התחתונה, בלי נפילות כואבות מדי הסרט יכול להיות רווחי, אבל לא מספיק רווחי כדי להבין בוודאות אם יש עתיד נוסף לסדרה הזו. אם משווים לפריקוול אחר של סדרה מצליחה ופופולרית – חיות הפלא והיכן למצוא אותן – הרי שמצבם של הנחשים וציפורי השיר יותר גרוע מבחינת הקופות והמבקרים; מצד שני, תקציב ההפקה שם היה לפחות כפול. אחד המפיקים של משחקי הרעב ניסה לומר משהו כמו "אנחנו לא מרחיבים את הזיכיון, אלא בונים אותו מחדש". אוקיי, אני מניח. ימים יגידו בכל מקרה.

אפרופו נפילות כואבות מדי, במקום השני, "המארוולס"… רגעעעע, הוא גם לא במקום השני?! אאוץ'. אז מי כן? "טרולים 3: הקול טוב" בסיבוב השלישי שלהם, סיבוב שכבר התחיל בחו"ל לפני כמה שבועות אבל נשמר בארה"ב עד לסופה"ש שלפני חג ההודיה כדי למקסם רווחים. הם הרוויחו פחות מהסרטים הקודמים בזיכיון: בסיבוב הנוכחי ההכנסות הן 30 מיליון דולר בארה"ב, כשהראשון פתח עם 46 מיליון דולר, והשני… לא הופץ בכלל בארה"ב לבתי הקולנוע כי קורונה. אז טוב, אנסח מחדש: פחות מהסרטים הקודמים בזיכיון שהופצו בצורה נורמלית. בכל מקרה, זה עדיין סכום לא רע לפתיחה, בוודאי אם לוקחים בחשבון שסרטים מוזיקליים לילדים נוטים להיות עם "רגליים" ארוכות בקופות. בקופות הבינלאומיות הכניס הסרט כבר 76 מיליון דולר, וסך הכול 111 מיליון דולר, נכון לכתיבת שורות אלו.

פיו, סוף סוף הגענו ל"מארוולס", במקום השלישי, עם נפילה כואבת של… שנייה אחת, עדכון באוזניה – מה?! ברגע האחרון, מסתבר, אחרי קרב צמוד לאורך סוף השבוע, מארוול חטפו השפלה גדולה עוד יותר כשסרט אימה די זניח עקף אותם בפוטו-פיניש והוריד אותם מקום נוסף בטבלה. החצוף הוא "חג ההודיה" של איליי רות', ומסתבר שזה גם סרט די מוצלח על פי המבקרים: הוא עם ציון של 83% ב"עגבניות רקובות", שזה הציון הטוב ביותר שקיבל הבמאי אי פעם. הסכום שבאמצעותו הוא סטר למארוול עם הצד המעליב של היד הוא 10.3 מיליון דולר. תקציב ההפקה המדווח הוא 15 מיליון דולר, כך שגם אם מצרפים את 2.4 המיליון מהקופות הבינלאומיות הוא טכנית עוד לא כיסה אותו, אבל די בטוח שהוא יעשה זאת בימים הקרובים. תקציבים קטנים של סרטי אימה הם הטריק הכי ישן להכנסות בטוחות.

וכעת, רבותיי, לטקס ההשפלה שכולנו חיכינו לו: במקום הרביעי, סוף סוף, "המארוולס". כמה זה גרוע, אתם שואלים? גרוע. ממש ממש גרוע. די בטוח שיותר גרוע משבכירי מארוול דמיינו לעצמם: הסרט הכניס בסוף השבוע השני שלו בקולנוע סכום מזערי (יחסית כמובן) של 10.1 מיליון דולר – ועזבו את הסכום בפני עצמו, זאת נפילה של 78% אחוז פסיכיים מסופ"ש הפתיחה! זה חסר תקדים במארוול, כמעט חסר תקדים בז'אנר גיבורי העל, וכואב עוד יותר כשנזכרים שוב ושוב כמה הסרט הזה עלה: 200 מיליון דולר. הדולרים שקושש הסרט מסביב לגלובוס לא עוזרים לו במיוחד כשההכנסות הכוללות מגיעות רק ל162 מיליון דולר. אלו נתונים מזעזעים לחברה שהייתה ממש עד לא מזמן בגג העולם, ואם למישהו היה צל צילו של ספק על הפקת הלקחים במארוול, הרי שדי ברור ששום דבר לא יישאר כשהיה. לא יודע האם יעלה ביד קווין פייגי להשיב לעצמו את התהילה, אבל שינויים ייעשו, זה בטוח. בינתיים, אפשר לפחות ליהנות מכך שאימאן וולאני, אחת מכוכבות הסרט, חמודה גם במציאות ולא נותנת לכישלון להשפיע על מצב הרוח שלה. אני אישית משוגע עליה כבר מאז "מיס מארוול".

במקום החמישי סרט נוסף שנפל בשלושה מקומות מהשבוע שעבר, אבל בירידה קצת פחות תלולה באחוזים: "חמישה לילות אצל פרדי" מכניס לקופה עוד 3.5 מיליון דולר שמגלמים ירידה של 60 אחוז מהשבוע הקודם. ההכנסות הכוללות שלו עומדות על 133 מליון דולר בארה"ב ו-272 מיליון בעולם כולו כך שהוא בוודאי מרוצה, אבל כן ברור כבר שהפתיחה הסנסציונית של הסרט היתה אנומליה ומאז הוא חזר להיות סרט רגיל עם ירידות רגילות בלי "רגליים" מפתיעות מדי.

במקום השישי: שוב נפילה של שלושה מקומות מהשבוע שעבר, הפעם של טיילור סוויפט שממשיכה לשיר ב"חייטת מהירה: מסע ההופעות של העידנים". ולמה שלא תשיר עם 2.7 מיליון שהם נפילה סבבה-יחסית של 54 אחוז, למרות קיצוץ של יותר מ-1,200 אולמות קולנוע, ועם הכנסות כוללות של 170 מיליון דולר בארה"ב ו-246 מיליון בעולם כולו.

במקום השביעי: נשארים לחג של אלכסנדר פיין, שמרחיב את ההפצה שלו ל-700 אולמות נוספים וכך כנראה יורד רק מקום אחד מהשבוע שעבר עם הכנסות של כמעט 2.7 מיליון דולר (חסרים שם איזה 3,000 דולר בשביל לעגל). ההכנסות הכוללות של הסרט עומדות כרגע על כמעט 8.7 מיליון דולר (חסרים שם פחות מאלפיים דולר כדי לעגל), וזה בארה"ב בלבד כי בשאר העולם הוא עוד לא הופץ.

במקום השמיני – כניסה חדשה, כנראה כדי ש"המארוולס" לא יהיה המסכן היחיד פה: "הגול הבא מנצח" של טאיקה וואיטיטי לא ממש מצליח ופותח עם סכום מעליב של 2.5 מיליון דולר. הדבר היה צפוי לאור הביקורות הצוננות, וכשהתקציב שלך הוא פי שישה מהסכום הזה גם אין לך כל כך במה להתנחם. אולי הסרט הבא ינצח, טאיקה.

במקום התשיעי: "פריסילה" של סופיה קופולה שממשיך להכניס סכומים סבבה כזה, הפעם 2.3 מיליון דולר ונפילה של חמישה מקומות מהשבוע שעבר. הסרט ממשיך לא להיות מופץ מחוץ לארה"ב כרגע, וההכנסות שלו עומדות על 16 מיליון דולר בסך הכול.

במקום העשירי אנחנו נפרדים, ככל הנראה, מ"רוצחי פרח הירח", שנופל גם הוא בחמישה מקומות ומוסיף לארנק 1.9 מיליון דולר, להכנסות כוללות של 63.8 מיליון בארה"ב ו-146 מיליון בעולם כולו. יופי סקורסזה, אבל זה עדיין פחות מהסרט הכי כושל של מארוול אי פעם. רק אומר.

השבוע הבא הוא סוף השבוע של חג ההודיה, והסרט העיקרי שינסה לשכנע את ההורים להוציא את הארנק (חוץ מהטרולים שכבר הקדימו בשבוע) הוא "המשאלה" של דיסני. הסרט שחוגג 100 שנה לדיסני מקבל בינתיים ביקורות לא משהו, אבל זה לא אומר הרבה לגבי ההכנסות הצפויות. הסרט שפונה אל המבוגרים יותר הוא "נפוליאון" של רידלי סקוט, שכלפיו המבקרים פחות מעקמים את האף אבל עדיין לא מתלהבים מדי (65 אחוז בעגבניות). זמן הריצה שלו, שעתיים וארבעים דקות, כנראה לא מאוד יעזור. הסרט שאנשים כן צריכים ללכת אליו אבל לא בטוח שיודעים שהוא קיים הוא "תרחיש מהחלומות" עם ניקולס קייג', שעליו המבקרים דווקא עפים (92 אחוז) והטריילר שלו היה פצצה שאין דברים כאלה. בהצלחה עם לראות את זה בארץ בזמן הקרוב.