"אווטאר: דרכם של המים" – אכזבה? הצלחה? משהו?
טוב, כנראה משהו. 134 מיליון דולר (בארה"ב. במדינות אחרות הוא השיג עוד 307 מיליון דולר) זה חתיכת משהו. ואם זה היה סרט של מארוול, היינו אומרים שהחל מהנקודה הזאת אנחנו יודעים – פחות או יותר – עם כמה הסרט הזה יסיים.
אך "אווטאר 2" הוא המשך לאחד הסרטים שהתנהגו הכי לא "סרט של מארוול" – "אווטאר". הסרט הראשון התחיל עם 77 מיליון דולר ומאז לא ירד. לא באופן מוקצן – מסוף השבוע הראשון לשני שלו הייתה ירידה של 1.8%. בכל עשרת השבועות הראשונים שלו הירידה הכי גדולה היתה 31%, עם סוף שבוע אחד שבו הוא עלה 3.3%.
עכשיו, מאוד מאוד לא סביר שסוף השבוע השני של "דרכם של המים" יציג ירידה מזערית שכזאת. מצד שני, בהתחשב בכך שהוא מקפל בתוכו שני סופי שבוע של אווטאר, הוא גם לא ממש צריך. אז מתי, לעזאזל, נדע האם הסרט הזה הצלחה או לא? ומה בכלל נחשב להצלחה?
הרי מדובר באחד הסרטים הכי יקרים שיש, עם מספרים כמו 350 מיליון דולר ו-450 מיליון דולר נזרקים באוויר. עם זאת, חלק מהמספר הזה נוצל גם עבור חלק הצילומים של "אווטאר 3: מסיבת פיצה" [שם לא רשמי] אז אולי הסרט לא צריך להרוויח את כל הכסף בעולם כדי להחזיר את ההשקעה כמו שקמרון בעצמו טוען.
אבל גם אם נניח שהמספר הוא יותר סביב ה-300 – הסרט הזה צריך הרבה הרבה מאוד כסף כדי להיחשב הצלחה, בייחוד כשהקודם שלו הוא הסרט השני הכי מצליח בכל הזמנים (עם אינפלציה. חברים, אף אחד לא מדיח את "חלף עם הרוח" מהמקום הזה). האם באמת כל דבר מתחת לשני מיליארד ייחשב אכזבה? ואם כן, מה זה אומר? לא ברמה הפרקטית – קמרון כבר הכריז שזה אומר שאת "אווטאר 4: סיפורו של עקרבוט" [שם לא רשמי], ו"אווטאר 5: בגינה של דוד טוביה" [שם לא רשמי] לא נקבל במידה והסרט אכן "ייכשל". לא, מה זה לעזאזל אומר מבחינה, נו, קיומית – שסרט יכול להרוויח יותר ממיליארד דולר ולהיחשב "אכזבה".
אז מתי נדע אם הוא הצליח או לא? רק לקראת ינואר, בעצם. אני מניח שהסרט יתנהג יותר כמו בלוקבאסטר מודרני מאשר "אווטאר" הקודם, אבל השאלה היא כמה. נפילה של 60% – משהו רגיל למדי עבור סרטים אחרים – יהיה מפלה מוחלטת לפרוייקט של קמרון. מצד שני, אם אחר כך הוא ייפול ב-20% זה יהיה סביר. בקיצור, כל המהמרים בעד ונגד קמרון צריכים לחכות קצת.
בחדשות אחרות: פאקינג כלום. קמרון שתה בקשית מיוחדת את כל הכסף שהיה אפשר להרוויח בקופות ולא התחלק עם אף אחד. "מי מפחד מסנטה" במקום השני עם 5.3, "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" עם 5 מאחוריו, "עולם מוזר" עם 2.2, ו"התפריט" סוגר את החמישייה עם 1.6 וזוכה להיות הסרט האחרון בעשירייה עם מעל מיליון דולר. מה שלמרות החגיגה של קמרון, קצת מבאס.
חמשת הסרטים שהצליחו להיכנס לעשירייה עכשיו כשהתחרות פתוחה לחלוטין הם “Devotion” עם 780 אלף דולר, "הפייבלמנים" עם 743 אלף דולר, הפצה מחודשת של "אילו חיים נפלאים" (היי, מגניב) עם 743 אלף דולר, "בלאק אדם" עם 445 אלף דולר, ו"שמעתי את הפעמונים" סוגר את העשירייה עם 310 אלף דולר.
בנוסף, אנחנו לרוב לא מתייחסים למקום ה-28 ברשימה אבל עם שם כמו "דביבונים רצחניים! 2! חג מולד אפל באפלה!" (Killer Raccoons! 2! Dark Christmas in the Dark!). נראה לי ששווה בכל זאת להגיד "מה?", לגלות שמדובר בהוצאה מחדש של סרט שיצא בשנת 2020 והרוויח 13 אלף דולר (טוב, קורונה), שהוא, כך על פי התיאור בימד"ב "פארודיה על 'ספיד 2' ו'Dark Siege'". רק שאין כזה סרט "מצור אפל", ואני חושב שהם התכוונו ל "תחת מצור 2: הצד האפל". זה הטריילר.
אם תהיתם איך פספסתם את "דביבונים רצחניים" הראשון, זה בגלל שהשם שלו הוא בכלל "בונים! ליל שודדי הלילה!" (Coons! Night of the Bandits of the Night), מחזמר אימה קומי סאטירי מ-2005. האם הסרט בהוצאתו החדשה יוכל להתחרות במשהו? כנראה שלא. הוא הרוויח עד כה אלפיים דולר. אבל טוב שיש אנשים שעושים שטויות בעולם הזה.
בשבוע הבא יוצאים בהפצה רחבה שני סרטים שלא אמורים להוות תחרות רצינית עבור קהל האקשן והמד"ב, אבל עלולים לקחת מ"אווטאר" את הקהל הרחב יותר – "בבילון", הסרט המלא סקס, סמים ומרגו רובי על הוליווד של שנות העשרים בבימוי דמיאן שאזל, שמתהדר גם בבראד פיט וטובי מגוויר בצוות השחקנים שלו ו"ויטני – I Wanna Dance With Somebody", שמקווה לשחזר את הקסם של "רפסודיה בוהמית" (כולל הטריק של העלמת צריכת הסמים המוגזמת) אבל עם ויטני יוסטון. נראה איך זה יילך.
לכל מדינה מגיע "חתולים על סירת פדלים" משלה!
(ל"ת)
עכשיו אני רוצה לראות את
אוואטר 3:מסיבת פיצה!
עדיף מאשר הקרוסאובר שתוכנן במקור
אווטאר 3: מסיבת נקניקיות
ואל תשכחו את הגרסא הישראלית
אווטאר 3: מסיבת גן
אווטאר הוא הסרט הכי מרוויח בכל הזמנים, לא השני
כפי שניתן לראות כאן.
היה לנוקמים סוף המשחק את שתי דקות התהילה בהן הוא עקף את אווטאר, אבל אז אווטאר עלה בסין והחזיר לעצמו את השליטה (וגם הגדיל את הפער עוד יותר עם ההקרנות החוזרות לאחרונה).
אני צריך שתרד ממש פרק אחד מתחת
בקישור שאתה עצמך שמת.
אה, סליחה, לא קראתי נכון
כשכתבת ״עם אינפלציה״ אני בטעות התייחסתי לזה כ״בלי אינפלציה״.
אין מצב שבבילון יהיה משהו מלבד פלופ.
כאילו, באמת. הטריילרים לסרט נראו על הפנים, והביקורות הפושרות לא מעודדות. לדעתי הוא יתחרה באמסטרדם על תואר הפלופ של השנה.
כאחד מהאנשים שראו ולא נהנו
אני בהחלט יכול לראות את הסרט הזה מצליח. סקס, סמים, וכוכבי קולנוע זה עדיין בסך הכל גורמי משיכה. ראיתי כתבה כלשהי שמדברת על 18 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה (מן הסתם ספוקלציות בשלב הזה) וזה לא נראה לי מנותק – גם אם, בהיעדר רגליים ארוכות ביותר, לא משהו שיחזיר את התקציב שלו (78 מיליון דולר).
אז בסוף פלופ.
(ל"ת)
מעקב אווטאר: דרכם של המים, אני מניח
על פי דדליין, "אווטאר 2" הולך להרוויח 16 מיליון דולר ביום שני, שזה… בעיה.
מדובר בירידה של כ-55%, ירידה בלוקבאסטרית למדי. לשם השוואה, "אווטאר" המקורי ירד 33%. או שמא, לשם השוואה מדויקת יותר – זה אותו סכום כסף שהכניס "אווטאר" המקורי באותו יום שני אחרי הסופ"ש שלו – והוא עשה את זה ממקפצה הרבה יותר נמוכה.
האם זה סימן לבאות? טוב, עדיין לא. אבל יותר ויותר מסתמן ש"דרכם של המים" יתנהג יותר כמו "הפנתר השחור 2" מאשר כמו "אווטאר". עדיין לא מסתמן לחלוטין, עדיין לא לפרוץ בהצהרות – אבל יותר ויותר. זה לא אומר שהוא לא ירוויח קופה נאה, אבל ככה לא מגיעים ל"אווטאר" – וגם לא ללהרבה יותר מיליארד (אם בכלל למיליארד, אבל זה תלוי בעיקר בחו"ל).
מה שיכריע פה זה שווקים בינלאומיים.
כבר עכשיו 70 אחוז מההכנסות של אווטאר הן מחוץ לארה״ב. במקרה של ווקאנדה לנצח, למשל, מדובר ב-46 אחוז מההכנסות. את השווקים מחוץ לארה״ב תמיד היה קשה לחזות והם לגמרי יכולים להפוך את כל העסק.
כן, זה תמיד הבעיה עם שווקים בינלאומיים
מצד שני, אם נניח כרגע שהסרט הוא בלוקבאסטר רגיל (כלומר, שנכפיל את סוף השבוע כפול 3 וזה בערך מה שהוא יעשה בארה"ב) עם שווקים בינלאומיים ב-70% זה עדיין שם אותו רק ב-1.2 מיליארד ("רק").
למיליארד הוא יגיע
הוא כבר בחצי הדרך לשם.
אבל מיליארד זה ממש לא סיפור הצלחה עבור הסרט הספציפי הזה.
מישהו בדיסני בטח התחיל עכשיו לעשות חישובים כמה כסף כבר הושקע באוואטר 4 ו-5 ומה צריך לעשות כדי למזער את ההפסדים הפוטנציאליים ולבחון מחדש כמה דלק יש במיכל של הפרנצ׳ייז הזה.
עוד לא חצי דרך
וצריך לזכור שדוקטור סטריינג' בממדי הטירוף, למשל, הכניס יותר מכך בסוף השבוע הראשון שלו ועדיין לא הגיע למיליארד. כן, יש כמה גורמים שמשחקים לטובת "אווטאר" (סין, למשל) ועדיין – הוא יכול בהחלט לסיים כמו סטריינג', רגע מלעבור את הקו.
ואם זה יקרה – וואו, הסרט הזה ייחשב כמפלה מוחלטת. מיליארד זה פותח פתח לפחות ל"טוב, אוקיי, אבל לפחות מיליארד". קצת פחות מזה זה כבר "לשלוח את ג'יימס קמרון לסיבוב התנצלויות".
אולי לדיסני יש כאן עוד שיקול
הרבה מהכסף שמושקע ב"אוואטר" מושקע בטכנולוגיה – אולי הוא נותן קפיצה טכנולוגית שדיסני יוכלו לשכפל גם בפרנצ'ייזים אחרים, יותר אסטרטגיים מבחינת דיסני.
לא חושב.
בהתחשב בחסכנות של דיסני על אפקטים, זה לא נראה שיש להם תוכניות ליישם את שיטת העשייה של קמרון בסרטים שלהם. אם דיסני היו רוצים – הם היו יכולים לפתח משהו שווה ערך גם לפני הקניה של פוקס.
אולי הם כן מתכנננים לייצא את את הכלים האלה.
מעקב שני;
אווטאר 2 עולה ב-12 אחוז ביום שלישי ומרוויח 18 מיליון דולר. יותר מאווטאר הראשון שהרוויח 16 מיליון ויותר מהפנתר השחור השני (שגם עלה קצת ביום שלישי הזה, אבל הרוויח 12 מיליון).
לא אומר לנו הרבה מאוד, ואני צופה ירידה של כ-30% בהכנסות של הסופש השני (ואז החג מתחיל אז הרבה כסף במהלך השבוע שאחריו.
ויש סיבה לכך
הקהל כנראה הבין בשביל לחוות את הסרט, צריך מסכי פרימיום, הוו אומר עדיפות לדולבי או איימקס שהם יותר יקרים. ביום שלישי אפשר ללכת לקולנוע ב50% עלות כרטיס, כך שגם עם האינפלציה יוצא משמעותית יותר זול במסכים האלה.
לא בטוח אם התכוונת לסופ"ש הקצר או הארוך
אבל כ-30% זה לא.
כן, זה לא יהיה 30% (סופ"ש קצר). מצד שני, שני הסרטים יצאו בדיוק כשסופה של פעם בדור מכה בארה"ב?
אולי זה דווקא סימן טוב לעתיד הסרט.
אולי
אם כי הסופ"ש הזה, על פי הדיווחים המוקדמים, כבר יותר גרוע מהסופ"ש השני של אווטאר הראשון. אני מניח שמבחינת כסף בנקודת הזמן הזו, אווטאר 2 עדיין מרווח על קודמו, אבל עם נפילות שכאלה, לא ברור כמה זמן זה יחזיק וכמה מעבר למיליארד הוא יצליח להגיע (שאלה שבעיקר נוגעת לכמה ההכנסות בחו"ל יצליחו לסחוב אותו)
טוב, ממש מוזר.
הערכות ראשוניות דיברו על 55 מיליון דולר לעומת ציפיות של 61 מיליון לסופש. 55 זה *מאוד* נמוך, אבל איכשהו לא קטלני בגלל מזג האוויר. אבל עדכונים עכשיו מדברים על סופ"ש של 64 מיליון. מעל הציפיות.
כרגע נראה שיום ראשון הרוויח הרבה כסף (29.5 מיליון) שזה יותר מאווטאר הראשון באותה נקודת זמן, ויותר מרוג אחת, הסרט שהוא כרגע הכי צמוד אליו מבחינת רווחים יומיומיים), בנקודת הזמן שלו. האם זו סתם עלייה בגלל החג (רוג אחת הרוויח 15 וקצת מיליון בשבת, אווטאר 2 כרגע עומד על 15) או שמזג האוויר השתפר ואנשים הצליחו להגיע לבצע הקולנוע שעדיין פעלו בארה"ב?
הסרט ממשיך להיות בלתי ניתן לחיזוי, כי מזג האוויר הנוראי שהשפיע על כ-60% מהאוכלוסייה פה, בהחלט שיחק תפקיד בירידה של 53% בסופשבוע השני, אבל כמה? אם באופן קל, זו בהחלט ירידה גדולה ממה שקמרון ציפה לסרט. אם הייתה לסופה השפעה יותר גדולה, האם נראה במהלך השבוע וסופש הבא מספרים זהים או אפילו עלייה?
מבחינת מספרים בשוק הבינלאומי הסרט מראה מספרים מכובדים מאוד. הוא כבר עומד על 602 מיליון (לא כולל ארה"ב), שזה יותר מרוג אחת, יותר מהפנתר השחור 2, ומאוד קרוב לפנתר השחור הראשון (636 מיליון). ספיידרמן האחרון הרוויח בשוק הבינלאומי בלבד 1.1 מיליארד, ואת זה אווטאר 2 כנראה יעקוף, בעיקר כי סין גם תשתתף במשחק. האם הוא יצליח להגיע ל-2.1 מיליארד של הסרט הראשון? קשה לי להאמין.
כרגע נראה שהוא מתנהג כמו בלוקבאסטר גדול
אבל לא כמו "קמרון". כלומר, יש נפילות של 50%, שיצליחו להוביל אותו לאיזורי ה-1.5 מיליארד. נדע יותר במהלך השבוע ובסופ"ש הבא. אם הסכומים יעלו – יש פה "תופעה". אם הם ירדו בקצב שירדו כרגע, זה לחלוטין לא מביך את הפירמה (חוץ מהקטע הזה שהפירמה החליטה שקו ההצלחה הוא 2 מיליארד).
הפירמה החליטה כי רק לה יש את המספרים המלאים.
אלא אם כן קצרון מנסה פסיכולוגיה הפוכה ואיום סמוי שאם לא יהיו 2 מיליארד – לא יהיה סרט שלישי.
לא הבנתי את הטאליין החדש בראש האתר. אפשר הסבר?
(ל"ת)
מניח שזה קשור לאווטאר
(ל"ת)
מצטרפת
(ל"ת)
רפרנס לאווטאר 1
Ninat is a Na'vi of the Omaticaya clan. She is mentioned by Neytiri as the best singer of the clan, suggesting her to Jake Sully as a potential mate
כן, אבל מה הקשר לצדק? למה עכשיו? יש התייחסות אליה בסרט השני?
(ל"ת)
אין. אבל נינט צפויה להתארח גם באלבום הסולן הבא של סטיבן וילסון.
אולי צריך קצת צדק שם. שיקליט איתה אפילו יותר שירים מבעבר!
בגלל שאין. זה הקטע
(ל"ת)
מישהו פה דגם את הסדרה ווילו בדיסני פלוס?
איך היא לעומת שאר סדרות פנטזיה של הגל הנוכחי? או לעומת ip אחרים שדיסני ניצלו? אני מאד אהבתי את מה שנטפליקס עשו עם הקריסטל האפל אז מעניין אם גם דיסני ולוקאספילם. הצליחו להרים סדרה בוגרת לסרט פנטזיה מהאייטיז.
על פי חצי הפרק שהצלחתי לראות לפני שכיביתי את המחשב
מאוד מאוד ילדותי, נראה לי זה מכוון לקהל מאוד צעיר, וגם כסדרת ילדים היא די קלישאתית
שונה מאוד מכל הסדרות פנטזיה
יש לה איזה טייק אדג'י וקליל יותר, חשבתי שבהתחלה לא אוהב אבל השחקן הראשי מצויין והיא מאוד מצחיקה לפעמים אפילו מאוד! רמת הפקה דיי מושקעת ולא מרגיש שחסכו יותר מידי. יש שם גם זוג לסביות שהם חלק מרכזי בעלילה רק בלי לנסות להסביר לנו או לתת מסר, הן פשוט הן וזה עובד. ככה אני חושב שצריך לתפוס להטבים בבידור, בלי הסברים, פשוט החיים.
אני אישית אוהב אותה מאוד
סדרה בוגרת היא לא, בעיקר מעצם העובדה שגם הסרט המקורי לא מאוד בוגר. אבל היא כן מתבגרת לאיטה, והדמויות בה – שבהתחלה נראות כמו פלקט – שוברות מוסכמות ומתפתחות, ולדעתי פרק 6 (שישודר שבוע הבא) הוא אחד מפרקי ההרפתקאות המהנים ששודרו השנה, וגם פרק 7 לא נופל ממנו.
בתור מי שמתעב סדרות פרנצ'ייז, ובפרט שונא עד מוות ניסיונות להחיות פרנצ'ייזים מתים
נתתי צ'אנס לסדרה הזו, בעיקר כי לסרט שהיא ממשיכה אותו היה כל-כך הרבה פוטנציאל לא ממומש והוא סיים בעיקר כמו שר הטבעות לעניים (הרבה לפני שפיטר ג'קסון הוציא לקולנוע סרט נורמלי על פי שר הטבעות).
והסדרה? ובכן, במסגרת העלילתית הכללית היא די נאמנה לסרט, כלומר, נשארת שר הטבעות לעניים. מה שיותר גרוע, יוצרי הסדרה סובלים מאותה בעיה שממנה סובלים רוב היוצרים בימינו שמציגים סיפור-מסע על המסך: אין להם מושג איך להוביל את הגיבורים שלהם ממקום למקום, אז הם תמיד זורקים איזו דמות שתמשוך אותם באף לאן שהם רוצים שהגיבורים ילכו.
אבל ברמת הפרק הבודד… הסדרה מוצלחת. הגיבורים והגיבורות מעוררים ומעוררות אהדה והזדהות עלילות הפרקים הבודדים לרוב מוצלחות, ההפקה מרשימה בכל הנוגע לתפאורות, אפקטים וכו', וניכר שהיוצרים אשכרה למדו לעומק את העולם שבו מתרחש הסרט המקורי (תוך שימוש בכל מני חומרים שיצאו במקביל לסרט ההוא) – חבל רק שהם דילגו כמעט ישר לתוך המקומות שבהם הגיבורים והגיבורות מסכנים את חייהם ולא התעכבו קצת יותר על חיי היום-יום בעולם הזה (הפרקים הראשונים, שמתארים את הממלכה האנושית, מוצלחים מאוד בהקשר הזה עם וייב משחקי-הכס-י, והפרק שמתרחש בממלכת הנלווינים אשכרה מציע איכויות טרי-גיליאמיות לא צפויות).
מומלץ, למרות הבעיות, והסדרה משתפרת עם כל פרק חדש – אם כי הנטייה לשלב שירי פופ/רוק מודרניים בפסקול של הפרקים האחרונים היא מה-זה דבילית.
אווטאר 2 עומד כבר על 855 מיליון
המספרים שלו מחוץ לארהב מדהימים. הוא בוודאות עוקף את כל הסרטים של 2022 מלבד טופ גאן מאווריק שהוא עדיין בסימן שאלה. אני מהמר שהוא יעקוף אותו מכיוון שאין לקהל מה לצפות בקולנוע מלבד אווטאר 2. למרות כל השבחים החתול במגפיים 2 דיי איכזב בקופות, נראה שהוא כמו ספיידר וורס הראשון אהוד מאוד למי שצפה, אולי אפילו יזכה באוסקר על סרט האנימציה אבל בקופות בקושי יצליח להחזיר את ההשקעה.
בבילון כמו שביטלג'וס אמר הפלופ דלפלופ עם ציון C+ בסינמה סקור, מתחרה עם אמסטרדם.. החזירו את פרסי הראזי?
אני לא רואה שום סיכוי, אפילו לא קטנטן, שהחתול של שרק 2 יזכה באוסקר לאנימציה
בהחלט יתכן שיהיה מועמד, אבל לזכות אין לו שום סיכוי.
נכון לכרגע, נראה שהפרס הולך לפינוקיו של דל טורו (שיהיה סרט הסטופ מוושן השני בכל הזמנים שזוכה בפרס), כשהאפשרות השנייה היא זכייה של אדומה אש. כך או כך, החתול ממש לא נמצא במקום הזה של להתחרות על הפרס.