ארבעה סרטים חדשים ניסו למצוא את מקומם בקופות השבוע. לא להתחרות ב"קפטן מארוול", חלילה – הם לא באמת ניסו לתת פייט לכוכבת של מארוול – אלא בסך הכל ארבעה סרטים שלא מהווים איום על אף אחד ומנסים לקושש קצת כסף מהקהל שלא מעוניין בגיבורי על, בזמן שהקפטן ממשיכה לרפד את הכיסים של דיסני.
אז כמובן ש"קפטן מארוול" במקום הראשון גם בסוף השבוע השני ליציאת הסרט. אני גם שמחה לאכזב את כל מי שהרגיש שזה סרט מארוול חלש ולעדכן שהסרט ממשיך להכניס כסף כמו סרט מארוול ממוצע, ואפילו מעל הממוצע. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 68 מיליון דולר בארצות הברית, שזאת ירידה של 56 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם – ירידה ממוצעת לגמרי לסרט של מארוול, ואפילו בין הנפילות הפחות חזקות (פחות טובה מהירידה הכי קטנה אי פעם לסרט של מארוול של 45 אחוזים ששייכת ל"הפנתר השחור", הרבה יותר טובה מהירידה של 62 אחוזים של "ספיידרמן: השיבה הביתה"). זאת גם ירידה לא רעה בכלל לסרט עם פתיחה כזאת מרשימה (153 מיליון דולר, להזכירכם), כי הנוסחה אומרת שכמה שהסרט פתח בגדול יותר ככה הירידה היא חזקה יותר.
הסרט הרוויח כבר 264 מיליון דולר בארצות הברית וההכנסות הכוללות שלו עומדות על 760 מיליון דולר. זה מספיק כדי להפוך אותו לסרט ה-13 הכי מצליח של מארוול עד כה, כשהוא משאיר מאחוריו סרטים נהדרים כמו "קפטן אמריקה: חייל החורף" (תמיד מפליא אותי שהסרט הזה לא הצליח יותר) ו”ד"ר סטריינג'”, ואלא אם יקרה משהו מאוד חריג אז בטוח שהסרט יצליח להגיע למיליארד דולר.
במקום השני נמצא סרט חדש – "פלא של פארק". כמו "קפטן מארוול" גם הסרט הזה מתרחש בשנות ה-90, והוא מספר על נערה מתבגרת שמוצאת פארק שהיא דמיינה ובנתה דגמים שלו בצעירותה. אבל לא כל סרט שיש בו אלמנט של נוסטלגיה יצליח בקופות – הסרט פתח עם 16 מיליון דולר מאכזבים לעומת תקציב משוער של לפחות 80 מיליון דולר. אין לאולפני ההנפשה של פרמאונט הרבה סרטי אנימציה בחגורה שלהם והסרט הזה בהחלט לא יעזור להפוך אותם למותג. לכשלון של הסרט יש הסברים רבים: אולי זה בגלל שהוא קיבל ביקורות די איומות (30 אחוז ברוטן טומטוז); או בגלל העובדה שכבר אישרו שהסרט יעובד לסדרה בניקולודיון, אז למה לבזבז עליו כסף בקולנוע כשיהיה אפשר אותו לראות בחינם בטלוויזיה שנה הבאה; או בגלל העובדה שלסרט אין באמת במאי כי פיטרו אותו ולא נתנו לו קרדיט בשל התנהגות לא נאותה. לא משנה מה הסיבה, הסרט הזה נראה כמו כישלון בהתהוות מכל היבט אפשרי.
במקום השלישי נמצא עוד סרט חדש – "Five Feet Apart", שמספר על שני בני נוער החולים בסיסטיק פיברוזיס ולאט לאט מתאהבים, אבל אסור להם להתקרב אחד לשני באופן פיזי בשל סכנת הזיהומים המרחפת מעל ראשם בנוסף למלחמה במחלה. הסרט פתח עם 13 מיליון דולר, פתיחה רחוקה שנות אור מהפתיחה של 48 מיליון דולר של "אשמת הכוכבים" שאותו הסרט הזה מנסה לחקות, אבל עם תקציב הפקה של 7 מיליון דולר הסרט הזה כנראה יכסה את התקציב שלו ויביא רווח קטן לאולפנים, ואנחנו נמשיך לקבל עוד הרבה סרטים מז'אנר ה"סרט רומנטי-טרגדי לנוער" שהביא לנו את הסרטים שאתם ממש זוכרים כמו "הכול, הכול" (שהרוויח סך הכול 61 מיליון דולר) ו-"אם אשאר" (78 מיליון דולר סך הכול), ו"גם השמש היא כוכב" שאמור לצאת גם הוא בקרוב.
במקום הרביעי והחמישי הוליווד ממשיכה להיפרד בכבוד משני פרנצ'ייזים: אחרי ארבעה שבועות בקולנוע, "הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר" מגיע למקום הרביעי. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 9.2 מיליון דולר, וההכנסות של הסרט בכל העולם טיפסו ל-466 מיליון דולר. במקום החמישי נמצא "A Madea Family Funeral", שהכניס בסוף השבוע האחרון בארצות הברית 8 מיליון דולר, והוא ממשיך להתעלות על קודמיו לסדרה בקופות.
במקום השישי יש לנו עוד כניסה חדשה – "No Manches Frida 2". השם הזה לא אומר לכם כלום מסיבה אחת פשוטה: זה סרט דובר ספרדית שהוא המשך לרימייק שמבוסס על סרט גרמני (Fack ju Gohte). הסרט המקורי היה קומדיה על אסיר לשעבר שמגלה שאתר הבנייה בו החביא את הכסף נהפך לבית ספר, ובסדרה של טעויות נהפך למורה מחליף בבית הספר על מנת להשיג את הכסף. בסרט ההמשך, לעומת זאת, הוא מנסה לזכות בליבה של חברתו לשעבר שכבר המשיכה הלאה עם בחור חדש. בשביל סרט שפונה לקהל מצומצם כל כך, פתיחה של 3.8 מיליון דולר היא לא רעה בכלל (וגדולה יותר מקודמו שפתח עם 3.7 מיליון), וכמו קודמו בסדרה, גם הוא יכול לצפות לסכומים לא רעים בכלל במדינות דוברות ספרדית.
במקום השביעי יש לנו עוד כניסה חדשה, "Captive State". היה היה פעם במאי בשם רופרט ווייט, שעשה טעות גורלית כשהחליט לעזוב את הבימוי של הפרנצ'ייז של "כוכב הקופים" מכיוון שהרגיש שאין לו מספיק זמן לעבוד כראוי על הסרט הבא בסדרה. מאז הוא הספיק גם לעזוב את העיבוד לסדרה של "Halo" ולביים סרט נשכח בשם "המהמר". עכשיו יש לו סרט כושל חדש, שמתמקד בשיקגו לאחר שחייזרים כבשו את כדור הארץ והביאו אליו סוג של אחדות, ובאנשים שמתנגדים ותומכים בשלטון החייזרי הזה. סרט החייזרים הביא פתיחה מבישה של 3 מיליון דולר (והקונצנזוס הביקרותי לא טוב יותר) – כישלון חרוץ לסרט מז'אנר שכמעט תמיד מצליח למשוך קהל צופים גדול יותר.
ובתחתית הטבלה נמצאים שלושה סרטים שכנראה נמצאים בסוף דרכם איתנו ואוספים את הדולרים האחרונים שלהם: במקום השמיני נמצא "סרט לגו 2" שהכניס 2.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון בארצות הברית (171 מיליון דולר בכל העולם). במקום התשיעי נמצא "אליטה: מלאך קרב" עם 1.9 מיליון דולר (הכנסות של 394 מיליון דולר בכל העולם). ובמקום העשירי, זוכה האוסקר "הספר הירוק" מוכן להיפרד מהטבלה לאחר שהכניס בסוף השבוע האחרון 1.2 מיליון דולר (274 בכל העולם).
בסוף השבוע יוצא "אנחנו" של ג'ורדן פיל ("תברח") סרט האימה הזה נהנה לא רק מהמוניטין של פיל, שזכה באוסקר (ובצדק) על סרטו הקודם ותוך סרט אחד צבר מוניטין של במאי מעולה (ועבר הרבה זמן מאז שיצא לאקרנים סרט אימה טוב) אלא גם מצוות שחקנים משובח: לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות", "הפנתר השחור"), אליזבת מוס ("סיפורה של שפחה") ו-ווינסטון דוק ("הפנתר השחור") יצטרכו לברוח בסרט הזה מעצמם הישר למקום הראשון, כנראה. חוץ ממנו, יוצאים "Hotel Mumbai" אשר מתאר את ההתרחשות של פיגוע במלון הטאג' מאהאל ב-2008 ו"משחקי פיתוי" יחזור לקולנוע לרגל 20 שנה ליציאתו כדי להזכיר לנו שהזדקנו.
אני עדיין חושב
שקפטן מארוול הוא סרט בינוני. לא רע בשום צורה, אבל גם לא טוב (אולי אני לא דוגמא כי גם ממלחמת האינסוף לא התלהבתי יותר מידי, למרות שאובייקטיבית הוא באמת טוב). ואף אחד לא צריך לשמוח מהמספרים האלה (במיוחד כשאת מזכירה באותה נשימה שסרטים כמו "חייל החורף" דווקא הצליחו פחות), כי הצלחה כזו רק תדרבן את האולפנים לתת לנו עוד סרטים בינוניים כאלה בעתיד.
זאת נקודה מעניינת
כלומר, ההשפעה של סרטים ומה נעשה או לא נעשה בעקבותיהם, ואני חושב שהיא יותר מורכבת משאנשים חושבים.
אולפנים אוהבים, בכלליות, להעתיק גימיקים – לא רעיונות או ביצוע. אחרי "האביר האפל" לא ראינו סרטי קומיקס מציאותיים, אלא שלל עיבודים (לא של קומיקס) "בוגרים ואפלים יותר" שלרוב היו לא זה ולא זה. אחרי "אווטאר" לא ראינו אנשים שמשקיעים שנים בפיתוח עולם חייזרי שירגיש אמין אלא תקעו תלת מימד בכל דבר. זה נובע גם כי להשקיע זה מעצבן, אבל כי אנשים רוצים להיראות מספיק מקוריים כדי שלאנשים תהיה סיבה לראות אותם ושלא יגידו "אה, זה פשוט עוד קפטן מארוול".
אז מה שיקרה זה שאולפנים יישבו, יראו את ההצלחה וישאלו מה הדבר הכי קל להעתיק מהסרט שאפשר להעתיק – נוסטלגיה לשנות התשעים? גיבורות על? חתולים? ברי לארסון? את המסר ש"לא צריך להשקיע בסרטים" הם, לצערי, לא התחילו ללמוד עם "קפטן מארוול" (וגם לא עם אף סרט שיצא בתקופה האחרונה. סרטים בינוניים שמצליחים בקופות על סמך סרטים מוצלחים יותר מלווים אותנו פלוס מינוס משחר הקולנוע).
השאלה היא
האם קפטן מארוול הוא סרט בינוני בגלל שלא השקיעו בו. אני לא בטוח.. האמת זה מאוד קשה להגיד מה יש בקפטן מארוול שגרם לאנשים לצפות בו בהמוניהם… הדבר היחיד שקופץ לי לראש זה הפמיניזם לכאורה שלו, שכל מי שיצפה בסרט יראה שהוא כמעט ולא קיים באמת בשום צורה, אז לא נראה לי שזה זה… בכל אופן, גם אם יש משהו כזה, אתה יכול לסמוך על האולפנים שימצאו משהו אחר שלא קשור ויתמקדו בו.
הסיבה היא (לדעתי) שזה מארוול, מותג העל של הקולנוע
והסרטים הכי פחות מצליחים שלהם עדיין מרוויחים יותר מחצי מיליארד דולר בכל העולם, סכומים שסרטים אחרים יכולים רק לחלום עליהם. עניין הפמיניזם אולי עוזר, אבל קשה לי להאמין שהוא האחראי לסכומים האלה.
עדיין נשאלת השאלה
למה דווקא הסרט הזה הצליח יותר מאחרים, במיוחד שזה סרט אוריג'ן ולא "המשך" של שום סרט מארוול אחר (אבל המשך של היקום הקולנועי, זה נכון). יכול להיות שזה גם קשור לזה שהסרט הזה קשור ככל הנראה קשר אדוק לEndgame
אולי כי עברה כבר כמעט שנה מאז הנוקמים ואנטמן
ובאמצע לא היה לנו אף סרט של מארוול והתגעגענו. מאוד.
מ.ש.א
הסרט האחרון שלפני "הנוקמים" מקבל רוח גבית מטורפת
ממבט מאוד חטוף בטבלה
קשה לדעת אם אתם צודקים. לפני הנוקמים אחד היה את קפטן אמריקה הראשון שהוא מקום לפני אחרון בהכנסות של מארוול. לפני עידן אולטרון יש את שומרי הגלקסיה שהרוויח יפה אבל יש סרטים שהרוויחו טוב ממנו בפייז הזה. לפני מלחמת הנצח יש את הפנתר השחור שעשה ימבה כסף. בקיצור, קשה לדעת, אבל זה נשמע סביר בהחלט
ההשוואה לנוקמים הראשון לא רלוונטית
הסרט ההוא הצליח בפני עצמו ובזכות עצמו. זה לא המצב היום שלמארוול יש בייס חזק בטירוף – אז 'הנוקמים' היה הימור שכולם חשבו שהוא ייכשל.
עידן אולטרון כבר יותר דומה, אבל היה ברור שאין קשר בין 'שומרי הגלקסיה' לעלילות הנוקמים על כדור הארץ. הסצינה האחרונה ביקום שהתקשרה ל'עידן אולטרון' היתה בכלל בפוסט קרדיטס של 'חייל החורף'.
ומשהו לגבי כל הדיון הזה: יתכן, אולי, הס מלהזכיר, רחמנא ליצלן, שהסרט הזה הצליח בגלל שהאנשים שהולכים לראות אותו חושבים שהוא *טוב*? כבודה של דעתך על הסרט במקומה מונח, אבל לפתוח דיון של 'הוי מה יהיה עם כל הסרטים הבינוניים שמצליחים' זה קצת מוזר בעיניי. זאת מקסימום דאגה אישית, שסרטים שאינם לטעמך מצליחים – וזאת דאגה קצת, איך לומר, משונה.
ייתכן
אבל העובדה שאנשים צופים בסרט בהמוניהם לא מעידה על איכותו ר"ע רובוטריקים
ברור שלא, אבל המונח 'איכות' יכול להיות סובייקטיבי
אף אחד לא הכריח אף אחד לצפות ברובוטריקים, ואנשים שילמו כי הם נהנו. השאלה היא רק מהי איכות, והאם אנשים מחפשים את האיכות הזו כשהם הולכים לבלות. אני גם חושב שרובוטריקים הם ג'אנק אמיתי, אבל עדיין צפיתי בכל החמישה, ונהניתי מהם בדרכי שלי.
כל זה לא קשור לקפטן מארוול. מבט על מועדון הסרטים שהכניסו למעלה ממיליארד דולר מגלה שרובם המוחלט מחזיק בציון 'טרי' ברוטן טומייטוז, ובציונים סבירים גם במדדי הקהל. כך שעדיין ההנחה הראשונה שלי על בלוקבאסטר מצליח תהיה שהוא גם מוצלח – ואין סיבה לחשוד בו כל עוד לא ראיתי אותו, ודאי לא רק בגלל שיש סדרה אחת שהצליחה כלכלית למרות שהיא גרועה.
זה לא עניין של הפרש
כמו שהתחושה שנוצרה היא שקפטן מארבל יהיה הכרחי ברמה מסויימת לנוקמים 4.
היה טיזר לסרט בסוף הנוקמים 4, והוא מוצג בדיוק לפני הנוקמים 4 (לא סתם לפני – חודש לפני!) כך שזה יוצר תחושה (לא יודעת אם נכונה, עוד לא ראיתי את הסרט) – שזה סרט שחייבים לראות לפני endgame.
אין לי ספק שיש עוד דברים טובים בסרט (כי זה לבד לא מספיק) – אבל גם אין לי ספק שזה עזר
אני מסכים איתך
רק חילקתי בין הסרטים הישנים יותר של מארוול לאלו החדשים, שבבירור בונים הרבה יותר על הייפ מאשר פעם.
סרטים בינוניים
אני לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שיצאתי מסרט של מארוול עם תחושה שלא מדובר בסרט בינוני. אולי שומרי הגלקסיה הראשון, כנראה. כאילו, אלו סרטים של מארוול – הם כיפיים, אבל כבר מזמן נעשים בשטאנץ קבוע למדי.
מה, בעצם, אמרת?
שגם אתה חושב שאלו סרטים בינוניים? לא התווכחתי עם זה שכך אתה חושב או שיש אנשים שחושבים כך.
באמת, תרגיעו. יש אנשים שחושבים שהסרטים של מארוול טובים, אפילו טובים מאד – והאפוקליפסה עוד לא כאן. מותר לאנשים לחשוב אחרת, ולשלם כסף על בידור טוב (הוי, סליחה, טוב *לדעתם*, כמובן. לא צריך להגיב גם להודעה הזו עם ההדגשה ההכרחית שלדעתכם הצודקת אלו סרטים בינוניים).
וסליחה על התקפת העצבים בליל פורים. מיציתי את הקטע של ההתנשאות ההיפסטרית הזאת. זכותכם לחשוב על סרט מה שאתם רוצים; זאת לא זכותכם להתמלא בהלם על ההמון הנבער שמוזיל מכספו על התוכן הבינוני הזה. ואז שוב. ושוב. הבנו כבר. אני גם חושב שרובוטריקים הם סרטים לא משהו; מעולם לא טרחתי ליירט כל פוסט של מישהו שטען אחרת.
הלכתי לבדוק לכבודך:
הקפטן הראשון יצא ביולי 2011, חודשיים אחרי תור. הנוקמים יצא כמעט שנה מאוחר יותר במאי 2012. אז הייבוש של כמעט שנה בלי הMCU התנקז במקרה הזה אל הנוקמים.
כנ"ל במקרה של פייז 2 שבו חייל החורף יצא באפריל 2014, שומרי הגלקסיה באוגוסט 2014 ואולטרון רק במאי 2015.
בפייז 3 לא היה מקרה של "רעב למארוול" כי ראגנרוק, הפנתר והנוקמים יצאו בצפיפות יחסית. במקרה הזה אפשר לייחס את ההצלחה לעובדה ששניים מהם מוצלחים והפנתר היה התופעה התרבותית שהיה.
ומעבר לזה, זו פשוט היתה ההרגשה שלי כשנכנסתי לקולנוע בשבוע שעבר: "יש! סופסוף!"…
חחח מה?
"האמת זה מאוד קשה להגיד מה יש בקפטן מארוול שגרם לאנשים לצפות בו בהמוניהם" אולי הסיבה היא שהיא פחות או יותר הדמות שתפיל את תאנוס אז רק הגיוני שכולם ירצו לראות מי היא לא חשבך על זה?
אתה באמת חושב שזה מעניין את הצופה הממוצע?
More power to you…
אני בספק
המ, כן?
גם אני חושבת כמו נועם – זו דמות שתהיה חשובה בסרט הרביעי (והאחרון?) של הנוקמים אז אנשים הולכים לראות את הסרט הזה כדי לבוא לסרט הנוקמים מוכנים. למה זה נשמע לך מופרך?
כי אני מחשיב את עצמי גיק
ואפילו אני הלכתי לראות את הסרט הזה רק כי זה מה שיש עכשיו בקולנוע. צעירים היום רואים סרטים של מארוול… אבל אי אפשר להכחיש שיש איזה ציר של עניין בסרטים האלה כשאם בצד אחד שלו יש אדישות מוחלטת ובצד השני אהדה פנאטית רוב האנשים באמצע – נהנים מהסרטים אבל לא באמת עוקבים יותר מידי
לא יודעת, אני מכירה לא מעט אנשים שעוקבים אבל
לא פנאטים. הנחת המוצא שלי היא שהרוב דווקא כן עוקבים אחרי הארועים המרכזיים, והנוקמים: סוף המשחק הוא בהחלט אחד מאלה. קפטן מארוול היא דמות שכנראה תהיה מרכזית/חשובה שם, ולא ראינו אותה בכלל עד עכשיו, אז כדי להבין במי מדובר צריך לצפות. זה מה שאני מתארת לעצמי, בכל אופן. יתכן שאני טועה כמובן.
זה יכול להיות (לא סביר אבל יכול להיות), אבל
אני מתייחס לטיעון המקורי "אוליהסיבה היא שהיא פחות או יותר הדמות שתפיל את תאנוס אז רק הגיוני שכולם ירצו לראות מי היא". זו בבירור צורת חשיבה של מעריצים מושבעים, שאין אתה שום דבר רע חלילה, פשוט רוב האנשים בעולם לא יראו סרט בגלל שאיזה דמות בו היא זאת שתעשה משהו לדמות אחרת בסרט אחר. ואני באמת לא חושב ש153 פלוס 68 מיליון דולר זה רק מעריצים מושבעים. זה גם הילדים שפחות מבינים, גם המבוגרים שיוצאים פעם ב, וגם צעירים שהחליטו סתם ככה ללכת לקולנוע כי הרבה זמן לא היו וזה מה יש.
הטענה היא שונה
מארוול הפכה לסדרה.
סוג של משחקי הכס קולנועי, ואחרי שכבר נכנסת לזה – אם יש סדרה שאתה ממש אוהב, אתה בדרך כלל משתדל לצפות בכל הפרקים, גם באלה שהחברה אמרו שהם פחות טובים, כדי שכשיגיע הפרק הממש טוב אתה תהיה מעודכן.
הרבה אנשים רואים כי הם רואים. כי אין הרבה סרטים שמצדיקים יציאה מהבית לקולנוע חוץ מאקשן, ויש כאן איזה סיפור מתמשך שצפוי לו סוף מעניין בקרוב, אז יאללה, להשלים את כל העונה לפני שמגיעים לפינאלה.
אשתי לא גיקית
אני גיק , ידעתי מאיירון מן הראשון שאני אראה כל סרט בסדרה.
אשתי לא גיקית היא לא הולכת ולא הלכה לכלל הסרטים בסדרה אבל למרכזיים היא כן הלכה.
לקפטן מרוול היא באה איתי בגלל שני דברים להגדרתה:
1. סוף סוף גיבורת על של מארוול
2. בגלל הטיזר בסוף מלחמת הנצח.
שוב זה מקרה פרטי אבל הנה צופה אחת שנוספה בגלל שתי הסיבות הללו
אני לא יודע
אם זה אמור לסתור או לאשש את הטענה שלי (על פניו זה סופר מאשש אותה) רק בגלל שמאוד קשה להבין את הטון של תגובות באינטרנט.
תודה על הכתבה
רק משהו אחד הציק לי: השימוש במילה '*נפילה* בסוף השבוע השני'. המונח המדויק יותר לדעתי הוא 'ירידה' – 'נפילה' מעורר קונוטציות של כשלון, וזה לא המקרה; משתמשים במילה הזו כשהיתה ירידה של, נגיד, 70 אחוז.
אכן. תוקן-תודה.
הכשלון של לגו 2 לא ברור לי
לא מצליח להבין את הכשלון היחסי שלו.
לדעתי הוא טוב כמעט כמו הראשון מה שהופך אותו לטוב מרוב סרטי הילדים של השנים האחרונות.
אני מקווה שהקהל לא מתחיל לפתח חסינות לגימיק הזה של סרטי ילדים עם ערך מוסף.
שחיקה של המותג?
הלגו הראשון היה סבבה בקופות, אבל אחר כך הגיעו באותה שנה לגו באטמן שעוד היה בסדר, ונינג'גו שכבר נכשל, יכול להיות שזה גרם לאדישות של הקהל הרחב למותג. חוץ מזה אני מניח (לא יודע אבל תמיד יש משהו…) שיש גם כל מיני סדרות אנימציה של המותג שגורם לחוסר דחיפות אצל ההורים/ילדים לראות דווקא את הסרט הזה בקולנוע.
והשחקנים הראשיים בסרט החדש של נולאן הם:
ג'ון דייוויד וושינגטון, רוברט פטינסון ואליזבת' דביקי. עדיין לא ידוע עוד פרטים על הסרט חוץ מזה.
מקור