המצב של הוליווד לא מזהיר כרגע. אל שביתת התסריטאים הארוכה הצטרפו כעת גם חברי גילדת השחקנים ההוליוודית. אם מישהו קיווה לחדשות טובות מכיוון קופות הסרטים, מצפה לו אכזבה.
"משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון" אכן פתח במקום הראשון עם 54.6 מיליון דולר – לא המספר העסיסי שקיוו לו. הרבה קיוו שהמתכון להצלחה של "אהבה בשחקים: מאווריק" הוא טום קרוז, אבל זה לא המקרה. למעשה זאת אפילו לא הפתיחה הכי גבוהה לסרט בזיכיון – את התואר הזה קוטף "משימה בלתי אפשרית: התרסקות" שפתח עם 61 מיליון דולר – אם כי הפתיחה השלישית הכי גבוהה בזיכיון זאת לא בדיוק כותרת גרועה. הסרט פתח כבר ביום רביעי ולכן ההכנסות שלו מחמישה ימים – שהם כאילו סוף שבוע אחד ארוך – הן 78 מיליון דולר. נחמד. אבל "נחמד" תמיד היה שם המשחק בהכנסות של הזיכיון הזה.
נחמד, וחו"ל. הסרט הזה, כמו כל הסרטים האחרים בזיכיון, עושה מה שרוב הסרטים בהוליווד לא מצליחים לעשות בזמן האחרון, וזה לגרום לקהל מחוץ לארצות הברית ללכת לקולנוע. הסרט הכניס 155 מיליון דולר מחוץ לארצות הברית בלבד, וגם אם זה בחמישה ימים ולא סוף שבוע זה עדיין לא רע בכלל. לשם השוואה, "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" הכניס מחוץ לארצות הברית 157 מיליון דולר בשלושה שבועות. רוב הסיכויים שהסרט הזה לא יצליח להגיע למיליארד, אבל אם הוא יצליח להגיע ל-700 מיליון הוא יהיה במקום טוב. בינתיים ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 234 מיליון דולר, שזה נחמד.
במקום השני, אחרי שהוא עלה מהמקום השלישי בשבוע שעבר, נמצא "צליל החופש" עם עוד 27 מיליון דולר. הסרט התרחב לעוד 413 אולמות קולנוע, אבל זה לא תמיד מבטיח עלייה בהכנסות. עלייה של 38.6 אחוזים בהכנסות היא עלייה מרשימה ביותר. סרטים נוצריים מצליחים פה ושם, אבל לא ראינו הרבה סרטים שהצליחו להכניס 85 מיליון דולר, וזה בלי מילה אחת או דולר אחד מחוץ לארצות הברית.
"הרוע שבפנים: הדלת האדומה" סיים את ההפתעות שלו בסוף השבוע הקודם והכניס עוד 13 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון. זאת ירידה של 60.6 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זאת ירידה די רגילה לסרט אימה ומאז הקורונה, גם לסרטים רגילים בסוף השבוע השני שלהם. עדיין, עם הכנסות כלליות של 122 מיליון דולר, לא נראה לי שהסרט או הזיכיון צריכים לדאוג יותר מדי. למעשה, זה יותר סכום ההכנסות הכולל של "הרוע שבפנים 3" (112 מיליון דולר). עכשיו צריך לראות אם הוא יצליח לעבור את ההכנסות של "הרוע שבפנים 2" שעומדות על 161 מיליון דולר. הדלת פתוחה.
במקום הרביעי, "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" הכניס עוד 12 מיליון דולר. זאת ירידה של 55.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. לכל מי שקיווה שהסרט הזה יצליח יותר, זה אחוז מאכזב – הוא יותר מדי גבוה לסרט בסוף השבוע השלישי שלו על המסכים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 303 מיליון דולר שזה די נורא יחסית לציפיות שהיו מהסרט.
"אלמנטלי" ממשיך להחזיק מעמד, והפעם במקום החמישי עם עוד 9 מיליון דולר. זאת ירידה קטנטנה של 9.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם, והירידה הכי קטנה בעשירייה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 313 מיליון דולר. זה לא נהדר, אבל זה פחות מביך מההתחלה של הסרט.
במקום השישי, "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" הכניס עוד 6 מיליון דולר. זאת ירידה של 24.6 אחוזים בלבד בהכנסות מסוף השבוע הקודם. אם רק מחוץ לארצות הברית היו מוכנים לראות את הסרט כמו שאנשים בתוך ארצות הברית רואים אותו, המצב שלו היה יכול להיות מדהים באמת. אבל בינתיים הוא מסתפק בסכום הכנסות כולל של 663 מיליון דולר. בעצם, כשמתסכלים שוב על שאר הטבלה – זה מספר מדהים.
"רובוטריקים: עליית החיות" עלה במקום אחד מסוף השבוע הקודם עם עוד 3.4 מיליון דולר, כשההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 420 מיליון, ומתחתיו "לא לוקחים קשה" הכניס עוד 3.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, כשההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 77 מיליון דולר. במקום התשיעי אפשר להיפרד מ"עוברות את הגבול" שהכניס עוד 2.6 מיליון דולר. זאת ירידה של 53.6 אחוזים מסוף השבוע הקודם, מה שהיה יכול להיות בגדר הסביר אם הפתיחה של הסרט הייתה גדולה יותר. בינתיים ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 10 מיליון דולר. אאוץ'.
במקום העשירי נמצא "בת הים הקטנה" שהכניסה עוד 2.3 מיליון דולר. היא מסיימת את חייה הקולנועיים עם 554 מיליון דולר. רחוק מאוד מהמיליארד של רוב החידושים של דיסני, אבל הרבה יותר טוב מ"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", שיכול לחלום על חצי מיליארד בקופות.
סוף השבוע הבא הולך להיות לוהט כי "ברבנהיימר" מגיע לקולנוע. כן, התופעה שבה אנשים מתכננים ללכת לראות את "ברבי" ואז את "אופנהיימר" אחד אחרי השני היא אמיתית, ולא בהכרח בסדר שבו ציינתי. עדיין, "ברבי" צפויה להיות המנצחת הגדולה וכריסטופר נולן בעיקר רוצה אוסקר. מעניין עד כמה חמורה תהיה הפגיעה של שני הסרטים האלו בביצועים של "משימה בלתי אפשרית".
תחושה שסופ״ש הבא הולך להיות גדול
זו אנקדוטה מוחלטת, ואולי אני לא דוגמה לכלום, אבל אלו הסרטים הראשונים שממש דחוף לי לראות בקולנוע מאז תחילת 2023.
אופנהיימר, בעיקר כי הוא נראה כמו סרט מהסוג שהחוויה הקולנועית קריטית בשביל לקבל ממנו את המקסימום, וברבי, פשוט כי הוא נראה צבעוני ושנון וכיפי בטירוף וממש בא לי קצת כיף כרגע.
אני באופן אישי לא אתרום לקופות עד השבוע השני, פשוט כי התעוררתי קצת מאוחר וכבר אין כרטיסים, אבל כיף לראות הקרנות סולד אאוט, ויהיה כיף לעקוב אחרי הביצועים בשבוע הבא ובתקווה לקבל סופשבוע באמת מרשים שיזכיר קצת איך נראית הצלחה קולנועית בלתי מסויגת.
לאור התחזיות לפתיחה של ברבי (והביקורות המצוינות) אני די בטוח שדייוויד זאסלב תולש את מעט השיער שנשאר לו.
(ל"ת)
למה שיתלוש שערות אם הולך לו טוב?
(ל"ת)
כי סרטים שהיו אמורים לעשות יותר כסף על הנייר עשו פחות.
בכל מקרה, זה ברור שזאסלב לא יהיה עצוב מההצלחה של ברבי. הוא לא ינגב דמעות עם שטרות. הכוונה שלי לא היתה מילולית – זה פשוט מראה את העייפות מסרטי גיבורי על. לפני חמש שנים לא חושב שהיה אפשר להמר שברבי יהיה הסרט הכי מצליח של וורנר בשנה כלשהי.
אין ספק שברבי יעשה כסף
אבל יש עדיין את אקווהמן 2 בדרך (הראשון עשה מעל מיליארד) וחולית חלק 2 (הראשון עשה 400 מיליון, בקורונה, בהפצה מקבילה בסטרימינג). לא הייתי ממהר להכתיר.
כנראה שחולית יהיה מצליח, אחרי שהקורונה חיבלה בראשון.
אבל אקווהמן 2? הולך להיות פלופ כמו הפלאש, ואולי אפילו יותר גדול. לפי הדיווחים מהקרנות המבחן יש לו ציונים גרועים יותר מבלאק אדם ובאטגירל. שלא נדבר על זה שאנשים לא רואים טעם ללכת לראות סרט מיקום מת שאפילו לא טרחו לעשות לו פרידה.
אקוומן 2 הוא הפסד צפוי
על בלו ביטל חבל, עדיין יכולים לדחות אותו.
הקהל דווקא מוכן לדמויות כמוהו ביקום חדש.