לפעמים אי אפשר להאשים את הקורונה או מצב בטחוני איפשהו בעולם בהכנסות הלא מרשימות של סרטים. זה המקרה השבוע.
"חיות הפלא: הסודות של דמבלדור" פתח במקום הראשון עם 42.1 מיליון דולר. זה לא סכום רע, זאת פשוט הפתיחה הכי נמוכה בזיכיון "הארי פוטר".
במקרה הזה לא חסר את מי להאשים: האם אפשר להאשים את מעמדה מעורר המחלוקת של ג'יי. קיי רולינג? את שינוי הפוקוס של הסדרה שנראית לא בטוחה במה היא רוצה לעשות? את הביקורות הלא מחמיאות מהסרט הקודם? את הפיטורים של ג'וני דפ שהכעיסו את עדת המעריצים שלו? את ההתנהגות הלא נאותה של עזרא מילר בימים האחרונים? התשובה היא שטוב, זה בטח לא עוזר.
בשאר העולם נתנו לסרט קצת יותר צ'אנס והוא פתח עם 192 מיליון דולר בכל העולם. גם הפעם המבקרים לא בעדו (44% בעגבניות רקובות), אם כי יש לו ציון צופים 85 אחוזים באותו האתר אז אולי המצב פחות חמור.
במקום השני נמצא "סוניק הסרט 2" שהכניס עוד 29.3 מיליון דולר. ירידה של 59.4 אחוזים – אמנם לא ירידה זוועתית של 70 אחוזים ומעלה שמתרחשת הרבה מאז תחילת הקורונה בסוף השבוע השני של סרטים בבתי הקולנוע, אבל לא להיט. נראה מה תהיה האחיזה שלו בטבלה בטווח הארוך. בינתיים הסרט הכניס 231 מיליון דולר ברחבי העולם.
"העיר האבודה" שומרת על המקום השלישי עם עוד 6.2 מיליון דולר בעוד ש"הכל בכל מקום בבת אחת" עלה למקום הרביעי והכניס עוד 6.1 מיליון דולר. הפצת הסרט התרחבה בעוד אלף מסכים והגיעה ל-2,220 מסכים. הוא בהחלט מרוויח מקום של כבוד בתור סרט אינדי די מצליח ונקווה שעוד יזכרו אותו כשתגיע עונת הפרסים הבאה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 18 מיליון דולר.
במקום החמישי יש לנו כניסה חדשה ל"האב סטו" (Father Stu) שפתח עם 5.4 מיליון דולר. הפעם מארק וולברג (שגם הפיק את הסרט) משחק מתאגרף חובבן וחובב צרות שהקריירה שלו נקטעת בעקבות תאונה ומחליט להפוך לכומר. הוא צריך להילחם כדי להפוך לכומר מכיוון שמתגלה שהוא גם סובל ממחלת שרירים ניוונית. לסרטי אמונה יש קהל קטן ויציב אך, בניגוד לסרטי אמונה רבים, "האב סטו" מדורג R מה שפוגע בהכנסות שלו. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 7.7 מיליון דולר.
"מורביוס" צנח מהמקום השני הישר למקום השישי עם עוד 4.7 מיליון דולר. עם הכנסות כלליות של 146 מיליון דולר, הסרט כבר כיסה את התקציב שלו ויותר אבל קשה להגיד שהוא להיט בסדר גודל של "ונום".
במקום השביעי "אמבולנס" של מייקל ביי הכניס עוד 4 מיליון דולר. זאת ירידה של 53.2 אחוזים מסוף השבוע הקודם – קצת יותר מדי לסרט בסוף השבוע השני שלו שלא פתח בגדול. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 40 מיליון דולר, שזה התקציב של הסרט ללא הוצאות הפרסום ככה שלפחות הוא לא כישלון כלכלי גדול.
במקום השמיני הגיע הזמן להיפרד מ"באטמן" כשהוא מכניס עוד 3.7 מיליון דולר בסוף השבוע הנוכחי. האחים וורנר פרסמו בכל מקום שהסרט יוצא חינם ב-HBO MAX בעוד מספר ימים ככה שלרוב האנשים שעוד לא ראו אותו בקולנוע אין סיבה ללכת לראות אותו עכשיו. המספרים הסופיים שלו אולי ישתנו קצת אבל כרגע הוא מסיים את הבלעדיות הקולנועית שלו עם 365 מיליון דולר בארצות הברית ו-751 מיליון דולר ברחבי העולם – הצלחה גדולה מאוד בארה"ב, ומאוד מרשימה, גם אם לא באותו קנה מידה, באופן גלובלי.
יש לנו כניסה חדשה במקום התשיעי ל"מכרה הזהב 2" שפתח עם 2.8 מיליון דולר, מה שמביא עוד סרט הודי לא דובר אנגלית לתוך העשיריה, משהו שפעם היה כמעט בלתי אפשרי ועכשיו הופך לדי נפוץ. כמו שאפשר להבין מהשם שלו, הסרט הוא סרט המשך.
אפשר להיפרד גם מ"אנצ'רטד" שבמקום העשירי הכניס עוד 1.1 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 389 מיליון דולר.
בשבוע הבא הולכים לצאת שלושה סרטים חדשים שינסו לגנוב ל"חיות הפלא" את המקום הראשון הקסום. "מלך הצפון", סרט אפי בכיכובו של אלכסנדר סקארסגארד לצד שמות מוכרים כמו ניקול קידמן, ווילם דפו, אית'ן הוק ואניה טיילור-ג'וי. סקארסגארד משחק בסרט נסיך ויקינגי שיוצא לנקום את מות אביו ולכבוש בחזרה את הממלכה שלו מידי דודו. "משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" סרט של ניקולס קייג' שבו הוא משחק גרסה של עצמו שבשל מצבו הכלכלי הירוד מסכים לעסקה בה הוא יקבל מיליון דולר כדי להיות נוכח ביום הולדת של מיליארדר מעריץ. השלישי הוא הסרט המצויר לכל המשפחה "לא רעים בכלל", שיצא בארץ כבר לפני חודש ומבוסס על סדרת ספרים. בשבוע הבא נגלה עד כמה כל אחד מהסרטים הללו תחרותי בקופות.
ו... ספיידרמן מחוץ לעשיריה
ארבעה חודשים. א ר ב ע ה. מה לעזאזל.
על בסיס מה מוחקים כאן תגובות?
לפני שאקפוץ למלחמות הסטרימינג כי יש המון חדש. זה פשוט דיווח שגוי שמורביוס כיסה את התקציב שלו, כי הוא לא. כנראה הכותבת לא יודעת אבל כותרת של כמה הסרט הכניס היא לא כמה האולפן קיבל. בפועל בארצות הברית האולפן לוקח -כחצי- מהכנסות הקולנוע ובשאר העולם עם מקומות אף פחות מחצי. הווה אומר שהכנסה על 146 מיליון הם הכנסה ברוטו של 70 מיליון לאולפן, שזה אפילו לא מכסה את התקציב של הסרט שעומד על 75 מיליון. בנוסף, יש את תקציב הפרסום שעומד על 50-100 מיליון במינימום. ועכשיו לפי הסך את מכפילה ב2 וזה מה שהסרט צריך במינימום בשביל לא להחשב כישלון בקופות הקולנוע. הווה אומר נגיד ונלך שמורביוס היה בתקציב פרסום מצומצם של 50 מיליון (סיכוי נמוך אחרי הכול הוא משווק כבר השנתיים וזה בלי לדבר על רישוט אבל אוקיי), אז בשביל רק 'טו ברייק איבן' הוא צריך לעשות לפחות 250-300 מיליון. הוא לא יעשה את זה ולכן הוא כישלון.
עוד ניטפוק סורי, את משדרת את הכתבה היום ומציינת ש'הבאטמן' אמור להגיע בעוד כמה ימים לHBOM, כשבפועל הסרט כבר יומיים מוזרם על השירות. אולי דיסני הצליחו להרוג את הקמפיין שלו כל כך טוב עם הטריילר של אהבה ורעם באותו יום, שעשה כבר 209 מיליון צפיות ב24 שעות ושבר שיאים למקום ה7 בכל הזמנים. (לצורך העניין הטריילר של הבאטמן עשה רק 31 מיליון, אווץ').
סתם ניטפוק לנטיפוק
אם אני לא טועה
יש סרטים שמחולקים 65-35 לסטודיו
מצד שני אני בטוח שמורביוס לא כזה
כמו שכתבת זה לא למורביוס
וזו תופעה שהתחילה רק בשנים האחרונות לסרטים מאוד ספצייפים. לדוגמה שדיסני באה על סרטי מארוול – אוונג'רס וסטאר וורס האחרונים היא דורשת יותר אחוזים מבתי הקולנוע ובצדק. אבל מורביוס? כנראה בתי הקולנוע רוצים להעיף אותו כל כך מהר שאולי הם אלה שלוקחים את ה60% וסוני מקבלת פחות.
כן זה באמת היה סתם לניטפוק כללי
(ל"ת)
לא הבנתי,
אתה אשכרה מרחם על סרט שעשה 750 מיליון והסרט ה-5 הכי מצליח גלובלית מאז המגפה (אם להאמין לדיווחים שמגיעים מסין לגבי הסרטים הסינים)?
אני מבטיח לך שאף אחד בהפקה של באטמן לא בוכה.
טוב התשובה הזו מופנית אליך, אל אבי, אל בלובלו וכל אחד שבעצם שואל
מאיזו פרספקטיבה אני מגדיר כישלון. ברור לי שכל סרט רגיל או פרנצ'ייז רגיל הסרט הצלחה מעולה, הוא רווחי. אבל זה באטמן, לא כל סרט. הוא אמור להיות -הפרנצ'ייז ה-מכניס לDC. הוא היה כבר סרט דמות ששווה מליארד והוא נפל מזה. למעשה כל סרט שהיה בתוכו באטמן ב10 שנים האחרונות לא היה מליארד, מאז דארק נייט רייזז. לך זה לא מפריע ויש כמוך שיטענו שלאולפן זה לא מפריע, אבל בפועל המכירות של הקומיקס של באטמן ירדו למרות שהוא עדיין מוביל בDC ומכירות המרצ'נדייס שלו הרבה מאחורי ספיידרמן. אני מסתכל על באטמן כמותג, לא סרט ושם הוא יחסית כשל. ייתכן שהסרט הזה תיקן את המסלול (אני לא חושב) אבל בפועל זה עדיין לא זה. בטח שסרטי מארוול ממשיכים לעשות מיליארדים ובטח כגו'קר ללא באטמן הצליח וגם אקוומן לעשות זאת.
אולי לשיטתך הוא לא צריך לעשות סכום גבוה ושום דבר לא מחייב, מבין אותך. אבל אני מסתכל על התמונה הגדולה וזה מביך שהטריילר משך כל כך מעט עניין לדמות הזו. אתם לא חייבים להסכים איתי, אבל להבין מאיפה אני בא.
איך אני קשור? 😅
(ל"ת)
על החלק שכתבת שחוץ מזה הם צודקים
הנחתי שאתה מדבר על הצלחת באטמן
וואלה, דווקא ברור מאיפה זה בא וזה מקום של משאלת לב
הבאטמן לא כישלון בשום מדד.
אם כבר ההשוואה הנכונה היא מול באטמן מתחיל – השוואה בה הבאטמן עומד בכבוד גם עם התאמה אינפלציונית.
הסרט הזה מגיע בקורונה, ואחרי באטמן שקיבל ביקורות מעורבות מהקהל (באטפלק).
סביר להניח שסרט ההמשך יחצה את המיליארד.
בכל מקרה, השאלה היא למה להשוות אותו עוד?
אפילו מארוול לא עושים מספרים של מארוול (בלאק ווידו, שאנג צ׳י והנצחיים כולם עשו משמעותית פחות מבאטמן). מארוול חזקים בסרטי איוונט של המולטיוורס שעושים קאשינג אין לשני עשורים של נוסטלגיה (ספיידרבית 3 וכנראה ההצלחה הקרבה של דוקטור סטריינג׳).
אם זאת ההשוואה שלך – אז סורי, אבל זאת השוואה פשוט לא נכונה ומגמתית.
שוב כמו שאמרתי הוא לא עזר לשפר את המותג
לא, אין קשר לבאטמן מתחיל, אתה שוב נותן לו מדד שמחזיר אותו אחורה. באטפלק דווקא התקבל טוב על הקהל. ורגע BVS יצא והסרט עם באטמן אחריו ליגת הצדק היה פגום יותר. אין שום אינדיקציה שהסרט הבא יעשה מליארד. בשורה התחתונה אתה אומר בדיוק מה שסכמתי בהודעה הקודמת, אתה מתייחס לבאטמן כאל סרט פשוט ולא המותג על שהוא. ובזה נישאר חלוקים. אגב אתה משווה את סרטי מארוול עם דמויות שאף אחד לא שמע עליהם לפני איטרנלס ושאנג צ'י. ובלאק ווידוו הוא כישלון יחסי כי אפשר לטעון שהיא נהייתה דמות פופולרית עקב האוונג'רס, אבל לדעתי היא גם לא, בטח לא ברמה של באטמן, או לפחות הרמה שהוא צריך להיות בה.
כל סרט לפני של מארוול עשה מליארד, במיוחד לדמויות המקוריות וגם כאלו שלא. כמו בלאק פנתר, קפטן מארוול, קפטן אמריקה 3, איירון מן 3, ספיידרמן FFH. שומרי הגלקסיה גם לא הצליחו להתמקסם להיות סופר מותג וגם להם הייתה הצלחה יחסית, אנטמן והצרעה היה גרוע ולא כזה מצליח אבל אלה תמונות קטנות שאתה לא באמת מצפה מהם. ת'ור תוקן בראגנרוק ואני מצפה מאהבה ורעם לא לעשות פחות ממיליארד. אם וונדה בסרט סולו של סקרלט וויטץ' לא תעשה מליארד אני אהיה בשוק ומאוכזב, כנל לגבי בלאק פנתר 2.
שורה תחתונה, לא קשה לי לטעון שהטענות שלו יותר מגמתיות למארוול וזה גם לא יהיה רחוק מהאמת. בפרספקטיבה שלנו שונה מה המותג DC ובאטמן בפרט צריך לייצג, עבורי הוא צריך להיות מגה-היט והוא לא.
הוא 750 מגה-היט
באטפלק התקבל טוב, נכון, וציפו לסרט "הבאטמן" איתו, וההפקה התהפכה ויצא הסרט הזה, סרט מקור בלי יקום ובאותו מותג. ההשוואה ל"באטמן מתחיל" מדויקת.
אבל אתה בעצמך מודע לזה שהקורונה השפיעה על מארוול.
אז למה באטמן חסין?
זה סרט סולו סטנד אלון במיני יקום חדש. זה לא יכול להתחרות בספיידרמן שרוכב על נוסטלגיה של 20 שנות קולנוע.
בחרת להתעלם מהשפעת הקורונב על הקופות?
עד כה רק סרט אחד הצליח לעבור את המיליארד מאז תחילת הקורונה וזה היה אירוע מולטיוורסי מטורף שרוכב על 20 שנה של הוסטלגיה וסרט שלישי בסדרה מצליחה.
אם ציפית מסרט ריבוט של באטמן עם שחקנים חדשים וגרסא חדשה לדמות לעשות מיליארד ישר בעולם שבו הקורונה עדיין קיימת (ודי דפקה את הסרט בסין) אז אתה פשוט מחזיק בציפיות מוגזמות ולא קשורות למציאות.
סתם להשוואה הסרט הראשון של ספיידרמן עם הולנד עשה 880, וזה בעולם בלי קורונה, עם דמות סופר פופולארית ומבוססת של איירון מן ורוברט דאוני ג'וניור שהופיע בךי הפסקה בשיווק, אחרי הופעה מוצלחת במלחמת האזרחים, וכמובן עם יקום מבוסס ופופולארי של מארוול.
הבאטמן מתחיל בלי כל העזרה הזאת ועם קורונה שתפריע לו ועדיין מגיע די קרוב.
אוקיי אני אשתדל לענות לכולכם או לרובכם
טוב כולכם אוהבים להזכיר את טום הולנד, אז אני רוצה להזכיר לכם שספיידרמן מעולם לא היה פרנצ"ייז של מליארד דולר לפני. למעשה הומקומינג כ14 מיליון מאחורי ספיידרמן 3, שאפשר לומר שהוא חזר לימין טובים ואם כבר טופ הולנד FFH שבא אחריו גם לא היה איוונט והוא עשה מליארד. איך שלא תרצו לסנגר על הבאטמן הוא עשה כ300 מיליון פחות מהאביר האפל, אלה העובדות. קורונה לא קורונה, סרטים אחרים במהלך הקורונה בסין עשו הרבה יותר כסף מהבאטמן, אז יותר פשוט שלא התחברו שם. אווטאר הראשון עשה 57 מילון בהוצאה מחדש שם.
עוד דבר לגבי ספיידרמן מאז כניסתו לMCU הוא הגדיל פער עצום במכירות המרצ'נדייס ביחס לבאטמן. וכמו שאמרתי גם המכירות של באטמן בקומיקס בירידה. הבאטמן יותר דומה להכנסות של ספיידרמן המופלא שגם הוא היה עם שחקנים חדשים ובלי עזרה והיה נחשב לכישלון יחסי, שגרם לאולפן ללכת להעזר בקווים פייגי. שוב אדגיש הציפיות שלי הם לפי ערך מותג ולא לפי סרט רגיל.
בחרת שוב להתעלם מהשפעת הקורונה על הקופות
באטמן עשה יותר מספיידרמן המופלא הראשון והשני (לא בהרבה ועדיין) וגם ספיידרמן המופלא השני היה אכזבה כי התקציב שלו היה 300 מיליון, התקציב של הבאטמן הרבה יותר צנוע מזה.
והוא צריך להתמודד עם קורונה מה שהם לא היו צריכים.
לגבי זה שספיידרמן נהיה פופולארי יותר מאז הכניסה לmcu זה מאוד ברור וצפוי אבל לא סותר את העובדה שהבאטמן הוא הצלחה.
נו אז מה
נו, מה הקשר שספיידרמן לא הביא מיליארד לפני?
הסרטים המצוינים עם טובי מגווייר היו הצלחת ענק, שלא רחוקים מאזור המיליארד בעצמם, וקיבעו את ספיידרמן כדמות הכי פופולארית שיש כנראה בעולם הקומיקס.
כמה בדיוק גרפו דמויות אחרות לפני שהפגיזו בקופות במסגרת ה mcu?
קפטן מארוול לא הביאה שקל לפני סרט הסולו (הגרוע) שלה, וזה לא הפריע לה להביא יותר ממיליארד. וזו פאקינג קפטן מארוול, אולי הדמות הכי לא מעניינת ביקום הזה. ומה עם הפנתר השחור, כמה הוא הביא לפני שהפגיז בקופות עם סרט הסולו לפני כמה שנים? בקיצור, הסרטים האלה רוכבים על גל ההצלחה של שאר ה mcu, ולהתייחס לסרטי ספיידרמן של הולנד ככאלה שעומדים בפני עצמם זו בדיחה, הם חלק מפרנצ'ייז ענק וסופר סופר פופולארי. לכן, המקרה של ספיידרמן, לשיטתך, הוא חתיכת כישלון. להביא רק 880 מיליון עבור הדמות הכי פופולרית ביי פאר, שרוכבת בענק על גל ההצלחה של ה mcu, ועוד אחרי להיט ענק כמו מלחמת האזרחים, בזמן שגיבורים איזוטריים כמו אלו שהוזכרו לעיל הפגיזו בענק בקופות, זה מביש בסטנדרטים שלך.
פילוסופיה פילוסופיה, גם אני יודע
בכל מקרה לעניין, כל מה שניסית פה לומר לא תופס בנתונים. 1. הסרטים של טוב מגוויר היו רחוקים ממיליארד. 2. זה בא כריבוט ועדיין הצליח לגרוף כמעט כמו הסרט הכי מכניס בכל סרט ספיידרמן לכן הוא לא יכול להיות נכשל עובדתית. 3. הבאטמן רחוק מההכנסה של הסרט הכי מכניס שלו ב25%. 4. אתה מביא דוגמה לדוגמאות שהצליחו מעולה ומעל המצופה מעולה. זה לא אומר שספיידרמן במגמת ירידה.
בקיצור לא נוח לכם לשמוע סבבה. ברמה של מותג ספיידרמן בעליה הסרט של הבאטמן השאיר את המותג בירידה. הצלחה מול כישלון למותג (גם אם שני הסרטים רווחיים)
טוב זה כבר נהיה מצחיק
ספיידרמן הראשון גרף 820 מיליון בשנת 2002. באותם ימים סרטים של מיליארד לא היו בנמצא, וזו היתה הצלחה אדירה הרבה יותר מה- 880 מיליון שהביא השיבה הביתה, אם מתחשבים באינפלציה. סרט של 820 מיליון בשנת 2002 שווה ערך ל 1.3 מיליארד היום.
לפי הפרמטרים המוזרים שלך זה חתיכת כישלון, בטח בשעה שדמויות לא מעניינות כמו קפטן מארוול והפנתר השחור הביאו הרבה יותר, ועוד עם סרטים גרועים שנמצאים לטעמי בתחתית היקום הקולנועי של מארוול.
אני לא מתחשב באינפלציה מהסיבה הפשוטה
כל טבלת הקופות משתנה ברגע. אותי זה לא מעניין. גם ניתוח של טעם אישי לא קשור לנתונים. נסכם את זה שניסית לענות לי שהפרמטרים שלי מוזרים, בעוד שאתה ממשיך למתוח את הטיעונים שלך רק שיתפסו בהקשר לתגובה וחלקם בכלל לא טיעונים. וול דן.
נ.ב בלאק פנתר סרט מ-ע-ול-ה
לומר שאתה לא מתייחס לאינפלציה
זה כמו לומר שאתה לא מתייחס למגיפה עולמית, או הבדלים בהרגלי הצפייה של אנשי… לא חשוב.
אבל אני מאוד נהנה מסיכומי מלחמות הסטרימינג שלך :)
סיכומי מלחמות הסטרימינג בי לייק:
Disney good
WB bad
אבל הפרטים
Roy מביא שלל חדשות ומסדר אותן, בדומה לדוחקו. אפשר לא להסכים עם המסקנות שלו, אבל אני נהנה לקרוא במרוכז ואז לדון.
הבעיה עם מעריצים עיוורים היא שהדיון איתם חסר תוחלת
ולכן ההודעה הזו תהיה אחרונה מבחינתי.
1. מה זה "כל טבלת הקופות משתנה ברגע" ?? אתה בוחר להתעלם מכל גורם אפשרי מהותי שצף סביב המספר הטכני שמראה כמה הסרט הכניס. אי אפשר להתווכח על כך שסרט שהביא 400 מיליון בשנות ה-80 הוא סרט מצליח לאין שיעור מסרט שמביא מספר דומה בשנת 2022. ובהתאם לכך, גם ספיידרמן הראשון סרט הרבה יותר מצליח מספיידרמן השיבה הביתה, וניתן היה לצפות לכל הפחות, לפי הקריטריונים המוזרים שלך, לסכום דומה בקופות.
2. אחזור על כך שוב: העובדה שסרט מסוים בפרנצ'ייז מסוים (נניח באטמן) הביא סכום שיא בשנה אקראית, לא אומרת שהצלחתו של כל סרט עתידי באותו פרנצ'ייז תימדד לפי ההכנסות של אותו סרט מצליח מהעבר. הטענה שלך כ"כ שבורה ומתעלמת מכל כך הרבה נתונים בשטח. למשל העובדה שמדובר בסרט הראשון בריבוט, כלומר סרט שאינו נשען על סדרת סרטים מצליחה; העובדה שבמשך קרוב לעשור DC בעיקר פישלה, כך שמי בכלל זוכר את טרילוגיית האביר האפל; העובדה שבאטמן הופיע בסרטי אנסמבל גרועים. אני מניח שאם נחזור אחורה בזמן, היית מגדיר את באטמן מתחיל ככישלון עצום, כי הוא הביא רק 370 מיליון, בזמן ש-16 שנים קודם, באטמן של ברטון הביא 411 מיליון.
3. וכמובן, אתה ממשיך להתעלם בבוטות מהקורונה. ולראייה, סרט גרוע כמו קפטן מארוול (פאקינג דמות שמי בכלל שמע עליה) הביא למעלה ממיליארד, בזמן שסרט על אחת הדמויות המרכזיות והמשפיעות ב MCU (האלמנה השחורה) הביא רק 379 מיליון. כן, הקורונה משפיעה.
ואני חושב שהפנתר השחור הוא סרט בלתי צפי. אבל לא ניכנס לדיון הזה, כי זה הטעם האישי שלי. בכל אופן, ידוע לי שהמבקרים משום מה אהבו אותו, ולדעתי מהסיבות הלא נכונות, אבל הקהל פחות התלהב. לגבי קפטן מארוול – זה סרט שכמעט אף אחד לא אהב במיוחד, והוא הפציץ בקופות. למה? כי הוא רוכב על גל ההצלחה העצום של ה MCU. אותו גל שהיה אמור להקפיץ דמות פופולארית בעשרות מונים, כמו ספיידרמן, למספרים הרבה יותר מרשימים מאלו שנראו ב"השיבה הביתה".
אתה לא יכול לטעון טענות על בסיס הכנסות של סרטים בקופות,
ולא להתחשב באינפלציה.
שמע התגובות שלך תמיד מוטות לטובת דיסני ונגד כל אולפן אחר תמיד
אבל לנסות לצייר את באטמן כאיזה כישלון זה באמת כבר להתעלם מעובדות.
הסרט עשה 750 מיליון ועוד יוסיף כמה מיליונים קטנים, בציון בimdb עומד על 8.2, וקיבל גם תגובות טובות מהמבקרים.
הצלחה רצינית לא משנה איך תנסה לסובב את זה.
אממ האמת שהפעם הוא דיבר על הצלחת הטריילר לא הסרט עצמו
שזה ויכוח אחר אמנם הוא דיבר הרבה פעמים על הצלחת הסרט הזה מבחינה קופתית אבל לא הפעם
חוץ מיזה אתם צודקים
וול איך שאני מסובב את זה זו לא הצליחה כל כך רצינית
מוזמן לראות את התגובה שכתבתי ביטלג'וס
אז כנראה אתה לא יודע.
בסופש הראשון האולפן לוקח יותר מחצי מהכנסות בתי הקולנוע. דבר שני, לא, אין מצב שתקציב הפרסום של הסרט הזה עלה 100 מיליון. גם אם תקציב הפרסום לא כלול ב-75 מיליון, באופן וודאי הוא לא היה 150% יותר מתקציב הסרט עצמו. כן, כולל השנתיים "שיווק" של הסרט (לא ידעתי בכלל שהסרט הזה יוצא). הסרט יהיה במצב טוב אם הוא יכניס בסופו של דבר כ-200 מיליון, אבל כבר עכשיו הוא במצב טוב לחלוטין כי החלק הארי של העלויות כוסה. סוני יכסו את העלויות לחלוטין עם מכירת זכויות שידור, וי.או.די, ועותקים פיסיים של הסרט.
אנשים מעדיפים ללכת בעקבות משאלת לב בקטע הזה
כן, זה לא מסתדר שסרט כמו מורביוס הוא הצלחה. אבל הוא כן, וזה ממש מעניין להבין את הסיבות. וכן, התקציב שלו לגמרי חלק מזה.
אני נצמד לעובדות ונתונים
אם אתה טועה אתה מוזמן להוכיח לי, כמו שכתבתי 99 אחוז מהסרטים כולל מורביוס -לא- לוקחים מעל 50% בשום סיטואציה. (בחלק מהשווקים מחוץ לUS גם פחות מחצי) אין גם אם, תקציב הפרסום אף פעם לא כלול בתקציב הסרט, אתה מוזמן לבדוק. איך הגעת ל150% יותר כשהדגשתי שנלך על המיניום כ50 מיליון. גם אם כבודו לא ידע על הסרט לא אומר שלא היו לא שיווק. תוסיף את תקציב השיווק עומד על 125 מיליון, להכפיל ב2, קבלת 250 מיליון במינימום.
בקיצור אתה טועה ומטעה. אני גם הדגשתי שהסרט כישלון -בקופות הקולנוע- כל סרט יכול לשפר את מצבו ומעמדו בVOD אבל על זה לא השיח כרגע.
אני אגיד את זה בצורה יפה;
אנשים באתר הזה עוקבים אחרי מצב הקופות כבר קרוב ל-20 שנה. זה חמוד שאתה בא עם ביטחון ומנסה לחנך וללמד את הקהילה פה, גם אני פעם הייתי כזה, אבל אתה פשוט טועה. לפעמים עדיף להיות זה שלומד במקום זה ששלוש פעמים מתוך ארבע מתקנים אותו.
לענייננו, הנה מאינווסטופדיה (משהו שגוגל היה יכול להעלות לך):
בשבוע הראשון הכנסות הסטודיו גדולות ויורדות ככל שהזמן עובר. בסופו של דבר זה *מסתכם* בכ-50%.
"Traditionally, a larger chunk went to the studio during the opening weekend of a film. As the weeks went on, the theater operator's percentage rose."
לגבי תקציב הפרסום (מאותו לינק!!! אפילו לא היית צריך להחליף בין תוצאות החיפוש):
תקציב פרסום לסרט צנוע יחסית עולה כ-20 מיליון.
"For a movie budgeted between $40 and $75 million, its P&A budget might be over $20 million."
https://www.investopedia.com/articles/investing/093015/how-exactly-do-movies-make-money.asp
איך הגעתי ל-150%? פשוט מאוד, *אתה* כתבת שזה עלה בין 50-100. כבודי, אדם שמתעניין בסרטים, קורא ביקורות קולנוע, רואה סרטוני קולנוע ביוטיוב, זה האדם הראשון שאמור להיות מטורגט במסע השיווק של הסרט. כבודי לא ידע שהסרט הזה קיים, למרות שכבודי גר בארה"ב וראה את מסעות השיווק שעולים באמת 50 מיליון דולר. אז לא, האולפן מעולם לא הוציא על הסרט הזה 50, 30, וכנראה גם לא 20 מיליון.
לגבי אם תקציב השיווק כלול בתקציב הסרט; אם *כבודך* לא חשבונאי, או חשבונאי אמריקאי ליתר דיוק, אתה אולי לא יודע שהאולפנים בהוליווד מאוד יצירתיים בשכלול תקציבי הסרט. לדוגמא, 'שר הטבעות' היה סרט מפסיד לפי החישובים של החשבונאים של האולפן, על מנת לא לשלם כסף לבנו (נכדו) של טולקין. אז האולפנים יכולים לדווח על סרטים שעולים 50, 150, ו-300 מיליון, אבל אל תאמין לכל מילה.
https://www.todayifoundout.com/index.php/2020/06/how-hollywood-studios-manage-to-officially-lose-money-on-movies-that-make-a-billion-dollars/
בקיצור. מפיל את המיקרופון.
אני מכבד ויכול לקבל אם אני טועה
בהודעה לפני התכוונתי לכתוב אם *אני* טועה תוכיח לי. אבל בטעות יצא אתה.
לענייננו, לא הבנתי מה הוכחת כ50%? זה מה שאמרתי ואחרי זה יורד תלוי איך הסרט מתקבל. אתה מוזמן לעומת שאת לראות כשהאולפן דרש יותר מ50% כמו דיסני לגבי מלחמת כוכבים זה ישר דווח בחדשות כמשהו שהם מנסים לעשות שריר מול הקולנוע וזה יוצא דופן, משמע זה בכלל לא איך שדברים מתנהלים ברגיל.
לגבי תקציב הפרסום "150% יותר מתקציב הסרט" זה אומר עוד 112 ואני אמרתי במפורש נלך אפילו על הצד הנמוך 50. גם הראיה שלך לסרט שתקציבו 75 מיליון אוטומטית אומר שהתקציב פרסום 20 מיליון לא מדוייק ואני אפילו אטען שמדובר בסרטי לא פרנצ"יז. יותר מזה אני אביא לך ראיה הפוכה מסרט קומיקס אחר – הג'וקר, למרות שהתקציב שלו היה 70M תקציב השיווק שלו היה 120M! וזה שאתה "אדם שמתעניין בסרטים, קורא ביקורות קולנוע, רואה סרטוני קולנוע ביוטיוב, זה האדם הראשון שאמור להיות מטורגט במסע השיווק של הסרט. כבודי לא ידע שהסרט הזה קיים" נשמע אבסורד וסליחה הטיעון לא נשמע לוגי אז אני יודע על הסרט שנתיים על הרישוט אבל -כבודו- לא ידע שהסרט אפילו קיים? סלח לי אבל זה מעיד יותר עליך מאשר על הסרט.
לגבי הסוף, זה נחמד המידע שאתה מוסיף אבל זו לא אינדיקציה לנתונים ואמרתי שאני הולך לפי זה. אז סורי אהבתי את הניסוח החכם, אני אחקור עוד על מה שכתבת ומעריך את ההשקעה. אבל לא שכנעת אותי – מורביוס בהפסד. הכותבת טועה ואתה בכלל לא ידעת שהסרט קיים. מרים לך את המיקרופון ושם בפינה.
העצה שאני כן לוקח ממך, שכתבת אותה בצורה קצת מתנשאת אבל עדיין מכבד, לגמרי לוקח לתשומת ליבי שאולי אני מפריז בביטחון ואלמד מכם. אבל אל תמעיט בערכי אנו גם עוקב אחרי הקופות באופן אירוני מהאביר האפל שהיה הראשון לחצות את מליארד. 14 שנים זה לא משהו שהייתי ממעיט בערכו ואולי גם אני אוכל ללמד כאן את הקהילה דבר או שניים, כמו במלחמות הסטרימינג, אתה מוזמן לעקוב:)
טיטניק הוא הסרט הראשון לחצות את המיליארד
(ל"ת)
כן ברחה לי המילה 'קומיקס'
האביר האפל הוא סרט -הקומיקס- הראשון להכניס מליארד:)
אין שום הצדקה לקטילת הסרט הסודות של דמבי! מי שהתאכזב קשות, ציפה לקבל משהו שרולינג לא כיווהה אליו זה לא הארי פוטר! וגם לא ספר שמעובד לסרט. נכון העלילה איטית ומפוזרת, אבל ההסבר לכך, מצוי בגוף הסרט עצמו. המשחק של לאו, פוגלר, ואדי רדמיין מצוין!
וגם עזרא מילר ואליסון סודול לא רעים.
הסיפור מעביר מסרים ידועים שמקדמים ערכים של רולינג. רק חבל שדפ הוחלף.
אם כבר סוניק זו נפילה על הפנים. באטן פאתטי בעיניי. זה אל האביר האפל.
וכישלון בקופות, זה לא מה שיגרום לוורנר לוותר על המותג הזה!
מניח גם שיש להם חוזה עם רולינג.
דמבי שולת!!1
(ל"ת)
אם זה קרוסאובר בין דמבו לבמבי אני ירוץ לראות!
(ל"ת)
אז רוץ…