עוד שבוע של קורונה ועוד שבוע שבו העתיד של כל תעשיית הבידור נראה לא ברור, אז בינתיים בואו נחזור שוב לעבר ורוד יותר. בואו נחזור לסוף השבוע הנוכחי לפני עשרים וחמש שנים. לפעמים גם אז הדמיון, או ההשערות המדעיות, חזו את המציאות.
לפני עשרים וחמש שנים "בחורים רעים" היה במקום הראשון והכניס 11 מיליון דולר (18 מיליון דולר של ימינו). ברוכים הבאים לסרט שהביא לנו את מייקל ביי בתור במאי של סרטים גדולים ואת וויל סמית' ככוכב אקשן. בסרט מככבים של סמית', מרטין לורנס, טיאה ליאוני וג'ו פנטוליאנו והוא עוקב אחרי שני שוטרים ממחלקת הסמים שצריכים למצוא מי גנב הרואין בשווי 100 מיליון דולר מתוך המשטרה לפני שהאף. בי. איי. יסגור להם את המחלקה. הוא נשאר במקום הראשון בשבוע השני שלו וירד רק 29 אחוזים מסוף השבוע הקודם. בסך הכול הסרט הכניס 141 מיליון דולר (239 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של רק 19 (!) מיליון דולר (32 מיליון דולר של ימינו) והוביל לזיכיון מצליח כלכלית.
במקום השני נמצא הסרט "רוב רוי" שהכניס 7.1 מיליון דולר (12 מיליון דולר של ימינו). זה סוף השבוע השני של הסרט והוא התרחב ב-1,300 בתי קולנוע מסוף השבוע הקודם (1,500 בתי קולנוע סך הכול). הסרט הוא דרמה היסטורית וביוגרפית ועוקב אחרי רוברט רוי מקגרגור, הצ'יף של שבט מקגרגור, שמסתבך בניסיון להציל את השבט שלו ואת אשתו האהובה מאצילי סקוטלנד, שהם בעצם אצילי אנגליה. בסרט מככבים המציל הנצחי ליאם ניסן, ג'סיקה לאנג, ג'ון הרט, טים רות', אריק סטולץ ובריאן קוקס. זה לא היה סרט שסחף את טקסי הפרסים אבל טים רות' חילץ ממנו מועמדות לאוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר. בסך הכול הסרט הכניס כ-31 מיליון דולר (52 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 28 מיליון דולר (47 מיליון דולר) ככה שהוא לא היה הצלחה כלכלית גדולה מידי (גם אז בתי הקולנוע קיבלו חצי מההכנסות של הסרטים ועדיין היה צריך לשלם כדי לפרסם אותם).
במקום השלישי יש סרט לא בדיוק דיסני אבל בערך: "גופי: הסרט". בסוף השבוע השני שלו הסרט ירד ממקום שני למקום שלישי והכניס עוד 5.2 מיליון דולר (8.8 מיליון דולר של ימינו). הסרט, שהוא בעצם המשך לסדרת טלוויזיה, מתאר טיול משפחתי של גופי והבן שלו שנבוך מאבא שלו אבל מעוניין לקיים הבטחה לבחורה שהוא מחבב. בסך הכול הסרט הכניס 35 מיליון דולר (59 מיליון דולר של ימינו) שזה כנראה מספיק כסף בשביל סרט המשך שיצא הישר לווידאו (שפעם היה שוק מאוד רווחי). הסרט היה אמור לצאת ב-1994 אבל בגלל בעיות בהפקה הוא נדחה ל-1995 ובמקומו יצא "מלך האריות". יחי ההבדל הקטן.
במקום הרביעי יש לנו סרט חדש ומטופש " Jury Duty". הסרט הכניס בסוף השבוע הראשון שלו 4.8 מיליון דולר (8.1 מיליון דולר של ימינו). הסרט מתאר אידיוט שהוא רקדן אירוטי מובטל (פולי שור) שמקבל זימון לשבת בחבר מושבעים במשפט רצח ומנסה לחלוב את הסיטואציה לכל היתרונות הכלכליים שלה. הסרט נכשל בביקורות (0 אחוזים ברוטן טומטוז) ובקופות, הסרט הכניס 17 מיליון דולר סך הכול (28 מיליון דולר בימינו) על תקציב של 21 מיליון דולר. אופס.
במקום החמישי "מי כאן הגבר?" עלה מהמקום ה-18 למקום החמישי בשבוע השביעי שלו בקולנוע. הסרט הכניס 4.4 מיליון דולר בסוף השבוע הנוכחי (7.4 מיליון דולר של ימינו). הסרט עוקב אחרי ילד בן 11 (ג'ונתן טיילור תומאס מ"שפץ ביתך") שמנסה להפריד בין אימא שלו (פארה פוסט) והבחור שהיא אמורה להתחתן אתו (צ'בי צ'ייס). למרות הביקורות האיומות (14 אחוזים ברוטן טומטוז) הסרט הכניס סכום סביר של 40 מיליון דולר (67 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 22 מיליון דולר (37 מיליון דולר של ימינו).
במקום השישי נמצא סרט קומדיה מטופש "טומי בוי" שהכניס בסוף השבוע השלישי שלו בקולנוע 4.2 מיליון דולר (7.1 מיליון דולר של ימינו). הסרט עוקב אחרי טומי (כריס פארלי שמת צעיר מדי בגיל 33), שהוא הבן של הבעלים של מפעל ודי חסר תועלת. לקח לו 7 שנים לסיים את לימודי המכללה והוא לא מוכן להשקיע בכלל בעבודה שמובטחת לו בתור הבן של הבעלים ובאופן כללי הוא די עצלן ומטופש שהכל ניתן לו על מגש כסף. בריאן דנהי משחק את האב שרוצה שהעסק יישאר בידיים משפחתיות בזמן שהוא מחליט להתחתן מחדש ולא ממש שם לב למגרעות של הבן שלו. על מנת לעזור לבן להסתגל החבר של הבן (דיוויד ספייד) ממונה על ההתאקלמות שלו. הסרט הכניס בסך הכול 32 מיליון דולר (54 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 20 מיליון דולר (33 מיליון דולר של ימינו). סביר.
במקום השביעי נמצא "דון חואן דה מרקו" שבסוף השבוע השני שלו ירד מהמקום הרביעי למקום השביעי ולמרות שהפצתו התרחבה בעוד 100 בתי קולנוע הוא למעשה ירד בהכנסות רק ב-18.7 אחוזים. כלומר הסרט הכניס עוד 3.7 מיליון דולר (6.2 מיליון דולר של ימינו). הסרט מתאר פסיכיאטר (בכיכובו של מרלון ברנדו) אשר נדרש לאבחן בחור (בכיכובו של ג'וני דפ) אשר משוכנע שהוא המאהב האגדי דון חואן. לסיפורים שלו יש השפעה מעניינת על כל הסובבים. הדבר הכי טוב בסרט הזה הוא שיר הנושא "Have you ever really loved a woman" של בריאן אדמס. הסרט היה הצלחה צנועה ושיר הנושא היה מועמד לאוסקר (והפסיד לשיר הנושא של פוקהונטס). הסרט הכניס 68 מיליון דולר סך הכול (115 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 25 מיליון דולר (42 מיליון דולר של ימינו).
במקום השמיני נמצא סרט קצת רלוונטי לימינו – "התפרצות". בסוף השבוע השישי שלו בקולנוע הסרט ירד מהמקום החמישי לשמיני והכניס 2.8 מיליון דולר (4.8 מיליון דולר של ימינו). כמו שהשם של הסרט מרמז, זהו סרט על מגפה והוא זוכה כרגע לפופולאריות מחודשת בתור אחד מסרטי האסונות שעוסקים במגפה. בסרט, קוף נגוע בוירוס מסוכן מיובא באופן בלתי חוקי לארצות הברית. הקוף מדביק את הבעלים שלו בוירוס והוא מתחיל להדביק את הסובבים עד שבעיירה יש התפרצות עצומה של מגפה עד שהצבא נשלח בניסיון לאכוף סגר ולעצור את התפשטות הוירוס. כמובן שמאחורי כל זה יש גם תככים וקונספירציות וגם הרבה פרצופים מוכרים: דסטין הופמן, מורגן פרימן, דונלד סאת'רלנד, רנה רוסו, קווין ספייסי, קובה גודינג ג'וניור ופטריק דמפסי.
הרבה מדברים עכשיו על הסרט כאילו אנחנו חיים את סרט ההמשך במציאות, 25 שנה לאחר יציאת הסרט המקורי. למקרה שתהיתם הסרט מבוסס על ספר לא בדיוני שנקרא " The Hot Zone: A Terrifying True Story" שמבוסס בעצמו על מאמר שפורסם בניו-יורקר ונקרא " Crisis in the Hot Zone". הסרט גם היה הצלחה כלכלית, הוא הכניס 189 מיליון דולר (320 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 50 מיליון דולר (84 מיליון דולר). וכאמור, בגלל האקטואליות שלו, הסרט זוכה לעדנה מחודשת כרגע בנטפליקס (לצד "התפשטות" של סודרברג).
במקום התשיעי נמצא "מעגל חברים" שבסוף השבוע החמישי שלו הכניס 2.7 מיליון דולר (4.5 מיליון דולר של ימינו). הסרט ירד ב-27.1 אחוזים בהכנסות מהסוף השבוע הקודם למרות שהפצתו התרחבה ב-103 בתי קולנוע. הסרט עצמו הוא דרמה רומנטית המבוססת על ספר באותו שם. הסרט שמתרחש באירלנד ב-1957 עוקב אחרי בני (בגילומה של מיני דרייבר בתפקידה הראשון בקולנוע), נערה חופשיה ושתי חברותיה נאן היפיפיה (בגילומה של ספרון בורוז) ואווה (בכיכובה של ג'רלדין אורווה) אשר גודלה על ידי נזירות, ושלושתן הולכות ללמוד במכללה בדאבלין, שם חייהן שזורים באהבה וטרגדיה, חברות ובגידות. בסרט משחקים גם אלן קאמינג, כריס אודונל, קולין פירת', איידן גילן וקירן היינדס. הסרט הכניס 23 מיליון דולר (38 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 15 מיליון דולר (25 מיליון דולר של ימינו) ככה שהוא גם הצלחה כלכלית מתונה.
במקום העשירי נמצא "חשדות מן העבר", עוד עיבוד לספר של סטיבן קינג. זהו סוף השבוע הרביעי של הסרט בקולנוע והוא כבר בדרכו מחוץ לעשיריה עם שני מיליון דולר שהוא הכניס בסוף השבוע הנוכחי (3.3 מיליון דולר של ימינו). הסרט עוקב אחר דולורס (קתי בייטס באחת מהופעות המשחק הכי טובות שלה) שמואשמת ברצח האישה שהיא עבדה אצלה. מה שעומד נגדה, בנוסף למעט ראיות, הוא העובדה שכולם, כולל בתה, מאמינים שהיא רצחה את בעלה המתעלל לפני 20 שנה אם כי שום דבר לא הוכח אז. בתה (בגילומה של ג'ניפר ג'ייסון לי) שבאה לתמוך באמא שלה גם היא חושבת שהיא אשמה. הבלש (כריסטופר פלאמר) מאוד מאמין באשמתה של דולורס ומתכנן לשלוח אותה הפעם לכלא. הסרט הכניס 24 מיליון דולר (40 מיליון דולר של ימינו) על תקציב של 13 מיליון דולר (22 מיליון דולר של ימינו).
בסוף השבוע שלאחר מכן יצא "בזמן שישנת" קומדיה רומנטית בכיכובם של סנדרה בולוק, פיטר גלאגר וביל פולמן. היא משחקת קופאית בתחנת רכבת שמתאהבת באחד הלקוחות הקבועים במקום. בזמן שהיא עובדת בחג הוא נשדד ומושלך לפסי הרכבת והיא מצילה אותו, משם דברים מתקדמים באופן קצת שונה מהצפוי. באותו סופ"ש יוצא גם "נשיקת המוות" שבו אסיר משתקם (בכיכובו של דיוויד קרוזו) מנסה לחיות חיים נקיים עם אשתו ובנו. בזמן שהיא נמצאת בפגישת אלכוהוליסטים אנונימיים, בן-דודו (מייקל רפפורט) מגיע לבקש ממנו עזרה בהעברת מכוניות גנובות או שיהרגו אותו. בסרט משחקים גם סמואל ל. ג'קסון, ניקולס קייג', הלן האנט וסטנלי טוצ'י.
קודם כל, שאפו. הקונספט הזה מקורי ואני אהיה קצת מבואס כשתחזרו למתכונת הרגילה.
שנית, יש סדר בבחירת שבועות או שזה שרירותי? כי זה יכול להיות מעניין לראות שבועות שבהם יצאו קלאסיקות: השבוע שבו יצא הסנדק, או ספרות זולה, או אם זה בכלל אפשרי – רחוק יותר בעבר, ורטיגו, זמנים מודרניים וכו'…
אנחנו יכולים ללכת אחורה ככל שהנתונים מאפשרים לנו
שזה, לצערנו, מגביל אותנו עד 1980 בערך. לפני כן יש פשוט מעט מדי מידע. אם מישהו יודע אתרים או ספרים שבהם יש את הנתונים האלה – יותר מנשמח להשתמש בהם.
בפיסקה השנייה נפלה שגיאה טכנית קטנה - 15 שנה במקום 25 שנה.
ובלי כל קשר, לאחרונה שמתי לב שלהרבה שחקנים יש עיניים כחולות. כאילו, ממש הרבה. זו דרישה בסיסית בהתקבלות להוליווד או שזה צבע עיניים נפוץ ממה שאני חושב?
קורונה
בשנים האחרונות ההתרפסות והליקוקיאדה של הוליווד ל-סין חצתה כל גבול אפשרי.
מעניין אם זה יימשך גם בעתיד..?