דוח קופות שבורות, 18.02.2024: אהבה אחת, כסף הרבה

הסרט החדש ביקום ספיידרמן הוא כישלון אבל איך אמר בוב מארלי? נו מאדאם ווב, נו קריי ווב.

בעוד שעל הנייר נראה שעבר עוד שבוע לא כל כך מעניין בקופות, אם מסתכלים מספיק עמוק על הנתונים אפשר למצוא תובנות לא רעות.

לדוגמא, בואו נסתכל על הסרט החדש על בוב מארלי שנמצא במקום הראשון עם 28.6 מיליון דולר. זה ממש לא מרשים, גם לא ביחס לביוגרפיות אחרות. אבל מתחת למספרים האלה נראה שהקהל שהלך ביום שישי אמר לחברים שלו שמדובר בסרט ממש טוב, ואז יותר אנשים באו. והקהל הזה ממש לא מסכים עם המבקרים שנתנו לסרט רק 43% עגבניות רקובות לעומת הקהל שנתן 93%. אז כן, יכול להיות שהסרט סתם נהנה מהסופ"ש הארוך בארה"ב, אבל אני דווקא צופה שיהיו לו רגליים לא רעות בכלל. אם הוא יצליח לעבור את ה-100 מיליון בארה"ב זה יהיה ממש מרשים.

עוד תובנה שאפשר להבין מהקופות, או אם הייתם בפורום קולנוע לאחרונה, או אם סתם לא הייתם בתרדמת בשלוש שנים האחרונות, לאנשים נמאס מעיבודי קומיקס. יש את אלו שימשכו אנשים כמעט כל הזמן (ספיידרמן), אבל אלא אם כן אתה סרט ממש טוב, או דמות ממש מפורסמת, עדיף שלא. "מאדאם ווב" היא לא זה ולא זה. עם 13% בעגבניות רקובות ו-56% בציוני קהל לא היה לה מה לחפש יותר מדי בקולנוע. הפתיחה שלה הייתה כל כך גרועה (15.3 מיליון) שאפילו שהאזאם והחיפושית הכחולה צוחקים עליה מלמעלה. אז למרות שהתקציב המדווח הוא רק 80 מיליון דולר, זה כישלון. בכל קנה מידה.

במקום השלישי יש לנו את "ארגייל", עם ירידה זערורית של 22% (4.2 מיליון) אבל מהכנסות די זערוריות של סופ"ש קודם. הסופ"ש הארוך כנראה כן עזר פה, אבל עם הכנסות של 37.6 מיליון בארה"ב, ו-77.5 מיליון כולל, הוא צריך ירידות אפילו קטנות יותר ממה שהוא רשם השבוע. אולי אפילו עלייה קלה. הוא יכול לדוגמא ללמוד מ"סיפור הברווזים" במקום הרביעי. סרט שפתח עם 12 מיליון דולר והגיע בארה"ב כבר ל-116 מיליון. איך הוא עשה את זה? עם עלייה של 30% (!) מההכנסות מהסופ"ש שעבר. אז עם עוד 3.8 מיליון בארה"ב, הסרט כבר יושב על 256 מיליון דולר כולל. זה לא מרשים כמו "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" שפתח כמעט בדיוק באותו סכום (הפרש של 24 אלף דולר לטובת הברווזים) וסיים עם 485 הכנסות גלובליות, אבל הוא כן עבר את "המשאלה" של דיסני שעלה פי 3 יותר ממנו.

במקום החמישי אנחנו עם הפרקים החדשים של הנבחר שפתחו עם 3.6 מיליון, שזה פחות מהפרקים הראשונים של העונה, וזהו. אין לי עוד מה להגיד על זה. עוד סרט שרושם עלייה בהכנסות הסופ"ש זה "וונקה", עם 3.5 מיליון דולר ועלייה של 15%. אז המספרים קטנים, אבל הסרט הזה, שפתח עם 39 מיליון, עבר את ה-200 מיליון בארה"ב לבד והגיע להכנסות גלובליות של 607 מיליון. זה מרשים.

"הכוורן" גם מגיע לסופ"ש הזה עם ירידה פיצית של 5%, שנותנים לו את המקום ה-7 ו-3.2 מיליון. בהכנסות הגלובליות הוא כבר על 120 מיליון, אפשר לזלזל ולהגיד ש"לפני 30 שנה הוא היה נחשב שובר קופות", אבל בגלל שהתקציב שלו הוא כמו לפני 30 שנה (40 מיליון) הוא בעצם הצלחה נהדרת. גם "רק לא אתה" שירד רק ב-9% למקום השמיני עם 2.4 מיליון והגיע בארה"ב כבר ל-85 מיליון.

אבל הסופ"ש הארוך לא הביא בשורות טובות ל"ליסה פרנקנשטיין". אחרי פתיחה בכלל לא מרשימה, היא מתרסקת ב-43% היישר למקום התשיעי עם 2 מיליון דולר. במקום האחרון יש לנו סרט אקשן בשם "Land of Bad" שבטח יופץ פה תחת השם "ארץ מתנקשים" או "רעים והורגים" או משהו. הוא פתח עם 1.8 מיליון דולר. בכיכובם של כל ההמסוורת'ים, חוץ ממי שבאמת היה יכול לעזור לסרט. אני מדבר, כמובן, על ג'ון המסוורת'.

בסופ"ש הבא איתן כהן ינסה לנער קצת את הקופות עם "סעי בובה" אם כי מדובר בקומדיה קטנה ומדורגת R, אז יותר סביר שהוא רק יבוא להגיד להן שלום ולשבת בנוחות. ואם הוא לא יצליח, אז אני לא חושב שהילארי סוונק תעשה משהו מיוחד עם הסרט החדש שלה "מלאכים רגילים" (Ordinary Angels). וגם לא ההוצאה מחדש של "טנט". מי שכן אולי עלול להרשים זה הסרט החדש בסדרת "דימון סלייר". אם כי "סרט" זה אולי מילה גדולה למה שהוא בעצם אריזה מחדש של שני פרקים מהעונה הקודמת של הסדרה יחד עם הפרק הראשון מהעונה החדשה.