השבוע, באופן לא מפתיע, יש לנו מקום ראשון חדש – כי זה מה שקורה כשיוצא סרט חדש של מארוול. וורנר החזיקו שבוע אחד בראש הטבלה, אבל זה המקסימום שהם יקבלו מדיסני.
"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" פתח עם 106 מיליון דולר. זה סכום יפה כי "אנטמן" הראשון פתח עם 57 מיליון דולר, ו"אנטמן והצרעה" פתח עם 75 מיליון דולר, כך שהזיכיון מתנהג כמו שזיכיון צריך להתנהג: הוא גדל מסרט לסרט. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 250 מיליון דולר לא רעים ברחבי העולם, אם כי נראה שהסרט מצליח קצת פחות מהמצופה מחוץ לארצות הברית, מה שמוביל לשאלה איך זה ייגמר.
כי למרות הפתיחה הלא-רעה-בכלל הזו, מה שמשנה בסופו של דבר הוא השורה התחתונה. שני הסרטים הקודמים בסדרה הכניסו 519 מיליון דולר ו-622 מיליון דולר בהתאמה; אבל הם מראש היו "קטנים" יותר (פייטון ריד קרא להם "ניקוי חך"). האם הסרט הזה, שפותח את השלב החמישי ומשווק כארוע של מארוול ולא כסתם סרט, יצליח להגיע ל-800 מיליון דולר שמצופים מכל סרט מארוול מצליח? זהו, שלא בטוח. הוא יעקוף כנראה את ההכנסות הכלליות של שני קודמיו, אבל יש לו שתי בעיות שלהם לא היה: ציון רקוב של 48 אחוזים ברוטן טומייטוז, וציון B בסינמה סקור. מסקרן כעת מאוד לראות את ה"רגליים" שיהיו לסרט, ומה תהיה הנפילה שלו בסוף השבוע הבא.
דיסני איתנו גם במקום השני עם "אווטאר: דרכם של המים" שמכניס עוד 6.5 מיליון דולר. הוא ירד רק ב-9.2 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. ההכנסות של הסרט בארצות הברית עומדות על 659 מיליון, מה שמעלה אותו למקום התשיעי בטבלת הסרטים הכי מכניסים בכל הזמנים בארצות הברית, וההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 2.2 מיליארד דולר – או ליתר דיוק 2.247 מיליארד – שבדיוק מספיקים כדי לעקוף את "טיטניק" ולעלות עוד מקום בטבלת הסרטים הכי מכניסים בכל העולם; ובכך ג'יימס קמרון רשמית ניצח את עצמו. הוא יכול להיות מאוד מרוצה מעצמו. בהתחשב ממה שידוע על האדם, הוא כנראה באמת מאוד מרוצה מעצמו.
"מג'יק מייק: ריקוד אחרון" ירד מהמקום הראשון למקום השלישי עם עוד 5.4 מיליון דולר. זאת ירידה של 34.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – ירידה מספיק קטנה לסוף השבוע השני כדי להגיד שזה אחלה, אבל היה יותר טוב אם המספר ההתחלתי של הסרט היה מרשים יותר. זה מרשים עוד פחות אם משקללים את זה עם העובדה שהסרט התרחב בסוף השבוע הנוכחי ונוספו לו עוד 1,500 מסכים, ועדיין הוא ירד בהכנסות במקום לעלות. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 38 מיליון דולר לא מרשימים.
במקום הרביעי, "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" ממשיך להרשים עם עוד 5.3 מיליון דולר. הסרט עלה בסוף השבוע האחרון מהמקום החמישי למקום הרביעי עם ירידה מזערית, הכי קטנה בעשירייה למעשה, של רק 4.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זה מדהים לסרט שכבר זמין באופן דיגיטלי לא מעט זמן, ונמצא כבר תשעה שבועות על המסכים בקולנוע. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות כבר על 424 מיליון דולר.
"דפיקה בדלת" הצליח גם הוא לעלות מהמקום השישי למקום החמישי עם עוד 3.9 מיליון דולר. גם זאת ירידה נאה של 26.8 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם שלו. אחרי ההתרסקות של הסרט בסוף השבוע השני שלו, הירידה הנחמדה הזו בולמת קצת את תחושת הכישלון. ועדיין, עם הכנסות כלליות של 48 מיליון דולר בלבד, לסרט אין באמת במה להשוויץ. מתחתיו, "80 עבור בריידי" הכניס עוד 3.7 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 33 מיליון דולר, שזה 5 מיליון יותר מהתקציב שלו.
שוב קמרון: קדחת ה"טיטניק" נרגעה, והסרט ירד למקום השביעי עם עוד 2.4 מיליון דולר. הסרט – כמו סרטים אחרים שהופצו בהוצאה מחודשת – סבל מירידה דרסטית בסוף השבוע השני של ההוצאה הזו, ובמספרים: 64.1%. ועדיין, ההוצאה המחודשת הזאת הכניסה כבר 52 מיליון דולר, סכום שיש סרטים שלא מצליחים להכניס בכלל.
כניסה חדשה ופחות חגיגית יש לנו במקום השמיני עם "תעלומת הבלונדינית שחורת העיניים" (השם המאוד מסורבל שנתנו בארץ ל"Marlowe"). מדובר בסרטו החדש של ליאם ניסן, אבל גם בסרטו החדש של ניל ג'ורדן ("ראיון עם הערפד") עם תסריט מאת ויליאם מונאהן ("השתולים") ואולי יותר מזה – חזרתו של הבלש פיליפ מארלו שאותו גילמו בהצלחה לאורך השנים שחקנים כמו המפרי בוגרט ואליוט גולד. התוצאה: פלוֹפ שנקטל ביקורתית. הסרט הכניס 1.8 מיליון דולר וזכה לציון של 23% בעגבניות רקובות. כנראה אנשים מעדיפים את ליאם ניסן כשחקן אקשן או שנמאס להם ממנו, או שהם פשוט רוצים לראות אותו בסרטים, נו, טובים.
את הטבלה סוגרים "נעדרת" במקום התשיעי עם עוד 1.7 מיליון דולר ו-30 מיליון דולר בסך הכול, ו"איש ושמו אוטו" במקום העשירי עם עוד 1.6 מיליון דולר ו-99 מיליון דולר בסך הכול. כל כך קרוב לקו המאה, אבל עדיין לא שם.
בסוף השבוע הבא הולכים לצאת שני סרטים חדשים: אחד הוא "מהפכת ישו" (Jesus Revolution), שכמו ששמו מרמז הוא סרט דתי על התעוררות רוחנית שמתרחש בשנות ה-70. הסרט השני הוא "חומר דוב" שאם השם שלו לא מספיק לכם, אז נזכיר שהטייטל באנגלית הוא "דוב הקוקאין", ואם גם זה לא מספיק אז שתדעו שהביקורות שלו נלהבות למדי. בואו נראה כמה הן תעזורנה להכנסות שלו בסופ"ש הקרוב.
אוף, זה תמיד מבאס כאשר סרט מעפן מרוויח המון.
נראה לי שבמקרה הטוב אנטמן יגיע לרמת קודמיו
וזה לא משהו, אני עוד חשבתי זהוא יגיע למיליארד דולר עם כל השיווק שלו, אבל חרא סרט ככל הנראה אז מה נעשה
אם יגיע ל600 מיליון זה יהיה הישג הפעם
אני ממש לא מבין את זה
לאחרונה אתם מזכירים שכל סרט של מארוול משווק כאילו היה מינימום אוונג'רס. אני מסכים שבונים הייפ, אבל חוץ ממלחמת האזרחים, אני לא באמת זוכר אף סרט שהיה "אירוע". לפעמים יצא במקרה (הפנתר), אבל זו לא הייתה הציפיה.
הרי כל הזמן הדגישו שזה השוני לעומת דיסי: יש רצף סרטים רגילים ואז אחד מיוחד, כשדיסי ניסו לעגל פינות וישר לקפוץ למיים עמוקים.
אז או שקצת מגזימים ביחס לכל סרט, או שמארוול בעצם עושים טעות דומה לדיסי ויוצרים ציפיות לא ריאליות שגורמות לבק-לאש.
לא יודע.
אני לא חושבת שמארוול מעלה ציפיות
ודי סי לא נפלו בגלל ציפיות.
תזכורת לגבי "השוני":
ליגת הצדק אחרי ארבעה סרטים לשלושה גיבורים.
הנוקמים אחרי חמישה סרטים לארבעה גיבורים.
אז למה יש את השיח של "הייפ וציפיות"?
למה אני מקבל רושם (אולי מוטעה) שהייתה ציפייה שתור, ד"ר סטריינג' ועכשיו אנטמן יהיו יותר מסרט נוסף בסדרה?
מתקן עצמי: ספיידרמן האחרון באמת שווק ואכן היה גדול יותר מהרגיל (לא נכנס לאיכות הביצוע).
כי דוקטור סטריינג׳, ספיידרמן ואנט מן החדשים שווקו כסרטי אירוע
וחלקם באמת היו סרטי אירוע.
וכי בלאק פנתר 2 הוא המשך לאחד מהסרטים היותר מצליחים ואהובים בתחום.
אגב, זה גם הזמן לתזכורת היומית שאולי איוונטים מוכרים בקומיקס, אבל הם גם מרחיקים את הקוראים הותיקים כשעושים אותם בתדירות גבוהה, וגורמים למארוול לעשות סופט ריבוטים כדי לנסות למשוך קהל חדש ולהתרפס בפני הותיקים.
אנחנו מאד קרובים לתרחיש שבו זה ישועתק גם לאולפן הסרטים.
העניין ב-DC לא היה שליגת הצדק בא מוקדם מדי, אלא שבאטמן נגד סופרמן בא מוקדם מדי
על הסרט השני לשים משהו שאמור להיות אירוע קולנועי ענק שבא אחרי כמה וכמה סרטים, זה היה מה שזכה לביקורות שליליות על כך שהם רצים מהר מדי.
באותה שנה שיצא באטמן נגד סופרמן, מארוול הוציאו את קפטן אמריקה מלחמת האזרחים שהקונספט שלו דומה, רק שמארוול עשו את זה אחרי לא מעט סרטים כשאנשים כבר הכירו ואהבו את הדמויות של קפטן אמריקה ואיירון מן ונרגשו לראות את הקרב ביניהם.
DC, לעומת זאת, עשו את זה אחרי סרט אחד בלבד של סופרמן ואפס סרטים של באטמן.
עצם הרעיון להציג לראשונה את הדמות של באטמן בסרט שנקרא ״באטמן נגד סופרמן״ הוא אווילי ומוכיח שלא הייתה להם סבלנות והם רצו כבר בהתחלה להגיע לאירוע בסטייל הנוקמים.
היה מוזר יותר
אם היה קודם סרט מקור של באטמן ואז קפיצה לבאטמן הנבל.
פחות קשה לעכל את הדמות כשקודם "נגד" ואז סרט סולו.
חוץ מזה, האביר האפל חוזר או מלחמת האזרחים או כל סיפור "קודם צוות ואז נגד" מכל סיבה שהיא, לא אמור להיות מודל להשוואות.
מבחינת הסרטים עצמם, מארוול לא עושה אירועים קולנועיים כל שני וחמישי
הבעייה היא בשיווק.
דוקטור סטריינג׳ 2 ואנטמן 3 הם שניהם סרטי סולו קטנים ו״רגילים״ וממש לא אירועים קולנועיים בסטייל הנוקמים, הבעייה היא ששניהם שווקו ככאלה.
בדוקטור סטריינג׳ הבטיחו לקהל שמדובר באירוע מולטיוורס ענק ובאנטמן הבטיחו לקהל שמדובר בהכנה לסרט הנוקמים הבא, ובשני המקרים זה לא היה נכון בעליל.
כך שהבעייה היא לא שמארוול עושים יותר מדי סרטים גדולים, אלא שמחלקת השיווק שלהם מנסה למכור כל סרט כאירוע קולנועי ענק, רק כדי שהצופים ינהרו בסופ״ש הראשון ואז יתאכזבו בטירוף.
...וחזרנו לדימויי הספורט
(ל"ת)
זה טוב? זה רע? לא הבנתי...
אני לא מבין גדול בספורט וזה היה דימוי די ברור.
זו עובדה. מה הבעיה?
(ל"ת)
טוב, אז אני מבין שלא יהיה בדוחקו השבוע.
אז הנה רק הכותרות:
אנא-מן הוא כישלון! לא, לא רק ברמת הציפיות, אלא ברמה שבה נראה שלאנשים נמאס ממארוול, והפעם באמת. התרסקות מוחלטת 70%. סליחה, טיפה טוב יותר. רק 69.9% בסופש השני. הירידה הכי גדולה בסופש השני של ממארוול אי פעם, וצלילה חדה יותר אפילו משל באטמן נגד סופרמן. סך הכל הסרט הכניס 32 מיליון דולר בסופש, ובמהלך השבוע המספרים ממשיכים להיות מאכזבים. כרגע הוא עומד על 171 מיליון והציפייה שאנט מן לא יגיע אפילו ל-250 מיליון בארה"ב, וירוויח רק טיפה יותר מהסרטים הקודמים.
אזכיר שתקציב הסרט מוערך ב-200 מיליון.
ומה עם שאר העולם? גם לא משהו בכלל. בסך הכל בבינלאומי אנא מן עומד על 195 מיליון, גלובלי על 367. המשפט למעלה שהוא כנראה יצליח לעקוף את הסרטים הקודמים בסדרה פשוט נקבר מתוך בושה, כי במצב הטוב הוא יגיע למעל 500 מיליון.
לסרט שאמור להיות נקודה משמעותית ביקום של מארוול ובשלב הנוכחי, זה כישלון מהדהד שמעיד על בעיה עמוקה יותר אצל מארוול. מעניין לראות איך יתמודדו עם זה.
זה באמת שפל
עד עכשיו האשמתי את האיכות, אבל הביקורות לא מספיקות כדי להסביר כישלון כזה.
סתם "נמאס" עדיין לא מסתדר. אם משהו נשחק כאן, זה כנראה האמון.
למה הביקורות לא מספיקות?
זה הסרט מארוול עם הביקורות הכי גרועות אי פעם לא?
לא מספיק לשבירת השפל
של באטמן נגד סופרמן, סרט שקיבל ביקורות מהסוג שמבריח את כולם, כולל מעריצים.
על אנטמן עדיין יש גם ביקורות שאומרות שהוא בסך הכול מהנה, כולל לא מעט מהביקורות השליליות.