דוח קופות שבורות, 16.10.2022: האלווין: האכזבה

הסרט החדש של מייקל מאיירס מאכזב והשם ישמור, טום קרוז עדיין כאן.

רק סרט חדש אחד יצא השבוע בארה"ב והסביבה, והוא "האלווין: הסוף". הביקורת שלנו לסרט תעלה רק לקראת סוף החודש, אבל נראה לי שאפשר לדבר על כך שהסרט מתקבל בצורה מוזרה מאוד בקרב מעריצי המותג שלא כל כך אהבו את הכיוון שנלקח (או שהם פשוט ראו אותו בבית כי הוא יצא במקביל בסטרימינג) ועל כן הסרט כנראה אכזב יחסית לתחזיות – והרוויח 40.5 מיליון דולר במקום 50 (והיו גם מי שקיוו ל-60). הוא כן הגיע ל-57 מיליון דולר ברחבי העולם ובהתחשב בכך שהתקציב מוערך בין 20 ל-30 מיליון דולר עדיין מדובר בסרט שיחזיר את ההשקעה שלו, אבל סיום מנצח לטרילוגיה זה לא. 

מי שיכול יותר לחייך הוא "סמייל", שממשיך בירידה מזערית בין שבוע לשבוע – הפעם 32%, עם 12.5 מיליון דולר מהסופ"ש האחרון, 71 בסך הכל בארה"ב, 138 ברחבי העולם – וכל זה על תקציב של 17 מיליון דולר, ובלי שום מותג, שחקן, או במאי גדול מאחוריו. כבוד. 

גם שני המקומות הבאים נופלים בעדינות: "קרוקודיל לייל" נופל ב-35% ומרוויח 7.3 מיליון דולר, ו"לוחמת" יורד ב-28% ומרוויח 3.7 מיליון דולר. יודעים מי לא נופל בעדינות? "אמסטרדם", במקום החמישי, שההכנסות שלו קוצצו ב-57% והוא הרוויח עוד 2.7 מיליון דולר. לא בדיוק סיבה למסיבה. 

שאר הטבלה מבאסת, עד לרמה של שני סרטים שמרוויחים מתחת למיליון: "אל תדאגי יקירתי" (2.2 מיליון) ו"ברברי" (1.3 מיליון) עוד שומרים על כבודם, ומגדיל לעשות "מבהילן 2" ועולה ב-28% כך שההכנסות שלו הסופ"ש מסתכמות במיליון דולר. לעומתם, "אין גברים כאלה" מכניס רק 933 אלף דולר, ו-נו באמת אתה עדיין פה מה אתה עושה פה לך כבר טום קרוז מגורשת מגורשת מגורשת מה יש לך– "אהבה בשחקים: מאווריק", שנאחז בציפורניים בקצה הטבלה עם 685 אלף דולר. זה השבוע ה-21 שלו בטבלה, למי שסופר. 

שני סרטים יוצאים בהפצה רחבה בשבוע הבא: "בלאק אדם", ששוב יעלה את השאלה האם דווין ג'ונסון הוא כוכב קולנוע שיכול להוביל מותג בזכות עצמו, ו"כרטיס לגן עדן" שיעלה תהיות בנוגע לז'אנר הקומדיה הרומנטית בקולנוע ב-2022. חוץ מהם ייצא גם "הבאנשיות מאינשרין" בהפצה מצומצמת יותר, אך בהתחשב בכך שיש בטבלה סרטים עם 685 אלף דולר, עדיין יש לו סיכוי טוב להיכנס.